abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 september 2004 @ 16:49:03 #51
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_22287760
LadyS, je hóeft niet door te gaan, hè? Ook niet als de pijn wegblijft en je toch graag wilt gaan afbouwen. Ambertje wordt er later echt geen crimineel van als ze vanaf nu met de fles gevoed zou worden, echt niet!
Ik hou me dat alsmaar voor als ik kleine dingen te groot aan het maken ben. In feite wil ik als ouder vooral dat ons kindje geen totaal verkeerde dingen gaat doen tijdens de rest van haar leven. Helpt goed om alle kleine keuzes en stappen te relativeren! Zelden hebben die namelijk zo'n wezenlijke invloed dat ze een mens tot op het bot verpesten of diep ongelukkig maken...
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 29 september 2004 @ 17:57:39 #52
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_22289066
Ik denk er net zo over, hoor Sugar!
Ook als de pijn wegblijft nu zal ik niet tot een jaar ofzo blijven voeden, misschien zelfs wel niet tot een half jaar. Ik bekijk het gewoon per week of per dag.
Ik ben geen slechtere moeder als ik ga afbouwen en Amber wordt er ook niet slechter van.

soms heb ik alleen het idee dat ik me moet verantwoorden als ik het over afbouwen heb
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_22291986
Je hoeft je niet te verantwoorden hoor over het afbouwen. Er zijn gewoon zoveel vrouwen die stoppen om reden van pijnlijke tepels of een ander probleem. En hebben er later spijt van omdat ze achteraf horen dat er nog iets was wat ze niet hadden geprobeerd. En erop terug komen kan dan helaas niet. Vandaar dat er een hele reeks tips gegeven worden.

Je moet gewoon doen waar jij je het prettigst bij voelt. En dat van die moedermelk op je tepels en dan even laten drogen is een hele goeie. Heb ik ook gedaan en dat hielp wel degelijk.
  Licht Ontvlambaar woensdag 29 september 2004 @ 20:35:11 #54
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_22293093
quote:
Op woensdag 29 september 2004 17:57 schreef LadyS het volgende:
Ik denk er net zo over, hoor Sugar!
Ook als de pijn wegblijft nu zal ik niet tot een jaar ofzo blijven voeden, misschien zelfs wel niet tot een half jaar. Ik bekijk het gewoon per week of per dag.
Ik ben geen slechtere moeder als ik ga afbouwen en Amber wordt er ook niet slechter van.

soms heb ik alleen het idee dat ik me moet verantwoorden als ik het over afbouwen heb
In mijn omgeving moet ik me meestal verdedigen waarom ik nog niet aan het afbouwen ben
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 29 september 2004 @ 20:37:16 #55
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_22293153
quote:
Op woensdag 29 september 2004 20:35 schreef Sjeen het volgende:

[..]

In mijn omgeving moet ik me meestal verdedigen waarom ik nog niet aan het afbouwen ben
das weer eens wat anders
  Licht Ontvlambaar woensdag 29 september 2004 @ 20:44:06 #56
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_22293349
Tsja, ik heb zo van die buren hier Hele lieve en leuke mensen hoor. Die meteen met flesvoeding zijn begonnen, ieder zijn eigen keus, dus daar zul je mij verder niet over horen. Maar zij zijn dus van mening dat zes weken Bv meer dan genoeg is en dat het sowieso tijd wordt om met fruithapjes en pap enzo te beginnen... Probeer dan maar eens uit te leggen dat je eigenlijk graag minimaal 6 maanden volledig Bv wilt geven...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 29 september 2004 @ 20:52:14 #57
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_22293555
ze vinden zeker dat wat zij doen het beste is ofzo? dan kan je idd uitleggen tot je een ons weegt
pi_22307257
quote:
Op woensdag 29 september 2004 19:59 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Je hoeft je niet te verantwoorden hoor over het afbouwen. Er zijn gewoon zoveel vrouwen die stoppen om reden van pijnlijke tepels of een ander probleem. En hebben er later spijt van omdat ze achteraf horen dat er nog iets was wat ze niet hadden geprobeerd. En erop terug komen kan dan helaas niet. Vandaar dat er een hele reeks tips gegeven worden.
Exact, exact. En omdat jij ergens schreef, LadyS, dat je het voeden toch wel een beetje leuk vond als het geen pijn deed, leek het me zo zonde als je alleen om die zere tepels zou moeten stoppen. Lijkt me zo onbevredigend dan. Want laten we wel wezen, ze wordt inderdaad geen crimineel van flesvoeding maar ze ondervindt dan wel de gezondheidsnadelen van geen borstvoeding krijgen. Maar als jij beslist om te stoppen en het is NIET vanwege iets mogelijk oplosbaars als zere tepels, ja, natuurlijk moet je het dan zelf weten! Dus. Geef mij vooral een schop onder m'n kont als je ooit vindt dat ik zit te drammen of je in de verdediging druk want dat is helemaal mijn bedoeling niet
  donderdag 30 september 2004 @ 14:27:05 #59
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_22307374
quote:
Op woensdag 29 september 2004 19:59 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
En erop terug komen kan dan helaas niet. Vandaar dat er een hele reeks tips gegeven worden.
Dat is niet helemaal waar. Tot een week of zeven na het stoppen bij de meesten nagenoeg probleemloos, daarna ook wel, hetzij evt. met hulpstukken en in ieder geval veel doorzettingsvermogen.

Het is zelfs mogelijk borstvoeding te geven zonder ooit zwanger te zijn geweest.

Maar goed, daar hebben we het hier helemaal niet over
pi_22308600
Je kan idd later nog beginnen, duurt even voor het weer op gang is, maar het kan wel. Ik voel nu (bijna 3 weken na het stoppen) nog steeds het toeschieten als Djulian huilt. Ik wou het ook dolgraag weer proberen, maar nu heb ik medicijnen waarbij het niet mag En dat is best balen nu ik voel dat ik er wel klaar voor ben en wel de rust zou hebben. Jammer maar helaas...
  donderdag 30 september 2004 @ 18:39:21 #61
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_22312963
Nu doet het geen pijn meer, dus ik ga nu door zoals we nu bezig zijn (dus 1 flesvoeding) en misschien wel weer volledig als het zo uitkomt!
Maar als de pijn weer terugkomt en niet snel weer weggaat weet ik niet wat ik zal doen.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 19:04:31 #62
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_22336641
quote:
Op donderdag 30 september 2004 18:39 schreef LadyS het volgende:
Nu doet het geen pijn meer, .
ik had beter niks kunnen zeggen, want ik heb sinds de 1e voeding vanmorgen al weer pijn in mijn tepels. De pijn werd zelfs erger naarmate de voeding langer duurde

De pijn zit ook niet bovenop mijn tepel, maar aan de zijkant zeg maar zo raar
pi_22337327
LadyS wat vervelend nou

Misschien heb je hier nog iets aan?
quote:
Pijn op de overgang van tepel naar tepelhof
De baby zuigt alleen op de tepel en oefent met de kaakjes pijnlijke druk uit. De pijnlijke plek of het wondje bevindt zich in deze situatie waarschijnlijk op de overgang van tepel naar tepelhof.
Aandachtspunten:
- De baby moet voldoende houvast hebben. Eventueel de tepelhof voor de voeding leegmasseren (bij stuwing).
- De baby wordt pas aangelegd als hij het mondje wijd open doet. Niet met een tuitmondje aan de borst laten, maar opnieuw aanleggen.
- De baby moet dicht tegen moeder aan liggen, met zijn kinnetje tegen haar borst. Uit angst voor pijn is de moeder soms terughoudend.
- De baby moet goed doordrinken. Bij oppervlakkig zuigen of naar binnen gezogen wangetjes van de borst afhalen en opnieuw aanleggen. Verwar oppervlakkig zuigen niet met de normale pauzes tijdens de voeding.
Bron: Problemen en oplossingen

Succes met het zoeken naar een oplossing (pijn wegnemen of afbouwen, wat je wilt).
pi_22337559
Oh ja Poemojn, jij had een paar weken geleden nog wat over die oxytocine gezegd. Volgens mij spel ik het helemaal fout, maar je weet wel wat ik bedoel. Dat spul gebruiken ze hier om weeen op te wekken. Dus dat mag je inderdaad tijdens de zwangerschap niet gebruiken.

Als ik afkolf tussen de middag, dan mag ik blij zijn als ik de 80ml haal. Maar daar heb ik me maar bij neergelegd hoor. Dan maar bijvoeden met fv. Ik heb gisteren tot mijn grote verdriet een behoorlijke hoeveelheid aan afgekolfde melk moeten weggooien. Was over datum, en mijn vriezer staat op -12 graden. Verders voed ik hem als ik thuis ben nog steeds 3 keer per dag. En dat gaat goed. De dokter moest wel ontzettend lachen toen ik zij dat ik nog steeds bv gaf Ach ja hij begrijpt het niet zo dat ik me zo inzet en zoveel moeite doe om het door te zetten. Dan maar niet hoor, het is mijn probleem en niet de zijne.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 21:33:37 #65
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_22339981
poemojn, helaas doe ik al die dingen al Dus daar kan ik ook niks mee, maar iig bedankt voor het opzoeken
  FOK!fossiel zaterdag 2 oktober 2004 @ 23:11:43 #66
2628 Karin
pi_22363093
Crosspost vanuit Het Dagboekbankje #137
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 23:07 schreef Magneet het volgende:
Nederlands record borstvoeding geven

vond het wel iets voor hier
  zaterdag 2 oktober 2004 @ 23:16:01 #67
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_22363196
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2004 23:11 schreef Karin het volgende:
Crosspost vanuit Het Dagboekbankje #137
[..]
Dat de poging er zou komen was al genoemd hier..
Ik vond 't op zich wel jammer dat 't zo ver weg was.. anders had 't me wel grappig geleken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_22413571
vraagje:

als ik Thijs wel eens drinken geef heeft hij op sommige momenten ineens heel vreemde buien alsof hij heel kwaad word, hij gaat dan heel wild drinken, zodat hij zich verslikt.... daarna in krijsen uitbarst, niet meer te troosten is... en vervolgens na opnieuw aanleggen rustig verder drinkt en vredig in slaap valt alsof er nooit iets gebeurd is...
komt dit vaker voor of is Thijs de enige?

groetjes bar
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_22461012
ik zit in een dipje en zit er zelfs aan te denken te stoppen (maar dat wil ik eigenlijk ook weer niet)

Jayden is vannacht 5 weken en komt nog immer om de anderhalf - 2 uur voor een voeding (dag en nacht) hij doet er zo'n half uur over om een borst leeg te drinken. Een tweede wil hij niet eens meer want of hij is te moe of hij heb geen honger genoeg. Kort gezegd begin ik er gewoon door heen te zitten, slaap tekort en alle bijkomende pijntjes bevorderen het allemaal niet. Het wil gewoon niet gaan zo als ik wil en zoals het hoort te gaan :'(

eerst dacht ik dat komt door dat ie zo klein is, toen gaf ik de borstontsteking de schuld, toen de spruw. Maar op wat bloedende tepelkloven na is er helemaal niets vandat wat nu de schuld kan krijgen.

edit: anderzijds is flesvoeding waarschijnlijk ook niet de oplossing. We hebben hem geprobeerd flesjes bv tegeven om te kijken hoeveel hij eet per keer etc etc. Maar hij komt gewwon niet verder dan 60 hooguit 70 ml per keer en blijft alsnog zo vaak komen. (hebben we afgelopen maandag geprobeerd)
pi_22462591
Oh Knor, wat lijkt me dat moeilijk zeg. Ik kan me heel goed voorstellen dat jij ook een keertje opraakt. Hier is ook weinig te geven aan tips of hints.

Geeft ie veel melk op. Of is er iets met zijn maagje, want het is toch een beetje raar dat ie maar zo weinig drinkt. Misschien dat zijn maagje nog niet helemaal volgroeid is ofzo. Ja ik noem nu maar wat hoor. Het lijkt me dat je echt een beetje radeloos wordt van zo'n situatie.

Sterkte en knuf
Lewis
pi_22462855
Heb jij nog steeds te veel melk? Zou het daar niet mee te maken kunnen hebben (weinig vet per cc ofzo)?
pi_22463326
Ja maar Poemojn, dan zou het toch geen probleem moeten zijn om dan een normale hoeveelheid vanuit een flesje te drinken lijkt mij.
  donderdag 7 oktober 2004 @ 12:31:52 #73
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_22463811
Knorretje is het niet eens verstandig om met VBN ofzo te bellen.
Je kunt dan je verhaal kwijt en wellicht hebben zij nog tips voor je. Zij zullen vast vaker dit soort dingen meegemaakt hebben
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_22464319
Is 60/70 ml dan zo weinig? Wat is dan een normale hoeveelheid? Ik dacht dat de maaginhoud sowieso per kind verschilt?
pi_22464460
quote:
Op donderdag 7 oktober 2004 09:27 schreef Knorretje het volgende:
Jayden is vannacht 5 weken en komt nog immer om de anderhalf - 2 uur voor een voeding (dag en nacht) hij doet er zo'n half uur over om een borst leeg te drinken. Een tweede wil hij niet eens meer want of hij is te moe of hij heb geen honger genoeg.
op zich is dit niet heel abnormaal voor een jochie van vijf weken, maar wel vrij dodelijk voor jou natuurlijk. Hoe drinkt hij precies? Rustig of juist niet, hoor en/of zie je hem echt slikken en in wat voor ritme gaat dat (zuig-slik, zuig-slik of zuig-zuig-slik oid), heb je het gevoel dat hij na de toeschietreflex nog lang doordrinkt? En hoe wissel je je borsten af, als hij na anderhalf uur weer komt krijgt hij dan weer dezelfde of de andere? Heb je nog stuwing? En heb je die kloven nu? Zo ja, weet je dan zeker dat de spruw weg is en/of dat Jayden echt goed hapt (zie lijstje hierboven ergens)? Groeit hij goed?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')