Ongetwijfeld, al staat good old Janne Ahonen nummer 1 op de wereldranglijst.quote:Op dinsdag 14 september 2004 11:57 schreef Leatherface het volgende:
Word waarschijnlijk weer een blik nieuwe Noren en Finnen opengetrokken komend seizoen.
Duracel - konijntje, die Ahonenquote:Op dinsdag 14 september 2004 12:06 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, al staat good old Janne Ahonen nummer 1 op de wereldranglijst.
Is hij gestopt dan?quote:Op woensdag 15 september 2004 16:31 schreef Biertjuhhhh het volgende:
Andreas GoldbergerJammer dat die niet meer springt, was altijd mijn favoriet
![]()
Rielkest dattie niet meedoet! Janne gaat weer lekker veel winnen dit jaar, hoop ik!quote:Op maandag 11 oktober 2004 15:36 schreef zjroentje het volgende:
Geen Hannawald iig dit seizoen. Die zit mentaal nog steeds in de put.
ik ook.quote:Op dinsdag 12 oktober 2004 13:33 schreef Chepke het volgende:
De noren zijn weer in opkomst, vorig jaar ook goed gedaan. Ik verwacht veel van ze
quote:Op zaterdag 16 oktober 2004 11:53 schreef mitt het volgende:
[..]
Ik wil Funaki
wel knap hoor, zolang al aan de topquote:Op maandag 29 november 2004 10:39 schreef zjroentje het volgende:
Nu dus weer springen op echte sneeuw.
Afgelopen weekend in Kuusamo (Finland) en beide dagen was Janne Ahonen de winnaar.
Rovaniemiquote:Op dinsdag 30 november 2004 12:44 schreef zjroentje het volgende:
Dit weekend wordt er gesprongen in Rovaniemi in Finland. Volgens mij zendt Eurosport het uit.
luister nu (14.01u) maar eens naar de commentator van hnet skispringen op Eursport.....quote:Op zondag 5 december 2004 12:58 schreef mitt het volgende:
Hebben we hier een celebrity in ons midden?![]()
alweer einde uitzendingquote:Op zondag 5 december 2004 14:02 schreef pauperic het volgende:
[..]
luister nu (14.01u) maar eens naar de commentator van hnet skispringen op Eursport.....![]()
Ik weet niet wat het allemaal is met die skispringers, break burn-out enz.quote:Op maandag 6 december 2004 12:15 schreef zjroentje het volgende:
Alweer een overwinning voor Ahonen.
Martin Schmitt neemt overigens de komende tijd een WB-pauze, nav zijn 44ste plaats in de kwalificatie dit weekend.
die won toch al op zijn 15 ongeveer alles of niet?quote:Op maandag 6 december 2004 12:18 schreef zjroentje het volgende:
Tony Nieminen ja, wat een talent was dat zeg.
Volgens mij aan de drank geraakt, en daarna niet veel meer van vernomen.
quote:Op maandag 6 december 2004 12:19 schreef komrad het volgende:
[..]
die won toch al op zijn 15 ongeveer alles of niet?
so dat is nog eens een genuanceerde mening: he commentator, waarom ben jij zo slecht?quote:Op zaterdag 11 december 2004 15:53 schreef zjroentje het volgende:
En voordat ik het vergeet. Mocht je op de Eurosport nieuwjaarsborrel Frank Kramer tegen het lijf lopen, doe hem dan de groeten.
En vraag hem eens waarom hij zo'n beroerd commentaar geeft.
ahonen en malysz zijn mijn favorieten, woeiquote:Op zaterdag 11 december 2004 16:08 schreef zjroentje het volgende:
Ahonen voor het eerst dit seizoen verslagen.
In het Tsjechische Harrachov was Malysz net ietsje sterker. Derde werd de Duitser Spath.
Ja wat zeiden ze precies?quote:Op zondag 19 december 2004 15:47 schreef Botterboy het volgende:
Briljant is dat zit je schansspringen te kijken met alweer een overwinning voor Ahonen. hoor je zomaar ineens FOK voorbij komen.
Trouwens waar zijn dit jaar de wereldkampioenschappen en worden dat weer een soort van Noordse spelen (langlaufen en Noordse combinatie)
Ik heb grote delen van het verslag gezien, maar deze quote gemist, ik ben ook benieuwdquote:
quote:Op zondag 19 december 2004 15:47 schreef Botterboy het volgende:
Briljant is dat zit je schansspringen te kijken met alweer een overwinning voor Ahonen. hoor je zomaar ineens FOK voorbij komen.
goede actiequote:Op maandag 20 december 2004 11:28 schreef petervanhal het volgende:
ik heb daadwerkelijk FOK genoemd in de afkondiging.
na de uitslag volgt altijd een X-QUE, een soort conclusie van 10-20 seconden. dan moet ik 5-10 tellen mijn mond houden, om de samenvatting af te monteren en in de afkondiging van 20-30 tellen, kan ik verwijzen naar de volgende programma's en naar FOK of andere zaken. dit kan doordat dit later niet meer wordt gebruikt en de commerciele belangen van EUROSPORT dit niet schaadt.
heren en dames fijne kerst en tot de 4 - schanzen
peter
Hoop het ook want op TT staan de uitslagen vaak eerder dan dat eurosport het uitzend, beetje jammer. Eurosport is namelijk wel de wintersport zender hier in Nederland en niet de NOS.quote:Op maandag 20 december 2004 11:30 schreef mitt het volgende:
[..]
goede actie
Zend Eurosport de 4 schanzen nu wel live uit?
Das jammer, nou ja dan kan ik mijn Duits weer wat opvijzelen. Trouwens is de wedstrijd in Garmisch wel te zien dan bij de NOS livequote:Op maandag 20 december 2004 15:23 schreef petervanhal het volgende:
alle wedstrijden zijn bij eurosport te zien alleen niet live, dat kan alleen bij RTL-duitsland
Goldiquote:Op woensdag 29 december 2004 15:41 schreef Remzz het volgende:
Andreas Goldberger
Bad Mittendorfquote:Op zondag 9 januari 2005 18:44 schreef petervanhal het volgende:
geen grandslam, maar wel een fantastisch rekord in willingen van ons ijskonijn JANNE. volgende week skivliegen, 3 dagen genieten op de KULM in badmitterndorf HS 205. misschien weer een nieuw rekord voor de fin 12 zeges in 1 seizoen >>>>>>>>>>>> nog nooit vertoont.
ps; wat zijn jullie rustig de afgelopen dagen![]()
Yep, voor het eerst in lange tijd dat de Japanner weer eens een goede sprong liet noteren. En achteraf blijkt het dus gelijk goed voor de overwinning. Mede dank aan de weergoden.quote:
Haha, overigens nadat hij zijn sprong mocht overdoen vanwege de sneeuwval.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 15:31 schreef zjroentje het volgende:
Dat die nog over de 100 m komt ....
Tsja, dat krijg je als er wedstrijden worden gehouden op Hokkaido.quote:Op maandag 7 februari 2005 11:50 schreef petervanhal het volgende:
SAPPORO = DRAMA
1. je komt voorbij de 110-130 meter uit een te grote hoogte naar beneden gevallen >>> lastig landenquote:Op vrijdag 11 februari 2005 19:32 schreef Leatherface het volgende:
Wat is er dan mis met die schans in Pragelato?
En wederom een overwinning voor Matti Hauttamaeki. Zijn derde WB overwinning op rij. Ahonen slechts elfde.quote:Op maandag 7 maart 2005 14:34 schreef Botterboy het volgende:
Wel leuk dat er nu eens een andere Fin wint. Want het leek wel of het finse team uit 1 persoon bestond.
quote:Op vrijdag 11 maart 2005 19:52 schreef Leatherface het volgende:
Typisch dat die Hautamaeki meestal pas goed begint te springen wanneer de belangrijkste prijzen al verdeeld zijn.
quote:Op zondag 13 maart 2005 13:26 schreef petervanhal het volgende:
waarschijnlijk de winterdepressie voorbij
[..]
![]()
Daar moet ik je volledig gelijk in geven.quote:Op zondag 13 maart 2005 19:40 schreef petervanhal het volgende:
je moet in het leven soms toeslaan als de rest zwakker is
Volgens mij wel.quote:
Jij ook bedankt voor een mooi schansspring jaar op eurosport.quote:Op maandag 21 maart 2005 09:40 schreef petervanhal het volgende:
jongens/meiden
bedankt voor de feedback, en de reacties. tot in juli/augustus aan de schans
quote:Op dinsdag 7 december 2004 11:13 schreef jde_kok het volgende:
Janne Ahonen is ook al jaren mijn favoriet, hij doet het gelukkig erg goed. Ben blij dat hij al weer wat wedstrijden gewonnen heeft, nu de vierschansentoernee nog...
Wel gaaf dat je dan ook bent gaan schansspringen. Hoe is dat eigenlijk om te leren? Is het moeilijk, moet je echt veel trainingsuren maken? En moet je ook in bijvoorbeeld het krachthonk krachttraining doen? En begin je met een schans van 10 meter ofzo?quote:Op dinsdag 29 maart 2005 08:59 schreef Lahti het volgende:
Actiefoto? nee, ik die heb ik niet, sorry.
In een notendop: op vakantie in Finland in '96, verliefd geworden op t land, vakantiewerk in Lahti in '97. Na mn studie eerst n wereldreis, maar wilde nog steeds hierheen "voor een jaar, daarna zie ik wel weer verder"....dat is nu ruim twee en n half jaar geleden
Zekerquote:Op dinsdag 29 maart 2005 10:19 schreef Lahti het volgende:
Zo, da's een heel verhaal, hopelijk heb ik een beetje duidelijk beeld kunnen scheppen van wat je allemaal doet als schansspringer...
he alles is meegenomen. wil gewoon graag eens zien hoe iemand die niet zomaar 120m vna een k120 springt het leert. En natuurlijk extra leuk omdat je hier ook postquote:Op donderdag 31 maart 2005 10:36 schreef Lahti het volgende:
tja, laat ik nou geen digitale beelden meer hebben![]()
Ik zal eraan denken van de zomer als we weer sprongen opnemen (ik censureer ntrlk wel, alleen goeie sprongen mogen op het wereldwijde web)
Haha, wat een mooi verhaal met een happy end.quote:Op donderdag 7 april 2005 15:58 schreef petervanhal het volgende:
ik kwam in igles bij innsbruck in aanraking met skispringen en was direct verkocht, alleen hoe nu in nederland. ik was toen 4-5 jaar oud. pas op mijn 15e las ik in het blad van de N Ski V dat men springers zocht voor de toekomst. ik heb mij aangemeld en ben opgenimen in het groepje getiktelingen die aan deze klus gingen beginnen. al snel was ik er achter dat je het niet redt met 5 weekendjes springen in de zomer en 2 weekjes in de winter en zo heeft PA van hal in 5 jaar tijd 2 auto's op gereden door iedere vrije dag die hij had met mij op pad te gaan verder ging mijn moeder weer fulltime werken om alles te kunnen betalen ( 16-20 duizend gulden per jaar eigen bijdrage).
de dichtbijzijnde schans was meinerzhagen op 3 uur rijden vaniuit leiden en later ging ik veel naar oberhof 6 uur rijden vanuit leiden en dat betekende naast een HBO studie2-3 dagen thuis en de rest op de schans. door wat erfenisjes kon ik de laatste jaren over een auto beschikken ( skoda) en reed zo'n 67000 km per jaar. ook nog een beetje werken in de avonduren en 2 keer trainen per dag dus je begrijptb dat het al met al een hele onderneming is geweest. ook heb ik een tijdje geprobeert in STAMS of Oberhof intern te gaan, maar dat was lastig omdat dit in nederland nog niet echt gewoon was een studie op afstand en er was nog nauwelijks fatsoenlijk te internetten
dus lahti een schanzen paradijs op een steen worp afstand zat er niet in. later kreeg ik een relatie met een dame in oberhof en dat maakte het geheel makkelijker, haar ouders hadden een pension.
immiddels ben ik een aanstaande vader, leraar op een school voor speciaal onderwijs en uw zwoele stem op een regenachtige zater/zondag bij de mooiste sport die er bestaat
maar misschien waag ik dit jaar toch een sprongetje
Leuk om te lezen over de Nlandse schansspringtalenten en zeker leuk om te weten dat er ook 2 meisjes bij zijn die het best goed doen! Hou zo vol!quote:Op zaterdag 9 april 2005 10:59 schreef skispring-ster het volgende:
![]()
Voor geīnteresseerden: http://www.ski.nl/news.asp?ID=9972&CatID=2662&PCatID=24
naar het zich laat aanzien welquote:Op zaterdag 9 april 2005 18:32 schreef komrad het volgende:
doe je ook de zomerwedstrijde??
Dat is alweer een tijdje geleden, maar dat werd toen wel officieel berichtquote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:08 schreef Lahti het volgende:
Hoe zit t met de geluiden dat Boy van Baarle zijn ski's aan de muur heeft gehangen? Weet iemand of dat klopt, of zijn het alleen maar geruchten?
Vorig jaar was er ook een dergelijk toernooi, maar dat was niet alleen van skispringers, ook van andere Duitse promi's.quote:Op woensdag 22 juni 2005 08:05 schreef petervanhal het volgende:
balthasar schneider (aut) brekt zijn been tijdens een potje voetbal en is 4 maanden uitgeschakeld.
[quote]
[quote]
hannawald was van de partij bij een ander potje voetbal en speelde met martin schmitt en andere duitse springers voor een goed doel.
Je naamquote:Op vrijdag 1 juli 2005 22:22 schreef petervanhal het volgende:
dit weekeinde vinden de eerste wedstrijden in de zomer COC plaats;
2 in velenje en 1 in KRANJ in slovenie
wereldkampioen benkovic zal aan de start verschijnen
quote:Op vrijdag 1 juli 2005 23:30 schreef komrad het volgende:
jaja we hebbne hier ene beroemdheid
Peter, wanneer ben je weer op tv
quote:
Hoe moet ik dat weten, Lucille is toch ook Lucille nietquote:Op zaterdag 2 juli 2005 13:57 schreef pauperic het volgende:
Chrisje begrijpt het weer eens niet. Jammer. In dit geval is het dus echt Peter van Hal. Als je het topic hebt doorgenomen had je dit kunnen weten.
Waar hij van is weet ik ook nog net welquote:Op zaterdag 2 juli 2005 16:19 schreef komrad het volgende:
Peter is dus wel echt en dus de commentator voor het skispringen bij Eurosport
Spring je zelf ook ?(misschien domme vraag naar je naam kijkendquote:Op zaterdag 2 juli 2005 22:41 schreef skispringer het volgende:
ej mensen leuk he skispringen ik doe het ik ga zondag kijken in kranj bij die coc
en daarna trainen in villach maarja peter waneer ga jij weer komentaar bij eurosport geven?
gr.pierre
Leuk al die skispringers hier op Fok!quote:Op zaterdag 2 juli 2005 22:44 schreef skispringer het volgende:
jep ik spring zelf ook zit in talent ontwikelings team ja
Ah zoquote:Op zaterdag 2 juli 2005 22:50 schreef skispringer het volgende:
neej dat is nog verweg duurt lang om daar tekomen! ik train altijd inhet buitenland volgende week in villach maarhe komt peter hier vaak op dit forum?
Heb je wel gelijk in, wel leuk dat het gebeurt. Ik weet eigenlijk niet of je in Nederland kunt oefenen. Vast wel aangezien er ook een hele bobstartbaan is gebouwd. Je kunt tenminste de stand techniek leren lijkt mij en je positie enzo. Peter van Hal heeft eens verteld dat er 2 uur over de grens in Duitsland een schans ligt.quote:Op zaterdag 2 juli 2005 23:16 schreef ChrisJX het volgende:
Er zijn in Nederland toch wel schansen om op te oefenen? Overigens is het volgens mij wel typisch Nederlands om mee te willen doen aan sporten die in eigen land (bijna) niet te beoefenen zijn. Ik ben iig nog nooit een Belgische springer tegengekomen, om maar wat te noemen.
Ook mijn felicitiaties peter.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 20:12 schreef komrad het volgende:
peter dank voor de info, goed dat je iig nog wel te horen bent. Alvast gefeliciteerd met de geboorte van je dochter.
Nieminen, dat roept herinneringen op
Wanneer was je gestopt danquote:Op dinsdag 5 juli 2005 19:59 schreef petervanhal het volgende:
even over mijzelf>>> ik heb min of meer de afspraak volgend jaar weer te becommentarieren, maar wel minder. de belangrijkste reden is dat eind september mijn 1e dochter geboren wordt en de andere is een ingewikkelde kwestie met de belasting en het uwv
Wat is er wat dat betreft nou vorig jaar veranderd? Ik geloof dat niet alleen je lengte, maar ook je gewicht meespeelt, maar zeker weten doe ik het niet.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:36 schreef komrad het volgende:
volgens mij verslaving aan alles. Naderhand nog wel comeback geprobeerd maar toen was de regelgeving veranderd en werd de skilengte gerelateerd aan je lengte en dat was niet echt in zijn voordeel.
Matti Nykänen kon er ook wat van, toch? Rare jongens, die Finnenquote:Tony heeft iig wel goed gefeest, iets TE goed
Het werd ook wel eens tijd voor een opvolger van Nykanen.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 21:36 schreef komrad het volgende:
Tony heeft iig wel goed gefeest, iets TE goed
en terechtquote:Op donderdag 7 juli 2005 21:03 schreef petervanhal het volgende:
en dames kunnen ook HEEL VER vliegen.
in 2007 wordt het eerste WK voor de ladies gehouden in SAPPORO, bij groots succes wordt het damse-skispringen in 2010 in VANCOUVER olympisch
quote:Op vrijdag 8 juli 2005 08:41 schreef Lahti het volgende:
...als ik nou heel hard ga trainen en snel vooruitgang boek, wie weet kan ik t dan nog s tot de COC schoppen
Alle gekheid op een stokje: ik ben pas 2 en een half jaar geleden begonnen en al wel 28 inmiddels, dus of dat ooit zal lukken, is maar de vraag. Ik wil er gewoon nog uit zien te halen wat erin zit, heb gisteren toestemming gekregen van mn trainer om een grotere schans te gaan uitproberen, dat wordt dan de K64 hier. Ik ben alleen nog in de fase: veel mensen zeggen dat ik naar de K64 "moet" (Janne Ahonen heeft mij een paar weken geleden bv erg lopen pushen), maar ik weet niet of ik dat al durf...
K64 dat is toch al best fors, kom je dan ook in de buurt van het kritisch punt of niet?quote:Op vrijdag 8 juli 2005 08:41 schreef Lahti het volgende:
...als ik nou heel hard ga trainen en snel vooruitgang boek, wie weet kan ik t dan nog s tot de COC schoppen
Alle gekheid op een stokje: ik ben pas 2 en een half jaar geleden begonnen en al wel 28 inmiddels, dus of dat ooit zal lukken, is maar de vraag. Ik wil er gewoon nog uit zien te halen wat erin zit, heb gisteren toestemming gekregen van mn trainer om een grotere schans te gaan uitproberen, dat wordt dan de K64 hier. Ik ben alleen nog in de fase: veel mensen zeggen dat ik naar de K64 "moet" (Janne Ahonen heeft mij een paar weken geleden bv erg lopen pushen), maar ik weet niet of ik dat al durf...
quote:Op zondag 10 juli 2005 10:04 schreef komrad het volgende:
[..]
K64 dat is toch al best fors, kom je dan ook in de buurt van het kritisch punt of niet?
Ik kan me voorstellen dat er voor vrouwen ook andere kritische punten bepaald worden, klopt dat?
quote:Op maandag 11 juli 2005 21:30 schreef komrad het volgende:
Ach peter dan heb je tenminste iets uit te leggen als de voorspringers bezig zijn
Bedankt voor de tips! Ik weet dat allemaal ook wel en hier zeggen ze ook hetzelfde en ik weet heel goed dat ik pas naar een groetere schans moet gaan als ik ook echt het idee heb dat ik ga springen...het is veel gevaarlijker om voorzichtig te springen dan voluit, je wil niet dat je latten doorslaan naar achter je oren...quote:Op vrijdag 8 juli 2005 17:19 schreef petervanhal het volgende:
DOE DAT WAARBIJ JE JE PRETTIG VOELT. ga je niet nu van die k64 dan volgende maand.als je het probeert beter op de matten dan in de sneeuw. altijd spanning in de benen houden en de knieen doorstrekken>>>>>>>kan er niets gebeuren
[..]
is het een beetje een leuk figuur of is hij zo als hij op tv overkomt.quote:Op woensdag 13 juli 2005 09:08 schreef Lahti het volgende:
eh...ja
Volgens mij zijn Finnen over het algemeen vrij stijf in de omgangquote:Op woensdag 13 juli 2005 21:51 schreef komrad het volgende:
is het een beetje een leuk figuur of is hij zo als hij op tv overkomt.
Hmm...wat voor idee heb jij van het kritische punt? Iedere schans heeft nl een kritisch punt, daar staat die K voor. Dus bij een K15 is dat 15 meter, bij een K64 64 meter en op de vliegschans K185 is dat 185 meter. Het kritische punt is de afstand die je zou moeten kunnen vliegen op die schans, daarvoor krijg je dan 60 punten en voor elke halve meter meer of minder krijg je meer of minder punten. Tel daarbij op het puntentotaal van de jury voor je stijl (5 juryleden, hoogste en laagste vallen af, dus 3 scores hou je over) en je hebt je score voor je sprong.quote:Op zondag 10 juli 2005 10:04 schreef komrad het volgende:
[..]
K64 dat is toch al best fors, kom je dan ook in de buurt van het kritisch punt of niet?
Ik kan me voorstellen dat er voor vrouwen ook andere kritische punten bepaald worden, klopt dat?
Voor kleinere schansspringlanden een grotere kans om aan intenationale wedstrijden deel te nemen. Houdt voor Nland dus ook in dat ze eerst in de FIS-CUP moeten springen.quote:Op maandag 11 juli 2005 16:13 schreef petervanhal het volgende:
dit jaar mogen de teams maar 6 springers opstellen in de wereldbeker ipv 8. behalve de landen die de nationscup hebben gewonnen en de wereldbekerhouder in het team hebben.verder is er een 3e liga>>>>de FIS_CUP, bedacht en is er een soort van promotie degradatie systeem tussen WB en COC en tussen COC en FISCUP. dit alles via een wereldranglijst die ongeveer zegt dat plaats 1 in de COC ongeveer gelijkstaat met plaats 15 in de wereldbeker
Ben ik trouwens de enige die Nederland qua skispringen totaal niet interessant vindt of denken er meer hetzelfdequote:Op donderdag 14 juli 2005 11:37 schreef Lahti het volgende:
Voor kleinere schansspringlanden een grotere kans om aan intenationale wedstrijden deel te nemen. Houdt voor Nland dus ook in dat ze eerst in de FIS-CUP moeten springen.
quote:Op donderdag 14 juli 2005 11:37 schreef Lahti het volgende:
[..]
Voor kleinere schansspringlanden een grotere kans om aan intenationale wedstrijden deel te nemen. Houdt voor Nland dus ook in dat ze eerst in de FIS-CUP moeten springen.
skisprings-ster = Lara Thomae, 12 jaar uit Nijmegen en lid van het NSV jeugdkader, trainer = Konrad Kral.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 22:53 schreef komrad het volgende:
hoi skispring-ster, wie ben je eigenlijk als ik het vragen mag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |