Buitengewoon lastig, maar ik kom uiteindelijk tot het volgende rijtje. Het vinden van goede ministers was inderdaad een crime...
Goed:
1. Dekker - voert realistisch beleid op VROM, dat ik toejuich.
2. Peijs - is duidelijk ambiteuzer dan haar voorganger wat betreft het terugbrengen van het aantal verkeersdoden en verdient daarom lof.
3. Verdonk - weliswaar niet populair, maar voert beleid op een correcte manier uit, ook al ben ik het daar inhoudelijk niet helemaal mee eens.
(Wow, allemaal dames....) (Echt niet bewust zo gedaan, ik kom pas achteraf tot die constatering)
Slecht
1. Donner - Moddert maar wat aan op justitie, keurt alles goed en doet veel te weinig tegen echte criminelen.
2. Van der Hoeven - Had eigenlijk ook op #1 kunnen staan, gezien het zooitje op het ministerie van Onderwijs, topambtenaren die zich daar schaamteloos verrijken, meteen al ruzie met haar staatssecretaris die geen goed woord voor haar over had, plus nog het feit dat Nederland qua onderwijs steeds verder achterop raakt.
3. Bot - Had niet in dit lijstje gestaan als -ie z'n kop had gehouden na de terreuractie in Rusland, maar ja... Hij koos ervoor om zijn naam eer aan te doen: "ben bot"... (Had Bot zich op de vlakte gehouden, dan had op deze plaats De Geus gestaan; een man die niet eens weet wat het woord "sociaal" betekent)