FOK!forum / Travel / Business Class vliegen en andere upgrades
TGV2maandag 20 september 2004 @ 21:21
Heeft er iemand hier wel eens intercontinentaal business class gevlogen? Was het het prijsverschil met economy waard?
Klobbertmaandag 20 september 2004 @ 21:22
Het is bijna 2 keer zo duur volgens mij
DrXLTroublemaandag 20 september 2004 @ 21:24
Ja, een keer naar Bangkok (met EVA-Air)
We werden ge-upgrade omdat het toestel vol zat.
Hardstikke leuk, maar het is het prijsverschil m.i. niet waard.
MarKeydinsdag 21 september 2004 @ 13:22
het comfort en eten is dan een stuk beter, de prijs is er dan ook naar. Het is echter over het algemeen vele malen duurder dan een economy ticket dus voor de gemiddelde reiziger wordt het dan duur.

Omdat ik op dit moment premier executive member bij United Airlines ben wordt ik automatisch naar de business class geupgrade indien er plaats is. En anders probeer ik dmv het inwisselen van miles een upgrade te krijgen.
Je komt wel een stuk uitgeruster aan op de plaats van bestemming, zeker als je zoals ik 1.92 ben en in de economy mijn benen niet echt lekker kan strekken

Ik zou het geld voor zo'n ticket er niet voor over hebben
Hikdinsdag 21 september 2004 @ 14:08
Ook een keer ge-upgrade inderdaad. Het ís confortabel, maar ik besteed dat extra geld liever op mijn bestemming!
UIO_AMSdinsdag 21 september 2004 @ 20:40
Vraag een airmiles pas aan van de desbetreffende maatschappij en de kans is groter dat je een upgrade krijgt.
releazedinsdag 21 september 2004 @ 20:44
een keer van nl naar tokyo. het vliegtuig zat vol dus werden een stel economy in business gezet. en is het het prijsverschil waard.. naw. In business heb je je eigen tvtje als het even meezit, een wat ruimere stoel. een wat grotere bak voor je bagage, maar daar houdt het bij op. ik moet eerlijk zeggen dat ik economy vliegen zelfs prettiger vond. Nawja.. in business heb je wel veel meer voetruimte, maar in economy kan je nog een beetje met je hoofd tegen de wand van het vliegtuig aan tukken, wat bij business dus niet kon.

neejoh, economy is cool. geweldig voor het vakantie gevoel.
snijderdinsdag 21 september 2004 @ 20:45
Het prijsverschil ligt niet aleen aan de stoel/luxe die je hebt. Er hangen ook bepaalde voorwaarden aan die tickets zoals het kosteloos kunnen annuleren of wijzigen. Dat kan met veel andere tarieven weer niet.
TGV2dinsdag 21 september 2004 @ 22:59
Naar Vancouver: economy rond de ¤ 500 en business begint rond de ¤ 2800. Een ontzettend groot prijsverschil en als ik de reacties lees niet de moeite waard om voor door te sparen.
Exuimtumwoensdag 22 september 2004 @ 00:35
Nooit business class gevlogen maar wel vaak in de eerste klas van de trein gezeten.
sootywoensdag 22 september 2004 @ 00:41
Gratis upgrade van Amsterdam naar Mexico wegens overboeking. Dat is niet verkeerd.
De prijs daarvan is 5-6 zoveel t.o.v. economy class; dat is het mij ook weer niet waard als ik het zelf zou moeten betalen...
KNAKwoensdag 22 september 2004 @ 13:18
3 jaar lang KLM Bus.Class gevlogen..
Lekker zitten, lekker slapen, weinig herrie en veel wijn/champagne
Maar het is het geld niet waard!

(eten in economy class is wel lekkerder)
Dizzeewoensdag 22 september 2004 @ 23:24
Ik heb ook eens voor de gein zitten kijken naar die prijzen. Maar die gaan soms wel 4 x over de kop. Gelukkig ben ik niet zo heel lang, dus heb ik geen problemen met eco. Al lijkt het me wel leuk een keer business te vliegen.
The_strangerdonderdag 23 september 2004 @ 10:41
quote:
Op woensdag 22 september 2004 23:24 schreef Dizzee het volgende:
Ik heb ook eens voor de gein zitten kijken naar die prijzen. Maar die gaan soms wel 4 x over de kop. Gelukkig ben ik niet zo heel lang, dus heb ik geen problemen met eco. Al lijkt het me wel leuk een keer business te vliegen.
Ben ooit met Martinair op vakantie geweest en voor 50 euro pp kon je in de starclass (last minute aanbieding). Niet helemaal vergelijkbaar met de business class van andere maatschappijen, maar die 50 euro zeker dubbel en dwars waard...

Prijzen voor de KLM business class e.d. vind ik het niet waard...
Tijndonderdag 23 september 2004 @ 10:46
quote:
Op donderdag 23 september 2004 10:41 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Ben ooit met Martinair op vakantie geweest en voor 50 euro pp kon je in de starclass (last minute aanbieding). Niet helemaal vergelijkbaar met de business class van andere maatschappijen, maar die 50 euro zeker dubbel en dwars waard...
Ja, ik ben afgelopen zomer naar de VS gevlogen en kon toen voor 200 dollar upgraden naar Star Class en dat was het zeker waard. Vooral omdat ik nogal lang ben en ik in Economy Class echt klem zit.
innovativedonderdag 23 september 2004 @ 17:04
Ik vind het absoluut het geld niet waard. Het is voor maximaal 25 uur (dat is de vluchttijd naar Nieuw Zeeland, langer wordt het toch niet). Als je dat afzet tegen een vakantie van 2 weken, dan ga je het geld dat je op bestemming kunt besteden toch niet opmaken aan die paar rottige stoeltjes?

Vorig jaar toevallig achter de businessclass op de eerste rij gezeten, en kon een aardig hapje en drankje meepikken (stewards en stewardessen beetje lief aankijken). Dat is dan wel leuk, eten is een stuk beter, maar zo veel betaal ik mooi niet eens voor een nachtje hotel en een luxe diner. Dan zeker niet aan vliegtuigstoelen.

Ik vind vliegen sowieso leuk, waar ik ook neer gezet word.
Lupa_Solitariadonderdag 23 september 2004 @ 17:07
Mijn pa is een keer voor ongeveer ¤ 4500 naar de VS gevlogen, op kosten van de baas. Wat voor klasse dat was weet ik niet, maar hij werd behandeld alsof hij een VIP was. Prijs wel bijna tienmaal zo hoog als een Economy Class ticket. Vind ik nogal belachelijk. Ik vlieg bij voorkeur zo goedkoop mogelijk.
Roelliodonderdag 23 september 2004 @ 17:18
M'n pa had laatst een business class ticket Amsterdam - Moskou + tussentijdse vlucht naar huis.
Wel leuk omdat de baas betaald, veel te duur voor een particulier, zeker als je kijkt wat de meerwaarde nou echt is.

3 weken gewerkt in Moskou, business class terug, 10 dagen vakantie in Schotland met m'n ma en weer business class terug naar Moskou, nog eens 2 weekjes werken en weer naar huis.

$$$
SHEdonderdag 23 september 2004 @ 17:18
ik vlieg regelmatig business class, maar ik zie het verschil niet. Business class heeft tegenwoordig goddomme bij de meeste maatschappijen gewoon een economy class stoel. Het eten in een vliegtuig is sowieso goor, dat maak je met zalmeitjes niet goed. Champagne is nep en de wijn is ook afschuwelijk. Bovendien, drinken tijdens je vlucht is natuurlijk per definitie dom.

Ik zie geen enkel verschil en zeker bij KLM is het knap hoerig gesteld met BC. Ik zou het geld er zelf nooit en never voor neerleggen.
Laat ze eerst maar eens alle stoelen aanpassen, wat meer ruimte geven en a la carte op alle vluchten invoeren, dan wil ik het misschien overwegen.
Voor de lounges hoef je het ook niet te doen trouwens, wat een ongezellige wachthokken zijn dat zeg
Enige voordeel is dat je er kan zuipen en roken..wederom, joepie!
Voedsel is ook zeer matig in de lounges.


Verder had ik niets te zeiken
Lupa_Solitariadonderdag 23 september 2004 @ 17:20
Ik vind het eten in het vliegtuig altijd prima! Maar ik ben vegetariër en ik vind die maaltijden er altijd een stuk beter uitzien dan de standaardtroep. Het smaakt me doorgaans goed.
MikeyMandonderdag 23 september 2004 @ 17:27
Nou, op korte vluchten vind ik het niet zo'n probleem om economy te vliegen... Maar op lange vluchten wordt het denk ik wel een vereiste... Maar dan vooral om de ruimte en de betere stoelen. Na 4 uur in het vliegtuig onderweg naar kreta had ik redelijk wat pijn in m'n rug... Dus naar veel verdere bestemmingen zal ik denkik niet zo snel economy vliegen...
Roelliodonderdag 23 september 2004 @ 17:33
quote:
Op donderdag 23 september 2004 17:27 schreef MikeyMan het volgende:
Nou, op korte vluchten vind ik het niet zo'n probleem om economy te vliegen... Maar op lange vluchten wordt het denk ik wel een vereiste... Maar dan vooral om de ruimte en de betere stoelen. Na 4 uur in het vliegtuig onderweg naar kreta had ik redelijk wat pijn in m'n rug... Dus naar veel verdere bestemmingen zal ik denkik niet zo snel economy vliegen...
Zei de 21-jarige die 2000 euro voor een vliegticket kan neerleggen!
#ANONIEMdonderdag 23 september 2004 @ 17:37
@SHE

Ik denk dat u het verschil qua stoelen tussen Europe Select en Economy bedoelt?!
Het verschil tussen World Business Class en Economy is aanzienlijk.....

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2004 17:43:18 ]
MikeyMandonderdag 23 september 2004 @ 17:41
quote:
Op donderdag 23 september 2004 17:33 schreef Roellio het volgende:

[..]

Zei de 21-jarige die 2000 euro voor een vliegticket kan neerleggen!
Dat zou eventueel moeten kunnen ja, als ik het belangrijk zou vinden... Als ik al mijn hifi spul kan kopen kan ik ook een ticket kopen van 2000 euro...
Maar nu vind ik dat inderdaad belachelijk... Dit houdt dus in dat als ik het niet kan betalen, ik niet langer dan 4 á 5 uur in een vliegtuig ga zitten... Mijn gezondheid gaat toch echt voor...
SHEdonderdag 23 september 2004 @ 19:03
quote:
Op donderdag 23 september 2004 17:37 schreef chillemundo het volgende:
@SHE

Ik denk dat u het verschil qua stoelen tussen Europe Select en Economy bedoelt?!
Het verschil tussen World Business Class en Economy is aanzienlijk.....
uiteraard; al ben ik van WBC ook echt niet gecharmeerd.
Al vraag ik me af of dat uberhaupt echt comfortabel kan...in een prive jet wellicht, maar vliegen met een maatschappij blijf ik een ramp vinden, BC, ES of EC..maakt geen flaus aus.
Lupa_Solitariadonderdag 23 september 2004 @ 20:55
Ik vind vliegen heerlijk! Ben al verschillende keren naar de VS gevlogen en ik vind het allemaal nogal meevallen.
KonnieKipkedonderdag 23 september 2004 @ 23:35
quote:
Op woensdag 22 september 2004 00:35 schreef Exuimtum het volgende:
Nooit business class gevlogen maar wel vaak in de eerste klas van de trein gezeten.
qwerty_xmaandag 27 september 2004 @ 21:09
Ik begrijp de opmerkingen hierboven niet zo dat het het niet waard is: dat ligt er helemaal aan.
Op vakantie, ok, dan heb je de tijd en is het allemaal wat relaxter.
Maar ik moet er niet aan denken economy te vliegen voor m'n werk: je wordt toch verwacht direct na aankomst fitte en intelligente opmerkingen te maken.
En aangezien er een wereld van verschil is tussen economy en business wat betreft het plat kunnen liggen, is dat m.i. alleen mogelijk met business class. Het eten kan me gestolen worden, maar het is voornamelijk het slapen.
Lupa_Solitariamaandag 27 september 2004 @ 21:21
Maar als je voor je werk vliegt, betaalt je baas het waarschijnlijk?
Thiefmaandag 27 september 2004 @ 22:25
keertje amsterdam - miami
maar dat was wel puur geluk vliegtuig was namelijk vol en ik mocht dus in de buisinesclass.

lekker champagne drinken terwijl anderen fris kregen
thijskdinsdag 28 september 2004 @ 12:55
Toen ik terug vloog van Toronto naar Londen hadden we veel vertraging en is 3/4 van het vliegtuig met een andere vlucht gegaan. Zodoende had ik een complete bankrij (boeing 747-400) voor mezelf. Ik heb heerlijk kunnen liggen voor een economy prijs.
Lupa_Solitariadinsdag 28 september 2004 @ 13:46
Ik ben naar de VS gevlogen kort na 9/11. Had ook voldoende ruimte.
HaaKdinsdag 28 september 2004 @ 16:41
Paar keer World Business Class gevlogen bij KLM. Scheelt echt wel hoor!
Apekoekdinsdag 28 september 2004 @ 16:44
ja heb ik wel eens gedaan (caribean), alleen niet zelf voor betaald, mijn pa is captain
het ruimte verschil is heel groot, het zit veel lekkerder, maar persoonlijk zou ik mijn euro's besparen voor zakgeld in het desbetreffende land.
ChillyWillywoensdag 29 september 2004 @ 17:33
Wel eens business class gevlogen met een B777 van British Airways, waarbij de stoel helemaal plat kon. Ideaal
yvette1982donderdag 30 september 2004 @ 09:17
ik vind het allemaal bagger. Ik kan zitten waar ik wil maar ik raak toch verkouden en ziek. Die temperatuurverschillen in het vliegtuig zijn waardeloos zeg.
Roelliodonderdag 30 september 2004 @ 09:20
quote:
Op donderdag 30 september 2004 09:17 schreef yvette1982 het volgende:
ik vind het allemaal bagger. Ik kan zitten waar ik wil maar ik raak toch verkouden en ziek. Die temperatuurverschillen in het vliegtuig zijn waardeloos zeg.


Ik merk nooit wat van temperatuursverschillen.
yvette1982donderdag 30 september 2004 @ 10:13
nou ik wel hoor. Vorige maand weer een week ziek en verkouden geweest toen ik thuis was. Het ene moment was het koud en dan weer warm. Ik word gek in zo'n vliegtuig.
The_strangerdonderdag 30 september 2004 @ 10:16
quote:
Op donderdag 30 september 2004 10:13 schreef yvette1982 het volgende:
nou ik wel hoor. Vorige maand weer een week ziek en verkouden geweest toen ik thuis was. Het ene moment was het koud en dan weer warm. Ik word gek in zo'n vliegtuig.
welk type vliegtuig was dat dan?
AapNootMiesdonderdag 30 september 2004 @ 10:22
Ik vlieg regelmatig Business Class (een van de voordelen van een baan bij de KLM) maar de prijs-kwaliteit verhouding is natuurlijk helemaal scheef. Wel erg prettig op hele lange vluchten, het is geen pretje in een totaal volgeboekte Economy Class naar Bangkok. Wat ik absoluut niet snap is dat mensen Business Class willen vliegen (en betalen) naar Parijs of Londen. Geloof het of niet maar de Business Class naar Parijs is bijna altijd vol!
The_strangerdonderdag 30 september 2004 @ 10:40
quote:
Op donderdag 30 september 2004 10:22 schreef AapNootMies het volgende:
Ik vlieg regelmatig Business Class (een van de voordelen van een baan bij de KLM) maar de prijs-kwaliteit verhouding is natuurlijk helemaal scheef. Wel erg prettig op hele lange vluchten, het is geen pretje in een totaal volgeboekte Economy Class naar Bangkok. Wat ik absoluut niet snap is dat mensen Business Class willen vliegen (en betalen) naar Parijs of Londen. Geloof het of niet maar de Business Class naar Parijs is bijna altijd vol!
ten eerste is het wel zo dat de opbrengst van de business class het verlies van de economy class weer opheft. Met andere woorden, op de economy class verdient de KLM (bijna) niets, het grootste deel van de inkomsten komt van de sectie voorin.
en ten tweede, ik denk dat meer dan de helft, zo niet nog meer van de business class reizigers niet zelf het ticket heeft betaald. Voor een bedrijf dat zijn werknemers opstuurt naar bijvoorbeeld Parijs is het beter om een business ticket te kopen, het kan toch als bedrijfsuitgaven geclaimed worden...
AapNootMiesdonderdag 30 september 2004 @ 10:48
quote:
Op donderdag 30 september 2004 10:40 schreef The_stranger het volgende:

[..]

ten eerste is het wel zo dat de opbrengst van de business class het verlies van de economy class weer opheft. Met andere woorden, op de economy class verdient de KLM (bijna) niets, het grootste deel van de inkomsten komt van de sectie voorin.
en ten tweede, ik denk dat meer dan de helft, zo niet nog meer van de business class reizigers niet zelf het ticket heeft betaald. Voor een bedrijf dat zijn werknemers opstuurt naar bijvoorbeeld Parijs is het beter om een business ticket te kopen, het kan toch als bedrijfsuitgaven geclaimed worden...
Ook al betaalt het bedrijf, het verschil is tussen Business en Economy is toch te verwaarlozen op een 737 vlucht naar Parijs?
EagleJdonderdag 30 september 2004 @ 11:39
quote:
Op donderdag 30 september 2004 10:48 schreef AapNootMies het volgende:
[..]
Ook al betaalt het bedrijf, het verschil is tussen Business en Economy is toch te verwaarlozen op een 737 vlucht naar Parijs?
Vaak zijn mensen die op zo'n korte vlucht in de business class zitten overstappers, d.w.z. dat ze daarvoor of daarna een aansluitende (lange) vlucht in de business class hebben. omdat ze voor die lange vlucht een business class ticket hebben, worden ze op het eerste (of laatste) korte traject ook in de business class gestopt. bijvoorbeeld je vliegt eerst van Frankfurt naar A'dam, om daar over te stappen op een vlucht naar Los Angeles. Als je voor die laatste vlucht een business class ticket hebt, en de eerste vlucht is met de zelfde maatschappij, is de kans heel groot dat je van Frankfurt naar A'dam ook in de business class zit.

Aan de andere kant zijn er ook mensen die alleen zo'n kort stukje in de business class vliegen, dan heeft het naar mijn mening inderdaad weinig zin om een stuk meer te betalen, alleen voor een betere maaltijd en een glas champagne.
Apekoekdonderdag 30 september 2004 @ 14:17
en op een kort stuk is business class natuurlijk ook een stuk goedkoper op een lange vlucht!
vooral mensen met geld of mensen die werken voor een groot bedrijf kunnen dat niet zo veel schelen.
CherrymoonTraxxdinsdag 28 december 2004 @ 10:29
Puur op basis van de waarde van de dingen die je extra krijgt is het het geld absoluut niet waard. Maar het is maar niet wat voor waarde je zelf hecht tijdens een vlucht aan extra eten en glazen champagne.
MikeyMandinsdag 28 december 2004 @ 10:50
Flinke kick...

Maar het eten en champagne zijn voor mij niet de punten die meerwaarde geven...
De betere stoelen en extra ruimte met mijn 2m wel...
CherrymoonTraxxdinsdag 28 december 2004 @ 10:52
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 10:50 schreef MikeyMan het volgende:
Flinke kick...

Maar het eten en champagne zijn voor mij niet de punten die meerwaarde geven...
De betere stoelen en extra ruimte met mijn 2m wel...
Ligt ook aan de bezetting van het vliegtuig. Afgelopen zaterdag vloog ik 14 uur in een Airbus waar 40 man in zat. Ik kon languit liggen op 4 stoelen en had ook nog 2 stoelen tot mijn beschikking voor mijn handbagage. Dan had het weinig waarde gehad om 900 euro extra neer te tellen voor businessclass.
MikeyMandinsdag 28 december 2004 @ 10:57
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 10:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ligt ook aan de bezetting van het vliegtuig. Afgelopen zaterdag vloog ik 14 uur in een Airbus waar 40 man in zat. Ik kon languit liggen op 4 stoelen en had ook nog 2 stoelen tot mijn beschikking voor mijn handbagage. Dan had het weinig waarde gehad om 900 euro extra neer te tellen voor businessclass.
De kans dat dat gebeurt is natuurlijk nihil, en vliegtuigmaatschappijen zullen alles doen om dat te voorkomen... En dus ga ik er vantevoren maar liever niet vanuit dat ik 4 stoelen tot mijn beschikking heb...
CherrymoonTraxxdinsdag 28 december 2004 @ 11:00
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 10:57 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

De kans dat dat gebeurt is natuurlijk nihil, en vliegtuigmaatschappijen zullen alles doen om dat te voorkomen... En dus ga ik er vantevoren maar liever niet vanuit dat ik 4 stoelen tot mijn beschikking heb...
Je weet het niet vantevoren, dá´s het probleem. Op de heenvlucht was het vliegtuig een mierennest, op de terugvlucht zo goed als leeg. Het komt overigens wel vaker voor dat je meerdere stoelen tot je beschikking hebt.
HarigeKereldinsdag 28 december 2004 @ 11:35
Bij Aeroflot wil het nog weleens lukken dat je een upgrade krijgt als je de hoofddes 200USD toestopt op de lijn MOS-LA
Exuimtumdinsdag 28 december 2004 @ 18:55
Niet intercontinentiaal maar wel eens First Class van Amsterdam naar Athene vv. Omdat het vliegtuig zo vol zat en ik medische bezwaren daar tegen heb kon ik voor 200 euro overboeken naar FC. First Class is anders dan Bussiness Class (dat ken ik niet).
Ik moest 2 dagen van tevoren inzage geven aan KLM over mijn medisch bezwaar. Dat was in 1997.

First Class is heel luxe. Ruim 3 uur zuivere rust per reis. Er zaten 4 mensen in FC

Maar helaas niet intercontentiaal
LordLynxdinsdag 28 december 2004 @ 20:14
Ik heb van de zomer 4 keer business class gevlogen (Amsterdam-london, london-frankfurt, frankfurtt-london, london-amsterdam) maar voor die korte afstanden is het het zeker niet waard (die tickets kosten voor een particulier geloof ik 500+ voor een retourtje, ik vlieg zelf voor 5 tientjes met een budgetmaatschappij) maar op lange afstanden lijkt het mij wel ideaal. Amsterdam-Hong Kong economy is toch een flinke zit, maar ook dan zit ik liever 14 uur een beetje krap als ik er bijna 2000 euro mee uit spaar....
CherrymoonTraxxdinsdag 28 december 2004 @ 20:23
2000 euro verdien je niet met 14 uur werken
BloodhoundFromHelldinsdag 28 december 2004 @ 22:14
mensen diei businessclass vliegen zijn niet goed bij hun hoofd. Ik zou het niet eens doen al zou mn bedrijf het betalen! Het is gewoon geldverspilling van de zuiverste orde... !!! Het is net zo idioot als een duur hotel boeken, je gaat toch niet een vliegticket kopen voor 2500 als het ook voor 500 kan!!
BloodhoundFromHelldinsdag 28 december 2004 @ 22:19
als het vliegtuig neerstort stort de businessclass net zo hard neer.. ik zou het misschien overwegen als je een parachute kreeg, van a naar b kom je ook in economy class.!
BloodhoundFromHelldinsdag 28 december 2004 @ 22:21
als ik directeur van een bedrijf was zou ik geen enkel personeelslid businessclass laten vliegen! dat betaalt ie dan maar mooi zelf, ook al is ie nog zon patserige manager! en slapen in een hostel, nik poenerige zakenhotels, waar oplichterij hoogtij viert!
Jaguarizeddinsdag 28 december 2004 @ 22:30
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 20:14 schreef LordLynx het volgende:
Ik heb van de zomer 4 keer business class gevlogen (Amsterdam-london, london-frankfurt, frankfurtt-london, london-amsterdam) maar voor die korte afstanden is het het zeker niet waard (die tickets kosten voor een particulier geloof ik 500+ voor een retourtje, ik vlieg zelf voor 5 tientjes met een budgetmaatschappij) maar op lange afstanden lijkt het mij wel ideaal. Amsterdam-Hong Kong economy is toch een flinke zit, maar ook dan zit ik liever 14 uur een beetje krap als ik er bijna 2000 euro mee uit spaar....
Jezus wat een kansloze bedoeling zeg...

Dat heb je toch niet zelf betaald? Echt voor zulke afstanden business class is pure geldverspilling...
BloodhoundFromHelldinsdag 28 december 2004 @ 22:36
zit je in een fokker 70 in dezelfde brakke stoel, krijg je misschien kaviaar op je beschuitje ipv kaas..
Liejannuhdinsdag 28 december 2004 @ 22:42
Business class heeft volgens mij alleen maar toegevoegde waarde op lange vluchten. En dan moet het eigenlijk ook nog wel zakelijk zijn en je hele snel na het landen op een vergadering verwacht worden ofzo, want anders lijkt mij het prijsverschil te groot.

Overigens hoop ik nog steeds een keer op een upgrade naar business class ofzo, maar op de een of andere manier krijg ik altijd een van de kloterigste plekken in het vliegtuig.
BloodhoundFromHelldinsdag 28 december 2004 @ 22:50
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 22:42 schreef Liejannuh het volgende:
Business class heeft volgens mij alleen maar toegevoegde waarde op lange vluchten. En dan moet het eigenlijk ook nog wel zakelijk zijn en je hele snel na het landen op een vergadering verwacht worden ofzo, want anders lijkt mij het prijsverschil te groot.

