Keer op keer bestookt hij de fans met eenvoudige rock/folk muziek die m.i. met name textueel keer op keer imponeren.
Maar is er nog een markt voor? Zijn er nog fans? Is men zijn traditionele melodieen nog steeds niet zat?
Maakte hij de juiste keus door (na het akoestische "Ghost Of Tom Joad") zijn E Street Band weer op te trommelen?
(U2 bv probeerd ook te evolueren, maar naar mijn mening lukt dat toch niet helemaal, het elevation album is niet slecht, maar ik ken er betere...)
rock zonder fratsen
Ben het wel eens met degene hierboven die zei dat hij gewoon moet blijven doen waar hij goed in is. Niet geforceerd ultra-hip proberen te doen, dus.
quote:Hmmm... Mijn ouders?
Springsteen... Wie waardeert hem nog steeds?
quote:"Ghost of Tom Joad" vond ik juist weer een goede van Bruce, maar verder heeft hij na 'Born in the USA' wel afgedaan bij mij.
Op zaterdag 15 september 2001 10:04 schreef nipeng het volgende:
Die laatste paar cd's van hem vind ik maar vies tegenvallen.
Er zit geen fut meer in de muziek van hem. Zijn allerlaatste cd ken ik niet overigens.
Wat betreft zijn mindere periode begin jaren '90:
Het is niet zijn meest vruchtbare periode, maar er zijn nog wel nummers als Human Touch, Leap of Faith, Lucky town en Better days. En dat zijn toch wel nummers die ik de moeite waard vind. Streets of Philadelphia was wat dat betreft een goede comeback.
Maar nu komt 'ie dan ineens weer met een Live CD en dan hoor je toch dat hij (EN de E Street Band) zeker nog weten wat spelen is!
ps ik ben 15
Ik ben 27 en vanaf mijn 15e / 16e fan. Vooral het oudere werk vind ik gaaf. En met ouder werk bedoel ik zo'n beetje alles voor "Born in the USA". "The Ghost of Tom Joad" vond ik minder (slaapliedjes voor kinderen - no offence). Een van de nummers waar ik nog steeds kippevel van krijg is "Accident on 54th street". Daar is hij nog lekker aan het experimenteren met piano, gitaar e.d.
Ik ben naar 2 concerten van hem geweest (De Kuip en het Gelredome) en dat waren ZEER goede concerten. Ik ben ook zeker van plan binnenkort naar zijn concert in Arnhem te gaan. Lukt dat niet ga ik samen met een vriend van me (net zo'n fan) naar het buitenland.
Zijn nieuwe album (weer samen met de E Street Band) vind ik zelfs zeer goed. Bruce heb ik altijd al op zijn best gevonden met ondersteuning van de E Street Band. Ik ga ook zeker weer naar zijn concert in het najaar in Arnhem.
Downbound Train is bij mij nummer 1 best Bruce Springsteen songs aller tijden ...quote:Op donderdag 1 april 2004 22:10 schreef Georges het volgende:
Ik luister nog vaak naar Born in the USA, geweldige cd, alle nummers zijn goed van die cd.
Downbound train is een van de beste. Wanneer komt ie weer naar Nederland?
Ach ja.quote:Op maandag 23 augustus 2004 19:56 schreef Prep2Fight het volgende:
Wat een ongelooflijk foute opmerking bioslock
Even een vraagje over het nummer "Hungry Heart": Weet iemand toevallig ook waarom hij zijn stem zo vervormd bij het zingen van dit nummer?quote:Op maandag 23 augustus 2004 19:46 schreef Jaal het volgende:
Even een vraagje over het nummer "Hungry Heart": Weet iemand toevallig ook waarom hij zijn stem zo vervormd bij het zingen van dit nummer?
Dit zijn trouwens ook favoriete nummers van mij, maar het mooiste nummer vidn ik Working on the highway. Lekker rock 'n' rollen, ik vond het geweldig toen ze het speelden in het Gelredome in 1999!quote:Op donderdag 17 februari 2005 20:59 schreef hakkie-takkie het volgende:
favo nummers On fire I'm on fire en The River.
Inderdaad, Live op zijn best!
Tis misschien wel mooi, want als ie solo komt zal ie wel niet in de arena staan...quote:Op donderdag 17 februari 2005 22:58 schreef Pistol_Pete het volgende:
Bruce Springsteen & the E Street Band zijn LIVE inderdaad op hun best. Het ziet er helaas naar uit dat The E Street Band er niet bij zal zijn de aankomende tour aangezien het een solo album is.
Live vind ik Badlands, Rosalita, Tenth Avenue Freeze Out echt geweldig. Working on the Highway is echt een heerlijk concertnummer![]()
quote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:09 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Tis misschien wel mooi, want als ie solo komt zal ie wel niet in de arena staan...
Ik ben bang dat als hij solo komt, hij de Kuip niet vol krijgt. En ga eens na, ik zie Bruce ook liever in Ahoy dan de Kuip, is toch wat persoonlijker ...quote:Op zaterdag 12 maart 2005 10:03 schreef Luni het volgende:
[..]
Wat heeft het er mee te maken of hij wel of niet solo komt? De laatste keer was hij met E street band en speelde hij in de Kuip, en ik hoop dat hij nu weer zo verstandig is.
Juustem!quote:Op maandag 14 maart 2005 21:33 schreef Jaal het volgende:
[..]
Ik ben bang dat als hij solo komt, hij de Kuip niet vol krijgt. En ga eens na, ik zie Bruce ook liever in Ahoy dan de Kuip, is toch wat persoonlijker ...
Thanks voor de tipquote:Op donderdag 7 april 2005 22:41 schreef Djeez het volgende:
19 Juni treedt the Boss op in Ahoy en volgende week zaterdag gaan de kaarten in de voorverkoop! Dat wordt weer voor de deur liggen zaterdag, hopen dat ik deze keer weer kaarten kan krijgen.
Ga je ook in Assen voor het postkantoor slapen ?quote:
Yes ! Zal er wel optijd bij zijn dnek ikquote:Op donderdag 7 april 2005 22:41 schreef Djeez het volgende:
19 Juni treedt the Boss op in Ahoy en volgende week zaterdag gaan de kaarten in de voorverkoop! Dat wordt weer voor de deur liggen zaterdag, hopen dat ik deze keer weer kaarten kan krijgen.
Assenquote:Op zaterdag 9 april 2005 12:37 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ga je ook in Assen voor het postkantoor slapen ?
ja, ik las het op www.hanx.netquote:Op woensdag 1 maart 2006 16:38 schreef Springsteen27 het volgende:
Een dikke up voor mijn held!
Gerucht gaat (zeer hardnekkig) dat Bruce een folk-album gaat uitbrengen met enkele covers van Pete Seegers..
Interessant, ik ben benieuwd.quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:38 schreef Springsteen27 het volgende:
Een dikke up voor mijn held!
Gerucht gaat (zeer hardnekkig) dat Bruce een folk-album gaat uitbrengen met enkele covers van Pete Seegers..
Ik denk dat je een tour met de E-Street band wel kunt vergeten. Clarence Clemons trok de laatste tour al nauwelijks meer, lag na ieder optreden aan het zuurstof.quote:Op woensdag 1 maart 2006 20:08 schreef Pistol_Pete het volgende:
[..]
Interessant, ik ben benieuwd.
Maar, ik zou liever nog een album van The Boss samen met The E-Street Band zien, inclusief tourDie gasten beginnen oud te worden, ze moeten toch echt nog één keer touren
![]()
En dan niet te vergeten dat hij er meer en meer 'naast' begon te blazen.. Al met al wel diep respect voor de man, voor zijn muzikale bijdrage over the years dan..quote:Op woensdag 1 maart 2006 21:50 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik denk dat je een tour met de E-Street band wel kunt vergeten. Clarence Clemons trok de laatste tour al nauwelijks meer, lag na ieder optreden aan het zuurstof.
Hij komt met al die gasten. Dat wordt dus proppen op dat 'kleine' podiumpje in de HMHquote:Op dinsdag 4 april 2006 08:53 schreef Prep2Fight het volgende:
Komt hij met al die gasten? Of komt ie solo?
Wow, en zaterdag de voorverkoop?quote:Op dinsdag 4 april 2006 09:05 schreef Springsteen27 het volgende:
[..]
Hij komt met al die gasten. Dat wordt dus proppen op dat 'kleine' podiumpje in de HMH
Zaterdag aanstaande nog niet denk ik. Dan begint de voorverkoop voor Madonna. Twee grote concerten worden zelden (lees: haast nooit) op dezelfde dag gedaan omdat deze concerten onder 'massaverkoop' vallen.quote:Op dinsdag 4 april 2006 09:06 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Wow, en zaterdag de voorverkoop?
Kon de prijs enzo nog niet vinden ><
Ga zeker heen
Ik weet niet hoe die man het voor elkaar krijgt, maar midden in een giga-dip gisteravond dacht Rick ff spieken en juist toen werd het bekendquote:Op dinsdag 4 april 2006 08:47 schreef Springsteen27 het volgende:
Mijn dag kon gisteren niet meer stuk!! Wat een nieuws zo op de late avond!
Paniek beetje gezakt...meerderheid geeft toch de 15e aan als voorverkoopdatum...quote:Op dinsdag 4 april 2006 16:19 schreef Springsteen27 het volgende:
Hmz...de NOS meldt aanstaande zaterdag. Gaat lekker langs elkaar heen allemaal...
quote:Op dinsdag 4 april 2006 20:28 schreef Pistol_Pete het volgende:
edit:
Ik ga ook proberen om kaartjes in London te krijgen. Hammersmith lijkt me perfect![]()
Ziet er erg gezellig uitquote:Op dinsdag 4 april 2006 09:06 schreef Springsteen27 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
verhipquote:Op woensdag 5 april 2006 21:16 schreef Anitra het volgende:
Ehmm gij weet dat het dichtst bij het podium gewoon staan is?
Als je goed op de site kijkt kan je een kaartje vinden waar de plaatsen op staan.
Ja, foutje. Ik zag pas nadat ik zitplaatsen had gekocht dat er ook staanplaatsen warenquote:Op woensdag 5 april 2006 21:40 schreef Anitra het volgende:
Pistolpete hoe heb je het nu gedaan? In duitland word trouwens ltijd die fout gemaakt. staanplaats gewoon bv is bij hun vaak 1e ring en innerraum s dus stanplaatsen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |