abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23426103
inderdaad dat heet san da, dat Chinees kickboksen.

Maar weet iemand waar dat wordt gedoceerd in Tilburg eo?
Heb er zelf niet veel van kunnen vinden.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  zaterdag 20 november 2004 @ 03:28:32 #77
74856 Schaduw00
the belly of the beast.
pi_23441456
Hey gimgamgommetje.........

ik hoor een heleboel verhalen over hoe de ''burger'' versie van krav maga wattered down bullshit is. en hoe het een frenchise is geworden etc etc, en het om geld draait , kwaliteit ver te zoeken is en elke jan lul met geld de instructeurs cursus kan doorlopen.

er word niet gesparred..... het zijn alleen maar hele basic drills... en meer van dat soort spul.neem het wapen disarm gedeelte weg en je houd wat basic kickbox truukjes over, groin kicks eye gauges knietjes en slagen naar de keel. die overigens dan weer alleen gedrilled worden

graag jou meningen hierover...

zit in suspence omdat ik door een blessure voorlopig nog geen proeflessen kan nemen..
  zondag 21 november 2004 @ 00:40:49 #78
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_23460028
Ik weet niet hoe je aan die verhalen komt maar ik vind dat bullshit.
De burger versie is iets uitgebreider dan de militaire versie. Het is veel technischer.
In het leger ligt het accent meer op agressie . Ik ken iemand die lesgaf aan speciale eenheden in Israel. Dat was 80 procent agressie training en 20 % techniek. Bij ons is dat andersom, alhoewel de instructeur met de verhouding kan spelen. Ook is de versie in het leger veel meer gebaseerd op het gebruik van wapens.

kwaliteit ver te zoeken? Verreweg de meeste mensen die een instructeurscursus doen zijn al instructeur in andere vechtsporten. Tijdens mijn cursus waren dat mensen die tot 16 jaar lesgeef ervaring hebben in muay thai en jiu jitsu,, die instructeur freefight zijn, braziliaans jiu jitsu, wing chun, etc. En ze waren verschrikkelijk enthousiast over krav maga.

Basic drills, krav maga is een zelfverdedigingssysteem dat we inderdaad zo simpel mogelijk houden omdat al die leuke truucjes waar je fijne motoriek voor nodig hebt gewoon niet werken op straat. Dus idd is het basic, maar, het zijn wel basic drills tegen verschrikkelijk veel typen aanvallen van stokken, messen , pistooldreigingen etc. Je leert wat werkt vanuit welke houding, sta je bv in een vechthouding of was je niet gereed en wordt je plotseling aangevallen?
Maar ook veel loskomtechnieken tegen verwurgingen, beregrepen, headlocks,, ehh hoofdklemmen? nou ja allerlei grepen. Ook op de grond leer je je verdedigen. Niet alleen wat worstelen, maar ook tegen mesaanvallen, stokaanvallen etc als je op de grond ligt.

dat er niet gespard wordt is klinkklare bullshit, al kan dat van de instructeur afhangen.

Dingen als slagen naar de keel zitten inderdaad in het systeem, maar we zijn er niet zo enthousiast over aangezien we ook rekening houden met juridische consequenties, of het feit dat de aanvaller mischien wel familie is of een demente bejaarde of zo. Er zitten ook zachte technieken in het systeem.

Daarnaast leer je rekening houden met meerdere personen, je omgeving gebruiken etc.

De technieken op zich zitten technisch goed in elkaar. Ook is de stijl constant in ontwikkeling.
  zondag 21 november 2004 @ 18:30:33 #79
74856 Schaduw00
the belly of the beast.
pi_23472950
ahh ok, ik was gewoon geinteresseerd in jou mening aangezien jij met de cursus bezig bent.

i khoorde het van een paar mensen en toen ben ik dus wat gaan googlen, en in een nutshell vond ik wat ik opschreef, maar dat was vooral amerikaans het schijnt dat het krav magaa in amerika nogal ''Mcdojo'' achtig is..... maarja dat is het wingchun daar eigenlijk ook , en het jeet kune do, en haha eigenlijk alles dat in amerika terechtkomt word direct omgevormt in hoe kan ik zo snel mogelij k zo veel mogelijk geld verdienen. het schijnt dat er nogal wat crap scholen zitten daar... en dat ook de reden is waarom er zo een slechte mening daar rond gaat, ik bedoel smaken verschillen vanzelfsprekend.......maar om het nou te gaan vergelijken met ''tae bo'' dat kwam ik nogal vaak tegen namelijk.

