abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22155938
quote:
Van: "Berg van den H." <H.vdBerg@tweedekamer.nl>
Datum: donderdag, september 23, 2004 15:59
Onderwerp: RE: Amerikaanse verkiezingen - naar HB

Geachte heer Berends,

Hartelijk dank voor uw bericht aan de fractie van de ChristenUnie. Helaas heeft het enige tijd geduurd voordat u een reactie van ons ontvangt. Excuses daarvoor.

U vraagt daarin naar ons standpunt inzake de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten. Als politieke partij in het Nederlandse parlement steunen wij, begrijpelijkerwijs, geen presidentskandidaat in Amerika. Dat is een Amerikaanse binnenlandse aangelegenheid. Een officieel partijstandpunt is er dan ook niet.

Als Kamerlid met Buitenlandse zaken in de portefeuille is het lastig om een afgewogen oordeel over beide presidentskandidaten te vormen. Uitspraken van de kandidaten moeten binnen hun Amerikaanse context gezien en gewogen worden. Die vertaalslag is moeilijk te maken. De Amerikaanse samenleving is totaal anders ingericht dan de Nederlandse. Aandacht voor de sociaal en economisch zwakkere bijvoorbeeld, een speerpunt van de ChristenUnie, is bij geen van beide kandidaten sterk aanwezig. Bij George W. Bush is het zeker positief dat hij late abortussen, ouder dan drie maanden, heeft verboden. Anderzijds is er veel kritiek op zijn economisch beleid. Van Kerry is nog veel onduidelijk, al mag er van hem misschien meer aandacht voor de binnenlandse problemen verwacht worden.

Bush heeft zich na de aanslag op het WTC laten kennen als een goede leider. Op zijn aanpak van de situatie in Irak is behoorlijke kritiek te leveren, maar hij lijkt nu weer op de goede weg te zijn door toe te werken naar een Irakees democratisch zelfbestuur binnen een zo kort mogelijke termijn. Ook zijn houding tegenover de VN is verbeterd. Wat betreft het Buitenlandse beleid is er daarom, alles overziende, voor mij geen aanleiding om Bush een zware onvoldoende te geven. Minpunt is de situatie in het Midden-Oosten, daar is geen verbetering opgetreden. Het is de vraag of het Kerry, zou hij de kans krijgen, wel zal lukken om de geweldspiraal tussen Joodse en Palestijnse mensen te doorbreken. De problemen in het Midden-Oosten zijn erg weerbarstig.

Het Amerikaanse volk zal moeten oordelen wie de volgende president van de VS wordt. Wij volgen de verkiezingen met grote belangstelling. Het lijkt mij goed om deze zeer belangrijke verkiezingen ook in gebed te brengen.

Met vriendelijke groet,

Tineke Huizinga

Kamerlid ChristenUnie,

Woordvoerder Buitenlandse Zaken.

Namens deze,

Heleen van den Berg

==============================

Drs. H.R. van den Berg
beleidsmedewerker

Tweede Kamerfractie ChristenUnie
Postbus 20018
2500 EA DEN HAAG
telefoon: 070-3183661
fax: 070-3182665
email: h.vdberg@tweedekamer.nl

-----Oorspronkelijk bericht-----

Van: Bureau ChristenUnie [mailto:bureau@christenunie.nl]

Gepost om: dinsdag 27 juli 2004 9:32
Gepost naar: ORG-FRC-CHR
Discussie: Amerikaanse verkiezingen
Onderwerp: FW: Amerikaanse verkiezingen - naar HB

-----Oorspronkelijk bericht-----

Van: familie_berends@planet.nl [mailto:familie_berends@planet.nl]
Verzonden: maandag 26 juli 2004 15:20
Aan: bureau@christenunie.nl
Onderwerp: Amerikaanse verkiezingen

Hallo ChristenUnie,

Is de ChristenUnie voor de Democratische presidentskandidaat John F. Kerry of voor de Republikeinse presidentskandidaat George W. Bush bij de Amerikaanse verkiezingen in november?

Met vriendelijke groet,

Peter Berends

Toch netjes van ze.
  donderdag 23 september 2004 @ 17:55:12 #2
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22155957
Zou de website ook op zondag up zijn?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  donderdag 23 september 2004 @ 17:56:28 #3
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_22155995
Ik ga toch ff voor de zekerheid bellen
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_22156006
Is....er....nog....geen.....topic.....over.....de......presidentsverkiezingen?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_22156016
quote:
Op donderdag 23 september 2004 17:55 schreef PJORourke het volgende:
Zou de website ook op zondag up zijn?
Nee.
pi_22156017
idd, dat mag gezegd worden.
pi_22156031
wat een boel tekst om te zeggen dat ze geen mening hebben...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_22156038
Toch netjes dat ze een en ander toelichten.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting &lt;- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w &lt;- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o &lt;- Pol
pi_22156049
quote:
Op donderdag 23 september 2004 17:57 schreef Jordy-B het volgende:
wat een boel tekst om te zeggen dat ze geen mening hebben...
LOL Inderdaad. Zoiets zou je verwachten van D66.
  donderdag 23 september 2004 @ 18:02:32 #10
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_22156146
quote:
Op donderdag 23 september 2004 17:58 schreef pberends het volgende:

[..]

LOL Inderdaad. Zoiets zou je verwachten van D66.
Ik zou terugmailen: IK WIL ALLEEN MET ROUVOET SPREKEN ( )
Ingenieur in de ornithologische huisvesting &lt;- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w &lt;- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o &lt;- Pol
pi_22156236
quote:
Op donderdag 23 september 2004 17:54 schreef pberends het volgende:

[..]

[afbeelding]

Toch netjes van ze.
Nog erg netjes zo'n uitgebreide mail op z'n karig 13 in één dozijn vragenmailtje van je..

Heb zelf ook reacties gehad op e-mail van mij (van Tineke Huizinga ZELF trouwens ) en dat was wel na een paar weken al en ook uitgebreid trouwens.. Ik denk dat de Christenunie het netjes doet in beantwoorden van vragen van kiezers in vergelijking met de meeste andere partijen. Op de mail van mij over een persoonlijke kwestie die ik naar alle partijen heb gestuurd, catagoriseer ik de antwoorden van de partijen als volgt:

CDA --> 10 Echt perfecct, ben door hen meerdere keren uitgebreid gecontacteerd en ze heeft zelfs namens mij kamervragen gesteld en dat terwijl het door mij gewraakte beleid afkomstig was van een CDA bewindspersoon.. echt super!

Christenunie --> goede uitgebreide persoonlijke mail met evt toezegging van kamervragen..

PvdA --> geen reactie

SP --> korte mail met standpunt van de SP en toezegging het regeringsbeleid "scherp in de gaten te houden."

VVD --> geen reactie
(__/)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')