Overigens hoop ik nog steeds een keer op een upgrade naar business class ofzo, maar op de een of andere manier krijg ik altijd een van de kloterigste plekken in het vliegtuig.
als je met je e-ticket inchecked op internet, of vroeg inchecked kun je zelf je zitplaats kiezen.. er zijn een aantal plaatsen met veel meer beenruimte (scheelt per vliegtuig) ik heb bijna altijd wel goede plekken als ik vroeg ben... om het risico te verminderen dat je omkomt als het vliegtuig neerstort kun je overigens beter net achter de vleugel gaan zitten (in de buurt van een nooduitgang) het vliegtuig breekt meestal daarvoor en je hebt statisctisch gezien de meeste kans om een crash te overleven.
BloodhoundFromHelldinsdag 28 december 2004 @ 22:54
ik heb nog niet geprobeerd trouwens op internet inchecken, maar de klm promoot het enorm en je kan dus dan volgens hun met een seat plan zelf je plaats uitkiezen.
Liejannuhdinsdag 28 december 2004 @ 22:55
Mijn vluchten naar Mexico waren een drama. We vlogen AMS - FRA -MEX met een overstap van ruim 2 uur. Dus je zou denken dat je dan wel redelijk vroeg incheckt voor de vlucht FRA - MEX. Nou niet dus. Geen stoelen met extra beenruimte, geen stoel bij het raam, maar ergens in het midden.

Ik hoorde overigens achteraf dat je vaak al bij het boeken van je ticket je stoel kunt uitzoeken? Dat zou namelijk wel redelijk relaxed zijn.
BloodhoundFromHelldinsdag 28 december 2004 @ 22:57
bij inchecken vragen ze het vaak ook waar je wilt zitten, als zon incheckmeid geen zin heeft , of ze je niet mag zet ze je op een baggerplek.. je weet van tevoren met welk vliegtuig er gevlogen wordt, dan kan je ook van tevoren precies die stoel uitkiezen die je wilt. met inchecken zeg je dan meteen , ik wil plaats 24F , als die vrij is krijg je die.
Liejannuhdinsdag 28 december 2004 @ 23:02
Ik heb heeeeeeel vriendelijk geglimlacht en heel aardig gedaan enzo, maar ze konden echt niets regelen. Ze vroegen niet eens waar we wilden zitten.

Op de terugweg konden we niet eens naast elkaar zitten. Niet dat we daar nog heel veel behoefte aan hadden na een maand reizen, maar het was wel gezelliger geweest.

Overigens zaten we tussen Mexico City en Cancun wel goed! Bij de nooduitgang met zo'n 3 meter beenruimte! En hele aardige stewards en stewardessen. Kreeg allemaal extra kopjes thee enzo.
Frankfurt - Amsterdam was ook redelijk relaxed, want daar konden we onze benen redelijk goed kwijt. Jammer dat het dan maar een uurtje is.
BloodhoundFromHelldinsdag 28 december 2004 @ 23:04
lijkt me sterk dat je graag zou willen dat Frankfurt -Amsterdam ook nog 10 uren vliegen was..
Liejannuhdinsdag 28 december 2004 @ 23:09
Nee, dat is ook weer zo. Het was beter geweest als Mexico City - Frankfurt 1 uur was en Frankfurt - Amsterdam 10 uur. Dan had ik een stuk relaxter gezeten.
Jaguarizeddinsdag 28 december 2004 @ 23:36
Ik heb naar van Curacao naar Quito (Ecuador) gevlogen in de business class. Ik heb op Curacao gewoond een aantal jaren en vandaar kun je rechtstreeks naar Quito vliegen. Het was stervensvroeg dat het vliegtuig vertrok, om half 5 's nachts. We kregen een upgrade naar de business class omdat het overbooked was en dus konden wij in de BC. Het was wel geweldig, stoelen konden een heel eind omlaag, er was een voetenbankje, de stoelen zijn breder, je hebt een eigen tv en het eten is beter. Bovendien mag je als eerste uitstappen op de plaats van bestemming...
Liejannuhdinsdag 28 december 2004 @ 23:40
Eerder uitstappen is leuk, maar sta je dan niet gewoon langer op je bagage te wachten???
renz0rdinsdag 28 december 2004 @ 23:46
Naar China en Amerika heen en weer. Tja, het is echt geweldig....grote stoelen, tv met films, oneindig drinken, gangen diners. (Delta arilines en malaysian airlines
BloodhoundFromHelldinsdag 28 december 2004 @ 23:48
maar heb je het zelf betaald, of het bedrijf?? van het bedrijf zou ik het niet accepteren, omdat ik het verkwisting zou vinden en zelf zou ik het er niet voor over hebben!
renz0rdinsdag 28 december 2004 @ 23:52
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 23:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
maar heb je het zelf betaald, of het bedrijf?? van het bedrijf zou ik het niet accepteren, omdat ik het verkwisting zou vinden en zelf zou ik het er niet voor over hebben!
Ik ging toen met mijn pa. Hij heeft zijn eigen bedrijf.

Dit zegt genoeg
BloodhoundFromHelldinsdag 28 december 2004 @ 23:58
Ik zou het niet eens willen en me hoogelijk opgelaten voelen. Het is onvoorstelbaar veel geld dat het kost!! ook al heb je zoveel geld dan nog zijn er zoveel betere manieren om het geld te besteden! Geef het dan aan een goed doel!
Jaguarizedwoensdag 29 december 2004 @ 00:03
quote:
Op dinsdag 28 december 2004 23:40 schreef Liejannuh het volgende:
Eerder uitstappen is leuk, maar sta je dan niet gewoon langer op je bagage te wachten???
Dat is dus het foute aan die hele regeling, bij ons was het zo dat wij uitstapten en daarna kwamen dus de EC passagiers achter ons aan lopen en stonden we ook tegelijk te wachten bij de bagageband.

Het enige verschil is dan dus dat je niet al die EC mensen langs je heen krijgt....
The_strangerwoensdag 29 december 2004 @ 10:53
quote:
Op woensdag 29 december 2004 00:03 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Dat is dus het foute aan die hele regeling, bij ons was het zo dat wij uitstapten en daarna kwamen dus de EC passagiers achter ons aan lopen en stonden we ook tegelijk te wachten bij de bagageband.

Het enige verschil is dan dus dat je niet al die EC mensen langs je heen krijgt....
In theorie gaat de bagage van de businessklanten het laatst in het vliegtuig en dus het eerst er weer uit.
In de praktijk kan er wel het een of ander mis gaan waardoor dat niet meer het geval zal zijn.
Jaguarizedwoensdag 29 december 2004 @ 11:19
We zaten ook in Quito he....;)
DusDatwoensdag 29 december 2004 @ 11:39
Vluchten langer dan 4 a 5 uur, is voor mij echt niet meer te doen [1.97 mtr],laats naar Curacao gevlogen, maar das echt een hel gewoon in economy class.
Denk dat ik later liever wat minder vakantie heb, en wel een goede vlucht dan andersom. Jammer dat het zo ontiegelijk duur is.
The_strangerwoensdag 29 december 2004 @ 11:42
quote:
Op woensdag 29 december 2004 11:19 schreef Jaguarized het volgende:
We zaten ook in Quito he....;)
da's waar..... mag je al blij zijn dat je koffer er is..
DiegoArmandoMaradonadonderdag 30 december 2004 @ 03:11
Ik vind het wel een stuk fijner om businessclass te vliegen(en die klasse die er tussenzit ook) maar ik vind het geld niet waard.

Die upgrade krijg ik overigens op de Frequent-Flyer miles kaart van mijn broer, maar die mutsen kijken bij het inchecken toch niet naar de voorletters. PJM en CMJ.

Er vloog eerst een kennis van mijn moeder op Sao Paulo en ik moet die vlucht wel eens ooit hebben en dan kon hij BC plaatsen voor me regelen maar helaas.

Ik zat afgelopen week naast een Zwitser die de Everest had beklommen en das ook wel weer leuk
LOCALMOTIONdonderdag 30 december 2004 @ 07:21
ik zit graag in de First Class maar neem ook business---class voor lange afstanden te vliegen--sorry ben NIET stoer of rijk---maar het zijn benefits van mijn werk....laatste vlug was via AA van DFW naar FRA--Duitsland--- je seat gaat helemaal plat als een bed voor de nachtje--helaas krijg je geen kusje van de stewardess voor het slapen gaan-----hahhahah...
Diego I am a Pacific Islander from The beautiful and sunny Islands of Hawaii...
JPM01donderdag 30 december 2004 @ 10:24
ik vind het prijs verschil niet waard, sommige lange mensen zeuren wel dat ze zo moeilijk zitten. Ik heb een vlucht gehad van 2,5 a 3 uur en ik heb niet zitten klagen met m'n lengte van 2.00m , het zit voornamelijk in de kop

bovendien ik kies de goedkoopst mogelijke ticket uit
DiegoArmandoMaradonadonderdag 30 december 2004 @ 19:35
Die randebielen die gaan zitten klappen bij een landing en waar alles mooi is zijn iniedergeval op de economy class stront vervelend.
BloodhoundFromHelldonderdag 30 december 2004 @ 19:43
op een lijnvlucht valt dat doorgaans reuze mee hoor, het klapvee zit meestal in charters.

Verder zitten in BC meestal pafferige zakelui en vadsige Amerikaanse toeristen met verwende jengelende kinderen. Een leuk gesprek is daarmee ook niet te voeren. De EC is veel gezelliger doorgaans, die mindere beenruimte heb ik wel voor lief, zeker in gedachte nemend dat het kaartje 5x zo goedkoop is. Het gaat er om dat je van A naar B komt en je zit allemaal in hetzelfde vliegtuig, dan geldt hoe goedkoper hoe beter en voor die paar uur wat meer beenrumte en nepchampagne heb ik geen cent voor over.

Het enige dat nog als argument geldt bij mij is veiligheid, ik ga niet voor een paar euro goedkoper vliegen in een kist die aan een paar draadjes aan elkaar hangt bij een dubieuze maatschappij.
Isabeaudonderdag 30 december 2004 @ 19:54
Paar keer business class gevlogen bij American Airlines en ik vond het de moeite waard Als eerste instappen, de steward(ess) weet je naam, elke keer een soort leren toilettasje met inhoud (lotion, pepermuntjes, tandenborstel, tandpasta, sokken etc) voor de reis, je eigen tv-tje (met oa vluchtinformatie), brede comfortabele stoelen, champagne (maar dat heb ik dus niet genomen, vind ik niet zo lekker, heb maar gewoon JD gedronken) en voor mij onbeperkt toblerone (hey, gewoon zeggen dat je er dol op bent)

En leuke zakenmannen die je horloges schenken (okay, is 1x voorgekomen )

Later 1x naar Venezuela geweest met EC en dat viel qua stoelruimte en beenruimte eigenlijk vies tegen....maar ja, je gaat niet klagen als je schoonouders betalen.
BloodhoundFromHelldonderdag 30 december 2004 @ 19:59
in de nieuwe 777 vloot van KLM heb je ook in de economy class een eigen scherm met spelletjes, je eigen films, muziek etcetera.. dus dat voordeel valt dan ook al weg.. al helemaal als je slim inchecked en ervoor zorgt dat je een van de stoelen met extra beenruimte bij de nooduitgnagen of de gangscheidingen bemachtigt.

Verder kun je de stewardessen zo vaak je wil om hapjes en drankjes vragen, daar heb je geen BC voor nodig.

http://www.hvdm.nl/pers/241003.htm

(ik vloog ermee v.v. naar sao paulo vorige week nog)

[ Bericht 8% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 30-12-2004 20:13:32 ]
DiegoArmandoMaradonadonderdag 30 december 2004 @ 19:59
quote:
Het enige dat nog als argument geldt bij mij is veiligheid, ik ga niet voor een paar euro goedkoper vliegen in een kist die aan een paar draadjes aan elkaar hangt bij een dubieuze maatschappij.
Geef eens een voorbeeld van een maatschapij dan?

Overigens stap je toch wel in als je kaartje al gekocht hebt
JPM01donderdag 30 december 2004 @ 20:21
quote:
Op donderdag 30 december 2004 19:59 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
in de nieuwe 777 vloot van KLM heb je ook in de economy class een eigen scherm met spelletjes, je eigen films, muziek etcetera.. dus dat voordeel valt dan ook al weg.. al helemaal als je slim inchecked en ervoor zorgt dat je een van de stoelen met extra beenruimte bij de nooduitgnagen of de gangscheidingen bemachtigt.

Verder kun je de stewardessen zo vaak je wil om hapjes en drankjes vragen, daar heb je geen BC voor nodig.

http://www.hvdm.nl/pers/241003.htm

(ik vloog ermee v.v. naar sao paulo vorige week nog)
dat voordeel had ik ook wel op de terug weg, we hadden als 1e ingecheckt en kregen de rij kaartje met stoelnummers en die van mij was toevallig bij de nooduitgang maar ik heb er verder geen moeite mee of ik wel of niet bij nooduitgang zitt. tuurlijk is het beter vooral op vluchten naar azie of amerika
DiegoArmandoMaradonadonderdag 30 december 2004 @ 20:30
Ik vraag altijd een nooduitgang plaats en met mijn lach en charmante uiterlijk bij de incheckmutsen lukt dat meestal ook nog
CherrymoonTraxxdonderdag 30 december 2004 @ 22:19
Ik had nu ook een plaats bij de nooduitgang gevraagd en gekregen. Toch maar wat naar achteren gaan zitten, omdat de leuningen voor de armen niet weggeklapt konden worden bij de nooduitgang en het is toch relaxter om op 4 stoelen te liggen dan wat extra beenruimte te hebben bij de nooduitgang
Liejannuhdonderdag 30 december 2004 @ 22:26
De laatste vluchten die ik had, zaten afgeladen vol.
En zelfs met ruim op tijd inchecken, konden we geen 2 plekken naast elkaar krijgen. Laat staan iets met een beetje meer beenruimte.
The.PhantoMvrijdag 31 december 2004 @ 00:20
AMS - NYC . Maar we kwamen veelste laat aan op de airport. De deuren van de slurf (hoe noem je dat ding?) waren al gesloten en onze economy class plaatsen waar overgeboekt, dus toen kregen we met geluk business class plaatsen. Terugweg was wel economy, en je merkt echt het verschil zeg...
LOCALMOTIONvrijdag 31 december 2004 @ 04:34
als Isabeau de kans krijgt probeer de first class van AA... de zitplaatsen veranderen van stoel naar bed...maar alleen op de 777 vliegtuigen...krijg je een noise reducing ear-phones voor de DVD= mag je zelf vragen welke filmen je wilt zien.. let me know if you wish a first class toilet-tasje!
I may have one someplace...
Bloodhound -please be cool and respectful to others....niet alle Amerikanen zijn "vadsig"--ik ben ook een Amerikaan, maar heeft voor mijn vrouw=Nederlandse veel respect...thanks....maw ik noem ook niet alle Nederlanders vadsige mensen
Isabeauvrijdag 31 december 2004 @ 10:31
Zijn dat niet dezelfde toilettasjes als die ik heb? Blauw met zilverkleurige ritsopening waar het logo (die vleugels) van AA op staat. Ik heb vliegen met AA echt als zeer aangenaam ervaren Ik heb ook een keer met American Eagle gevlogen, maar dat was in een heel klein vliegtuigje van NY naar Washington (we hadden flink vertraging en er ging niets anders meer).

Ik heb het verschil tussen BC en EC ook duidelijk gemerkt. Vooral op heel erg lange vluchten is het duidelijk aangenamer om BC te vliegen. Het kost wel veel meer, dat is waar. Maar als je het geld ervoor hebt zou ik het doen.
Dizzeevrijdag 31 december 2004 @ 12:22
Bij de KLM krijg je op BC toch een molentje oid? Of is dat niet meer?
The.PhantoMvrijdag 31 december 2004 @ 13:07
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 12:22 schreef Dizzee het volgende:
Bij de KLM krijg je op BC toch een molentje oid? Of is dat niet meer?
ja wij kregen zo'n ding. Ze smeerde die dingen gewoon aan. We wouden die dingen eigenlijk niet, want wat moet je ermee? Maar ze moesten van die dingen af, ze vroegen zelfs of we nog een 2e wouden. En in BC van KLM mag je ook zelf films uitkiezen
The_strangervrijdag 31 december 2004 @ 22:22
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 13:07 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

ja wij kregen zo'n ding. Ze smeerde die dingen gewoon aan. We wouden die dingen eigenlijk niet, want wat moet je ermee? Maar ze moesten van die dingen af, ze vroegen zelfs of we nog een 2e wouden. En in BC van KLM mag je ook zelf films uitkiezen
zit anders wel drank in hoor...
The.PhantoMzaterdag 1 januari 2005 @ 01:22
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 22:22 schreef The_stranger het volgende:

[..]

zit anders wel drank in hoor...
Drank? het is toch een huisje met nix erin?
Jaguarizedzaterdag 1 januari 2005 @ 02:29
Onbeperkt drinken kun je ook in de EC doen, daarvoor hoef je geen BC te vliegen. Een stewardess zette in de EC vorig jaar, naja nu alweer 2 jaar geleden in 2003, een trolley vol met drank ergens neer zodat men zelf de drank kon pakken. Wat een systeem, dan hoef je zo'n stewardess ook niet meer lastig te vallen. Je begrijpt dat we natuurlijk een stuk of 5 blikjes Heineken hebben verzameld voor NA de vlucht. Na de maaltijd heb ik mij aan de Baileys gewaagd. Daar heb ik ook een aantal glaasjes van op

Uiteraard is BC 5x zo duur als EC maar voor een kutterig afstandje van Amsterdam naar Londen of Amsterdam - Frankfurt vind ik het 100% geldverspilling. Ga dan lekker met de trein 1e klas ofzo....
The_strangerzaterdag 1 januari 2005 @ 11:43
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 01:22 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

Drank? het is toch een huisje met nix erin?
als het goed is zit er jenever in....
Jaguarizedmaandag 3 januari 2005 @ 17:25
Kwam gister een vlucht tegen naar New York voor 1500 euro in de BC...valt nog mee als je bedenkt dat een normaal ticket tussen de 400 en 600 euri kost.
DiegoArmandoMaradonamaandag 3 januari 2005 @ 18:09
welke maatschapij?
Jaguarizedmaandag 3 januari 2005 @ 18:10
Delta
Tokaydinsdag 4 januari 2005 @ 20:33
Geen idee wat het prijsverschil met een normaal ticket is, maar dat zal ongetwijfeld erg groot zijn.

Heb één keer het genoegen gehad op een lange vlucht business class te vliegen, van Colombo (Sri Lanka) naar Amsterdam, met KLM.
En ik moet zeggen dat het toch wel érg lekker was.
Veel beter eten, betere stoelen, meer (been)ruimte, veel persoonlijke aandacht van de stewardessen/stewards, maar vooral RUST.

Normaal ben ik na een vliegreis gaar, maar die ene keer was ik gewoon uitgerust!
PLAE@zaterdag 25 maart 2006 @ 05:14
Zijn er nog mensen met BC ervaring de laatste tijd?

Ik vloog vorige week naar Milaan heen en weer. Nou ik was maar wat blij dat ik 2x bij de nooduitgang kon. Anders was ik echt de lul. Dan konden ze me met trombose dat vlieguig weer uitdragen
Dinosaur_Srzondag 26 maart 2006 @ 20:15
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 05:14 schreef PLAE@ het volgende:

Zijn er nog mensen met BC ervaring de laatste tijd?

Ik vloog vorige week naar Milaan heen en weer. Nou ik was maar wat blij dat ik 2x bij de nooduitgang kon. Anders was ik echt de lul. Dan konden ze me met trombose dat vlieguig weer uitdragen
Amsterdam - New York met Delta Airlines.

Geen kans dat ik ruim 2000 euro voor een BC ticket zou neertellen ipv 300 euro, als de opdrachtgever niet betaalde. Tjsa, je kunt 'gewoon' doorwerken, en komt niet geradbraakt aan, maar 1700 euro is bij ons normaal gesproken goed voor een vliegticket naar Asia + een paar maanden vakantie....

New York is ook niet echt ver weg: circa 7 uur.
Jaguarizedzondag 26 maart 2006 @ 21:36
Je komt ook niet altijd "geradbraakt" aan bij een economy vlucht. Indien wel dan doe je natuurlijk iets fout.
Dinosaur_Srmaandag 27 maart 2006 @ 10:13
quote:
Op zondag 26 maart 2006 21:36 schreef Jaguarized het volgende:
Je komt ook niet altijd "geradbraakt" aan bij een economy vlucht. Indien wel dan doe je natuurlijk iets fout.
ja, ik weet het: te moe het vliegtuig in.

Maar bij een vlucht van 14 uur of meer is wat meer ruimte wel erg fijn. In BC lukt met me wel om te slapen, in Coach bijna nooit. Puur ruimte. Daarom is Evergreen Class bij Eva bijvoorbeeld zo aadig. Wel de ruimte en stoelen van BC, niet de service.Tegen een geringe opslag. Dat zouden meer maatschappijen moeten doen.
Jaguarizedmaandag 27 maart 2006 @ 10:19
Hoe groot is die geringe toeslag?
Dinosaur_Srmaandag 27 maart 2006 @ 11:17
quote:
Op maandag 27 maart 2006 10:19 schreef Jaguarized het volgende:
Hoe groot is die geringe toeslag?
210 euro, op een ticket incl. belasting van circa 700 euro (Amsterdam - Bangkok) (bron: www.333travel.nl )
Jaguarizedmaandag 27 maart 2006 @ 11:31
Das niet duur. Is dat per retour?
CherrymoonTraxxmaandag 27 maart 2006 @ 14:44
BC in de MD-11 is als EC in 'n iets nieuwere kist.
Dinosaur_Srmaandag 27 maart 2006 @ 17:18
quote:
Op maandag 27 maart 2006 11:31 schreef Jaguarized het volgende:
Das niet duur. Is dat per retour?
yep
Jaguarizeddinsdag 28 maart 2006 @ 07:20
quote:
Op maandag 27 maart 2006 17:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

yep
Nette prijs. Hoe boek je die optie? Kan dat bij elke travel agency?
Dinosaur_Srdinsdag 28 maart 2006 @ 10:55
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 07:20 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Nette prijs. Hoe boek je die optie? Kan dat bij elke travel agency?
ja, is niks bijzonders, alleen via internet lijkt me lastiger. Eva noemt het Evergreen klasse, maar ik meen vaag dat China Airlines ook zoiets heeft. Zou het iets specifieks voor Taiwanese carriers zijn?
The_strangerdinsdag 28 maart 2006 @ 11:41
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 10:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Zou het iets specifieks voor Taiwanese carriers zijn?
Niet echt, martinair biedt een soortgelijke stoel aan, vraag is wel in hoeverre dat te vergelijken is.
Public_NMEdinsdag 28 maart 2006 @ 20:05
Als je een FB card hebt (niet het hoogste leven), kan je dan ook gewoon voor upgrades vragen of is dat brutaal?!
#ANONIEMdinsdag 28 maart 2006 @ 20:25
Je kunt altijd om een upgrade vragen. Of je 'm krijgt is natuurlijk vers twee.
Public_NMEdinsdag 28 maart 2006 @ 20:36
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 20:25 schreef k_man het volgende:
Je kunt altijd om een upgrade vragen. Of je 'm krijgt is natuurlijk vers twee.
Ok das waar, maar ik wil niet echt voor schut staan daar. Is de kans aanwezig dat ze hem geven alleen omdat je een FB member bent?
Byte_Medinsdag 28 maart 2006 @ 20:44
business class is voor paupers, first class moet je hebben. heb ik 1 keer gehad vanwege overboeking van een vliegtuig, en dat was echt zwaar relaxed. fijne stoelen die kunnen draaien en kantelen, a la carte eten, een continue stroom van hapjes en drankjes, etc.
#ANONIEMdinsdag 28 maart 2006 @ 20:45
Er is altijd een (klein) kansje dat je 'm krijgt. Of het meespeelt dat je member bent zou ik niet weten.
Jaguarizeddinsdag 28 maart 2006 @ 23:50
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 20:05 schreef Public_NME het volgende:
Als je een FB card hebt (niet het hoogste leven), kan je dan ook gewoon voor upgrades vragen of is dat brutaal?!
Vragen kan altijd. Negen van de 10 keer doen ze het niet overigens.
DiegoArmandoMaradonawoensdag 29 maart 2006 @ 01:18
Bij mij doen ze het 9 van de 10 keer wel en dan is de FB card nog niet eens van mij
Public_NMEwoensdag 29 maart 2006 @ 10:33
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 01:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bij mij doen ze het 9 van de 10 keer wel en dan is de FB card nog niet eens van mij
Welk level heb je?
DiegoArmandoMaradonawoensdag 29 maart 2006 @ 13:48
Geen idee, hij is namelijk niet van mij. Ik neem hem wel mee als ik trans-atlantisch vlieg met KLM
The_strangerwoensdag 29 maart 2006 @ 19:51
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 20:36 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ok das waar, maar ik wil niet echt voor schut staan daar. Is de kans aanwezig dat ze hem geven alleen omdat je een FB member bent?
Uit persoonlijke ervaring:

Als je je upgrade "eist" omdat je een bepaalde kaart hebt, neemt de kans erg af dat je 'm daadwerkelijk krijgt (niets is zo ergerlijk als een wat-voor-een-kaart-dan-ook-in-bezit-hebbend-figuur die daarom een upgrade eist )

