abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 september 2004 @ 11:53:13 #1
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_22148131
nav. TRU vs ONZ
en In welke mate ga jij mee in de TRU topics?
tis niet echt een ONZ topic maar ik ben benieuwd naar die kant van het verhaal

om een lang verhaal kort te houden
ik vraag me af waarom truth alleen leuk is voor veel mensen als het nog niet duidelijk truth is
het gevoel van "alles in truth is toch grote onzin" dan kun je dus maar beter 'meehelpen om alles te verklaren ..' (waarbij sommigen dus stiekem erachter zetten 'als onzin' ) , maar vraag me nog meer af waarom het vaak stil is als iets niet makkelijk te ontkrachten is

Jogy heeft een mooi topic gemaakt met de vraag over in welke van de vier grote groepen aan topics in truth men meegaat

zo zijn er in truth globaal 4 typen topics te vinden

* paranormaal
* spiritualiteit
* conspiracy
* het buitenaardse

(volgens jogy, ikzelf vind paranormaal en spiritueel veel raakvlakken hebben soms, maar in dit geval is spiritualiteit richting reiki en chi en geloof ed en paranormaliteit van remote sensing tot spoken ed (zijn enkel voorbeelden ! ))
nou ben ik wel benieuwd naar een aantal dingen van de andere kant, dus de niet-truthers

* in hoevere ga je tegen truth in ? , of waarom interreseerd het men niets ? (etc) (gewoon de reactie op truth in het algemeen)
de vraagstelling van jogy leverde vrijwel alleen reacties op van het truth publiek, van de andere kant is het ook wel eens grappig om te weten

* wat doe je als iets in truth waarvan men altijd beweert dat het niet kan blijkt als dat het zo is ?

* vaak komen er van truthers wel zaken overgenomen van websites , die door de sceptischen ontkracht worden met commentaar vanaf scepsis sites..
niets mis mee in principe, maar in hoeverre is een sceptisch persoon dan ook weer sceptisch tegenover de scepsis site ?

tis niet het eerste topic hierover btw
Ignorantie is zalig maar het is ook zichzelf in stand houden heel lange stelling over onwetendheit wat samengevat neerkomt op
Denk zelf na! En negeer niet alles buiten jouw denkveld.
niet dat ik tegen scepsis ben, dat is best nodig maar ik snap niet dat er niet beter samengewerkt kan worden zegmaar TRU vs ONZ
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  donderdag 23 september 2004 @ 12:07:59 #2
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_22148502
ik zeik truth niet af, ze scheren ons over een kam in dat topic
ik kom eignelijk vrijwel nooit in truth
dus waarom mij afzeiken
ik zeik hun niet af
dus ik win
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_22148527
quote:
wat doe je als iets in truth waarvan men altijd beweert dat het niet kan blijkt als dat het zo is ?
vertaal 'ns...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 23 september 2004 @ 12:10:40 #4
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_22148563
Paranormaal: Meestal makkelijk te ontkrachten - aura's, helderziendheid, reiki, telekinese, OOBEs etc. zijn nog nooit aangetoond maar wel heel makkelijk te testen. Grootste probleem is dat mensen van alles blijven beweren, wat ze nooit waar kunnen maken. Om ze nou gelijk een stelletje leugenaars te noemen verpest de sfeer zo. Maar om ze aan de andere kant nou gelijk te geloven - nee dus, dat kan ook niet. Overigens ben ik ervan overtuigd dat een aantal mensen inderdaad echt meent iets gezien te hebben - maar van tevoren wordt gezichtsbedrog, verkeerde waarneming of hallucinaties al uitgesloten - en daar is niet tegenop te redeneren, vandaar dat dergelijke discussies vaak dood bloeden.

Spiritualiteit: Is vaak heel persoonlijk. Heeft inderdaad raakvlakken met paranormaliteit. Maar omdat het zo persoonlijk is, en omdat noch voor, noch tegen argumenten gevonden kunnen worden hou ik me liever afzijdig. En nee, een gevoel "dat er toch iets moet zijn" is geen argument; dat is een mening.

Conspiracy: Altijd moeilijk. Als je met tegenargumenten komt zit je ofwel in het complot, ofwel je bent gehersenspoeld. Een andere oplossing - bijvoorbeeld dat "ik" gelijk heb - is blijkbaar niet mogelijk. De gelovers van conspiracies vergeten echter altijd te vertellen hoe zij wel gevrijwaard weten te blijven van invloeden... kortom, er zullen best wel wat conspiracies waar blijken te zijn achteraf, maar om nou gelijk alles maar als zodanig te bestempelen is volkomen onzin.

Buitenaardse: Wat je eigenlijk bedoelt is "buitenaardsen op Aarde". Dat er buiten de aarde leven bestaat lijkt me zeer waarschijnlijk. Maar dat ze op aarde rondlopen daarentegen weer volkomen niet. Ik geloof het zodra er eentje bij me op de koffie komt, zeg maar. En ik wil wel voelen of het geen masker is...

* DzjieDub hoopt dat T'Pol op de koffie komt
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
pi_22148684
Tru valt onder onzin, klaar
Gezellig in de kroeg zitten + communiceren met pre-teens, is best oke.
  donderdag 23 september 2004 @ 12:36:53 #6
90061 coz
pi_22149161
quote:
Op donderdag 23 september 2004 12:08 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

vertaal 'ns...
ik hoor hier weinig over tnt als dat het nep is
NASA ufo's :D .. sts 36.. 48 ..51 ..80.. 96 (bingo)(enz)
  donderdag 23 september 2004 @ 13:03:56 #7
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_22149664
Nee hoor, 't is echt ijs en echt ruimteafval. Niets nep aan.
Maar wat je nu doet is de bewijslast omdraaien; je komt met wat vage filmpjes en de suggestie dat het buitenaards zou kunnen zijn, en dan is het aan de skeptici om dat te ontkrachten. Da's natuurlijk niet mogelijk - je moet zelf met bewijs komen dat het WEL buitenaards is. We hebben geen toegang tot de hoge-resolutiefilms die NASA hopelijk wel heeft, veruit de meesten van ons - inclusief ikke - weten ook niet veel van de exacte moeilijkheden en mogelijkheden van filmen boven de atmosfeer.
En wat je ziet, is dat een heel klein deeltje dichtbij of een groter object veraf. Da's vaak niet te bepalen.
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
pi_22149896
De gem. aandachtsspanne in ONZ is ongeveer 4 regels, je OP is te lang.
  donderdag 23 september 2004 @ 13:55:44 #9
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_22150807
Wat een lange zinnen voor een onzin topic.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  donderdag 23 september 2004 @ 14:55:24 #10
90061 coz
pi_22151999
quote:
Op donderdag 23 september 2004 13:03 schreef DzjieDub het volgende:
Nee hoor, 't is echt ijs en echt ruimteafval. Niets nep aan.
http://www.qtm.net/~geibdan/videoclips/sts80.mpeg
??? oh ? zeker weten ???
quote:
Maar wat je nu doet is de bewijslast omdraaien; je komt met wat vage filmpjes en de suggestie dat het buitenaards zou kunnen zijn, en dan is het aan de skeptici om dat te ontkrachten.
nope .. ik gebruikte dit als voorbeeld, dat mag je in die andere topics kwijt
quote:
Da's natuurlijk niet mogelijk - je moet zelf met bewijs komen dat het WEL buitenaards is. We hebben geen toegang tot de hoge-resolutiefilms die NASA hopelijk wel heeft, veruit de meesten van ons - inclusief ikke - weten ook niet veel van de exacte moeilijkheden en mogelijkheden van filmen boven de atmosfeer.
En wat je ziet, is dat een heel klein deeltje dichtbij of een groter object veraf. Da's vaak niet te bepalen.
in die van de sts48, de bekendste is het heel goed mogelijk dat _alle_ dingkies daar idd wel ijs enz zijn, suc6 met die van de sts 80

bekijk dat filmpje een paar keer van de sts80, speel hem eens sneller af
hele rare patronen iig voor ijs
  donderdag 23 september 2004 @ 14:57:23 #11
90061 coz
pi_22152039
quote:
Op donderdag 23 september 2004 13:15 schreef The_Shining het volgende:
De gem. aandachtsspanne in ONZ is ongeveer 4 regels, je OP is te lang.
in principe is de eerste alinea conform de 4 regel wens
  donderdag 23 september 2004 @ 15:21:33 #12
90061 coz
pi_22152566
of vinden jullie in ONZ gewoon helemaal niets van Truth
het "nee help confronteer ons er niet mee, willen het niet weten, lang leve de lol en je bent maar een conspiracytheorist als je er iets achter wil zoeken. en het is allemaal bullshit, en als het al waar is kun je het niet bewijzen" hoor ik nog niet eens overduidelijk
[/provocatiemode]
toch iig een paar reacties die wel on topic een reactie geven , in de zin van de reactie
hoe iemand er mee omgaat is niet aan mij om daar iets over te zeggen lijkt me
pi_22153615
quote:
Op donderdag 23 september 2004 12:36 schreef coz het volgende:

[..]

ik hoor hier weinig over tnt als dat het nep is
NASA ufo's :D .. sts 36.. 48 ..51 ..80.. 96 (bingo)(enz)
Met "vertaal 'ns", bedoel ik gewoon die zin zo voorzien van leestekens (en eventueel zinsbouw wat aanpassen) dat normale mensen hem ook kunnen begrijpen.

En ik vind inderdaad weinig van Truth... aangezien ik 'm vlak na de introductie van het forum uit mijn active topics-lijst heb gehaald vanwege de allergische reactie (vlekken in m'n nek) die ik kreeg van de meest idiote onzin waar mensen bloedserieus over aan het discussiëren waren...

[ Bericht 20% gewijzigd door Jordy-B op 23-09-2004 16:13:13 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 23 september 2004 @ 16:30:03 #14
90061 coz
pi_22154085
quote:
Op donderdag 23 september 2004 16:07 schreef Jordy-B het volgende:
Met "vertaal 'ns", bedoel ik gewoon die zin zo voorzien van leestekens (en eventueel zinsbouw wat aanpassen) dat normale mensen hem ook kunnen begrijpen.
ik las te snel , "vertel 'ns"
quote:
En ik vind inderdaad weinig van Truth... aangezien ik 'm vlak na de introductie van het forum uit mijn active topics-lijst heb gehaald vanwege de allergische reactie (vlekken in m'n nek) die ik kreeg van de meest idiote onzin waar mensen bloedserieus over aan het discussiëren waren...
sommige dingen zijn ook onzinnig idd, (wil nog niet direct zeggen dat het ook onzin is)
maar (algemene vraag) is er geen kans dat er toch truth in truth staat ?
pi_22154207
quote:
Op donderdag 23 september 2004 16:07 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik weet niet... Ik mag er juist met veel plezier lurken vanwege de... zienswijzen die vanuit mijn perspectief volstrekt onvoorstelbaar zijn. Uiteindelijk maakt het me dan weinig uit in hoeverre die zaken dan ook op waarheid berusten. Wat ik ook razend interessant vind is de aparte grammatica die sommigen gebruiken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Karboenkeltje op 23-09-2004 16:58:42 (Discretie.) ]
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  donderdag 23 september 2004 @ 16:40:07 #16
90061 coz
pi_22154311
kunnen we dit topic een beetje user onafhankelijk houden
zo zijn er nog veel meer users waar we over kunnen praten :')
niet alleen met taal stijl interpunctie etc maar ook hoe ze bashen of juist blijven hameren op dat het allemaal waar is. of hoe ze allerlei wazige connecties maken tussen allerlei rarigheden enz enz
bvd
pi_22154586
quote:
Op donderdag 23 september 2004 16:30 schreef coz het volgende:

[..]

ik las te snel , "vertel 'ns"
serieus... vertaal 't 'ns...
  donderdag 23 september 2004 @ 16:55:18 #18
90061 coz
pi_22154664
wat doe je als iets in truth, waarvan men altijd beweert dat 'het niet kan' blijkt als 'dat het zo is' ?
in jouw geval niet veel omdat je het niet leest omdat je het niet ziet in de lijst
pi_22154706
quote:
Op donderdag 23 september 2004 16:40 schreef coz het volgende:
kunnen we dit topic een beetje user onafhankelijk houden
Ik zal de naam wel verwijderen. Ik bedoel het ook helemaal niet lullig of zo maar wat ik bedoelde was dat een typstijl soms behoorlijk wat kan zeggen over de persoon. In Truth is een hele kudde aan mensen die een erg kenmerkende stijl delen. Ik zie dat niet zo duidelijk in de andere fora (althans bij de gebruikers die dat forum als thuishonk hebben) en dat boeit mij mateloos. Die connecties die men legt horen daar ook bij.

Dat vind ik soms veel leuker om te zien dan de daadwerkelijke inhoud van iemands boodschap. Ik geloof namelijk de meeste van de berichtgevingen simpelweg niet dus dan ben ik benieuwd naar het volk achter die boodschap.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  donderdag 23 september 2004 @ 17:34:08 #20
90061 coz
pi_22155507
quote:
Op donderdag 23 september 2004 16:57 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Ik zal de naam wel verwijderen.
tnx
quote:
Ik bedoel het ook helemaal niet lullig of zo
snap ik, had me reactie ook iets gewijzigd met langere uitleg
het was even om het on topic te houden,voordat we het over alle andere plus die namen gaan hebben ala feedback
quote:
maar wat ik bedoelde was dat een typstijl soms behoorlijk wat kan zeggen over de persoon. In Truth is een hele kudde aan mensen die een erg kenmerkende stijl delen. Ik zie dat niet zo duidelijk in de andere fora (althans bij de gebruikers die dat forum als thuishonk hebben) en dat boeit mij mateloos. Die connecties die men legt horen daar ook bij.
ik kijk nooit in een breezerforum , maar kan daar ook wel zoiets verwachten
quote:
Dat vind ik soms veel leuker om te zien dan de daadwerkelijke inhoud van iemands boodschap. Ik geloof namelijk de meeste van de berichtgevingen simpelweg niet dus dan ben ik benieuwd naar het volk achter die boodschap.
bedankt voor de eerlijke reacties iig , van iedereen
je zegt de meeste ? wat vind je van de posts en topics die niet simpelweg ongeloofwaardig zijn ?

maar je hebt op zich wel gelijk qua stijl
in het algemeen stelt men wel dat de truthers vaak aankomen met dat het alles bewijst
en de debunkers komen vaak aan met dat men niet de waarheid in pacht heeft enz
  donderdag 23 september 2004 @ 17:37:59 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_22155585
Ik heb geen tijd gehad om je verhaal te lezen, maar mijn mening is dat TRU een onzinforum is voor onzintopics waarvan de TS overtuigd is dat wat hij schrijft geen onzin is.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 23 september 2004 @ 17:40:36 #22
90061 coz
pi_22155653
is een mening idd
pi_22155696
quote:
Op donderdag 23 september 2004 17:37 schreef Maanvis het volgende:
Ik heb geen tijd gehad om je verhaal te lezen, maar mijn mening is dat TRU een onzinforum is voor onzintopics waarvan de TS overtuigd is dat wat hij schrijft geen onzin is.
Dat klopt wel in grote lijnen ja.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_22155740
Topics over reptilians uit de 4e dimensie maken me gewoon heel erg aan het lachen.
War. War never changes.
  donderdag 23 september 2004 @ 17:49:43 #25
90061 coz
pi_22155847
het klopt in grote lijnen mss
als je geen onderscheid maakt in de topics van
"goh gister was ik dronken en zag ik ook een ufo"
of een neutrale post "kijk eens nasa filmpjes, wat vind je er van ?"
om maar een voorbeeld te geven