voor een gedeelte om de blijkbaar verschrikkelijke commercielisatie (vast niet goed geschreven)
dat daar blijkbaar van het kaliber ''tae bo'' is, en tsjah...tae bo in amerika was heeel erg.maar ook omdat het ongeveer dezelfde kwaliteit zou hebben.

verder las ik nog (ik heb alleen de bronnen niet meer) dat het krav maga dat aan de special forces of geheime dienst geleerd was , totaal niet hetzelfde is als wat aan de regular forces geleerd was.
en dat de gasten die krav maga nu uitbrengen geeneens het echte krav maga hebben.

ook las ik nog op een site dat de mossad enzo geeneens krav maga leerde maar wat anders en dat het gewoon en marketing truuk was. of weer dat je krav maga had en krav maga en dat ze iets anders leren onder dezelfde naam. dus mischien wil je dat zelf in je achterhoofd houden o.i.d.

tog vind ik het wel grappig hoe snel je dit soort verhalen de 2 soorten krav maga, wij hebben het ''elite'' special krav maga en jij niet type verhalen krijgt. was is het toch met mensen en politics? dit is het zelfde soort geouwehoer waar iedereen zich in het wingchun wereldje van beschuldigt, en dat gaat echt door tot belachelijke hoogte's

mjah, ik heb geleerd dat het een beetje waardeloos is om teveel over iets na te denken en te researchen , een sport moet je gewoon doen en niet beleven op het internet.
dus ik kap met al dat researchen. wacht gewoon totdat ik weer kan sporten en dan ga ik het gewoon proberen.

bedankt voor de reply
pi_23505194
quote:
Op maandag 15 november 2004 17:39 schreef Schaduw00 het volgende:
ik keek net op de site en ik zie dat ze daadwerkelijk ''thai box'' les geven nu .......... doe ff normaal zeg !
hoe verzin je dit, je bent een wingchun school, het wingchun is zo almachtig...
Dat is Wing Chun dus niet. Het is verre van almachtig, dit is de grote fout die veel Wing Chunners maken, ik heb veel gehoord en gelezen van mensen met straatvechtervaring en volgens hen is de Wing Chun kettingstoot voor de meeste mensen (er zijn altijd uitzonderingen) niet effectief genoeg om een gevecht te beeindigen (zelfs mensen die zelf Wing Chun geven, geven dit toe). Ik ben lid van deze Federatie en vind het toevoegen van Muay Thai en Freefight een goed idee, want het verhoogt de effectiviteit en geeft je een bredere kijk op vechten.

Succes met je keuze, Krav Maga schijnt goed te zijn, je leert er vooral smerige technieken en het is zeer agressief. Misschien zou je ook Systema kunnen overwegen, dit is wat men trainde aan de Russische speciale eenheden, de Spetznaz.

http://www.systema.nl
http://home.wanadoo.nl/a.m.s.vanrijnsoever
pi_23509415
quote:
Op maandag 22 november 2004 23:19 schreef Nature het volgende:

Dat is Wing Chun dus niet. Het is verre van almachtig, dit is de grote fout die veel Wing Chunners maken, ik heb veel gehoord en gelezen van mensen met straatvechtervaring en volgens hen is de Wing Chun kettingstoot voor de meeste mensen (er zijn altijd uitzonderingen) niet effectief genoeg om een gevecht te beeindigen (zelfs mensen die zelf Wing Chun geven, geven dit toe).
Mag ik dat even betwijfelen.
Een forse uitgevoerde Biu Sau/Hit (Faht Chong Kuen) is vaak al genoeg om een gevecht te beëindigen, oftewel de tegenstander voor te bereiden om K.O. te gaan.

BTW. De opvattingen van Muay Thai zijn een totale contradictie van Wing Chun. Nog een reden om het niet tegelijk met Wing Chun te leren (als je je Wing Chun serieus neemt, tenminste)

[ Bericht 5% gewijzigd door Hawk op 23-11-2004 16:18:52 ]
-------Practice Mindfulness-------
  woensdag 24 november 2004 @ 04:09:47 #82
74856 Schaduw00
the belly of the beast.
pi_23533953
dat van dat almachtig was duidelijk sarcastisch en heerlijk generaliserend.

maar ff voor de duidelijkheid wat hawk al zei, thaiboksen en wingchun spreken zichzelf dus totaal tegen...

...ik weet nog dat ik alles wat ik me lichaam via thaiboksen had aangeleerd weer moest afleren toen ik met wingchun begon. ik denk dan ook echt niet dat je ze beide tegelijk kunt leren. (als je het wingchun serieus neemt idd)

maar niet alleen dat, gewoon al de principes en fundementen waar wingchun op gebouwd is spreekt het hele thaiboksen totaal tegen. ik snap dan ook niet hoe jij dat als wing chunner kunt zeggen.

mjah......het heeft beide zo zijn charme
pi_23566083
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 09:12 schreef Hawk het volgende:

[..]

Mag ik dat even betwijfelen.
Een forse uitgevoerde Biu Sau/Hit (Faht Chong Kuen) is vaak al genoeg om een gevecht te beëindigen, oftewel de tegenstander voor te bereiden om K.O. te gaan.

BTW. De opvattingen van Muay Thai zijn een totale contradictie van Wing Chun. Nog een reden om het niet tegelijk met Wing Chun te leren (als je je Wing Chun serieus neemt, tenminste)
quote:
Op woensdag 24 november 2004 04:09 schreef Schaduw00 het volgende:
dat van dat almachtig was duidelijk sarcastisch en heerlijk generaliserend.

maar ff voor de duidelijkheid wat hawk al zei, thaiboksen en wingchun spreken zichzelf dus totaal tegen...

...ik weet nog dat ik alles wat ik me lichaam via thaiboksen had aangeleerd weer moest afleren toen ik met wingchun begon. ik denk dan ook echt niet dat je ze beide tegelijk kunt leren. (als je het wingchun serieus neemt idd)

maar niet alleen dat, gewoon al de principes en fundementen waar wingchun op gebouwd is spreekt het hele thaiboksen totaal tegen. ik snap dan ook niet hoe jij dat als wing chunner kunt zeggen.

mjah......het heeft beide zo zijn charme
Het klopt dat de Biu Sau/Hit een zeer bruikbare beweging uit het Wing Chun is, maar van wat ik gehoord/gelezen heb, zowel in het echt als op internet, is dat Wing Chun behoorlijk wat beperkingen heeft, het is volgens al deze critici effectief, maar niet compleet. De mensen waar ik over praat zijn geen kinderen die niks weten, maar mensen die het systeem na jarenlange training getest hebben in gevechten op straat, als politieagent of als burger in een situatie van zelfverdediging. Sommigen hebben meer dan 20 jaar training in Wing Chun gehad en geven/gaven zelf les.

Ik weet niet of je bij de Nationale Kampioenschappen was dit jaar, maar de beste vechters daar gebruikten zelden tot nooit kettingstoten, maar vooral de Faht Chong Kuen met daarnaast hoeken en rechte stoten uit het boksen + shoots. Het feit dat er nog nooit een Wing Chunner iets bereikt heeft in het professionele Freefight circuit zegt ook het een en ander, terwijl vrijwel alle technieken zijn toegestaan. Freefighters doen niet voor niks veel aan crosstraining.

Dat het elkaar tegenspreekt maakt naar mijn mening niks uit, je leert vanuit verschillende perspectieven kijken en kunt uit beide stijlen zaken halen die voor jou bruikbaar zijn. Ik zie mezelf niet als een pure "Wing Chunner", vanuit elke stijl valt wat te leren.
  donderdag 25 november 2004 @ 17:01:30 #84
74856 Schaduw00
the belly of the beast.
pi_23569395
ja ben ik het gedeeltelijk wel mee eens, kon het niet meer editten, thai boksen is redelijk simplistisch en ik ben ook niet gestopt met muai thai toen ik wing chun ging doen.......

maar toch moet je bepaalde basis technieken erin hakken en er een beetje een vat op hebben en lijkt het me toch beter om eerst een klein beetje een houvast in een sport/art te krijgen... voordat je gaat cross trainen.

2 sporten op hetzelfde moment vanaf de grond omhoog bouwen werkt elkaar tegen, omdat je 2 verschillende nieuwe ''habits'' je lichaam probeert aan te leren.

dat wil niet zeggen dat ik het niet ga doen overigens.......want ik ben waarschijnlik te gierig om maar 1 te kiezen,
pi_23571224
quote:
Op donderdag 25 november 2004 17:01 schreef Schaduw00 het volgende:
ja ben ik het gedeeltelijk wel mee eens, kon het niet meer editten, thai boksen is redelijk simplistisch en ik ben ook niet gestopt met muai thai toen ik wing chun ging doen.......

maar toch moet je bepaalde basis technieken erin hakken en er een beetje een vat op hebben en lijkt het me toch beter om eerst een klein beetje een houvast in een sport/art te krijgen... voordat je gaat cross trainen.

2 sporten op hetzelfde moment vanaf de grond omhoog bouwen werkt elkaar tegen, omdat je 2 verschillende nieuwe ''habits'' je lichaam probeert aan te leren.

dat wil niet zeggen dat ik het niet ga doen overigens.......want ik ben waarschijnlik te gierig om maar 1 te kiezen,
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb 13 jaar judo gedaan, paar maand terug ben ik begonnen met jiu-jitsu. Ik pak het makkelijker op, door m'n ervaring.
Denk dat het moeilijker is geweest als ik zowel judo als jiu-jitsu vanaf het begin had moeten leren.
pi_23574844
quote:
Op donderdag 25 november 2004 17:01 schreef Schaduw00 het volgende:

Ja klopt, lees ik ook vaak
pi_23624631
Hey leuk topic ik doe nu 1 jaar en drie maandjes kung fu (all style, mengsel van noordelijk en zuidelijk) en nog 4 dagen en ik heb examen whiehie!

(okay verkapt tvp-tje )
pi_23722707
Bij the way: The K-1 World Grand Prix 2004 Final is set for Saturday, December 4th at the Tokyo Dome.

http://www.so-net.ne.jp/feg/k-1gp/b04_1130.htm

Bonjasky, Aerts en Hoost \o/
Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
  donderdag 2 december 2004 @ 22:50:34 #89
74856 Schaduw00
the belly of the beast.
pi_23726167
waar word dat uitgezonden?
pi_23735696
Geen idee, ik vermoed dat het wel een aantal weken gaat duren voordat Eurosport het gaat uitzenden... Zaterdagavond komt wel fight club, dus wie weet...
pi_23782798
Is er iemand die de Eurosport uitzending van zaterdagavond 4 December heeft gezien ??

Ze hebben de wedstrijd Bonjasky vs Akebono niet uitgezonden!!
pi_23787530
heeft er iemand enig idee waar je San Da kan beoefenen in Tilburg?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_23787831
Ik ben een zware stevige kerel van 1,95m, wat is een geschikte vechtsport voor mij? En welke is te combineren met mijn hobby krachtsport?
pi_23788918
tvp.
Doe ook sinds kort kung fu, vandaar, lijkt me wel leuk om hier het een en ander te volgen.
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_23789060
@BlueCurl
Ik begrijp uit wat ik lees op je website dat jullie maar 1 keer per jaar examen hebben?
quote:
I was really preparing myself to wear that white belt for one more year...
Is dat werkelijk zo?
fok! fotoboek
pi_23802526
weet iemand een online site waar je vechtsport artikelen kunt bestellen, zoals handschoenen en bandages ? sportief.nl is ermee gestopt
pi_23837526
Jiu jitsu lijkt me wel interessant, iemand enig idee waar ik dat in noord Limburg kan doen en wat komt er allemaal bij kijken?
pi_23837782
quote:
Op woensdag 8 december 2004 18:40 schreef Evil_Jur het volgende:
Jiu jitsu lijkt me wel interessant, iemand enig idee waar ik dat in noord Limburg kan doen en wat komt er allemaal bij kijken?
Ik geloof dat ze het hier in Roermond geven, maar dat is wel Midden-Limburg.

btw: Een veel gestelde vraag: Wat is het verschil tussen Muay Thai en Kickboksen? Na wat gesearch te hebben is het meest voorkomende antwoord dat bij Muay thai meer mag, onder andere met ellebogen en knieen werken. Maar zijn er nog meer verschillen ?
pi_23849784
Weet iemand hier iets over de verschillende kung fu stijlen die er in NL gegeven worden, en wat ze inhouden, ik kijk een beetje rond en dan raak ik het overzicht kwijt. Dit zijn de stijlen/vormen die ik tegenkom:
Wushu (volgens mij een mix van alles)
Shaolin
Wing chun
Noordelijk (interne stijl?)
Zuidelijk (externe stijl?)
Dierstijlen (dragon, white crane, black crane, (roof)sprinkhaan, aap)

En zijn er stijlen die 'verboden' zijn? heb dat ooit ergens gehoord

Zou het natuurlijk allemaal aan mijn sifu kunnen vragen, maar het duurt nog anderhalve week voor ik weer kan trainen.
fok! fotoboek
pi_23991186
quote:
Op maandag 6 december 2004 17:42 schreef Un-X-PecteD het volgende:
weet iemand een online site waar je vechtsport artikelen kunt bestellen, zoals handschoenen en bandages ? sportief.nl is ermee gestopt
www.aiki-budo.nl. Ik heb geen ervaring met online bestellen bij hen. Wij halen met de vereniging spullen daar (pakken/wapens etc) en het zijn goede spullen voor een prima prijs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')