Je vergeet dat partijen maar voor een klein gedeelte afhankelijk is van vaste aanhang en heb ik het idee dat de vaste aanhang de laatste jaren steeds minder van invloed is, kun je ook zien aan de peilingen van eind 2001 terwijl Fortuyn toen net begon stond het volgens deze peilingen vast dat PvdA en VVD uit zxouden maken wie de premier zou leveren. Polls vind ik nu op dit moment ook niet echt relevant, in de afgelopen 30 jaar is er maar 1 kabinet geweest wat niet echt heeft geprofiteerd van bezuinigingen en dat was de coalitie CDA/PvdA en of dit door de bezuinigingen kwam is niet echt duidelijk, het zootje rond de opvolging van Lubbers heeft ook bijhoorlijk meegespeelt.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 11:27 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Ongeveer, maar lang niet concreet en zeker niet duidelijk. Waarom haakt anders de CDA en VVD aanhang zo massaal af in de peilingen en loopt men richting PvdA.
Mischien iets anders op accenten maar PvdA wist ook donders goed dat er ingegrepen moest worden, o.a daarom snap ik ook niet dat de PvdA het zo goed doet in de peilingen.quote:Bovendien de aloude discussie : als het CDA met het PvdA was gaan samenwerken in ene coalitie, iets wat waar de uitslag om vroeg (wie er ook schuld moge hebben aan dat dit niet doorging), dan had het er ook anders uitgezien qua beleid. Tegen de stroom op varen werkt niet.
Verschil is alleen dat dit niet een louter linkse aangelegenheid was, maar het werk van de opeenvolgende kabinetten vanaf Piet de Jong.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 11:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zouden al die arbeiders PvdA gestemd hebben, als ze op voorhand wisten dat diezelfde PvdA hun woonwijk opofferd aan de multiculturele droom?
Zelfde vraag als je het mij vraagt.
Datzelfde geldt voor rechtse users. Een vrij groot gedeelte wat overblijft (en nieuw bijkomt) zijn users die niet zozeer rechts zijn maar het liefst op een one-trick-pony als Partij tegen de Allochtonen zouden stemmen. Als je het graag wil kan je dat wel rechts noemen, maar ik vind het eigenlijk van te weinig politiek inzicht getuigen om het überhaupt een richting toe te kennen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 11:45 schreef SCH het volgende:
Linkse users zijn inderdaad afgehaakt. Als je daar ook maar iets uit wil afleiden dan is het dat veel linkse users afhaken of het snel voor gezien houden. Er zijn een paar linkse idioten die het volhouden inderdaad.
Oh, krijgen we nu het excuus "maar ze zaten in verscheidene kabinetten, dus ze hebben het allemaal gedaan!"?quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 11:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Verschil is alleen dat dit niet een louter linkse aangelegenheid was, maar het werk van de opeenvolgende kabinetten vanaf Piet de Jong.
Klinkt weer erg veel respect in door, voor de rechtse stem.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 11:51 schreef Litpho het volgende:
[..]
Datzelfde geldt voor rechtse users. Een vrij groot gedeelte wat overblijft (en nieuw bijkomt) zijn users die niet zozeer rechts zijn maar het liefst op een one-trick-pony als Partij tegen de Allochtonen zouden stemmen. Als je het graag wil kan je dat wel rechts noemen, maar ik vind het eigenlijk van te weinig politiek inzicht getuigen om het überhaupt een richting toe te kennen.
Graag gedaanquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 12:18 schreef ExTec het volgende:
Klinkt weer erg veel respect in door, voor de rechtse stem.
Fijn dat jij ons ook zo goed kan vertellen wat de echte reden van die mensen is om rechts te stemmen![]()
En jij wilde serieus ontkennen dat daar ook maar enige kern van waarheid in zit? Knapquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 12:49 schreef Hephaistos. het volgende:
Mja, zo vinden we altijd wel wat nieuws om de realiteit te ontkennen he..
Opiniepeilingen die uitwijzen dat dit kabinetsbeleid weinig tot geen draagvlak heeft? Dat komt gewoon omdat de vraagstelling subjectief is.
Opiniepeilingen die uitwijzen dat zowel CDA, als de VVD als D'66 qua virtuele zetels op verlies staan? Die zijn gewoon gemanipuleerd door de linkse onderzoeksbureau's...
40.000 mensen in Rotterdam? Die staan daar gewoon zodat ze niet hoeven te werken.
300.000 mensen dan, die een vrije dag opofferen om te protesteren? Die staan daar gewoon omdat ze gratis kaartjes kregen.
![]()
Ik wil beweren dat er hier systematisch wordt ontkend dat er een breed gevoel van onvrede is binnen de samenleving over dit kabinetsbeleid. Van SP tot Wilders, van Oppositie tot Coalitie, iedereen onderkent dit gevoel. De meningen verschillen over de oorzaken, de meningen verschillen over het inspringen hierop, de meningen verschillen over de oplossing, maar iedereen onderkent dat dit gevoel er is!quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 12:58 schreef Litpho het volgende:
[..]
En jij wilde serieus ontkennen dat daar ook maar enige kern van waarheid in zit? Knap.
Breed, ja. De hierboven genoemde 80%, volgens mij niet. Dat aantal lijkt mij toch echt eerder te wijten aan suggestieve vraagstelling, alhoewel ik met deze onvrede niet zou willen uitsluiten dat er intussen een meerderheid in ieder geval passief achter staat.quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 13:07 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik wil beweren dat er hier systematisch wordt ontkend dat er een breed gevoel van onvrede is binnen de samenleving over dit kabinetsbeleid. Van SP tot Wilders, van Oppositie tot Coalitie, iedereen onderkent dit gevoel. De meningen verschillen over de oorzaken, de meningen verschillen over het inspringen hierop, de meningen verschillen over de oplossing, maar iedereen onderkent dat dit gevoel er is!
quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 10:52 schreef ZZtopSpeed het volgende:
De demonstratie is vooral een afspiegeling van de oppositie, niet noodzakelijkerwijs van het volk.
Gelukkig niet zo suggestiefquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 13:17 schreef more het volgende:
Poll: Wat vind jij van de hervormingen van het Kabinet?Ik ben ervoor, want het is gewoon nodig. Ik ben tegen, namelijk omdat: Ik ben tegen, maar ben een meeloper.
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Nederland is gewoon links. Dan weet je dat nu ook meteenquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 12:49 schreef Hephaistos. het volgende:
Mja, zo vinden we altijd wel wat nieuws om de realiteit te ontkennen he..
Opiniepeilingen die uitwijzen dat dit kabinetsbeleid weinig tot geen draagvlak heeft? Dat komt gewoon omdat de vraagstelling subjectief is.
Opiniepeilingen die uitwijzen dat zowel CDA, als de VVD als D'66 qua virtuele zetels op verlies staan? Die zijn gewoon gemanipuleerd door de linkse onderzoeksbureau's...
40.000 mensen in Rotterdam? Die staan daar gewoon zodat ze niet hoeven te werken.
300.000 mensen dan, die een vrije dag opofferen om te protesteren? Die staan daar gewoon omdat ze gratis kaartjes kregen.
![]()
Hoe kom je erbij dat de kaartjes gratis zijn. De mensen betalen toch hun bondsgeld. Daarvoor ben je lid van een bond.quote:Op maandag 4 oktober 2004 21:18 schreef gtotep het volgende:
Opkomst 200.000 mensen afgelopen zaterdag in Amsterdam.
Is dit nou veel of toch eigenlijk niet?
De vakbonden organiseren een feestje met veel muziek,schreeuwen tussendoor wat kreten naar het kabinet, de kaartjes van de trein zijn gratis, en dit alles in de bruisende hoofdstad van ons land en het was 5 weken vooraf al bekend tevens op een vrije zaterdag en gelukkig voor de vakbonden was het ook nog mooi weer.
Is dan de opkomst nog hoog ?
de bonden hebben 2 miljoen leden, 90% laat het afweten en komt niet.
de andere 14 miljoen nederlanders kwamen ook niet.
Zegt u het maar, mij valt het iets tegen, het leeft toch schijnbaar niet echt.
Tenminste niet zoals de pers en vakbonden het ons wel willen doen geloven.
Ik zou het wel veel hebben gevonden zonder die gratis treinkaartjes actie.
Nu kreeg je ook de gratis uitjes en dagjesmensen.
De motivatie is dan een beetje zoek.
Als de VVD Frans Bauer 4 dagen inhuurt in de Arena en gratis laat optreden en Zalm iedere keer een toespraak houdt komen er ook 200.000 mensen op af,
quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 21:53 schreef PietPrak het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat de kaartjes gratis zijn. De mensen betalen toch hun bondsgeld. Daarvoor ben je lid van een bond.
Exact. Maar je snapt toch wel dat alles uit de kast moeten worden gehaald om die hoge opkomst zoveel mogelijk te ontkennen. De schrik zit er goed inquote:Op dinsdag 5 oktober 2004 21:53 schreef PietPrak het volgende:
Hoe kom je erbij dat de kaartjes gratis zijn. De mensen betalen toch hun bondsgeld. Daarvoor ben je lid van een bond.
quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 22:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Exact. Maar je snapt toch wel dat alles uit de kast moeten worden gehaald om die hoge opkomst zoveel mogelijk te ontkennen. De schrik zit er goed in![]()
Lekkere Poll, heb je geen 4e optie, namelijk:quote:Op dinsdag 5 oktober 2004 13:17 schreef more het volgende:
Poll: Wat vind jij van de hervormingen van het Kabinet?Ik ben ervoor, want het is gewoon nodig. Ik ben tegen, namelijk omdat: Ik ben tegen, maar ben een meeloper.
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |