abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22101438
Tot mijn grote verbazing is er nog niet eens een topic over Foeke Booy.
Ondanks dat pas Adriaanse tot trainer van het jaar verkozen werd, lijkt me dat deze titel eigenlijk maar voor één man was weggelegd: Foeke Booy.

Booy, won, ondanks het vertrek van spelbepalende spelbepalende spelers zoals Wapenaar, Vreven, Kuyt, etc, twee maal de Amstel Cup en zelfs als enige niet-top 3 club de JC-schaal.

Verder heeft Foeke aangetoond een meestertacticus te zijn. De wedstrijden tegen Ajax uit, Djurgardens en Feyenoord hebben dat wel aangetoond..

Kortom deze man verdient een topic.. en eigenlijk ook een titel, daarom: Foeke Booy: meestertacticus

pi_22101463
Foeke doet het heel goed met Utrecht, maar wordt dit de nieuwe hype?
That's all folks!
pi_22101494
Inderdaad een meestertacticus, ook de AC finale tegen Twente bewees dit.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_22101537
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 11:45 schreef -Vaduz- het volgende:
Foeke is geen hype..
Foeke is al jaren een goede trainer!!
Ik dacht dat hij wel een eigen topic had, maar dat viel tegen
Daarom bij deze
pi_22101569
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 11:45 schreef -Vaduz- het volgende:
Wat, Frenkie die topics opent?

Ik hoop het niet.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_22101680
Ach hij kan goed een eenheid smeden, voor de rest zie ik de topkwaliteiten van Foeke niet echt
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 21 september 2004 @ 11:57:36 #7
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_22101701
foeke
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_22101746
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 11:56 schreef aldostuta het volgende:
Ach hij kan goed een eenheid smeden, voor de rest zie ik de topkwaliteiten van Foeke niet echt
Dat verbaast me ook niks.
Dat jij dat niet ziet, bedoel ik

Foeke schuift namelijk niet met poppetjes op paper van 4-3-3 naar 4-1-2-2-1 ofzo, maar hij geeft de spelers gewoon aan hoe ze hun taak moeten invullen (gaan de backs, of juist niet om maar een voorbeeld te noemen) en dat is precies hoe je tactiek invult.
pi_22101760
Als zijn tactische zetten blijven werken kan ik nog wel eens van mening veranderen.
That's all folks!
pi_22101771
Eerst Co nu Foeke volgend jaar Maaskant?
pi_22101808
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 12:01 schreef VoreG het volgende:
Eerst Co nu Foeke volgend jaar Maaskant?
Foeke was vorig jaar al een betere trainer dan Adriaanse
pi_22101864
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 12:00 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Dat verbaast me ook niks.
Dat jij dat niet ziet, bedoel ik

Foeke schuift namelijk niet met poppetjes op paper van 4-3-3 naar 4-1-2-2-1 ofzo, maar hij geeft de spelers gewoon aan hoe ze hun taak moeten invullen (gaan de backs, of juist niet om maar een voorbeeld te noemen) en dat is precies hoe je tactiek invult.
Wat een onzin, hij wordt nu ineens als top gezien omdat zowel Ajax als Feyenoord weigerden te scoren tegen een zichzelf ingravend Utrecht. En ingraven kunnen wel meer coaches
pi_22101895
Ik ben het met Frenkie eens.

Knap wat Booy presteert met zo'n middelmatige ploeg
pi_22101923
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 12:06 schreef aldostuta het volgende:
Wat een onzin, hij wordt nu ineens als top gezien omdat zowel Ajax als Feyenoord weigerden te scoren tegen een zichzelf ingravend Utrecht. En ingraven kunnen wel meer coaches
Volgens mij heeft Utrecht tijdens de JC-schaal het veld beheerst op de alle fronten en dat was ook in de kuip zo afgelopen zondag.

Als ingraven zou werken, zouden alle ploegen dat wel doen tegen Ajax denk je niet
  dinsdag 21 september 2004 @ 12:09:10 #15
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_22101928
Foeke doet het momenteel goed, maar het is jammer dat er dan gelijk weer een hype ontstaat. Vond het gisteren wel leuk om te zien hoe Kieft niet reageerde op de vraag of Foeke tot trainer van het jaar verkozen had moeten worden i.p.v. Co Adriaanse. Het is een goede seizoenstart, maar voorlopig niet meer dan dat. Eerst maar eens echt presteren in Europa en blijven presteren in de competitie en dan zien we aan het eind van het seizoen wel of hij een "meestertacticus" is.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
pi_22101955
Leuk dat gelul over die hype, maar ik kijk dus geen praatprogramma's over voetbal.
En echt presteren in Europa.. 4-0 tegen Djurgardens (4-0!!)
pi_22101999
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 12:08 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Utrecht tijdens de JC-schaal het veld beheerst op de alle fronten en dat was ook in de kuip zo afgelopen zondag.

Als ingraven zou werken, zouden alle ploegen dat wel doen tegen Ajax denk je niet
Feyenoord was zondag beter, maar drukte niet door. JC schaal was gewoon voor Ajax geweest ware het niet dat Soetaers rood kreeg. Lijkt me geen tactische meesterzet van Foeke eerlijk gezegd.........

En noem eens 1 ploeg naast PSV en in mindere mate Feyenoord die zich niet ingraaft in de Arena......
  dinsdag 21 september 2004 @ 12:14:02 #18
98138 Everett
pi_22102008
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 12:10 schreef Frenkie het volgende:
Leuk dat gelul over die hype, maar ik kijk dus geen praatprogramma's over voetbal.
En echt presteren in Europa.. 4-0 tegen Djurgardens (4-0!!)
Met alle respect, maar Djurgardens
Ik bedoel dus met echt presteren een topclub uit de echte competities (bv. Engeland, Spanje, Italie) uitschakelen.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
pi_22102009
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 12:09 schreef Everett het volgende:
Foeke doet het momenteel goed, maar het is jammer dat er dan gelijk weer een hype ontstaat. Vond het gisteren wel leuk om te zien hoe Kieft niet reageerde op de vraag of Foeke tot trainer van het jaar verkozen had moeten worden i.p.v. Co Adriaanse. Het is een goede seizoenstart, maar voorlopig niet meer dan dat. Eerst maar eens echt presteren in Europa en blijven presteren in de competitie en dan zien we aan het eind van het seizoen wel of hij een "meestertacticus" is.
pi_22102027
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 12:13 schreef aldostuta het volgende:
En noem eens 1 ploeg naast PSV en in mindere mate Feyenoord die zich niet ingraaft in de Arena......
Rot op naar je eigen neuzentopic
Dit topic gaat over FOEKE en de FC en een keer niet over julle neuzen

Als je het niet begrijpt, hou dan gewoon je mond
pi_22102041
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 12:14 schreef Everett het volgende:
Met alle respect, maar Djurgardens
2-2 uit bij Juventus
Kampioen van Zweden
pi_22102087
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 12:15 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Als je het niet begrijpt, hou dan gewoon je mond
als jij dat ook doet als je er niet meer uit komt...........
pi_22102100
quote:

[..]

2-2 uit bij Juventus
Kampioen van Zweden
2-0 verlies tegen Malmo........
pi_22102163
Foeke doet het idd top.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  dinsdag 21 september 2004 @ 12:21:45 #25
98138 Everett
pi_22102174
quote:

[..]
2-2 uit bij Juventus
Kampioen van Zweden
Ik wil helemaal niets afdoen aan het succes van Foeke. Het is hem en Utrecht gegund. Ik denk alleen dat het momenteel een beetje gehyped wordt en uit z'n verband gerukt. Maar als je nooit naar voetbal praatprogramma's kijkt dan merk je daar misschien weinig van.

Ik ben dus niet echt onder de indruk van de kampioen van Zweden en bovendien heeft Juventus het uit afgemaakt met 4-1 tegen deze "toppers".
pi_22102175
kom zeg, foeke is gewoon top

Elk jaar moet hij zijn beste spelers afstaan aan betere ploegen en elk jaar smeed hij een ploeg die mee kan doen om de prijzen.

Alsof het utrecht van vorig jaar zo'n geweldige spelers had

En zondag tegen feyenoord was Utrecht beter. Feyenoord heeft 1 of 2 grote kansen gehad. Ok, ze hadden meer balbezit, maar dat zegt niks...

Foeke is gewoon een enorm goede trainer die een topclub waardig is
pi_22102224
Wat een gezanik weer. Had Adriaanse dit gedaan dan was het absoluut fantastisch geweest.

Met al die mutaties de afgelopen jaren in de selectie van Utrecht heeft hij het gewoon hartstikke goed gedaan. Clubs die in potentie een betere selectie hebben, hebben dit gewoon niet gepresteerd. Alle krediet voor Booy dus.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_22102283
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 11:43 schreef Frenkie het volgende:
ondanks het vertrek van spelbepalende spelbepalende spelers
Fuck, dat zijn me daar spelers geweest!
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_22102436
Had liever gehad dat Booy een slechte dag had tijdens de Amstelcupfinale

Maar toegegeven, hij heeft een goed elftal gesmeden dat vooral thuis volop strijd.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_22105430
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 12:24 schreef zjroentje het volgende:
Wat een gezanik weer. Had Adriaanse dit gedaan dan was het absoluut fantastisch geweest.

Met al die mutaties de afgelopen jaren in de selectie van Utrecht heeft hij het gewoon hartstikke goed gedaan. Clubs die in potentie een betere selectie hebben, hebben dit gewoon niet gepresteerd. Alle krediet voor Booy dus.
Amen
pi_22105769
Leuk voor Booy hoor - en hij zal heel goed zijn maar zo geweldig zijn de resultaten toch niet??? Het gaat dit seizoen even heel goed, maar laten we afwachten of het zo blijft.

Vorig seizoen was een redelijk seizoen, gezien de vertrekkende spelers. Ik vind het nu nog veel te vroeg om de loftrompet te steken. De Amstelcup is leuk maar zegt me niet zoveel gezien de late instroming.
pi_22106782
Die 2 rooien doen het goed ja. Booy en Loen. Co is evengoed terecht trainer v.h. jaar, omdat hij net wat leuker voetbal speelde met zijn team met vergelijkbare resultaten. Utrecht vind ik vooral mentaal sterk, en ondanks matige selectie valt het elke keer weer op dat ze er wel een paar slim inprikken. Knap rendement dus. Als ie PSV ook pakt, europees leuk doorgaat, en tegen de kleintjes met de kop erbij blijft, dan zal ie ongetwijfeld dit jaar wel die trainerverkiezing pakken.
pi_22106888
Kan een heel eind mee gaan met de TS maar ik denk wel dat de TS van Loen wat tekort doet.
Let yourself go and enjoy the bassline...
  dinsdag 21 september 2004 @ 16:09:55 #34
98138 Everett
pi_22106944
Ik vind de selectie van Utrecht de laatste jaren eigenlijk helemaal niet matig, maar gewoon vrij goed. Niet top drie-waardig, maar ik denk dat Utrecht voor plek 4 of 5 mee moet kunnen gaan. Vorig jaar is Utrecht als tiende geëindigd en dat vind ik dus niet echt spectaculair. Als cupfighter is Utrecht de laatste jaren natuurlijk bijzonder geweest, maar of je dan als trainer "meestertacticus" bent, vraag ik me af.
  dinsdag 21 september 2004 @ 18:34:25 #35
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_22110165
Foeke Booy is langzaam opgekomen bij de Fc. Eerst als rechterhand van Adelaar en na diens vertrek rustig doorgeschoven naar trainer en zich niet meteen in de picture gezet. Nu worden zijn successen eindelijk erkend. Hij zegt overigens ook waar het op staat. Zo zei hij voor Djurgadens dat hij het geen probleem vindt dat Fc Utrecht de grote favoriet was en dat ze daar ook maar naar moesten spelen. Vaak zie je dat trainers voor zo'n confrontatie zichzelf schijnheilig in de underdogpositie proberen te manoeuvreren.
Toch vind ik dat er idd niet te snel lof uitgedeeld moet worden. De competitie is nog maar 5 speelrondes uit, maar wat hij de afgelopen jaren heeft gepresteerd is toch bijzonder knap.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_22111155
Foeke, een man die weet hoe je met redelijk materiaal goed kan presteren. Dat is knap. Wellicht een nieuwe Martin Jol.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_22111908
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 19:17 schreef methodmich het volgende:
Foeke, een man die weet hoe je met redelijk materiaal goed kan presteren. Dat is knap. Wellicht een nieuwe Martin Jol.
Jol heeft nooit wat gewonnen. Zelfs geen Europees voetbal gehaald.
pi_22112125
Zonder het fundament dat Frans Adelaar heeft gelegd had Booy nu weinig klaargemaakt. Komt nog eens bij dat Utrecht momenteel van de (jeugd)talenten sterft, kapitaal kan daardoor achterwege blijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door okee6 op 21-09-2004 20:01:05 ]
pi_22112271
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 19:47 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Jol heeft nooit wat gewonnen. Zelfs geen Europees voetbal gehaald.
En daar doe je hem mee tekort. Hij won ongeveer alles wat daaronder mogelijk is. RKC was verder op sterven na failliet, zelfs een semi-topspits als Hoogendorp kon niet de volledige tijd gehouden worden. In de Nederlandse beker had ie hij niet het spelersmateriaal waarover een Utrecht wel kan beschikken (Kuijt, Bosschaart, Tanghe, Martel, Vreven) anders had ie die prijs wel gepakt.

Wel toevallig dat zijn ploegen het altijd ver schopten in de bekercompetitie.
pi_22112353
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 19:55 schreef okee6 het volgende:
Zonder het fundament dat Frans Adelaar heeft gelegd had Booy nu weinig klaargemaakt. Komt nog eens bij dat Utrecht momenteel van de (jeugd)talenten sterft, kapitaal kan daardoor achterwege blijven.
Die jeugdtalenten zijn mede te danken aan booy. Hij werkte namelijk vroeger als jeugdtrainer bij de FC
pi_56507476
En Foeke heeft Sparta toch weer prima op het rijtje. Al drie van de laatste vier wedstrijden gewonnen (PSV verlies is logisch).

Net trouwens een leuke quote: "We zijn drie punten ingelopen op Feyenoord".
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_58027362
Nu Sparta definitief veilig is, blijft Booy nog twee jaar.
pi_58027513
Wat een trainer! Zijn hand is duidelijk zichtbaar. Ik kan niet wachten tot volgend seizoen, wanneer hij 34 wedstrijden de kans krijgt.
pi_66130666
kick
quote:
Foeke Booy terug bij FC Utrecht
16-02-2009
Foeke Booy, één van de meest succesvolle coaches uit de geschiedenis van FC Utrecht, komt terug naar de Domstad. Booy zal volgend jaar in de functie van Technisch Directeur actief zijn bij de club. De huidige coach Ton du Chatinier zal ook volgend seizoen op de bank zitten. De verdere samenstelling van de technische ploeg is onbekend.

Door Du Chatinier nu al te benoemen hoopt FC Utrecht dat de coach dit seizoen nog mag afmaken. Technisch gezien heeft Du Chatinier hiervoor niet de benodigde papieren omdat hij de cursus Coach Betaald Voetbal niet heeft afgerond. Hij hoopt dit in april te kunnen doen. Volgens de regels van de CBV zou Du Chatinier op 17 februari moeten stoppen met zijn tijdelijke trainersfunctie.
Bron: RTV Utrecht
pi_66202786
En inmiddels al ontkend door Foeke en Sparta wil niet meewerken.

http://www.sportwereld.nl(...)t_stijf_om_Booy.html

http://www.sportwereld.nl(...)akkoord_Utrecht.html

Maar toch:
quote:
Sparta vreest vertrek Booy

ROTTERDAM - Ondanks het feit dat FC Utrecht officieel nog niet heeft aangeklopt bij Sparta, vreest de Kasteelclub toch het vertrek van trainer Foeke Booy.

De Fries zou vanaf komende zomer voor vier jaar aan de slag kunnen als technisch directeur in Utrecht, al ontkennen FC Utrecht en Booy dat er al een akkoord is bereikt.

Sparta laat weten dat het Booy niet zonder slag of stoot wenst te laten gaan. De oefenmeester staat immers ook volgend seizoen nog onder contract bij de Rotterdammers.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 18 februari 2009 @ 16:19:12 #46
67174 Dos37
Come on Twente
pi_66202837
Ik vind dat ie het prima doet bij Sparta.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 18 februari 2009 @ 16:22:13 #47
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_66202981
quote:
FC Utrecht meldt zich voor Booy

Woensdagmorgen heeft de directie van FC Utrecht zich bij Sparta gemeld om te praten over een mogelijke overgang van Foeke Booy. De trainer van de Rotterdammers is bij de Domstedelingen in beeld om de functie van technisch directeur te bekleden. Booy heeft echter nog een contract bij Sparta tot juli 2010, zo meldt het digitale thuis van zijn huidige werkgever.

FC Utrecht zou Booy graag willen halen als td, maar in Rotterdam is men zeer tevreden over de oefenmeester. Alex Klein, één van de vier commissarissen in de raad, vertelde dinsdagavond tegenover het Algemeen Dagblad dat zijn club ‘de poot stijf zal houden’. “Zijn contract loopt immers nog een jaar door”, aldus Klein.

In Utrecht zou Booy, die aan zijn tweede seizoen bij de Kasteelheren bezig is, de opvolger van de opgestapte Piet Buter moeten worden. Buter liet eind januari zijn contract bij de huidige nummer zeven van de Eredivisie ontbinden, omdat hij het niet eens was met het ontslag van Willem van Hanegem. Sindsdien bleef de sportbestuurder, waarvan het contract nog tot 2009 doorliep, ziek thuis zitten. Op 1 februari zijn de beide partijen uit elkaar gegaan.
pi_66203040
Van mij mag ie best in R'dam blijven, zie m nml. niet 4 jaar lang als TD op een kantoor zitten, daar is ie nog veel te veel trainer voor lijkt me.

Maar mocht ie toch komen als TD krijgt ie wel al mijn steun.
pi_66667888
quote:
Arbitagezaak dreigt over Foeke Booy
Door MIKOS GOUKA

ROTTERDAM/UTRECHT - De poging van de leiding van FC Utrecht om trainer Foeke Booy los te weken bij Sparta, is dinsdagavond mislukt. Beide partijen spraken kort met elkaar, maar de financiële voorwaarden die de Kasteelclub stelt om eventueel mee te werken aan het vertrek van de trainer zijn volgens de beleidsbepalers van FC Utrecht onbespreekbaar.

Booy heeft nog een doorlopend contact in Rotterdam, maar kan in Utrecht een meerjarig contract tekenen als technisch directeur.

De kans is groot dat de kwestie zal uitlopen op een arbitragezaak omdat grootaandeelhouder Frans van Seumeren van FC Utrecht de coach van Sparta als absolute nummer één op zijn kandidatenlijstje heeft staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')