abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22086287
goed:

Bot: diplomatiek, vakkundig, lef (Beslan verhaal), komt sympathiek over
Peijs: meer omdat ze niet opvalt door blunders en sympathieker en minder koppig overkomt dan haar voorgangers. en ook bij gebrek aan beter
Verdonk: ik geef haar het voordeel van de twijfel dat ze mensen die écht gevaar lopen niet terugstuurt.

slecht (deze ministers zie ik het liefst vertrekken, ik beperk me maar tot 5) :

Dekker: vrijgeven huurprijzen, massale sloop goedkope huizen, komt over als marionet van vastgoedwereld.
Hoogervorst: no-claim korting, ziekenfondspremie fors verhogen, solidariteit zieken met gezonden
Brinkhorst: oa "arbeidsmigranten zijn van harte welkom", geen verzet tegen allerlei rare patenten.
Van der Hoeven: ene schandaal na het andere, totaal de controle kwijt.
De Graaf: leent zich ervoor om de Minister voor spek-en-bonen te spelen. Als 90% van de veranderingen die je wilt wordt gefrustreerd door CDA en VVD moet je gewoon de handdoek in de ring durven gooien. Verder is het districtenstelsel slecht voor de diversiteit in de politiek.
pi_22086289
quote:
Op maandag 20 september 2004 18:01 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Ik zag een paar weken terug een documentaire over hem, hierin zag je onder andere zijn reizen naar het Midden-Oosten en dergelijke. En ik heb sinds die documentaire toch wel sympathie voor Bot gekregen.
Die docu heb ik helaas gemist. Over welke reizen naar het MO ging het?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_22086346
quote:
Op maandag 20 september 2004 18:02 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Die docu heb ik helaas gemist. Over welke reizen naar het MO ging het?
Hij ging op bezoek in Irak, bij Arafat, bij de premier van Egypte en ook naar de Amerikanen. Ik weet helaas ook niet meer de precieze datum van de uitzending, maar het was wel een interessant stuk.
pi_22086386
quote:
Op maandag 20 september 2004 18:04 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Hij ging op bezoek in Irak, bij Arafat, bij de premier van Egypte en ook naar de Amerikanen. Ik weet helaas ook niet meer de precieze datum van de uitzending, maar het was wel een interessant stuk.
Ik vind dat het gewoon zijn werk is, maar als jij het anders ziet dan is dat jouw goed recht natuurlijk.

Zijn bezoek aan Arafat en zijn blunder na het drama in Beslan kan ik hem niet vergeven. Hij komt wel sympathiek over overigens.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 20 september 2004 @ 20:29:36 #55
48951 GeitO_o
Would-be hero
pi_22090018
Slecht:
1. Donner; Heeft verstand van zaken, maar staat totaal niet met beide benen op de grond
2. Zalm; Zit al sinds Paars de regent uit te hangen en komt nog steeds met hetzelfde financieel beleid
3. Verdonk; Heeft redelijk verstand van zaken en haar beleid is niet echt iets op aan te merken, maar haar houding is echt verschrikkelijk slecht...
4. van der Hoeven
5. de Geus
6. Dekker

Goed:
Dat is nog eens moeilijk :/
1. Peijs; Nog de sympathiekste van het stel
2. Bot
3. Kamp

Al is goed natuurlijk een groot woord...
Leef in vrede
pi_22090703
Goed:
1. Brinkhorst (standpunt omtrent arbeidsmigranten, iedeeën mbt. kenniseconomie)
2. Zalm (goede houding tegenover het financiele prutswerk van Frankrijk en Duitsland)
3. Verdonk (eindelijk iemand die het beleid doorzet, en die er zorg voor draag dat het beleid niet afkalft door allerlei compromissen)

Slecht:
1. Peijs (legt totaal verkeerde doelstellingen op verkeersgebied)
2. Donner (rolt vrolijk achter de Amerikanen aan)
3. Van der Hoeven (al die fraude geeft mij een weinig daadkrachtig beeld van deze minister (maar staat er eigenlijk in om het lijstje compleet te maken))
pi_22094804
quote:
Op maandag 20 september 2004 17:41 schreef Harry_Sack het volgende:
Wanneer is de uitslag eigenlijk, SCH?
Als Jan Peter uit het ziekenhuis mag.
pi_22094854
Goed:
1. Dekker
2. Verdonk
3. Kamp

Slecht:
1. Veerman
2. De Graaf
3. Van der Hoeven
pi_22094865
Zet ik trouwens verdomme Verdonk op nummer 3 bij de goeden, is er niemand die erover begint. Als ik kritiek op haar heb, zijn we meteen 3 topics verder
pi_22095058
Ik heb geen zin in nog zo'n topic, vrind.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_22095213
Jongens, kijk eens op www.stemjong.nl

Dat is een site van de Nationale Jeugdraad.
Binnenkort beginnen we weer met de 'Jargonbrigade'. Hiermee zullen we een aantal tweede kamer debatten bijwonen, en daaruit zullen wij opmaken welke ministers klare taal spreken en welke zwetsen.

Hierbij zullen dan 2 ministers een prijs winnen, de een de klare-taal prijs, en de ander de zwetsprijs.
De bedoeling is, dat de bezoeker van www.stemjong.nl ook kan stemmen over wie voor welke prijs in aanmerking moet komen!
Dus misschien wel interessant voor jullie om die site in de gaten te houden
  maandag 20 september 2004 @ 23:53:13 #62
48951 GeitO_o
Would-be hero
pi_22095750
quote:
Op maandag 20 september 2004 23:36 schreef Siegfried het volgende:
Binnenkort beginnen we weer met de 'Jargonbrigade'. Hiermee zullen we een aantal tweede kamer debatten bijwonen, en daaruit zullen wij opmaken welke ministers klare taal spreken en welke zwetsen.

Hierbij zullen dan 2 ministers een prijs winnen, de een de klare-taal prijs, en de ander de zwetsprijs.
Donner heeft die zwetsprijs zo binnen...
Leef in vrede
pi_22095783
Hahaha we'll see!

Vorig jaar was het Bert Koenders die de zwetsprijs won!
  maandag 20 september 2004 @ 23:56:55 #64
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_22095865
Ik heb het niet zo op top drieen, maar zo voor de toehoorders wil ik wel even aangeven dat Maria van der Hoeven in mijn goed-top3 komt, omdat ik haar zo gezellig vind overkomen, en dat Thom De Graaf zonder enige twijfel mijn slecht-top3 terecht zou komen omdat ik het uberhaupt niet op bestuurlijke vernieuwing (of D66) heb.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Trouwste user 2022 maandag 20 september 2004 @ 23:57:46 #65
7889 tong80
Spleenheup
pi_22095899
Waarom heb ik op dit topic geklikt ?

Er zit niet één goede tussen maar ik ben wel een nachtmerrie rijker.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_22096893
quote:
Op maandag 20 september 2004 23:53 schreef GeitO_o het volgende:

[..]

Donner heeft die zwetsprijs zo binnen...
Bij mij staat Wouter Bos fier aan kop.
pi_22097003
hier ga ik morgen eens over denken. Slecht zal wel lukken goed wordt lastiger .

slecht zal de keuze uit dekker, zalm, verdonk, de graaf en donner.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 21 september 2004 @ 00:58:08 #68
99433 Tup
Tupperwaar
pi_22097187
Slecht:
1. Zalm (heeft slecht één beleidspunt: 3% verder geen visie)
2. de Geus ("Ik moet ook op mijn uitgavenpatroon letten" Netwerk)
3. Verdonk (eerder genoemde standvastigheid vind ik in zo'n extreme mate geen zegen.)

1. Peys
2. Bot
3. van Aardenne (weinig van gehoord maar sympathy vote omdat ontwikkelingswerk in het verdomhoekje zit)
Wasserwunderland
pi_22097256
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 00:58 schreef Tup het volgende:
1. Peys
Wat ziet iedereen toch in die veiligheidsfreak? Verder heeft ze totaal geen affiniteit met infrastructuur.
  dinsdag 21 september 2004 @ 01:08:58 #70
99433 Tup
Tupperwaar
pi_22097312
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 01:03 schreef Steijn het volgende:
Wat ziet iedereen toch in die veiligheidsfreak? Verder heeft ze totaal geen affiniteit met infrastructuur.
Ik vrees dat het de beste uit tig kwaden is...
Wasserwunderland
pi_22097324
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 01:08 schreef Tup het volgende:

[..]

Ik vrees dat het de beste uit tig kwaden is...
Heb je ook naar Brinkhorst gekeken?
pi_22103671
topickick

Ik zal in de loop van de dag een tussenstand melden.
pi_22103695
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 13:38 schreef SCH het volgende:
topickick

Ik zal in de loop van de dag een tussenstand melden.
Je mag niet zo snel kicken.
pi_22104823
+
1. Verdonk
2. Zalm
3. Bot

-
1. De Geus
2. Donner
3. Brinkhorst
  dinsdag 21 september 2004 @ 15:22:45 #75
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_22105863
De goeieriken:

1. Ben Bot (groot diplomaat en prima vervanger van de eveneens goede Jaap de Hoop Scheffer. Het akkefietje in Rusland is miscommunicatie en hem niet aan te rekenen).
2. Verdonk (chapeau voor deze vrouw die het aandurft zo'n post te bekleden. Verder is ze daadkrachtig en houdt ze voet bij stuk.)
3. Zalm (vroeger was ik een Zalm-liefhebber, nu is het wat minder en vrees ik dat hij nog de rekening gepresenteerd krijgt van 12 jaar op dezelfde stek zitten. Toch is het knap dat hij durft op te boksen tegen Frankrijk en Duitsland)

De slechteriken:

1. De Geus (komt niet gemakkelijk en geloofwaardig over tijdens het vertellen van vervelende dingen. Zijn presentatie is ook een van de redenen van het ontevredenheidsgevoel)
2. Karla Peijs (vrouwen en verkeer en waterstaat... zucht... Godzijdank is ze niet zo erg als een Netelenbos of Maij-Weggen, maar zij gaat ook geen potten breken en drastische veranderingen teweeg brengen in de Nederlandse mobiliteit)
3. Donner (wellicht nog wereldvreemder en saaier dan Balkenende)
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_22105937
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 15:22 schreef Falco het volgende:
2. Karla Peijs (vrouwen en verkeer en waterstaat... zucht... Godzijdank is ze niet zo erg als een Netelenbos of Maij-Weggen, maar zij gaat ook geen potten breken en drastische veranderingen teweeg brengen in de Nederlandse mobiliteit)
Was minister de Boer nog maar een tijdje gebleven.
pi_22106012
Was van Geel maar minister .

Althans zo nu en dan he .
pi_22107036
Goed

1 Zalm - kan het waarderen dat hij weer op EZ is gaan zitten. Daar kan hij immers alleen maar verliezen.
2 Ben Bot - Veel ervaring en straal gezag uit. Prima pik
3 De Graaff - Gewoon omdat het de Graaff is.

Slecht
1 Donner - Vreselijk man
2 Harry Potter - Eigenlijk nog erger dan Donner
3 Maria van der Hoeven - Zij staat niet op de barricade voor het onderwijs.
Let yourself go and enjoy the bassline...
pi_22107184
Goed:
1 Ben Bot inderdaad: rustig, laat zich niet gek maken, maar meer een diplomaat dan een politicus
2 Henk Kamp: to the point, goed politicus, lijkt een goede bestuurder te zijn
3 verder kan ik niemand noemen

Slecht:
1 Mevrouw Dekker Wie? Inderdaad
2 De Geus: Heeft geloofwaardigheidsprobleem
3 Zalm: heeft al zijn krediet verspeeld door zijn eigen norm aan de kant te gooien
pi_22108596
ok mijn lijstje

Goed
1 Bot, de positieve uitzondering van dit kabinet. Je hoort er niet veel over maar hij doed goed werk.
2 De Geus, hij wordt aan alle kanten tegengewerkt maar vecht er hard voor.
3 Veerman pakt het ook aardig goed aan.

Slecht.
1. Zalm, de absolute nummer 1, hij heeft al twee kabinetten aangetoond geen bijster goede minister te zijn en krijgt nu een derde kans waarbij hij het nog altijd beroerd doet. Snap de bewondering voor die man niet helemaal.
2. Dekker, die is gewoon inhoudelijk slecht. Zet alle inspraak opzij en maakt Nederland tot een ontwikkelingsland als het om RO gaat.
3. lastig twijffel tussen Peijs, Verdonk en Van der Hoeven, de tobvrouwen van dit kabinet. Peijs heeft de pecht dat er om de een of andere reden zonodig een vrouw op V&W moet . Verdonk is gewoon een bitch en tja ach ik ga er maar van uit dat ze niet beter weet. Dan blijft van der hoeven over, kleurloos type dat zo over zich heen laat lopen en het hoger onderwijs niet helpt bij het maken van een positieve kwaliteitsslag.
pi_22108726
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 16:13 schreef Speed1971 het volgende:
Goed

1 Zalm - kan het waarderen dat hij weer op EZ is gaan zitten. Daar kan hij immers alleen maar verliezen..
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  dinsdag 21 september 2004 @ 17:46:59 #82
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_22109159
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 15:26 schreef Steijn het volgende:

[..]

Was minister de Boer nog maar een tijdje gebleven. :'(
Nou idd, de enige LPF-minister die competent was. Helaas kwam hij niet in de spotlights te staan door die andere malle 3: Nawijn, Heinsbroek en Bomhoff...

Verder zit Zalm niet op EZ, maar op financien en wou ik eigenlijk ook Kamp zetten bij het lijstje van favo's...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_22109544
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 16:13 schreef Speed1971 het volgende:
Goed

1 Zalm - kan het waarderen dat hij weer op EZ is gaan zitten. Daar kan hij immers alleen maar verliezen.
Lief dat je ook eens in POL komt. maar Zalm is van Financien
  dinsdag 21 september 2004 @ 18:17:22 #84
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_22109824
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 18:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Lief dat je ook eens in POL komt. maar Zalm is van Financien
Dé zoon van God had het wel vaker bij het verkeerde eind
  dinsdag 21 september 2004 @ 20:33:51 #85
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_22113282
Goed (Nou ja de minst slechte)

1. Minister Ben Bot - Buitenlandse Zaken
2. Minister Rita Verdonk - Vreemdelingenzaken en Integratie
3. Minister Cees Veerman - Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit

Slecht

1. Minister Hans Hoogervorst - Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Motivatie: Kijkens naar de hele volksgezondheid / ziekenfonds hoe deze afgebroken wordt?

2. Minister Aart Jan de Geus - Sociale Zaken en Werkgelegenheid
Motivatie: Hoezo sociaal? Hij breekt alles maar af wat ooit sociaal was en en is een ramp voor de werkgelegenheid

3. Minister Karla Peijs - Verkeer en Watersstaat
Motivatie:Een ramp voor de infrastructuur en de transportsector de belangrijke peilers voor de Nederlandse economie en het handelsland wat Nederland is.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_22113367
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 20:33 schreef Martijn_77 het volgende:
3. Minister Karla Peijs - Verkeer en Watersstaat
Motivatie:Een ramp voor de infrastructuur en de transportsector de belangrijke peilers voor de Nederlandse economie en het handelsland wat Nederland is.
Hoezo?
pi_22113393
Goed:

1. Bot
2. Verdonk (maar dan bij gebrek aan beter)
3. is er niet

Slecht:
de rest, zonder uitzondering zonder enige kennis van zaken, panischer dan welke reljournalist ook en volslagen anti-democraat.
Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_22113917
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 17:46 schreef Falco het volgende:

[..]

Nou idd, de enige LPF-minister die competent was. Helaas kwam hij niet in de spotlights te staan door die andere malle 3: Nawijn, Heinsbroek en Bomhoff...
Waarom waren Nawijn en Bomhoff incompetent?
pi_22130459
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 20:57 schreef DaveM het volgende:

[..]

Waarom waren Nawijn en Bomhoff incompetent?
Ja idd, Nawijn deed gewoon zijn werk. En Bomhoff werd door de blaaskaak Heinsbroek in de crisis betrokken. Zowel Bomhoff, Nawijn als De Boer waren goede ministers.
pi_22130518
STEM VANDAAG NOG - ZEGT HET VOORT - DONDERDAG WORDT DE UITSLAG GEPUBLICEERD
pi_22134618
quote:
Op woensdag 22 september 2004 15:35 schreef SCH het volgende:
STEM VANDAAG NOG - ZEGT HET VOORT - DONDERDAG WORDT DE UITSLAG GEPUBLICEERD
Nou, na vandaag een paar uitspraken van Brinkhorst gelezen te hebben en te hebben gehoord dat Bot de toespraak van Bush goed vond kunnen ze van mij allemaal de vinkent*ring krijgen.

Allemaal slechter dan slechtst.
Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_22134884
Ik neem het mee Strijder
pi_22135643
Spannend..!
pi_22136272
Goed:

1. Brinkhorst
2. de Geus
3. Zalm/hoogervorst.

Slecht:

1. Van der Hoeven.
2. van Ardenne (ken haar niet, het is meer de functie)
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_22136359
Ik zal ook even motivatie geven:

1. Brinkhorst - Uitstekende visie wat betreft de structuele positie van Nederland. Hervormingen en liberaal gedachtegoed staan hierbij voorop. Het verstevingen van de econonomische structuur en positief staan tegen 'slimme import' zijn grote pluspunten.
2. de Geus - Ondanks zijn vakbondsachtergrond toch de wijsheid tonen om de noodzakelijke hervormingen in te zetten, hoewel hij nu toch wel een beetje onder druk van de publieke opinie staat, het is nog niet klaar meneer de Geus.
3. Zalm vanwege de structurele positie van Nederland en Hoogervorst vanwege de hervormingen in de gezondeheidszorg met een structurele visie.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
  woensdag 22 september 2004 @ 20:34:31 #96
51906 Haemorrhage
Mooi fout is niet lelijk!
pi_22136983
Goed:

Bot

Slecht:

Zalm (alles aan die man staat me tegen, verder zijn kortzichtige optreden tegen duitsland; hij had naar mijn mening beter kunnen stellen dat het streven het begrotingstekort onder de 3% te houden misschien in de eerste jaren van de euro wat te ambitieus was, in plaats van op een zinloze manier schijnheilig met een vingertje naar duitsland te wijzen)

de Geus (onbegrijpelijk dat een man met vakbondsachtergrond nu, overigens net als Kok, volledig omgeturnd is en alles af wil breken)

Donner (die man staat compleet buiten de maatschappij)
  woensdag 22 september 2004 @ 22:17:37 #97
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_22139799
Goed

1. Hoogervorst

Maakt van hakken en zagen zijn hobby. Had meer bezuinigingsposten dan van hem vereisd werd door financien, en is hard bezig de stalinistische gezondheidszorg een kapitalistisch sausje te geven. Hulde

2. Verdonk

Gaat voortvarend te werk in de hoognodige schoonmaak van onze ongewenste vreemdelingen en ander tuig zonder Nederlandse nationaliteit. Buigt niet voor de huilbrigades van "Van Harte Pardon" en smijt gewoon iedereen de grens over die hier niet hoort.

3. Zalm

Trekt de leiding in het kabinet naar zich toe, en dicteert het financiele beleid al 10 jaar in dit land. Geniaal machtspoliticus. Geeft de arrogante Fransen en Duitsers van katoen als dat nodig is, al is dat zonder effect.

Slecht

1. Van Geel

Als staatssecretaris hoort hij hier eigenlijk niet thuis, maar de man is zo'n ouwerwetse milieugelovige dat ik hem eenvoudigweg moet noemen. Broeikaszeloot die niet naar argumenten of wetenschap luistert.

2. Peijs

Corrupte "safety Nazi". Het verleden van mevrouw Peijs stinkt aan alle kanten; ze reed bijvoorbeeld in haar Brusselse tijd rond in een auto van Daimler-Chrysler. Zit via haar man tot over haar oren in de bouwfraude. Met haar vlotte babbel en aardig overkomen redt zij zich tot nu goed uit penibele kwesties.

3. Donner

Volgens mij hebben ze die man in de jaren 50 bevroren en eind 2001 weer opgewarmd in een ARP-magnetron. Een wandelend anachronisme; de man is wereldvreemd in absolute zin. Scheer je weg, rekel!

Haalde het net niet:

Wouter Bos-kloon Rutte. Enge gladjanus.

Medy van der Laan. Domme doos.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_22146840
effe offtopic maar die huidige JOVD voorzitter is weer een Rutte kloon .
  donderdag 23 september 2004 @ 10:46:36 #99
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_22146854
Wat interesseren mij die poppetjes?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_22147530
quote:
Op woensdag 22 september 2004 22:17 schreef PJORourke het volgende:
Goed

Wouter Bos-kloon Rutte. Enge gladjanus.

Medy van der Laan. Domme doos.
Zeker Nova gekeken
quote:
Winners don't need to hijack airplanes. Winners have an airforce.
Blijft een goede sig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')