Sluit me hierbij aanquote:Op woensdag 22 september 2004 20:31 schreef Xilantof het volgende:
Thiamat: ik vind je foto wel wat hebben![]()
ik had wel graag de contouren gescherp gezien, en iets meer gekleurde bovenkant.
en renz0r![]()
ik vindh et nog al vakantie kiekjes![]()
misschien moet je ff kijken in het "fokuserfoto topic" in B&H2
Bowiefan, dit moet je nu ff horen. Op die 5 (weet ik nog wel) legen stoelen lagen ameriaanse meisjes tussen de 14 en 17 jaar. Ze waren op Malta voor studie. Ze waren EN lekker en lagen topless te zonnen. Prammen hadden ze al en dan ook nog eens een stringetje aan....Waren leuke dagen daarquote:Op donderdag 23 september 2004 03:39 schreef Bowiefan het volgende:
inderdaad, vakantie kiekjes...
Maar die laatste, echt geweldig
Waarom hoor ik u vragen?
Kijk dan goed.... allemaal lege ligstoelen in de volle zon, en wat zie je.....
liggen ze met z'n 2en op die ene stoel in de schaduw [afbeelding]
ten eerste, je foto's zijn te groot!! Ik weet het, het zijn maar 30 pixels, maar dat is toch te groot!Ze moeten max 550 breed zijn!quote:Op donderdag 23 september 2004 17:37 schreef Ker_Plunk het volgende:
Ok, ik gooi er weer ff een paar online![]()
Zie verder geen foto's om te beoordelen...
1
[afbeelding]
van deze foto vond ik het lijnenspel erg leuk
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
1 vind ik gaaf, lekkere foto. lijkt alleen niet overal even scherp? misschien te klein diafragma (dus hoog getal) ?quote:Op donderdag 23 september 2004 17:37 schreef Ker_Plunk het volgende:
Ok, ik gooi er weer ff een paar online![]()
Zie verder geen foto's om te beoordelen...
1
[afbeelding]
van deze foto vond ik het lijnenspel erg leuk
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
Jammer dat die man er op staat Caar, net dat meiske alleen had ik hem mooi gevondenquote:Op vrijdag 24 september 2004 16:30 schreef Caar2 het volgende:
[afbeelding]
gemaakt in brugge! De foto is een crop, de originele foto vond ik te druk..
ik vind die man niet storend, maar zijn kledingquote:Op vrijdag 24 september 2004 16:48 schreef Ymke het volgende:
[..]
Jammer dat die man er op staat Caar, net dat meiske alleen had ik hem mooi gevonden
Bij 1 is het idd te klein diafragma. Bij 2 was het meer de bedoeling dat alleen de stangen scherp zijn. Vind het verschil tussen scherp onderwerp en onscherpe achtergrond altijd wel wat hebbenquote:Op vrijdag 24 september 2004 16:40 schreef Xilantof het volgende:
[..]
1 vind ik gaaf, lekkere foto. lijkt alleen niet overal even scherp? misschien te klein diafragma (dus hoog getal) ?
de rest kan ik niet zo veel mee, tis veel onscherpte voor mij. had liever wat groter contract tussen niet scherp en wel scherp.
Die is lekker scherp. Idd jammer van die man want zijn kleding sucked ergquote:Op vrijdag 24 september 2004 16:30 schreef Caar2 het volgende:
[afbeelding]
gemaakt in brugge! De foto is een crop, de originele foto vond ik te druk..
dat vind ik vaak ook, maar hier vindi k het niet duidelijk, misschien zijn het de te grote onscherpe vlakken, en de ook niet bloedscherpe onderwerpen...quote:Op vrijdag 24 september 2004 16:52 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
. Vind het verschil tussen scherp onderwerp en onscherpe achtergrond altijd wel wat hebben
oeiquote:
Rechts had idd wat scherper gekund. Dan had het de diepte in de foto wat verder uitgebracht.quote:Op vrijdag 24 september 2004 16:55 schreef Xilantof het volgende:
[..]
dat vind ik vaak ook, maar hier vindi k het niet duidelijk, misschien zijn het de te grote onscherpe vlakken, en de ook niet bloedscherpe onderwerpen...
pciesquote:Op vrijdag 24 september 2004 16:59 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Rechts had idd wat scherper gekund. Dan had het de diepte in de foto wat verder uitgebracht.
dit heeft ook wel wat.quote:
Bij PS 12. Dan in Paint saven voor een klein bestandsgrootte. Zit niet zoveel verschil in met het origineel.quote:Op vrijdag 24 september 2004 17:00 schreef Xilantof het volgende:
[..]
pcies
hoe zit het met je compressie? staat die niet een beetje te hoog?
Nee , dit ging spontaan. dat vind ik veel leuker, niemand gaat daar een boek zitten lezenquote:Op vrijdag 24 september 2004 17:02 schreef Xilantof het volgende:
[..]
dit heeft ook wel wat.
jammer trouwens wel dat dat gozertje niet echt heel leuk er opstaat....
had iemand willen zie die eenzaam een boek zat te lezen ofzo. lekker contract met de vele mensen die verwacht zijn daar.
daarom juist!quote:Op vrijdag 24 september 2004 17:05 schreef Ymke het volgende:
[..]
Nee , dit ging spontaan. dat vind ik veel leuker, niemand gaat daar een boek zitten lezen
dat is vaak zoquote:Op vrijdag 24 september 2004 17:12 schreef Ymke het volgende:
Ik kan hem iig niet meer overmaken
hm.. nu ik hem zo zie ga ik zelf ff denken...quote:Op zaterdag 25 september 2004 11:56 schreef Borelius het volgende:
@Xilantof:
Het zou kunnen, want het is crop, niet spectaculair, maar in het water rechts van de zeehond zat een irritante schittering en om de verhouding in tact te houden heb ik hem dus op deze manier uitgesneden, maar het zou ook zo kunnen:
[afbeelding]
Ik vind het zelf niet echt beter zo (ook niet slechter trouwens).
ik vraag me af hoe deze foto was als ie "recht van voren" was genomen. dus recht voor het raam....quote:Op zaterdag 25 september 2004 11:20 schreef Caar2 het volgende:
super foto @Borelius!!!
Deze foto was eigenlijk meer een snapshot, maar ik vind hem toch wel erg grappig geworden.
[afbeelding]
Dit is em in kleur, en een andere uitsnede...quote:Op zaterdag 25 september 2004 13:20 schreef Borelius het volgende:
@Caar2
Dit is nu zo'n foto waarvan ik het bijzonder moeilijk vind om iets te zeggen. Mijn eerste reactie was, het donkere gedeelte is te groot en waarom zwart-wit? De spiegeling in de ramen is leuk en het uitzicht waar de jongedame naar staat te kijken is waarschijnlijk erg mooi. Was hij oorspronkelijk in kleur? Ik ben wel benieuwd hoe het er dan uit ziet.
thanks, ik ook wel eigenlijkquote:Op zaterdag 25 september 2004 13:46 schreef pea4fun het volgende:
Caar2, zo vind ik hem veel mooier, je hebt hem ook meteen rechter gezet?
leuke foto,quote:Op vrijdag 24 september 2004 17:00 schreef Ymke het volgende:
Zo dus
[afbeelding]
Zo iets meer contrast
Vind hem in z/w toch mooierquote:Op zaterdag 25 september 2004 13:38 schreef Caar2 het volgende:
[..]
Dit is em in kleur, en een andere uitsnede...![]()
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 25 september 2004 16:00 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Vind hem in z/w toch mooierHeb ook meer met z/w daar niet van
-----
Gemaakt in de Efteling, carnaval (duidelijk)
Heel snel geschoten maar vond achteraf de kleuren, compositie en onderwerp wel leuk
[afbeelding]
En dit keer in 550 pix. breed
Je ziet het vraagteken boven zijn hoofdquote:Op zaterdag 25 september 2004 16:17 schreef Caar2 het volgende:
[..]
ik vind em leuk!!!!! Net op het juiste moment geschoten, die achterste kikker zit te lezen wat ie moet gaan zingen. Net of ie het even niet meer weet...
Ja, wat doen jullie dan?quote:Op zaterdag 25 september 2004 18:46 schreef Xilantof het volgende:
Ker_Plunk: weer strakke compressie gebruikt?
wel grappige foto trouwens!!!
ik doe altijd gewoon PS en dan gewoon opslaan als, jpg, en dan een goede compressie kiezen, meestal kom ik met de beste kwaliteit en 550 px breed nog niet aan mijn max van 250 kb.quote:Op zaterdag 25 september 2004 18:53 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Ja, wat doen jullie dan?
Ik haal hem volgende keer niet door paint heen, dan maar iets groter...
idd!quote:Op zaterdag 25 september 2004 19:03 schreef Ker_Plunk het volgende:
Foto is geupdate, ziet er zo een stuk beter uit
Jepquote:Op zondag 26 september 2004 16:00 schreef American_Nightmare het volgende:
LOL.. jij hebt Al Qaeda- Lego?
de foto :S tis ook een foto hoor (belichting enzovoort mischien..)quote:Op zondag 26 september 2004 16:24 schreef Ymke het volgende:
Lever ze in in het topic:onzin voor je leven, wat moeten wij hier nu aan beoordelen?
Jep allebij juist, nog verbeter tips ??quote:Op zondag 26 september 2004 16:36 schreef De_Warme_bakker het volgende:
macrostand zeker?
wel vet gedaan... dat rode, is dat ketchup?
Je de eerste vind ik oo te veel ruis inzitten.quote:Op zondag 26 september 2004 20:03 schreef Xilantof het volgende:
Joran: bij de eerste is een soort ruis te zien, misschien je compressie?
en bij de 2de vind ik hem wat donker.
verder spreken ze mij niet zo veel aan.
de standen zijn weinig spannend, en ook de belichting en achtergrond zijn echt gaaf.
bij de eerste heb je vlak boven de groene plaat op het witte nog een scherpe schaduw, en bij de 2de is de witte grond erg donker... probeer die ook goed uit te belichtingen dat je geen verschil zit tussen vloer en " wand"
ik zou iig veel lampen gebruiken, en van alle kanten belichten, desnoods ook van boven.quote:Op zondag 26 september 2004 20:48 schreef JoranVW het volgende:
[..]
Je de eerste vind ik oo te veel ruis inzitten.
De belichting vind ik heel verveelend bij dit soort foto's (ook met andere voorwerpen bv druiven enzo) heb jij daar tips voor?
(heb nu sluiter op ongeveer 30 en diafragma op 8 voor veel scherpte iso waarde:200).
Standen bij lego is heel moeilijk te maken maar de volgende keer wil ik veel meer uitproberen (dit was een probeerseltje die ik wilde laten beoordelen).
Maar nog niet voldoende je had nog even moeten resizen naar 550 pixels breed.quote:Op woensdag 29 september 2004 13:45 schreef Impry het volgende:
........... En natuurlijk beetje bewerkt met Photoshop...
Dan kon inderdaad moeilijk anders. Maar ik zat er inderdaad aan te denken om een stuk zwart aan de onderkant eraf te halen. Ga ff iets proberen.quote:Op woensdag 29 september 2004 16:56 schreef Borelius het volgende:
[..]
@American_Nightmare:
De lucht staat er prima op, leuke straling achter de wolk, echt perfect.
Toch zou de foto nog beter zijn met een minder rommelig en kleiner donker gedeelte, maar het zou kunnen dat het in de gegeven situatie niet makkelijk anders kon.
Naar mijn mening te onscherp (of is dit express gedaan) en teveel ruis in de foto (wat ik raar vind bij een 10D met ISO800) . Vind het wit van de bloem niet wit genoeg , dan zou ie er wat meer uitspringenquote:Op woensdag 29 september 2004 13:45 schreef Impry het volgende:
[afbeelding]
Exif-data:
Model : Canon EOS 10D
DateTime : 2004:09:29 10:38:55
ExposureTime : 1/20Sec
FNumber : F4,5
ISOSpeedRatings : 800
Flash : Not fired
FocalLength : 105,00(mm)
En natuurlijk beetje bewerkt met Photoshop...
Jep.. I see. Het is inderdaad mooier zo. Ik heb 2 foto's van die wolk en van de 2 is dit nog de beste. Jammer inderdaad dat de boom de wolk raakt.quote:Op woensdag 29 september 2004 18:33 schreef Borelius het volgende:
[..]
Begrijp je wat ik bedoel?
geinige foto, jammer alleen dat de loopbrug (rechts) in het niet valt...quote:Op woensdag 29 september 2004 20:33 schreef Ker_Plunk het volgende:
[afbeelding]
Foto is een beetje afgesneden, origineel:quote:Op woensdag 29 september 2004 20:37 schreef Xilantof het volgende:
[..]
geinige foto, jammer alleen dat de loopbrug (rechts) in het niet valt...
verder wel mooi
Ah, v2, heb hem ook nog gehad. Kleuren staan zeker op levendig?quote:Op woensdag 29 september 2004 20:53 schreef SuperRembo het volgende:
Voor de kleuren mag ik Canon bedanken voor het maken dan die fantastische IXUS v2De foto's zijn alleen geresized, verder onbewerkt.
Hier een ietsje verder uitgezoomde foto, minder compressie, op fok-formaat. Hier zie je wel dat ik wat op had kunnen ruimen, of een paar grassprietjes wegknippen. Maarja, vijf minuten later zat de zon achter een grote wolk dus dan was ik misschien te laat geweest.
[afbeelding]
Ik vind hem heel mooi zoquote:Op woensdag 29 september 2004 20:53 schreef SuperRembo het volgende:
Voor de kleuren mag ik Canon bedanken voor het maken dan die fantastische IXUS v2De foto's zijn alleen geresized, verder onbewerkt.
Hier een ietsje verder uitgezoomde foto, minder compressie, op fok-formaat. Hier zie je wel dat ik wat op had kunnen ruimen, of een paar grassprietjes wegknippen. Maarja, vijf minuten later zat de zon achter een grote wolk dus dan was ik misschien te laat geweest.
[afbeelding]
mooierquote:Op woensdag 29 september 2004 20:53 schreef SuperRembo het volgende:
[afbeelding]
Oh, ik heb een v3 zie ik nu. Ik heb nooit een foto-effect aan staan. Verder auto-iso, auto-witbalans.quote:Op woensdag 29 september 2004 20:57 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Ah, v2, heb hem ook nog gehad. Kleuren staan zeker op levendig?
Verklaard ook je DOF
edit: zo beter ja
Hetzelfdequote:Op woensdag 29 september 2004 21:10 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Oh, ik heb een v3 zie ik nu.
Onscherp is ook gekomen door de bewerking, ik wilde hierdoor een beetje een sfeertje geven. Net als de ruis, het origineel heeft (bijna, maar dan ook echt bijna) geen ruis. Logisch ook met zo'n cameraquote:Op woensdag 29 september 2004 18:56 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Naar mijn mening te onscherp (of is dit express gedaan) en teveel ruis in de foto (wat ik raar vind bij een 10D met ISO800) . Vind het wit van de bloem niet wit genoeg , dan zou ie er wat meer uitspringen
iddquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 20:31 schreef Ymke het volgende:
Die lijkt wel wat op die ik laatst liet zien
ik heb erg met het contrast zitten spelen, maarzodra ik het contrast om hoog gooi voor meer speling tussen licht en donker vallen de hoofden weg onder de paraplu... of ik zou ff mee moeten oefenen met PSquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 20:35 schreef Ymke het volgende:
Ik vind hem heel erg grijs , dat is jammer , voor de rest is het een leuke foto
Ik kan het ook nietquote:Op vrijdag 1 oktober 2004 20:43 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ik heb erg met het contrast zitten spelen, maarzodra ik het contrast om hoog gooi voor meer speling tussen licht en donker vallen de hoofden weg onder de paraplu... of ik zou ff mee moeten oefenen met PS
dat klopt, als ik de foto helemaal selecteer, kan ik dus dus de mensen + plu uit de selectie halen, maar dat is denk ik erg precies werk, en vermoedn iet dat dat gaat lukken.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 21:45 schreef Borelius het volgende:
Dat is ook erg lastig, ik ben daar ook niet zo goed in, maar je foto is inderdaad nogal contrast-arm Xilantof, hij maakt een fletse indruk. Hoe het moet weet ik niet, maar ik dacht dat je met PS een gebied kunt uitlsuiten van een bepaalde bewerking, wellicht is dat een idee.
alvast bedankt voor de tip! en ik denk dat ik morgen even mail ja!quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 22:06 schreef dubbellu het volgende:
Ik heb hier een voorbeeld van de foto wanneer hij meer contrast heeft:
http://img88.exs.cx/img88/8812/DSC_2203bc.jpg
Dat selecteren is niet zo moeilijk hoor, je moet alleen even weten hoe je een selectie omdraaid, dan hoef je maar één keer te selecteren.
Als je hier vragen over hebt moet je maar even mailen, anders wordt dit weer een photoshoptopic![]()
Trouwens wel een leuke foto![]()
3de is erg cool! Straalt iets ouderwets uit...quote:Op maandag 4 oktober 2004 23:58 schreef Dawnbreaker het volgende:
3 foto's van mij met m'n "point and shoot" camera.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
GATVERDAMME, die lijkt wel 80, wat een gedrocht.. een soort van gesmolten E.T.quote:Op maandag 4 oktober 2004 16:22 schreef Sugar het volgende:
[afbeelding]
Geen kindervriend zeker?quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 00:05 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
GATVERDAMME, die lijkt wel 80, wat een gedrocht.. een soort van gesmolten E.T.
whhahaha dat moest er ff uit. maar echt heel leuke en artistieke foto... een iets schuinere invalshoek leek me ook wel leuk.
Ik vond de compositie wel apart, juist omdat het niet zo standaard is. Ik heb er een hoop meer die wel "goed" zijn qua compositie, maar die juist daardoor erg standaard zijn. Het origineel vind ik overigens stukken beter dan dit geresizede kutplaatjequote:Op maandag 4 oktober 2004 23:26 schreef Xilantof het volgende:
A_M: ik vind het hem nét niet![]()
ik weet niet waar ik moet kijken
die microfoon is duidelijk in beeld, maar saai, dus gaat je oog op zoek naar wat anders, en de man is net weer te onduidelijk enzo..
verder lijkt ie qua belichting wel goed enzo
alleen compo kan misschie nwat beter.
quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 00:42 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik vond de compositie wel apart, juist omdat het niet zo standaard is. Ik heb er een hoop meer die wel "goed" zijn qua compositie, maar die juist daardoor erg standaard zijn. Het origineel vind ik overigens stukken beter dan dit geresizede kutplaatje
Leuke serie('s) vooral zondvoort vind ik mooi ik vind ze alleen allemaal wat donker..??quote:Op zondag 10 oktober 2004 11:57 schreef Caar2 het volgende:
showkeesje van haarlem en zandvoort
-foto's-
De 2e, omdat je daar meer in "het gezicht" van de molen kijktquote:Op maandag 11 oktober 2004 14:23 schreef robbedoeseos300d het volgende:
ben er zelf nog niet uit welke ik de mooiste vind
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
als je zo'n serie maakt zet dan je statief neer en klik er op losquote:Op maandag 11 oktober 2004 14:27 schreef robbedoeseos300d het volgende:
serie van de vlotbrug in Alkmaar
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
4
[afbeelding]
5
[afbeelding]
6
[afbeelding]
7
[afbeelding]
8
[afbeelding]
ik vind het altijd wel leuk in irfanview of ander programma als je ze achter elkaar bekijktquote:Op maandag 11 oktober 2004 20:48 schreef Xilantof het volgende:
en maak er een filmpje van zoals JeroenH ooit een keer had gedaan van wolken....
maar die zat wel een uur ofzo volgens mij![]()
Ik vind er niet erg veel aan eigenlijk.quote:Op maandag 11 oktober 2004 14:27 schreef robbedoeseos300d het volgende:
serie van de vlotbrug in Alkmaar
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
4
[afbeelding]
5
[afbeelding]
6
[afbeelding]
7
[afbeelding]
8
[afbeelding]
2 is natuurlijk erg gaaf, maar deze (8) mag er ook wel zijn! Lijkt net of die vogel naar die mensen zit te kijken. Echt tof!quote:Op zondag 10 oktober 2004 11:57 schreef Caar2 het volgende:
showkeesje van haarlem en zandvoort
8.
thank you!! Ik vind het bij foto 8 (de meeuw) ook zo grappig dat je de wind ziet in z'n veertjes, al zeg ik het zelfquote:Op vrijdag 15 oktober 2004 16:21 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
2 is natuurlijk erg gaaf, maar deze (8) mag er ook wel zijn! Lijkt net of die vogel naar die mensen zit te kijken. Echt tof!
op zich geinig effect door de bolspiegel (?)quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 01:28 schreef American_Nightmare het volgende:
Wat vinden jullie hiervan? Ik vond 't wel een grappig experiment. Soortement van zelfportret van mij en een paar vrienden.
[afbeelding]
als dat niet een bolspiegel is moet je je lens na laten kijkenquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 07:24 schreef Xilantof het volgende:
op zich geinig effect door de bolspiegel (?)
quote:Op dinsdag 19 oktober 2004 07:29 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
als dat niet een bolspiegel is moet je je lens na laten kijken![]()
owhjaquote:Op dinsdag 19 oktober 2004 10:44 schreef American_Nightmare het volgende:
Het was geen bolspiegel maar een tank vol bier () op een vrachtwagen bij de brouwerij van Lachouffe.
ff netjes croppen, rechtzetten, 550 breed maken en mailen naar rewimo@fok.nlquote:Op donderdag 21 oktober 2004 00:01 schreef Ichi het volgende:
[afbeelding]
roep maar (let wel e1 rolletje volgeschoten met een dynax van minolta , m'n eerste spiegelreflex -> gekocht voor school)
ik ben een tweedejaarsquote:Op donderdag 21 oktober 2004 01:04 schreef Dawnbreaker het volgende:
CMD!
ps. wie ben jij?
Die jongen op de foto is een 3e jaars waar ik wel 's mee praat en sigaret rook enz.. ik zie de school op de achtergrond... whahahahadaarom dus ..
ik ben een eerstejaarsquote:Op donderdag 21 oktober 2004 12:55 schreef MLO2 het volgende:
[..]
ik ben een tweedejaars
Ziet er nog jong uit voor een derdejaarsquote:Op donderdag 21 oktober 2004 00:37 schreef MLO2 het volgende:
toch maar eens wat foto's hier postenvorige week nikon d70 aangeschaft.. enige resultaten van de afgelopen week
quote:Op donderdag 21 oktober 2004 15:58 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Ziet er nog jong uit voor een derdejaars
Ja dat is now High Key. (wel een beetje soft focus gemaakt)quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 17:03 schreef Ymke het volgende:
fr.oosje..... die laatste![]()
Ik zie ze niet jeroenquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 18:12 schreef JeroenBulters het volgende:
Vanmiddag even een wandelingetje door het bos gemaakt:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
wat heb jij als achtergrond gebruikt?quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 16:28 schreef fr.oosje het volgende:
zo vandaag een regenachtige dag dus maar eens wat binnen geprobeerd.
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
dat vraag ik me dus ook af, echt heel gaaf...quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 18:44 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
wat heb jij als achtergrond gebruikt?
zie echt mooi uit zo
Gewoon een vel gekleurd karton. Kan je in elke boekhandel kopen voor een paar euro centquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 18:44 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
wat heb jij als achtergrond gebruikt?
zie echt mooi uit zo
Inderdaadquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 19:05 schreef Xilantof het volgende:
JeroenBulters:
de derde is mooi![]()
jammer van de donkere kleding... anders zou het mooier uit komen denk ik.
ziet er inderdaad lekker uit. alleen had het voor mji wel wat scherper gemogen.quote:Op zondag 24 oktober 2004 15:20 schreef gr8w8 het volgende:
[afbeelding]
Snel gemaakte foto, waar ik eigenlijk niet bij heb nageacht. Ik vind hem eigenlijk behoorlijk sfeervol. Eh, smakelijk,
D'r ging natuurlijk ook wel wat verloren met het resizen na het scannen, maar ik vind het wel wat hebben met die beperkte scherptediepte. Zonnetje erop, echt een vakantiefoto, maar dan van eten.quote:Op zondag 24 oktober 2004 16:30 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
ziet er inderdaad lekker uit. alleen had het voor mji wel wat scherper gemogen.
idd!quote:Op zondag 24 oktober 2004 11:25 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Inderdaadmaar met fotoshop kan je daar nog best iets leuks van maken hoor. 3 sec werk
[afbeelding]
Spreekt gelijk een stuk beter zo![]()
geinig, leuk moment enzoquote:Op zondag 24 oktober 2004 21:22 schreef American_Nightmare het volgende:
[afbeelding]
Vanmiddag gemaakt. Ik moest ff een foto maken van een gitaar om op marktplaats te zetten; komt onze hond erbij zitten en begint de gitaar te likken.
Fot slowchatquote:Op zondag 24 oktober 2004 21:55 schreef American_Nightmare het volgende:
Ja weet ik.. maar ik wist niet waar ik 'm anders moest plaatsen.
Suc6 ben benieuwd naar je werk. Hou het in het begin lekker eenvoudig dan kan er weinig misgaanquote:Op zondag 24 oktober 2004 23:16 schreef JeroenBulters het volgende:
inderdaad een stuk beter fr.oosje; moet zelf nog een beetje leren te spelen met fotoshop e.d. Ben dan ook al 2 weken in het leerproces.
fr.oosje:
ik ga van de week even een scheepslading karton inslaan en de garage ombouwen tot volledig-onprofessionele fotostudio om het te proberen
1:quote:Op maandag 25 oktober 2004 20:22 schreef Ker_Plunk het volgende:
Nog een paar van mij:
1.
[afbeelding]
Vanochtend genomen. Vond de vogel er wel leuk bijpassen, vliegend in zo grote hemel.
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
Niet super bijzonder misschien maar mijn eerste maan foto
Helaas heb ik niet meer tele dan 80mm. (50mm 1.8 wordt op 300D 80 mm.)
Maar wil snel een Sigma 50-500 kopen, dat een 80-800 wordt
1. Was uit me kamerraam geschoten, anders zag je daken enzo, dat vond ik helemaal niksquote:Op maandag 25 oktober 2004 20:56 schreef Xilantof het volgende:
[..]
1:
mooie lucht, alleen mis ik een "herkenningspunt"
een horizon ofzo die je toch ff met je benen op de grond laat staan.
2:
leuk, alleen jammer van de ene lantaarnpaal en de weerspiegeling van de hijskraan..
3:
maan is mooi om te fotograferen.
deze heb ik laatst van de maan gemaakt
[afbeelding]
met een D70 met een 300 mm lens (dit is nog wel een crop hoor)
quote:Op maandag 25 oktober 2004 21:02 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
1. Was uit me kamerraam geschoten, anders zag je daken enzo, dat vond ik helemaal niks
2.snel geschoten, later bleek die leuk te zijn...
3. Wow , je ziet gewoon de kratersHoe kreeg je hem zo wit? Ben benieuwd wat 800mm. doet
ik vind het een beetje overdreven om hem te mailen met de vraag welk statief ie heeft.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 21:16 schreef Ymke het volgende:
Leuk foto's![]()
slowchat enzo
De kleuren passen mooi bij elkaarquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 21:23 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ik vind het een beetje overdreven om hem te mailen met de vraag welk statief ie heeft.
maar heb ook wel een foto!
1tje van de meet, 1 van de mooiste (vind ik dan)
[afbeelding]
Hmmm ik weet het niet, had wel wat meer dof kunnen gebruiken, nu storen die mensen recht achterin me nogalquote:Op woensdag 27 oktober 2004 15:43 schreef JoranVW het volgende:
Graag jullie oordeel over deze foto:
[afbeelding]
Heb je die kleuren in PS aangepast?quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 21:23 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ik vind het een beetje overdreven om hem te mailen met de vraag welk statief ie heeft.
maar heb ook wel een foto!
1tje van de meet, 1 van de mooiste (vind ik dan)
[afbeelding]
wel wat, maar niet veel...quote:Op woensdag 27 oktober 2004 15:50 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Heb je die kleuren in PS aangepast?
Uhm, een goedkoop statiefje (giotto, 45 euro), er zit in ieder geval wel een waterpasje op (voor mn pa om landschapjes vast te leggen) en de pootjes schuiven niet. Tevens erg licht (-gewicht).quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 21:15 schreef Xilantof het volgende:
jeroenBulters:
wat voor statief heb je gehaald?
A) hij is te groot max 550 pixelsquote:
Ik zie geen trein????quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 11:39 schreef Salvad0R het volgende:
hier !
's nachts, dak, gebouw, camera, trein [afbeelding]
[afbeelding]
de trein beweegt... de sluitertijd was hoog... dus je ziet m niet scherp..kijk maar goedquote:Op vrijdag 29 oktober 2004 11:48 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Ik zie geen trein????
Enne je foto is te groot max 550 pixels breed
geinig.quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 11:39 schreef Salvad0R het volgende:
hier !
's nachts, dak, gebouw, camera, trein [afbeelding]
[afbeelding]
Nav die online cursus? Dan graag de toelichting wat jij er mooi aan vindt en welke regels van compositie je hebt gebruiktquote:Op maandag 1 november 2004 18:36 schreef Ymke het volgende:
Geprobeerd om wat abstracts te fotoggraferen . Is het wat?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind ook de bovenste het mooist omdat de lijnen van boven naar beneden lopenquote:Op maandag 1 november 2004 18:45 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Nav die online cursus? Dan graag de toelichting wat jij er mooi aan vindt en welke regels van compositie je hebt gebruikt
Ik vind de bovenste het mooist, daar zie je niet wat het is. Bij de onderste twee zie ik meteen dat je een glas op een stuk zilverpapier hebt gelegd, dat maakt ze minder interessant.
Ik vind het wel een heel mooi idee trouwensquote:Op maandag 1 november 2004 18:48 schreef Ymke het volgende:
Ik ga nog even verder aanmodderen
Hij is onduidelijk, maar er is niks waar mijn oog naartoe wordt getrokken. Ik vind het ook heel moeilijk hoor...ben ook wel bezig geweest maar het is allemaal niks....quote:
Idd, daar ben ik ook nog wel een weekje zoet mee. Ik zal even laten zien wat ik totnogtoe heb geprobeerd.quote:Op maandag 1 november 2004 19:47 schreef Ymke het volgende:
Het valt niet mee om een goede abstracte te maken , pfff
Ik probeer het nu op te stellen omdat dat in die les staat...op gevoel zit je meestal ook wel goed, omdat dat gewoon het lekkerst oogtquote:Op maandag 1 november 2004 20:07 schreef Ymke het volgende:
Ik vind die met die handdoeken wel goed hoor , niks mis mee . Je stelt je fotos iig een stuk beter op dan ik doe , ik doe het altijd maar op gevoel.
broodmandje is saai van kleur
de ritsleuiting , hou die stof maar apart voor het onderwerp structuur
en de laatse die met die strikjes vind ik niet mooi of boeiend.
psst...lees die les eens door voor de grap. Je hebt een heel mooi onderwerp te pakken hier. Van bovenaf eens proberen, of iets meer door de knieen dat je in die cirkel kijkt? ik denk gewoon even mee hoor Van deze 2 vind ik de bovenste het mooist.quote:Op maandag 1 november 2004 20:10 schreef Ymke het volgende:
Nog twee van mij , ik weet dus niet of ze aan een regel van de compositieleer voldoen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ga net zo lang door tot ik het in de vingers heb
Haha ik doe dat met barbies.quote:Op zondag 26 september 2004 14:54 schreef JoranVW het volgende:
Creatief met lego
#1[afbeelding]
Matrix move!
#2[afbeelding]
Best actueel, niet?
Bedoel je verbeteren zoals ie nu is? of verbeteren opnieuw maken?quote:Op maandag 1 november 2004 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[afbeelding]
Nu maar eens iets anders dan bier (waar je ook mooie dingen mee kunt doen trouwens)
Iemand hier suggesties wat er nog aan veroptimaliseerd kan worden?
De kleuren zijn prima , maar iets minder het glas laten zien en iets meer het oortjequote:Op maandag 1 november 2004 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[afbeelding]
Nu maar eens iets anders dan bier (waar je ook mooie dingen mee kunt doen trouwens)
Iemand hier suggesties wat er nog aan veroptimaliseerd kan worden?
Als jij een foto van een grijs vlakje gemaakt hebt....quote:Op maandag 1 november 2004 21:12 schreef Yamyam het volgende:
[afbeelding]
hihihi
zeg waarom is dit een grijs vlakje ik heb het toch goed gedaan?!
Je hebt een wit of een zwart papier gefotografeerd?quote:Op maandag 1 november 2004 21:12 schreef Yamyam het volgende:
[afbeelding]
hihihi
zeg waarom is dit een grijs vlakje ik heb het toch goed gedaan?!
aaaaah ik heb nog nachtmerries van die atraktiequote:Op zaterdag 25 september 2004 16:00 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
-----
Gemaakt in de Efteling, carnaval (duidelijk)
Heel snel geschoten maar vond achteraf de kleuren, compositie en onderwerp wel leuk
[afbeelding]
En dit keer in 550 pix. breed
Weinig licht (voor een lange sluitertijd), en wat voor iso instelling gebruik je hier ?quote:Op maandag 1 november 2004 21:47 schreef MrTimbo.B het volgende:
kep es voort eerst foto's gemaakt met lange sluiterijden in de avond.
1[afbeelding]
2 [afbeelding]
wat vinden julli vant resultaat?
of kenne jullie nog tips geven? alvast bdannkt
zou het kunnen dat ie het NIET MEER doet maar hiervoor wel, want als ik de link geef aan mensen moeten ze zich ook aanmelden en inloggen terwijl dat hiervoor niet zo was.quote:Op maandag 1 november 2004 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als jij een foto van een grijs vlakje gemaakt hebt....
Maar weet je zeker dat de site waar de foto staat, direct linken ondersteunt? Dat is nog weleens niet zo namelijk
De compositie is uitstekend , vind hem mooi!quote:Op dinsdag 2 november 2004 15:12 schreef pea4fun het volgende:
@mrtimbo
Je hebt hetzelfde als wat ik vaak heb met nachtfoto's. De lampen (staatlantaarns) worden hinderlijk fel op het plaatje. Probeer om die niet direct in beeld te krijgen door een lager standpunt of een zoom. Dat maakt de plaatjes een stuk mooier, en leidt de blik meer naar wat echt mooi is op het plaatje.
@yamyam. Misschien datalimiet? Het plaatje zegt me eerlijk gezegd niet zoveel. Wat was je bedoeling?
Zelf heb ik hier nog een poging voor die fotocursus. Abstracte foto en letten op compositie.
[afbeelding]
Ik heb geprobeerd min of meer die driehoekvorm erin terug te laten komen. Is het wat? Of is ie totaal oninteressant en vind ik het wat worden omdat ik er langer naar kijk?
Had ik al gedaan, maar zo vind ik hem een beetje te.quote:Op dinsdag 2 november 2004 15:15 schreef Ymke het volgende:
[..]
De compositie is uitstekend , vind hem mooi!
de kleuren mogen wel wat pittiger , haal hem even door de photoshop
Ik moet opdracht 2 nogquote:Op dinsdag 2 november 2004 15:29 schreef Ymke het volgende:
Niks TE , mooi abstracte plaat Pea.
les 1 volbrachtnu ik nog
Mischien net iets te inderdaad.quote:Op dinsdag 2 november 2004 15:22 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Had ik al gedaan, maar zo vind ik hem een beetje te.
[afbeelding]
Niks geen bedoeling. Gewoon leuke foto maken van een barbie.quote:Op dinsdag 2 november 2004 15:12 schreef pea4fun het volgende:
@yamyam. Misschien datalimiet? Het plaatje zegt me eerlijk gezegd niet zoveel. Wat was je bedoeling?
1:quote:Op dinsdag 2 november 2004 17:34 schreef RuDe1234 het volgende:
Ik ben zaterdagochtend foto's gaan maken op het terrein van de Schelde in Vlissingen, ik heb een stuk of 100 foto's gemaakt. Ik zal ze niet allemaal posten, maar ik zou wel graag jullie oordeel willen over de volgende foto's.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Alvast bedankt!
Ik kan hem wel croppen, maar dat wil ik nietquote:Op dinsdag 2 november 2004 18:15 schreef Ymke het volgende:
Ik vind nummer 4 het leukste , kan je nog die donkere hoek linksboven croppen?
btw ze zijn iets te breed max 550 pix
ah, ik vind bij 1 toch die knoppen wel erg fel.quote:Op dinsdag 2 november 2004 18:50 schreef RuDe1234 het volgende:
Xilantof:
1: Niet geflitst, F4,2 1/8 sec
2: Iets dichterbij was inderdaad ook mooi geweest, maar ik ben ook best wel tevreden met deze zo.
3: Stiekem wel een beetje met de setup van de lampjes gespeeld hoor
4: Misschien wel ja, niet aan gedacht op dat moment. Kan er nu niets meer aan doen
5: Dit was meer een snelle snapshot, niet een bewuste modelfoto eigenlijk.
Stoort de schuine railing linksboven eigenlijk?
Allebei bedankt voor jullie reacties!
Met het lichter maken van het plaatje is dat nog erger naar voren gekomen. Ik heb wel geprobeerd met een zwart vel wat reflectie tegen te gaan, maar nog niet goed genoeg dus. Ik krijg deze foto denk ik niet meer hetzelfde overgedaan, maar ik zal er de volgende keer goed op letten, dank je.quote:Op dinsdag 2 november 2004 17:00 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Mischien net iets te inderdaad.
Waar je bij abstracte fotografie op moet letten (vind ik) zijn vooral de compositie en het geboden lijnen spel. In deze foto vindt ik het lijnen spel oke en de compositie ook wel. Echter let de volgende keer ook eens op de kleine details die een foto echt goed maken. In dit geval de witte reflextie rechts onderin. Die verstoort nu het hele plaatje
Bij de eerste 3 vind ik erg leuk met kleur gewerkt. Spreken me erg aan. De 4e, die ymke dan weer de mooiste vind zegt mij het minst. Die vind ik een beetje saai omdat juist dat kleuraccent mist. Foto 5 is gewoon mooi.quote:Op dinsdag 2 november 2004 17:34 schreef RuDe1234 het volgende:
Ik ben zaterdagochtend foto's gaan maken op het terrein van de Schelde in Vlissingen, ik heb een stuk of 100 foto's gemaakt. Ik zal ze niet allemaal posten, maar ik zou wel graag jullie oordeel willen over de volgende foto's.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Alvast bedankt!
ik weet het niet.quote:Op dinsdag 2 november 2004 22:17 schreef Robertje het volgende:
[afbeelding]
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden...zelf weet ik het nog niet. Van een insider heb ik gehoord dat PdeHoog dit wel kan pruimenIk ben benieuwd naar de reacties. Alvast bedankt.
in het eggie is ie nog wazig hoor
quote:Op dinsdag 2 november 2004 23:14 schreef PdeHoog het volgende:
Zeg Robertje, van wie heb je dat te horen gekregen? pea soms?
Ik vind hem overigens te wazig. Ik ben meer een type van het scherp hebben van het onderwerp. De kleuren zijn wel leuk
quote:Op dinsdag 2 november 2004 23:18 schreef Robertje het volgende:
[..]
![]()
Zeg Robertje, van wie heb je dat te horen gekregen? pea soms?quote:Op dinsdag 2 november 2004 23:20 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ahquote:Op dinsdag 2 november 2004 23:54 schreef Robertje het volgende:
[..]
Zeg Robertje, van wie heb je dat te horen gekregen? pea soms?![]()
![]()
quote:Op woensdag 3 november 2004 07:29 schreef Yamyam het volgende:
nou IK vind hem wel leuk hoor Robertje
al doet t wel pijn aan mijn ogen haha
Ik vind hem een beetje wazig met de kleuren op de achtergrond vind ik wel OKquote:Op donderdag 4 november 2004 15:21 schreef pea4fun het volgende:
Nog steeds bezig met de opdracht abstracte foto...Hoe is dit?
[afbeelding]
Ik vind het erg moeilijk om een leuk onderwerp voor zo'n foto te vinden
De compositie, die ook een deel van de opdracht was is ook een beetje zoek he? Hoe doe ik het nu beter?quote:Op donderdag 4 november 2004 15:24 schreef Robertje het volgende:
[..]
Ik vind hem een beetje wazig met de kleuren op de achtergrond vind ik wel OK
Zal ik het voor je benoemen dan? De onderwerpen zijn te herkenbaar? Ik ga stug door hoor...voor ik een goeie heb ga ik niet door met les 2quote:Op donderdag 4 november 2004 18:56 schreef Xilantof het volgende:
ik heb zelf hele andere ideeen bij "abstract"
maar kan het niet echt benoemen enzo!
Pea is iig lekker op weg!
de 2de is trouwens mooier, de eerste mist toch wat scherpte.
quote:Op donderdag 4 november 2004 19:22 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Zal ik het voor je benoemen dan? De onderwerpen zijn te herkenbaar? Ik ga stug door hoor...voor ik een goeie heb ga ik niet door met les 2
Nou....dit was alles wat ik toen nog in mijn portomonnee hadquote:Op vrijdag 5 november 2004 00:12 schreef Bowiefan het volgende:
Waar is de rest gebleven P?
De maan was beeldvullend...de enige bewerking is de unsharp-mask...quote:Op vrijdag 5 november 2004 14:46 schreef Xilantof het volgende:
DubManiac:
was de maanbeeldvullend? of is dit nog een crop/uitsneden?
en pdehoog:
ik had denk ik graag met meer licht op de muntjes gewild. ze zijn beetje donker.
Bedankt voor de tip...ik gaan eens zoeken naar deze techniek..quote:Op vrijdag 5 november 2004 13:34 schreef Dacide het volgende:
@DubManiac:
Volgende keer schiet je maar gewoon een stuk of tig foto's van de maan. Op deze manier kan je de beelden stacken (stapelen). Het eindresultaat zal dan bevredigender zijn. (stacken wordt veel toegepast bij astrofotografie)
Heb zelf ook een behoorlijke tijd aan amateurastronomie besteed. Helaas had ik toendertijd nog geen deugdelijke camera.
Op de plant na heb je gelijk. Misschien moet ik eens anders kijken. Ik vind het vreselijk moeilijk, maar benieuwd naar jouw abstracte werkjequote:Op zaterdag 6 november 2004 13:22 schreef Xilantof het volgende:
Pea!
ik ben er uit, over dat abstracte!
volgens mij maken jullie steeds zelf een set-up... een soort stilleven laat maar zeggen.
ik ben (denk ik) meer van het om me heen kijken en iets bestaand abstract proberen vast te leggen.
ik ga vanmiddag wat schieten hier in huis, kijken of ik kan laten zien wat ik bedoel.
tis lastig, vaak kan ik de beelden die ik mijn hoofd heb niet zo vastleggen op de gevoelige sensorquote:Op zaterdag 6 november 2004 16:47 schreef pea4fun het volgende:
Ff tussen het koken door aan het kijken
Foto 4 vind ik het beste, al vind ik hem wat vreemd gecropped. Hij geeft wel een beetje weer wat jij bedoelt, en ik moet zeggen dat ik het wel eens kan zijn met je. Al is een "opgezet" abstract niet minder mooi soms.
lijnen zijn leukquote:Op zondag 7 november 2004 22:06 schreef PdeHoog het volgende:
Vanavond bij mijn zus gemaakt
[afbeelding]
tis opzich wel gaaf hoe de lijnen van de kolom weglopen in het dak.quote:Op dinsdag 9 november 2004 23:20 schreef helvo het volgende:
[afbeelding]
Foto station Amersfoort.
Niet heel origineel maar ik vind hem wel mooi. En jullie?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |