abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21916418
quote:
Rusland heeft het recht preventieve aanvallen uit te voeren op basissen van rebellen in het buitenland. Dat zei de Russische minister van defensie, Sergei Ivanov, zondag. Hij refereerde daarbij aan het gijzelingsdrama in Beslan.

Welke landen hij als potentiële doelen voor een dergelijke aanval ziet liet hij in het midden, maar Russische functionarissen hebben in het verleden gezegd dat Tsjetsjeense rebellen basissen zouden hebben in het nabijgelegen Georgië.

In een interview met de Russische tv-zender NTV liet Ivanov weten dat hij in de afgelopen week tweemaal met de Amerikaanse minister van defensie Donald Rumsfeld had gesproken. De VS zou een realistischer beeld hebben van de dreiging die uitgaat van het internationale terrorisme dan Europa, aldus Ivanov. Dit omdat de Amerikanen net als Rusland zelf het slachtoffer zijn geworden van zware terroristische aanslagen.

Tijdens ditzelfde interview herhaalde Ivanov zijn eerdere verklaring dat bij een preventieve aanval alle mogelijke wapens ingezet kunnen worden, behalve atoomwapens. "Ze hebben ons de oorlog verklaard, we zijn aangevallen, en alle middelen die we tot onze beschikking hebben mogen ingezet worden in een oorlog. We hebben de beschikking over parate eenheden, vliegtuigen met precisiegeleide raketten en meer."
bron

Daar gaat de relatieve rust in de kaukasus en de rest van de delen van de wereld waar moslimterroristen zich huishouden. Wat ik me echt afvraag is dat of Rusland echt á la Amerika landen gaat aanvallen als genoegdoening voor o.a. de slachtoffers in Beslan. Wat mij betreft hebben ze alle recht; zolang ze de Europese (lees: westerse) economische belangen niet schaden vermoorden ze net zoveel moslims als ze maar willen.
pi_21916433
En uiteindelijk samen ten strijde trekkend, George en Vladim. En elkaars niet-conventionele aanpak aan beetje gedogen.

Wie had dat pakweg 30 jaar geleden durven denken.
The gum you like, is coming back in style.
pi_21916437
Tsja, zoals ik al op de FP zei: Hij heeft wel gelijk, als de VS het "mag", dan Rusland ook.
Wel een beetje jammer dat hij Europa verdre afdoet. Europa heeft juist veel meer ervaring met (gewelds)conflicten en terrorisme dan Amerika.
[KNE]-Mod
pi_21916445
quote:
Op maandag 13 september 2004 01:23 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
En uiteindelijk samen ten strijde trekkend, George en Vladim.

Wie had dat pakweg 30 jaar geleden durven denken.
Ach in '39 trokken Westerse strijdkrachten ook samen met de Russen op. (Tegen Polen) En vlak daarna weer andere westerse strijdkrachten samen met rusland tegen de eerder genoemde westerse grootmacht.
[KNE]-Mod
pi_21916446
quote:
Op maandag 13 september 2004 01:21 schreef DrWolffenstein het volgende:

Wat mij betreft hebben ze alle recht; zolang ze de Europese (lees: westerse) economische belangen niet schaden vermoorden ze net zoveel moslims als ze maar willen.
lekkere gast ben jij
  † In Memoriam † maandag 13 september 2004 @ 01:35:21 #6
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_21916561
quote:
Op maandag 13 september 2004 01:23 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
En uiteindelijk samen ten strijde trekkend, George en Vladim. En elkaars niet-conventionele aanpak aan beetje gedogen.
Absoluut niet samen. Rusland wil het zaakje onder eigen invloed houden, Amerika wil het tegenovergestelde.

De neo-con's in Washington honen Putin dat hij terroristen zou bestrijden en noemen het een onafhankelijkheidsstrijd. Havikken in het Kremlin beschuldigen ondertussen Londen het herbergen van Tsjetsjeense kopstukken en het bevoorraden van de strijders met geld en middelen.

De VS en haar Nato-partners zijn Rusland, de ex-USSR, nog steeds aan het ontmantelen en de Kaukasus is het theater of operation.
pi_21916690
Deze oorlog gaat zich (deels) in Georgië afspelen (Russische functionarissen hebben al beweerd dat de Tsjetsenen daar bases hebben) en eindigt er volgens mij mee dat een stuk Georgië weer bij Rusland wordt ingelijfd. Er is (zoals gewoonlijk ) meer in het spel dan alleen terrorisme.

[ Bericht 5% gewijzigd door Philosocles op 13-09-2004 02:04:42 ]
iedereen is uniek behalve ik
  maandag 13 september 2004 @ 02:01:25 #8
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21916702
quote:

[..]

bron

... Wat mij betreft hebben ze alle recht; zolang ze de Europese (lees: westerse) economische belangen niet schaden vermoorden ze net zoveel moslims als ze maar willen.
waarom zeg je niet gewoon moslim terrositen ipv popijopi allles weer over een kam te scheren?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † maandag 13 september 2004 @ 02:20:39 #9
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_21916776
quote:
Op maandag 13 september 2004 02:01 schreef Re het volgende:

[..]

waarom zeg je niet gewoon moslim terrositen ipv popijopi allles weer over een kam te scheren?
Omdat het hele topic waarschijnlijk is geopend alleen maar om te kunnen zeggen dat voor hem alle moslims wel dood mogen?

Vanwege het onderwerp -waar veel over te zeggen is- heb ik het opengelaten, vanwege de openingspost zou het eigenlijk direct gesloten moeten worden.
pi_21916812
mooie zet van de USSR optiefen met de VN en hun slappe beleid!!
Free people own guns! Slaves do not!
  maandag 13 september 2004 @ 02:29:34 #11
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21916814
t'is inderdaad beter als zulk soort fascistisch gedachtengoed boven water komt drijven
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 13 september 2004 @ 02:30:53 #12
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_21916818
quote:
Op maandag 13 september 2004 01:58 schreef Philosocles het volgende:
Deze oorlog gaat zich (deels) in Georgië afspelen (Russische functionarissen hebben al beweerd dat de Tsjetsenen daar bases hebben) en eindigt er volgens mij mee dat een stuk Georgië weer bij Rusland wordt ingelijfd. Er is (zoals gewoonlijk ) meer in het spel dan alleen terrorisme.
Volkomen correct, het is niet toevallig dat het Georgische besturu al een tijd ondermijnd wordt.

Georgie is dan eigenlijk ook een nog weinig ontgonnen "goudmijntje" hé, er zit daar namelijk nogal wat rijkdom wat in de Kaukasische grond én er loopt een belangrijke pijpleiding door ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_21916843
Goede zet van Poetin! VN is toch maar slappe hap! Gewoon een mooie strike maken daar en het probleem is opgelost.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 13 september 2004 @ 02:37:31 #14
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_21916845
quote:
Op maandag 13 september 2004 02:29 schreef Vampier het volgende:
mooie zet van de USSR optiefen met de VN en hun slappe beleid!!
De VN is zo sterk of slap als de permanente leden van de Veiligheidsraad willen dat ze is. En momenteel willen die dat de VN slap is. Helaas.

Zie je niet dat hier gewoon ordinair handjeklap zal worden gespeeld onder het mom van terrorismebestrijding (wij Irak, jullie Georgië) of wil je het niet zien?
iedereen is uniek behalve ik
  maandag 13 september 2004 @ 02:40:17 #15
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_21916850
Ik denk alleen dat de Russische schroothoop allesbehalve tot een goede interventie in zo'n land in staat is. Zie Tsjetsjenie en eerder al Afghanistan bv.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_21917562
quote:
Op maandag 13 september 2004 02:37 schreef Philosocles het volgende:

[..]

De VN is zo sterk of slap als de permanente leden van de Veiligheidsraad willen dat ze is. En momenteel willen die dat de VN slap is. Helaas.

Zie je niet dat hier gewoon ordinair handjeklap zal worden gespeeld onder het mom van terrorismebestrijding (wij Irak, jullie Georgië) of wil je het niet zien?
En dat is overal anders niet zo? In de EU lopen Frankrijk en Duitsland ook altijd te kloten met "afspraken".
pi_21917928
quote:
Op maandag 13 september 2004 02:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Goede zet van Poetin! VN is toch maar slappe hap! Gewoon een mooie strike maken daar en het probleem is opgelost.
Na 10 jaar 'mooie strikes' is het probleem alleen maar groter geworden.

Probeer jouw denkraam daar eens omheen te krijgen.
pi_21918030
quote:

[..]

bron

zolang ze de Europese (lees: westerse) economische belangen niet schaden vermoorden ze net zoveel moslims als ze maar willen.
Helemaal mee eens
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_21918164
quote:

[..]

bron

Daar gaat de relatieve rust in de kaukasus en de rest van de delen van de wereld waar moslimterroristen zich huishouden. Wat ik me echt afvraag is dat of Rusland echt á la Amerika landen gaat aanvallen als genoegdoening voor o.a. de slachtoffers in Beslan. Wat mij betreft hebben ze alle recht; zolang ze de Europese (lees: westerse) economische belangen niet schaden vermoorden ze net zoveel moslims als ze maar willen.
Zie hier een post van een Christen-extremist Ga naar de kerk brilsmurf......voordat je gestraft wordt door je ouders.
Allah Al Watan Al Malik
pi_21918197
quote:
Op maandag 13 september 2004 01:25 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ach in '39 trokken Westerse strijdkrachten ook samen met de Russen op. (Tegen Polen) En vlak daarna weer andere westerse strijdkrachten samen met rusland tegen de eerder genoemde westerse grootmacht.
zo Westers was Nazi-Duitsland toch niet, zijzelf propageerden dat ook niet, en Nazi-Duitsland had met de USSR gemeen dat het totaliitaire dictaturen waren, twee jaar later werd Rusland opgenomen in de bondgenootschap van Geallieerde landen toen Nazi-Duitsland Rusland aanviel

on-topic: mja, overduidelijk spierballentaal van die minister, maar het leger van Rusland is niet in al te florissante staat, zie Tjetjenie, weliswaar voor een deel bergachtig dus vijanden zijn wat moeilijker te bestrijden dan, maar Tjetjenie is maar een relatief klein gebied en daar heeft het leger al grote moeite mee en veel vriendschap met het Kremlin brengt dat geweld ook niet onder de bevolking aldaar, en wat die minister beoogt is volgens mij groter dan het leger, en Rusland als geheel, aankan
pi_21918298
Now playing.... Red Alert - Hell March
En hoe voelt u zich nu?
pi_21919222
quote:
Op maandag 13 september 2004 09:43 schreef zakjapannertje het volgende:

zo Westers was Nazi-Duitsland toch niet, zijzelf propageerden dat ook niet, en Nazi-Duitsland had met de USSR gemeen dat het totaliitaire dictaturen waren, twee jaar later werd Rusland opgenomen in de bondgenootschap van Geallieerde landen toen Nazi-Duitsland Rusland aanviel

on-topic: mja, overduidelijk spierballentaal van die minister, maar het leger van Rusland is niet in al te florissante staat, zie Tjetjenie, weliswaar voor een deel bergachtig dus vijanden zijn wat moeilijker te bestrijden dan, maar Tjetjenie is maar een relatief klein gebied en daar heeft het leger al grote moeite mee en veel vriendschap met het Kremlin brengt dat geweld ook niet onder de bevolking aldaar, en wat die minister beoogt is volgens mij groter dan het leger, en Rusland als geheel, aankan
Afghanistan (deel 1 & 2) en Vietnam hebben bewezen dat conventionele legers dat soort oorlogen niet kunnen winnen, nucleaire oplossingen bieden ook geen soelaas overigens als dat al een optie was.
De grenzen van Tsjetsjenie zijn bergachtig en niet of nauwelijks controleerbaar bovendien zijn de Tsjetsjenen er al honderden jaren thuis, de Russen niet.

Kortom, het is weer een praatje a la Bush en Poetin met als doel het volk te imponeren met de daadkracht van de overheid, realistisch gezien gaat er weinig veranderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2004 10:55:56 ]
  maandag 13 september 2004 @ 11:25:30 #23
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_21919719
quote:
Op maandag 13 september 2004 02:36 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ja, en het volgende probleem is geschapen
Vampire Romance O+
  FOK!fotograaf maandag 13 september 2004 @ 11:33:59 #24
18921 freud
Who's John Galt?
pi_21919850
quote:
Op maandag 13 september 2004 11:25 schreef MouseOver het volgende:
Ja, en het volgende probleem is geschapen
Dat het hele tjetsjeense conflict op die manier geëscaleerd is, dat vergeet men inderdaad.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  maandag 13 september 2004 @ 11:49:25 #25
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_21920128
quote:

[..]
Wat mij betreft hebben ze alle recht; zolang ze de Europese (lees: westerse) economische belangen niet schaden vermoorden ze net zoveel moslims als ze maar willen.
Misschien probeert de TS ironisch te illusteren hoe de politiek erover zou denken in Europa
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_21920558
Het zat er aan te komen natuurlijk. Ik bedoel, wat verwachten die gasten nou? Als je keer op keer het land teistert met aanslagen dan is op een gegeven moment de maat wel vol.
pi_21920853
Ja, het is stoere praat van Rusland, maar mij lijkt het eigenlijk dat ze weinig opties hebben. De Pankisi-vallei binnentrekken lijkt nog aannemelijk, hoewel Georgië natuurlijk een pro-Amerikaans land is en ik denk niet dat de Amerikanen het dus leuk gaan vinden. Het zal wel gewoon wat intensiever en rigoreuzer optreden in de Kaukasus worden.
pi_21921264
quote:
"Ze hebben ons de oorlog verklaard, we zijn aangevallen, en alle middelen die we tot onze beschikking hebben mogen ingezet worden in een oorlog. We hebben de beschikking over parate eenheden, vliegtuigen met precisiegeleide raketten en meer."
hoe bedoel je feiten verdraaien.
pi_21921357
quote:
Op maandag 13 september 2004 12:35 schreef Monidique het volgende:
Ja, het is stoere praat van Rusland, maar mij lijkt het eigenlijk dat ze weinig opties hebben. De Pankisi-vallei binnentrekken lijkt nog aannemelijk, hoewel Georgië natuurlijk een pro-Amerikaans land is en ik denk niet dat de Amerikanen het dus leuk gaan vinden. Het zal wel gewoon wat intensiever en rigoreuzer optreden in de Kaukasus worden.
Met als gevolg nog meer minderheden die de pest aan de Russen hebben (als ze dat al niet hadden) en nog meer terrorisme...ongelofelijk dat men sinds Vietnam nog geen donder geleerd heeft hoe dit soort conflicten werken en vooral wat er geheel niet werkt.
pi_21921408
quote:

[..]

bron

. Alleen op de FP vind je uitspraken die nog meer fascistisch zijn.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_21921435
Ik lees trouwens ook hier en daar dat de volkeren daar onderling het niet echt met elkaar kunnen vinden en dat een Balkanscenario niet ondenkbaar is.
pi_21921464
Als we dan één van die volkeren uitroeien is er dan toch geen probleem meer
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_21921539
quote:
Op maandag 13 september 2004 12:17 schreef nikk het volgende:
Het zat er aan te komen natuurlijk. Ik bedoel, wat verwachten die gasten nou? Als je keer op keer het land teistert met aanslagen dan is op een gegeven moment de maat wel vol.
Precies. Gewoon over dat terroristennest heenwalsen en het liefst zo snel mogelijk.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_21921569
quote:
Op maandag 13 september 2004 13:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Precies. Gewoon over dat terroristennest heenwalsen en het liefst zo snel mogelijk.
Precies. En je ziet wat een vredig gebied het nu is, na tien jaar "terreurbestrijding".
pi_21921580
quote:
Op maandag 13 september 2004 13:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

Precies. En je ziet wat een vredig gebied het nu is, na tien jaar "terreurbestrijding".
Die bestrijding mag wel wat steviger, dat ziet Poetin nu ook wel in.
  Moderator maandag 13 september 2004 @ 13:17:36 #36
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_21921585
probleem is echter dat ze Tsjetsjenie al platgebrand hebben ... dit is net zoiets als wanneer de Palestijnen na een israelische aanval roepen dat ze nu echt helemaal los gaan, wat zaten ze vast dan voor die aanval?

veranderd helemaal nix, een maand geleden schoten ze ook elk terroristenkamp plat wat ze konden vinden, doen ze nu ook
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 13 september 2004 @ 13:18:02 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_21921592
quote:
Op maandag 13 september 2004 13:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

hoeveel steviger???

het leger erop afsturen?
pi_21921603
quote:
Op maandag 13 september 2004 13:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Nog meer vrouwen verkrachten? Zie jij echt niet met welk gedachten de terroristische aanslagen van afgelopen tijd gebeurd zijn?
pi_21921663
Hoe moet die genocide gaan geschieden, DrW, CMT en JD?
pi_21921688
quote:
Op maandag 13 september 2004 13:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Da's ook al geprobeerd 10 jaar geleden, leidde tot 100.000 doden in Grozny en het resultaat is momenteel in Breslan te 'bewonderen'.

Nog meer van dit soort geniale oplossingen?
  Moderator maandag 13 september 2004 @ 13:23:04 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_21921690
quote:
Op maandag 13 september 2004 13:21 schreef RichardQuest het volgende:
Hoe moet die genocide gaan geschieden, DrW, CMT en JD?
blablablabla ga lekker in onz zitten trollen
pi_21921711
quote:
Op maandag 13 september 2004 13:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

blablablabla ga lekker in onz zitten trollen
Wat zever je nou? "Zoveel moslims vermoorden als ze willen" is genocide.
  Moderator maandag 13 september 2004 @ 13:25:28 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_21921736
quote:
Op maandag 13 september 2004 13:24 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Wat zever je nou? "Zoveel moslims vermoorden als ze willen" is genocide.
ja en jouw reactie is getrol
pi_21921759
quote:
Op maandag 13 september 2004 13:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja en jouw reactie is getrol
Hoezo? Ik vraag ze wat hun mening in de praktijk moet gaan betekenen. Is dat trollen tegenwoordig?
pi_21921772
quote:
Op maandag 13 september 2004 13:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Da's ook al geprobeerd 10 jaar geleden, leidde tot 100.000 doden in Grozny en het resultaat is momenteel in Breslan te 'bewonderen'.

Nog meer van dit soort geniale oplossingen?
100.000 was kennelijk niet genoeg.
pi_21921795
quote:
Op maandag 13 september 2004 13:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Jouw grenzeloze domheid blijft verbazen

100.000 was meer dan genoeg om Breslan, Moskou en ettelijke andere aanslagen te veroorzaken.
Maar het leger lost het wel op...right...da's in Afghanistan ook zo goed gelukt bij de Russen natuurlijk.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2004 13:29:42 ]
pi_21921803
quote:
Op maandag 13 september 2004 13:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Jouw grenzeloze domheid blijft verbazen
Jouw getroll mij ook.
  Moderator maandag 13 september 2004 @ 13:29:40 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_21921818
quote:
Op maandag 13 september 2004 13:26 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Hoezo? Ik vraag ze wat hun mening in de praktijk moet gaan betekenen. Is dat trollen tegenwoordig?
ja trekt een conclusie (ze willen genocide op moslims) uit je reet en gaat er vervolgens debiele vragen over stellen dat is getrol imo ... en niet alleen tegenwoordig
  maandag 13 september 2004 @ 13:30:09 #49
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_21921835
Kappen
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Moderator maandag 13 september 2004 @ 13:30:39 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_21921846
quote:
Op maandag 13 september 2004 13:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

tja als je 100.000 keer de verkeerde raakt dan is degene die je probeert te raken waarschijnlijk weinig onder de indruk van je schutterskunsten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')