Breng je het op een normale manier, dan heeft een kaarthouder vaak voorrang...
Jaguarizeddonderdag 30 maart 2006 @ 09:40
Ik heb met mijn Ivory kaart echt nog nooit een gratis upgrade gekregen. Enige keer dat ik business class heb gevlogen was op een overboekte vlucht naar Quito.
Biglebowskidonderdag 30 maart 2006 @ 16:47
Je hebt in business class gewoon veel meer rust om je heen dan in economy... gewoon veel relaxter. En goeie stoelen natuurlijk.
CherrymoonTraxxzaterdag 1 april 2006 @ 08:32
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 20:45 schreef k_man het volgende:
Er is altijd een (klein) kansje dat je 'm krijgt. Of het meespeelt dat je member bent zou ik niet weten.
Als de vlucht overboekt is, dan is de kans groot dat je 'm krijgt, zeker als je alleen reist. Bij elke overboekte vlucht heb ik tot nu toe BC gekregen, ook gewoon zelf om gevraagd.
Public_NMEzaterdag 1 april 2006 @ 12:19
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 08:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Als de vlucht overboekt is, dan is de kans groot dat je 'm krijgt, zeker als je alleen reist. Bij elke overboekte vlucht heb ik tot nu toe BC gekregen, ook gewoon zelf om gevraagd.
Vriendin van me kreeg gister een plaatsje in de cockpit als gevolg van overboeking... (haar pa werkt bij de KLM, vloog dus standby)
Hoe vet is dat? In de cockpit van een 747 meevliegen
CherrymoonTraxxzaterdag 1 april 2006 @ 12:20
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 12:19 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Vriendin van me kreeg gister een plaatsje in de cockpit als gevolg van overboeking... (haar pa werkt bij de KLM, vloog dus standby)
Hoe vet is dat? In de cockpit van een 747 meevliegen
Dat lijkt me ook wel mooi. Met name bij het stijgen en landen natuurlijk. Ik heb het nooit meegemaakt dat er iemand in de cockpit mocht zitten, weleens dat iemand op het klapstoeltje bij de WC moest zitten.
vbmotzaterdag 1 april 2006 @ 21:21
Vroeger tussen Amsterdam en Nairobi een aantal keer KLM business class gevlogen. Geen idee hoe het met de prijs zit, het werd betaald door BuZa. Comfort is natuurlijk groter, je hebt meer ruimte.
Jaguarizedzondag 2 april 2006 @ 05:00
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 12:19 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Vriendin van me kreeg gister een plaatsje in de cockpit als gevolg van overboeking... (haar pa werkt bij de KLM, vloog dus standby)
Hoe vet is dat? In de cockpit van een 747 meevliegen
Dat dat nog mag tegenwoordig met al die verschepte security. Overigens, was dat zo'n klapstoeltje of hoe moet ik dat zien? Als je daar 7 uur op moet zitten...
Public_NMEzondag 2 april 2006 @ 11:32
quote:
Op zondag 2 april 2006 05:00 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Dat dat nog mag tegenwoordig met al die verschepte security. Overigens, was dat zo'n klapstoeltje of hoe moet ik dat zien? Als je daar 7 uur op moet zitten...
CUR is meer richting de 9 á 10uur geloof ik, zal idd wel een jumpseat zijn. Maarja, mij zou dat niet zoveel uitmaken, daar ik sterke interesse heb voor luchtvaart!
Jaguarizedzondag 2 april 2006 @ 11:42
quote:
Op zondag 2 april 2006 11:32 schreef Public_NME het volgende:

[..]

CUR is meer richting de 9 á 10uur geloof ik, zal idd wel een jumpseat zijn. Maarja, mij zou dat niet zoveel uitmaken, daar ik sterke interesse heb voor luchtvaart!
Ik wist niet dat ze naar Curacao ging.
Bownyzondag 2 april 2006 @ 13:57
quote:
Op zondag 2 april 2006 05:00 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Dat dat nog mag tegenwoordig met al die verschepte security. Overigens, was dat zo'n klapstoeltje of hoe moet ik dat zien? Als je daar 7 uur op moet zitten...
Captains discretion

Als hij zegt dat persoon X in de pit mag, dan is dat zo Het is idd een klapstoeltje wat niet prettig zit voor zo'n lange reis, maar ik heb het nooit erg gevonden

Verder vlieg ik meestal wel business class, kom je veel uitgeruster uit Of dat het geld waard is? Niet als ik het zelf moet betalen
CherrymoonTraxxzondag 2 april 2006 @ 13:57
Bij KLM kost het zo'n ¤ 3.000,00 terwijl het ticket normaal ¤ 1.000,00. Dat is het me gewoon echt niet waard.
Jaguarizedzondag 2 april 2006 @ 13:59
Verscherpte security moet bedoelde ik natuurlijk.
CherrymoonTraxxzondag 2 april 2006 @ 14:00
Ik heb het ook weleens gezien dat mensen in de cockpit mochten, maar dat waren dan wel moeders met kleine kinderen die even een kijkje mochten nemen.

Raar vind ik het wel. Je verscherpt je beveiling of je doet het niet. Dit slaat nergens op. Wel meer beveiliging, wat vertraagt en geld kost, maar wel de deur open zetten zodat Jan en alleman in de cockpit kan neuzen.
Jaguarizedzondag 2 april 2006 @ 14:02
En het lijkt me ook niet eens comfortabel om de hele reis op zo'n klapstoeltje te zitten ondanks dat je in de cockpit mag zitten.
CherrymoonTraxxzondag 2 april 2006 @ 14:03
Lijkt me ook niet. Zo heel boeiend is het sowieso niet in de cockpit volgens mij. Leuk om even te zien, maar na 10 minuten geloof je het wel.
Public_NMEzondag 2 april 2006 @ 14:20
quote:
Op zondag 2 april 2006 14:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Lijkt me ook niet. Zo heel boeiend is het sowieso niet in de cockpit volgens mij. Leuk om even te zien, maar na 10 minuten geloof je het wel.
Ja klopt, vooral naar Curacao aangezien je bijna alleen maar over zee vliegt... Eerste stuk is leuk, Engeland en dan het laatste stuk over de Caribbean. Voor de rest alleen maar zee...
Maarja toch wel leuk om de ATC te volgen etc
Jaguarizedzondag 2 april 2006 @ 14:23
En dat stuk Caribbean is ook alleen maar St. Maarten.
LOCALMOTIONmaandag 3 april 2006 @ 05:30
Public-NME,het mocht waar zijn dat je vriendin een plaatsje kreeg in de cockpit gedurende vlucht.
Maar als er iemand van de FAA in de vliegtuig zat als passagier,dan geloof ik echt niet dat je vriendin in de cockpit mocht zitten.FAA = Federal Aviation Agency.Rules and regulations,al is pappa gezagvoerder gedurende de vlug.Of de regels zijn anders in Europa of Nederland.
Cherrymoon Traxx het is awesome in de cockpit als je in mag zitten.Ik ben met je eens hoor over water is het niets.By the way ik werk bij een luchtvaart maatschappy over 36jaren.
Jaguarizedmaandag 3 april 2006 @ 09:24
Nu weer even terug naar business class ervaringen, meningen en andere opmerkingen omtrent dat onderwerp. Voor andere zaken ben je van harte welkom in [SC] HTL #75 - Vakantiepret in Tegucigalpa
CherrymoonTraxxmaandag 3 april 2006 @ 10:51
Wannabe-mod.
TiMmSmaandag 3 april 2006 @ 10:52
Dus er zijn hier mensen die ook omkomen in dit kuthuisjes van KLM.
The_strangermaandag 3 april 2006 @ 17:56
quote:
Op maandag 3 april 2006 05:30 schreef LOCALMOTION het volgende:
Public-NME,het mocht waar zijn dat je vriendin een plaatsje kreeg in de cockpit gedurende vlucht.
Maar als er iemand van de FAA in de vliegtuig zat als passagier,dan geloof ik echt niet dat je vriendin in de cockpit mocht zitten.FAA = Federal Aviation Agency.Rules and regulations,al is pappa gezagvoerder gedurende de vlug.Of de regels zijn anders in Europa of Nederland.
Cherrymoon Traxx het is awesome in de cockpit als je in mag zitten.Ik ben met je eens hoor over water is het niets.By the way ik werk bij een luchtvaart maatschappy over 36jaren.
Kan alleen over de Blauwe zwaan vertellen, maar daar mogen, afgezien van bedrijfsmedewerkers tijdens een werktrip (bijvoorbeeld familiarisatie met het bedrijfsonderdeel vliegdienst of beginnende piloten), inspecteurs van IVW-DL ("rijksluchtvaartdienst), ook familieleden van de vliegers in de cockpit mee. Zij krijgen daarvoor een aparte "pas"(kartonnetje).
Dit alles wel na goedkeuring van de captain en helemaal zwart op wit is deze regel niet, meer een grijstintje... (en wie controleert de familierelatie?)

Met andere woorden, genoeg ruimte voor het een en ander, en elke maatschappij zal wel een eigen regel hebben, zolang deze de overkoepelende regels maar niet overtreedt.
Public_NMEmaandag 3 april 2006 @ 19:46
quote:
Op maandag 3 april 2006 05:30 schreef LOCALMOTION het volgende:
Public-NME,het mocht waar zijn dat je vriendin een plaatsje kreeg in de cockpit gedurende vlucht.
Maar als er iemand van de FAA in de vliegtuig zat als passagier,dan geloof ik echt niet dat je vriendin in de cockpit mocht zitten.FAA = Federal Aviation Agency.
FAA heeft er niks mee te maken aangezien de vlucht niet naar Amerikaans grondgebied ging...

Anyway, on topic please
TGV2vrijdag 23 juni 2006 @ 20:50
Zijn er nog mensen met BC ervaring de laatste tijd?
Dizzeevrijdag 23 juni 2006 @ 23:24
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 20:50 schreef TGV2 het volgende:
Zijn er nog mensen met BC ervaring de laatste tijd?
Nee.

Maar naar Barcelona heb ik ook eens in de cockpit mogen loeren. Is wel 10 jaar geleden ofzo.
Viajerozaterdag 24 juni 2006 @ 02:21
quote:
Op donderdag 30 september 2004 10:22 schreef AapNootMies het volgende:
Ik vlieg regelmatig Business Class (een van de voordelen van een baan bij de KLM) maar de prijs-kwaliteit verhouding is natuurlijk helemaal scheef. Wel erg prettig op hele lange vluchten, het is geen pretje in een totaal volgeboekte Economy Class naar Bangkok. Wat ik absoluut niet snap is dat mensen Business Class willen vliegen (en betalen) naar Parijs of Londen. Geloof het of niet maar de Business Class naar Parijs is bijna altijd vol!
Waarom zou je uberhaupt vliegen naar Parijs? Thalys is sneller en comfortabeler

Business class ligt een beetje aan de maatschappij, Delta en Continental zijn prima, veel beenruimte, goed eten, veel alcohol. Aeromexico en Mexicana zijn
Binnenkort een tour van Zuid Amerika met Avianca, ik ben benieuwd..

Zelf zou ik het geld er trouwens niet voor over hebben, maar als mijn bedrijf betaald vind ik het toch wel prettig

[ Bericht 1% gewijzigd door Viajero op 24-06-2006 02:33:02 ]
Viajerozaterdag 24 juni 2006 @ 02:31
Oh, en natuurlijk het echte grote voordeel van BC: je hebt je eigen checkin en je eigen security check, scheelt echt veel wachttijd!
Viajerozaterdag 24 juni 2006 @ 02:33
dubbel
Apache4Uwoensdag 28 juni 2006 @ 17:03
Of het het geld waard is ligt aan 2 dingen. Hoeveel geld heb te besteden en wat krijg je er voor terug. Ik heb laatst met Delta business class gevlogen. Daar vind ik het wel een uitkomst aangezien ik coach gewoon erg brak vind bij Delta. Als ik in coach een personal entertainment setje heb en genoeg beenruimte, geen dikke of huilende mensen naast me, dan weet ik het wel. Coach dus :-).
NoXxawoensdag 28 juni 2006 @ 20:50
Laatst niet business en ook niet economy gevlogen maar iets daar tussen. Meer beenruimte ruimere stoel. Was best relaxed! Koste ons toen ook niks meer ivm overboeking.
FlipBisvrijdag 30 juni 2006 @ 20:59
Voordelen:
*sneller door de rij
*meer service
*sneller miles sparen
*meer ruimte (grootste voordeel voor mij)
*niet tussen de plebs, meer rust (ook groot voordeel)
*lounge access (stelt alleen geen reet voor)
*goede nachtrust
*grachtenpandjes
*geen gezeur met gewicht koffer
*personal TV kast (alleen is dat met KLM nog steeds sooo 1980 als met 747 vliegt)
*als eerst je koffer (tenzij KLM hem vergeet mee te nemen, kon wel voor 1100 eu shoppen... )
Bownywoensdag 5 juli 2006 @ 23:39
Afgelopen week op een vlucht naar Finland, KLM WBC......ochtendvlucht, lege maag en kwamen ze met thaichicken Vlammen Schoteltje met gamba's en kaviaar was wel

Purser was ook verbaasd dat het de lunch was, aangezien dit normaal bij avondvluchten wordt geserveerd.
Bownydonderdag 6 juli 2006 @ 11:48
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 01:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bij mij doen ze het 9 van de 10 keer wel en dan is de FB card nog niet eens van mij
Even reageren "9 van de 10" Dream on Of jij boekt 9 van de 10 keer een vlucht die VOL zit, lijkt me sterk. Lukt mij als minimaal 1keer per week als full fare betaler niet eens.

Hoor altijd mooie verhalen uit m'n kring, mensen die Ivory/Silver zijn die werkelijk denken dat ze de beste klant van KLM zijn en van alles gaan eisen (niet op jou doelend Diego)

Een gratis upgrade krijg je zelden zonder goede reden, maar wanneer wel?:

- Overboekt
- Nepotisme (grondpersoneel)
- Nepotisme (cabine personeel)
- Nepotisme (cockpit)

Het is ook niet aan de incheck dame of je een upgrade krijgt. Zodra je inchecked en het systeem geeft een 'melding' aan, wordt er gebeld met de gate-agent die beslist waar je neergezet wordt
hydraulixzaterdag 8 juli 2006 @ 03:57
Op vliegtuighobby-sites (vooral Airliners.net) vind je veel interessante tripreports waarbij er Business Class of First Class gevlogen wordt (compleet met foto's):
Report 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 en 8.
Zelf heb ik een binnenlandse vlucht in Indonesië meegemaakt waarbij we business class gingen vliegen (Merpati, 40 minuten durende vlucht ). We kregen in tegenstelling tot economy class een behoorlijke maaltijd die we snel naar binnen moesten werken, want na amper een paar happen genomen te hebben begonnen we al met de afdaling! Niet echt noemenswaardig dus.
Hier enkele toffe foto's van Business Class:


jacozaterdag 8 juli 2006 @ 05:15
quote:
Op zondag 2 april 2006 13:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Bij KLM kost het zo'n ¤ 3.000,00 terwijl het ticket normaal ¤ 1.000,00. Dat is het me gewoon echt niet waard.
Het prijsverschil tussen business class en economy is afhankelijk van de vlucht en wanneer je die boekt. Dit varieert enorm. Tip: check bij KLM eens de business class ('WBC') tarieven als je toch een vlucht overweegt. Als het ver van tevoren is dan wordt het mogelijk aangeboden voor het 'WBC holiday fare' tarief. Uiteraard is dit wel hoger dan het economy tarief op dat moment, maar vaak valt de prijs erg mee en die kan zelfs lager zijn dan een economy ticket dat op het laatste moment wordt aangeschaft.
Persoonlijk vind ik bc het overwegen waard als een vlucht langer dan een uur of acht duurt.
Stereotomyzaterdag 8 juli 2006 @ 06:35
Jeetje, ik zit nu al vanaf 4:00am de verslagen te lezen op Airlines.net - volgens mij moet ik eens gauw mijn studie afmaken en carriere maken om zo'n ticket te kunnen bekostigen
Isabeauzaterdag 8 juli 2006 @ 06:45
Ik heb diverse keren business class gevlogen (geen upgrades). Dit was voornamelijk bij American Airlines. Ruime stoelen, meestal vrij rustig, cadeautjes, personeel dat je direct bij je achternaam aanspreekt, prima eten, onbeperkt toblerone, tv-schermpjes (had de economy toen meestal nog niet). Nou ja, ik weet op zich niet of het het geld waard was, want mijn allereerste vlucht ooit was al business class. Na veel van dat soort vluchten een keer met schoonouders met Martinair in de economy class gevlogen...en na een tijdje moest ik van mezelf ophouden met mopperen en klagen
Stereotomyzaterdag 8 juli 2006 @ 06:48
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 06:45 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb diverse keren business class gevlogen (geen upgrades). Dit was voornamelijk bij American Airlines. Ruime stoelen, meestal vrij rustig, cadeautjes, personeel dat je direct bij je achternaam aanspreekt, prima eten, onbeperkt toblerone, tv-schermpjes (had de economy toen meestal nog niet). Nou ja, ik weet op zich niet of het het geld waard was, want mijn allereerste vlucht ooit was al business class. Na veel van dat soort vluchten een keer met schoonouders met Martinair in de economy class gevlogen...en na een tijdje moest ik van mezelf ophouden met mopperen en klagen
quote:
Op donderdag 30 december 2004 19:54 schreef Isabeau het volgende:
Paar keer business class gevlogen bij American Airlines en ik vond het de moeite waard Als eerste instappen, de steward(ess) weet je naam, elke keer een soort leren toilettasje met inhoud (lotion, pepermuntjes, tandenborstel, tandpasta, sokken etc) voor de reis, je eigen tv-tje (met oa vluchtinformatie), brede comfortabele stoelen, champagne (maar dat heb ik dus niet genomen, vind ik niet zo lekker, heb maar gewoon JD gedronken) en voor mij onbeperkt toblerone (hey, gewoon zeggen dat je er dol op bent)

En leuke zakenmannen die je horloges schenken (okay, is 1x voorgekomen )

Later 1x naar Venezuela geweest met EC en dat viel qua stoelruimte en beenruimte eigenlijk vies tegen....maar ja, je gaat niet klagen als je schoonouders betalen.
Dus als je ooit nog iets klaar wil krijgen bij Isa....
Isabeauzaterdag 8 juli 2006 @ 06:49
hey, ik vond dat leuk ja

Maar goed ik post dus graag dingen dubbel, 1x per half jaar Misschien moet ik eens naar bed gaan.