TGV2 | maandag 20 september 2004 @ 21:21 |
Heeft er iemand hier wel eens intercontinentaal business class gevlogen? Was het het prijsverschil met economy waard? | |
Klobbert | maandag 20 september 2004 @ 21:22 |
Het is bijna 2 keer zo duur volgens mij | |
DrXLTrouble | maandag 20 september 2004 @ 21:24 |
Ja, een keer naar Bangkok (met EVA-Air) We werden ge-upgrade omdat het toestel vol zat. Hardstikke leuk, maar het is het prijsverschil m.i. niet waard. | |
MarKey | dinsdag 21 september 2004 @ 13:22 |
het comfort en eten is dan een stuk beter, de prijs is er dan ook naar. Het is echter over het algemeen vele malen duurder dan een economy ticket dus voor de gemiddelde reiziger wordt het dan duur. Omdat ik op dit moment premier executive member bij United Airlines ben wordt ik automatisch naar de business class geupgrade indien er plaats is. En anders probeer ik dmv het inwisselen van miles een upgrade te krijgen. Je komt wel een stuk uitgeruster aan op de plaats van bestemming, zeker als je zoals ik 1.92 ben en in de economy mijn benen niet echt lekker kan strekken Ik zou het geld voor zo'n ticket er niet voor over hebben | |
Hik | dinsdag 21 september 2004 @ 14:08 |
Ook een keer ge-upgrade inderdaad. Het ís confortabel, maar ik besteed dat extra geld liever op mijn bestemming! ![]() | |
UIO_AMS | dinsdag 21 september 2004 @ 20:40 |
Vraag een airmiles pas aan van de desbetreffende maatschappij en de kans is groter dat je een upgrade krijgt. ![]() | |
releaze | dinsdag 21 september 2004 @ 20:44 |
een keer van nl naar tokyo. het vliegtuig zat vol dus werden een stel economy in business gezet. en is het het prijsverschil waard.. naw. In business heb je je eigen tvtje als het even meezit, een wat ruimere stoel. een wat grotere bak voor je bagage, maar daar houdt het bij op. ik moet eerlijk zeggen dat ik economy vliegen zelfs prettiger vond. Nawja.. in business heb je wel veel meer voetruimte, maar in economy kan je nog een beetje met je hoofd tegen de wand van het vliegtuig aan tukken, wat bij business dus niet kon. neejoh, economy is cool. geweldig voor het vakantie gevoel. | |
snijder | dinsdag 21 september 2004 @ 20:45 |
Het prijsverschil ligt niet aleen aan de stoel/luxe die je hebt. Er hangen ook bepaalde voorwaarden aan die tickets zoals het kosteloos kunnen annuleren of wijzigen. Dat kan met veel andere tarieven weer niet. | |
TGV2 | dinsdag 21 september 2004 @ 22:59 |
Naar Vancouver: economy rond de ¤ 500 en business begint rond de ¤ 2800. Een ontzettend groot prijsverschil en als ik de reacties lees niet de moeite waard om voor door te sparen. | |
Exuimtum | woensdag 22 september 2004 @ 00:35 |
Nooit business class gevlogen maar wel vaak in de eerste klas van de trein gezeten. | |
sooty | woensdag 22 september 2004 @ 00:41 |
Gratis upgrade van Amsterdam naar Mexico wegens overboeking. Dat is niet verkeerd. ![]() De prijs daarvan is 5-6 zoveel t.o.v. economy class; dat is het mij ook weer niet waard als ik het zelf zou moeten betalen... | |
KNAK | woensdag 22 september 2004 @ 13:18 |
3 jaar lang KLM Bus.Class gevlogen.. Lekker zitten, lekker slapen, weinig herrie en veel wijn/champagne Maar het is het geld niet waard! (eten in economy class is wel lekkerder) | |
Dizzee | woensdag 22 september 2004 @ 23:24 |
Ik heb ook eens voor de gein zitten kijken naar die prijzen. Maar die gaan soms wel 4 x over de kop. Gelukkig ben ik niet zo heel lang, dus heb ik geen problemen met eco. Al lijkt het me wel leuk een keer business te vliegen. ![]() | |
The_stranger | donderdag 23 september 2004 @ 10:41 |
quote:Ben ooit met Martinair op vakantie geweest en voor 50 euro pp kon je in de starclass (last minute aanbieding). Niet helemaal vergelijkbaar met de business class van andere maatschappijen, maar die 50 euro zeker dubbel en dwars waard... Prijzen voor de KLM business class e.d. vind ik het niet waard... | |
Tijn | donderdag 23 september 2004 @ 10:46 |
quote:Ja, ik ben afgelopen zomer naar de VS gevlogen en kon toen voor 200 dollar upgraden naar Star Class en dat was het zeker waard. Vooral omdat ik nogal lang ben en ik in Economy Class echt klem zit. | |
innovative | donderdag 23 september 2004 @ 17:04 |
Ik vind het absoluut het geld niet waard. Het is voor maximaal 25 uur (dat is de vluchttijd naar Nieuw Zeeland, langer wordt het toch niet). Als je dat afzet tegen een vakantie van 2 weken, dan ga je het geld dat je op bestemming kunt besteden toch niet opmaken aan die paar rottige stoeltjes? Vorig jaar toevallig achter de businessclass op de eerste rij gezeten, en kon een aardig hapje en drankje meepikken (stewards en stewardessen beetje lief aankijken). Dat is dan wel leuk, eten is een stuk beter, maar zo veel betaal ik mooi niet eens voor een nachtje hotel en een luxe diner. Dan zeker niet aan vliegtuigstoelen. Ik vind vliegen sowieso leuk, waar ik ook neer gezet word. | |
Lupa_Solitaria | donderdag 23 september 2004 @ 17:07 |
Mijn pa is een keer voor ongeveer ¤ 4500 naar de VS gevlogen, op kosten van de baas. Wat voor klasse dat was weet ik niet, maar hij werd behandeld alsof hij een VIP was. Prijs wel bijna tienmaal zo hoog als een Economy Class ticket. Vind ik nogal belachelijk. Ik vlieg bij voorkeur zo goedkoop mogelijk. | |
Roellio | donderdag 23 september 2004 @ 17:18 |
M'n pa had laatst een business class ticket Amsterdam - Moskou + tussentijdse vlucht naar huis. Wel leuk omdat de baas betaald, veel te duur voor een particulier, zeker als je kijkt wat de meerwaarde nou echt is. 3 weken gewerkt in Moskou, business class terug, 10 dagen vakantie in Schotland met m'n ma en weer business class terug naar Moskou, nog eens 2 weekjes werken en weer naar huis. $$$ ![]() | |
SHE | donderdag 23 september 2004 @ 17:18 |
ik vlieg regelmatig business class, maar ik zie het verschil niet. Business class heeft tegenwoordig goddomme bij de meeste maatschappijen gewoon een economy class stoel. Het eten in een vliegtuig is sowieso goor, dat maak je met zalmeitjes niet goed. Champagne is nep en de wijn is ook afschuwelijk. Bovendien, drinken tijdens je vlucht is natuurlijk per definitie dom. Ik zie geen enkel verschil en zeker bij KLM is het knap hoerig gesteld met BC. Ik zou het geld er zelf nooit en never voor neerleggen. Laat ze eerst maar eens alle stoelen aanpassen, wat meer ruimte geven en a la carte op alle vluchten invoeren, dan wil ik het misschien overwegen. Voor de lounges hoef je het ook niet te doen trouwens, wat een ongezellige wachthokken zijn dat zeg ![]() Enige voordeel is dat je er kan zuipen en roken..wederom, joepie! Voedsel is ook zeer matig in de lounges. Verder had ik niets te zeiken ![]() | |
Lupa_Solitaria | donderdag 23 september 2004 @ 17:20 |
Ik vind het eten in het vliegtuig altijd prima! Maar ik ben vegetariër en ik vind die maaltijden er altijd een stuk beter uitzien dan de standaardtroep. Het smaakt me doorgaans goed. | |
MikeyMan | donderdag 23 september 2004 @ 17:27 |
Nou, op korte vluchten vind ik het niet zo'n probleem om economy te vliegen... Maar op lange vluchten wordt het denk ik wel een vereiste... Maar dan vooral om de ruimte en de betere stoelen. Na 4 uur in het vliegtuig onderweg naar kreta had ik redelijk wat pijn in m'n rug... Dus naar veel verdere bestemmingen zal ik denkik niet zo snel economy vliegen... | |
Roellio | donderdag 23 september 2004 @ 17:33 |
quote:Zei de 21-jarige die 2000 euro voor een vliegticket kan neerleggen! ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 23 september 2004 @ 17:37 |
@SHE Ik denk dat u het verschil qua stoelen tussen Europe Select en Economy bedoelt?! Het verschil tussen World Business Class en Economy is aanzienlijk..... [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2004 17:43:18 ] | |
MikeyMan | donderdag 23 september 2004 @ 17:41 |
quote:Dat zou eventueel moeten kunnen ja, als ik het belangrijk zou vinden... Als ik al mijn hifi spul kan kopen kan ik ook een ticket kopen van 2000 euro... Maar nu vind ik dat inderdaad belachelijk... Dit houdt dus in dat als ik het niet kan betalen, ik niet langer dan 4 á 5 uur in een vliegtuig ga zitten... Mijn gezondheid gaat toch echt voor... | |
SHE | donderdag 23 september 2004 @ 19:03 |
quote:uiteraard; al ben ik van WBC ook echt niet gecharmeerd. ![]() Al vraag ik me af of dat uberhaupt echt comfortabel kan...in een prive jet wellicht, maar vliegen met een maatschappij blijf ik een ramp vinden, BC, ES of EC..maakt geen flaus aus. | |
Lupa_Solitaria | donderdag 23 september 2004 @ 20:55 |
Ik vind vliegen heerlijk! Ben al verschillende keren naar de VS gevlogen en ik vind het allemaal nogal meevallen. | |
KonnieKipke | donderdag 23 september 2004 @ 23:35 |
quote: ![]() | |
qwerty_x | maandag 27 september 2004 @ 21:09 |
Ik begrijp de opmerkingen hierboven niet zo dat het het niet waard is: dat ligt er helemaal aan. Op vakantie, ok, dan heb je de tijd en is het allemaal wat relaxter. Maar ik moet er niet aan denken economy te vliegen voor m'n werk: je wordt toch verwacht direct na aankomst fitte en intelligente opmerkingen te maken. En aangezien er een wereld van verschil is tussen economy en business wat betreft het plat kunnen liggen, is dat m.i. alleen mogelijk met business class. Het eten kan me gestolen worden, maar het is voornamelijk het slapen. | |
Lupa_Solitaria | maandag 27 september 2004 @ 21:21 |
Maar als je voor je werk vliegt, betaalt je baas het waarschijnlijk? | |
Thief | maandag 27 september 2004 @ 22:25 |
keertje amsterdam - miami maar dat was wel puur geluk ![]() lekker champagne drinken terwijl anderen fris kregen ![]() | |
thijsk | dinsdag 28 september 2004 @ 12:55 |
Toen ik terug vloog van Toronto naar Londen hadden we veel vertraging en is 3/4 van het vliegtuig met een andere vlucht gegaan. Zodoende had ik een complete bankrij (boeing 747-400) voor mezelf. Ik heb heerlijk kunnen liggen voor een economy prijs. | |
Lupa_Solitaria | dinsdag 28 september 2004 @ 13:46 |
Ik ben naar de VS gevlogen kort na 9/11. Had ook voldoende ruimte. ![]() | |
HaaK | dinsdag 28 september 2004 @ 16:41 |
Paar keer World Business Class gevlogen bij KLM. Scheelt echt wel hoor! | |
Apekoek | dinsdag 28 september 2004 @ 16:44 |
ja heb ik wel eens gedaan (caribean), alleen niet zelf voor betaald, mijn pa is captain ![]() het ruimte verschil is heel groot, het zit veel lekkerder, maar persoonlijk zou ik mijn euro's besparen voor zakgeld in het desbetreffende land. | |
ChillyWilly | woensdag 29 september 2004 @ 17:33 |
Wel eens business class gevlogen met een B777 van British Airways, waarbij de stoel helemaal plat kon. Ideaal ![]() | |
yvette1982 | donderdag 30 september 2004 @ 09:17 |
ik vind het allemaal bagger. Ik kan zitten waar ik wil maar ik raak toch verkouden en ziek. Die temperatuurverschillen in het vliegtuig zijn waardeloos zeg. | |
Roellio | donderdag 30 september 2004 @ 09:20 |
quote: ![]() Ik merk nooit wat van temperatuursverschillen. ![]() | |
yvette1982 | donderdag 30 september 2004 @ 10:13 |
nou ik wel hoor. Vorige maand weer een week ziek en verkouden geweest toen ik thuis was. Het ene moment was het koud en dan weer warm. Ik word gek in zo'n vliegtuig. | |
The_stranger | donderdag 30 september 2004 @ 10:16 |
quote:welk type vliegtuig was dat dan? | |
AapNootMies | donderdag 30 september 2004 @ 10:22 |
Ik vlieg regelmatig Business Class (een van de voordelen van een baan bij de KLM) maar de prijs-kwaliteit verhouding is natuurlijk helemaal scheef. Wel erg prettig op hele lange vluchten, het is geen pretje in een totaal volgeboekte Economy Class naar Bangkok. Wat ik absoluut niet snap is dat mensen Business Class willen vliegen (en betalen) naar Parijs of Londen. Geloof het of niet maar de Business Class naar Parijs is bijna altijd vol! | |
The_stranger | donderdag 30 september 2004 @ 10:40 |
quote:ten eerste is het wel zo dat de opbrengst van de business class het verlies van de economy class weer opheft. Met andere woorden, op de economy class verdient de KLM (bijna) niets, het grootste deel van de inkomsten komt van de sectie voorin. en ten tweede, ik denk dat meer dan de helft, zo niet nog meer van de business class reizigers niet zelf het ticket heeft betaald. Voor een bedrijf dat zijn werknemers opstuurt naar bijvoorbeeld Parijs is het beter om een business ticket te kopen, het kan toch als bedrijfsuitgaven geclaimed worden... | |
AapNootMies | donderdag 30 september 2004 @ 10:48 |
quote:Ook al betaalt het bedrijf, het verschil is tussen Business en Economy is toch te verwaarlozen op een 737 vlucht naar Parijs? | |
EagleJ | donderdag 30 september 2004 @ 11:39 |
quote:Vaak zijn mensen die op zo'n korte vlucht in de business class zitten overstappers, d.w.z. dat ze daarvoor of daarna een aansluitende (lange) vlucht in de business class hebben. omdat ze voor die lange vlucht een business class ticket hebben, worden ze op het eerste (of laatste) korte traject ook in de business class gestopt. bijvoorbeeld je vliegt eerst van Frankfurt naar A'dam, om daar over te stappen op een vlucht naar Los Angeles. Als je voor die laatste vlucht een business class ticket hebt, en de eerste vlucht is met de zelfde maatschappij, is de kans heel groot dat je van Frankfurt naar A'dam ook in de business class zit. Aan de andere kant zijn er ook mensen die alleen zo'n kort stukje in de business class vliegen, dan heeft het naar mijn mening inderdaad weinig zin om een stuk meer te betalen, alleen voor een betere maaltijd en een glas champagne. | |
Apekoek | donderdag 30 september 2004 @ 14:17 |
en op een kort stuk is business class natuurlijk ook een stuk goedkoper op een lange vlucht! vooral mensen met geld of mensen die werken voor een groot bedrijf kunnen dat niet zo veel schelen. | |
CherrymoonTraxx | dinsdag 28 december 2004 @ 10:29 |
Puur op basis van de waarde van de dingen die je extra krijgt is het het geld absoluut niet waard. Maar het is maar niet wat voor waarde je zelf hecht tijdens een vlucht aan extra eten en glazen champagne. | |
MikeyMan | dinsdag 28 december 2004 @ 10:50 |
Flinke kick... Maar het eten en champagne zijn voor mij niet de punten die meerwaarde geven... De betere stoelen en extra ruimte met mijn 2m wel... | |
CherrymoonTraxx | dinsdag 28 december 2004 @ 10:52 |
quote:Ligt ook aan de bezetting van het vliegtuig. Afgelopen zaterdag vloog ik 14 uur in een Airbus waar 40 man in zat. Ik kon languit liggen op 4 stoelen en had ook nog 2 stoelen tot mijn beschikking voor mijn handbagage. Dan had het weinig waarde gehad om 900 euro extra neer te tellen voor businessclass. | |
MikeyMan | dinsdag 28 december 2004 @ 10:57 |
quote:De kans dat dat gebeurt is natuurlijk nihil, en vliegtuigmaatschappijen zullen alles doen om dat te voorkomen... En dus ga ik er vantevoren maar liever niet vanuit dat ik 4 stoelen tot mijn beschikking heb... | |
CherrymoonTraxx | dinsdag 28 december 2004 @ 11:00 |
quote:Je weet het niet vantevoren, dá´s het probleem. Op de heenvlucht was het vliegtuig een mierennest, op de terugvlucht zo goed als leeg. Het komt overigens wel vaker voor dat je meerdere stoelen tot je beschikking hebt. | |
HarigeKerel | dinsdag 28 december 2004 @ 11:35 |
Bij Aeroflot wil het nog weleens lukken dat je een upgrade krijgt als je de hoofddes 200USD toestopt op de lijn MOS-LA ![]() | |
Exuimtum | dinsdag 28 december 2004 @ 18:55 |
Niet intercontinentiaal maar wel eens First Class van Amsterdam naar Athene vv. Omdat het vliegtuig zo vol zat en ik medische bezwaren daar tegen heb kon ik voor 200 euro overboeken naar FC. First Class is anders dan Bussiness Class (dat ken ik niet). Ik moest 2 dagen van tevoren inzage geven aan KLM over mijn medisch bezwaar. Dat was in 1997. First Class is heel luxe. Ruim 3 uur zuivere rust per reis. Er zaten 4 mensen in FC ![]() Maar helaas niet intercontentiaal ![]() | |
LordLynx | dinsdag 28 december 2004 @ 20:14 |
Ik heb van de zomer 4 keer business class gevlogen (Amsterdam-london, london-frankfurt, frankfurtt-london, london-amsterdam) maar voor die korte afstanden is het het zeker niet waard (die tickets kosten voor een particulier geloof ik 500+ voor een retourtje, ik vlieg zelf voor 5 tientjes met een budgetmaatschappij) maar op lange afstanden lijkt het mij wel ideaal. Amsterdam-Hong Kong economy is toch een flinke zit, maar ook dan zit ik liever 14 uur een beetje krap als ik er bijna 2000 euro mee uit spaar.... | |
CherrymoonTraxx | dinsdag 28 december 2004 @ 20:23 |
2000 euro verdien je niet met 14 uur werken ![]() | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 28 december 2004 @ 22:14 |
mensen diei businessclass vliegen zijn niet goed bij hun hoofd. Ik zou het niet eens doen al zou mn bedrijf het betalen! Het is gewoon geldverspilling van de zuiverste orde... !!! Het is net zo idioot als een duur hotel boeken, je gaat toch niet een vliegticket kopen voor 2500 als het ook voor 500 kan!! | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 28 december 2004 @ 22:19 |
als het vliegtuig neerstort stort de businessclass net zo hard neer.. ik zou het misschien overwegen als je een parachute kreeg, van a naar b kom je ook in economy class.! | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 28 december 2004 @ 22:21 |
als ik directeur van een bedrijf was zou ik geen enkel personeelslid businessclass laten vliegen! dat betaalt ie dan maar mooi zelf, ook al is ie nog zon patserige manager! en slapen in een hostel, nik poenerige zakenhotels, waar oplichterij hoogtij viert! | |
Jaguarized | dinsdag 28 december 2004 @ 22:30 |
quote:Jezus wat een kansloze bedoeling zeg... ![]() Dat heb je toch niet zelf betaald? Echt voor zulke afstanden business class is pure geldverspilling... ![]() | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 28 december 2004 @ 22:36 |
zit je in een fokker 70 in dezelfde brakke stoel, krijg je misschien kaviaar op je beschuitje ipv kaas.. ![]() | |
Liejannuh | dinsdag 28 december 2004 @ 22:42 |
Business class heeft volgens mij alleen maar toegevoegde waarde op lange vluchten. En dan moet het eigenlijk ook nog wel zakelijk zijn en je hele snel na het landen op een vergadering verwacht worden ofzo, want anders lijkt mij het prijsverschil te groot. Overigens hoop ik nog steeds een keer op een upgrade naar business class ofzo, maar op de een of andere manier krijg ik altijd een van de kloterigste plekken in het vliegtuig. ![]() | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 28 december 2004 @ 22:50 |
quote:als je met je e-ticket inchecked op internet, of vroeg inchecked kun je zelf je zitplaats kiezen.. er zijn een aantal plaatsen met veel meer beenruimte (scheelt per vliegtuig) ik heb bijna altijd wel goede plekken als ik vroeg ben... om het risico te verminderen dat je omkomt als het vliegtuig neerstort kun je overigens beter net achter de vleugel gaan zitten (in de buurt van een nooduitgang) het vliegtuig breekt meestal daarvoor en je hebt statisctisch gezien de meeste kans om een crash te overleven. | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 28 december 2004 @ 22:54 |
ik heb nog niet geprobeerd trouwens op internet inchecken, maar de klm promoot het enorm en je kan dus dan volgens hun met een seat plan zelf je plaats uitkiezen. | |
Liejannuh | dinsdag 28 december 2004 @ 22:55 |
Mijn vluchten naar Mexico waren een drama. We vlogen AMS - FRA -MEX met een overstap van ruim 2 uur. Dus je zou denken dat je dan wel redelijk vroeg incheckt voor de vlucht FRA - MEX. Nou niet dus. Geen stoelen met extra beenruimte, geen stoel bij het raam, maar ergens in het midden. Ik hoorde overigens achteraf dat je vaak al bij het boeken van je ticket je stoel kunt uitzoeken? Dat zou namelijk wel redelijk relaxed zijn. ![]() | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 28 december 2004 @ 22:57 |
bij inchecken vragen ze het vaak ook waar je wilt zitten, als zon incheckmeid geen zin heeft , of ze je niet mag zet ze je op een baggerplek.. je weet van tevoren met welk vliegtuig er gevlogen wordt, dan kan je ook van tevoren precies die stoel uitkiezen die je wilt. met inchecken zeg je dan meteen , ik wil plaats 24F , als die vrij is krijg je die. | |
Liejannuh | dinsdag 28 december 2004 @ 23:02 |
Ik heb heeeeeeel vriendelijk geglimlacht en heel aardig gedaan enzo, maar ze konden echt niets regelen. Ze vroegen niet eens waar we wilden zitten. Op de terugweg konden we niet eens naast elkaar zitten. ![]() ![]() Overigens zaten we tussen Mexico City en Cancun wel goed! ![]() ![]() ![]() ![]() Frankfurt - Amsterdam was ook redelijk relaxed, want daar konden we onze benen redelijk goed kwijt. Jammer dat het dan maar een uurtje is. ![]() | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 28 december 2004 @ 23:04 |
lijkt me sterk dat je graag zou willen dat Frankfurt -Amsterdam ook nog 10 uren vliegen was.. ![]() | |
Liejannuh | dinsdag 28 december 2004 @ 23:09 |
Nee, dat is ook weer zo. Het was beter geweest als Mexico City - Frankfurt 1 uur was en Frankfurt - Amsterdam 10 uur. ![]() ![]() | |
Jaguarized | dinsdag 28 december 2004 @ 23:36 |
Ik heb naar van Curacao naar Quito (Ecuador) gevlogen in de business class. Ik heb op Curacao gewoond een aantal jaren en vandaar kun je rechtstreeks naar Quito vliegen. Het was stervensvroeg dat het vliegtuig vertrok, om half 5 's nachts. We kregen een upgrade naar de business class omdat het overbooked was en dus konden wij in de BC. Het was wel geweldig, stoelen konden een heel eind omlaag, er was een voetenbankje, de stoelen zijn breder, je hebt een eigen tv en het eten is beter. Bovendien mag je als eerste uitstappen op de plaats van bestemming... | |
Liejannuh | dinsdag 28 december 2004 @ 23:40 |
Eerder uitstappen is leuk, maar sta je dan niet gewoon langer op je bagage te wachten??? | |
renz0r | dinsdag 28 december 2004 @ 23:46 |
Naar China en Amerika heen en weer. Tja, het is echt geweldig....grote stoelen, tv met films, oneindig drinken, gangen diners. (Delta arilines en malaysian airlines | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 28 december 2004 @ 23:48 |
maar heb je het zelf betaald, of het bedrijf?? van het bedrijf zou ik het niet accepteren, omdat ik het verkwisting zou vinden en zelf zou ik het er niet voor over hebben! | |
renz0r | dinsdag 28 december 2004 @ 23:52 |
quote:Ik ging toen met mijn pa. Hij heeft zijn eigen bedrijf. Dit zegt genoeg | |
BloodhoundFromHell | dinsdag 28 december 2004 @ 23:58 |
Ik zou het niet eens willen en me hoogelijk opgelaten voelen. Het is onvoorstelbaar veel geld dat het kost!! ook al heb je zoveel geld dan nog zijn er zoveel betere manieren om het geld te besteden! Geef het dan aan een goed doel! | |
Jaguarized | woensdag 29 december 2004 @ 00:03 |
quote:Dat is dus het foute aan die hele regeling, bij ons was het zo dat wij uitstapten en daarna kwamen dus de EC passagiers achter ons aan lopen en stonden we ook tegelijk te wachten bij de bagageband. ![]() Het enige verschil is dan dus dat je niet al die EC mensen langs je heen krijgt.... ![]() ![]() | |
The_stranger | woensdag 29 december 2004 @ 10:53 |
quote:In theorie gaat de bagage van de businessklanten het laatst in het vliegtuig en dus het eerst er weer uit. In de praktijk kan er wel het een of ander mis gaan waardoor dat niet meer het geval zal zijn. | |
Jaguarized | woensdag 29 december 2004 @ 11:19 |
We zaten ook in Quito he....;) | |
DusDat | woensdag 29 december 2004 @ 11:39 |
Vluchten langer dan 4 a 5 uur, is voor mij echt niet meer te doen [1.97 mtr],laats naar Curacao gevlogen, maar das echt een hel gewoon in economy class. Denk dat ik later liever wat minder vakantie heb, en wel een goede vlucht dan andersom. Jammer dat het zo ontiegelijk duur is. | |
The_stranger | woensdag 29 december 2004 @ 11:42 |
quote:da's waar..... mag je al blij zijn dat je koffer er is.. ![]() | |
DiegoArmandoMaradona | donderdag 30 december 2004 @ 03:11 |
Ik vind het wel een stuk fijner om businessclass te vliegen(en die klasse die er tussenzit ook) maar ik vind het geld niet waard. Die upgrade krijg ik overigens op de Frequent-Flyer miles kaart van mijn broer, maar die mutsen kijken bij het inchecken toch niet naar de voorletters. PJM en CMJ. Er vloog eerst een kennis van mijn moeder op Sao Paulo en ik moet die vlucht wel eens ooit hebben en dan kon hij BC plaatsen voor me regelen maar helaas. Ik zat afgelopen week naast een Zwitser die de Everest had beklommen en das ook wel weer leuk ![]() | |
LOCALMOTION | donderdag 30 december 2004 @ 07:21 |
ik zit graag in de First Class maar neem ook business---class voor lange afstanden te vliegen--sorry ben NIET stoer of rijk---maar het zijn benefits van mijn werk....laatste vlug was via AA van DFW naar FRA--Duitsland--- je seat gaat helemaal plat als een bed voor de nachtje--helaas krijg je geen kusje van de stewardess voor het slapen gaan-----hahhahah... Diego I am a Pacific Islander from The beautiful and sunny Islands of Hawaii... | |
JPM01 | donderdag 30 december 2004 @ 10:24 |
ik vind het prijs verschil niet waard, sommige lange mensen zeuren wel dat ze zo moeilijk zitten. Ik heb een vlucht gehad van 2,5 a 3 uur en ik heb niet zitten klagen met m'n lengte van 2.00m , het zit voornamelijk in de kop ![]() bovendien ik kies de goedkoopst mogelijke ticket uit ![]() | |
DiegoArmandoMaradona | donderdag 30 december 2004 @ 19:35 |
Die randebielen die gaan zitten klappen bij een landing en waar alles mooi is zijn iniedergeval op de economy class stront vervelend. | |
BloodhoundFromHell | donderdag 30 december 2004 @ 19:43 |
op een lijnvlucht valt dat doorgaans reuze mee hoor, het klapvee zit meestal in charters. Verder zitten in BC meestal pafferige zakelui en vadsige Amerikaanse toeristen met verwende jengelende kinderen. Een leuk gesprek is daarmee ook niet te voeren. De EC is veel gezelliger doorgaans, die mindere beenruimte heb ik wel voor lief, zeker in gedachte nemend dat het kaartje 5x zo goedkoop is. Het gaat er om dat je van A naar B komt en je zit allemaal in hetzelfde vliegtuig, dan geldt hoe goedkoper hoe beter en voor die paar uur wat meer beenrumte en nepchampagne heb ik geen cent voor over. Het enige dat nog als argument geldt bij mij is veiligheid, ik ga niet voor een paar euro goedkoper vliegen in een kist die aan een paar draadjes aan elkaar hangt bij een dubieuze maatschappij. | |
Isabeau | donderdag 30 december 2004 @ 19:54 |
Paar keer business class gevlogen bij American Airlines en ik vond het de moeite waard ![]() ![]() En leuke zakenmannen die je horloges schenken (okay, is 1x voorgekomen ![]() Later 1x naar Venezuela geweest met EC en dat viel qua stoelruimte en beenruimte eigenlijk vies tegen....maar ja, je gaat niet klagen als je schoonouders betalen. | |
BloodhoundFromHell | donderdag 30 december 2004 @ 19:59 |
in de nieuwe 777 vloot van KLM heb je ook in de economy class een eigen scherm met spelletjes, je eigen films, muziek etcetera.. dus dat voordeel valt dan ook al weg.. al helemaal als je slim inchecked en ervoor zorgt dat je een van de stoelen met extra beenruimte bij de nooduitgnagen of de gangscheidingen bemachtigt. Verder kun je de stewardessen zo vaak je wil om hapjes en drankjes vragen, daar heb je geen BC voor nodig. http://www.hvdm.nl/pers/241003.htm (ik vloog ermee v.v. naar sao paulo vorige week nog) [ Bericht 8% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 30-12-2004 20:13:32 ] | |
DiegoArmandoMaradona | donderdag 30 december 2004 @ 19:59 |
quote:Geef eens een voorbeeld van een maatschapij dan? Overigens stap je toch wel in als je kaartje al gekocht hebt | |
JPM01 | donderdag 30 december 2004 @ 20:21 |
quote:dat voordeel had ik ook wel op de terug weg, we hadden als 1e ingecheckt en kregen de rij kaartje met stoelnummers en die van mij was toevallig bij de nooduitgang ![]() | |
DiegoArmandoMaradona | donderdag 30 december 2004 @ 20:30 |
Ik vraag altijd een nooduitgang plaats en met mijn lach en charmante uiterlijk bij de incheckmutsen lukt dat meestal ook nog ![]() | |
CherrymoonTraxx | donderdag 30 december 2004 @ 22:19 |
Ik had nu ook een plaats bij de nooduitgang gevraagd en gekregen. Toch maar wat naar achteren gaan zitten, omdat de leuningen voor de armen niet weggeklapt konden worden bij de nooduitgang en het is toch relaxter om op 4 stoelen te liggen dan wat extra beenruimte te hebben bij de nooduitgang ![]() | |
Liejannuh | donderdag 30 december 2004 @ 22:26 |
De laatste vluchten die ik had, zaten afgeladen vol. En zelfs met ruim op tijd inchecken, konden we geen 2 plekken naast elkaar krijgen. Laat staan iets met een beetje meer beenruimte. ![]() | |
The.PhantoM | vrijdag 31 december 2004 @ 00:20 |
AMS - NYC . Maar we kwamen veelste laat aan op de airport. De deuren van de slurf (hoe noem je dat ding?) waren al gesloten en onze economy class plaatsen waar overgeboekt, dus toen kregen we met geluk business class plaatsen. Terugweg was wel economy, en je merkt echt het verschil zeg... | |
LOCALMOTION | vrijdag 31 december 2004 @ 04:34 |
als Isabeau de kans krijgt probeer de first class van AA... de zitplaatsen veranderen van stoel naar bed...maar alleen op de 777 vliegtuigen...krijg je een noise reducing ear-phones voor de DVD= mag je zelf vragen welke filmen je wilt zien.. let me know if you wish a first class toilet-tasje! I may have one someplace... Bloodhound -please be cool and respectful to others....niet alle Amerikanen zijn "vadsig"--ik ben ook een Amerikaan, maar heeft voor mijn vrouw=Nederlandse veel respect...thanks....maw ik noem ook niet alle Nederlanders vadsige mensen | |
Isabeau | vrijdag 31 december 2004 @ 10:31 |
Zijn dat niet dezelfde toilettasjes als die ik heb? Blauw met zilverkleurige ritsopening waar het logo (die vleugels) van AA op staat. Ik heb vliegen met AA echt als zeer aangenaam ervaren ![]() Ik heb het verschil tussen BC en EC ook duidelijk gemerkt. Vooral op heel erg lange vluchten is het duidelijk aangenamer om BC te vliegen. Het kost wel veel meer, dat is waar. Maar als je het geld ervoor hebt zou ik het doen. | |
Dizzee | vrijdag 31 december 2004 @ 12:22 |
Bij de KLM krijg je op BC toch een molentje oid? Of is dat niet meer? | |
The.PhantoM | vrijdag 31 december 2004 @ 13:07 |
quote:ja wij kregen zo'n ding. Ze smeerde die dingen gewoon aan. We wouden die dingen eigenlijk niet, want wat moet je ermee? Maar ze moesten van die dingen af, ze vroegen zelfs of we nog een 2e wouden. En in BC van KLM mag je ook zelf films uitkiezen ![]() | |
The_stranger | vrijdag 31 december 2004 @ 22:22 |
quote:zit anders wel drank in hoor... ![]() | |
The.PhantoM | zaterdag 1 januari 2005 @ 01:22 |
quote:Drank? het is toch een huisje met nix erin? | |
Jaguarized | zaterdag 1 januari 2005 @ 02:29 |
Onbeperkt drinken kun je ook in de EC doen, daarvoor hoef je geen BC te vliegen. Een stewardess zette in de EC vorig jaar, naja nu alweer 2 jaar geleden in 2003, een trolley vol met drank ergens neer zodat men zelf de drank kon pakken. Wat een systeem, dan hoef je zo'n stewardess ook niet meer lastig te vallen. Je begrijpt dat we natuurlijk een stuk of 5 blikjes Heineken hebben verzameld voor NA de vlucht. Na de maaltijd heb ik mij aan de Baileys gewaagd. Daar heb ik ook een aantal glaasjes van op ![]() Uiteraard is BC 5x zo duur als EC maar voor een kutterig afstandje van Amsterdam naar Londen of Amsterdam - Frankfurt vind ik het 100% geldverspilling. Ga dan lekker met de trein 1e klas ofzo.... | |
The_stranger | zaterdag 1 januari 2005 @ 11:43 |
quote:als het goed is zit er jenever in.... | |
Jaguarized | maandag 3 januari 2005 @ 17:25 |
Kwam gister een vlucht tegen naar New York voor 1500 euro in de BC...valt nog mee als je bedenkt dat een normaal ticket tussen de 400 en 600 euri kost. | |
DiegoArmandoMaradona | maandag 3 januari 2005 @ 18:09 |
welke maatschapij? | |
Jaguarized | maandag 3 januari 2005 @ 18:10 |
Delta | |
Tokay | dinsdag 4 januari 2005 @ 20:33 |
Geen idee wat het prijsverschil met een normaal ticket is, maar dat zal ongetwijfeld erg groot zijn. Heb één keer het genoegen gehad op een lange vlucht business class te vliegen, van Colombo (Sri Lanka) naar Amsterdam, met KLM. En ik moet zeggen dat het toch wel érg lekker was. ![]() Veel beter eten, betere stoelen, meer (been)ruimte, veel persoonlijke aandacht van de stewardessen/stewards, maar vooral RUST. Normaal ben ik na een vliegreis gaar, maar die ene keer was ik gewoon uitgerust! | |
PLAE@ | zaterdag 25 maart 2006 @ 05:14 |
Zijn er nog mensen met BC ervaring de laatste tijd? Ik vloog vorige week naar Milaan heen en weer. Nou ik was maar wat blij dat ik 2x bij de nooduitgang kon. Anders was ik echt de lul. Dan konden ze me met trombose dat vlieguig weer uitdragen ![]() | |
Dinosaur_Sr | zondag 26 maart 2006 @ 20:15 |
quote:Amsterdam - New York met Delta Airlines. Geen kans dat ik ruim 2000 euro voor een BC ticket zou neertellen ipv 300 euro, als de opdrachtgever niet betaalde. Tjsa, je kunt 'gewoon' doorwerken, en komt niet geradbraakt aan, maar 1700 euro is bij ons normaal gesproken goed voor een vliegticket naar Asia + een paar maanden vakantie.... New York is ook niet echt ver weg: circa 7 uur. | |
Jaguarized | zondag 26 maart 2006 @ 21:36 |
Je komt ook niet altijd "geradbraakt" aan bij een economy vlucht. Indien wel dan doe je natuurlijk iets fout. ![]() | |
Dinosaur_Sr | maandag 27 maart 2006 @ 10:13 |
quote:ja, ik weet het: te moe het vliegtuig in. Maar bij een vlucht van 14 uur of meer is wat meer ruimte wel erg fijn. In BC lukt met me wel om te slapen, in Coach bijna nooit. Puur ruimte. Daarom is Evergreen Class bij Eva bijvoorbeeld zo aadig. Wel de ruimte en stoelen van BC, niet de service.Tegen een geringe opslag. Dat zouden meer maatschappijen moeten doen. | |
Jaguarized | maandag 27 maart 2006 @ 10:19 |
Hoe groot is die geringe toeslag? ![]() | |
Dinosaur_Sr | maandag 27 maart 2006 @ 11:17 |
quote:210 euro, op een ticket incl. belasting van circa 700 euro (Amsterdam - Bangkok) (bron: www.333travel.nl ) | |
Jaguarized | maandag 27 maart 2006 @ 11:31 |
Das niet duur. ![]() | |
CherrymoonTraxx | maandag 27 maart 2006 @ 14:44 |
BC in de MD-11 is als EC in 'n iets nieuwere kist. ![]() | |
Dinosaur_Sr | maandag 27 maart 2006 @ 17:18 |
quote:yep | |
Jaguarized | dinsdag 28 maart 2006 @ 07:20 |
quote:Nette prijs. Hoe boek je die optie? Kan dat bij elke travel agency? | |
Dinosaur_Sr | dinsdag 28 maart 2006 @ 10:55 |
quote:ja, is niks bijzonders, alleen via internet lijkt me lastiger. Eva noemt het Evergreen klasse, maar ik meen vaag dat China Airlines ook zoiets heeft. Zou het iets specifieks voor Taiwanese carriers zijn? ![]() | |
The_stranger | dinsdag 28 maart 2006 @ 11:41 |
quote:Niet echt, martinair biedt een soortgelijke stoel aan, vraag is wel in hoeverre dat te vergelijken is. | |
Public_NME | dinsdag 28 maart 2006 @ 20:05 |
Als je een FB card hebt (niet het hoogste leven), kan je dan ook gewoon voor upgrades vragen of is dat brutaal?! ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 28 maart 2006 @ 20:25 |
Je kunt altijd om een upgrade vragen. Of je 'm krijgt is natuurlijk vers twee. ![]() | |
Public_NME | dinsdag 28 maart 2006 @ 20:36 |
quote:Ok das waar, maar ik wil niet echt voor schut staan daar. Is de kans aanwezig dat ze hem geven alleen omdat je een FB member bent? | |
Byte_Me | dinsdag 28 maart 2006 @ 20:44 |
business class is voor paupers, first class moet je hebben. heb ik 1 keer gehad vanwege overboeking van een vliegtuig, en dat was echt zwaar relaxed. fijne stoelen die kunnen draaien en kantelen, a la carte eten, een continue stroom van hapjes en drankjes, etc. | |
#ANONIEM | dinsdag 28 maart 2006 @ 20:45 |
Er is altijd een (klein) kansje dat je 'm krijgt. Of het meespeelt dat je member bent zou ik niet weten. | |
Jaguarized | dinsdag 28 maart 2006 @ 23:50 |
quote:Vragen kan altijd. Negen van de 10 keer doen ze het niet overigens. ![]() | |
DiegoArmandoMaradona | woensdag 29 maart 2006 @ 01:18 |
Bij mij doen ze het 9 van de 10 keer wel en dan is de FB card nog niet eens van mij ![]() | |
Public_NME | woensdag 29 maart 2006 @ 10:33 |
quote:Welk level heb je? | |
DiegoArmandoMaradona | woensdag 29 maart 2006 @ 13:48 |
Geen idee, hij is namelijk niet van mij. Ik neem hem wel mee als ik trans-atlantisch vlieg met KLM | |
The_stranger | woensdag 29 maart 2006 @ 19:51 |
quote:Uit persoonlijke ervaring: Als je je upgrade "eist" omdat je een bepaalde kaart hebt, neemt de kans erg af dat je 'm daadwerkelijk krijgt ![]() ![]() Breng je het op een normale manier, dan heeft een kaarthouder vaak voorrang... | |
Jaguarized | donderdag 30 maart 2006 @ 09:40 |
Ik heb met mijn Ivory kaart echt nog nooit een gratis upgrade gekregen. ![]() ![]() | |
Biglebowski | donderdag 30 maart 2006 @ 16:47 |
Je hebt in business class gewoon veel meer rust om je heen dan in economy... gewoon veel relaxter. En goeie stoelen natuurlijk. | |
CherrymoonTraxx | zaterdag 1 april 2006 @ 08:32 |
quote:Als de vlucht overboekt is, dan is de kans groot dat je 'm krijgt, zeker als je alleen reist. Bij elke overboekte vlucht heb ik tot nu toe BC gekregen, ook gewoon zelf om gevraagd. | |
Public_NME | zaterdag 1 april 2006 @ 12:19 |
quote:Vriendin van me kreeg gister een plaatsje in de cockpit als gevolg van overboeking... (haar pa werkt bij de KLM, vloog dus standby) Hoe vet is dat? In de cockpit van een 747 meevliegen ![]() | |
CherrymoonTraxx | zaterdag 1 april 2006 @ 12:20 |
quote:Dat lijkt me ook wel mooi. Met name bij het stijgen en landen natuurlijk. Ik heb het nooit meegemaakt dat er iemand in de cockpit mocht zitten, weleens dat iemand op het klapstoeltje bij de WC moest zitten. ![]() | |
vbmot | zaterdag 1 april 2006 @ 21:21 |
Vroeger tussen Amsterdam en Nairobi een aantal keer KLM business class gevlogen. Geen idee hoe het met de prijs zit, het werd betaald door BuZa. Comfort is natuurlijk groter, je hebt meer ruimte. | |
Jaguarized | zondag 2 april 2006 @ 05:00 |
quote:Dat dat nog mag tegenwoordig met al die verschepte security. Overigens, was dat zo'n klapstoeltje of hoe moet ik dat zien? Als je daar 7 uur op moet zitten... ![]() | |
Public_NME | zondag 2 april 2006 @ 11:32 |
quote:CUR is meer richting de 9 á 10uur geloof ik, zal idd wel een jumpseat zijn. Maarja, mij zou dat niet zoveel uitmaken, daar ik sterke interesse heb voor luchtvaart! | |
Jaguarized | zondag 2 april 2006 @ 11:42 |
quote:Ik wist niet dat ze naar Curacao ging. | |
Bowny | zondag 2 april 2006 @ 13:57 |
quote:Captains discretion ![]() Als hij zegt dat persoon X in de pit mag, dan is dat zo ![]() ![]() Verder vlieg ik meestal wel business class, kom je veel uitgeruster uit ![]() ![]() ![]() | |
CherrymoonTraxx | zondag 2 april 2006 @ 13:57 |
Bij KLM kost het zo'n ¤ 3.000,00 terwijl het ticket normaal ¤ 1.000,00. Dat is het me gewoon echt niet waard. | |
Jaguarized | zondag 2 april 2006 @ 13:59 |
Verscherpte security moet bedoelde ik natuurlijk. ![]() | |
CherrymoonTraxx | zondag 2 april 2006 @ 14:00 |
Ik heb het ook weleens gezien dat mensen in de cockpit mochten, maar dat waren dan wel moeders met kleine kinderen die even een kijkje mochten nemen. Raar vind ik het wel. Je verscherpt je beveiling of je doet het niet. Dit slaat nergens op. Wel meer beveiliging, wat vertraagt en geld kost, maar wel de deur open zetten zodat Jan en alleman in de cockpit kan neuzen. ![]() | |
Jaguarized | zondag 2 april 2006 @ 14:02 |
En het lijkt me ook niet eens comfortabel om de hele reis op zo'n klapstoeltje te zitten ondanks dat je in de cockpit mag zitten. | |
CherrymoonTraxx | zondag 2 april 2006 @ 14:03 |
Lijkt me ook niet. Zo heel boeiend is het sowieso niet in de cockpit volgens mij. Leuk om even te zien, maar na 10 minuten geloof je het wel. | |
Public_NME | zondag 2 april 2006 @ 14:20 |
quote:Ja klopt, vooral naar Curacao aangezien je bijna alleen maar over zee vliegt... Eerste stuk is leuk, Engeland en dan het laatste stuk over de Caribbean. Voor de rest alleen maar zee... Maarja toch wel leuk om de ATC te volgen etc | |
Jaguarized | zondag 2 april 2006 @ 14:23 |
En dat stuk Caribbean is ook alleen maar St. Maarten. ![]() | |
LOCALMOTION | maandag 3 april 2006 @ 05:30 |
Public-NME,het mocht waar zijn dat je vriendin een plaatsje kreeg in de cockpit gedurende vlucht. Maar als er iemand van de FAA in de vliegtuig zat als passagier,dan geloof ik echt niet dat je vriendin in de cockpit mocht zitten.FAA = Federal Aviation Agency.Rules and regulations,al is pappa gezagvoerder gedurende de vlug.Of de regels zijn anders in Europa of Nederland. Cherrymoon Traxx het is awesome in de cockpit als je in mag zitten.Ik ben met je eens hoor over water is het niets.By the way ik werk bij een luchtvaart maatschappy over 36jaren. | |
Jaguarized | maandag 3 april 2006 @ 09:24 |
Nu weer even terug naar business class ervaringen, meningen en andere opmerkingen omtrent dat onderwerp. ![]() ![]() | |
CherrymoonTraxx | maandag 3 april 2006 @ 10:51 |
Wannabe-mod. ![]() | |
TiMmS | maandag 3 april 2006 @ 10:52 |
Dus er zijn hier mensen die ook omkomen in dit kuthuisjes van KLM. | |
The_stranger | maandag 3 april 2006 @ 17:56 |
quote:Kan alleen over de Blauwe zwaan vertellen, maar daar mogen, afgezien van bedrijfsmedewerkers tijdens een werktrip (bijvoorbeeld familiarisatie met het bedrijfsonderdeel vliegdienst of beginnende piloten), inspecteurs van IVW-DL ("rijksluchtvaartdienst), ook familieleden van de vliegers in de cockpit mee. Zij krijgen daarvoor een aparte "pas"(kartonnetje). Dit alles wel na goedkeuring van de captain en helemaal zwart op wit is deze regel niet, meer een grijstintje... (en wie controleert de familierelatie?) Met andere woorden, genoeg ruimte voor het een en ander, en elke maatschappij zal wel een eigen regel hebben, zolang deze de overkoepelende regels maar niet overtreedt. | |
Public_NME | maandag 3 april 2006 @ 19:46 |
quote:FAA heeft er niks mee te maken aangezien de vlucht niet naar Amerikaans grondgebied ging... Anyway, on topic please ![]() | |
TGV2 | vrijdag 23 juni 2006 @ 20:50 |
Zijn er nog mensen met BC ervaring de laatste tijd? | |
Dizzee | vrijdag 23 juni 2006 @ 23:24 |
quote:Nee. Maar naar Barcelona heb ik ook eens in de cockpit mogen loeren. Is wel 10 jaar geleden ofzo. ![]() | |
Viajero | zaterdag 24 juni 2006 @ 02:21 |
quote:Waarom zou je uberhaupt vliegen naar Parijs? ![]() ![]() Business class ligt een beetje aan de maatschappij, Delta en Continental zijn prima, veel beenruimte, goed eten, veel alcohol. Aeromexico en Mexicana zijn ![]() Binnenkort een tour van Zuid Amerika met Avianca, ik ben benieuwd.. Zelf zou ik het geld er trouwens niet voor over hebben, maar als mijn bedrijf betaald vind ik het toch wel prettig ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Viajero op 24-06-2006 02:33:02 ] | |
Viajero | zaterdag 24 juni 2006 @ 02:31 |
Oh, en natuurlijk het echte grote voordeel van BC: je hebt je eigen checkin en je eigen security check, scheelt echt veel wachttijd! | |
Viajero | zaterdag 24 juni 2006 @ 02:33 |
dubbel | |
Apache4U | woensdag 28 juni 2006 @ 17:03 |
Of het het geld waard is ligt aan 2 dingen. Hoeveel geld heb te besteden en wat krijg je er voor terug. Ik heb laatst met Delta business class gevlogen. Daar vind ik het wel een uitkomst aangezien ik coach gewoon erg brak vind bij Delta. Als ik in coach een personal entertainment setje heb en genoeg beenruimte, geen dikke of huilende mensen naast me, dan weet ik het wel. Coach dus :-). | |
NoXxa | woensdag 28 juni 2006 @ 20:50 |
Laatst niet business en ook niet economy gevlogen maar iets daar tussen. Meer beenruimte ruimere stoel. Was best relaxed! Koste ons toen ook niks meer ivm overboeking. | |
FlipBis | vrijdag 30 juni 2006 @ 20:59 |
Voordelen: *sneller door de rij *meer service *sneller miles sparen *meer ruimte (grootste voordeel voor mij) *niet tussen de plebs, meer rust (ook groot voordeel) *lounge access (stelt alleen geen reet voor) *goede nachtrust *grachtenpandjes ![]() *geen gezeur met gewicht koffer *personal TV kast (alleen is dat met KLM nog steeds sooo 1980 als met 747 vliegt) *als eerst je koffer (tenzij KLM hem vergeet mee te nemen, kon wel voor 1100 eu shoppen... ) | |
Bowny | woensdag 5 juli 2006 @ 23:39 |
Afgelopen week op een vlucht naar Finland, KLM WBC......ochtendvlucht, lege maag en kwamen ze met thaichicken ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Purser was ook verbaasd dat het de lunch was, aangezien dit normaal bij avondvluchten wordt geserveerd. | |
Bowny | donderdag 6 juli 2006 @ 11:48 |
quote:Even reageren ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hoor altijd mooie verhalen uit m'n kring, mensen die Ivory/Silver zijn die werkelijk denken dat ze de beste klant van KLM zijn en van alles gaan eisen (niet op jou doelend Diego) ![]() Een gratis upgrade krijg je zelden zonder goede reden, maar wanneer wel?: - Overboekt - Nepotisme ![]() - Nepotisme ![]() - Nepotisme ![]() Het is ook niet aan de incheck dame of je een upgrade krijgt. Zodra je inchecked en het systeem geeft een 'melding' aan, wordt er gebeld met de gate-agent die beslist waar je neergezet wordt ![]() | |
hydraulix | zaterdag 8 juli 2006 @ 03:57 |
Op vliegtuighobby-sites (vooral Airliners.net) vind je veel interessante tripreports waarbij er Business Class of First Class gevlogen wordt (compleet met foto's): Report 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 en 8. Zelf heb ik een binnenlandse vlucht in Indonesië meegemaakt waarbij we business class gingen vliegen (Merpati, 40 minuten durende vlucht ![]() Hier enkele toffe foto's van Business Class: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
jaco | zaterdag 8 juli 2006 @ 05:15 |
quote:Het prijsverschil tussen business class en economy is afhankelijk van de vlucht en wanneer je die boekt. Dit varieert enorm. Tip: check bij KLM eens de business class ('WBC') tarieven als je toch een vlucht overweegt. Als het ver van tevoren is dan wordt het mogelijk aangeboden voor het 'WBC holiday fare' tarief. Uiteraard is dit wel hoger dan het economy tarief op dat moment, maar vaak valt de prijs erg mee en die kan zelfs lager zijn dan een economy ticket dat op het laatste moment wordt aangeschaft. Persoonlijk vind ik bc het overwegen waard als een vlucht langer dan een uur of acht duurt. | |
Stereotomy | zaterdag 8 juli 2006 @ 06:35 |
Jeetje, ik zit nu al vanaf 4:00am de verslagen te lezen op Airlines.net - volgens mij moet ik eens gauw mijn studie afmaken en carriere maken om zo'n ticket te kunnen bekostigen ![]() | |
Isabeau | zaterdag 8 juli 2006 @ 06:45 |
Ik heb diverse keren business class gevlogen (geen upgrades). Dit was voornamelijk bij American Airlines. Ruime stoelen, meestal vrij rustig, cadeautjes, personeel dat je direct bij je achternaam aanspreekt, prima eten, onbeperkt toblerone, tv-schermpjes (had de economy toen meestal nog niet). Nou ja, ik weet op zich niet of het het geld waard was, want mijn allereerste vlucht ooit was al business class. Na veel van dat soort vluchten een keer met schoonouders met Martinair in de economy class gevlogen...en na een tijdje moest ik van mezelf ophouden met mopperen en klagen ![]() | |
Stereotomy | zaterdag 8 juli 2006 @ 06:48 |
quote: quote:Dus als je ooit nog iets klaar wil krijgen bij Isa.... ![]() ![]() | |
Isabeau | zaterdag 8 juli 2006 @ 06:49 |
![]() ![]() ![]() Maar goed ik post dus graag dingen dubbel, 1x per half jaar ![]() |