abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 september 2004 @ 13:41:19 #26
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_21922034
quote:
Vier verdachten aangehouden op verdenking terrorisme
ANP

ROTTERDAM - De aanhoudingen van verdachten van terrorisme waar minister Donner van Justitie het zondag over had, betreffen vier mannen. De vermeende terroristen zijn volgens advocaat J. Taekema vrijdag 30 juli al in Rotterdam opgepakt en zitten nog in voorarrest.

Taekema verdedigt een van de verdachten. Volgens hem vermoedt het Openbaar Ministerie (OM) dat de mannen bezig waren met het voorbereiden van moord, brandstichting en het teweegbrengen van een ontploffing. Ook zou er sprake zijn van verboden wapenbezit. Een woordvoerder van het landelijk parket van het OM wil nog niet op de zaak ingaan, maar de informatie van Taekema wordt binnen justitie bevestigd.

Donner zei zondag dat de politie meer mensen heeft aangehouden in verband met mogelijke terroristische aanslagen op doelen zoals Schiphol en de Tweede Kamer. Hij wilde daar verder geen informatie over geven. Het landelijk parket wilde daar ook niet op ingaan.

Eind juni is voor dezelfde soort verdenkingen een 18-jarige jongeman van Marokkaanse afkomst opgepakt. Daarna is de bewaking verscherpt rond een aantal objecten zoals het ministerie van Defensie in Den Haag en het hoofdkantoor van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) in Leidschendam. Het ministerie van Justitie liet zondag wel weten dat er geen direct verband is tussen de zaak waar Donner het over had en de 18-jarige verdachte.

Taekema vindt dat justitie de zaak zwaarder aanzet dan de resultaten in dit onderzoek 'Hanoi' volgens hem rechtvaardigen. 'Het feitenmateriaal rechtvaardigt voor mijn cliënt niet om in voorlopige hechtenis te blijven', stelt de raadsman vast.

Er is volgens hem sprake van video-opnamen die twee medeverdachten hebben gemaakt. Taekema heeft die nog niet mogen bekijken. 'Enkel de twee verdachten zelf en het Openbaar Ministerie en de politie hebben deze opnamen gezien. Evenmin hebben de rechters die over de verlenging van het voorarrest moesten oordelen, zelf kunnen vaststellen of de opnamen als verdacht kunnen worden bestempeld.'

De advocaat weet verder dat de politie in de woning van een van de verdachten een automatisch vuurwapen heeft gevonden. In de woning van een andere verdachte werd 'videomateriaal aangetroffen dat vragen oproept'. 'Een relatie tussen deze voorwerpen en mijn cliënt ontbreekt', benadrukt Taekema. 'De contacten met de medeverdachten, een weergave van een telefoongesprek dat je op verschillende manieren kan interpreteren en een oude raptekst vormen vooralsnog de enige verdenking tegen mijn cliënt.'

Taekema vermoedt dat het OM zelf bewust heeft gewacht met de bekendmaking van de aanhoudingen, juist omdat het 'vooralsnog geen sterke zaak is en betwijfelt mag worden of er meer belastende gegevens worden vergaard'. Taekema: 'Met openbaarmaking door minister Donner lijkt er echter geen weg meer terug voor het Openbaar Ministerie.'
Lieve help, het ANP begint al Donnerstyle te publiceren:
.. het teweegbrengen van een ontploffing, ..18-jarige jongeman van Marokkaanse afkomst,..

censuur
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_21922080
quote:
Op maandag 13 september 2004 13:41 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

.. het teweegbrengen van een ontploffing, ..
Wat is daar Donneresk aan?
  maandag 13 september 2004 @ 13:47:59 #28
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_21922185
quote:
Op maandag 13 september 2004 13:43 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Wat is daar Donneresk aan?
probeer het maar eens te articuleren.. je kan ook zeggen: "tot onploffing laten brengen", dat is de taal die al jaaaaaaaaren gebruikt wordt.
pi_21922248
quote:
Op maandag 13 september 2004 13:47 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

probeer het maar eens te articuleren.. je kan ook zeggen: "tot onploffing laten brengen", dat is de taal die al jaaaaaaaaren gebruikt wordt.
Maar het is een citaat van Taekema. Misschien spreekt hij ook zo.
  maandag 13 september 2004 @ 13:53:31 #30
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_21922298
quote:
Op maandag 13 september 2004 13:51 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Maar het is een citaat van Taekema. Misschien spreekt hij ook zo.
..het is een persbericht n.a.v verdenkingen van het OM..
pi_21922489
quote:
Op maandag 13 september 2004 13:53 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

..het is een persbericht n.a.v verdenkingen van het OM..
Volgens hem vermoedt het Openbaar Ministerie (OM) dat de mannen bezig waren met het voorbereiden van moord, brandstichting en het teweegbrengen van een ontploffing. Ook zou er sprake zijn van verboden wapenbezit. Een woordvoerder van het landelijk parket van het OM wil nog niet op de zaak ingaan, maar de informatie van Taekema wordt binnen justitie bevestigd.

Naar aanleiding van ''de informatie van Taekema'' ben ik geneigd te denken dat het een direct citaat is.
  maandag 13 september 2004 @ 14:08:37 #32
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_21922589
quote:
Op maandag 13 september 2004 14:03 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Volgens hem vermoedt het Openbaar Ministerie (OM) dat de mannen bezig waren met het voorbereiden van moord, brandstichting en het teweegbrengen van een ontploffing. Ook zou er sprake zijn van verboden wapenbezit. Een woordvoerder van het landelijk parket van het OM wil nog niet op de zaak ingaan, maar de informatie van Taekema wordt binnen justitie bevestigd.

Naar aanleiding van ''de informatie van Taekema'' ben ik geneigd te denken dat het een direct citaat is.
Johan, ... het is een persbericht...
persberichten bevatten nooit persoonlijke quotes.
pi_21922599
Hoe dan ook, hulde voor de terugkeer van het statig Nederlands.
pi_21923140
Nederlands
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_21923223
Nederlands is voor racisten .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_21923524
Ik ben geen racist
Those who know do not speak
Those who speak do not know
  maandag 13 september 2004 @ 14:59:46 #38
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_21923589
quote:
Op maandag 13 september 2004 14:43 schreef RichardQuest het volgende:
Nederlands is voor racisten .
Die verkiezen nog altijd het Duits.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_21924884
Mosl.....
pi_21924956
En ja, opmerkingen over mijn bril enzo negeer ik altijd. Simpele zielen spreken anderen altijd aan over uiterlijk.
pi_21925006
quote:
Op maandag 13 september 2004 15:56 schreef DrWolffenstein het volgende:
En ja, opmerkingen over mijn bril enzo negeer ik altijd. Simpele zielen spreken anderen altijd aan over uiterlijk.
En zielen die genocides okay vinden zolang deze niet van invloed zijn op de eigen economische situatie, onder welke noemer plaatsen wij die?
pi_21925050
quote:
Op maandag 13 september 2004 15:58 schreef kLowJow het volgende:

[..]

En zielen die genocides okay vinden zolang deze niet van invloed zijn op de eigen economische situatie, onder welke noemer plaatsen wij die?
Ik roep niet op om álle moslims van kant te maken. Als ik dat ergens neer heb gezet mag je dat opzoeken en dan bied ik daarvoor mijn excuses aan.
pi_21925145
quote:
Op maandag 13 september 2004 16:00 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ik roep niet op om álle moslims van kant te maken. Als ik dat ergens neer heb gezet mag je dat opzoeken en dan bied ik daarvoor mijn excuses aan.
Je roept niet op de daad te begaan, je keurt deze goed als iemand het van plan is...
quote:
Wat mij betreft hebben ze alle recht; zolang ze de Europese (lees: westerse) economische belangen niet schaden vermoorden ze net zoveel moslims als ze maar willen.
Net zoveel als ze maar willen... dus willen ze, ze allemaal om zeep helpen, vind jij het best. Lijkt me een uitgemaakte zaak toch?
pi_21925191
quote:
Op maandag 13 september 2004 16:00 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

quote:
niet schaden vermoorden ze net zoveel moslims als ze maar willen.
Je geeft duidelijk geen limiet aan, oftewel in die post stel je dat het je een reet kan roesten hoeveel moslims er af worden gemaakt, of het nu álle moslims zijn of niet.... je bent niet zo slim als je er uit ziet
Allah Al Watan Al Malik
pi_21925275
Dokter kent de grenzen niet, omdat 'ie graag meeloopt met JD, CMT, Dora en hoet-heet-ie.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_21925399
quote:
Op maandag 13 september 2004 16:05 schreef Mutant01 het volgende:
Je geeft duidelijk geen limiet aan, oftewel in die post stel je dat het je een reet kan roesten hoeveel moslims er af worden gemaakt, of het nu álle moslims zijn of niet.... je bent niet zo slim als je er uit ziet
Ik noem geen getal en ik roep ook niet op tot massamoord. Leer eens begrijpend lezen. Maar ik wil du_ke niet wegjagen dus ga ik mijn eigen verplichtingen maar weer eens oppakken.
pi_21925408
Toen was genocide nog heel gewoon.
pi_21925430
Ik ken nog een leuk spelletje;
Wat deed jouw familie in de oorlog?
pi_21925478
quote:
Op maandag 13 september 2004 16:08 schreef RichardQuest het volgende:
Dokter kent de grenzen niet, omdat 'ie graag meeloopt met JD, CMT, Dora en hoet-heet-ie.
Wie is JD? .
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_21925490
quote:
Op maandag 13 september 2004 16:14 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik ken nog een leuk spelletje;
Wat deed jouw familie in de oorlog?
Een uniform dragen?
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')