abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 oktober 2004 @ 11:09:51 #51
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_22676560
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 10:41 schreef xkb het volgende:

[..]

In Tilburg, volgens mij zit er hier geen 1?
TILBURG!!!!!!!!!!!! Daar ga ik naartoe verhuizen.
weet je toevallig of er freefight of een andere vorm van MMA gegeven wordt?
pi_22676948
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 11:09 schreef gimgamgommetje het volgende:

[..]

TILBURG!!!!!!!!!!!! Daar ga ik naartoe verhuizen.
weet je toevallig of er freefight of een andere vorm van MMA gegeven wordt?
Ik heb er al wel naar lopen zoeken maar tot nu toe niets gevonden. En dat terwijl Bas Rutten hier vandaan komt :0
pi_22677831
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 22:21 schreef Stroomschok het volgende:
Effe op de site van Arashi gegeken naar de foto's. Misschien stomme vraag, maar hebben jullie daar wel een mat?
Wij hebben een tatami, maar 60 man past niet in onze dojo. Daarom hebben ze besloten om de KM stage buiten op een van de sportvelden te geven.
pi_22678354
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 10:41 schreef xkb het volgende:

[..]

In Tilburg, volgens mij zit er hier geen 1?
In Tilburg inderdaad niet zo te zien, wel in Eindhoven.
pi_22681118
Is het eigenlijk mogelijk in een later stadium van Genbukan over te stappen naar Bujinkan? Ik ga nl binnen een aantal maanden verhuizen naar een stad waar ze geen Genbukan hebben.
pi_22683705
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 15:48 schreef xkb het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk in een later stadium van Genbukan over te stappen naar Bujinkan? Ik ga nl binnen een aantal maanden verhuizen naar een stad waar ze geen Genbukan hebben.
Tsja ik denk niet dat bujinkan leraren daar moeilijk over zullen doen, in ieder geval de leraren die ik ken zullen daar niet moeilijk over doen.

Kijk anders eens op www.bujinkanbudokai.nl voor dojo's in nederland. Ook op www.mikodojo.nl staan een aantal dojo's vermeld.
pi_22721035
Er komen weer wat partijen en samenvattingen op eurosport voor de geintesseerde dat is op:

23 oktober

20:00 VECHTSPORT
Fight Club Superleague

24 oktober

18:00 VECHTSPORT
Fight Club K1-World GP NAGOYA

25 oktober

20:30 VECHTSPORT
Fight Club Muay Thai All Star
-
  zondag 31 oktober 2004 @ 14:17:14 #58
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_22974651
quote:
Op zondag 17 oktober 2004 11:09 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Ik raad je aan om Mixed Martial Arts te gaan doe, dus mix fight... Heb je in t dagelijkse leven heel veel. Het is gewoon de combinatie van kickboksen en grabling (dus grondgevechten).
Als het je echt puur en alleen om het vechten gaat is Mix Fight misschien wel een aanrader. Verder vind ik het maar een lompe bezigheid, het ziet er totaal niet uit. Daar komt bij dat het grondvechten zeer belangrijk is, omdat je in de praktijk binnen no time naar de grond gaat tijdens een wedstrijd. (Ik heb het zelf overigens ongeveer een half jaar gedaan en weet wel waar ik over praat).

Zelf hecht ik echter vooral heel veel waarde aan de schoonheid van de sport/technieken. Ik ben nooit een vechtsport gaan doen met de bedoeling mezelf te leren verdedigen. Zelf ben ik vechsport gaan beoefenen omdat ik al die prachtige trappen altijd geweldig vond om te zien. Ik denk dat dit de reden is dat Mix-Fight niet echt mijn ding is.

Voor mensen als Rucksichlos is de 'sport' misschien wel een uitkomst, maar hou er wel rekening mee dat het een vrij harde sport is. Je moet denk ik toch of van jezelf al een beetje het beuk-type zijn, of al enige vechtsport ervaring hebben, wil je daar een beetje lekker in de zaal staan.

Momenteel ben ik na een half jaartje Kickboksen weer begonnen m'n Karate op te pakken. Karate is denk ik toch echt mijn sport, al wil ik er ter verbreding nog een sport bij doen (zit te denken aan Capoeira). Ik ben echter ook zeer benieuwd naar het fullcontact Kyokushinkai karate. Ik doe namelijk zelf Kyokushin, maar dan semi contact en ben nieuwsgierig naar het fullcontact Kyokushin.

Kent iemand fullcontact Kyokushinkai scholen in omgeving A'dam?

[ Bericht 0% gewijzigd door KreKkeR op 31-10-2004 16:40:46 ]
Krekker is de bom!
pi_23226215
ik las 'n tijdje terug ergens dat er een soort karate-achtig iets bestaat, namelijk Wushu oid (?)
De beste mensen die dat beoefenen schijnen elke keer van Thaise top van Thai-boksers te winnen.

Op zich klinkt het dus wel interessant, heeft misschien iemand meer info hierover? En weet misschien iemand of er ook Wushu wordt gedoceerd in Tilburg?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_23236603
Wushu is niet een soort karate, eerder een soort kung fu, als je info zoekt, kijk dan vooral op http://wushu.pagina.nl/ . (no kiddin)
Wat zal ik hier nou eens van maken?
  maandag 15 november 2004 @ 01:23:20 #61
74856 Schaduw00
the belly of the beast.
pi_23321068
jij bedoelt ...hoe heet dat nou ook alweer....... san da volgens mij (ik kan in de war zijn), het is iig chinees kickboxen ...... wu chu is als ik me niet vergis een algemene term voor al de chinese vechtsporten..... en dus niet echt duidelijk.

het zou leuk zijn als mensen ophielden ''wu shu'' als een sport/vechtkunst op te noemen... de meeste mensen denken dan ook meteen aan wat ze dan meestal noemen acrobatiek/gay ... ik weet zo snel niet hoe je het noemt maar de vorm waar ze met wapens veel acrobatische sierlijke dingen uitvoeren.

maar idd, die san da gasten schijnen die thai boxers behoorlijk pakslaag te geven......

[ Bericht 18% gewijzigd door Schaduw00 op 15-11-2004 01:32:18 ]
  maandag 15 november 2004 @ 01:52:02 #62
74856 Schaduw00
the belly of the beast.
pi_23321330
Anyway......paar vraagjes: HAWK ... ik las langgeleden ergens in vechtsport 1 ofzo dat jij wingchun deed? doe je dit nog steeds? en bij welke tak?

ik heb een tijdje wingtjun geprobeert (leungting)... maar mijn school was op het moment in een overgang naar de IWKA , (dat hele sergio ladarola verhaal en de organisatie die hij is begonnen..) naja...ik heb ook 2 proeflessen bij vogel gedraait maar dat vond ik behoorlijk waardeloos hij stond dan ook niet zo goed bekend in het wereldje heb ik begrepen.
anyway, ik kon het niet echt interessant vinden... wat ik jammer vond want ik stond er wel voor open het leek me onwijs cool...

maar het kwam neer op siu nim tao...... en heel veel van die oefeningen waar je tegenover elkaar staat en in elkaars handen slaat, maar dan heel basic , en dus geen chi sao (de namen van de syllabus zijn me ontschoten). Dat opzich is nog geen eens gek we moeten allemaal ergens beginnen , maar de hogere jongens deden ook niks anders dan dat soort oefeningen.

ik kwam daar omdat ik een effectief zelfverdedings/vecht systeem wou leren en tegelijkertijd en sport voor langere tijd , maar ik zag 0,0 straat effectiviteit...waar ik dus voor kwam.
er werd niet gesparred 0,0 (wat wingchun niet echt doet).. maar ook niks anders dat werkelijke actie naabootst of mij deed denken van hmmm dat is goed spul of i dont wanna mess with him... op de site stond nog zo nadrukkelijk... ''je begint een vechtsport in de 1e instantie voorzelfverdediging... dus la na de 1e les willen wij dat jij met een veiliger gevoel vertrekt'' nou met het 1e gedeelte van de siunimtao op zak voelde ik me niet bepaald veiliger.

nee maar serieus... het leek voor mij dus meer een soort van chi sao club ofzo... ik zag 0,0 straat effectiviteit, en ik vond het saai, ben dus maar weer gaan kickboxen.

maar mijn vraag dus.... jij bent nu al een behoorlijke tijd bezig, hoe lang? en kan jij er nou echt wat mee... een eerlijk antwoord a.u.b. ben ik heel benieuwd naar namelijk, heb je het wel eens gebruikt. kun jij jezelf echt effectief verdedigen, of aanvallen eigenlijk want het is aanvallend.
vertel er eens wat over. oh en waar train je.
  maandag 15 november 2004 @ 02:31:17 #63
74856 Schaduw00
the belly of the beast.
pi_23321608
zijn er verder nog KRAV MAGA , AIKI-JITSU en JIU-JITSU beoefenaars aanwezig...het liefst met wat ervaring.

ik heb gekickboxed en het was leuk, heerlijke workout, en je leert snel iets dat je een beetje kunt gebruiken, maar het is alleen maar trappen en slaan. ik vond het een beetje eenzijdig en teveel wedstrijdgericht.

ik ben opzoek naar iets dat me leert mezelf effectief te verdedigen dat is heel belangrijk... en wat verder ook nog leuk is op de lange termijn. kickboxen was basicly alleen maar schoppen en slaan. en dan ben je al aan het vechten en gaan we er maar ff vanuit dat je ook niet binnen 5 seconden elkaar al aan het vasthouden of naar de grond aan het trekken bent, hoe het tog meestal gaat. ik ben opzoek naar iets dat wat veelzijdiger is.

KRAV MAGA..... lijkt me heel interessant vooral omdat het effectief schijnt te zijn maar ook veelzijdig en leuk, maar ik hoor gemixte dingen hierover.

AIKI-JITSU lijkt me heeel cool..... ik denk verder dat ik het niet moet vergelijken met steven seagal want zijn films zijn volgens mij meer voor de show, maar het lijkt me wel heeel cool. AIKIDO leek me altijd heel cool, maar ik vind het een beetje teveel show, zowiezo heeft het geen aanvallen, en wat ik zie is altijd alleen maar verdedigingen van grepen naar je keel en lichaam en van die ronde mes aanvallen... nooit iets tegen een directe stoot of een schop of meer praktijk toepasbare dingen, maar wat ik vooral vaak hoor is dat het alleen werkt tegen aanvallen waar iemand zijn volledige lichaam (en kracht) zeg maar ingooit en niet tegen een gedoseerde slag waar je op door wilt combinere nzeg maar,verder duurt het heel lang voordat je er iets mee kunt , maar het is ook heel elegant wat mooit is , maar minder praktijk gericht . tenzij je een grootmeester bent dan kun je er ongetwijfeld wat mee, vandaar dat aiki jitsu interessant lijkt dit is veel beter praktijk toepasbaar van wat ik begrijp.
volgens mij een beetje schaars in nederland , en ook hierover gemixte verhalen...
is verder totaal niet mijn bedoeling om aikido af te kraken.

JIU-JITSU) heel veelzijdig , maar mischien dan weer een beetje te veelzijdig... waardoor de nadruk veel op 1 aspect gaat liggen... wat ligt aan de voorkeur van de leraar... tog lijkt het me wel interessant..

verder wou ik als kind altijd ninja zijn, en lijkt bujinkan helemaal geweldig maar ik zoek ook effectiviteit en 6 jaar voordat ik iets kan toepassen duurt me gewoon iets te lang, plus er zit niks goeds in den haag, ik hoor dat er in oestgeest wel iets goeds zit overigens (en dan bedoel ik niet de iga's ghehe) en bij leiden...

als de beoefenaars over hun sport een beetje zouden willen vertellen, of het praktijk toepasbaar is ..maar ook wat je leert en hoe het is. gewoon je algemene beleving.

i heb al het een en ander opgezocht maar ik wil het graag van de (ervaren)beoefenaars horen.
alvast bedankt

[ Bericht 14% gewijzigd door Schaduw00 op 15-11-2004 03:09:45 ]
pi_23323420
quote:
Op maandag 15 november 2004 01:52 schreef Schaduw00 het volgende:
Anyway......paar vraagjes: HAWK ... ik las langgeleden ergens in vechtsport 1 ofzo dat jij wingchun deed? doe je dit nog steeds? en bij welke tak?
Yep, Yip Man/Wang Kiu-tak.
quote:
maar mijn vraag dus.... jij bent nu al een behoorlijke tijd bezig, hoe lang? en kan jij er nou echt wat mee... een eerlijk antwoord a.u.b. ben ik heel benieuwd naar namelijk, heb je het wel eens gebruikt. kun jij jezelf echt effectief verdedigen, of aanvallen eigenlijk want het is aanvallend.
vertel er eens wat over. oh en waar train je.
Doe het nu zo'n 5 jaar ofzo, maar met onderbrekingen, heb niet constant getraind.
En ja, ik kan er wat mee. Vooral qua reflexen en snelheid merk je dat je een behoorlijk voordeel hebt tegenover niet Wing Chunners, dat krijg ik ook altijd te horen als ik tegenover een beginner sta:"Jezus, wat ben jij snel" Dat heeft gewoon te maken met het feit dat bewegingen een automatisme worden en je daardoor nooit een stilstaand moment hebt, je gaat altijd door
Waarin Wing Chun in mijn ogen ook apart is: Het heeft vrijwel overal een antwoord op.

Wing Chun is een aanvallende stijl, maar wat je op zal vallen als je tegen een echt gevorderde Wing Chunner staat is hoe ontzettend moeilijk het is om ze te raken.
Ik herinner mij nog de eerste keer dat ik tijdens het sparren (ja, dat doen wij wel veel) tegenover een gevorderde stond. Elke stoot van mij werd afgeweerd/onderschept en ik kreeg er 5 voor terug. Op het laatst durfde ik niet eens meer aan te vallen.....

Pas als je wat gevorderd bent zal je de echte waarde van de Siu Nim Tao kunnen inzien/waarderen. Alle basisbewegingen zitten erin.

De straat-effectiviteit van Wing Chun hangt erg af van de school waar je les krijgt. Ik heb ook wel eens tegenover personen van andere scholen gestaan waar ik dacht .
Zoals Wong Shun Leung zei:"Don't play with hands. Hit"

BTW. Heb nog nooit echt moeten vechten en ik train niet echt op een vaste plaats (Wing Chun Federatie) meestal Noord-Holland.
Misschien moet je anders even langsgaan en aan wat leraren vragen of ze je de effectiviteit kunnen demonstreren (Je hoeft niet bang te zijn dat ze dan meteen met grof geweld op je in gaan beuken, hoor (In Noord-Holland iig) Ze zullen je het gewoon rustig demonstreren en uitleggen.
-------Practice Mindfulness-------
  maandag 15 november 2004 @ 16:23:50 #65
74856 Schaduw00
the belly of the beast.
pi_23330839
ow ja, dick wachtberger..... die was ik helemaal vergeten.... ja dat kan ik me nog wel voorstellen...die hebben het verwesterd , veel wedstrijd elementen enzo, veel sparren.

maar is het niet zo dat je heel wat anders leert?dat hoorde ik vaak namelijk, want hun doen ook nog aan grondgevecht en wedstrijden enzo... als ik het me goed herinner heb ik zwlfs gelezen dat je in kickbox evenementen of mix fight evenementen kon deelnemen.

ik heb toen nog een proeflesje gedraait, maar ik kon toen der tijd het westerse karakter niet zo waarderen..
ook kon ik de koude kille grauwe sterotype gymzaal niet waarderen (ik was een traditionele dojo gewend) en ik kreeg gelijk nachtmerries over me middelbare school tijd.

jullie zijn dus weer een beetje het andere extreme, doen jullie wel aan sensitivity training en dat soort dingen? ik kreeg namelijk tijdens me proefles het idee dat het voornamelijk gewoon beuken was(en dat deden ze dan ook, 2 werden in hun nek gegrepen door wachtberger). en 5 minuten stond iemand voor de klas die wat technieken showde.de rest was een beetje beuken en de les was maar 45 minuten volgens mij inclusief warmup maar dat weet ik niet zeker,

of zit mijn beeld er compleet naast?
pi_23332019
quote:
Op maandag 15 november 2004 16:23 schreef Schaduw00 het volgende:
ow ja, dick wachtberger..... die was ik helemaal vergeten.... ja dat kan ik me nog wel voorstellen...die hebben het verwesterd , veel wedstrijd elementen enzo, veel sparren.

maar is het niet zo dat je heel wat anders leert?dat hoorde ik vaak namelijk, want hun doen ook nog aan grondgevecht en wedstrijden enzo... als ik het me goed herinner heb ik zwlfs gelezen dat je in kickbox evenementen of mix fight evenementen kon deelnemen.
Klopt, dat is er het laatste jaar bijgekomen. Niet iedereen is daar even blij mee. Ikzelf vind het behoorlijk Bull. Verander de naam dan in Mixed Martial Arts school ofzo, maar als je jezelf Wing Chun school noemt hou je er dan ook exclusief mee bezig. Er is nog zat te leren.
Er zijn al meer dan genoeg Kickbox-scholen.
quote:
ik heb toen nog een proeflesje gedraait, maar ik kon toen der tijd het westerse karakter niet zo waarderen..
Tja, ik weet niet beter. Heb niks anders gekend, maar ik herinner me wel dat ik in het begin ook vrij westers vond.
quote:
ook kon ik de koude kille grauwe sterotype gymzaal niet waarderen (ik was een traditionele dojo gewend) en ik kreeg gelijk nachtmerries over me middelbare school tijd.

Zal het je nog erger vertellen. M'n eerste les was in m'n oude school, waar ik hoopte nooit meer een voet te zetten!
quote:
jullie zijn dus weer een beetje het andere extreme, doen jullie wel aan sensitivity training en dat soort dingen? ik kreeg namelijk tijdens me proefles het idee dat het voornamelijk gewoon beuken was(en dat deden ze dan ook, 2 werden in hun nek gegrepen door wachtberger)
Hmmm.... Volgens mij was ik hier bij. Of misschien gebeurd dat elke week bij Wachtberger

quote:
en 5 minuten stond iemand voor de klas die wat technieken showde.de rest was een beetje beuken en de les was maar 45 minuten volgens mij inclusief warmup maar dat weet ik niet zeker,

of zit mijn beeld er compleet naast?
Nee, je zit er niet naast. Dat is de les zoals Wachtberger hem geeft. Hij laat je zo een hele les kettingstoten.(vinden ook anderen, waaronder leraren) Ben dan ook snel bij hem vertrokken.
Andere leraren (N-H) geven wel veel Chi Sao (sensitiviteits-oefeningen)
  maandag 15 november 2004 @ 17:39:52 #67
74856 Schaduw00
the belly of the beast.
pi_23332799
shit.... hoopte nog dat ik er onwijs naast zat

ik keek net op de site en ik zie dat ze daadwerkelijk ''thai box'' les geven nu .......... doe ff normaal zeg !
hoe verzin je dit, je bent een wingchun school, het wingchun is zo almachtig... en dan ga je daarnaast thaibox les geven ....dan vraag ik me ook nog af wat een wingchun federatie in godsnaam af weet van thai boxen, als je serieus wilt thai boxen doe je dat dan tog ook bij een club met titels en veel ervaring in die tak. net als dat je ook niet gaat thaiboxen bij van die fitness clubjes die daarnaast thaibox les 1 keer per week geven, ( tenzij je het recreatief doet natuurlijk )

en tsjah..... mijn ervaring met wachtberger was dus dead on, het was idd dus bijna een hele les kettingstoten, en vooral niks uitleggen aan de nieuweling, gewoon zeggen kettingstoten, en wanneer ik een vraag stel aan me partner zeggen ''als hij het niet begrijpt heeft hij pech'' ow het komt allemaal weer terug nu, er was 0,0 uitleg van die wachtberger.. je werd totaal an je lot overgelaten.... ik bedoel ik hoef geen speciale behandeling maar ff een keer laten zien wat de houding is of hoe zo een stoot uitgevoert word was leu kgeweest, in plaats daarvan zegt ie als ie het niet snapt heeft ie pech

ook weet ik nog dat een paar daar het echt geweldig vonden om me op mijn neus te raken, helemaal in een deuk, toen moest ik ze maar ff heel hard lowkicken want dat vond ik zo achterlijk.

acht ja.......denk dat ik maar serieus over krav maga ga nadenken.
bedankt iig voor de replies.
pi_23334422
quote:
Op maandag 15 november 2004 17:39 schreef Schaduw00 het volgende:

en wanneer ik een vraag stel aan me partner zeggen ''als hij het niet begrijpt heeft hij pech'' (Ja, die komt terug) ow het komt allemaal weer terug nu, er was 0,0 uitleg van die wachtberger.. je werd totaal an je lot overgelaten.... ik bedoel ik hoef geen speciale behandeling maar ff een keer laten zien wat de houding is of hoe zo een stoot uitgevoert word was leu kgeweest, in plaats daarvan zegt ie als ie het niet snapt heeft ie pech
Als ik m'n eerste les bij Wachtberger had gehad was ik absoluut niet meer teruggekomen.
Onbehouwen hork. Toen ik begon kreeg je zowel uitleg als aanmoedigingen.
Wachtberger wordt gerespecteerd vanwege zijn Wing Chun, maar ik ken eigenlijk niemand (incl. leraren) die hem mag.

Als je geen Wing Chun gaat doen vanwege je ervaring met Wachtberger, jammer. Er zijn ook andere leraren.
BTW er is nog een stijl die veel op Wing Chun lijkt, Hsing Yi, misschien kan je ook daar eens naar kijken.

Anyway, veel succes bij het zoeken naar een stijl die bij je past.
  maandag 15 november 2004 @ 23:38:43 #69
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_23342899
quote:
Op maandag 15 november 2004 02:31 schreef Schaduw00 het volgende:
zijn er verder nog KRAV MAGA beoefenaars aanwezig...het liefst met wat ervaring.

alvast bedankt
ben bezig met instructeurscursus (ikmf)
of het op straat toepasbaar is? jah absoluut, ik vind dat het prima werkt.
En in Den Haag kun je prima terecht voor krav maga. zit in sportscentrym ockenburg geloof ik bij kijkduin.

als je verder wat wil weten kun je het vragen hier of email: lexbijlsma@hotmail.com
  dinsdag 16 november 2004 @ 19:20:27 #70
74856 Schaduw00
the belly of the beast.
pi_23359035
ja ik had de ikmf gevonden,,,,,,, ik ga zeker een proefles nemen, lijkt me heel interessant.
hoe lang doe jij het al? en hoe lang schat je in voor je ongeveer een basis erin hebt en kunt toepassen? ik ben niet zo een persoon die alles in een week wil leren...... ik heb geduld, maar ik ben gewoon algemene inschattingen aan het maken.

verder twijfel ik nog steeds over aikido, ook al duurt het nogal lang om er een grip op te hebben... het is wel mooi en ik heb het altijd al willen doen,

aiki jujutsu is voorzover ik kan vinden nergens bij mij in de buurt te doen , zelfs bijna nergens in nederland , heel jammer, heeft ook aanvals technieken en focussed wat meer op praktijk, en wat minder op sierlijk.
  dinsdag 16 november 2004 @ 20:07:48 #71
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_23360332
ben begonnen met seminar en instructeurscursus van't voorjaar 2004, dus niet zo lang in die zin. maar ik heb er nu zeg maar 30 volle dagen opzitten dus redelijk wat uurtjes.

ja, de basis heb je snel door, en eigenlijk is alles vrij simpel en het is toe te passen.
je krijgt een gedeelte technieken waarvan ik vind dat ze uitstekend werken.
Ook krijg je een gedeelte mentaliteitstraining, dus het presteren onder druk en bv 'decision making'hmm nou ja dus het beslissen wat je op dat moment moet doen. zo ben je bv vrij relaxed aan het sparren en opeens trekt je tegenstander een mes. of je staat ontspannen met je ogen dicht, je wordt aangetikt of hoort je naam en opeens wordt je met een stok aangevallen etc etc. het is dan aan jou om adequaat te reageren.

hoe lang het duurt voor je het kan toepassen weet ik niet. Je hebt een vrij vast staand curricilum technisch gezien. je leert al vrij snel stoten en schoppen op allerlei manieren en ontsnappingen uit verwurgingen en zo. het ligt er aan wat er op dat moment op straat gebeurt en zo hoeveel je er wat aan hebt. maar het is er wel op gericht om mensen zo snel mogelijk weerbaar te maken.

Een ander voordeel is dat de meeste technieken verder borduren op natuurlijke reacties en reflexen waardoor het vrij natuurlijk is. Mede hierdoor en door het feit dat het gebruik maakt van je groffe motoriek functioneert het beter onder stress en hoef je minder te doen om de technieken bij te schaven.

Ik zou zeker eens een proefles nemen idd, spam spam
  donderdag 18 november 2004 @ 01:49:16 #72
74856 Schaduw00
the belly of the beast.
pi_23394114
jammer alleen dat ik met een blessure zit, zal nog wel ff duren voor mijn eerste proefles

heb er wel zin in.......

ik heb mijn dromen als aikido meester voorlopig maar ff aan de wilgen gehangen ghehe
pi_23403718
Ik zit sinds een paar maanden op Wing Chun, en het bevalt goed. Maar, weet iemands een site waar uitgelegd word hoe je correct een sjerp om moet doen? Volgens mij doe ik het helemaal fout...
  donderdag 18 november 2004 @ 22:57:20 #74
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_23413469
nee, maar kan je sifu je dat niet uitleggen?
pi_23415425
heeft ie gedaan, alleen ben ik het vergeten. ik wou thuis ff oefenen... (heb net een band)
pi_23426103
inderdaad dat heet san da, dat Chinees kickboksen.

Maar weet iemand waar dat wordt gedoceerd in Tilburg eo?
Heb er zelf niet veel van kunnen vinden.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  zaterdag 20 november 2004 @ 03:28:32 #77
74856 Schaduw00
the belly of the beast.
pi_23441456
Hey gimgamgommetje.........

ik hoor een heleboel verhalen over hoe de ''burger'' versie van krav maga wattered down bullshit is. en hoe het een frenchise is geworden etc etc, en het om geld draait , kwaliteit ver te zoeken is en elke jan lul met geld de instructeurs cursus kan doorlopen.

er word niet gesparred..... het zijn alleen maar hele basic drills... en meer van dat soort spul.neem het wapen disarm gedeelte weg en je houd wat basic kickbox truukjes over, groin kicks eye gauges knietjes en slagen naar de keel. die overigens dan weer alleen gedrilled worden

graag jou meningen hierover...

zit in suspence omdat ik door een blessure voorlopig nog geen proeflessen kan nemen..
  zondag 21 november 2004 @ 00:40:49 #78
28654 gimgamgommetje
si vis pacem para bellum
pi_23460028
Ik weet niet hoe je aan die verhalen komt maar ik vind dat bullshit.
De burger versie is iets uitgebreider dan de militaire versie. Het is veel technischer.
In het leger ligt het accent meer op agressie . Ik ken iemand die lesgaf aan speciale eenheden in Israel. Dat was 80 procent agressie training en 20 % techniek. Bij ons is dat andersom, alhoewel de instructeur met de verhouding kan spelen. Ook is de versie in het leger veel meer gebaseerd op het gebruik van wapens.

kwaliteit ver te zoeken? Verreweg de meeste mensen die een instructeurscursus doen zijn al instructeur in andere vechtsporten. Tijdens mijn cursus waren dat mensen die tot 16 jaar lesgeef ervaring hebben in muay thai en jiu jitsu,, die instructeur freefight zijn, braziliaans jiu jitsu, wing chun, etc. En ze waren verschrikkelijk enthousiast over krav maga.

Basic drills, krav maga is een zelfverdedigingssysteem dat we inderdaad zo simpel mogelijk houden omdat al die leuke truucjes waar je fijne motoriek voor nodig hebt gewoon niet werken op straat. Dus idd is het basic, maar, het zijn wel basic drills tegen verschrikkelijk veel typen aanvallen van stokken, messen , pistooldreigingen etc. Je leert wat werkt vanuit welke houding, sta je bv in een vechthouding of was je niet gereed en wordt je plotseling aangevallen?
Maar ook veel loskomtechnieken tegen verwurgingen, beregrepen, headlocks,, ehh hoofdklemmen? nou ja allerlei grepen. Ook op de grond leer je je verdedigen. Niet alleen wat worstelen, maar ook tegen mesaanvallen, stokaanvallen etc als je op de grond ligt.

dat er niet gespard wordt is klinkklare bullshit, al kan dat van de instructeur afhangen.

Dingen als slagen naar de keel zitten inderdaad in het systeem, maar we zijn er niet zo enthousiast over aangezien we ook rekening houden met juridische consequenties, of het feit dat de aanvaller mischien wel familie is of een demente bejaarde of zo. Er zitten ook zachte technieken in het systeem.

Daarnaast leer je rekening houden met meerdere personen, je omgeving gebruiken etc.

De technieken op zich zitten technisch goed in elkaar. Ook is de stijl constant in ontwikkeling.
  zondag 21 november 2004 @ 18:30:33 #79
74856 Schaduw00
the belly of the beast.
pi_23472950
ahh ok, ik was gewoon geinteresseerd in jou mening aangezien jij met de cursus bezig bent.

i khoorde het van een paar mensen en toen ben ik dus wat gaan googlen, en in een nutshell vond ik wat ik opschreef, maar dat was vooral amerikaans het schijnt dat het krav magaa in amerika nogal ''Mcdojo'' achtig is..... maarja dat is het wingchun daar eigenlijk ook , en het jeet kune do, en haha eigenlijk alles dat in amerika terechtkomt word direct omgevormt in hoe kan ik zo snel mogelij k zo veel mogelijk geld verdienen. het schijnt dat er nogal wat crap scholen zitten daar... en dat ook de reden is waarom er zo een slechte mening daar rond gaat, ik bedoel smaken verschillen vanzelfsprekend.......maar om het nou te gaan vergelijken met ''tae bo'' dat kwam ik nogal vaak tegen namelijk.

voor een gedeelte om de blijkbaar verschrikkelijke commercielisatie (vast niet goed geschreven)
dat daar blijkbaar van het kaliber ''tae bo'' is, en tsjah...tae bo in amerika was heeel erg.maar ook omdat het ongeveer dezelfde kwaliteit zou hebben.

verder las ik nog (ik heb alleen de bronnen niet meer) dat het krav maga dat aan de special forces of geheime dienst geleerd was , totaal niet hetzelfde is als wat aan de regular forces geleerd was.
en dat de gasten die krav maga nu uitbrengen geeneens het echte krav maga hebben.

ook las ik nog op een site dat de mossad enzo geeneens krav maga leerde maar wat anders en dat het gewoon en marketing truuk was. of weer dat je krav maga had en krav maga en dat ze iets anders leren onder dezelfde naam. dus mischien wil je dat zelf in je achterhoofd houden o.i.d.

tog vind ik het wel grappig hoe snel je dit soort verhalen de 2 soorten krav maga, wij hebben het ''elite'' special krav maga en jij niet type verhalen krijgt. was is het toch met mensen en politics? dit is het zelfde soort geouwehoer waar iedereen zich in het wingchun wereldje van beschuldigt, en dat gaat echt door tot belachelijke hoogte's

mjah, ik heb geleerd dat het een beetje waardeloos is om teveel over iets na te denken en te researchen , een sport moet je gewoon doen en niet beleven op het internet.
dus ik kap met al dat researchen. wacht gewoon totdat ik weer kan sporten en dan ga ik het gewoon proberen.

bedankt voor de reply
pi_23505194
quote:
Op maandag 15 november 2004 17:39 schreef Schaduw00 het volgende:
ik keek net op de site en ik zie dat ze daadwerkelijk ''thai box'' les geven nu .......... doe ff normaal zeg !
hoe verzin je dit, je bent een wingchun school, het wingchun is zo almachtig...
Dat is Wing Chun dus niet. Het is verre van almachtig, dit is de grote fout die veel Wing Chunners maken, ik heb veel gehoord en gelezen van mensen met straatvechtervaring en volgens hen is de Wing Chun kettingstoot voor de meeste mensen (er zijn altijd uitzonderingen) niet effectief genoeg om een gevecht te beeindigen (zelfs mensen die zelf Wing Chun geven, geven dit toe). Ik ben lid van deze Federatie en vind het toevoegen van Muay Thai en Freefight een goed idee, want het verhoogt de effectiviteit en geeft je een bredere kijk op vechten.

Succes met je keuze, Krav Maga schijnt goed te zijn, je leert er vooral smerige technieken en het is zeer agressief. Misschien zou je ook Systema kunnen overwegen, dit is wat men trainde aan de Russische speciale eenheden, de Spetznaz.

http://www.systema.nl
http://home.wanadoo.nl/a.m.s.vanrijnsoever
pi_23509415
quote:
Op maandag 22 november 2004 23:19 schreef Nature het volgende:

Dat is Wing Chun dus niet. Het is verre van almachtig, dit is de grote fout die veel Wing Chunners maken, ik heb veel gehoord en gelezen van mensen met straatvechtervaring en volgens hen is de Wing Chun kettingstoot voor de meeste mensen (er zijn altijd uitzonderingen) niet effectief genoeg om een gevecht te beeindigen (zelfs mensen die zelf Wing Chun geven, geven dit toe).
Mag ik dat even betwijfelen.
Een forse uitgevoerde Biu Sau/Hit (Faht Chong Kuen) is vaak al genoeg om een gevecht te beëindigen, oftewel de tegenstander voor te bereiden om K.O. te gaan.

BTW. De opvattingen van Muay Thai zijn een totale contradictie van Wing Chun. Nog een reden om het niet tegelijk met Wing Chun te leren (als je je Wing Chun serieus neemt, tenminste)

[ Bericht 5% gewijzigd door Hawk op 23-11-2004 16:18:52 ]
  woensdag 24 november 2004 @ 04:09:47 #82
74856 Schaduw00
the belly of the beast.
pi_23533953
dat van dat almachtig was duidelijk sarcastisch en heerlijk generaliserend.

maar ff voor de duidelijkheid wat hawk al zei, thaiboksen en wingchun spreken zichzelf dus totaal tegen...

...ik weet nog dat ik alles wat ik me lichaam via thaiboksen had aangeleerd weer moest afleren toen ik met wingchun begon. ik denk dan ook echt niet dat je ze beide tegelijk kunt leren. (als je het wingchun serieus neemt idd)

maar niet alleen dat, gewoon al de principes en fundementen waar wingchun op gebouwd is spreekt het hele thaiboksen totaal tegen. ik snap dan ook niet hoe jij dat als wing chunner kunt zeggen.

mjah......het heeft beide zo zijn charme
pi_23566083
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 09:12 schreef Hawk het volgende:

[..]

Mag ik dat even betwijfelen.
Een forse uitgevoerde Biu Sau/Hit (Faht Chong Kuen) is vaak al genoeg om een gevecht te beëindigen, oftewel de tegenstander voor te bereiden om K.O. te gaan.

BTW. De opvattingen van Muay Thai zijn een totale contradictie van Wing Chun. Nog een reden om het niet tegelijk met Wing Chun te leren (als je je Wing Chun serieus neemt, tenminste)
quote:
Op woensdag 24 november 2004 04:09 schreef Schaduw00 het volgende:
dat van dat almachtig was duidelijk sarcastisch en heerlijk generaliserend.

maar ff voor de duidelijkheid wat hawk al zei, thaiboksen en wingchun spreken zichzelf dus totaal tegen...

...ik weet nog dat ik alles wat ik me lichaam via thaiboksen had aangeleerd weer moest afleren toen ik met wingchun begon. ik denk dan ook echt niet dat je ze beide tegelijk kunt leren. (als je het wingchun serieus neemt idd)

maar niet alleen dat, gewoon al de principes en fundementen waar wingchun op gebouwd is spreekt het hele thaiboksen totaal tegen. ik snap dan ook niet hoe jij dat als wing chunner kunt zeggen.

mjah......het heeft beide zo zijn charme
Het klopt dat de Biu Sau/Hit een zeer bruikbare beweging uit het Wing Chun is, maar van wat ik gehoord/gelezen heb, zowel in het echt als op internet, is dat Wing Chun behoorlijk wat beperkingen heeft, het is volgens al deze critici effectief, maar niet compleet. De mensen waar ik over praat zijn geen kinderen die niks weten, maar mensen die het systeem na jarenlange training getest hebben in gevechten op straat, als politieagent of als burger in een situatie van zelfverdediging. Sommigen hebben meer dan 20 jaar training in Wing Chun gehad en geven/gaven zelf les.

Ik weet niet of je bij de Nationale Kampioenschappen was dit jaar, maar de beste vechters daar gebruikten zelden tot nooit kettingstoten, maar vooral de Faht Chong Kuen met daarnaast hoeken en rechte stoten uit het boksen + shoots. Het feit dat er nog nooit een Wing Chunner iets bereikt heeft in het professionele Freefight circuit zegt ook het een en ander, terwijl vrijwel alle technieken zijn toegestaan. Freefighters doen niet voor niks veel aan crosstraining.

Dat het elkaar tegenspreekt maakt naar mijn mening niks uit, je leert vanuit verschillende perspectieven kijken en kunt uit beide stijlen zaken halen die voor jou bruikbaar zijn. Ik zie mezelf niet als een pure "Wing Chunner", vanuit elke stijl valt wat te leren.
  donderdag 25 november 2004 @ 17:01:30 #84
74856 Schaduw00
the belly of the beast.
pi_23569395
ja ben ik het gedeeltelijk wel mee eens, kon het niet meer editten, thai boksen is redelijk simplistisch en ik ben ook niet gestopt met muai thai toen ik wing chun ging doen.......

maar toch moet je bepaalde basis technieken erin hakken en er een beetje een vat op hebben en lijkt het me toch beter om eerst een klein beetje een houvast in een sport/art te krijgen... voordat je gaat cross trainen.

2 sporten op hetzelfde moment vanaf de grond omhoog bouwen werkt elkaar tegen, omdat je 2 verschillende nieuwe ''habits'' je lichaam probeert aan te leren.

dat wil niet zeggen dat ik het niet ga doen overigens.......want ik ben waarschijnlik te gierig om maar 1 te kiezen,
pi_23571224
quote:
Op donderdag 25 november 2004 17:01 schreef Schaduw00 het volgende:
ja ben ik het gedeeltelijk wel mee eens, kon het niet meer editten, thai boksen is redelijk simplistisch en ik ben ook niet gestopt met muai thai toen ik wing chun ging doen.......

maar toch moet je bepaalde basis technieken erin hakken en er een beetje een vat op hebben en lijkt het me toch beter om eerst een klein beetje een houvast in een sport/art te krijgen... voordat je gaat cross trainen.

2 sporten op hetzelfde moment vanaf de grond omhoog bouwen werkt elkaar tegen, omdat je 2 verschillende nieuwe ''habits'' je lichaam probeert aan te leren.

dat wil niet zeggen dat ik het niet ga doen overigens.......want ik ben waarschijnlik te gierig om maar 1 te kiezen,
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb 13 jaar judo gedaan, paar maand terug ben ik begonnen met jiu-jitsu. Ik pak het makkelijker op, door m'n ervaring.
Denk dat het moeilijker is geweest als ik zowel judo als jiu-jitsu vanaf het begin had moeten leren.
pi_23574844
quote:
Op donderdag 25 november 2004 17:01 schreef Schaduw00 het volgende:

Ja klopt, lees ik ook vaak
pi_23624631
Hey leuk topic ik doe nu 1 jaar en drie maandjes kung fu (all style, mengsel van noordelijk en zuidelijk) en nog 4 dagen en ik heb examen whiehie!

(okay verkapt tvp-tje )
pi_23722707
Bij the way: The K-1 World Grand Prix 2004 Final is set for Saturday, December 4th at the Tokyo Dome.

http://www.so-net.ne.jp/feg/k-1gp/b04_1130.htm

Bonjasky, Aerts en Hoost \o/
Wanna hug it out? Let's hug it out, bitch!
  donderdag 2 december 2004 @ 22:50:34 #89
74856 Schaduw00
the belly of the beast.
pi_23726167
waar word dat uitgezonden?
pi_23735696
Geen idee, ik vermoed dat het wel een aantal weken gaat duren voordat Eurosport het gaat uitzenden... Zaterdagavond komt wel fight club, dus wie weet...
pi_23782798
Is er iemand die de Eurosport uitzending van zaterdagavond 4 December heeft gezien ??

Ze hebben de wedstrijd Bonjasky vs Akebono niet uitgezonden!!
pi_23787530
heeft er iemand enig idee waar je San Da kan beoefenen in Tilburg?
pi_23787831
Ik ben een zware stevige kerel van 1,95m, wat is een geschikte vechtsport voor mij? En welke is te combineren met mijn hobby krachtsport?
pi_23788918
tvp.
Doe ook sinds kort kung fu, vandaar, lijkt me wel leuk om hier het een en ander te volgen.
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_23789060
@BlueCurl
Ik begrijp uit wat ik lees op je website dat jullie maar 1 keer per jaar examen hebben?
quote:
I was really preparing myself to wear that white belt for one more year...
Is dat werkelijk zo?
fok! fotoboek
pi_23802526
weet iemand een online site waar je vechtsport artikelen kunt bestellen, zoals handschoenen en bandages ? sportief.nl is ermee gestopt
pi_23837526
Jiu jitsu lijkt me wel interessant, iemand enig idee waar ik dat in noord Limburg kan doen en wat komt er allemaal bij kijken?
pi_23837782
quote:
Op woensdag 8 december 2004 18:40 schreef Evil_Jur het volgende:
Jiu jitsu lijkt me wel interessant, iemand enig idee waar ik dat in noord Limburg kan doen en wat komt er allemaal bij kijken?
Ik geloof dat ze het hier in Roermond geven, maar dat is wel Midden-Limburg.

btw: Een veel gestelde vraag: Wat is het verschil tussen Muay Thai en Kickboksen? Na wat gesearch te hebben is het meest voorkomende antwoord dat bij Muay thai meer mag, onder andere met ellebogen en knieen werken. Maar zijn er nog meer verschillen ?
pi_23849784
Weet iemand hier iets over de verschillende kung fu stijlen die er in NL gegeven worden, en wat ze inhouden, ik kijk een beetje rond en dan raak ik het overzicht kwijt. Dit zijn de stijlen/vormen die ik tegenkom:
Wushu (volgens mij een mix van alles)
Shaolin
Wing chun
Noordelijk (interne stijl?)
Zuidelijk (externe stijl?)
Dierstijlen (dragon, white crane, black crane, (roof)sprinkhaan, aap)

En zijn er stijlen die 'verboden' zijn? heb dat ooit ergens gehoord

Zou het natuurlijk allemaal aan mijn sifu kunnen vragen, maar het duurt nog anderhalve week voor ik weer kan trainen.
fok! fotoboek
pi_23991186
quote:
Op maandag 6 december 2004 17:42 schreef Un-X-PecteD het volgende:
weet iemand een online site waar je vechtsport artikelen kunt bestellen, zoals handschoenen en bandages ? sportief.nl is ermee gestopt
www.aiki-budo.nl. Ik heb geen ervaring met online bestellen bij hen. Wij halen met de vereniging spullen daar (pakken/wapens etc) en het zijn goede spullen voor een prima prijs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')