abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22065165
quote:
Op zondag 19 september 2004 20:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
zoals met alle belangrijke vindingen gelooft niemand erin dat het mogelijk is.. deze vinding kun je alleen begrijpen door op een andere manier te denken en je niet te beperken tot de beperkingen van de bestaande technieken.....verklaren kun je het niet als je geen beschikking hebt tot de code...

De toekomst zal het leren,maar ik geloof er wel in, het is echt geen hoax, er zijn teveel mensen die het gezien hebben..
het mooie aan deze uitvinding is dat je de vinding zelf als black box kan zien. Wat er in komt en uit gaat is dat echter niet! De data die er in gaat zijn gewone bits, op een normale chipkaart. En wat er uitkomt is een gewone data stream. Als je deze wiskundig bekijkt zie je, naar mijn mening, dat het absolute flauwekul is.

En het argument dat veel mensen het gezien hebben slaat nergens op natuurlijk. Ik denk dat als je ieder van die mensen een willekeurige truuk van Hans Klok laat zien, dat ze daar ook geen hout van snappen.
pi_22065185
quote:
Op zondag 19 september 2004 20:13 schreef Malach het volgende:

[..]

het aantal unieke checksums is in een ruimte van 64k ernstig gelimiteerd en lager dan het aantal mogelijke films.
Wacht eens, hoe kom je er eigenlijk bij dat ALLE sleutels van ALLE films in die 64 kb zouden passen?
pi_22065224
quote:
Op zondag 19 september 2004 20:19 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Wacht eens, hoe kom je er eigenlijk bij dat ALLE sleutels van ALLE films in die 64 kb zouden passen?
ik heb het steeds over de sleutel van één van de hele vele mogelijke films in die 64k! Lees dat stuk over die kast en laden nog eens
pi_22065445
Ik heb het de eerste keer ook wel begrepen hoor, maar we zitten gewoon allebei op een ander spoor.

Lees jij anders die patent aanvragen maar eens.

Voor de laatste keer neem 1000.000.000.000 x 1000.000.000.000 txt files en je hebt evenzoveel checksums in Quickpar. Als je in een file een komma veranderd dan klopt dat file niet meer.

Het enige verschil is dat Quickpar recovery files maakt en die heb je idd nodig om dat file eventueel te herstellen, en dat Sloot wellicht een methode heeft gevonden om adh van ruw signaal met een algoritme te werken dat hetzelfde doet.
  zondag 19 september 2004 @ 20:31:57 #105
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_22065496
quote:
Op zondag 19 september 2004 18:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Okay, je neemt een videorecorder, een beeldplaat whatever, die bedien je via een afstandsbediening en die zenden het signaal naar het kastje.
Of je slaat het op in een RAM disk
Of je bouwt een HD in het kastje, (wat er in gezeten heeft)
En je gaat even in de jaren 90 on the fly een beeldplaat branden wil je zeggen??? Videorecorder gaat ook niet, het beeld scrolde in een fractie van een seconde vooruit en achteruit, knappe videorecorder die dat trekt. Een ram disk van een mb of 1000 heb je dan wel nodig, in die tijd niet echt aan te komen. En een HD zat er niet in.
pi_22065511
Maar goed, ik wil de mening van Arcee eigenlijk wel eens horen, die is wiskundige.
  zondag 19 september 2004 @ 20:40:14 #107
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_22065687
quote:
Op zondag 19 september 2004 18:28 schreef Malach het volgende:
het probleem is dat die checksum uniek zijn voor iedere film! Het hele argument was juist dat alleen die zou hoeven worden verzonden via internet (je weet wel, dat stuk over dat breedbandverbindingen enzo waardeloos zouden worden).

Als deze niet uniek is zou 1 checksum naar 2 films kunnen verwijzen. Dus bijv. titanic met een blauwe boot en titanic met een oranje boot. Als die checksum naar 2 films verwijst is er dus GEEN manier waarop de computer kan zien welke origineel wordt bedoeld en welke boot op het scherm moet komen!

Ter vergelijking: Ik maak met dit systeem van ieder persoon zijn dna een checksum. Deze heeft een sleutelgroote van 8 bits. Met 8 bit kan je maximaal 256 verschillende sleutels maken. Ik kan dus maar 256 personen coderen met dit systeem dan! Immers, bij de 257ste persoon zijn er geen sleutels meer over en moet ik een sleutel die al weggegeven is gebruiken, waardoor een sleutel ineens verwijst naar 2 personen, ipv 1.
Idd, dit is dus precies de essentie van het probleem, en waarom zijn theorie niet zal kunnen werken.

Even een (zeer conservatieve) berekening:
Volgens Sloot kunnen er 16 films op 64Kb. Elke film duurt 1 uur (=3600 s) @ 12 frames/sec., dus dat zijn in totaal 16 * 3600 * 12 = 691200 frames. Als je dit in 64kb wilt opslaan, dan zal elke frame gemiddeld 64k / 691200 = 0,095 byte in beslag nemen (grofweg 3/4e bit!).

Nu, Sloot maakt gebruik van redundantie: data die hetzelfde is hoeft maar een keer gecodeerd te worden. Dus laten we zeggen dat (heel optimistisch) slechts 10% van alle frames uniek is. Dan nog moet je 69120 unieke frames op kunnen slaan in 64kb, wat neer komt op 0,95 byte / frame.

En aangezien een enkele byte maar 256 verschillende frames kan 'aanwijzen' (veel minder dan de benodigde 69120), kan dit dus nooit.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 september 2004 @ 20:41:11 #108
862 Arcee
Look closer
pi_22065710
De hele Sloot-discussie heeft wel religieuze vormen aangenomen, zeg. De een gelooft heilig in zijn coderingstechniek terwijl de ander het afdoet als lariekoek. Keiharde bewijzen voor beide overtuigingen ontbreken.

Dit alles met Sloot als dode God.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 september 2004 @ 20:45:44 #109
862 Arcee
Look closer
pi_22065813
quote:
Op zondag 19 september 2004 20:32 schreef Nuoro het volgende:
Maar goed, ik wil de mening van Arcee eigenlijk wel eens horen, die is wiskundige.
Oh?

Een wiskundige heb je eigenlijk niet nodig. Een elektrotechnicus zou eens naar de materie moeten kijken, aldus Prof.dr.ir. Kees Schouhamer Immink. Luister eens naar een interview met hem.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 19 september 2004 @ 20:57:33 #110
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_22066097
quote:
Op zondag 19 september 2004 20:01 schreef Malach het volgende:
hij zegt zelf dat hij 16 speelfilms op 64k kwijt kan en alle gemaakte films ooit op 1 cd Of zijn die 16 films die er op passen toevallig 4k ieder en de andere 2^heelveel andere films allemaal stukker groter?

ik heb het niet over dat de sleutelruimte maar een paar bits te klein is ofzo. Maar vele en vele megabytes!
Volgens mij is nergens vastgelegd dat de sleutel een vaste lengte heeft. Bovendien vergeet je mee te rekenen dat er ook nog 5x74Mb referentiegeheugen is. Daarin zitten de 'grondstoffen' waarmee de film wordt opgebouwd. De sleutel vertelt alleen maar hoe de film is opgebouwd. De sleutel is als het ware een bouwtekening voor de film.
pi_22066200
quote:
Op zondag 19 september 2004 20:29 schreef Nuoro het volgende:
Ik heb het de eerste keer ook wel begrepen hoor, maar we zitten gewoon allebei op een ander spoor.

Lees jij anders die patent aanvragen maar eens.

Voor de laatste keer neem 1000.000.000.000 x 1000.000.000.000 txt files en je hebt evenzoveel checksums in Quickpar. Als je in een file een komma veranderd dan klopt dat file niet meer.

Het enige verschil is dat Quickpar recovery files maakt en die heb je idd nodig om dat file eventueel te herstellen, en dat Sloot wellicht een methode heeft gevonden om adh van ruw signaal met een algoritme te werken dat hetzelfde doet.
maar die pars worden meegestuurd met het originele materiaal zodat dat hersteld kan worden als het mis gaat. In het systeem van sloot wordt alleen die checksum verstuurd. Een compleet ander systeem, waarbij mijn genoemde beperking (ongeacht van hoe het werkt) ook opgaat.
pi_22066215
Stel dat het niet waar zou zijn: hoe verklaren jullie dan de presentaties die hij heeft gegeven, omgeven met een grote mate van veiligheid waar de kans op een hoax minimaal is. En die presentaties zijn niet voor de eerste de besten gegeven, maar voor mensen die er op hoog niveau mee bezig zijn.

Die begrepen het ook niet - maar konden niet anders dan het geloven omdat ze het met eigen ogen zagen. Dus is de vraag of wij het wiskundig kunnen verklaren imo niet zo interessant - het klinkt een beetje als maar niet willen geloven dat je via het www met iemand in canada kunt praten, omdat je het niet begrijpt.
  zondag 19 september 2004 @ 21:23:24 #113
67978 HenryHill
pi_22066764
quote:
Op zondag 19 september 2004 21:02 schreef SCH het volgende:
Stel dat het niet waar zou zijn: hoe verklaren jullie dan de presentaties die hij heeft gegeven, omgeven met een grote mate van veiligheid waar de kans op een hoax minimaal is. En die presentaties zijn niet voor de eerste de besten gegeven, maar voor mensen die er op hoog niveau mee bezig zijn.
De kans op een hoax is juist heel groot aanwezig, want de presentaties die hij heeft gegeven zijn juist verre van overtuigend. Een deskundige was bijvoorbeeld overtuigd dat de videostream niet van de harde schijf kwam omdat het ledje die harde schijf-activiteit aangeeft niet constant flikkerde Niemand heeft ooit die laptop van de binnenkant gezien, of het kastje waar hij mee werkte - daar kan vanalles in hebben gezeten om het zaakje te neppen. Ik vind dit eerlijk gezegd maar heel mager bewijs...
quote:
Die begrepen het ook niet - maar konden niet anders dan het geloven omdat ze het met eigen ogen zagen. Dus is de vraag of wij het wiskundig kunnen verklaren imo niet zo interessant - het klinkt een beetje als maar niet willen geloven dat je via het www met iemand in canada kunt praten, omdat je het niet begrijpt.
Een wiskundige motivatie is juist heel erg belangrijk - die bepaalt namelijk of zijn techniek mogelijk is of niet. Van elke bestaande compressie-techniek kan een wiskundig model gemaakt worden, waarmee te bewijzen is dat de techniek kan bestaan.

En vooralsnog zijn er een hele hoop wiskundige argumenten te vinden die aantonen dat het niet kan.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_22066887
quote:
Op zondag 19 september 2004 21:23 schreef HenryHill het volgende:
En vooralsnog zijn er een hele hoop wiskundige argumenten te vinden die aantonen dat het niet kan.
En die waren er van alle nieuwe uitvindingen tot op heden, dus dat zegt geen ruk.
pi_22066895
quote:
Op zondag 19 september 2004 20:45 schreef Arcee het volgende:

[..]

Oh?

Een wiskundige heb je eigenlijk niet nodig. Een elektrotechnicus zou eens naar de materie moeten kijken, aldus Prof.dr.ir. Kees Schouhamer Immink. Luister eens naar een interview met hem.
LOL

Nah, wie heeft Sloot vermoord..?
  zondag 19 september 2004 @ 21:33:50 #116
67978 HenryHill
pi_22067090
quote:
Op zondag 19 september 2004 21:27 schreef SCH het volgende:

[..]

En die waren er van alle nieuwe uitvindingen tot op heden, dus dat zegt geen ruk.
Euh, nee hoor.

Ik snap dat je me wilt overtuigen, maar je moet geen onwaarheden gaan verkondigen. 'Geen bewijs hebben dat iets kan' is iets heel anders dan 'bewijs hebben dat iets niet kan'.

Jij bent niet echt thuis in de informatietheorie, volgens mij.
pi_22067110
quote:
Op zondag 19 september 2004 21:33 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Euh, nee hoor.

Ik snap dat je me wilt overtuigen, maar je moet geen onwaarheden gaan verkondigen. 'Geen bewijs hebben dat iets kan' is iets heel anders dan 'bewijs hebben dat iets niet kan'.

Jij bent niet echt thuis in de informatietheorie, volgens mij.
Heb jij het boek wel gelezen?
  zondag 19 september 2004 @ 21:41:21 #118
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_22067293
quote:
Op zondag 19 september 2004 21:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Je lijkt Pim Fortuyn wel

Ontopic: De mensen die zo overtuigd zijn van hun eigen gelijk dat het absoluut onmogelijk is, zouden toch voor de aardigheid dat boek eens moeten lezen. Niemand kan in dit geval bewijzen dat het een hoax was of dat het echt werkte. Ik ben er zelf van overtuigd dat het werkte, niemand krijgt het voorelkaar om zo'n gigantische hoax op poten te zetten, dat maak je mij gewoon niet wijs.
pi_22067311
Ach, als het wel kan dan vind iemand anders het wel een keer 'opnieuw' uit en anders zullen we misschien binnenkort wel een bericht in de krant lezen over een FIOD inval bij deze of gene...

Het blijft gewoon een amusant verhaal.

Ik hoop eigenlijk dat het ook door de internationale pers opgepikt word, lijkt me lachen.
  zondag 19 september 2004 @ 21:43:47 #120
67978 HenryHill
pi_22067365
quote:
Op zondag 19 september 2004 21:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee.jij wel? Maar ik heb genoeg over het boek gelezen om te kunnen zeggen dat het beschrijft hoe Sloot heeft geprobeerd zijn uitvinding aan de man te brengen, en niet hoe zijn uitvinding in elkaar steekt (want dat was allemaal hush-hush, secret, say no more). Dus dat is voor mij niet interessant.

Wat ik wel heb gelezen is dit: http://www.debroncode.nl/files/registratie_vinding.pdf
En het is verre van een wetenschappelijke paper waarin wordt aangetoond dat het daadwerkelijk mogelijk is om zo'n niveau van compressie te halen. Het komt eigenlijk nogal amateuristisch over (en dan bedoel ik zijn gebruikte techniek, de opzet van het document opzich is ook niet je-van-het, maar soit)
  zondag 19 september 2004 @ 22:06:35 #121
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_22068046
quote:
Idd, dit is dus precies de essentie van het probleem, en waarom zijn theorie niet zal kunnen werken.

Even een (zeer conservatieve) berekening:
Volgens Sloot kunnen er 16 films op 64Kb. Elke film duurt 1 uur (=3600 s) @ 12 frames/sec., dus dat zijn in totaal 16 * 3600 * 12 = 691200 frames. Als je dit in 64kb wilt opslaan, dan zal elke frame gemiddeld 64k / 691200 = 0,095 byte in beslag nemen (grofweg 3/4e bit!).

Nu, Sloot maakt gebruik van redundantie: data die hetzelfde is hoeft maar een keer gecodeerd te worden. Dus laten we zeggen dat (heel optimistisch) slechts 10% van alle frames uniek is. Dan nog moet je 69120 unieke frames op kunnen slaan in 64kb, wat neer komt op 0,95 byte / frame.

En aangezien een enkele byte maar 256 verschillende frames kan 'aanwijzen' (veel minder dan de benodigde 69120), kan dit dus nooit.
Strakke posting....... en ik ben verkocht....
pi_22068094
Strakke posting? Het was niet eens een deskundige die het lampje van de laptop zag aangaan. Zo strak is die posting niet hoor.
  zondag 19 september 2004 @ 22:10:43 #123
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_22068167
quote:
Op zondag 19 september 2004 22:08 schreef Redux het volgende:
Strakke posting? Het was niet eens een deskundige die het lampje van de laptop zag aangaan. Zo .....
foutje verkeerde quote......
pi_22068196
ok fijn
pi_22068223
quote:

[..]

De kans op een hoax is juist heel groot aanwezig, want de presentaties die hij heeft gegeven zijn juist verre van overtuigend. Een deskundige was bijvoorbeeld overtuigd dat de videostream niet van de harde schijf kwam omdat het ledje die harde schijf-activiteit aangeeft niet constant flikkerde Niemand heeft ooit die laptop van de binnenkant gezien, of het kastje waar hij mee werkte - daar kan vanalles in hebben gezeten om het zaakje te neppen. Ik vind dit eerlijk gezegd maar heel mager bewijs...
[..]
Fout, want er zijn ook demo's gegeven mbv alleen een monitor, die direct op het kastje werd aangesloten, full screen demo's, versneld vooruit in een paar seconden naar het eind van de film of het begin van een nieuwe film, Nogmaals lees gewoon het boek, er staan veel meer details in incl. fotos en documenten en een samenvatting van de vinding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')