In mijn omgeving moet ik me meestal verdedigen waarom ik nog niet aan het afbouwen benquote:Op woensdag 29 september 2004 17:57 schreef LadyS het volgende:
Ik denk er net zo over, hoor Sugar!
Ook als de pijn wegblijft nu zal ik niet tot een jaar ofzo blijven voeden, misschien zelfs wel niet tot een half jaar. Ik bekijk het gewoon per week of per dag.
Ik ben geen slechtere moeder als ik ga afbouwen en Amber wordt er ook niet slechter van.
soms heb ik alleen het idee dat ik me moet verantwoorden als ik het over afbouwen heb![]()
quote:Op woensdag 29 september 2004 20:35 schreef Sjeen het volgende:
[..]
In mijn omgeving moet ik me meestal verdedigen waarom ik nog niet aan het afbouwen ben![]()
Exact, exact. En omdat jij ergens schreef, LadyS, dat je het voeden toch wel een beetje leuk vond als het geen pijn deed, leek het me zo zonde als je alleen om die zere tepels zou moeten stoppen. Lijkt me zo onbevredigend dan. Want laten we wel wezen, ze wordt inderdaad geen crimineel van flesvoedingquote:Op woensdag 29 september 2004 19:59 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Je hoeft je niet te verantwoorden hoor over het afbouwen. Er zijn gewoon zoveel vrouwen die stoppen om reden van pijnlijke tepels of een ander probleem. En hebben er later spijt van omdat ze achteraf horen dat er nog iets was wat ze niet hadden geprobeerd. En erop terug komen kan dan helaas niet. Vandaar dat er een hele reeks tips gegeven worden.
Dat is niet helemaal waar. Tot een week of zeven na het stoppen bij de meesten nagenoeg probleemloos, daarna ook wel, hetzij evt. met hulpstukken en in ieder geval veel doorzettingsvermogen.quote:Op woensdag 29 september 2004 19:59 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
En erop terug komen kan dan helaas niet. Vandaar dat er een hele reeks tips gegeven worden.
ik had beter niks kunnen zeggen, want ik heb sinds de 1e voeding vanmorgen al weer pijn in mijn tepels.quote:Op donderdag 30 september 2004 18:39 schreef LadyS het volgende:
Nu doet het geen pijn meer, .
Bron: Problemen en oplossingenquote:Pijn op de overgang van tepel naar tepelhof
De baby zuigt alleen op de tepel en oefent met de kaakjes pijnlijke druk uit. De pijnlijke plek of het wondje bevindt zich in deze situatie waarschijnlijk op de overgang van tepel naar tepelhof.
Aandachtspunten:
- De baby moet voldoende houvast hebben. Eventueel de tepelhof voor de voeding leegmasseren (bij stuwing).
- De baby wordt pas aangelegd als hij het mondje wijd open doet. Niet met een tuitmondje aan de borst laten, maar opnieuw aanleggen.
- De baby moet dicht tegen moeder aan liggen, met zijn kinnetje tegen haar borst. Uit angst voor pijn is de moeder soms terughoudend.
- De baby moet goed doordrinken. Bij oppervlakkig zuigen of naar binnen gezogen wangetjes van de borst afhalen en opnieuw aanleggen. Verwar oppervlakkig zuigen niet met de normale pauzes tijdens de voeding.
quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 23:07 schreef Magneet het volgende:
Nederlands record borstvoeding geven
vond het wel iets voor hier
Dat de poging er zou komen was al genoemd hier..quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 23:11 schreef Karin het volgende:
Crosspost vanuit Het Dagboekbankje #137
[..]
op zich is dit niet heel abnormaal voor een jochie van vijf weken, maar wel vrij dodelijk voor jou natuurlijk. Hoe drinkt hij precies? Rustig of juist niet, hoor en/of zie je hem echt slikken en in wat voor ritme gaat dat (zuig-slik, zuig-slik of zuig-zuig-slik oid), heb je het gevoel dat hij na de toeschietreflex nog lang doordrinkt? En hoe wissel je je borsten af, als hij na anderhalf uur weer komt krijgt hij dan weer dezelfde of de andere? Heb je nog stuwing? En heb je die kloven nu? Zo ja, weet je dan zeker dat de spruw weg is en/of dat Jayden echt goed hapt (zie lijstje hierboven ergens)? Groeit hij goed?quote:Op donderdag 7 oktober 2004 09:27 schreef Knorretje het volgende:
Jayden is vannacht 5 weken en komt nog immer om de anderhalf - 2 uur voor een voeding (dag en nacht) hij doet er zo'n half uur over om een borst leeg te drinken. Een tweede wil hij niet eens meer want of hij is te moe of hij heb geen honger genoeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |