abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1549555
A-ha heeft vorig jaar na een afwezigheid van 6 jaar weer eens van zich laten spreken.
Een groot succes in Nederland is het niet geworden. Terwijl ze in andere Europese landen toch redelijk wat hits hebben gescoord met het nieuwe materiaal.
Nu vond ik persoonlijk het laatste album wat tegenvallen en had inderdaad wat minder hit-potentie als terug in de glorie-dagen.

Maar eh zijn er uberhaupt nog wel a-ha fans in Nederland, want ik denk dat ze er een hoop zijn kwijtgeraakt de laatste jaren...

Mag ik effe lachuh ?
  maandag 3 september 2001 @ 13:00:27 #2
12871 Myster_E
Ne t'en fais pas,
pi_1549701
Ik denk het niet echt, ik vind dat ene nummer (take on me) wel leuk, maar ik ben geen fan
  maandag 3 september 2001 @ 13:01:50 #3
13973 ranja
image means nothing
pi_1549710
Vroeger vond ik ze erg goed, en als ze nu een oud nummer draaien op de radio dan gaat-ie zeker harder en lekker meezingen.... maar op nieuw werk zit eigenlijk niet echt te wachten, het is een 80's band en daar mag het bij blijven van mij...
  maandag 3 september 2001 @ 13:18:50 #4
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_1549805
Ik heb dat album van vorig jaar gedowned (minor earth, major sky). Zeker niet slecht.

"Summer moved on" scoorde hier ook wel redelijk toch?

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 3 september 2001 @ 13:53:56 #5
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_1550028
Nee hoor nee. Summer moved on is blijven steken op nummer 74 in de mega top 100. Heel zonde, want het is een erg mooi nummer en is in diverse landen hoog in de top 10 geëindigd. Van de andere singles van het laatste album MEMS is in NL niks vernomen, maar in Duitsland waren de singles Minor earth, major sky en Velvet een redelijk succes. A-ha heeft geloof ik ook nog opgetreden op de VIVA awards, de Duitse TMF awards zeg maar. Anywee kvin MEMS toch wel hun beste album hoor. Daarna scoort Hunting high and low bij mij nog hoge ogen. Daarop staan ook de grootste hits van A-ha: Take on me, The sun always shines on TV en Hunting high and low zelf. Trouwens wat ook een erg fijn nummer is, daaat is de JamesBond-Soundtrack The living daylights.
Maaaarrre ja ik ben wel A-ha-fan hoor. En ze zijn toch wel iets meer dan zomaar een 80sBand vinnik. Jammer dat het muziekklimaat in Nederland zo verrot is, dat dit soort toffe muziek nauwelijks gewaardeerd wordt.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 3 september 2001 @ 14:55:39 #6
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_1550354
A-ha & Nik Kershaw zitten beide in het zelfde schuitje hier in Nederland

Goede muzikanten maar met een 80's label op zich, waardoor hun nieuwste werk niet in de spotlight komt (wat ze wel verdienen)

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 4 september 2001 @ 00:41:01 #7
15292 sjaek
Eenvoud is niet eenvoudig.
pi_1555158
Een fan van a-ha ben ik niet, al kan ik "Take on me" we erg waarderen. Op het tijdstip dat de plaat uitkwam was de clip een redelijk technologisch hoogstandje, de afwisseling van tekenfilm beelden en echte beelden die vloeiend in elkaar overliepen. Ik weet nog dat ik hem voor het eerst op tv zag.. erg fijn.
A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.
pi_1555198
Ah..nostalgie.

Hunting high and low, You'll end up crying, The blood that moves the body, Out of the blue comes green...

MEMS vond ik aardig, maar niet meer dan dat. Geef mij maar die oude nummers. En dan met name de bovenstaanden ('Take on me' staat daar overigens bewust niet bij. Flauw nummer was dat.)

pi_1556081
Ik vind het jammer dat men a-ha altijd en alleen nog maar herkend aan 'take on me' terwijl ze wereldwijd een tiental hits hebben gescoord, alleen al in Engeland is het een van de bestverkopende popgroepen ooit.

Luister bijv. eens naar een nummer als: 'I've been losing you' een prachtig rock-nummer. Of nummers als 'Out of Blue comes green' inderdaad.
'Scoundrel days' de titelsong van het gelijknamige album is echt een wereldsong. Maar ja dat is mijn persoonlijke mening.

De nieuwe songs halen het idd niet bij het oude materiaal.

Mag ik effe lachuh ?
pi_1557554
Een grappig groepie, dat zeker

Ik vond 'Touchy' altijd wel een lache nummertje

aanrakerig

ofzoiets

pi_1562230
quote:
Op dinsdag 04 september 2001 14:40 schreef Mistadabolina het volgende:
Een grappig groepie, dat zeker

Ik vond 'Touchy' altijd wel een lache nummertje

aanrakerig

ofzoiets

Touchy betekent dat je nogal snel op je tenen getrapt bent.
Mag ik effe lachuh ?
  woensdag 5 september 2001 @ 15:05:08 #12
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_1563574
Mijn broer was vroeger ontzettend fan. Zijn hele kamer hing vol met posters van A-ha, Morten was zijn grote voorbeeld, en hij sliep dag en nacht met van die leren polsbandjes tot aan zijn oksels (bij wijze van spreke dan )

Daardoor heb ik een soort van aversie ontwikkeld tegen deze band, en hoewel ik nu ik ouder ben de muziek beter kan verdragen zal het nooit mijn volledige waardering krijgen.

Toch vond ik Morten vroeger wel een bijzonder lekker ding

woensdag 5 september 2001 @ 15:16:29 #13
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1563627
quote:
Op maandag 03 september 2001 12:31 schreef yapyappie het volgende:
Maar eh zijn er uberhaupt nog wel a-ha fans in Nederland,
Volgens mij niet.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  vrijdag 7 september 2001 @ 00:11:28 #14
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_1574792
Jawel hoor jawel! Ik bijvoorbeeld...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_5606279
*steekt zijn hand op*

En ik zal dinsdag 8 oktober ook aanwezig zijn bij het concert in de Heineken Music Hall

pi_5608653
Ik ben ook fan! Ik heb al hun muziek, en luister het vaak. Ik vind alleen hun nieuwere werk niet altijd even mooi, niet helemaal mijn smaak. Nummers als Take On Me (duh), The Sun Always Shines On TV, Out Of Blue Comes Green, Hunting Hight And Low, Stay On These Roads, Crying In The Rain, die vind ik echt onwijs goed. Ik hoorde trouwens Nik Kershaw ook vallen hier, heb ik ook e.e.a. van, erg goed!
pi_5626051
Present
All that we see or seem is but a dream within a dream
  donderdag 22 mei 2003 @ 12:01:17 #18
32567 Kamphuys
Domo Di Campo
pi_10604626
Ik vind A-Ha echt briljant...

Vooral Sun always shines on Tv, Train of Thought, Take On Me (of course)... ik hoorde alleen laatste een liedje op de radio, dat MOET gewoon van A-Ha zijn, en anders lijkt het er echt ENORM veel op. Kan niet uitleggen hoe hij gaat, maar hij is echt zo mooi, degene die me aan de titel kan helpen ga ik zijn/haar voeten kussen.

Out of Blue comes green heb ik 'besteld', hopen dat die het is.

Now, how old are you, where is your harbour, Have many things to do, open the door.
Yes, I live so true, without my lover. But tell me if the sky is blue, how old are you?
Proud member of the UVT vinyl-crew
pi_10606558
Jawel! Hier ook eentje.
Ik ze al vanaf Hunting high and low.
Helaas vind ik ze nu ook minder dan tot en met Memorial Beach. Vooral de manier waarop Morten is gaan zingen (hoger) vind ik soms irritant. Toch blijf ik ze volgen. Jammer genoeg in oktober het concert in de Heineken Music Hall gemist
pi_10606685
Ik ben niet echt een fan, maar heb wel werk van hun en vind het zeker niet vervelend om daar naar te luisteren!
Een van mijn favoriete nummers is "MANHATTAN SKYLINE", maar ze hebben veel meer topnummers (o.a. "THE LIVING DAYLIGHTS").

Van hun nieuwe werk ken ik niet zoveel, alleen de single "FOREVER NOT YOURS" van het album "LIFELINES". Hiermee heeft A-ha naar mijn mening bewezen dat ze het nog steeds kunnen!!

vrijdag 23 mei 2003 @ 08:04:32 #21
42020 DJMarcel.nl
/care sedert 2002
pi_10621991
Stay o-o-o-o-o-on these roa-oa-oa-oads....
pi_70739814
A-ha draait al lang mee en brengt gewoon hartstikke goede albums uit, vergezeld van de nodige solo-projecten. De nieuwste cd heet Foot of the mountain en krijgt in Nederland weinig aandacht. Slechts één weekje album top 100, op nummer 83. Hoe schril is het contrast met Duitsland, waar deze cd gewoon op nummer 1 (ja, er staat nummer één) binnenkwam, afgelopen week.

En waarom ook niet. Het Noorse trio beleefde hun commerciële hoogtijdagen weliswaar in de jaren '80, maar is nog steeds actief. In 1993 stopten ze tijdelijk, maar sinds 2000 zijn ze terug, met inmiddels vier uitstekende cd's op rij: Minor Earth | Major Sky (2000), Lifelines (2002), Analogue (2005) en nu dan Foot Of The Mountain.

Vooraanstaande bands als Keane en Coldplay noemen A-ha als één van hun inspiratiebronnen. Het vorige album, Analogue, werd vooral in Groot-Brittannië erg gepromoot als 'the original Keane'. De gelijknamige single 'Analogue' werd zelfs een Top 10-hit in dat land: hun eerste in 18 jaar tijd.

Nu is er dus Foot of the mountain; een album dat een duidelijke eighties-sound heeft. Sommige nummers doen direct denken aan klassiekers als Take On Me. De eerste single, "Foot of the mountain", heeft die sound wat minder, maar laat wel horen dat A-ha nog steeds uitstekende muziek maakt.

Alternatieve link: http://universalmusic.no/ecards/aha/
pi_72299875
Album in juni al een keer gedownload maar nu pas tijd om te luisteren na mijn U2 tours.

Ik vind 'em erg lekker klinken en vooral 't titel nummer is verslavend!
Beter dan Analogue in ieder geval.

Heb ff op hun website gekeken voor het tourschema, helaas slaan ze NL over dit jaar!.
Al zegt de Engelse wikipedia dat er in 2010 een: 25th Anniversary Tour komt!
Maarja, hoe betrouwbaar is dat...

Heb a-ha in 2002 in Amsterdam gezien, en dat is toen goed bevallen!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_72428366
Ik vind Foot of the mountain niet beter dan Analogue, maar desalniettemin een prima album. Het lijkt erop dat Shadowside trouwens de volgende single is; in elk geval in Duitsland, want ik zag het als nieuwe plaat genoemd staan op een website.

CoExist, weet je zeker dat dat 2002 was? Mij staat in het geheugen dat ze toen optraden in Vredenburg, Utrecht. In 2005 zijn ze in Amsterdam (HMH) geweest, toen Analogue net uit was. Dat optreden was redelijk hilarisch. Iemand had mij van tevoren verteld dat A-ha dezelfde avond live zou optreden bij Domino D-Day. Ik zei: "Dat lijkt me sterk, want ze staan vanavond voor een concert in de HMH". Nou: het kon toch. De show begon stipt om 20.00 uur en was om 21.30 uur afgelopen. Achteraf ontdekte ik dat de vaste setlist met 4 nummers was ingekort. Per helikopter zijn ze daarna naar de locatie gevlogen voor het Domino-optreden... - Ik vond hun concert in Vredenburg (2002, bij mijn weten) veel leuker.
pi_72428548
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:10 schreef isogram het volgende:
CoExist, weet je zeker dat dat 2002 was? Mij staat in het geheugen dat ze toen optraden in Vredenburg, Utrecht. In 2005 zijn ze in Amsterdam (HMH) geweest, toen Analogue net uit was. Dat optreden was redelijk hilarisch. Iemand had mij van tevoren verteld dat A-ha dezelfde avond live zou optreden bij Domino D-Day. Ik zei: "Dat lijkt me sterk, want ze staan vanavond voor een concert in de HMH". Nou: het kon toch. De show begon stipt om 20.00 uur en was om 21.30 uur afgelopen. Achteraf ontdekte ik dat de vaste setlist met 4 nummers was ingekort. Per helikopter zijn ze daarna naar de locatie gevlogen voor het Domino-optreden... - Ik vond hun concert in Vredenburg (2002, bij mijn weten) veel leuker.
Het was de Lifelines tour in 2002.
Heb ff op www.a-ha.com gekeken, en ze zijn in 2002 2x in NL geweest.
jun 17 Muziekcentrum Utrecht, Netherlands
okt 8 Heineken Music Hall Amsterdam, the Netherlands

Ik ben dus in oktober geweest, was een gave show toen!
Analoque tour heb ik toen maar over geslagen, was niet helemaal m'n ding.
Het Domino D-day optreden werd trouwens gegeven in m'n woonplaats... ook niet naar toe geweest!
Ik ben anti-Domino D-day!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')