bronquote:Rusland heeft het recht preventieve aanvallen uit te voeren op basissen van rebellen in het buitenland. Dat zei de Russische minister van defensie, Sergei Ivanov, zondag. Hij refereerde daarbij aan het gijzelingsdrama in Beslan.
Welke landen hij als potentiële doelen voor een dergelijke aanval ziet liet hij in het midden, maar Russische functionarissen hebben in het verleden gezegd dat Tsjetsjeense rebellen basissen zouden hebben in het nabijgelegen Georgië.
In een interview met de Russische tv-zender NTV liet Ivanov weten dat hij in de afgelopen week tweemaal met de Amerikaanse minister van defensie Donald Rumsfeld had gesproken. De VS zou een realistischer beeld hebben van de dreiging die uitgaat van het internationale terrorisme dan Europa, aldus Ivanov. Dit omdat de Amerikanen net als Rusland zelf het slachtoffer zijn geworden van zware terroristische aanslagen.
Tijdens ditzelfde interview herhaalde Ivanov zijn eerdere verklaring dat bij een preventieve aanval alle mogelijke wapens ingezet kunnen worden, behalve atoomwapens. "Ze hebben ons de oorlog verklaard, we zijn aangevallen, en alle middelen die we tot onze beschikking hebben mogen ingezet worden in een oorlog. We hebben de beschikking over parate eenheden, vliegtuigen met precisiegeleide raketten en meer."
Ach in '39 trokken Westerse strijdkrachten ook samen met de Russen op. (Tegen Polen) En vlak daarna weer andere westerse strijdkrachten samen met rusland tegen de eerder genoemde westerse grootmacht.quote:Op maandag 13 september 2004 01:23 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
En uiteindelijk samen ten strijde trekkend, George en Vladim.
Wie had dat pakweg 30 jaar geleden durven denken.
lekkere gast ben jijquote:Op maandag 13 september 2004 01:21 schreef DrWolffenstein het volgende:
Wat mij betreft hebben ze alle recht; zolang ze de Europese (lees: westerse) economische belangen niet schaden vermoorden ze net zoveel moslims als ze maar willen.
Absoluut niet samen. Rusland wil het zaakje onder eigen invloed houden, Amerika wil het tegenovergestelde.quote:Op maandag 13 september 2004 01:23 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
En uiteindelijk samen ten strijde trekkend, George en Vladim. En elkaars niet-conventionele aanpak aan beetje gedogen.
waarom zeg je niet gewoon moslim terrositen ipv popijopi allles weer over een kam te scheren?quote:Op maandag 13 september 2004 01:21 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
bron
... Wat mij betreft hebben ze alle recht; zolang ze de Europese (lees: westerse) economische belangen niet schaden vermoorden ze net zoveel moslims als ze maar willen.
Omdat het hele topic waarschijnlijk is geopend alleen maar om te kunnen zeggen dat voor hem alle moslims wel dood mogen?quote:Op maandag 13 september 2004 02:01 schreef Re het volgende:
[..]
waarom zeg je niet gewoon moslim terrositen ipv popijopi allles weer over een kam te scheren?
Volkomen correct, het is niet toevallig dat het Georgische besturu al een tijd ondermijnd wordt.quote:Op maandag 13 september 2004 01:58 schreef Philosocles het volgende:
Deze oorlog gaat zich (deels) in Georgië afspelen (Russische functionarissen hebben al beweerd dat de Tsjetsenen daar bases hebben) en eindigt er volgens mij mee dat een stuk Georgië weer bij Rusland wordt ingelijfd. Er is (zoals gewoonlijk) meer in het spel dan alleen terrorisme.
quote:Op maandag 13 september 2004 02:29 schreef Vampier het volgende:mooie zet van de USSR
optiefen met de VN en hun slappe beleid!!
En dat is overal anders niet zo? In de EU lopen Frankrijk en Duitsland ook altijd te kloten met "afspraken".quote:Op maandag 13 september 2004 02:37 schreef Philosocles het volgende:
[..]De VN is zo sterk of slap als de permanente leden van de Veiligheidsraad willen dat ze is. En momenteel willen die dat de VN slap is. Helaas.
Zie je niet dat hier gewoon ordinair handjeklap zal worden gespeeld onder het mom van terrorismebestrijding (wij Irak, jullie Georgië) of wil je het niet zien?
Na 10 jaar 'mooie strikes' is het probleem alleen maar groter geworden.quote:Op maandag 13 september 2004 02:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Goede zet van Poetin! VN is toch maar slappe hap! Gewoon een mooie strike maken daar en het probleem is opgelost.
Helemaal mee eensquote:Op maandag 13 september 2004 01:21 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
bron
zolang ze de Europese (lees: westerse) economische belangen niet schaden vermoorden ze net zoveel moslims als ze maar willen.
Zie hier een post van een Christen-extremistquote:Op maandag 13 september 2004 01:21 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
bron
Daar gaat de relatieve rust in de kaukasus en de rest van de delen van de wereld waar moslimterroristen zich huishouden. Wat ik me echt afvraag is dat of Rusland echt á la Amerika landen gaat aanvallen als genoegdoening voor o.a. de slachtoffers in Beslan. Wat mij betreft hebben ze alle recht; zolang ze de Europese (lees: westerse) economische belangen niet schaden vermoorden ze net zoveel moslims als ze maar willen.
zo Westers was Nazi-Duitsland toch niet, zijzelf propageerden dat ook niet, en Nazi-Duitsland had met de USSR gemeen dat het totaliitaire dictaturen waren, twee jaar later werd Rusland opgenomen in de bondgenootschap van Geallieerde landen toen Nazi-Duitsland Rusland aanvielquote:Op maandag 13 september 2004 01:25 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ach in '39 trokken Westerse strijdkrachten ook samen met de Russen op. (Tegen Polen) En vlak daarna weer andere westerse strijdkrachten samen met rusland tegen de eerder genoemde westerse grootmacht.
Afghanistan (deel 1 & 2) en Vietnam hebben bewezen dat conventionele legers dat soort oorlogen niet kunnen winnen, nucleaire oplossingen bieden ook geen soelaas overigens als dat al een optie was.quote:Op maandag 13 september 2004 09:43 schreef zakjapannertje het volgende:
zo Westers was Nazi-Duitsland toch niet, zijzelf propageerden dat ook niet, en Nazi-Duitsland had met de USSR gemeen dat het totaliitaire dictaturen waren, twee jaar later werd Rusland opgenomen in de bondgenootschap van Geallieerde landen toen Nazi-Duitsland Rusland aanviel
on-topic: mja, overduidelijk spierballentaal van die minister, maar het leger van Rusland is niet in al te florissante staat, zie Tjetjenie, weliswaar voor een deel bergachtig dus vijanden zijn wat moeilijker te bestrijden dan, maar Tjetjenie is maar een relatief klein gebied en daar heeft het leger al grote moeite mee en veel vriendschap met het Kremlin brengt dat geweld ook niet onder de bevolking aldaar, en wat die minister beoogt is volgens mij groter dan het leger, en Rusland als geheel, aankan
Ja, en het volgende probleem is geschapenquote:Op maandag 13 september 2004 02:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Goede zet van Poetin! VN is toch maar slappe hap! Gewoon een mooie strike maken daar en het probleem is opgelost.
Dat het hele tjetsjeense conflict op die manier geëscaleerd is, dat vergeet men inderdaad.quote:Op maandag 13 september 2004 11:25 schreef MouseOver het volgende:
Ja, en het volgende probleem is geschapen
Misschien probeert de TS ironisch te illusteren hoe de politiek erover zou denken in Europaquote:Op maandag 13 september 2004 01:21 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Wat mij betreft hebben ze alle recht; zolang ze de Europese (lees: westerse) economische belangen niet schaden vermoorden ze net zoveel moslims als ze maar willen.
hoe bedoel je feiten verdraaien.quote:"Ze hebben ons de oorlog verklaard, we zijn aangevallen, en alle middelen die we tot onze beschikking hebben mogen ingezet worden in een oorlog. We hebben de beschikking over parate eenheden, vliegtuigen met precisiegeleide raketten en meer."
Met als gevolg nog meer minderheden die de pest aan de Russen hebben (als ze dat al niet hadden) en nog meer terrorisme...ongelofelijk dat men sinds Vietnam nog geen donder geleerd heeft hoe dit soort conflicten werken en vooral wat er geheel niet werkt.quote:Op maandag 13 september 2004 12:35 schreef Monidique het volgende:
Ja, het is stoere praat van Rusland, maar mij lijkt het eigenlijk dat ze weinig opties hebben. De Pankisi-vallei binnentrekken lijkt nog aannemelijk, hoewel Georgië natuurlijk een pro-Amerikaans land is en ik denk niet dat de Amerikanen het dus leuk gaan vinden. Het zal wel gewoon wat intensiever en rigoreuzer optreden in de Kaukasus worden.
quote:Op maandag 13 september 2004 01:21 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
bron
Daar gaat de relatieve rust in de kaukasus en de rest van de delen van de wereld waar moslimterroristen zich huishouden. Wat ik me echt afvraag is dat of Rusland echt á la Amerika landen gaat aanvallen als genoegdoening voor o.a. de slachtoffers in Beslan. Wat mij betreft hebben ze alle recht; zolang ze de Europese (lees: westerse) economische belangen niet schaden vermoorden ze net zoveel moslims als ze maar willen.
Precies. Gewoon over dat terroristennest heenwalsen en het liefst zo snel mogelijk.quote:Op maandag 13 september 2004 12:17 schreef nikk het volgende:
Het zat er aan te komen natuurlijk. Ik bedoel, wat verwachten die gasten nou? Als je keer op keer het land teistert met aanslagen dan is op een gegeven moment de maat wel vol.
Precies. En je ziet wat een vredig gebied het nu is, na tien jaar "terreurbestrijding".quote:Op maandag 13 september 2004 13:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Precies. Gewoon over dat terroristennest heenwalsen en het liefst zo snel mogelijk.
Die bestrijding mag wel wat steviger, dat ziet Poetin nu ook wel in.quote:Op maandag 13 september 2004 13:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Precies. En je ziet wat een vredig gebied het nu is, na tien jaar "terreurbestrijding".
hoeveel steviger???quote:Op maandag 13 september 2004 13:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Die bestrijding mag wel wat steviger, dat ziet Poetin nu ook wel in.
Nog meer vrouwen verkrachten? Zie jij echt niet met welk gedachten de terroristische aanslagen van afgelopen tijd gebeurd zijn?quote:Op maandag 13 september 2004 13:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Die bestrijding mag wel wat steviger, dat ziet Poetin nu ook wel in.
Da's ook al geprobeerd 10 jaar geleden, leidde tot 100.000 doden in Grozny en het resultaat is momenteel in Breslan te 'bewonderen'.quote:Op maandag 13 september 2004 13:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Precies. Gewoon over dat terroristennest heenwalsen en het liefst zo snel mogelijk.
blablablabla ga lekker in onz zitten trollenquote:Op maandag 13 september 2004 13:21 schreef RichardQuest het volgende:
Hoe moet die genocide gaan geschieden, DrW, CMT en JD?
Wat zever je nou? "Zoveel moslims vermoorden als ze willen" is genocide.quote:Op maandag 13 september 2004 13:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
blablablabla ga lekker in onz zitten trollen
ja en jouw reactie is getrolquote:Op maandag 13 september 2004 13:24 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Wat zever je nou? "Zoveel moslims vermoorden als ze willen" is genocide.
Hoezo? Ik vraag ze wat hun mening in de praktijk moet gaan betekenen. Is dat trollen tegenwoordig?quote:Op maandag 13 september 2004 13:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja en jouw reactie is getrol
100.000 was kennelijk niet genoeg.quote:Op maandag 13 september 2004 13:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's ook al geprobeerd 10 jaar geleden, leidde tot 100.000 doden in Grozny en het resultaat is momenteel in Breslan te 'bewonderen'.
Nog meer van dit soort geniale oplossingen?
Jouw grenzeloze domheid blijft verbazenquote:Op maandag 13 september 2004 13:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
100.000 was kennelijk niet genoeg.
Jouw getroll mij ook.quote:Op maandag 13 september 2004 13:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jouw grenzeloze domheid blijft verbazen![]()
ja trekt een conclusie (ze willen genocide op moslims) uit je reet en gaat er vervolgens debiele vragen over stellen dat is getrol imo ... en niet alleen tegenwoordigquote:Op maandag 13 september 2004 13:26 schreef RichardQuest het volgende:
[..]
Hoezo? Ik vraag ze wat hun mening in de praktijk moet gaan betekenen. Is dat trollen tegenwoordig?
tja als je 100.000 keer de verkeerde raakt dan is degene die je probeert te raken waarschijnlijk weinig onder de indruk van je schutterskunstenquote:Op maandag 13 september 2004 13:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
100.000 was kennelijk niet genoeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |