Ik heb zelf op protestants christelijk onderwijs gezeten en zeker op de middelbare school was dat heel erg.quote:Op donderdag 20 september 2007 14:48 schreef KD-fotografie het volgende:
De christelijke scholen hier doen dus wel aan bijbellezingen, bidden endergelijke.
Zelf wil ik dat Demi van alle geloven wat meekrijgt zodat ze zelf haar keuze hierin kan maken, niet dat er een geloof in wordt gestampt om het zo maar ze zeggen.
Een echte school met den bijbel dusquote:Op donderdag 20 september 2007 15:23 schreef KD-fotografie het volgende:
had ik ook al getypt tico, maar lief dat je zo meedenkt!!
Basisschool uitzoeken
Pruk, op de middelbare school, hebben wij idd ook van alle geloven wat meegekregen, dat vond ik ook prettig, weet hoe het op deze basisischool aantoe gaat ivm dat de dochter van een vriendin er zit, en die is streng gelovig.
Neeeee, tuurlijk is een montessorischool niet altijd respectloos....wellicht gewoon een lastig klasje of een off day vd leerkracht of van de kinderen. Ik werk op een Montessorischool en daar wordt gewoon de deur voor je open gehouden (door een kleuter, omdat jij koffie in je hand hebt !) Das bij ons op school geen uitzondering, goddank.quote:Op zaterdag 22 september 2007 08:52 schreef Ladybos het volgende:
Naar aanleiding van dit topic gisteravond maar eens wat scholen bekeken op internet die in aanmerking zouden komen voor Myrthe straks. Ze zit nu op de psz van de vrije school, maar ik vind het te ver weg om haar daar op te laten. We zijn een uur kwijt om haar te brengen en weer een uur om te halen (20 min. heen, 20 min. daar, 20 min. terug). Dat gaan we echt niet redden iedere dag. Blijft over de montessorischool en de Jenaplanschool, allebei redelijk dicht in de buurt. Als ik de sites lees komt de manier van onderwijs best wel overeen tussen deze twee. Maar weet iemand ook wat de verschillen zijn? Ik las ergens in een van de topics over het onderwijs dat iemand een sportles had gegeven aan een montessoriklas en een jenaplan klas, waarbij de montessoriklas erg respectloos was. Is dit een uitzondering geweest of is het wel een beetje waar? Want dan wordt het dus een Jenaplan schoolSowieso gaan we bij beide scholen even kijken natuurlijk. Maar ervaringen zijn welkom!
Bedankt voor je reactie KP! Goed te horen dat het een uitzondering was (dacht ik al wel hoor, maar ff checken he).quote:Op zaterdag 22 september 2007 09:16 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
[..]
Neeeee, tuurlijk is een montessorischool niet altijd respectloos....wellicht gewoon een lastig klasje of een off day vd leerkracht of van de kinderen. Ik werk op een Montessorischool en daar wordt gewoon de deur voor je open gehouden (door een kleuter, omdat jij koffie in je hand hebt !) Das bij ons op school geen uitzondering, goddank.
Op een jenaplan school werken ze met taken, veel bezig met de seizoenen en hebben ze stamgroepen (oudere helpen de jongere), Op een montessorischool geen taken bijvoorbeeld. Tenminste bij ons niet. En wij verdienen toch echt het woord montessori op de gevel. Weinig tot geen boeken, bijvoorbeel.
Ga erg kort door de bocht, maar Pien en Floor liggen te stuiteren, dus ik moet gaan. Maar wou ff zeggen dat je een wat mindere ervaring gehoord hebt. Ga lekker kijken op beide scholen en doe wat goed voelt!
O, dat klinkt heeel interessant! Zou je daar wat meer over kunnen vertellen? Op welke manier maak je dan gebruik van die verschillende intelligenties? Welke activiteiten komen er aan bod?quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:40 schreef Pruk het volgende:
Op basis van de 8 intelligenties van Gardner heb ik een combinatie gemaakt van de canon zoals die toen was en het boekje Nederlandse geschiedenis in een notendop. Dat is op een totaal andere manier lesgeven dan op een gewone basisschool, maar ook zoiets verschild per school (en per klas, want je klas moet het ook wel leuk vinden om zo'n groot project aan te pakken).
Dat ga ik niet in dit topic doenquote:Op zaterdag 22 september 2007 15:44 schreef sombie het volgende:
[..]
O, dat klinkt heeel interessant! Zou je daar wat meer over kunnen vertellen? Op welke manier maak je dan gebruik van die verschillende intelligenties? Welke activiteiten komen er aan bod?
Ik werk zelf op een 'gewone' openbare school. Wij werken met methodes, leren kinderen heel erg zelfstandig werken en plannen en proberen zo adaptief mogelijk te werken, met veel afwisseling in werkvormen. Voor de wereldorienterende vakken zijn we nog aan het zoeken naar een manier om dit goed en aantrekkelijk aan te bieden.
oew, zie het niet als spelend leren hoor! Je moet wel degelijk dingen afkrijgenquote:Op zaterdag 22 september 2007 17:31 schreef Ladybos het volgende:
Bedankt voor de uitgebreide uitleg Kapitein_Pannekoek en Pruk! Ziet er wel erg leuk uit allemaal! Ik vraag me alleen af of het kind wel voldoende leert 'gewoon' te leren, m.a.w. of de overgang naar de middelbare school met gewoon een stapel boeken en werkboeken dan niet veel te groot wordt als je altijd gewend bent zo spelend te leren.
Nee, dat snap ik! Ik stuur je een pm. Bedankt alvast!quote:Op zaterdag 22 september 2007 20:07 schreef Pruk het volgende:
[..]
Dat ga ik niet in dit topic doenIk ben bang dat het topic dan teveel vervuild. Als je me een pm stuurt met je emailadres wil ik van de week wel wat voor je brouwen en kan ik je als je wilt zelfs wat voorbeelden meesturen van dat project.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |