Dat is Wing Chun dus niet. Het is verre van almachtig, dit is de grote fout die veel Wing Chunners maken, ik heb veel gehoord en gelezen van mensen met straatvechtervaring en volgens hen is de Wing Chun kettingstoot voor de meeste mensen (er zijn altijd uitzonderingen) niet effectief genoeg om een gevecht te beeindigen (zelfs mensen die zelf Wing Chun geven, geven dit toe). Ik ben lid van deze Federatie en vind het toevoegen van Muay Thai en Freefight een goed idee, want het verhoogt de effectiviteit en geeft je een bredere kijk op vechten.quote:Op maandag 15 november 2004 17:39 schreef Schaduw00 het volgende:
ik keek net op de site en ik zie dat ze daadwerkelijk ''thai box'' les geven nu.......... doe ff normaal zeg !
hoe verzin je dit, je bent een wingchun school, het wingchun is zo almachtig...
Mag ik dat even betwijfelen.quote:Op maandag 22 november 2004 23:19 schreef Nature het volgende:
Dat is Wing Chun dus niet. Het is verre van almachtig, dit is de grote fout die veel Wing Chunners maken, ik heb veel gehoord en gelezen van mensen met straatvechtervaring en volgens hen is de Wing Chun kettingstoot voor de meeste mensen (er zijn altijd uitzonderingen) niet effectief genoeg om een gevecht te beeindigen (zelfs mensen die zelf Wing Chun geven, geven dit toe).
quote:Op dinsdag 23 november 2004 09:12 schreef Hawk het volgende:
[..]
Mag ik dat even betwijfelen.
Een forse uitgevoerde Biu Sau/Hit (Faht Chong Kuen) is vaak al genoeg om een gevecht te beëindigen, oftewel de tegenstander voor te bereiden om K.O. te gaan.
BTW. De opvattingen van Muay Thai zijn een totale contradictie van Wing Chun. Nog een reden om het niet tegelijk met Wing Chun te leren (als je je Wing Chun serieus neemt, tenminste)
Het klopt dat de Biu Sau/Hit een zeer bruikbare beweging uit het Wing Chun is, maar van wat ik gehoord/gelezen heb, zowel in het echt als op internet, is dat Wing Chun behoorlijk wat beperkingen heeft, het is volgens al deze critici effectief, maar niet compleet. De mensen waar ik over praat zijn geen kinderen die niks weten, maar mensen die het systeem na jarenlange training getest hebben in gevechten op straat, als politieagent of als burger in een situatie van zelfverdediging. Sommigen hebben meer dan 20 jaar training in Wing Chun gehad en geven/gaven zelf les.quote:Op woensdag 24 november 2004 04:09 schreef Schaduw00 het volgende:
dat van dat almachtig was duidelijk sarcastisch en heerlijk generaliserend.
maar ff voor de duidelijkheid wat hawk al zei, thaiboksen en wingchun spreken zichzelf dus totaal tegen...
...ik weet nog dat ik alles wat ik me lichaam via thaiboksen had aangeleerd weer moest afleren toen ik met wingchun begon. ik denk dan ook echt niet dat je ze beide tegelijk kunt leren. (als je het wingchun serieus neemt idd)
maar niet alleen dat, gewoon al de principes en fundementen waar wingchun op gebouwd is spreekt het hele thaiboksen totaal tegen. ik snap dan ook niet hoe jij dat als wing chunner kunt zeggen.
mjah......het heeft beide zo zijn charme
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb 13 jaar judo gedaan, paar maand terug ben ik begonnen met jiu-jitsu. Ik pak het makkelijker op, door m'n ervaring.quote:Op donderdag 25 november 2004 17:01 schreef Schaduw00 het volgende:
ja ben ik het gedeeltelijk wel mee eens, kon het niet meer editten, thai boksen is redelijk simplistisch en ik ben ook niet gestopt met muai thai toen ik wing chun ging doen.......
maar toch moet je bepaalde basis technieken erin hakken en er een beetje een vat op hebben en lijkt het me toch beter om eerst een klein beetje een houvast in een sport/art te krijgen... voordat je gaat cross trainen.
2 sporten op hetzelfde moment vanaf de grond omhoog bouwen werkt elkaar tegen, omdat je 2 verschillende nieuwe ''habits'' je lichaam probeert aan te leren.
dat wil niet zeggen dat ik het niet ga doen overigens.......want ik ben waarschijnlik te gierig om maar 1 te kiezen,
Ja klopt, lees ik ook vaakquote:Op donderdag 25 november 2004 17:01 schreef Schaduw00 het volgende:
ja ben ik het gedeeltelijk wel mee eens, kon het niet meer editten, thai boksen is redelijk simplistisch en ik ben ook niet gestopt met muai thai toen ik wing chun ging doen.......
maar toch moet je bepaalde basis technieken erin hakken en er een beetje een vat op hebben en lijkt het me toch beter om eerst een klein beetje een houvast in een sport/art te krijgen... voordat je gaat cross trainen.
2 sporten op hetzelfde moment vanaf de grond omhoog bouwen werkt elkaar tegen, omdat je 2 verschillende nieuwe ''habits'' je lichaam probeert aan te leren.
dat wil niet zeggen dat ik het niet ga doen overigens.......want ik ben waarschijnlik te gierig om maar 1 te kiezen,
Is dat werkelijk zo?quote:I was really preparing myself to wear that white belt for one more year...
Ik geloof dat ze het hier in Roermond geven, maar dat is wel Midden-Limburg.quote:Op woensdag 8 december 2004 18:40 schreef Evil_Jur het volgende:
Jiu jitsu lijkt me wel interessant, iemand enig idee waar ik dat in noord Limburg kan doen en wat komt er allemaal bij kijken?
www.aiki-budo.nl. Ik heb geen ervaring met online bestellen bij hen. Wij halen met de vereniging spullen daar (pakken/wapens etc) en het zijn goede spullen voor een prima prijs.quote:Op maandag 6 december 2004 17:42 schreef Un-X-PecteD het volgende:
weet iemand een online site waar je vechtsport artikelen kunt bestellen, zoals handschoenen en bandages ? sportief.nl is ermee gestopt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |