Bron: Paroolquote:Scheuren langs de grachten
Van onze redactie economie
AMSTERDAM - 'Ontdek Amsterdam vanuit je racende taxi. Gebruik eventueel wapens om alles op je pad weg te vagen.'
Eind deze maand ligt Amsterdam Taxi Madness in de winkel, een computerspel over de taxi-oorlog . ''Iedereen kan meedoen met de totale taxi-oorlog in het bruisende centrum van Amsterdam,'' heet het.
Davilex, de Nederlandse maker van Amsterdam Taxi Madness, veroorzaakte eerder ophef met de A2-racer-spellen, waarin zonder aanziens des persoons virtueel over de snelweg van Amsterdam richting Maastricht geracet moest worden. In het meer behoudende deel van de maatschappij werd schande gesproken van het spel, dat zou aanzetten tot onverantwoord rijgedrag.
Nu is de Amsterdamse taxiwereld, toch al geen bolwerk van rust, aan de beurt. Met een serie tamelijk ongeloofwaardige taxi's moeten twintig 'missies' in een redelijk op de stad gelijkend decor worden uitgevoerd.
Lukt het niet de missies binnen de geldende verkeersregels uit te voeren, dan staan de virtuele taxichauffeur overtuigender middelen ter beschikking. Er is onder meer een raketwerper voorhanden om de taxioorlog te beslechten.
De missies worden regelmatig onderbroken door een ritje: 'voor je het weet staat er een BN'er naar je te zwaaien'. Die BN'ers worden dan wel aangesproken als Katja, JP, of Patty. Ze mogen er zelfs uit de verte op lijken, om toestemming is niet gevraagd. ''Davilex heeft goede advocaten,'' zegt Marcel Heij van distributeur Ubisoft.
Ook de Amsterdamse taxicentrale TCA heeft niet aan het spel meegewerkt. ''Dat verbaasde me eigenlijk ook wel,'' zegt Heij. Bang voor reacties op 'de totale taxi-oorlog die in Amsterdam is uitgebroken' heeft Ubisoft niet. ''We brengen ook spellen uit die in Irak spelen. Als je dit al niet meer kunt doen.''
Het Parool, 18-09-2004
Geweldig, wat denken julliequote:'Ontdek Amsterdam vanuit je racende taxi. Gebruik eventueel wapens om alles op je pad weg te vagen.'
http://www.davilex.com/product.aspx?ID=71quote:Informatie:
Zwerf door de straten van Amsterdam
Realistische Graphics
20 missies & bonus missies
Vind verborgen bonussen
Zoek de BN'ers en breng ze naar hun plaats van bestemming
Kies uit 6 verschillende taxi's
Gebruik wapens om alles en iedereen uit de weg te krijgen
Verzamel de herstel bonussen en verdien turbo bonussen
Single & Multi Player (LAN)
quote:Realistische Graphics
quote:Op woensdag 22 september 2004 16:11 schreef pkwarts het volgende:
kill.......me........kill...me...kill me kill me kill me
Extraaaaaaaa geld, extraaaaaa wapens, extraaaaaaaaa benzinequote:Gebruik wapens om alles en iedereen uit de weg te krijgen
Er zit geeneens schaduw onder die ene auto op die screenshot op hun websitequote:Op woensdag 22 september 2004 16:12 schreef pkwarts het volgende:
[..]
![]()
;').quote:Op woensdag 22 september 2004 16:12 schreef pberends het volgende:
Extraaaaaaaa geld, extraaaaaa wapens, extraaaaaaaaa benzine
[PS2, XBOX & PC] Davilex: Miami Vicequote:Op woensdag 22 september 2004 16:31 schreef Geqxon het volgende:
Pfear da Miami Vice spelletje, ziet er wel erg stoer uit. Vice City anyone?
Binnenkort ook besproken op FOK!games door uw aller favoriete reviewer.quote:Op woensdag 22 september 2004 16:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Bron: Parool
[..]
Geweldig, wat denken jullie [afbeelding]
quote:Op woensdag 22 september 2004 20:52 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Binnenkort ook besproken op FOK!games door uw aller favoriete reviewer.
Die titelquote:Eind deze maand ligt Amsterdam Taxi Madness in de winkel, een computerspel over de taxi-oorlog . ''Iedereen kan meedoen met de totale taxi-oorlog in het bruisende centrum van Amsterdam,'' heet het.
He we gaan wel sirieus doen hè??!!!quote:Op woensdag 22 september 2004 20:52 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Binnenkort ook besproken op FOK!games door uw aller favoriete reviewer. :')
die verhoudingen zijn ook zo goed, kijk is hoe groot die auto is waar je mee rijdt en vergelijk dat met de omgevingquote:Op woensdag 22 september 2004 16:12 schreef pkwarts het volgende:
[..]
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |