abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34317868
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:28 schreef Daantje77 het volgende:
Ik heb hem ook opgeslagen . Zou graag horen hoe het heeft gesmaakt

Was heerlijk!

Had alleen penne. En heb wat meer honing gebruikt.
En had al twee gebraden kippenbouten en die geplukt.
Was goed te versmaden!
En volgens mij zijn koude cherri tomaatjes erdoor ook heel lekker...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_34320338
Smaakte prima
In de 3 lagen :

pi_34372995
ja idd was een erg lekker recept.

we hebben zitten smullen met onze gasten!

@Piet: de risotto was ook erg lekker, had die echte risotto gehaald bij de Hanos

zaterdag moet ik weer iets lekkers koken.. krijg een vriend met vriendin op bezoek en wil eigelijk wat indruk maken, heb alleen nog geen enkel idee.

Heeft iemand goeie ideeen? Italiaans is zoooo lekker

zat te denken aan een gemengde salade met appel, gerookte kip en brie met een aceto balsamico - honing dressing afgemaakt met rode ui,peterselie en schilfers verse pardano reggiano en geroosterde pijnboompitjes.

Ik heb ook wel zin om een of andere ovenschotel te maken, graag iets italiaans en moet nog een makkelijk dessert bedenken.
Nou heb zowiezo nog tot zaterdag de tijd.

[ Bericht 31% gewijzigd door Atnuk op 23-01-2006 12:05:54 ]
pi_34374323
Dat ziet er goed uit ! Als ik eraan toe kom zal ik hem van de week eens gaan maken .
  maandag 23 januari 2006 @ 12:53:06 #105
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_34374613
Die fettucine met basilicum-honingkip en rucola ziet er lekker uit, ga ik morgen ook maar 's maken.
pi_34473824
iemand nog leuke recepten voor een italiaanse ovenschotel voor 4 personen??
pi_34489566
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 15:16 schreef Innocence het volgende:
Ik heb afgelopen weekend in een Italiaans restaurantje in Antwerpen heerlijke Cannelloni op. Ik ben helaas de naam vergeten en ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het recept. De één was gevuld met gehakt en de ander met een mix van ricotta en veel groen. (niet echt culinair correct omschreven ), alles overgoten met een hele zachte tomatensaus.
Nog steeds niemand?
Sweet and innocent...
  donderdag 26 januari 2006 @ 19:10:58 #108
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34490707
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 18:35 schreef Innocence het volgende:

[..]

Nog steeds niemand?
dat recept kent de kok, maar je verwacht toch niet dat je een recept krijgt op basis van een onduidelijke beschrijving?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 30 januari 2006 @ 19:15:15 #109
139602 -Wonderchild-
It's a miracle~!
pi_34621925
Vandaag zelf een heerlijke pasta gemaakt. Lekker simpel zoals italiaans eten hoort te zijn:

Rundergehakt gebraden.
Uitje gefruit
Zoete punt paprika erbij
Preitje erbij
Verse basilicum + wat peterselie
Tomatenblokjes in saus erdoor
Flinke scheut rode wijn erdoor

Even laten pruttelen en klaaaaar met fussili erbij uiteraard

Iets meer dan 5 ingredienten maar ontdanks dat echt verukkelijk
pi_34625625
Italiaans is goddelijk!
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_34719407
quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 11:24 schreef Atnuk het volgende:
dit ga ik zondag maken...

fettucine met basilicum-honingkip en rucola voor 4 personen.
Had hem gisteren gemaakt hij was heerlijk!

Misschien iets te zoet door de slagroom volgende keer iets meer balsamico
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_34719503
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 17:54 schreef Setambre het volgende:

[..]

Had hem gisteren gemaakt hij was heerlijk!

Misschien iets te zoet door de slagroom volgende keer iets meer balsamico
Dit is een grap he

(wilde het vandaag ook maken maar de *&%*&#(^%&^ AH had ineens geen rucola.kutwinkelkuwinkelkutwinkel.)
Helpt waar hij kan!
pi_34735489
Ik ben helemaal gewonnen voor de Italiaanse keuken. Vooral de eenvoud: wat ze allemaal doen met olijfolie, knoflook, peper en zout,... een erg toegankelijke keuken. Heb vooral goede herinneringen aan Antonio Carluccio, zowel op TV als in zijn boeken.
pi_34735549
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:49 schreef Atnuk het volgende:
iemand nog leuke recepten voor een italiaanse ovenschotel voor 4 personen??
Crespelle (flensjes) met Spinazie en Ricotta. Zelfs als je niet graag spinazie zou eten. Ik heb 3 verschillende recepten gecombineerd (vulling uit boek A, flensjes van website B, saus en dressing website C) en het was lekker.
pi_34735602
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:32 schreef timpie82 het volgende:

Crespelle (flensjes) met Spinazie en Ricotta. Zelfs als je niet graag spinazie zou eten. Ik heb 3 verschillende recepten gecombineerd (vulling uit boek A, flensjes van website B, saus en dressing website C) en het was lekker.
Graag wat uitgebreider met ingredienten
Ik ben erg benieuwd naar die sites dan>
  zaterdag 4 februari 2006 @ 18:36:31 #116
45206 Pietverdriet
pi_34735636
Ik stoof op het moment hert in chianti, met knoflook. Eten we met Gnocci en kool.
degelijke toskaanse boerenkost.
pi_34735775
Italiaans
Techniek: Combi
Smaak: Hartig
Soort gerecht: Hoofdgerecht
Hoofdingrediënt: Deeg/Meel
In combinatie met: Kaas
Bereidingstijd: 30-60 minuten
Ingrediënten: CRESPELLE DEEG: 250 g bloem, 3 3/4 dl melk, 3 eieren, 1 1/2 el boter gesmolten, zout, peper VULLING: 375 g wilde spinazie, 375 g ricotta, 255 g parmezaanse kaas geraspt, 100 g mozzarella in dobbelsteentjes, 1/2 ei, zout en peper
Hulpmiddelen:
Voorbereiding: Verwarm de oven voor op 170 graden. Zeef de bloem en meng met de melk. Voeg de eieren toe en mix het met de gesmolten boter, zout en peper tot een glad geheel
Bereidingswijze: Verhit een anti-aanbak koekenpan met wat olie en bak de crespelle zeer dun. Blancheer de spinazie 1 min. en laat goed uitlekken. Zeef de ricotta, meng met de parmezaanse kaas, mozarella, het 1/2 ei, de spinazie en zout, peper. Vul de crespelle met deze vulling en rol hem op. Leg de crespelle in een beboterde schaal en leg een klontje boter op de flensjes, samen met een paar blaadjes salie. Plaats de schaal +/- 10 min in de oven, afgedekt met aluminiumfolie
Serveertips: Serveer met extra gesmolten boter en salie of met een tomatensaus met een beetje parmezaanse kaas

Ik heb voor de vulling Carluccio geraadpleegd, hoewel hij de vulling voor Ravioli gebruikt:

250 gr verse spinazie/snijbiet
150 gr verse ricotta
2 theelepels versgeraspt nootmuskaat
2 eierdooiers
25 gr parmezaan geraspt

kook de spinazie of snijbiet in lichtgezouten water, giet afn druk het overtollige vocht eruit en hak de groente grof. Meng de ricotta door spinazie/snijbiet. Roer de nootmuskaat, zout, (verse zwarte) peper, eierdooiers en parmezaan erdoor.

Ik vul de flensjes hiermee, rol ze op en leg ze in een beboterde schaal. Daarna doe ik er béchamelsaus, beetje permezaan en eventueel salie. Dan met aluminiumfolie de oven in. Ik vond het lekker en lijkt heel erg op een recept wat ik bij de italiaan krijg.
  zondag 5 februari 2006 @ 14:41:52 #118
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_34760526
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 18:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik stoof op het moment hert in chianti, met knoflook. Eten we met Gnocci en kool.
degelijke toskaanse boerenkost.
Zo dat klink erg goed Piet
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_34761705
Tnxx Timpie, ga ik binnenkort eens ff proberen

Enneh Piet, zijn dat die Gnocci balletjes in een vacuum verpakking die ik wel eens bij de italiaanse producten zie liggen maar nog nooit heb durven kopen omdat ik niet weet hoe ik ze klaar moet maken en waarbij?
  zondag 5 februari 2006 @ 18:23:18 #120
45206 Pietverdriet
pi_34767999
quote:
Op zondag 5 februari 2006 15:12 schreef Bluezz het volgende:
Tnxx Timpie, ga ik binnenkort eens ff proberen

Enneh Piet, zijn dat die Gnocci balletjes in een vacuum verpakking die ik wel eens bij de italiaanse producten zie liggen maar nog nooit heb durven kopen omdat ik niet weet hoe ik ze klaar moet maken en waarbij?
Ja
Gnocci zijn die balletjes, gedeeltelijk meel, gedeeltelijk aardappel noedels, erg lekker.
  maandag 6 februari 2006 @ 17:40:15 #121
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_34800728
Die honing Rucola Pasta lijkt me echt super lekker,.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_35037525
Een vraagje voor de liefhebbers van Italiaans eten: Ik vermoed dat sommigen onder jullie ook al met vakantie zijn geweest in Italië. Ik wil dit jaar voor de eerste keer gaan (september waarschijnlijk) vooral om goed te eten . Iemand tips? Ik zou liever voor de kleine dorpjes aan de kust willen gaan dan de toeristische centra...
pi_35039984
http://www.vtm.be/lekkert(...)htm?code_gerecht=617

Dit staat voor vanavond op het programma
Gnocchi met zalm en courgette

Benodigdheden voor 4 personen:

1 courgette
Alpro Soja Cuisine (vervang ik door creme fraiche of kookroom)
Alpro Soja Bakken en Braden (vervang ik door gewoon becel b/b)
4 schijfjes gerookte zalm
wat bieslook
wat citroensap
1 teentje look
gnocchi
Parmezaanse kaas

Bereiding:

Snij de courgette in brunoise (blokjes) en stoof ze gaar met de look, voeg er de Alpro Soja Cuisine aan toe en wat citroensap

Kook de gnocchi's gaar. Ze zijn gaar als ze na ongeveer 3 minuten komen bovendrijven

Giet ze af en meng met de courgettesaus

Serveer in een diep bord en overstrooi met de fijn gesneden gerookte zalm, bieslook en Parmezaanse kaas

Vanavond doe ik het wat afwijkend, gnocchi met een zelfgemaakte tomatensaus, sjalot en courgette erin

[ Bericht 6% gewijzigd door Blues op 13-02-2006 18:00:58 ]
pi_35041149
quote:
Op maandag 13 februari 2006 15:07 schreef timpie82 het volgende:
Een vraagje voor de liefhebbers van Italiaans eten: Ik vermoed dat sommigen onder jullie ook al met vakantie zijn geweest in Italië. Ik wil dit jaar voor de eerste keer gaan (september waarschijnlijk) vooral om goed te eten . Iemand tips? Ik zou liever voor de kleine dorpjes aan de kust willen gaan dan de toeristische centra...
Ik wil dit jaar ook naar Italie gaan, Toscane zogezegd.
Ik heb er echt al zin in en het duurt nog zolang!!
pi_35041341
Oowja,

Wat me even invalt.
Ik heb laatst iets met salie gemaakt, saltimbocca alla romana en ik vind salie veel en veels te overdreven qua smaak. Doe ik iets verkeerd of is het altijd zo nadrukkelijk aanwezig.
Als ik nu een recept zie met salie durf ik het niet meer te maken omdat ik bang ben dat ik het niet lekker vind.

Wat vinden jullie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')