abonnement Unibet Coolblue
pi_28523322
eerst even wat nieuwtjes;

kari yantila (voorheen finland,usa en zweden) tekend in japan voor 1 jaar. yantila maakte oa nieminen, nykanen en soininen olympisch kampioen. het is de bedoeling naast de grote japanse namen jongens als daiki ito naar de wereldtop te leiden

de noren hebben nog geen enkele sprong gemaakt.velen moesten herstellen van enkele blessures >>>ingebrigtsen, forfang, pettersen. konditioneel is alles goed bijgewerkt en de bedoeling is de komende weken te starten met het springen van de schans.


even over mijzelf>>> ik heb min of meer de afspraak volgend jaar weer te becommentarieren, maar wel minder. de belangrijkste reden is dat eind september mijn 1e dochter geboren wordt en de andere is een ingewikkelde kwestie met de belasting en het uwv
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_28523707
peter dank voor de info, goed dat je iig nog wel te horen bent. Alvast gefeliciteerd met de geboorte van je dochter.

Nieminen, dat roept herinneringen op
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_28526048
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 20:12 schreef komrad het volgende:
peter dank voor de info, goed dat je iig nog wel te horen bent. Alvast gefeliciteerd met de geboorte van je dochter.

Nieminen, dat roept herinneringen op
Ook mijn felicitiaties peter.

Nieminen. Tsja, Albertville 1992. Een sensatie was ie toen. Waarom moest die toch ineens zo snel afhaken bij de wereldtop? Alcoholverslaving toch?
pi_28526918
volgens mij verslaving aan alles. Naderhand nog wel comeback geprobeerd maar toen was de regelgeving veranderd en werd de skilengte gerelateerd aan je lengte en dat was niet echt in zijn voordeel.

Tony heeft iig wel goed gefeest, iets TE goed
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_28532229
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 19:59 schreef petervanhal het volgende:
even over mijzelf>>> ik heb min of meer de afspraak volgend jaar weer te becommentarieren, maar wel minder. de belangrijkste reden is dat eind september mijn 1e dochter geboren wordt en de andere is een ingewikkelde kwestie met de belasting en het uwv
Wanneer was je gestopt dan De laatste keer dat ik Eurosport heb gekeken was je er nog bij...

En gefeliciteerd uiteraard
pi_28532375
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 21:36 schreef komrad het volgende:
volgens mij verslaving aan alles. Naderhand nog wel comeback geprobeerd maar toen was de regelgeving veranderd en werd de skilengte gerelateerd aan je lengte en dat was niet echt in zijn voordeel.
Wat is er wat dat betreft nou vorig jaar veranderd? Ik geloof dat niet alleen je lengte, maar ook je gewicht meespeelt, maar zeker weten doe ik het niet.
quote:
Tony heeft iig wel goed gefeest, iets TE goed
Matti Nykänen kon er ook wat van, toch? Rare jongens, die Finnen
  dinsdag 5 juli 2005 @ 23:41:47 #257
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_28532597
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 21:36 schreef komrad het volgende:

Tony heeft iig wel goed gefeest, iets TE goed
Het werd ook wel eens tijd voor een opvolger van Nykanen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_28541381
Wat nieuws van het Finse front:
- Veli-Matti Lindström is weer begonnen met trainen (had in Polen tijdens een vriendschappelijk potje voetbal met andere springers een botbreuk in zijn voet opgelopen...)
- Akseli Kokkonen is toch weer opgenomen in het A-team. ondanks problemen het afgelopen seizoen wegens blessure en dienstplicht
- Tami Kiuru is gelukkig niet gestopt en doet gewoon weer mee met het A-team (misschien waren de berichten dat hij wilde stoppen trouwens niet eens doorgedrongen in nland...hij had nogal last van de nieuwe BMI regel, moest vorige zomer in 3 mnd tijd 6 kilo aankomen, is halverwegen het seizoen noodgedwongen op kortere ski's overgestapt, en was dus nogal gefrustreerd aan het eind van de winter)
- Janne Ahonen doet het dit jaar weer net als vorig jaar: traint wel ijverig, maar zal niet of zeer weinig aan de zomer Grand Prix deelnemen, richt zich 's zomers op zijn nieuwe hobby, drag-racing
- Het A-team ziet er nu als volgt uit: Janne Ahonen, Tami Kiuru, Akseli Kokkonen, Veli-Matti Lindström, Matti Hautamäki, Jussi Hautamäki, Risto Jussilainen. Op naar Turijn!

Rehabilitatie van Toni: sinds al best een hele poos weer helemaal op het rechte pad, sinds vorig jaar gelukkig getrouwd en inmiddels ook gestopt met zn actieve springcarriere. Zo, dat men geen verkeerd beeld van de beste jongen heeft
Rane rulezz!!
pi_28543402
Lathi woont in Finland, I suppose?

Houdt ons op de hoogte s.v.p.
pi_28578628
Lahti woont in Finland ja...zowaar in Lahti! Werkt bij de Lahti Skiclub (afdeling schansspringen), is actief schansspringer en geeft training aan beginnende schansspringertjes...
Rane rulezz!!
pi_28584959
kaksi lapin kulta voor lahti
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_28585034
maximilian mechler (duitsland) breekt in oberstdorf zijn sleutelbeen. over 6 weken keert hij terug in het team voor de zomer sprongen
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_28600985
lahti is ook een dame als ik het goed heb leatherface
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_28601161
en dames kunnen ook HEEL VER vliegen.

in 2007 wordt het eerste WK voor de ladies gehouden in SAPPORO, bij groots succes wordt het damse-skispringen in 2010 in VANCOUVER olympisch
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_28601216
quote:
Op donderdag 7 juli 2005 21:03 schreef petervanhal het volgende:
en dames kunnen ook HEEL VER vliegen.

in 2007 wordt het eerste WK voor de ladies gehouden in SAPPORO, bij groots succes wordt het damse-skispringen in 2010 in VANCOUVER olympisch
en terecht

ik vind het ook positief peter daarom de
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_28601229
Erg leuk dat dat gaat gebeuren!
Het is denk ik bijna de enige sport waar vrouwen geen proffsionele klasse hebben.
Iets voor jou Lathi?
pi_28601902
Mooi zo
pi_28601903
Mooi zo

EDIT: Whehe, zo leuk vind ik het
pi_28614457
...als ik nou heel hard ga trainen en snel vooruitgang boek, wie weet kan ik t dan nog s tot de COC schoppen

Alle gekheid op een stokje: ik ben pas 2 en een half jaar geleden begonnen en al wel 28 inmiddels, dus of dat ooit zal lukken, is maar de vraag. Ik wil er gewoon nog uit zien te halen wat erin zit, heb gisteren toestemming gekregen van mn trainer om een grotere schans te gaan uitproberen, dat wordt dan de K64 hier. Ik ben alleen nog in de fase: veel mensen zeggen dat ik naar de K64 "moet" (Janne Ahonen heeft mij een paar weken geleden bv erg lopen pushen), maar ik weet niet of ik dat al durf...
Rane rulezz!!
pi_28629607
DOE DAT WAARBIJ JE JE PRETTIG VOELT. ga je niet nu van die k64 dan volgende maand.als je het probeert beter op de matten dan in de sneeuw. altijd spanning in de benen houden en de knieen doorstrekken>>>>>>>kan er niets gebeuren
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 08:41 schreef Lahti het volgende:
...als ik nou heel hard ga trainen en snel vooruitgang boek, wie weet kan ik t dan nog s tot de COC schoppen

Alle gekheid op een stokje: ik ben pas 2 en een half jaar geleden begonnen en al wel 28 inmiddels, dus of dat ooit zal lukken, is maar de vraag. Ik wil er gewoon nog uit zien te halen wat erin zit, heb gisteren toestemming gekregen van mn trainer om een grotere schans te gaan uitproberen, dat wordt dan de K64 hier. Ik ben alleen nog in de fase: veel mensen zeggen dat ik naar de K64 "moet" (Janne Ahonen heeft mij een paar weken geleden bv erg lopen pushen), maar ik weet niet of ik dat al durf...
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_28634593
Het zou me heel gaaf lijken om een keer zelf te springen, maar ook wel eng... Wat zijn de kleinste schansjes waar je op kunt beginnen? Want op wintersport spring ik op mijn skietjes wel altijd heel vrolijk het snowboard funpark af Nou ja, de heuvels van een metertje of twee hoog dan en waarbij je niet heel ver hoef te springen om een fijne landing te kunnen maken Maar dat is al meer dan de meeste boarders aandurven

Nou ja, genoeg over mijn aversie jegens boarders
pi_28675000
quote:
Op vrijdag 8 juli 2005 08:41 schreef Lahti het volgende:
...als ik nou heel hard ga trainen en snel vooruitgang boek, wie weet kan ik t dan nog s tot de COC schoppen

Alle gekheid op een stokje: ik ben pas 2 en een half jaar geleden begonnen en al wel 28 inmiddels, dus of dat ooit zal lukken, is maar de vraag. Ik wil er gewoon nog uit zien te halen wat erin zit, heb gisteren toestemming gekregen van mn trainer om een grotere schans te gaan uitproberen, dat wordt dan de K64 hier. Ik ben alleen nog in de fase: veel mensen zeggen dat ik naar de K64 "moet" (Janne Ahonen heeft mij een paar weken geleden bv erg lopen pushen), maar ik weet niet of ik dat al durf...
K64 dat is toch al best fors, kom je dan ook in de buurt van het kritisch punt of niet?
Ik kan me voorstellen dat er voor vrouwen ook andere kritische punten bepaald worden, klopt dat?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_28689137
een schans is een schans, het maakt niet uit of je man of vrouw bent. het k-punt blijft het zelfde, hier gaat het steile-gedeelte via een radius over in het vlakke
quote:
Op zondag 10 juli 2005 10:04 schreef komrad het volgende:

[..]

K64 dat is toch al best fors, kom je dan ook in de buurt van het kritisch punt of niet?
Ik kan me voorstellen dat er voor vrouwen ook andere kritische punten bepaald worden, klopt dat?
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_28689205
in VELENJE (slo) wint vrijdag tijdens de 1e coc wedstrijd ROBERT KRANJEC. op de 2e dag gaat de zegen naar MARCIN BACHLEDA (pol)

zondag in KRANJ wint KRANJEC weer en voor wereldkampioen BENKOVIC 3e wordt PETERKA
lukt het, dan lukt het. lukt het niet, dan lukt het niet. moeilijk nee tocht !!!!
pi_28690253
Wat doen Kranjec en Bachleda in de COC Ik dacht dat die wereldbeker sprongen, of kun je zomaar wisselen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')