Ik sluit me hier geheel bij aan en snap niet waarom mensen deze stinkende luidruchtige jankbeesten in huis halenquote:Op zondag 12 september 2004 23:04 schreef Aurelium het volgende:
Honden zijn gewoon stom
1. Ze stinken allemaal ontzettend
2. Als je ze aait kan je meteen je handen met water en zeep gaan wassen
3. Ze springen met hun vieze poten tegen je op en kwijlen je onder
4. Ze kunnen niet alleen blijven, maar gaan om aandacht vragen (zelfs als ze snachts alleen zijn, gaan ze je de volgende ochtend om 6 uur wakker maken)
5. Ze kwijlen je schoenen onder als je bij de bakker op je brood staat te wachten (hondeneigenaar: "Hij doet niets hoor!" Oh nee? Hij heeft toch net verdomme mn schoenen ondergekwijld?
6. Ze zijn te blij en te happy
7. Ze blaffen irritant hard
8. Ze vallen elkaar aan als je ze tegen komt op straat
9. Ze schijten alles onder, en ik kan elke ochtend weer bewonderen hoe alle honden op het locale grasveldje een drol naar buiten persen, zodat kinderen niet meer op het grasveldjs kunnen spelen of voetballen. (maar ow wee als ze dan op straat gaan voetballen bij de auto van de hondeneigenaar)
etc etc etc
Fuck honden
Waarom zijn kleine honden geen honden, een lilliputter is toch ook een mens?quote:Op maandag 13 september 2004 00:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik heb alleen een hekel aan honden die vals zijn. Oh ja, en aan de meeste "kleine" hondensoorten, honden die nauwelijks groter zijn dan een cavia zijn geen honden. En dan die eigenaren:"Ja, hij is wel klein, maar hij is wel fel hoor! Hij staat z'n mannetje wel!" Yeah right!
Niet als ie *crunch* cq *piep* doet onder de hak van een pasgepoetste, blinkende legerkist.quote:Op maandag 13 september 2004 00:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik heb alleen een hekel aan honden die vals zijn. Oh ja, en aan de meeste "kleine" hondensoorten, honden die nauwelijks groter zijn dan een cavia zijn geen honden. En dan die eigenaren:"Ja, hij is wel klein, maar hij is wel fel hoor! Hij staat z'n mannetje wel!" Yeah right!
quote:Op maandag 13 september 2004 00:34 schreef Bombie het volgende:
[..]
Niet als ie *crunch* cq *piep* doet onder de hak van een pasgepoetste, blinkende legerkist.
Dat gebeurt jou zeker ook elke dag.quote:Op maandag 13 september 2004 00:33 schreef kamagurka het volgende:
En tegen je opspringen met hun gore stinkvacht
Pret zeg ..quote:Op maandag 13 september 2004 00:38 schreef kamagurka het volgende:
En die beesten zijn zo stom dat als je ze optilt en laat vallen ze hun poten kunnen breken![]()
Iets wat ik natuurlijk meteen ga uitproberen!!!...."oww, sorry, ik wist niet dat honden niet konden landen op hun poten"![]()
![]()
Zekersquote:Op maandag 13 september 2004 00:39 schreef boebiedoe het volgende:
[..]
Pret zeg ...
Ja, jij kutgoth!quote:Op zondag 12 september 2004 23:46 schreef kamagurka het volgende:
Gesuggereerd door mister lowlife die een hekel aan katten heeft:
[6. Ze zijn te blij en te happy]
Ik sluit me hier geheel bij aan en snap niet waarom mensen deze stinkende luidruchtige jankbeesten in huis halen
Hehe, dan heb je een hekel aan die van ons. Die staat zijn vrouwtje hoorquote:Op maandag 13 september 2004 00:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ach, dat jij het fijn vindt als zo'n stinkende haarmassa tegen je op springt of aan je hand likt moet jij natuurlijk zelf weten. Ik heb er gewoon een schijthekel aan, klaar.quote:Op maandag 13 september 2004 01:03 schreef PacinoAllstars het volgende:
Mensen die niet van honden houden zegt genoeg over hun karakter!
Ga weg enge blije clownquote:Op maandag 13 september 2004 01:04 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja, jij kutgoth!
kun je niet tegen heh?
Blij en happy?
dat is het gewoon heh?
*gilt hoog ende gay*quote:Op maandag 13 september 2004 01:06 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ga weg enge blije clown
Ja, dat zijn meestal iets intelligenter en aangepaster mensen dan die domme aso's uit de achterbuurt met hun vieze schurftbeestenquote:Op maandag 13 september 2004 01:03 schreef PacinoAllstars het volgende:
Mensen die niet van honden houden zegt genoeg over hun karakter!
Kamagurka toch, wanne kwats komt er uit oew bakkes vannacht..quote:Op maandag 13 september 2004 01:10 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ja, dat zijn meestal iets intelligenter en aangepaster mensen dan die domme aso's uit de achterbuurt met hun vieze schurftbeesten![]()
Mensen met honden hebben meestal het IQ van een pinda en ietsjes teveel agressie. Type bajesklant
Zoiets had je ook met Megadeth en Metallica, medio jaren '80. Ik was megadeth "aanhanger" en die conflicten met Metallicafans waren altijd leuk.quote:Op maandag 13 september 2004 00:27 schreef nozem het volgende:
Ik hou van zowel honden als katten, maar volgens mij is dat voor sommigen net zo vreemd als EN Stones EN Beatles-fan zijn in de jaren '60.
Idd, kunnen zichzelf niet eens wassen, onhandige sukkels die hondenquote:Op maandag 13 september 2004 09:31 schreef Salvad0R het volgende:
Mijn voorkeur gaat uit naar katten, omdat honden teveel tijd kosten en omdat katten zachter zijn. Aaibaarder dan honden.
Honden stinken over het algemeen, tenzij ze speciaal gewassen worden.. Zoiets is met een kat niet nodig, die houdt zichzelf schoon.. het besef van hygiene ligt bij katten stukken hoger dan bij honden.
Hier in de stad is het praktischer om een kat te hebben.. honden hebben de ruimte nodig om lekker honds te kunnen doen, in de stad is daar gewoon niet genoeg ruimte voor, nmm.
Het is net als bij mensen zo dat iedereen een bepaalde aanleg heeft. De een is labieler en agressiever dan de ander. Maar met de juiste omgevingscondities is iedere mens knettergek te krijgen, en iedere hond vals.quote:Op maandag 13 september 2004 12:37 schreef kamagurka het volgende:
En bestaan er honden die van nature gewoon NIET VALS kunnen worden? Of kunnen alle soorten ten alle tijden gemen bijtende misbaksels worden?
quote:Op maandag 13 september 2004 01:10 schreef kamagurka het volgende:
Mensen met honden hebben meestal het IQ van een pinda en ietsjes teveel agressie. Type bajesklant
Datzelfde gevoel heb ik met kleine kinderen.quote:Op maandag 13 september 2004 00:59 schreef NiTiN het volgende:
Zolang ze stil zijn, bek dicht houden en niet stom tegen mn benen beginnen te springen... (wat kleine hondjes vaak doen) zijn ze nog acceptabel.
Doe ik voortaan ook met babietjes en rotkindertjes, goed?quote:zodra ze beginnen met blaffen, grommen, likkenof andere irritante dingen doen: Meppen
Vanaf nu graag alle kinderen onder de 12 aan het gas, OK?quote:als ik de baas zou zijn, zou de hondenbelasting vertienvoudigd worden, en zou alle schijt op straffe van het laten inslapen van de hond (+baas) opgeruimd moeten worden!
Dierenbeulquote:Op maandag 13 september 2004 00:59 schreef NiTiN het volgende:
zodra ze beginnen met blaffen, grommen, likkenof andere irritante dingen doen: Meppen
Dat is pas echt aso.quote:Op maandag 13 september 2004 13:26 schreef siekman het volgende:
en hebben ook 2 katten die kosten niets ze eten de vissies van de buren op , en dan hebben ze weer genoeg gegeten .
moet je doenquote:Op maandag 13 september 2004 13:22 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Datzelfde gevoel heb ik met kleine kinderen.
[..]
Doe ik voortaan ook met babietjes en rotkindertjes, goed?
[..]
Vanaf nu graag alle kinderen onder de 12 aan het gas, OK?
Ooit van het woord sarcasme gehoord?quote:Op maandag 13 september 2004 15:05 schreef NiTiN het volgende:
[..]
moet je doenals jij daar gelukkig van word. Doe je dat dan ook met je eigen (eventuele/toekomstige) kinderen?
en dat van dat kinderen onder de 12 aan het gas snap ik niet?
btw over dat meppen: --><--- check de smiley, schoppen mag namelijk ook
![]()
Honden zijn in beginsel gewoon eng voor sommige mensen, maar wanneer dat gezegd word tegen een hondenbezitter praat je vaak tegen dovemansoren... Hou die gedomesticeerde wolf aan de lijn aub, bespaar mensen dat gezeik![]()
goed verhaalquote:Op maandag 13 september 2004 15:14 schreef kleinmeiske het volgende:
*verhaal*
Gelukkig maar, we zijn weer blij en het eens met mekaar! Ik baal er nl. een beetje boel van als men alle hondeneigenaars maar weer in hetzelfde verdomhoekje trapt ... En jouw voorbeeld van hond in winkel los laten lopen - dat vind ik minstens net zo erg als jij, zo niet erger (als tijdelijk niet-hondenbezitter dan).quote:Op maandag 13 september 2004 15:27 schreef NiTiN het volgende:
[..]
goed verhaalmee eens ook. Tuurlijk zal ik geen hond schoppen... weet niet hoe ik zou reageren op een hond die aanstalten maakt om te happen o.i.d... maar toch is het vervelend als mensen bv hun hond in de winkel meenemen (is niet toegestaan) en m dan los laten lopen :|
die kan je toch wel schieten (eigenaars--> hond weet niet beter)
Dta je bij de baas gaat zeuren prima. Maar als een baasje een hond niet eens naar een plek brengt waar ie mag poepen (nog los van of die hond dat snapt), kan die hond er ook niks aan doen, hij moet zn poep ergens laten. Zo'n baas moet gewoon een poepzakje meenemen. maar een hond schoppen omdat ie poept vind ik echt achterlijk en ik geloof er ook niks van dat je dat zou doen. Je bent veels te schijterig voor de hond EN de eigenaar.quote:Op maandag 13 september 2004 16:22 schreef NiTiN het volgende:
net zo hard wegschoppen als die hond (en vooral de baas ervan!) die hun schijtgeval doen in de winkelstraat of op de stoep
Ik heb wel eens een kat een voorpoot zien breken door een (volledig op eigen initiatief ondernomen) sprong van ongeveer anderhalve meter hoog van een muurtje op de vlakke asfalten straat. Alle katten zijn stupide on-atletische beesten.quote:Op maandag 13 september 2004 00:38 schreef kamagurka het volgende:
En die beesten zijn zo stom dat als je ze optilt en laat vallen ze hun poten kunnen breken![]()
Dan had je ws. een uitzonderlijk mongole kat te pakken.quote:Op maandag 13 september 2004 17:54 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een kat een voorpoot zien breken door een (volledig op eigen initiatief ondernomen) sprong van ongeveer anderhalve meter hoog van een muurtje op de vlakke asfalten straat. Alle katten zijn stupide on-atletische beesten.
Dat denk ik ook.quote:Op maandag 13 september 2004 19:13 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dan had je ws. een uitzonderlijk mongole kat te pakken.
Op het rechte stuk is de gemiddelde hond absoluut sneller dan de gemiddelde kat en de hond zal het nog langer volhouden ook.quote:Meeste katten zijn ongeveer 30x sneller dan ieder willekeurige hond,
Nou, van drie hoog moet de kat al een beetje mazzel hebben om niets te breken hoor. Maar goed, katten zijn doorgaans inderdaad heel goed in springen en landen en zo.quote:springen over schuttingen alsof ze er niet zijn en kunnen van 3 hoog uit een raam vallen zonder iets te breken.
Jezus christus van Nazareth, koning der joden!quote:Denk je nu echt dat die lompe stinkschijtbeesten van jou daar iets tegenover kunnen stellen???
Bang voor de hond? grote kans van wel. Bang voor de baas van de hond? Absoluut nietquote:Op maandag 13 september 2004 17:47 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Dta je bij de baas gaat zeuren prima. Maar als een baasje een hond niet eens naar een plek brengt waar ie mag poepen (nog los van of die hond dat snapt), kan die hond er ook niks aan doen, hij moet zn poep ergens laten. Zo'n baas moet gewoon een poepzakje meenemen. maar een hond schoppen omdat ie poept vind ik echt achterlijk en ik geloof er ook niks van dat je dat zou doen. Je bent veels te schijterig voor de hond EN de eigenaar.
Heyquote:Op zondag 12 september 2004 23:46 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik sluit me hier geheel bij aan en snap niet waarom mensen deze stinkende luidruchtige jankbeesten in huis halen
Ik bedoel daarmee dat ze niet cool zijn en geen stijl hebben, maar iets kinds hebben.quote:Op maandag 13 september 2004 01:04 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja, jij kutgoth!
kun je niet tegen heh?
Blij en happy?
dat is het gewoon heh?
Qua wendbaarheid zijn die slome jodokussen dus echt op geen enkel vlak te vergelijken met een katquote:Op maandag 13 september 2004 19:28 schreef Karboenkeltje het volgende:
Op het rechte stuk is de gemiddelde hond absoluut sneller dan de gemiddelde kat en de hond zal het nog langer volhouden ook.
Vreemd dat het al met drie van mijn katten gebeurt is en dat ze nooit iets hadden (eentje liep 3 dagen een beetje mank, that's it!)... Je weet wat ze over 9 lives zeggen, dat gaat bij katten absoluut op. Beesjes zijn uitzonderlijk taai en sterk als het erop aankomtquote:Nou, van drie hoog moet de kat al een beetje mazzel hebben om niets te breken hoor. Maar goed, katten zijn doorgaans inderdaad heel goed in springen en landen en zo.
Nee, dan hondenliefhebbers. Die beginnen gelijk over de afgetraindheid, het vermogen inbrekers aan stukken te scheuren of mensen waar ze een hekel aan hebben... Ik ben niet ongenuanceerder dan de gemiddelde kattenhaterquote:Jezus christus van Nazareth, koning der joden!Typisch een kattenliefhebber. "Blablabla, mijn huisdier is superieur!" Volstrekt ongenuanceerd ook meteen honden afzeiken. Fysiek en geestelijk zijn het gewoon verschillende beesten. Punt.
Leuk dat je daarmee aankomt. Het jachtluipaard is ten eerste een katachtige, geen kat (wezenlijk verschil) en ten tweede is het jachtluipaard begenadigd met een spier, poot- en bot opbouw die meer lijkt op hondachtigen dan op welke andere katachtigen dan ook.quote:Op dinsdag 14 september 2004 00:04 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Daarnaast is het snelste landdier ter wereld geen hond, wel een kat
Dat zijn geen hondenliefhebbers, dat zijn hoektand-mongolen. Waarschijnlijk precies het soort volk waardoor jij een hekel hebt aan honden met hun lompe, luide, hondenhok-in-achtertuin, spring-blaffend-tegen-tuinhek-op onopgevoede teringbeesten.quote:Nee, dan hondenliefhebbers. Die beginnen gelijk over de afgetraindheid, het vermogen inbrekers aan stukken te scheuren of mensen waar ze een hekel aan hebben...
Neuh, voor een hater....quote:Ik ben niet ongenuanceerder dan de gemiddelde kattenhaterIntegendeel
Dat valt wel mee, jachtluipaarden horen nog altijd tot de katachtigen. Maar katachtigen hebben in zijn algemeenheid een formidabele spieropbouw, van de kleine soorten t/m de grootste. Hun vermogen tot sprinten, springen en enorme prooien (in verhouding tot hun eigen lichaam) buit te maken is ongeevenaard! Daar kan geen enkele hond tegenop. Die moeten het van prooi afjatten met zijn allen of kadavers aanvreten hebbenquote:Op dinsdag 14 september 2004 06:29 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Leuk dat je daarmee aankomt. Het jachtluipaard is ten eerste een katachtige, geen kat (wezenlijk verschil) en ten tweede is het jachtluipaard begenadigd met een spier, poot- en bot opbouw die meer lijkt op hondachtigen dan op welke andere katachtigen dan ook.
Ik denk dat kattenbezitters en liefhebbers veel toleranter zijn, zie het aantal klachten over en weer... in praktijk heb je aanzienlijk meer last van honden. Maar die paar minieme dingetjes die katten veroorzaken ligt gelijk heel hondenbezittend nederland dwars! T zijn gemiddeld zeikerds, mensen met een authoriteitscomplex (anders neem je sowieso al geen hond) of regelrecht aso rifraf.quote:Neuh, voor een hater....
Genitisch ja, wat fenotype betreft hebben ze meer gemeen met (bijvoorbeeld) een wolf dan (bijvoorbeeld) een tijger. Spieropbouw, botstructuur, de manier waarop ze rennen zijn allemaal bijzonder a-typisch voor katachtigen (dit mag je navragen bij een zoöloog).quote:Op dinsdag 14 september 2004 13:35 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, jachtluipaarden horen nog altijd tot de katachtigen.
De katachtigen die grote prooien buitmaken zijn leeuwen (en die doen het met zijn allen), verder doet geen enkele katachtige iets indrukwekkends qua formaat prooidier vergeleken met andere roofdieren (waaronder hondachtigen). Als je dat leuk vindt adviseer ik je naar spinnen te kijken.quote:Maar katachtigen hebben in zijn algemeenheid een formidabele spieropbouw, van de kleine soorten t/m de grootste. Hun vermogen tot sprinten, springen en enorme prooien (in verhouding tot hun eigen lichaam) buit te maken is ongeevenaard!
Afjatten? Wolven, vossen, jakhalzen en hyena's jagen actief hoor. Ik het geval van de hyena zijn er zelfs meerde beelddocumenten beschikbaar waarin de hyena door een kudde leeuwen van zijn zelfgevangen prooi wordt weggejaagd. En laten we wel wezen, er zijn maar heel weinig roofdieren die hun neus ophalen voor een vers kadaver waar nog wat goed vlees aan zit.quote:Daar kan geen enkele hond tegenop. Die moeten het van prooi afjatten met zijn allen of kadavers aanvreten hebben
Ik vind dat het woord nobel niet van toepassing is op beestjes. Misschien slechts op menselijk gedrag maar dat komt zo zelden voor dat het woord 'nobel' best uit het woordenboek geschrapt kan worden. Dat ze mooier gebouwd zouden zijn kan best, dat is zuiver een kwestie van smaak. Als je gaat kijken wat voor ransballen door de eeuwen heen voor een genetische misdaden hebben begaan in hun queeste naar het lelijkste dier op aarde kun je echter stellen dat er voor elke smaak wel een paar misselijkmakend lelijke beesten in beide categorieën zitten.quote:Ik vind katten oneindig veel nobeler in dat opzicht! Mooier gebouwd en gestroomlijnd ook en een prachtige vacht itt tot die staalsponsvachten van veel hondensoorten
Ik ken (nou ja, ben bekend met) iemand die èn een kat bezit èn een stuk tuig is. Het grote verschil is wel dat die kat niet een teringbeest is, wat je wel vaak ziet bij honden die een teringlijer als baasje hebben. Maar dat laatste komt denk ik (minstens deels) voort uit de groepsgeest van de hond. Honden nemen vaak gedrag over van het dominante lid van hun kudde.quote:Toch ken ik dat soort kattenbezitters niet. Hondenbezitters hebben altijd te kampen met dit aso-imago, niet alleen bij mij. Toch frappant hoe dit dan zo is gekomen..
Zuiver op persoonlijke basis (want als ik uitga van wat ik hier op Fok! zie heb je groot gelijk): Ik ken geen enkele hondenliefhebber die een kattenhater is en op twee na hebben alle kattenliefhebbers die ik persoonlijk ken een minstens gruwelijke pleurishekel aan honden.quote:Ik denk dat kattenbezitters en liefhebbers veel toleranter zijn, zie het aantal klachten over en weer...
Dat is onzin, je hebt last van hondenbezitters, die horen hun hond in de gaten te houden en te zorgen dat die niet op het speelveldje schijt, de hele dag thuis zit te blaffen of tegen vreemden opspringt. Het grappige is dat juist de mensen die hondenoverlast veroorzaken blijkbaar geen typische hondenbezitters zijn; ze oefenen onvoldoende authoriteit uit over hun hond. Overigens noem ik (achter)tuinen met vele honderden euro's aan planten uitgraven en dan over de laatste nog levende plant heen schijten geen miniem dingetje. Ik denk dat het grootste verschil kwa overlast zit in het feit dat honden dat doorgaans publiekelijk veroorzaken en katten dat "up close and personal" doen, ze kruipen er potverdorie je eigen afgesloten achtertuin in.quote:in praktijk heb je aanzienlijk meer last van honden. Maar die paar minieme dingetjes die katten veroorzaken ligt gelijk heel hondenbezittend nederland dwars! T zijn gemiddeld zeikerds, mensen met een authoriteitscomplex (anders neem je sowieso al geen hond) of regelrecht aso rifraf.
Ik zie het. Maar goed, omdat ik je nu toch aan't tegenspreken ben: Ik heb aan geen enkele diersoort die ik niet ken een hekel.quote:De antipathie tegen een bepaalde diersoort komt trouwens onuitgezondert voort uit het volstrekt onbekend zijn met een diersoort. Onbekend maakt onbemind tenslotte. Maar de meeste kattenbezitters kunnen zich daar WEL overheen zetten
Ik ken meerdere zoologen die mij ten zekerste hebben bevestigt dat de cheeta toch echt een katachtige is met de verschillende kenmerken daarvan. Ze hebben voor katten idd ook enkele hondachtige trekken (een missing link met de hyenasoorten waarschijnlijk..).quote:Op dinsdag 14 september 2004 20:20 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Genitisch ja, wat fenotype betreft hebben ze meer gemeen met (bijvoorbeeld) een wolf dan (bijvoorbeeld) een tijger. Spieropbouw, botstructuur, de manier waarop ze rennen zijn allemaal bijzonder a-typisch voor katachtigen (dit mag je navragen bij een zoöloog).
Tijgers zijn in staat solo een buffel te onderscheppen, plat te leggen en af te maken, buffels zijn qua massa zwaarder dan de tijger zelf! Dat veel katten verkiezen iets makkelijkers te nemen, wil niet zeggen dat ze iets van hun eigen formaat aankunnen solo! Leeuwen hebben bv. wel eens in schaarste een olifant geveld... ongeevenaard! Geen enkele hondensoort zou dat zelfs maar in overweging nemenquote:De katachtigen die grote prooien buitmaken zijn leeuwen (en die doen het met zijn allen), verder doet geen enkele katachtige iets indrukwekkends qua formaat prooidier vergeleken met andere roofdieren (waaronder hondachtigen). Als je dat leuk vindt adviseer ik je naar spinnen te kijken.
Ik zeg ook niet dat hyena's watjes zijn, ik zeg alleen dat ze een groot beest in vol gallop niet te pakken krijgen meestal. Daar zijn ze te traag en individueel niet sterk genoeg voor.quote:Afjatten? Wolven, vossen, jakhalzen en hyena's jagen actief hoor. Ik het geval van de hyena zijn er zelfs meerde beelddocumenten beschikbaar waarin de hyena door een kudde leeuwen van zijn zelfgevangen prooi wordt weggejaagd. En laten we wel wezen, er zijn maar heel weinig roofdieren die hun neus ophalen voor een vers kadaver waar nog wat goed vlees aan zit.
Ik vind geen enkele katachtige lelijk, ik vind ze hoogst sierlijk en bewegen met een gratie waartegen de bewegingen van een hond lomp en log afsteken. Maar dat zal dan wel smaak zijnquote:Ik vind dat het woord nobel niet van toepassing is op beestjes. Misschien slechts op menselijk gedrag maar dat komt zo zelden voor dat het woord 'nobel' best uit het woordenboek geschrapt kan worden. Dat ze mooier gebouwd zouden zijn kan best, dat is zuiver een kwestie van smaak. Als je gaat kijken wat voor ransballen door de eeuwen heen voor een genetische misdaden hebben begaan in hun queeste naar het lelijkste dier op aarde kun je echter stellen dat er voor elke smaak wel een paar misselijkmakend lelijke beesten in beide categorieën zitten.
Ik ken hele achterbuurten in grote steden en kamperkolonies waar mensen buitengewoon asociaal zijn en agressief tov. vreemden. Daar vind je vaak ook veel honden thuisquote:Ik ken (nou ja, ben bekend met) iemand die èn een kat bezit èn een stuk tuig is. Het grote verschil is wel dat die kat niet een teringbeest is, wat je wel vaak ziet bij honden die een teringlijer als baasje hebben. Maar dat laatste komt denk ik (minstens deels) voort uit de groepsgeest van de hond. Honden nemen vaak gedrag over van het dominante lid van hun kudde.
Het gaat dan idd ook meestal om de bezitter en niet het dier, hierin heb je gelijk. Ik voed mijn katten ook netjes op en die zijn nog nooit buiten de contreien van mijn eigen tuin geweest. Ik heb zelf ook een plantenspuit namelijkquote:Dat is onzin, je hebt last van hondenbezitters, die horen hun hond in de gaten te houden en te zorgen dat die niet op het speelveldje schijt, de hele dag thuis zit te blaffen of tegen vreemden opspringt. Het grappige is dat juist de mensen die hondenoverlast veroorzaken blijkbaar geen typische hondenbezitters zijn; ze oefenen onvoldoende authoriteit uit over hun hond. Overigens noem ik (achter)tuinen met vele honderden euro's aan planten uitgraven en dan over de laatste nog levende plant heen schijten geen miniem dingetje. Ik denk dat het grootste verschil kwa overlast zit in het feit dat honden dat doorgaans publiekelijk veroorzaken en katten dat "up close and personal" doen, ze kruipen er potverdorie je eigen afgesloten achtertuin in.
Ik kan ook zo enkele voordelen van katten tov. honden opsommen, maar laten we het er maar bij houden. Jij valt niet onder het door mij verafschuwde hondenbezittersvolk denk ikquote:Ik ga in ieder geval zometeen even een wandelingetje maken met mijn hondse vrind. Nog een voordeel (als je van wandelen houdt...) aan honden; je kunt er mee wandelen. Dat kan natuurlijk ook met katten maar dat ziet er stom uit.
Godzijdank, een "laten we het er maar bij houden"! Die stomme posts van mij in deze non-discussie werden veel te lang. Ik heb nog wel één ding voor ik on-topic ga:quote:Op dinsdag 14 september 2004 20:56 schreef kamagurka het volgende:
Ik kan ook zo enkele voordelen van katten tov. honden opsommen, maar laten we het er maar bij houden. Jij valt niet onder het door mij verafschuwde hondenbezittersvolk denk ik
Siamezen ook niet!?quote:Ik vind geen enkele katachtige lelijk
Ik ben bij deze zo hoffelijk om te erkennen dat er een mogelijkheid is dat jij dat zou kunnen vinden, hoe onwaarschijnlijk mij dat ook voor mag komen.quote:Op dinsdag 14 september 2004 21:38 schreef deedeetee het volgende:
Mijn siamezen zien er schitterend uit
Maarre... Lijken die kale abominaties dan niet een beetje op siamezen? Als in smalle, lange snuit, grote oren, klein hoofd, onbetrouwbare blik...quote:zo'n kaal beest is geen siamees en die beesten(sfinx) stinken en geven nog af ook
Da's aardig van je....quote:Op dinsdag 14 september 2004 21:47 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ik ben bij deze zo hoffelijk om te erkennen dat er een mogelijkheid is dat jij dat zou kunnen vinden, hoe onwaarschijnlijk mij dat ook voor mag komen.
quote:Maarre... Lijken die kale abominaties dan niet een beetje op siamezen? Als in smalle, lange snuit, grote oren, klein hoofd, onbetrouwbare blik...
Ik heb geen zin om een of ander kwijlende schijtfabriek die het hele huis onderverhaard en loopt te blaffen de hele tijd te moeten lopen commanderenquote:Op woensdag 15 september 2004 00:46 schreef -Nemesis- het volgende:
neh, katten zijn wel leuk, maar zo verschrikkeljk lui!!!
Doe mij maar honden, en dan vooral wolfshonden, herders, husky's enzo...
Ach, een hond kan soms ongelofelijk irritant zijn, maar een flinke terechtwijzing doet meestal wonderen...
En c'mon, hoe eng is een hond nou helemaal?
Volgens mij hebben alle hondenhaters hier een beeld als van Cerberus in hun kop
Tja, en ik hou erg van katten, maar ik heb geen zin in een haarbal die overal en nergens ligt te rollebollen (liefst in mijn bed) en die ik wel kan leren dat hij niet naar boven mag, maar die zodra ik m'n kont keer gewoon weer naar boven speert ...quote:Op woensdag 15 september 2004 00:57 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om een of ander kwijlende schijtfabriek die het hele huis onderverhaard en loopt te blaffen de hele tijd te moeten lopen commanderen![]()
![]()
Ik ben lui inderdaad jaEn katten meestal gelukkig ook
Dat snap ik niet zo goed, wat is er nu tegen een kat die op je bed ligtquote:Op woensdag 15 september 2004 10:55 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Tja, en ik hou erg van katten, maar ik heb geen zin in een haarbal die overal en nergens ligt te rollebollen (liefst in mijn bed) en die ik wel kan leren dat hij niet naar boven mag, maar die zodra ik m'n kont keer gewoon weer naar boven speert ...
M'n hond ging dus gewoon niet naar boven (heb nu een huis waar ik ook echt geen enkele hond de trap op zie gaan omdat die zo steil is, dus da's makkelijk opgelost).
Zo heette mijn vaders kat!quote:Op woensdag 15 september 2004 17:37 schreef kamagurka het volgende:
catastrofe
Op bed valt dat bij katten wel mee, meestal laten ze daar alles heelquote:Op woensdag 15 september 2004 18:01 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Zo heette mijn vaders kat!
Oh, en een potentieel nadeel van huisdieren zoals katten of honden in je bed is dat beide diersoorten nog wel eens geneigd zijn om een ligkuiltje/pluizig stukje voor zichzelf uit te klauwen. Dat heeft mij door de jaren heen een boel lakens en pleisters gekost.
D'r op, alla, dat deed onze hond vroeger ook (heel leuk, als 45 kg bovenop je springt omdat 'ie dat zo gezellig vindtquote:Op woensdag 15 september 2004 17:37 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dat snap ik niet zo goed, wat is er nu tegen een kat die op je bed ligt
Ik kan niet eens goed slapen als mijn katten niet op mijn voeteneinde liggen te snorrenDie haartjes zuig ik er met de stofzuig wel af, dat vind ik geen catastrofe
Bij een hond kan ik me voorstellen dat je die niet op bed wil (kan zichzelf niet wassen, stinkt dus vaakquote:Op donderdag 16 september 2004 10:15 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
D'r op, alla, dat deed onze hond vroeger ook (heel leuk, als 45 kg bovenop je springt omdat 'ie dat zo gezellig vindt). Maar het gaat mij er meer om dat ze er ook gewoon inkruipen en dat vind ik van zowel hond als kat gewoon vies.
Ik heb dus geen perzen met zo'n ingegroeide varkenssnuit zoals nu de gewoonte isquote:Op donderdag 16 september 2004 11:20 schreef sillyzappa het volgende:
Verder vond ik het wel grappig dat Kamagurka zegt nog nooit een lelijke kat gezien te hebben, om een klein stukje verder te schrijven dat hij zelf Perzen heeft!
Heb je wel eens goed naar je eigen kat gekeken? Vreselijk mooi, nobel en gracieus zo'n (plompe,platsnuitige,verharende) Pers ja... *proest*
Smaken verschillen zullen we maar zeggen.
Daar wil ik even aan toevoegen dat ik zelf ook een Pers heb, ze is heel lief, en ik zou haar absoluut niet meer kwijt willen, maar ze is verreweg het lelijkste huisdier dat ik ooit gehad heb. (en ik heb er wat gehad, van knaagdier tot reptiel)
Al mijn vrienden lachten me gewoon uit toen ze haar voor het eerst zagen. Ze heet Pluche, maar iedereen noemt haar Ewok. (voor wie het niet weet; zo'n LELIJK beertje uit Star Wars)
Ik weet niet hoe jij met jouw katten omgaat, maar ik ben nog NOOIT in mijn hele leven door katten gebetenquote:Ik werk als dierenartsassistente, en ik word op regelmatige basis door honden en katten gebeten of gekrabt, met verschillende verwondingen tot gevolg. Toch ben ik niet bang voor honden, omdat ik het meestal zelf schuld was dat ik gebeten werd. Mensen die honden niet leuk vinden geven dat dan vaker als reden; "ik ben eens gebeten."
quote:Nou en? Je bent vast ook wel eens van een fiets gevallen, ga je de rest van je leven niet meer fietsen? Niet alle honden zijn er op uit je te bijten hoor! Of van die mensen die als je met je hond aan komt gewandeld hysterisch worden... zo weet je zeker dat je nog eens gebeten wordt door een hond, als je normaal doet kijkt die hond nog niet eens naar je.
Hond ging regelmatig zwemmen, zolang 'ie nat was ruik je dat ja (noem het maar stinken, ik niet) en daarna rook 'ie weer heerlijk fris. 't Is maar net waar je je aan stoort (maar dat kan ik jou toch niet aan het verstand brengen, zodra 't blaft is 't een onding).quote:Op donderdag 16 september 2004 11:22 schreef kamagurka het volgende:
Bij een hond kan ik me voorstellen dat je die niet op bed wil (kan zichzelf niet wassen, stinkt dus vaak) qua gewicht en commotie.
Nou, haren in je bed, in je neus, overal, bijvoorbeeld? Zo'n beest stopt echt niet acuut met verharen zodra hij in jouw bed rondhopst hoor!quote:Maar katten (tenminste, die van mij) ruiken oha. heerlijk, zijn schoon en kwijlen niet. Waarom kan zo'n klein beestje (3 kilo..) niet gewoon bij je hoofdkussen of aan je voeteneinde maffen
Goh, dat een kattenkenner niet weet dat die kat allang weg is voordat jij de kans krijgt om erop te rollen ...quote:[Ze kruipen er ook wel ns onder (ik heb een kat gehad die standaard in mijn knieholte moest slapen), zit ik niet mee, ben alleen bang dat ik er dan op ga liggen tijdens mijn slaap.
Goh, dat iemand dat weet die zijn kat nooit in bed laat liggenquote:Op donderdag 16 september 2004 11:48 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Hond ging regelmatig zwemmen, zolang 'ie nat was ruik je dat ja (noem het maar stinken, ik niet) en daarna rook 'ie weer heerlijk fris. 't Is maar net waar je je aan stoort (maar dat kan ik jou toch niet aan het verstand brengen, zodra 't blaft is 't een onding).
[..]
Nou, haren in je bed, in je neus, overal, bijvoorbeeld? Zo'n beest stopt echt niet acuut met verharen zodra hij in jouw bed rondhopst hoor!
[..]
Goh, dat een kattenkenner niet weet dat die kat allang weg is voordat jij de kans krijgt om erop te rollen ...
Wat een rare pers dan..., misschien kan ie zijn tong niet uitsteken om zich te wassen ofzoquote:Op donderdag 16 september 2004 11:55 schreef deedeetee het volgende:
Een kennis van me heeft een pers, met tranende oogjes en stinken dat 't beest doet !
Hij ruikt naar spuug en 't zou me nix verbazen als ie behalve tranen óók nog eens kwijlt bah ! Vieze beesten zijn dat, perzen![]()
Wie zegt dat ik nooit een kat heb gehad?quote:Op donderdag 16 september 2004 12:06 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Goh, dat iemand dat weet die zijn kat nooit in bed laat liggen![]()
Ik heb niet zoveel last van die haren. Perzen verharen meestal in plukjes (vind je dus vlokken ergens in huis) en niet in losse haren.
Moeilijk te verkroppen zeker, iets wat ook een eigen willetje heeft?quote:Op donderdag 16 september 2004 12:23 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik nooit een kat heb gehad?
En die plukken vind ik net zo vies, zo mogelijk nog viezer, dan haren. Blijft smerig in bed, op het aanrecht, whatever. Allemaal plekken waar m'n hond niet komt als ik 'm dat netjes aanleer. Katten zijn nog eigenwijzer dan kleinmeiske zelf.
Nee hoor, geen probleem. Sterker nog: graag een grote hond met een hele eigen wil. Beetje uitdaging moet erin zitten. Kat zwiep je zo aan de kant en dat vind 'ie nog leuk ook.quote:Op donderdag 16 september 2004 12:27 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Moeilijk te verkroppen zeker, iets wat ook een eigen willetje heeft?
Nooit van m'n lang zal die leven niet. Ik denk over kinderen precies hetzelfde als jij over honden. Lijkt me niet veilig voor zequote:Maar nooit aan kinderen beginnen dan, die maken nog oneindig meer troep bovendien
Zo te horen heb je bij voorkeur iets wat je wil dominerenquote:Op donderdag 16 september 2004 12:32 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Nee hoor, geen probleem. Sterker nog: graag een grote hond met een hele eigen wil. Beetje uitdaging moet erin zitten. Kat zwiep je zo aan de kant en dat vind 'ie nog leuk ook.
[..]
Nooit van m'n lang zal die leven niet. Ik denk over kinderen precies hetzelfde als jij over honden. Lijkt me niet veilig voor ze![]()
Pas uit ... ik pak m'n zweepjequote:Op donderdag 16 september 2004 13:12 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Zo te horen heb je bij voorkeur iets wat je wil dominerenMaar ieder zijn smaak
Pas uit ja!quote:Op donderdag 16 september 2004 13:16 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Pas uit ... ik pak m'n zweepje![]()
Hier moet ik toch nog op in gaan: De kattenbezitter, een vriendelijk, vaak tolerant soort volk met een hele stupide neiging om een gebrek aan leervermogen of groepsdynamiek te vertalen naar een typisch menselijke eigenschap als "eigen willetje".quote:Op donderdag 16 september 2004 12:27 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Moeilijk te verkroppen zeker, iets wat ook een eigen willetje heeft?
De hondenbezitter, een autoritair en argwanend soort volk met de verschrikkelijk stupide neiging om intelligentie alleen te kunnen relateren aan het simpele vermogen klakkeloos bevelen op te volgen, hoe beter die worden opgevolgd des te intelligenter de levensvormquote:Op donderdag 16 september 2004 14:07 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Hier moet ik toch nog op in gaan: De kattenbezitter, een vriendelijk, vaak tolerant soort volk met een hele stupide neiging om een gebrek aan leervermogen of groepsdynamiek vertaalt naar een typisch menselijke eigenschap als "eigen willetje".
Juist! En dus niet alleen met honden!quote:Op donderdag 16 september 2004 14:44 schreef Hilje23 het volgende:
Honden? Het is een verrijking! Mensen met dieren worden ouder! hahahaahah!
Ik ben het met je eens!!!quote:Op donderdag 16 september 2004 14:53 schreef kamagurka het volgende:
[..]
wat een lelijk mormel trouwens...![]()
Ach, als ik mijn kindje maar mooi vind he?!quote:Op donderdag 16 september 2004 14:53 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Juist! En dus niet alleen met honden!
wat een lelijk mormel trouwens...![]()
Tja, verbazingwekkend hoe weinig mensen hun eigen hond/kat/kroost/drievingerige luiaard lelijk vinden.quote:Op donderdag 16 september 2004 14:57 schreef Hilje23 het volgende:
[..]
Ach, als ik mijn kindje maar mooi vind he?!
Een eigenschap die niets slechts aan katten is voorbehouden.quote:Op donderdag 16 september 2004 15:09 schreef Hilje23 het volgende:
en stinkend eigenwijs
Als ik later groot en heel erg rijk word neem ik een luiaard als huisdier. Scheelt ook een boel tijd met uitlaten. (Ik heb toevallig zojuist berekend dat ik al dik 5.000 uur aan het uitlaten van Boris heb besteed. Kutbeesten, kosten nog jaren van je leven ook!quote:Op donderdag 16 september 2004 15:10 schreef V1z0R het volgende:
luiaard is stoer !!! echt waar kan me in een stonede bui wel doodlachen als ik zon beest zie...
Wat een skeetje...quote:Op donderdag 16 september 2004 15:12 schreef Karboenkeltje het volgende:
Mijn "kuthond":
[afbeelding]
Ik zijn hoogtijdagen kon hij sneller rennen dan ik (op een beroerde fiets zonder versnellingen) kon fietsen. 35+ km/u, niet slecht voor een beestje van minder dan een halve meter hoog (schofthoogte).
En wat krijg je van de inademing van hondenharen, instante hersenrotquote:Op donderdag 16 september 2004 15:16 schreef Oblivion het volgende:
Over dat op bed liggen, kattenharen zweven, en als jij lekker met je mond open ligt te ronken, verdroogd je mond en keel, waardoor de haren die rond zweven heel gemakkelijk in je longen terecht komen.
Ik heb me laten vertellen dat het longkanker veroorzaakt, nummer 2 na het roken.
Bij ons slapen de katten beneden, en de hond op bed...![]()
Geef mij maar Jack Russels!!
Stoere hond, juiste formaat!![]()
Nee, geen last van hier!quote:Op donderdag 16 september 2004 15:22 schreef kamagurka het volgende:
[..]
En wat krijg je van de inademing van hondenharen, instante hersenrot
Kijk, dit ziet er bijzonder intelligent uitquote:Op donderdag 16 september 2004 15:12 schreef Karboenkeltje het volgende:
Mijn "kuthond":
[afbeelding]
Ik zijn hoogtijdagen kon hij sneller rennen dan ik (op een beroerde fiets zonder versnellingen) kon fietsen. 35+ km/u, niet slecht voor een beestje van minder dan een halve meter hoog (schofthoogte).
Nope... over 30 jaar tijd zou je dat toch minstens verwachten... tis een wonder dat ik nog leef!quote:Op donderdag 16 september 2004 15:23 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Nee, geen last van hier!![]()
Jij al wel van longkanker?
quote:Op donderdag 16 september 2004 15:21 schreef Spindizzy het volgende:
Mijn Casper vindt katten ook erg leuk![]()
[afbeelding]
Daklozen of krakerstypes hebben vaak van die loslopende misbaksels, stinken uren in de wind (wat wil je) en vormen vaak halfwilde roedels met andere krakershondenquote:Op donderdag 16 september 2004 15:25 schreef Hilje23 het volgende:
Ja, loslopende honden is een plaag! De mijne wordt dus aangevallen door die krengen!
Die eikels van bazen moesten allemaal een rotschop krijgen!
Van mij krijgen ze hem in ieder geval wel als hun mormel in mijn buurt komt...groot of klein maakt me niet uit....groot vind ik angstiger...die richten behoorlijk wat schade aan bij mijn Rimpel! snif! En dat weet ik uit ervaring!
mijn hond:quote:Op zondag 12 september 2004 23:46 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik denk zelf ook dat het bull is...quote:Op donderdag 16 september 2004 15:24 schreef kamagurka het volgende:
Nope... over 30 jaar tijd zou je dat toch minstens verwachten... tis een wonder dat ik nog leef!
Die haat jegens honden zit vast dieper geworteld dan dat puntenlijstje doet vermoeden...quote:Op zondag 12 september 2004 23:46 schreef kamagurka het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 16 september 2004 15:22 schreef kamagurka het volgende:
[..]
En wat krijg je van de inademing van hondenharen, instante hersenrot
Intelligent... Hij kent in ieder geval wel een zooi kunstjes (liggen, zitten, rechter- danwel linkerpoot, tellen tot 6 dat soort onzin) en hij voelt situaties goed aan. Dat laatste wil zeggen dat hij afhankelijk van mijn bui precies zo irritant is dat hij nèt niet op zijn flikker krijgt.quote:Op donderdag 16 september 2004 15:23 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Kijk, dit ziet er bijzonder intelligent uit
Daar kan ik nog inkomen, alhoewel ik van m'n leven geen hond hoefIs dit zo'n bordercollie (schaapshondje type..)?
Ik mag het graag hopenquote:Op donderdag 16 september 2004 15:29 schreef Oblivion het volgende:
Ik heb net eens het topic door zitten spitten, en volgens mij ben jij in je vorige leven een kat geweest, kan niet anders...![]()
Dank je!quote:Op donderdag 16 september 2004 15:33 schreef L-mo het volgende:
[..]
Die haat jegens honden zit vast dieper geworteld dan dat puntenlijstje doet vermoeden...
Het is niet gezond om ergens zo'n hekel aan te hebben. Maar hopelijk kan je in dit topic je hart luchten en voel je jezelf weer een stuk beter!
Beterschap!![]()
Dan heb je toch iets verkeerds gedaan dat je in dit leven bent teruggezet naar menszijnquote:Op donderdag 16 september 2004 15:34 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik mag het graag hopen
Maar wel leuk.quote:Op donderdag 16 september 2004 15:33 schreef L-mo het volgende:
[..]
Het is niet gezond om ergens zo'n hekel aan te hebben.
Zou ik de parkiet van paus johannes hebben opgegeten?quote:Op donderdag 16 september 2004 15:36 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Dan heb je toch iets verkeerds gedaan dat je in dit leven bent teruggezet naar menszijn
Oh, nu zijn het jouw schatjes? Maar als ze ergens schijten waar het niet mag zijn ze opeens niet meer van jouquote:Op donderdag 16 september 2004 15:42 schreef MikeyMo het volgende:
[afbeelding] [afbeelding]
mijn schatjes![]()
Waarom krijgen hondenbezitters geen boete voor wildplassen?quote:Op donderdag 16 september 2004 15:46 schreef MikeyMo het volgende:
oh?
Wat een mormel....quote:Op donderdag 16 september 2004 15:49 schreef kamagurka het volgende:
Dit is ongeveer hoe mijn baby eruitzag:
[afbeelding]
Inmiddels een paar cm groter![]()
![]()
![]()
Nee, colourpoint langharig (pers)... ook wel himalayan genoemdquote:Op donderdag 16 september 2004 15:51 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Wat een mormel....![]()
Geintje...![]()
Leuk hoor...![]()
Birmaans heilig dingus?![]()
Noorse bosmutsjesquote:Op donderdag 16 september 2004 16:02 schreef Spindizzy het volgende:
Zal ik de mijne ook maar ff showen dan
Mijn Noorse Bosmutsjes als kitten. Ze zijn nu bijna 2 jaar oud en LOEIgroot(de rooie en cremekleurige zijn van mij):
[afbeelding]
Mijn mopperkont
[afbeelding]
Halfbloed Noorse Boskattenquote:Op donderdag 16 september 2004 16:09 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Noorse bosmutsjes
Die kunnen idd verdomd groot wordenquote:Op donderdag 16 september 2004 16:10 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Halfbloed Noorse Boskatten![]()
Leuk geprobeerd maar absoluut nietwaar, die arme meid heeft al ik weet niet hoeveel geld uitgeven aan watertjes enzo om de kat wat beter te laten ruiken en ze doet het beest regelmatig in 't bad.quote:Op donderdag 16 september 2004 12:20 schreef kamagurka het volgende:
Wat een rare pers dan..., misschien kan ie zijn tong niet uitsteken om zich te wassen ofzoEn misschien moet je kennis zijn hygienische omstandigheden maar een beetje verbeteren, zo te horen is dat huis dan ook flink smerig
Ik ken niemand die een pers heeft die stinktquote:Op donderdag 16 september 2004 17:52 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd maar absoluut nietwaar, die arme meid heeft al ik weet niet hoeveel geld uitgeven aan watertjes enzo om de kat wat beter te laten ruiken en ze doet het beest regelmatig in 't bad.
Dat beest stinkt gewoon van zich zelf!!![]()
quote:Op donderdag 16 september 2004 18:56 schreef cora4033 het volgende:
Deze foto heb ik zojuist vanuit mijn raam gemaakt, ik hoef er mijn huis nog niet voor uit![]()
Dat is geen kattenpoep maar van die fijne honden....
Mochten mensen zich afvragen waarom ze hondenbelasting betalen............daarom.
Ik heb geen hekel aan honden. Wel aan de meeste eigenaren wegens dit soort aso gedrag.
Die zegt dat 't door het traanvocht van de oogjes komt, ze heeft een watertje om de traanstrepen onder de oogjes schoon te maken, maar daar kan ze wel mee aan de gang blijven want binnen het uur stinkt het weer.quote:Op donderdag 16 september 2004 18:05 schreef kamagurka het volgende:
Ik ken niemand die een pers heeft die stinktEn niemand heeft ooit gezegd (ook hondeneigenaren!! of mensen zonder huisdieren!) dat mijn katten stinken of andere katten stinken... ik vind het gewoon een vreemd verhaal
Katten stinken in principe echt niet van zichzelf
Alleen als ze ziek zijn misschien of als ze extreem oud zijn en zichzelf niet meer kunnen onderhouden.
Ik zou als ik je vriendin was maar ns naar de dierenarts gaan!
Soms hebben ze wel wat aan hun oogjes, maar dat is van korte duur.. en stinken doet het al helemaal nietquote:Op donderdag 16 september 2004 20:11 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Die zegt dat 't door het traanvocht van de oogjes komt, ze heeft een watertje om de traanstrepen onder de oogjes schoon te maken, maar daar kan ze wel mee aan de gang blijven want binnen het uur stinkt het weer.![]()
Als jouw perzen een normale neus hebben zullen die geen tranende ogen hebben en dus speelt dat probleem bij jou niet![]()
Nehee...quote:Op donderdag 16 september 2004 19:11 schreef kamagurka het volgende:
Je zult maar met haast naar je sollicitatie moeten of een belangrijke vergadering, wilt de auto instappen... *flatsjjjj!!!*, godverdegodver %&*^$$![]()
![]()
Oja, daar is al een reclame met Ruud Gullit over
Nix geen ontsteking het traanvocht stinkt !quote:Op donderdag 16 september 2004 21:13 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Soms hebben ze wel wat aan hun oogjes, maar dat is van korte duur.. en stinken doet het al helemaal niet
Lijkt me dat er bij die kat dan flinke ontstekingen bezigzijn, als het zelfs ruikt ()
Bizar! Bij mijn katten niet in ieder gevalquote:Op donderdag 16 september 2004 21:58 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nix geen ontsteking het traanvocht stinkt !![]()
Ik ben huisvrouw en heb een vuilnisbakkiequote:Op donderdag 16 september 2004 22:54 schreef cora4033 het volgende:
Niet arbeidende mensen - meerdere honden model vuilnisbak
Sharpei: Kakmadam.quote:Op donderdag 16 september 2004 23:08 schreef Hilje23 het volgende:
en wat ben ik dan met mijn sharpei?
hahaahahah! Er zit wel een kern van waarheid hoor, dat is zo, maar die vlieger gaat niet altijd op!
Nah, die gaan meer voor ruwharige teckeltjes.quote:Op vrijdag 17 september 2004 00:01 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Sharpei: Kakmadam.
me2quote:Op vrijdag 17 september 2004 00:16 schreef Spindizzy het volgende:
Ik. Haat. Poedels
Helaas, ik moet je teleurstellen, ik ben geen kakmadam...ik kots op kakmadammen!quote:Op vrijdag 17 september 2004 00:01 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Sharpei: Kakmadam.
Helemaal mis!! Ik kom niet uit de arbeidersklasse en heb een hoge opleiding en ben aardig welgesteld. Ik heb een mix herder / bouvier gehad, de volgende wordt met grote waarschijnlijkheid mix rottweiler / dobermann.quote:Op donderdag 16 september 2004 22:40 schreef kamagurka het volgende:
Ik hoorde net van mijn vriendin dat bepaalde hondenrassen voornamelijk in de arbeidersklasse gevonden kunnen worden en bepaalde rassen meer voor de hoger opgeleide welgestelde mensen in de wieg zijn gelegd
Ik schiet alvast in: arbeidersklasse, pitbull, boxer, herder, mastiff, rottweiler, bouvier.
klopt? klopt!![]()
Hoger opgeleid/ welgesteld: husky? jack russel? border collie? hazewindhond, tekkel, pekinees (alhoewel...)
quote:Op vrijdag 17 september 2004 10:44 schreef kleinmeiske het volgende:
Maarre, kloppen doet het dus niet. Ik vind overigens een pers meer bij een welgesteld oud dametje passen dan bij een kamagurka ...
Oh wacht, maar ik werk ook niet maar ik studeer wel voor hoger opgeleidequote:Op vrijdag 17 september 2004 10:46 schreef dafjedaf het volgende:
Mijn hond is collie met herder. Oh jee, ik voel een identiteitscrisis opkomen...![]()
Foto's please, lijkt me een mooie combi!quote:Op vrijdag 17 september 2004 10:46 schreef dafjedaf het volgende:
Mijn hond is collie met herder. Oh jee, ik voel een identiteitscrisis opkomen...![]()
Dat klopt, dat klopt....quote:Op vrijdag 17 september 2004 10:44 schreef kleinmeiske het volgende:
Maarre, kloppen doet het dus niet. Ik vind overigens een pers meer bij een welgesteld oud dametje passen dan bij een kamagurka ...
quote:Op vrijdag 17 september 2004 11:36 schreef kamagurka het volgende:
Ik ben er nog niet uit wat voor volk een Deense Dog zou WILLEN... lelijk groot kalf
Oud wijf!quote:Op vrijdag 17 september 2004 11:41 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Geweldige honden zijn dat!!
Maar ja, ik ben een tut met Jack russell....![]()
Jack Russellsquote:Op vrijdag 17 september 2004 11:41 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Geweldige honden zijn dat!!
Maar ja, ik ben een tut met Jack russell....![]()
Het gaat om het innerlijkquote:Op vrijdag 17 september 2004 11:44 schreef kamagurka het volgende:Wat is er zo geweldig aan dan? Soort mini-pony met lubberogen![]()
Als de deense dog compenseert met uiterlijk voor innerlijk zie ik het puntquote:Op vrijdag 17 september 2004 12:21 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Het gaat om het innerlijkHet innerlijk van een deense dog kan kleinmeiske nou net niet boeien.
quote:Op vrijdag 17 september 2004 11:44 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Oud wijf!
Wat is er zo geweldig aan dan? Soort mini-pony met lubberogenAls zoiets stinkt, kun je maar beter een hondenhok in je tuin hebben
Behalve dat dan je tuin ook gelijk naar de hel meurt...
Hond of kat, dit is wel intens triest...quote:Op vrijdag 17 september 2004 12:15 schreef sillyzappa het volgende:
en een klant wou haar laten inslapen omdat ze geen tijd meer voor haar had.
Ik ken echt geen perzen die stinken... maar kan me voorstellen als ze slecht worden verzorgt dat ze idd snel gaan rieken. Dat geldt voor alle dieren natuurlijk!quote:Op vrijdag 17 september 2004 12:15 schreef sillyzappa het volgende:
Heej Kamagurka, da's wel een mooie Pers ja! Heeft precies dezelfde kleur als mijn Pers! Ik wist niet dat dat Himalayan was. Ik heb haar nu een half jaar, ze is 12, en een klant wou haar laten inslapen omdat ze geen tijd meer voor haar had. Wij hebben haar toen opgenomen, met de bedoeling haar te herplaatsen, en uiteindelijk is ze bij ons gebleven, is erg lief namelijk...En inderdaad, gelukkig bestaan er nog normale Perzenfokkers... Die van ons heeft ook een wat langere neus. Ik zal later proberen een foto van haar hier neer te zetten.
Soms is de neus van zo'n dier zo plat dat het bijna een deuk is. Alle platsnuitige dieren vergen over het algemeen meer onderhoud, en zijn "viezer". Zowel honden als katten. Logisch eigenlijk, door de rimpels gaan ze op die plaatsen meer zweten, vervolgens gaat dat in die plooien lekker broeien, en soms ontsteken, dat stinkt vaak. Door hun platte gezicht hebben ze vaak last van tranende/ontstoken ogen. Doordat ze soms hun bek niet goed dichtkrijgen (kop is te plat zeg maar) kwijlen ze vaker, en hebben ze eerder vieze tanden, dat stinkt ook.
Maar ook honden met veel haar vind ik vaak stinken. Van die dikke yorkshire terriers, met van die lange vette haren, en van die gore aangekoekte klodders in zijn ooghoeken, restjes poep onder zijn staart....ieeeuw!
Meestal in combinatie met een dikke mevrouw, die dat beest de hele dag rondzeult en zoent... Gatver.
En alle honden met hangwangen kwijlen; spaniels, setters, molossers,maar de retrievers vaak ook.
Gelukkig heb ik een klein kortharig kruisinkje, met een normale bouw.
Je vraag is al een antwoord op zichquote:Op vrijdag 17 september 2004 12:31 schreef Oblivion het volgende:
Maar vertel, wat heb jij met die langharige sloerie van jou?![]()
Volgens mij kijk je te veel films, kama.quote:Op vrijdag 17 september 2004 13:03 schreef kamagurka het volgende:
Dat stinken en dat kwijlen zijn voor mij toch wel DE factoren om geen hond te nemen, naast het feit dat ik hun vacht niet lekker zacht vind aanvoelen, de aaifactor is veel minder dan bij een kat...
Verder zullen er best lieve exemplaren tussenzitten.
Dat waren voor mij ook altijd de redenen om honden niet leuk te vinden.quote:Op vrijdag 17 september 2004 13:03 schreef kamagurka het volgende:
Dat stinken en dat kwijlen zijn voor mij toch wel DE factoren om geen hond te nemen
Zeur toch op drol!quote:Op vrijdag 17 september 2004 13:06 schreef Oblivion het volgende:
Ach gaat toch weg, gurkie....![]()
Ik knuffel liever met de hond, dan met een kat/poes...
Eigenwijze snertbeesten...![]()
Wat ben je toch lief...quote:Op vrijdag 17 september 2004 13:38 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Zeur toch op drol!
Wie ben jij eigenlijk om te bepalen met wie ik wel of niet knuffel?
En dat jij nou van die strontsaaie katten thuis hebt![]()
![]()
Ik ken ook veel RL exemplaren, vind die vacht echt "iewwww"quote:Op vrijdag 17 september 2004 13:16 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Volgens mij kijk je te veel films, kama.
Godenzijdank zijn katten eigenwijs en kunnen regelmatig iets voor ZICHZELF gaan doenquote:Op vrijdag 17 september 2004 13:43 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Wat ben je toch lief...![]()
Maar net niet aaibaar genoeg...![]()
Ik bepaal helemaal niet wie jij wel of niet wilt knuffelen, dat maak jij er van.
En drollen zijn eigenwijs, en katten zijn eigenwijs, you do the math...![]()
En ik mag hopen dat je vriendin als eerste op je knuffellijst staat...![]()
quote:Op vrijdag 17 september 2004 13:54 schreef MikeyMo het volgende:
[afbeelding]
je ziet hem denken: waarom haat Kamagurka mij
Er zijn genoeg honden die én niet stinken én niet kwijlen.quote:Op vrijdag 17 september 2004 13:44 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik ken ook veel RL exemplaren, vind die vacht echt "iewwww", om een quote van eerder maar even in de goede context te zetten.
Misschien bij sommige soorten minder (retrievers of husky's), maar meestal is het zo'n laag schuurpapierMisschien ken jij niet genoeg mensen met perzen of kartuizers om te weten hoe een echt lekkere vacht aanvoelt
Verder kwijlen heel veel honden dus ECHT wel, ik zie dat toch zelfWaarom moeten hondenbezitters dat gelijk weer gaan zitten ontkennen? En ik vind dat ze stinken ja, echt een erg onplesante lucht
Ik merk het altijd meteen bij binnenkomst als er ergens mensen met een hond op bezoek zijn... of zelfs al weer weg zijn! Het is echt een heel vieze lucht, die idd ook aan je handen gaat zitten als je ze aait
idd, zoals Jack Russellsquote:Op vrijdag 17 september 2004 13:55 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg honden die én niet stinken én niet kwijlen.
Er zijn zelfs honden die lekker ruiken. Nee, écht, kama.
Een grote hond in een kleine verpakking.quote:Op vrijdag 17 september 2004 14:08 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
idd, zoals Jack Russells
Nou, ze pieken wat meer dan honden. Ik bedoel, normaal stinkt een (zindelijke) kat amper maar ik had toevallig een tijdje geleden het ongenoegen een kat met een anaalklierprobleem te mogen ruiken en dat stonk meer dat welke hond ik dan ook ooit heb geroken (inclusief dode en/of natte exemplaren). Het enige wat er bij in de buurt kwam is de geur in een nertsenkwekerij op een hele warme dag.quote:Op vrijdag 17 september 2004 14:43 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Overigens vind ik katten véél smeriger als honden.
Die beesten verspreiden pas écht misselijk makende geuren.
Ja, zo welquote:Op vrijdag 17 september 2004 13:55 schreef Oblivion het volgende:
[..]![]()
Lief hondje...![]()
Die lucht verdwijnt met het verschonen van de kattenbakquote:Op vrijdag 17 september 2004 14:43 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Een grote hond in een kleine verpakking.
--
Overigens vind ik katten véél smeriger als honden.
Die beesten verspreiden pas écht misselijk makende geuren.
De voortdurende lucht van kattepis in je huis, bijvoorbeeld,
omdat die beesten eigenwijs genoeg zijn om het niet buiten, maar gewoon binnen te doen.
Lekker eigenwijs noemt ie dat,.
Ja, de geur in een nertsenkweker wil ik ook niet ruikenquote:Op vrijdag 17 september 2004 14:49 schreef Karboenkeltje het volgende:Het enige wat er bij in de buurt kwam is de geur in een nertsenkweker op een hele warme dag.
Sommigen van jou schatjes zijn zo eigenwijs dat ze die dus niet gebruiken. In m'n vorige huis piesten die van de vorige bewoner bij voorkeur op zolder. Die lucht komt dus nooit meer uit het beton ...quote:Op vrijdag 17 september 2004 14:55 schreef kamagurka het volgende:Die lucht verdwijnt met het verschonen van de kattenbak
Volgens mij vergeet jij dat je kat jouw zo geraffineerd om d'r pootje windt dat je niet eens doorhebt dat ze gewoon de baas over je isquote:Op vrijdag 17 september 2004 14:55 schreef kamagurka het volgende:Ik heb een hekel aan autoriteitBegin een sm-kelder...
idd, veelal superlief en lekker speelsquote:Op vrijdag 17 september 2004 14:43 schreef De-oneven-2 het volgende:
Een grote hond in een kleine verpakking.
Ja, jij verheerlijkte toch zojuist die eigenschap?quote:Op vrijdag 17 september 2004 14:55 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Waar heb ik "lekker eigenwijs" gezegd? En wat is er dan op de zgn. hondeneigenaar van toepassing "lekker dominant", "lekker ondergeschikt"
Je draaft wéér eens door, kama.quote:Ik heb een hekel aan autoriteitBegin een sm-kelder...
Ik zei dat ze ZICHZELF kunnen bezighouden, ik vind dat niet hetzelfde.quote:Op vrijdag 17 september 2004 15:07 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Ja, jij verheerlijkte toch zojuist die eigenschap?
Mag ik daar dan geen komische draai aan geven?
Al wat ik over die "hartediefjes" gezegd heb, is dat er ook zijn die niet stinken en kwijlen.quote:Op vrijdag 17 september 2004 15:23 schreef kamagurka het volgende:
Jammer dat je niet doorhebt tegerlijkertijd een soort jehoviale doordrammerigheid tentoon te spreiden over je hartediefjes...
Tegen enige vorm van kritiek kunnen ook nietquote:Op vrijdag 17 september 2004 15:31 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Al wat ik over die "hartediefjes" gezegd heb, is dat er ook zijn die niet stinken en kwijlen.
Dat je ze stevig vast kan pakken en er mee kan stoeien, mag algemeen bekend zijn.
Doordrammen is hier geheel niet aan de orde.
Een zekere hardnekkigheid is honden en hun eigenaren niet vreemd.quote:Op vrijdag 17 september 2004 15:23 schreef kamagurka het volgende:
Ik vraag me af of je een leuker mens wordt van een hond![]()
Heb jij kama z'n posts wel eens goed bekeken?quote:Op vrijdag 17 september 2004 15:42 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Een zekere hardnekkigheid is honden en hun eigenaren niet vreemd.
quote:Op vrijdag 17 september 2004 15:02 schreef kamagurka het volgende:
Ik kan trouwens uitstekend stoeien met mijn hond!
Lekker achter d'r aan rennen door het huis, verstoppertje spelen, muis aporteren, om d'r rug draaien en eens flink op d'r buik blazen (ik heb dan wel 2 klauwtjes in mijn haar zitten, maargoed...logische reactie).
Ik geloof niet dat de hondenbezitters alhier een goed beeld, laat staan uberhaupt, hebben van honden... ze geven je de hoeveelheid aandacht terug die jij erin stopt. Een genegeerde of sociaal verwaarloosde hond zal niet veel speelsheid, affectie teruggeven nee
Bovendien is karakter bij hond ook nog iets dat sterk per ras verschilt. Een abessijns bijvoorbeeld, heeft bijna het karakter van een kat... die lopen gewoon buiten met je mee door de straat en wachten buiten bij een winkel terwijl jij even je boodschapjes doet! Verder beschouwt een abessijn jou geheel als de zijne en is de band tussen die ene eigenaar die hij kiest (of die hem kiest eerder!!!) onverbrekelijk!
In deze topic kun je bij een heleboel posts de woorden "hond" en "kat" gewoon verwisselen zonder dat het opvalt.quote:Op vrijdag 17 september 2004 15:44 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Heb jij kama z'n posts wel eens goed bekeken?
Ja, dat is ook zo.quote:Op vrijdag 17 september 2004 15:49 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
In deze topic kun je bij een heleboel posts de woorden "hond" en "kat" gewoon verwisselen zonder dat het opvalt.
Iemand moet toch weerwerk bieden aan die verdomd EIGENWIJZE hondenbezitters op dit forumquote:Op vrijdag 17 september 2004 15:44 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Heb jij kama z'n posts wel eens goed bekeken?
Daar twijfel ik niet aanquote:Op vrijdag 17 september 2004 15:45 schreef Oblivion het volgende:
[..]Kijk nou, je kan het verhaaltje zo omdraaien...
![]()
Joh, je lijkt wel een een pitbull, je bijt je er zo in vastquote:Op vrijdag 17 september 2004 16:16 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Iemand moet toch weerwerk bieden aan die verdomd EIGENWIJZE hondenbezitters op dit forum![]()
En jij ook bedankt voor je continue feedbackquote:Op vrijdag 17 september 2004 16:22 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Joh, je lijkt wel een een pitbull, je bijt je er zo in vast![]()
De enige zoogdieren in die categorie die ik regelmatig in een huis zie zijn mensenkinderen en die mot ik inderdaad niet.quote:Op dinsdag 21 september 2004 13:18 schreef kamagurka het volgende:
Niet iedereen is gedient van een kwijlend harig kind wat continue erg aanwezig is en ziczelf niet kan vermaken....(zeg het nog maar ns)
Ik gooi mijn hond altijd in het waterquote:Op vrijdag 17 september 2004 15:49 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
In deze topic kun je bij een heleboel posts de woorden "hond" en "kat" gewoon verwisselen zonder dat het opvalt.
Kun je hem niet vragen of hij nog wat omhoog kan?quote:Op woensdag 22 september 2004 10:51 schreef Beach het volgende:
Whehehe mijn vader regelt de hondenbelasting voor de gemeente![]()
Een hond die zichzelf niet kan vermaken? Een hond kan zichzelf een uur of twee vermaken met op een stuk hout bijten, en als je ze een piepspeeltje geeft hebben ze er wekenlang plezier mee. Probeer dat maar s bij een kind, die moeten gelijk een pleesteesjun.quote:Op dinsdag 21 september 2004 13:18 schreef kamagurka het volgende:
Niet iedereen is gedient van een kwijlend harig kind wat continue erg aanwezig is en ziczelf niet kan vermaken....(zeg het nog maar ns)
Ik ken alleen maar van die zenuwebeesten die de hele tijd door de kamer moeten rondijsberen, tegen je benen oplopen en met hun staart dingen van een tafel af kwispelen.... DOODMOE wordt ik van die kutbeestenquote:Op woensdag 22 september 2004 11:55 schreef dafjedaf het volgende:
[..]
Een hond die zichzelf niet kan vermaken? Een hond kan zichzelf een uur of twee vermaken met op een stuk hout bijten, en als je ze een piepspeeltje geeft hebben ze er wekenlang plezier mee. Probeer dat maar s bij een kind, die moeten gelijk een pleesteesjun.
*vertederd kijkt...quote:Op woensdag 22 september 2004 12:03 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik ken alleen maar van die zenuwebeesten die de hele tijd door de kamer moeten rondijsberen, tegen je benen oplopen en met hun staart dingen van een tafel af kwispelen.... DOODMOE wordt ik van die kutbeesten
En die eigenaars maar vertederd of juist geergerd zitten doen... inmiddels leidt het voortdurend af![]()
Nietusquote:Op woensdag 22 september 2004 12:05 schreef Oblivion het volgende:
En die van mij is de allerliefste!!!![]()
Wellus...quote:Op woensdag 22 september 2004 12:06 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Nietus
Hoe heet ie? Kwijlie of stankie..?quote:Op woensdag 22 september 2004 12:07 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Wellus...![]()
De aller aller aller liefste van ALLEMAAL!!!![]()
ZE!quote:Op woensdag 22 september 2004 18:02 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Hoe heet ie? Kwijlie of stankie..?
Ik heb ook een poes gehad die pollewop heettequote:Op woensdag 22 september 2004 18:04 schreef Oblivion het volgende:
[..]
ZE!![]()
En ze heet Tante Pollewop...![]()
Dat is geen Golden Retriever... da's een huilend zigeunertje.quote:Op woensdag 22 september 2004 19:11 schreef Impreza_STI het volgende:
[..]
Golden retrievers![]()
Als we dan toch met bizarre plaatjes bezig zijn:quote:
Je zou bijna denken dat het een kat is.quote:Op woensdag 22 september 2004 23:23 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Als we dan toch met bizarre plaatjes bezig zijn:
[afbeelding]
quote:Op woensdag 22 september 2004 23:24 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat het een kat is.
Mijn (nou ja, mijn ouders) oude hond heette Stinkie of Stink in het kort. Hij deed zijn naam pas eer aan toen-ie een jaar of zestien was. Dan heeft een hond wel het recht om te stinken verworven.quote:Op woensdag 22 september 2004 18:02 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Hoe heet ie? Kwijlie of stankie..?
Mensen (in mensenjaren) ookquote:Op donderdag 23 september 2004 00:54 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Mijn (nou ja, mijn ouders) oude hond heette Stinkie of Stink in het kort. Hij deed zijn naam pas eer aan toen-ie een jaar of zestien was. Dan heeft een hond wel het recht om te stinken verworven.
De laatste doet me denken aan "ugly mutated fucked up aliens came to earth and became zombies"quote:Op donderdag 23 september 2004 12:45 schreef heiden6 het volgende:
kamagurka, dat eerste beest van die vorige drie doet me denken aan Dr. Evil.
quote:Op woensdag 22 september 2004 23:39 schreef kamagurka het volgende:
wat een droppiequote:Op donderdag 23 september 2004 12:52 schreef Oosthoek het volgende:
[afbeelding]
En ze vreet je op ja!
Ik begin honden nog sympathiek te vindenquote:Op donderdag 23 september 2004 13:35 schreef MikeyMo het volgende:
moslims zijn bang voor honden, dat is dan wel weer ok natuurlijk
Ik woon met mijn hond op een zolderkamer en stofzuig op zijn hoogst eens in de twee dagen (zelfs tijdens het verhaar-hoogseizoen dat gelukkig net voorbij is) en hoewel ik wel eens opmerkingen van bezoek heb gehad over een enorme puinzooi (afwas van een week en dergelijkequote:Op donderdag 23 september 2004 13:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het in bad doen van honden verstoort hun natuurlijk vetlaag. Ik doe het dan ook niet al te vaak. Mijn honden stinken niet en als je mijn huis binnenkomt, ruik je niet dat er honden wonen (heb er twee). Maar ik stofzuig dan ook elke dag en mijn honden zijn schoon.
Worden die niet opgeblazen door perzische zelfmoordkatten?quote:Op donderdag 23 september 2004 13:37 schreef kamagurka het volgende:
Je bedoelt toch geen "christenhonden" trouwens?
honden zijnquote:Op zondag 12 september 2004 23:46 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Je weet niet wat je zegt, maar dat weet geen enkele kattenhaterquote:Op donderdag 23 september 2004 16:47 schreef JPM01 het volgende:
[..]
honden zijn![]()
![]()
katten zijn![]()
![]()
![]()
![]()
er krijgt er ook regelmatig een kat die bij ons achterloopt een bezem achterzich aan
![]()
helemaal niet, ik hou van honden.quote:Op donderdag 23 september 2004 23:42 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Je weet niet wat je zegt, maar dat weet geen enkele kattenhater
Maar het is "stoer" om katten te haten als kerel en cool om (vecht)honden tof te vinden natuurlijk
Dat heb ik nou met hondepoep. Ik kijk liever bij mij in de achtertuin dan zie ik af en toe een katje lopen.quote:Op vrijdag 24 september 2004 10:25 schreef JPM01 het volgende:
[..]
er zwerven hier bij ons een hele zooi rond![]()
Dat die katten in je tuin rondhopsen, oké. Dat er zo af en toe eentje in de dakgoot zit te krijsen, alla. Maar een tuin voor met kattenpoep is ook geen lolletje. kleinmeiske is blij dat de boel eindelijk bestraat is en de plaatselijke kattenbak niet meer om haar huisje heen ligtquote:Op vrijdag 24 september 2004 10:55 schreef cora4033 het volgende:
[..]
Dat heb ik nou met hondepoep. Ik kijk liever bij mij in de achtertuin dan zie ik af en toe een katje lopen.
Eens, de achtertuin was kattenbak, aan de voorkant was het schijthuis voor blaffende viervoeters. Ik heb menig hondeneigenaar de schrik op het lijf gejaagd door weer eens de voordeur uit te stuiven als er weer eentje op z'n hurken ging zitten ... Schepje mee of op het hondentoilet!!quote:En was het nog een hondeneigenaar, nee aan het formaat drollen te zien zijn het verschillende honden van verschillende eigenaren.
quote:Op vrijdag 24 september 2004 13:07 schreef De-oneven-2 het volgende:
Honden zijn ook véél nuttiger, natuurlijk.
Wel eens een blindegeleide kat gezien?
Of een kat die drugs opspoort?
Of een kat die boeven vangt?
Of een kat die inbrekers buiten houdt?
Om maar een paar voorbeelden te geven,
want er zijn er zo nog tien te noemen.
Ik ook.quote:Op vrijdag 24 september 2004 13:23 schreef De-oneven-2 het volgende:
Let goed op, he.
Want straks gaat Kama zich weer in allerlei spastische bochten wringen,
om ook dat argument weg te kunnen wuiven.
Ik lig nu al dubbel van het lachen.
Wie heeft er wel nsquote:Op vrijdag 24 september 2004 13:07 schreef De-oneven-2 het volgende:
Honden zijn ook véél nuttiger, natuurlijk.
Wel eens een blindegeleide kat gezien?
Of een kat die drugs opspoort?
Of een kat die boeven vangt?
Of een kat die inbrekers buiten houdt?
Om maar een paar voorbeelden te geven,
want er zijn er zo nog tien te noemen.
Ik lig dubbel vanwege die proletige argumenten van de hier aanwezige hondenbezitters... je bent echt blind voor de nadelen van die kwijlende kutbeesten he?quote:Op vrijdag 24 september 2004 13:23 schreef De-oneven-2 het volgende:
Let goed op, he.
Want straks gaat Kama zich weer in allerlei spastische bochten wringen,
om ook dat argument weg te kunnen wuiven.
Ik lig nu al dubbel van het lachen.
quote:Op vrijdag 24 september 2004 13:30 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Wie heeft er wel ns
Een bloedkat
Een vechtkat
Een bijtkat
Gezien? Ofwel, hoeveel kleine kinderen zijn wel ns door katten doodgebeten en aan stukken gescheurd. Hoeveel mensen zijn er wel ns door valse katten het ziekenhuis in beland?
Donder op met je suffe logica man! Honden zijn gevaarlijke misbaksels, katten zijn vredige dieren
Ik ken iemand die had een eigen kat en trof een vreemde kat in zijn huis aan. Toen hij dit beest wilde pakken haalde hij uit. Hij deed er in eerste instantie niets mee, maar moest later toch in allerijl naar het ziekenhuis, en heeft daar nog een tijd moeten blijven ookquote:Op vrijdag 24 september 2004 13:30 schreef kamagurka het volgende:
Hoeveel mensen zijn er wel ns door valse katten het ziekenhuis in beland?
Je houdt ook van mensen iha...?quote:Op vrijdag 24 september 2004 10:25 schreef JPM01 het volgende:
[..]
helemaal niet, ik hou van honden.
maar katten lopen vrij rond er zwerven hier bij ons een hele zooi rond![]()
en allemaal van de overbuurvrouw, die zwerfkatten opvangt![]()
Katten kunnen de tumor zelfs bij je weghalen met hun nageltjes... helaas is dit nog geen officieel erkende methode..quote:Op vrijdag 24 september 2004 13:34 schreef MikeyMo het volgende:
Honden kunnen kanker bij je opsporen, da's ook wel weer fijn
Ik vraag me alleen af hoe honden dit aan je gaan vertellen
als je een hond liefde geeft, krijg je dat ook terug van hemquote:Op vrijdag 24 september 2004 13:38 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Je houdt ook van mensen iha...?
Houden van een soort unaniem is natuurlijk erg dom, er zitten namelijk ook genoeg rotte appels tussen... zeker bij honden!
En als je zelf een kat zou hebben waar je goed voor zorgt en genoeg aandacht aan geeft weet ik 1000% zeker dat die zorg en aandacht zich ook terugbetaalt in wederzijdse liefde voor jou...
Jouw probleem is met mensen die niet voor hun dieren zorgen en er daarom een hele zooi verwaarloosde dieren opnahouden. Dat is ten eerste niet de schuld van die dieren en ten tweede zegt dat niet veel over die dieren zelf
Goede argumentatie....quote:Op vrijdag 24 september 2004 13:46 schreef JPM01 het volgende:
[..]
als je een hond liefde geeft, krijg je dat ook terug van hem
wat jij zegt is gewoon bullshit![]()
ja dat kunnen we dan ook zeggen over die ene hond die toevallig vals is gemaakt door zijn baasjequote:Op vrijdag 24 september 2004 13:40 schreef kamagurka het volgende:
Briljant gewoon hoe hondenmensen er weer een ridicuul voorbeeld bij kunnen halen over die ene kat op de tig miljoen die ook wel ns een mens hebben toegetakeld![]()
Ik ken ook iemand die wel ns is aangevallen door een parkiet, hij is nog steeds niet helemaal de oude.... :')
quote:Op vrijdag 24 september 2004 13:50 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ja dat kunnen we dan ook zeggen over die ene hond die toevallig vals is gemaakt door zijn baasje
Katten zijn echt niet vrediger dan honden, hoor.quote:Op vrijdag 24 september 2004 13:30 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Wie heeft er wel ns
Een bloedkat
Een vechtkat
Een bijtkat
Gezien? Ofwel, hoeveel kleine kinderen zijn wel ns door katten doodgebeten en aan stukken gescheurd. Hoeveel mensen zijn er wel ns door valse katten het ziekenhuis in beland?
Donder op met je suffe logica man! Honden zijn gevaarlijke misbaksels, katten zijn vredige dieren
moeten ze ook maar normaal tegen die dieren doenquote:Op vrijdag 24 september 2004 14:00 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Jij leest zeker niet veel kranten?
http://www.hondenplaza.nl/page/agressie_gebeten.php
Als iemand met een pistool een ander door z'n kop schiet,quote:Op vrijdag 24 september 2004 14:11 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
moeten ze ook maar normaal tegen die dieren doen
als je een dier tart en dat beest haalt uit: eigen schuld
Katten zijn simpelweg minder gevaarlijk omdat ze kleiner zijn. Wij hadden vroeger een kat genaamd Kazan. Hij moest op een gegeven moment helaas worden afgemaakt omdat hij mensen letterlijk aanvloog en behoorlijk toetakelde. Eén bezoeker belandde bij de dokter met volledig opengehaalde benen.quote:Op vrijdag 24 september 2004 13:40 schreef kamagurka het volgende:
Briljant gewoon hoe hondenmensen er weer een ridicuul voorbeeld bij kunnen halen over die ene kat op de tig miljoen die ook wel ns een mens hebben toegetakeld![]()
Vrijwel alle bijtincidenten zijn de schuld van de baas van de hond. Zeker als het gaat om bijtincidenten met kinderen. Laat een kind nooit alleen met welke hond dan ook! Een kind is voor een hond een ranglagere (simpelweg omdat het kind kleiner is) en dus 'mag' de hond van zijn instinct agressie vertonen richting het kind, zeker als de roedelleider afwezig is.quote:Op vrijdag 24 september 2004 14:00 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Jij leest zeker niet veel kranten?
http://www.hondenplaza.nl/page/agressie_gebeten.php
ik hou m'n hond netjes aan de lijn, en altijd naar een hondetoilet.quote:Op vrijdag 24 september 2004 14:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Katten zijn simpelweg minder gevaarlijk omdat ze kleiner zijn. Wij hadden vroeger een kat genaamd Kazan. Hij moest op een gegeven moment helaas worden afgemaakt omdat hij mensen letterlijk aanvloog en behoorlijk toetakelde. Eén bezoeker belandde bij de dokter met volledig opengehaalde benen.
Er zijn veel honden die overlast veroorzaken, maar dat komt dan wel door de eigenaar! Je kunt een hond heel eenvoudig aanleren om bijvoorbeeld alleen in de bosjes of in de waterkant zijn behoefte te doen. In plaats van een algemene verhoging van de hondenbelasting stel ik voor om juist mensen die het wèl goed doen te belonen. En wellicht degenen die het niet doen te bestraffen door hogere hondenbelasting.
Overigens veroorzaken katten ook overlast. Wat dacht je van stront in zandbakken bij scholen? Kleuters die ineens met hun handje in een drol grijpen... Die stront kan niet van honden komen, aangezien vrijwel elke school een hek om het plein heeft staan. Ook zijn er veel katten die (zeldzame) vogels bejagen.
Ik heb zelf twee honden en een kat. Ik vind het van groot belang dat niemand last heeft van mijn huisdieren. Dat is mijn verantwoordelijkheid.
Zoals de dyslectische hondenliefhebber ook steeds blijft benadrukken dat het de schuld van katten is dat deze lopen te schooien en af n toe zijn prieeltje bevuilt..quote:Op vrijdag 24 september 2004 14:14 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Als iemand met een pistool een ander door z'n kop schiet,
geeft Kama het pistool de schuld.
Tsja, op dat soort dingen hoef je bij katten dus gelukkig allemaal niet te lettenquote:Op vrijdag 24 september 2004 14:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Vrijwel alle bijtincidenten zijn de schuld van de baas van de hond. Zeker als het gaat om bijtincidenten met kinderen. Laat een kind nooit alleen met welke hond dan ook! Een kind is voor een hond een ranglagere (simpelweg omdat het kind kleiner is) en dus 'mag' de hond van zijn instinct agressie vertonen richting het kind, zeker als de roedelleider afwezig is.
Er zijn veel te veel mensen die een hond hebben maar die helemaal niets weten over het gedrag van hun huisdier. Ze hebben geen enkele autoriteit over hun hond en kunnen de lichaamstaal van het dier niet interpreteren. Domme mensen dus. Dan heb je natuurlijk ook nog de categorie die een hond koopt om mensen te intimideren. Die mensen zijn nog veel dommer.
Jammer dat alle overige hondenbezitters de hond altijd bij mij in de straat laten schijten.quote:Op vrijdag 24 september 2004 14:23 schreef JPM01 het volgende:
[..]
ik hou m'n hond netjes aan de lijn, en altijd naar een hondetoilet.
Nee als mensen met hun trainingpak en vechthond voorbij lopen heb ik daar niet altijd behoefte aan.quote:Op vrijdag 24 september 2004 14:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En zeg je er dan ook wat van?
Leer eerst eens lezen, kama.quote:Op vrijdag 24 september 2004 14:34 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Zoals de dyslectische hondenliefhebber ook steeds blijft benadrukken dat het de schuld van katten is dat deze lopen te schooien en af n toe zijn prieeltje bevuilt..
Blijf maar denken dat je redenatie eenrichting is manneke
En godzijdank kun je zelfs van een valse kat (die overigens nog steeds minder de neiging zal hebben at random mensen aan te vallen dan een valse hond, maargoed...) geen dodelijke slachtoffers verwachten.
Verdampt is je vergelijking
Ik ga geen standpunt innemen daar ik beide dieren wel leuk vind, maar ik vind jou wel een ongelofelijk hypocriet en bekrompen menneke.quote:Op vrijdag 24 september 2004 14:35 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Tsja, op dat soort dingen hoef je bij katten dus gelukkig allemaal niet te letten
Goeie tip. Ik kaffer de baasjes van onbeschofte, slecht opgevoedde keffertjes altijd gewoon uitquote:Op vrijdag 24 september 2004 15:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Je kunt misschien beginnen bij iemand met 'n Yorkshire Terrier.
En die laatste kun je dan vervolgens heel beleefd en vriendelijk vragen of ze de uitwerpselen van hun geliefde huisdier in het vervolg alsjeblieft willen opruimen. Om zodra je bent uitgesproken héél hard weg te rennen.quote:Op vrijdag 24 september 2004 15:35 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Goeie tip. Ik kaffer de baasjes van onbeschofte, slecht opgevoedde keffertjes altijd gewoon uitWerken we langzaam naar Rottweilerbazen toe
Probeer me niet steeds in een zelfgetimmerd hoekje te zetten, JIJ zegt dat ik mezelf belachelijk maak... JOUW meningquote:Op vrijdag 24 september 2004 15:30 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Leer eerst eens lezen, kama.
Voordat je jezelf weer belachelijk maakt.
De Rottjes die ik op mijn uitlaatrondes tegenkom zijn allemaal keurig opgevoede beestjes, en liefquote:Op vrijdag 24 september 2004 15:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
En die laatste kun je dan vervolgens heel beleefd en vriendelijk vragen of ze de uitwerpselen van hun geliefde huisdier in het vervolg alsjeblieft willen opruimen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |