abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23782798
Is er iemand die de Eurosport uitzending van zaterdagavond 4 December heeft gezien ??

Ze hebben de wedstrijd Bonjasky vs Akebono niet uitgezonden!!
Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
pi_23787530
heeft er iemand enig idee waar je San Da kan beoefenen in Tilburg?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_23787831
Ik ben een zware stevige kerel van 1,95m, wat is een geschikte vechtsport voor mij? En welke is te combineren met mijn hobby krachtsport?
pi_23788918
tvp.
Doe ook sinds kort kung fu, vandaar, lijkt me wel leuk om hier het een en ander te volgen.
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_23789060
@BlueCurl
Ik begrijp uit wat ik lees op je website dat jullie maar 1 keer per jaar examen hebben?
quote:
I was really preparing myself to wear that white belt for one more year...
Is dat werkelijk zo?
fok! fotoboek
pi_23802526
weet iemand een online site waar je vechtsport artikelen kunt bestellen, zoals handschoenen en bandages ? sportief.nl is ermee gestopt
pi_23837526
Jiu jitsu lijkt me wel interessant, iemand enig idee waar ik dat in noord Limburg kan doen en wat komt er allemaal bij kijken?
pi_23837782
quote:
Op woensdag 8 december 2004 18:40 schreef Evil_Jur het volgende:
Jiu jitsu lijkt me wel interessant, iemand enig idee waar ik dat in noord Limburg kan doen en wat komt er allemaal bij kijken?
Ik geloof dat ze het hier in Roermond geven, maar dat is wel Midden-Limburg.

btw: Een veel gestelde vraag: Wat is het verschil tussen Muay Thai en Kickboksen? Na wat gesearch te hebben is het meest voorkomende antwoord dat bij Muay thai meer mag, onder andere met ellebogen en knieen werken. Maar zijn er nog meer verschillen ?
pi_23849784
Weet iemand hier iets over de verschillende kung fu stijlen die er in NL gegeven worden, en wat ze inhouden, ik kijk een beetje rond en dan raak ik het overzicht kwijt. Dit zijn de stijlen/vormen die ik tegenkom:
Wushu (volgens mij een mix van alles)
Shaolin
Wing chun
Noordelijk (interne stijl?)
Zuidelijk (externe stijl?)
Dierstijlen (dragon, white crane, black crane, (roof)sprinkhaan, aap)

En zijn er stijlen die 'verboden' zijn? heb dat ooit ergens gehoord

Zou het natuurlijk allemaal aan mijn sifu kunnen vragen, maar het duurt nog anderhalve week voor ik weer kan trainen.
fok! fotoboek
pi_23991186
quote:
Op maandag 6 december 2004 17:42 schreef Un-X-PecteD het volgende:
weet iemand een online site waar je vechtsport artikelen kunt bestellen, zoals handschoenen en bandages ? sportief.nl is ermee gestopt
www.aiki-budo.nl. Ik heb geen ervaring met online bestellen bij hen. Wij halen met de vereniging spullen daar (pakken/wapens etc) en het zijn goede spullen voor een prima prijs.
pi_23994487
ah oke, Ik zal eens kijken...

bedankt!
pi_24273902
Ik doe thai boksen, en heb hiervoor ook karate gedaan en proeflesjes kung fu, maar ben er van overtuigd dat thai boksen toch wel de hardste vorm van vechtsporten is.
chinees boksen is hier gewoon een afleiding van, en dat ze die thaise gasten afmaken komt vooral omdat die enige vorm van arrogantie hebben en hun dekken ter hoogte van hun broek hebben. zie bijvoorbeeld kaoklai in de K1. doe dit tegenover een 75 kilo zware thai die snel is en zn hoofd ligt eraf.

Veel trappen van kung fu achtige sporten missen de kracht om iemand KO te trappen, en een beetje goede thaibokser of k1 vechter houd zn dekking dicht en er is 0 inpact...
daarbovenop zijn de stoten van een thaibokser veel harder.

dus ik denk dat doorgaans thaiboksen wel de realistiche vechtsport is. op straat enzo maak je niet zo 1 2 3 een gesprongen hielkick enzo.

denk dat als je 2 mensen die precies even bedreven zijn in hun sport, de thaibokser het voordeel heeft.

jullie mening?
pi_24275421
Ik weet er nog weinig vanaf. Ik heb pas geleden een sportschool gevonden waar ze thai- en kickboksen geven. Ik vraag me alleen af wat het verschil is ussen muay thai en thaiboksen ?
pi_24275544
muay thai en thai boksen is hetzelfde, in mijn mening

het verschil met kickboksen in wedstrijd verband is dat het zonder scheenbeschermers gebeurd en in de puurste vormen met alleen bandages aan...en dat je met ellebogen en knien werkt.
k1 is dan ook niet echt kickboksen, maar thai boksen.
pi_24275881
Ahzo...

Dan ga ik eens kijken of die sportschool wat soeps is... thnx voor de info.
pi_24276186
Ik denk dat niet alleen de hardheid van een stoot belangrijk is. De plaatsing kan net zoveel impact hebben.
En wat doet een thaiboxer als hij in een grondgevecht verzeild raakt?
fok! fotoboek
pi_24276872
thai bokser zorgt dat ie daar niet in verzeild raakt.... hoe denk jij een thai bokser tegen de grond te krijgen? omtrappen is vrij moeilijk, en grijp naar zn benen en zn knie zit in je gezicht.
stootkracht dnek ik dat belangrijk is bij gevechten dichtbij, dus met hoeken enzo. een thai bokser heeft de kracht om iemand KO te slaan terwijl bv een teakwondo-ka in principe niet echt hoekt en ook niet die KO kracht heeft
pi_24278400
quote:
Op woensdag 29 december 2004 15:03 schreef tommy123456 het volgende:
thai bokser zorgt dat ie daar niet in verzeild raakt.... hoe denk jij een thai bokser tegen de grond te krijgen? omtrappen is vrij moeilijk, en grijp naar zn benen en zn knie zit in je gezicht.
stootkracht dnek ik dat belangrijk is bij gevechten dichtbij, dus met hoeken enzo. een thai bokser heeft de kracht om iemand KO te slaan terwijl bv een teakwondo-ka in principe niet echt hoekt en ook niet die KO kracht heeft
Kun je nog zoveel vechtsporten doen, maar als jij in het cafe rustig aan de bar een biertje zit te drinken en iemand slaat je van achter in 1x (half)-bewusteloos, dan raak je nog op de grond terecht. En dan zul je je toch moeten redden met de ne-waza
I
pi_24287443
Een goede klap die iemand niet ziet aankomen en ne-waza is niet meer van toepassing
met wat ik zei bedoel ik dat men alles goed zit aankomen enz enz
pi_24291077
maar je ziet dus niet altijd alles goed aankomen...En iemand kan je altijd vastgrijpen, zeker als je kleren aan hebt. En al helemaal als ie zelf ook iets van vechtsporten afweet. En er zijn wel meer manier om je tegen de grond te krijgen dan je onderuit te trappen, en ook die knie die je dan wilt geven is wel te omzeilen. Het is zoals al eerder gezegd is: Er is geen ultieme vechtsport. En met elke vechtsport kun je de gemiddelde dronken randdebiel op straat wel aan...
In mijn ogen is de effectiefste vechtsport is die vechtsport die zo min mogelijk andere mensen doen...
fok! fotoboek
pi_24292412
hmm ben ik het niet mee eens....
thai chi doen veel minder mensen, maar is niet effectiever dan thai boksen vind ik

[ Bericht 11% gewijzigd door tommy123456 op 30-12-2004 09:14:55 ]
  donderdag 30 december 2004 @ 11:53:46 #112
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_24294728
ooooh heerlijk onderwerp weer
Thaiboksen is inderdaad verschrikkelijk effectief. Ook een groot aanrader.
Maar het blijft een wedstrijdsport en niet iets wat direct voor op straat bedoeld is.

Een lowkick wordt vaak pas echt effectief gedurende 1 of meerdere ronden waar je een been verlamd half op die manier.
Op straat zou ik iets sneller klaar willen zijn en direct gaan voor kruis, ogen, strot etc.

Ik zou niet gaan discussieren over vechtsporten tegen elkaar op straat. Het is geen MMA setting, zeg maar een ring of kooi waar verschillende disciplines tegen elkaar uitkomen.

Op straat krijg je te maken met situaties waar je al dan niet een antwoord op hebt.
Voor veel situaties leer je een hoop goede dingen met thaiboksen, je leert goed trappen, redelijk stoten, en knieen etc.. je leert ook verdedigen en als je redelijk traint, zeg maar wedstrijdritme dan leer je die dingen onder redelijke druk.
Daarom doen boksers/thaiboksers het meestal goed op straat.

Maar , er zijn ook situaties waarbij je bij thaiboksen niet direct een antwoord hebt. bv verdedigingen tegen pakkingen, klemmen, aan je haren trekken naar de grond, messen!!!!!!! meerdere tegenstanders!!!!
Om een voorbeeld te geven: bij wedstrijdsporten concentreer je je op 1 tegenstander. Op straat kun je dit niet doen omdat je het risico loopt vanachteren aangevallen te worden of van de zijkant etc als je vrolijk op je tegenstander aan het slaan bent. Dus moet je leren om tijdens het gevecht om je heen te blijven kijken, en daar evt momenten voor te kiezen dat dat ook kan.

wat betreft grondvechten, die bjj lui om een voorbeeld te geven maken er een sport van om kickboksers naar de grond te brengen en daar af te maken. Ik zou dat echt niet onderschatten.
Datzelfde kan ook door andere mensen gebeuren uiteraard.

thaiboksen is een verschrikkelijk mooie sport maar heeft niet als doel om jou op straat jezelf te laten verdedigen. Het is bovenal een wedstrijdsport.
Voor op straat zou ik thaiboksen combineren met een sport die zich specifiek richt op zelfverdediging, bv krav maga. qua stoten en trappen zul je btw een hoop herkennen.

Hoe lang doe je nu inmiddels aan thaiboksen?
  donderdag 30 december 2004 @ 11:57:51 #113
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_24294816
quote:
een thai bokser heeft de kracht om iemand KO te slaan terwijl bv een teakwondo-ka in principe niet echt hoekt en ook niet die KO kracht heeft
Als Taekwondo-ka zijnde wil ik dit toch wel even tegenspreken. In stijl vormen wordt er naar mijn weten niet gehoekt inderdaad. Maar Als Taekwondo-ka zijnde wordt er in wedstrijden e.d. wordt er wel degelijk gehoekt. Omdat bij TKD de nadruk ligt op trappen zie ik hier persoonlijk weinig van terug. Maar niet hoeken slaat dus nergens op.

En de KO kracht missen? Heb jij wel eens een voor- of zijwaartse trap tegen je harses gehad? Ik raad het je niet aan. En hoe denk je dat een Taekwondo-ka door een plan heen slaat op trapt. Dat zie ik een Thai boxer echt niet doen.
En begin nou niet te mauwen over de immer dichte dekking van een thai boxer waardoor je nooit een trap zou krijgen, want ook die gasten laten steken vallen.

Wel ben ik het met je eens dat je op straat het meest hebt aan thai-boxen. Aan de andere kant: mensen die het daarvoor doen mogen wat mij betreft meteen uit de vereniging gekickt worden. Als je op een vechtsport zit gebruik je die in uiterste noodzaak alleen uit zelfverdediging en niet om op straat de beer uit te hangen.

De ultieme "vechtsport" is wat mij betreft Aikido. Als je dat beheerst maakt geen hond je wat. Behalve een zeer ervaren andere Aikido-ka of iemand met een vuurwapen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_24294890
ik thai boks 2 jaar ofzo, ik denk wat makkelijker over grondgevechten omdat ik ook 9 jaar judo gedaan heb dus me daar ook wel red.
ook teakwondo en karate gedaan, dus van alles wel iets.
pi_24294975
quote:
Op donderdag 30 december 2004 09:05 schreef tommy123456 het volgende:
hmm ben ik het niet mee eens....
thai chi doen veel minder mensen, maar is niet effectiever dan thai boksen vind ik
Tai chi is nou niet echt een vechtsport...
fok! fotoboek
  donderdag 30 december 2004 @ 12:18:51 #116
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_24295222
tja na 9 jaar judo zou je mogen weten dat gevechten naar de grond gebracht kunnen worden
maar doe je wedstrijden al in thaiboksen?
pi_24295223
thai chi was bij wijze van spreken..
valt overigens wel onder vechtkunst

en voorwaarste trappen of zijwaartse trappen van een TKD is denk ik niet veel harder dan een zuivere hoge trap met het scheen tegen iemands hoofd...
en in mijn ervaring zijn hoeken en stoten van TKD minder hard, omdat een stoot vaak van voor de borst gemaakt word en alleen uit de armen.
een TKD wedstrijd word ook meer gevochten op punten, en niet op KO zoals een thai boks wedstrijd.

ik claim thai boksen niet als ultieme vechtsport. ultiem is als je alle mogelijke vechtsporten kunt

aikido vind ik zeker neit ultiem, omdat als je met 4 man gericht op diegene afgaat hij je ook niet afweert.. en dan heb ik het niet over die acties van keihard op hem afrennen 1 voor 1 natuurlijk want dan vlieg je
pi_24295275
quote:
Op donderdag 30 december 2004 12:18 schreef gimgamgommetje het volgende:
tja na 9 jaar judo zou je mogen weten dat gevechten naar de grond gebracht kunnen worden
maar doe je wedstrijden al in thaiboksen?
ach, valt mee denk ik? kom maar met een de intentie van een worp op me af en ik trap je toch met een afhoudende front kick weg..? tuurlijk kan het voorkomen dat het naar de grond gaat, maar ik denk dat voordat dat gebeurd je iemand al flink kan bezeren. en dat het niet vaak voorkomt dat een thai bokser naar de grond gehaald word.
  donderdag 30 december 2004 @ 12:21:35 #119
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_24295277
ultiem bestaat idd ook niet. het komt toch altijd op de vechter zelf aan.

tai chi is wel degelijk een een verdedigingskunst, dat claimen ze althans.
tai chi zou ook niet mijn eerste keuze zijn
  donderdag 30 december 2004 @ 12:24:35 #120
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_24295328
op straat kom je heel vaak in clinch situaties betreft. ook met thaiboksen moet je er niet vanuit gaan dat je je tegenstander met 1 trap uitschakelt of zo.

iemand die op een afstand dat je een frontkick kunt maken al met de intentie van een werpen op je af komt is zo dom dat hij niet beter verdient dan een stel gebroken ribben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')