Veel werk kippenboullion te maken???quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:56 schreef Atnuk het volgende:
maar Piet, het is veel werk he kippenbouillon maken
maar idd het resultaat is de moeite wel waard. helaas kom ik tijd te kort dus ik vrees dat het wel met een blokje gaat zijn.....![]()
Neem een soepkip of 4 bouten, 10 peperkorrels, 2 blaadjes laurier, stukje foelie, bosje peterselie, paar tenen knolfook, een ui, een prei, een winterpeen en een grote pan, aanvullen met water en lekker lang laten trekken.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 13:04 schreef Atnuk het volgende:
nee ok , vind het wel leuk om te doen maar doordeweeks geen tijd en op zaterdag boodschappen doen poetsen etc etc....
mgoed ik ga dan morgen ook kippenbouillon maken.
Wat gaat er pcies in dat boeketje, welke kruiden er nog bij, hoeveel water, hoeveel kippenbouten ?
maw, heb je ff zo uit de losse pols een goed recept?
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Hier nog een Risotto recept
Paddestoelen Risotto
30 Gram gedroogd eekhoorntjesbrood
30 Gram gedroogde morieljes
2 eetlepels olijfolie
bleekselderijsteeltje fijngehakt
peentje fijngehakt
geperst teentje knoflook
bosje peterselie, gehakt
1 eetlepel tomatenpuree
100 Ml Melk (vol)
zout en peper (versgemalen)
1,1 liter kippeboulion (Zelfgemaakte is natuurlijk echt lekkerder, en gezien de rest van de ingredienten zou het écht zonde zijn een blokje te gebruiken)
60 gram boter
300 gram Carnaroli (Echte risotto rijst)
200 Ml zoete sherry (is hét geheim van de kok, paddestoelen en sherry, dat versterkt elkaar in paddestoelen smaak)
Vers gemalen parmasan
quote:Vuistregel voor de italiaanse keuken, een gerecht mag niet meer dan 5 ingredienten hebben.
Die ziet er prima uit.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Hier nog een Risotto recept
Paddestoelen Risotto
-knip-
Geen idee, ik gebruik gewoon de zoete sherry die ik op dat moment in huis heb.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:57 schreef NoSigar het volgende:
Haha, -Wonderchild-, het is geen wet.
Pieterbaas, welke zoete sherry kun je gebruiken? (heb ik al eens gevraagd trouwens) Ik weet weinig van sherry, maar noem een type ajb. ik heb het recept al een paar keer gemaakt, iets aangepast weliswaar, nooit met morieljes bv. Het is erg lekker, maar ook erg vullend: een behoorlijk bijgerecht.
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 12:28 schreef Daantje77 het volgende:
Ik heb hem ook opgeslagen . Zou graag horen hoe het heeft gesmaakt
Nog steeds niemand?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 15:16 schreef Innocence het volgende:
Ik heb afgelopen weekend in een Italiaans restaurantje in Antwerpen heerlijke Cannelloni op. Ik ben helaas de naam vergeten en ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het recept. De één was gevuld met gehakt en de ander met een mix van ricotta en veel groen. (niet echt culinair correct omschreven), alles overgoten met een hele zachte tomatensaus.
dat recept kent de kok, maar je verwacht toch niet dat je een recept krijgt op basis van een onduidelijke beschrijving?quote:
Had hem gisteren gemaakt hij was heerlijk!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:24 schreef Atnuk het volgende:
dit ga ik zondag maken...
fettucine met basilicum-honingkip en rucola voor 4 personen.
Dit is een grap hequote:Op donderdag 2 februari 2006 17:54 schreef Setambre het volgende:
[..]
Had hem gisteren gemaakt hij was heerlijk!
Misschien iets te zoet door de slagroom volgende keer iets meer balsamico
Crespelle (flensjes) met Spinazie en Ricotta. Zelfs als je niet graag spinazie zou eten. Ik heb 3 verschillende recepten gecombineerd (vulling uit boek A, flensjes van website B, saus en dressing website C) en het was lekker.quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:49 schreef Atnuk het volgende:
iemand nog leuke recepten voor een italiaanse ovenschotel voor 4 personen??
Graag wat uitgebreider met ingredientenquote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:32 schreef timpie82 het volgende:
Crespelle (flensjes) met Spinazie en Ricotta. Zelfs als je niet graag spinazie zou eten. Ik heb 3 verschillende recepten gecombineerd (vulling uit boek A, flensjes van website B, saus en dressing website C) en het was lekker.
Zo dat klink erg goed Pietquote:Op zaterdag 4 februari 2006 18:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik stoof op het moment hert in chianti, met knoflook. Eten we met Gnocci en kool.
degelijke toskaanse boerenkost.
Jaquote:Op zondag 5 februari 2006 15:12 schreef Bluezz het volgende:
Tnxx Timpie, ga ik binnenkort eens ff proberen
Enneh Piet, zijn dat die Gnocci balletjes in een vacuum verpakking die ik wel eens bij de italiaanse producten zie liggen maar nog nooit heb durven kopen omdat ik niet weet hoe ik ze klaar moet maken en waarbij?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |