abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21797884
Vanochtend stonden ze weer met z'n tienen naast elkaar de keuters bij mij voor te laten zeiken en schijten op het grasveldje. Als ik er gezellig naast ga staan zeiken cq poepen kan ik een heerlijke boete van de politie tegenmoet zien, maar van honden wordt het wel geaccepteerd? Ben ik nu achterlijk?
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_21797913
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 08:12 schreef julekes het volgende:
Vanochtend stonden ze weer met z'n tienen naast elkaar de keuters bij mij voor te laten zeiken en schijten op het grasveldje. Als ik er gezellig naast ga staan zeiken cq poepen kan ik een heerlijke boete van de politie tegenmoet zien, maar van honden wordt het wel geaccepteerd? Ben ik nu achterlijk?
Nou achterlijk wil ik niet zeggen, maar als de gemeente je "hondenbelasting" oplegt, mag de hond ook poepen op gemeente grond.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  dinsdag 7 september 2004 @ 08:25:16 #3
58824 somextra
Kijk eens in de spiegel
pi_21797945
Waarom is er eigenlijk geen kattenbelasting?? Echt niet elke kat doet het thuis op de kattebak
Ik wist niet dat leegte zoveel ruimte kon innemen. Gezondheid is niet alles, maar zonder gezondheid is alles niets.
pi_21797995
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 08:25 schreef somextra het volgende:
Waarom is er eigenlijk geen kattenbelasting?? Echt niet elke kat doet het thuis op de kattebak
Zeg geen slapende honden (katten) wakker maken...
  dinsdag 7 september 2004 @ 08:37:57 #5
13250 Lod
Sapere aude!
pi_21798023
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 08:18 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Nou achterlijk wil ik niet zeggen, maar als de gemeente je "hondenbelasting" oplegt, mag de hond ook poepen op gemeente grond.
Ik betaal toch ook gemeentebelasting
GNU Terry Pratchett
pi_21798031
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 08:37 schreef Lod het volgende:

[..]

Ik betaal toch ook gemeentebelasting
Ja, daar onder valt ook een toilet in je huis onder...
Riolering...
pi_21798033
De poep van de honden laten ze liggen, maar goed...
  dinsdag 7 september 2004 @ 08:41:50 #8
58824 somextra
Kijk eens in de spiegel
pi_21798051
Het is zowiezo raar dat een soort dier (de mens in dit geval) zegt dat dat stukje aarde van de mens is en dat dit dier dan kan bepalen wat andere dieren hier wel en niet mogen doen........
Ik wist niet dat leegte zoveel ruimte kon innemen. Gezondheid is niet alles, maar zonder gezondheid is alles niets.
pi_21798115
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 08:41 schreef somextra het volgende:
Het is zowiezo raar dat een soort dier (de mens in dit geval) zegt dat dat stukje aarde van de mens is en dat dit dier dan kan bepalen wat andere dieren hier wel en niet mogen doen........
Leuk he, regeltjes...
  dinsdag 7 september 2004 @ 08:59:08 #10
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_21798187
Hondenbelasting is een leuk potje voor de gemeente om gaten in de begroting te dichten ...
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
  dinsdag 7 september 2004 @ 09:03:10 #11
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21798231
mogen honden nu ook al niet meer op grasveldjes poepen van mensen?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 7 september 2004 @ 09:08:40 #12
13250 Lod
Sapere aude!
pi_21798291
Wij gooiden vroeger de drollen van onze honden van onze tuin naar die van de buren.
Die rotzooi wilden wij niet hebben in onze tuin
GNU Terry Pratchett
pi_21798366
quote:

[..]

Rot toch op. Dat staat nergens. Dat is gewoon een kutexcuus van mensen die te lui en dom zijn om te begrijpen dat ze dingen op moeten ruimen.
Over een paar jaar begint het feest hier, als mijn kinderen elke drie weken een wormenkuur mogen met dank aan die schijtmachines en hun achterlijke baasjes.
Maar de politie heeft het veel drukker met het bekeuren van hardrijders, terwijl 30% van de kinderen onder de 10 (je leest het goed) een worminfectie heeft door de hondenstront.
In de VS krijg je een boeten van 200 dollar oid als je zoiets waagt, in Duitsland zijn ze er te fatsoenlijk voor en doet de politie ook vast wel iets. Maar hier betekent 'meer blauw op straat' vooral meer betutteling van de burger terwijl er lustig doorgescheten wordt.
Walgelijk
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_21798378
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 09:03 schreef MikeyMo het volgende:
mogen honden nu ook al niet meer op grasveldjes poepen van mensen?
Nee, want daar spelen kinderen. Daarnaast mogen honden sowieso niet poepen buiten een hondentoilet of het moet direct opgeruimd worden door het baasje. Handen uit de mouwen dus en veel plezier. Laat een ander niet met jouw rotzooi zitten!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_21798416
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 09:17 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Rot toch op. kutexcuus lui en dom moeten ruimen.
schijtmachines achterlijke baasjes.
hondenstront.
Walgelijk
Jammer dat je nou mijn berichtje eruit moet pikken...
Mijn hondje doet het netjes EN op eigen grond, EN het wordt nog opgeruimd ook!

DUS IK BETAAL VOOR ANDERMANS HONDEN!!!

Leven is soms zuur, maar pas op tegen we je het hebt!
En oh ja, schrijf een brief aan de gemeente! Help meer...
  dinsdag 7 september 2004 @ 09:25:00 #16
58824 somextra
Kijk eens in de spiegel
pi_21798456
Blauw op straat......op van die paarden zeker die de hele straat bevuilen en wat nooit opgeraapt wordt door de eigenaar.
pi_21798565
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 09:22 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Jammer dat je nou mijn berichtje eruit moet pikken...
Mijn hondje doet het netjes EN op eigen grond, EN het wordt nog opgeruimd ook!

DUS IK BETAAL VOOR ANDERMANS HONDEN!!!

Leven is soms zuur, maar pas op tegen we je het hebt!
En oh ja, schrijf een brief aan de gemeente! Help meer...
Excuus. Ik meende dat je één van die mensen was die dat als commentaar hebben als ik het "waag" er iets van te zeggen als ze hun hond in mijn portiek hun gang laten gaan.

Brieven aan de gemeente helpen geen hol. Mijn moeder is daar 20 jaar geleden mee begonnen en ik heb het nog een tijd overgenomen na haar overlijden (hetgeen niks met strontoverlast te maken had overigens) maar er gebeurt gewoon niks. Ja, er wordt een hondentoilet gebouwd op een plaats waar niemand naartoe gaat of ze laten hun hond er gewoon pontificaal naast schijten.
DIt is echt een vorm van asocialiteit die typisch hollandsch is geloof ik. Onbegrijpelijk.
  dinsdag 7 september 2004 @ 09:33:24 #18
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21798572
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 09:18 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nee, want daar spelen kinderen. Daarnaast mogen honden sowieso niet poepen buiten een hondentoilet of het moet direct opgeruimd worden door het baasje. Handen uit de mouwen dus en veel plezier. Laat een ander niet met jouw rotzooi zitten!
kinderen spelen tegenwoordig enkel nog op hun computer hoor En vaak als ikz e buiten zie spelen zijn ze met hun hondje op het gras aan het spelen

Overigens zijn er tal van losloopgebieden... sommige op hele vreemde plakken maar vaak ook genoeg gewoon bij mensen voor de deur (grasveldjes)
[..]
pi_21798586
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 09:25 schreef somextra het volgende:
Blauw op straat......op van die paarden zeker die de hele straat bevuilen en wat nooit opgeraapt wordt door de eigenaar.
Lijkt me niet zo'n raar idee dat de uitvoerende macht iets dat in het wetboek van strafrecht staat deedwerkelijk aanpakt, toch? En nee, daar heb je geen knollenwouten voor nodig.
  FOK!fotograaf dinsdag 7 september 2004 @ 09:34:28 #20
18921 freud
Who's John Galt?
pi_21798588
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 09:25 schreef somextra het volgende:
En als je het aan ze teruggeeeft (ok, gooit), dan krijg je een boete!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_21798603
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 09:33 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

kinderen spelen tegenwoordig enkel nog op hun computer hoor En vaak als ikz e buiten zie spelen zijn ze met hun hondje op het gras aan het spelen

Overigens zijn er tal van losloopgebieden... sommige op hele vreemde plakken maar vaak ook genoeg gewoon bij mensen voor de deur (grasveldjes)
Losloopgebieden zijn niet synoniem aan "schijt-er-maar-op-los"-gebieden.
En mijn kindjes blijven met hun klauwtjes van mijn pc af. Spelen zullen ze!
  dinsdag 7 september 2004 @ 09:36:04 #22
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21798608
Ik heb nog nooit een wormenkuur nodig gehad en ik heb toch echt vaak genoeg door de poep gelopen, zelf een hond gehad en ik ken ook niemand die ooit een wormenkuur heeft gehad (laat staan dat het door hondenpoep zou komen)

we hebben een gefrustreerd iemand

Wat vindt je dan van katten Mwanatabu: die poepen niet onder toezicht van het baasje op grasveldjes en bosjes maar gewoon op eigen houtje in jouw tuin
[..]
  dinsdag 7 september 2004 @ 09:37:02 #23
13250 Lod
Sapere aude!
pi_21798623
Ik snap dat gezeik over honden en paarden poep nooit zo goed. Ik heb er nooit problemen mee. Daarentegen vind ik alle rotzooi die de mens achterlaat veel storender: blikjes, verpakkingen, sigarettenpeuken e.d. Vooral McDonalds-meuk zie je overal.
GNU Terry Pratchett
  dinsdag 7 september 2004 @ 09:37:49 #24
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21798630
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 09:35 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Losloopgebieden zijn niet synoniem aan "schijt-er-maar-op-los"-gebieden.
En mijn kindjes blijven met hun klauwtjes van mijn pc af. Spelen zullen ze!
wel leuk dat jij als mens maar even wilt bepalen waar onze viervoeterige medebewoners van deze planeet zijn behoeft mag/moet doen...

Overigens snap ik niet wat het nut dan van een losloopgebied is als honden er hun behoefte niet eens meer mogen doen.
[..]
pi_21798660
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 09:33 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Excuus. Ik meende dat je één van die mensen was die dat als commentaar hebben als ik het "waag" er iets van te zeggen als ze hun hond in mijn portiek hun gang laten gaan.

Brieven aan de gemeente helpen geen hol. Mijn moeder is daar 20 jaar geleden mee begonnen en ik heb het nog een tijd overgenomen na haar overlijden (hetgeen niks met strontoverlast te maken had overigens) maar er gebeurt gewoon niks. Ja, er wordt een hondentoilet gebouwd op een plaats waar niemand naartoe gaat of ze laten hun hond er gewoon pontificaal naast schijten.
DIt is echt een vorm van asocialiteit die typisch hollandsch is geloof ik. Onbegrijpelijk.
Ik snap je wel!
Vind het ook smerig, hier in de buurt wordt wel gebruik gemaakt van "hondentoiletten", ik loop er wel eens langs, maar zou mijn hond er nog niet uitlaten.
Het is inderdaad asociaal.
pi_21798667
Bovendien heeft mijn hond geen wormen en is het bekend dat die via zandbakken (lees: katten) verspreid worden.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  dinsdag 7 september 2004 @ 09:41:40 #27
13250 Lod
Sapere aude!
pi_21798672
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 09:36 schreef MikeyMo het volgende:
Ik heb nog nooit een wormenkuur nodig gehad en ik heb toch echt vaak genoeg door de poep gelopen, zelf een hond gehad en ik ken ook niemand die ooit een wormenkuur heeft gehad (laat staan dat het door hondenpoep zou komen)
Ze zijn er wel:
quote:
ZOÖNOSE
Twee wormsoorten zijn van belang wat betreft gezondheidsrisico’s voor de mens. Dat zijn de spoelworm en de Echinococcus lintworm.
Spoelwormlarven kunnen namelijk ook bij mensen (vooral kinderen lopen risico via de zandbak of onhygiënisch contact met een huisdier) een trektocht door het lichaam gaan maken. Er kunnen symptomen optreden als spierpijn of hoesten, maar ook (buik)griep-achtige verschijnselen of algehele malaise. Een ernstige complicatie van een spoelworm infectie bij de mens is de manifestatie van een spoelworm larve in het oog hetgeen blindheid kan veroorzaken. Gelukkig komt deze complicatie zelden voor.
Zoals reeds genoemd is de mens een tussengastheer voor de Echinococcus lintworm. Deze lintworm manifesteert zich in het lichaam van de tussengastheer als zogenaamde blaasworm: een soort cyste die enorm groot kan worden. Deze blaasworm kan zich in diverse organen manifesteren, zoals lever, longen en hersenen.

Cyste van de blaasworm (Echinococcus) in spierweefsel

De andere twee soorten lintwormen (Dipylidium en Taenia) zijn in principe niet besmettelijk voor de mens omdat mensen nu eenmaal geen rauwe muizen of konijnen eten en al helemaal geen vlooien of vlooienlarven! De proglottiden vormen dus ook geen gevaar voor de mens (ook niet voor kinderen).
bron (o.a.).
Verder is af en toe een wormpje niet zo slecht voor de gezondheid, het verbetert je immuunsysteem

edit: meer over zoönosen
GNU Terry Pratchett
pi_21798711
Katten vind ik net zo smerig ja. En het percentage worminfecties onder kinderen is geen fabeltje:
quote:
Spoelworm-infecties bij de mens
Ook bij de mens kunnen, door het opnemen van de eitjes, infecties optreden. Spoelwormeieren worden vooral gevonden op plaatsen waar honden en katten hun behoefte doen zoals: tuinen, plantsoenen, groenstroken en zandbakken. Deze plaatsen zijn nu juist ook het speelterrein van kinderen. Uit meerdere onderzoeken is gebleken dat deze plaatsen vaak ernstig besmet zijn met spoelworm eieren. Bij een recent onderzoek in de stad Utrecht bleek dat er in 25% van de grondmonsters uit parken en in 59% van de monsters uit openbare zandbakken
Spoelwormeieren aanwezig waren.
Hoewel infecties bij volwassenen waarschijnlijk net zo gemakkelijk optreden als bij kinderen, lopen kinderen door hun speelgedrag en minder goede hygiëne een veel groter risico geïnfecteerd te worden. De gevolgen van een spoelworm-infectie bij de mens. Infecties met spoelwormen zijn bij de mens helemaal niet zeldzaam. Op grond van bloedonderzoek is gebleken dat 8% van de Nederlanders ooit een infectie heeft doorgemaakt.Spoelworm larven maken bij de mens een trektocht door het lichaam zoals die beschreven werd bij de oudere hond. De larven zullen zich dus niet tot volwassen wormen ontwikkelen maar in verschillende organen en weefsels terecht komen. Ter plaatse kunnen vervolgens kleine ontstekingshaarden ontstaan. Of er ziekte zal optreden is afhankelijk van het aantal opgenomen eitjes en de plaats waar de larven uiteindelijk terecht komen. Gelukkig verlopen de meeste infecties zonder ziekteverschijnselen. Als er wel verschijnselen optreden zijn deze vaak ook niet erg duidelijk. Buikpijn, spierpijn en moeheid, verschijnselen die ook bij griep optreden, kunnen het gevolg zijn van een infectie. In zeldzame gevallen komt de larve in het oog terecht.

Adviezen aan honde- en katte-eigenaren·

-Laat honden niet uit op plaatsen waar kinderen spelen of, nog beter, deponeer de ontlasting in de grijze vuilniscontainer.

-Laat katten hun behoefte doen in een kattebak.

-Verwijder ontlasting die aan de haren van de dieren blijft hangen.

-Verschoon regelmatig de ligplaatsen van honden en katten.

Honden en katten moeten regelmatig worden ontwormd. De aandacht moet hierbij vooral gericht zijn op de behandeling van het jonge dieren en zogende dieren.
Bron:www.haviksborgh.nl/asp/hethazewinkel.nl/

En ja, je wordt vrij gefrustreerd als je je vader een keer bijna in elkaar geslagen ziet worden omdat hij het lef had er iets van te zeggen en de politie vervolgens een "waarschuwing" geeft aan degene die zijn opwindmuis onder onze carport liet poepen in plaats van een boete voor a) de poep en b) het geweld.
pi_21798750
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 09:37 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

wel leuk dat jij als mens maar even wilt bepalen waar onze viervoeterige medebewoners van deze planeet zijn behoeft mag/moet doen...
Gelukkig hoef ik dat niet te doen maar doet de wetgevende macht dat voor mij. Daar betaal ík nou belasting voor.
quote:
Overigens snap ik niet wat het nut dan van een losloopgebied is als honden er hun behoefte niet eens meer mogen doen.
Dat de honden lekker kunnen loslopen en spelen? En ze mogen er van mij best poepen, als de baas het maar opruimt.
pi_21798811
Er zijn zat plekken waar je wel degelijk een bekeuring kan krijgen als je je hond wild laat poepen en het niet opruimt...

Vind het dan ook niet meer dan normaal dat als je hond ergens wat doet waar het echt niet handig is dat je het opruimt.

Ik hou ook niet van strontstampen, laten we wel zijn, niemand houdt van in hondenstront te staan dansen, dus gewoon opruimen als het in de weg ligt, of nog beter eerst je hond ergens uitlaten waar zijn afval geen last bezorgt, dan pas naar dat leuke grasveldje...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_21798926
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 09:47 schreef Mwanatabu het volgende:

Dat de honden lekker kunnen loslopen en spelen? En ze mogen er van mij best poepen, als de baas het maar opruimt.
Het hangt er trouwens vanaf waar je woont, natuurlijk. Ik woon in een klein boerendorp waar de mores is dat men de honden geheel loslaat en zelfs in tuinen laat lopen (en bijbehorend poept en plast). De tuineigenaren (zelfs de niet-hondenbezitters) lijken dit niet erg te vinden...

Maar goed, het belangrijkste is gewoon dat je de hond inderdaad niet laat poepen op plekken waar mensen er last van hebben. Dan ruim ik het wel op.
  dinsdag 7 september 2004 @ 10:05:36 #32
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_21799023
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 09:59 schreef Karboenkeltje het volgende:
Het hangt er trouwens vanaf waar je woont, natuurlijk. Ik woon in een klein boerendorp waar de mores is dat men de honden geheel loslaat en zelfs in tuinen laat lopen (en bijbehorend poept en plast). De tuineigenaren (zelfs de niet-hondenbezitters) lijken dit niet erg te vinden...

Maar goed, het belangrijkste is gewoon dat je de hond inderdaad niet laat poepen op plekken waar mensen er last van hebben. Dan ruim ik het wel op.
Ik woon in een betuwsch stadje en sinds ik m'n voortuin open heb liggen omdat de bestratingsmannen volgende week pas tijd hebben, beschouwt mijn wijde omgeving mijn tuin ineens als honden (en katten) twoilet. Ik vind dat wel erg, maar als ik er wat van zeg kan ik in het beste geval een grote bek krijgen en ik heb inmiddels ook al lichamelijk geweld ondervonden.
Dat er zand ligt en er nog geen hek omheen staat betekent niet dat elke gek er maar mag schijten hoor ...
  dinsdag 7 september 2004 @ 10:11:50 #33
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21799092
Ik heb er zelf ook een vreselijke hekel aan dat er overal stront ligt dus toen ik mijn hond kreeg heb ik gelijk van die poepzakjes gekocht en die heb ik altijd bij me. Nou is mijn hond gelukkig een beetje preuts en wil hij alleen poepen als hij goed verscholen zit (in de bosjes of in het hoge gras van het poepveldje) dus zomaar midden op de stoep poepen zal hij niet gauw doen. Maar het komt nog wel eens voor dat hij in het park op het gras poept. Kleine moeite om het even op te ruimen.
Maar ik zie vaak zat hondeneigenaren die het een rotzorg zal zijn waar hun hond poept
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  dinsdag 7 september 2004 @ 10:13:52 #34
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_21799117
[quote]Op dinsdag 7 september 2004 10:11 schreef Spindizzy het volgende:
-knip-[quote]

Hulde. Zo'n hond had ik ook, maar toen hij slechter werd (is 15 geworden) liet 'ie het regelmatig vallen op de plek waar het in hem opkwam om de sluitspier te ontspannen (niet zelden na het uitlaten als hij weer in de gang was ... gelukkig hebben we een tegelvloer ).
kleinmeiske sjouwde dus trouw het laatste jaar met schepje en al achter het hondje aan. Niet meer dan normaal
pi_21799135
Dat tuinengedoe vind ik echt ronduit asociaal...

Als je reuen hebt dan weet je dat ze maar al te graag struikjes in tuinen dood willen plassen, ik heb mijn honden dan ook het commando "tuin" geleerd, als ik langs tuinen loop, of ergens anders waar ik niet wil dat ze hun poot optillen dan geef ik het commando "tuin" en dan doen ze het ook niet.

Gewoon een kwestie van aanleren, kost vrij weinig moeite, maar je hebt er een heel hondenleven plezier van...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_21799136
Jezus, dat dat bestaat... Mensen die agressief worden als ze terecht kritiek krijgen op de schijt van hun hond.
pi_21799196
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 10:15 schreef erodome het volgende:

Als je reuen hebt dan weet je dat ze maar al te graag struikjes in tuinen dood willen plassen, ik heb mijn honden dan ook het commando "tuin" geleerd, als ik langs tuinen loop, of ergens anders waar ik niet wil dat ze hun poot optillen dan geef ik het commando "tuin" en dan doen ze het ook niet.
Daarvoor heb ik het universele commando "!". Werkt overal en altijd, soms ook bij kleine kinderen die dan volautomatisch schuldig gaan kijken. Maar goed, ik heb mijn hond in ieder geval aangeleerd dat hij niet op bestrating, beton of asfalt poept en dat scheelt al een boel.
  dinsdag 7 september 2004 @ 10:26:13 #38
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_21799299
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 10:15 schreef erodome het volgende:

Gewoon een kwestie van aanleren, kost vrij weinig moeite, maar je hebt er een heel hondenleven plezier van...
Top!

In mijn tuin staan geeneens struiken, het is een grote kale zandvlakte van 160 m2
  dinsdag 7 september 2004 @ 10:30:00 #39
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21799361
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 10:15 schreef Karboenkeltje het volgende:
Jezus, dat dat bestaat... Mensen die agressief worden als ze terecht kritiek krijgen op de schijt van hun hond.
mjah, loop je op een verlaten veld achter een flatgebouw met 2 jack russeltjes. Ik loop met die beesten een rondje van soms wel een halfuur en dan kom je dus op eerder genoemde veldje, of eerder grasstrook uit. Daar spelen geen kinderen, het is er altijd verlaten.

even ter illustratie Jack Russells zijn kleine hondjes die kleine drolletjes doen. Afhankelijk van de hoeveelheid die ze gegeten hebben poepen ze van 2x per dag tot eens in de 2 dagen. Immer kleine drolletjes dus. Ik loop een rondje van een half uur door o.a. de duinen. Die beesten hebben dus ontelbare plaatsen waar ze hun behoefte kunnen als ze al moeten.

Afijn ik loop over dat grasveldje/grasstrook achter de flats naar huis toe, en het was zoals altijd verlaten. Die beesten lopen te snuffelen, en te rennen achter katten aan. Komt er ene man op het balkon: U moet hier niet met die beesten lopen. Als ze poepen en er wordt gemaaid (1x per maand? 2x per 2 maanden?) dan krijg ik de poepspetters op mijn ramen zei meneer van 1 hoog. Terwijlz ijn katten onder zijn balkon op de grond aan het wandelen waren....

flikker toch op man denk ik dan. Die snel verteerde minidrolletjes die ze nog nooit voor zijn balkon hebben gedaan, daar maakt hij zich druk over

Sorry, maar ik heb gewoon geleerd vroeger dat wanneer je over gras gaat je door een drol heen kan lopen. Daarom vind ik het ook niet erg als er poep op een grasveld ligt. Elders (straat e.d. ) wel. Maar dat geneuzel dat honden niet eens meer op het gras mogen poepen vind ik raar. Het is de natuur. Het gras en kevers/vliegen e.d. zijn alleen maar blij met dergelijke bemesting.
Tel daarbij eens op hoe vaak je zelf nou door poep loopt. Ik loop vaak genoeg over grasvelden en bij uitzondering is het heel af en toe raak, maar ik loop vrijwel nooit door een drol. Ik snap dan ook niet waar men zich druk over maakt.
[..]
  dinsdag 7 september 2004 @ 10:31:53 #40
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21799386
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 10:30 schreef MikeyMo het volgende:
Ik loop vaak genoeg over grasvelden en bij uitzondering is het heel af en toe raak, maar ik loop vrijwel nooit door een drol.
Waarschijnlijk omdat de meeste andere hondeneigenaren wel de zooi achter hun hond zijn kont opruimen
  dinsdag 7 september 2004 @ 10:34:50 #41
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21799435
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 10:31 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat de meeste andere hondeneigenaren wel de zooi achter hun hond zijn kont opruimen
mjah, ik ruim het ook niet op. Ik bedoel, die beesten doen het in bosjes en grasvelden. Gewoon een onderdeel van de natuur dus...
[..]
  dinsdag 7 september 2004 @ 10:36:18 #42
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21799461
zie ook de titel:
quote:
Waarom krijgen hondenbezitters geen boete voor wildplassen?
honden mogen ook al niet meer buiten plassen
[..]
  dinsdag 7 september 2004 @ 10:38:25 #43
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21799488
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 10:34 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

mjah, ik ruim het ook niet op. Ik bedoel, die beesten doen het in bosjes en grasvelden. Gewoon een onderdeel van de natuur dus...
Voor iemand die altijd het hoogste woord heeft over overlast van loslopende katten vind ik je een verdomd onbeschofte hondeneigenaar
  dinsdag 7 september 2004 @ 10:42:47 #44
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21799549
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 10:38 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Voor iemand die altijd het hoogste woord heeft over overlast van loslopende katten vind ik je een verdomd onbeschofte hondeneigenaar
Ik heb geen honden zelf, maar daar niet van.

Maar wat is er onbeschoft aan om met m'n honden naar een park of duinen (waar nog veel meer hondenbezitters komen) te gaan en ze daar uit te laten zonder naar de plasjes of drolletjes om te kijken. De natuur ruimt dat vanzelf op hoor...
[..]
  dinsdag 7 september 2004 @ 10:47:46 #45
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21799601
Wat er onbeschoft aan is is dat jij er dan geen last van hebt maar anderen wel. Het park is ook voor kleine kinderen die lekker op het gras willen rennen en uitrazen. Mensen die even in het gras willen zitten. Leuk als je dan gelijk al in een drol staat. Maar wat maakt dat uit? Jij zit allang alweer lekker thuis aan de koffie. Lekker belangrijk wat een ander vindt. Het zijn niet eens jouw honden dus wat zeikt iedereen nou...

We leven niet in de natuur, we leven in steden en dorpen waar we met vele mensen en honden op een klein stukje grond wonen. Dus ruim je je zooi maar op.
  dinsdag 7 september 2004 @ 10:52:59 #46
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21799668
Ik zal die honden wel leren op de kattenbak te gaan ok?

Ik heb echt nog nooit iemand op velden/parken of andere losloopgebieden mensen achter hun hond aan zien rennen om de drollen op te ruimen (ondertussen ligt het park wel bezaaid met uitwerpselen van wilde dieren waar je in kan gaan staan...)
[..]
  dinsdag 7 september 2004 @ 11:05:46 #47
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_21799842
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 10:15 schreef Karboenkeltje het volgende:
LOL, het is nog in een klein stadskie ook, dus niet eens in A'dam of zo ... Maarre, er lopen hier wel meer van die raren rond hoor, ik ben ook al eens bijna in mekaar gemept door een madam die lichtelijk agressief werd omdat ik haar kinderen vertelde dat mijn tuin niet de plaatselijke afvalbak is. En dat was toen het nog een gewone nette stadstuin ...
Ach, die mensen komen niet bij mij uit de wijk, dus ik kan het wel hebben. Het lullige is dat zij weten waar ik woon, maar ik niet waar zij wonen, dus ik moet me nog inhouden ook ...
  dinsdag 7 september 2004 @ 11:10:03 #48
58824 somextra
Kijk eens in de spiegel
pi_21799913
Waar is hondenbelasting dan voor?
pi_21799954
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 11:10 schreef somextra het volgende:
Om de kas van de gemeente te spekken...

Wbt ontlasting, als mijn honden een struikje induiken en daar wat doen ga ik echt niet achter ze aan om het op te ruimen, als ze echt onverhoopt een keertje ergens doen waar het last veroorzaakt dan ruim ik het op, zo moeilijk is het niet wat rekening te houden met elkaar...
  dinsdag 7 september 2004 @ 11:17:14 #50
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_21800021
quote:

[..]

Rot toch op. Dat staat nergens. Dat is gewoon een kutexcuus van mensen die te lui en dom zijn om te begrijpen dat ze dingen op moeten ruimen.
Over een paar jaar begint het feest hier, als mijn kinderen elke drie weken een wormenkuur mogen met dank aan die schijtmachines en hun achterlijke baasjes.
Maar de politie heeft het veel drukker met het bekeuren van hardrijders, terwijl 30% van de kinderen onder de 10 (je leest het goed) een worminfectie heeft door de hondenstront.
In de VS krijg je een boeten van 200 dollar oid als je zoiets waagt, in Duitsland zijn ze er te fatsoenlijk voor en doet de politie ook vast wel iets. Maar hier betekent 'meer blauw op straat' vooral meer betutteling van de burger terwijl er lustig doorgescheten wordt.
Walgelijk
De waarheid ligt natuurlijk enigszins in het midden. Ja, natuurlijk heb je inderdaad aso's die hun hond overal en nergens laten schijten. Aan de andere kant heeft ook de gemeente een verantwoordelijkheid, zeker als deze hondenbelasting heft. In Utrecht en in Weesp (en in ongetwijfeld diverse andere gemeentes) is er gewoon wat geregeld. Er zijn poepveldjes waar ook nog gratis poepzakdispensers EN vuilnisbakken staan. Daarnaast is er gewoon een hondenspeelveld. Buiten het poepveld poepen en/of niet opruimen = fikse boete.

En zo hoort het wat mij betreft.

In mijn gemeente, echter, beurt men ongeveer 6 ton hondenbelasting. Daarvan zijn een paar hondentoiletjes en welgeteld één poepzuigwagentje geregeld. Ja, dan wordt het een klotezooi, want er zíjn nou eenmaal lui die het niet opruimen.

Net zoals er lui zijn die hun lege flesjes kapot kinkelen op straat/stoep/fietspad.
Een gemeente/overheid heeft een verantwoordelijkheid op te treden tegen aso's. Punt.

Maar ga niet klakkeloos lopen blèren over alle honden(bezitters). Want dat is nonsens. Een beetje hond wordt trouwens ook ontwormd.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 7 september 2004 @ 11:19:05 #51
136 V.
pi_21800058
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 11:10 schreef somextra het volgende:
De hondenbelasting is een zogeheten 'algemene belasting'. Een belasting waarvan de opbrengst in de pot 'algemene middelen' gaat. Het staat de gemeente vrij de belasting te heffen (er zijn gemeentes waar geen hondenbelasting hoeft te worden betaald) en de hoogte te bepalen EN te beslissen of het geld überhaupt aan honden(overlast) wordt besteed.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 7 september 2004 @ 11:20:03 #52
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21800078
Ik ben het voor de verandering eens eens met V.

wat nuance zou geen kwaad kunnen, immers volgen de TT mogen honden niet eens vrijelijk meer plassen bij wijze van spreken...
[..]
  dinsdag 7 september 2004 @ 11:21:19 #53
58824 somextra
Kijk eens in de spiegel
pi_21800099
Ach niemand houdt zich 100% aan de wet, waarom zou een hondenbezitter dit wel doen
  dinsdag 7 september 2004 @ 11:24:28 #54
136 V.
pi_21800155
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 11:12 schreef erodome het volgende:

[..]

Om de kas van de gemeente te spekken...

Wbt ontlasting, als mijn honden een struikje induiken en daar wat doen ga ik echt niet achter ze aan om het op te ruimen, als ze echt onverhoopt een keertje ergens doen waar het last veroorzaakt dan ruim ik het op, zo moeilijk is het niet wat rekening te houden met elkaar...
Inderdaad.

Mijn hond gaat trouwens gemiddeld twee keer per dag een uur naar bos/hei (waar hij het meest zijn behoefte doet), is hartstikke zindelijk en poept nooit op stoepen, fietspaden of in het zicht. Als hij hier in de buurt al poept, dan is het in de bosjes, minimaal een meter of 3/4 van stoepen e.d.

En nee... ik ga niet de bosjes induiken met een poepzak om vervolgens een kwartier met een dampende zak te lopen vloeken dat de gemeente H'sum te beroerd is om vuilnisbakken te plaatsen.

tenzij hij het onverhoopt wèl op een onhandige plaats doet, wat in zijn vijfjarig bestaan nog geen een keer is voorgekomen

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 7 september 2004 @ 11:25:18 #55
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_21800161
quote:

[..]

Ze doen het ook gewoon in het grasveldje bij onze flat, wat idd, bij onze flat hoort.
[KNE]-Mod
  dinsdag 7 september 2004 @ 11:27:06 #56
58824 somextra
Kijk eens in de spiegel
pi_21800186
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 11:25 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ze doen het ook gewoon in het grasveldje bij onze flat, wat idd, bij onze flat hoort.
En jullie flat staat op land wat eens van de vogels en andere dieren was........
  dinsdag 7 september 2004 @ 11:27:59 #57
136 V.
pi_21800206
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 11:27 schreef somextra het volgende:

[..]

En jullie flat staat op land wat eens van de vogels en andere dieren was........
Tsja... dus een inbreker bij jou in huis kan ook claimen dat het technisch gezien niet jouw ruimte is omdat daar ooit een bos heeft gestaan

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 7 september 2004 @ 11:32:37 #58
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_21800282
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 11:27 schreef somextra het volgende:

[..]

Ja, van vissen ofzo, dus daar hebben die honden alsnog niets te zoeken. Het gaat erom dat ze toch net zo goed ergens anders kunnen poepen als op die plek waar wij buiten zitten. Ik ga toch ook niet op jouw balkon of terras zitten schijten?
[KNE]-Mod
pi_21800304
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 11:17 schreef Verbal het volgende:

[..]

De waarheid ligt natuurlijk enigszins in het midden. Ja, natuurlijk heb je inderdaad aso's die hun hond overal en nergens laten schijten. Aan de andere kant heeft ook de gemeente een verantwoordelijkheid, zeker als deze hondenbelasting heft. In Utrecht en in Weesp (en in ongetwijfeld diverse andere gemeentes) is er gewoon wat geregeld. Er zijn poepveldjes waar ook nog gratis poepzakdispensers EN vuilnisbakken staan. Daarnaast is er gewoon een hondenspeelveld. Buiten het poepveld poepen en/of niet opruimen = fikse boete.

En zo hoort het wat mij betreft.

In mijn gemeente, echter, beurt men ongeveer 6 ton hondenbelasting. Daarvan zijn een paar hondentoiletjes en welgeteld één poepzuigwagentje geregeld. Ja, dan wordt het een klotezooi, want er zíjn nou eenmaal lui die het niet opruimen.

Net zoals er lui zijn die hun lege flesjes kapot kinkelen op straat/stoep/fietspad.
Een gemeente/overheid heeft een verantwoordelijkheid op te treden tegen aso's. Punt.

Maar ga niet klakkeloos lopen blèren over alle honden(bezitters). Want dat is nonsens. Een beetje hond wordt trouwens ook ontwormd.

V.
Um um um, ik heb het dus ook woordelijk over de aso's die het niet opruimen. Dus niet tegen de mensen die dit wél doen.
En dat er ook mensen zijn die hun glas op straat flikkeren is natuurlijk een non-argument. Dat mag ook niet.
Een beetje hond wordt ontwormd. Maar veel honden ook niet.
En buiten het poepveldje poepen zou inderdaad een boete moeten zijn. Maar dit gebeurt zelden en dan nog in vlagen als het punt even onder de aandacht is toevallig.
De gemeenten onttrekken zich wat dit onderwerp betreft stelselmatig aan hun verantwoordelijkheid door wel belasting te innen maar er niet genoeg voorzieningen voor in de plaats te bieden. Maar de eerste verantwoordelijkheid ligt altijd bij de bezitters natuurlijk.
  dinsdag 7 september 2004 @ 11:36:48 #60
136 V.
pi_21800363
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 11:33 schreef Mwanatabu het volgende:

En dat er ook mensen zijn die hun glas op straat flikkeren is natuurlijk een non-argument.
Nee hoor.
quote:
De gemeenten onttrekken zich wat dit onderwerp betreft stelselmatig aan hun verantwoordelijkheid door wel belasting te innen maar er niet genoeg voorzieningen voor in de plaats te bieden. Maar de eerste verantwoordelijkheid ligt altijd bij de bezitters natuurlijk.
Ja, maar de gemeente trekt wel een deel van de verantwoordelijkheid naar zich toe door hondengeld te innen. Er wordt geen extra belasting geheven op Breezerflesjes.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 7 september 2004 @ 11:37:59 #61
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21800384
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 11:25 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

en staan daar borden dat daar geen honden mogen lopen?
[..]
  dinsdag 7 september 2004 @ 11:38:44 #62
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_21800398
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 11:37 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

en staan daar borden dat daar geen honden mogen lopen?
Er staat een hekje omheen, er loopt een pad doro naar onze deur. Heb jij zo'n bord in je tuin?
[KNE]-Mod
  dinsdag 7 september 2004 @ 11:39:02 #63
58824 somextra
Kijk eens in de spiegel
pi_21800406
Nee want het zijn afspraken tussen het diersoort mens, en niet tussen diverse diersoorten, wij als mens hebben afgesproken dat iets zo is, en daar moet de rest van het dierenrijk maar aan aanpassen. M.a.w. het recht van de sterkste. Dus als die hondenbezitter een Hells Angels is zou ik me mond maar houden, maar als het een bejaard vrouwtje is kun je gerust een knuppel in het nekje plaatsen. Oke wat overdreven, maar de mens moet meer naar zichzelf kijken, pas als deze zich 100% aan de wet houdt welke die geacht is te kennen (Deze moet ik zelfs nog ontmoeten) dan kan men pas zeiken op anderen. Ik heb namelijk een hekel aan mensen die zich niet aan verkeersregels houden (ook aan poep onder mijn schoen). Dus wees sociaal en denk niet alleen aan het opruimen van hondenpoep, mits dit op een hinderlijke plek ligt, denk ook aan de overtredingen die je zelf begaat..........
  dinsdag 7 september 2004 @ 11:39:36 #64
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21800415
kijk ThE_ED, als die linker op het grasveld staat heb je en punt:

[..]
  dinsdag 7 september 2004 @ 11:40:04 #65
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_21800422
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 11:39 schreef MikeyMo het volgende:
kijk ThE_ED, als die linker op het grasveld staat heb je en punt:

[afbeelding]
Heb jij er zo een in je tuin?
[KNE]-Mod
  dinsdag 7 september 2004 @ 11:40:15 #66
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21800426
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 11:38 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Er staat een hekje omheen, er loopt een pad doro naar onze deur. Heb jij zo'n bord in je tuin?
ik woon in een flat :')
[..]
  dinsdag 7 september 2004 @ 11:42:29 #67
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_21800461
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 11:40 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ik woon op een flat :')
Ik ook
Het grasveld ligt door de bouw van onze flat ook nog eens soort van tussen onze gebouwen in. We hebben tuinstoelen op ons terrasje, er loopt een pad doro het veldje. Wat voor obvious dingen wil je nog meer om te laten zien dat mensen er gebruik van maken voro recratieve doeleinden en dat het geen schijtveldje is.
[KNE]-Mod
  dinsdag 7 september 2004 @ 11:52:12 #68
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21800608
mjah, wij hebben achter onze flat een grasveldje en vervolgens weer een muurtje met garages en even verderop loopt er een steeg aan. Daar lopen altijd mensen met honden, niemand die zich er ook aan stoort ook lijkt me. Alleen veel verderop in het verlende van dat veld achter mijn flat dus die man die ik reeds eerder noemde. Er spelen trouwens wel een paar 100 meter verderop kinderen in de zomer, maar die lopen daar ook zelf met hun honden te spelen.
[..]
  dinsdag 7 september 2004 @ 11:54:23 #69
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_21800657
We hebben ook een leuk plein met parkeerplaats. Met twee enorme borden "Verboden toegang voor onbevoegden" en "Geen vuil storten" in het Nederlands en Engels.3x raden waar men de auto parkeert als men naar het winkelcentrum gaat.

Op zich staan we dat wel toe, want overdag gebruiken toch weinig flatbewoners de parkeerplaats. Maar mensen uit de buurt zetten ook gewoon hun grofvuil op onze grofvuilophaalplek.
[KNE]-Mod
pi_21801071
Het lijkt me een algemeen bekende regel dat je je hond laat poepen waar bordjes staan dat het wél toegestaan is. Niet dat je hem laat poepen waar geen verbodsbord staat. Bij jou op de galerij staat ook geen verbodsbord.
  dinsdag 7 september 2004 @ 12:19:01 #71
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_21801150
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 12:14 schreef Mwanatabu het volgende:
Niet dat je hem laat poepen waar geen verbodsbord staat.
Van de week zag ik een hond een joekel van een drol draaien vlak naast een "honden niet toegestaan" bordje
  dinsdag 7 september 2004 @ 12:30:14 #72
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21801331
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 12:14 schreef Mwanatabu het volgende:
Het lijkt me een algemeen bekende regel dat je je hond laat poepen waar bordjes staan dat het wél toegestaan is. Niet dat je hem laat poepen waar geen verbodsbord staat. Bij jou op de galerij staat ook geen verbodsbord.
maar dan hebben we het over een plek waar mensen wonen, het is toch net als de straat toch duidelijk dat je daar je hond niet laat poepen. Die diva's waar ik dan mee loop willen niet eens op straat poepen. Die moeten perse gras onder hun kont hebben.

Maar enige nuance ontbreekt bij jou. Volgens mij ben jij pas tevreden als alle honden thuis in huis naar het toilet gaan en je ze buiten niet tegenkomt
[..]
pi_21801979
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 12:30 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

maar dan hebben we het over een plek waar mensen wonen, het is toch net als de straat toch duidelijk dat je daar je hond niet laat poepen. Die diva's waar ik dan mee loop willen niet eens op straat poepen. Die moeten perse gras onder hun kont hebben.

Maar enige nuance ontbreekt bij jou. Volgens mij ben jij pas tevreden als alle honden thuis in huis naar het toilet gaan en je ze buiten niet tegenkomt
Nee. Ik ben tevreden als ik geen poep meer tegenkom buiten de hondentoiletten. Waar het blijft zal me een worst blijven, maar ik wens niet geconfronteerd te worden met de excrementen van andermans huisdier.
En waar ontbreekt het mij aan nuance? Ik zeg toch duidelijk dat ik het over de asobezitters heb, niet over de keurige mensen die het opruimen/daar achterlaten waar mensen er geen last van hebben?
  dinsdag 7 september 2004 @ 13:06:51 #74
70366 JPM01
The F1 season is over
pi_21802050
quote:

[..]

Walgelijk
zo kan die wel weer

mensen met een hond betalen wel hondebelasting en dient de gemeente voor het opruimen te zorgen
To finish first, you first have to finish!
Next race: See you 12 march 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, Manama
AFC Ajax 4 ever
pi_21802075
Nietes. De bezitter is daar verantwoordelijk voor. De gemeente moet voor plekken zorgen waar de honden hun behoefte kunnen doen. Bij wet geregeld.
  dinsdag 7 september 2004 @ 13:12:15 #76
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21802114
n dat doen ze door in bepaalde buurten borden te plaatsen met "verboden voor honden" en op andere plaatsen "losloopgebied"

Op onaangeduide stukken groen mag je volgens mij gewoon met je hondlopen, immers er is geen wet die het verbied
[..]
  dinsdag 7 september 2004 @ 13:18:55 #77
58824 somextra
Kijk eens in de spiegel
pi_21802233
Al zou er een wet voor zijn, het is een door de mens bedachte wet, waarom zou een ander dier hier rekening mee houden, misschien hebben die hun eigen wetten wel
  dinsdag 7 september 2004 @ 13:28:34 #78
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21802380
mjah, op straat kan ik me de irritatie wel begrijpen, maar dat honden alleen nog maar op een speciaal gefabriceerd toilet zouden mogen poepen In Den Helder hebben ze die dingen niet eens... ben ik toch echt aangewezen op plaatselijk stukken gras/duin.

Dat vindt ik weer een beetje te ver gaan dan.

Mijn hond mag ik niet uitlaten terwijl een kat bij je in detuin zit te schijten, (politie)paarden hele stoepen en wegen volschijten en je auto onder de vogelpoep zit...
[..]
pi_21802656
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 13:12 schreef MikeyMo het volgende:
n dat doen ze door in bepaalde buurten borden te plaatsen met "verboden voor honden" en op andere plaatsen "losloopgebied"

Op onaangeduide stukken groen mag je volgens mij gewoon met je hondlopen, immers er is geen wet die het verbied
Nee, het is verboden op onaangeduide stukken. Het is namelijk bij wet verboden om je hond onaangelijnd te laten lopen tenzij aangegeven staat dat dit mag:
quote:
Artikel 2.4.17 Loslopende honden, verboden plaatsen, identificatie

Het is de eigenaar of houder van een hond verboden:

a. zich met deze te bevinden:
- binnen de bebouwde kom op kennelijk als zodanig ingerichte en voor publiek toegankelijke kinderspeelplaatsen, speelweiden, trapveldjes en schoolterreinen;
- op stranden, dierenweiden, begraafplaatsen en volkstuincomplexen;

b. deze binnen de bebouwde kom niet aangelijnd te laten lopen, behoudens op die door burgemeester en wethouders vastgestelde en openbaar bekend gemaakte plaatsen, die als zodanig op een voor een ieder ter inzage liggende kaart zijn aangegeven;

c. deze niet aangelijnd te laten lopen op door burgemeester en wethouders buiten de bebouwde kom aangewezen en openbaar bekend gemaakte plaatsen, die als zodanig op een voor een ieder ter inzage liggende kaart zijn aangegeven;

d. deze onverminderd het in sub a, b en c bepaalde, zonder onder direct toezicht te staan niet aangelijnd te laten lopen;

e. deze op de weg te laten lopen of verblijven zonder voorzien te zijn van een halsband of een door middel van tatoeage aangebracht identificatiemerk, die de eigenaar of houder duidelijk doen kennen.
En wat betreft hondenpoep:
quote:
Artikel 2.4.18 Verontreiniging door honden

1. De eigenaar of houder van een hond is verplicht ervoor te zorgen dat die hond zich niet van uitwerpselen ontdoet:

a. op een gedeelte van de weg dat is bestemd of mede is bestemd voor het verkeer van voetgangers;

b. op die plaatsen waar het op grond van het bepaalde in artikel 2.4.17, sub b, verplicht is binnen de bebouwde kom een hond aangelijnd te hebben.

2. De strafbaarheid wegens overtreding van het in het eerste lid gestelde gebod wordt opgeheven, indien de eigenaar of houder van de hond er zorg voor draagt dat de uitwerpselen onmiddellijk worden verwijderd.
Bron:http://www.zeewolde.nl/gemeente/zeewolde/navigatie.nsf/0/58F3DCBCD1A8169DC1256D9800357167

Lijkt me duidelijk.
  dinsdag 7 september 2004 @ 13:47:52 #80
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21802720
Ik laat ze ook altijd rondlopen zonder halsband, en een tatouage hebben ze ook niet
[..]
  dinsdag 7 september 2004 @ 13:52:25 #81
80850 Paran0id_Andr0id
www.casemodders.net
pi_21802801
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 08:12 schreef julekes het volgende:
Vanochtend stonden ze weer met z'n tienen naast elkaar de keuters bij mij voor te laten zeiken en ....................
waar maak je druk om man...!!!
Typ fouten voorbehouden.Comentaar ook graag voor je houden!
  dinsdag 7 september 2004 @ 13:53:50 #82
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21802829
oh ja, en ik rij ook vaak harder dan 50km/uur binnen de bebouwde kom
[..]
  dinsdag 7 september 2004 @ 14:00:13 #83
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_21802914
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 13:43 schreef Mwanatabu het volgende:
Bron:http://www.zeewolde.nl/gemeente/zeewolde/navigatie.nsf/0/58F3DCBCD1A8169DC1256D9800357167

Lijkt me duidelijk.
In Zeewolde wel, ja. Niet alle gemeenten hebben er zo goed over nagedacht ...
  dinsdag 7 september 2004 @ 14:05:30 #84
58824 somextra
Kijk eens in de spiegel
pi_21803011
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 13:43 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee, het is verboden op onaangeduide stukken. Het is namelijk bij wet verboden om je hond onaangelijnd te laten lopen tenzij aangegeven staat dat dit mag:
[..]
En wat betreft hondenpoep:
[..]

Lijkt me duidelijk.
Blablabla ja lijkt me zeker duidelijk geen natuurwet, maar een mensenwet. En jij bent een duidelijk voorbeeld van een mens
pi_21803086
Oh we leven volgens de wetten der natuur?
Mag ik jou dan even aan je haren naar mijn grot slepen?
Mijn punt: in gemeenschappen heb je je aan bepaalde regels te houden anders sla je elkaar al snel de hersens in.
  dinsdag 7 september 2004 @ 14:40:16 #86
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21803625
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 14:10 schreef Mwanatabu het volgende:
Oh we leven volgens de wetten der natuur?
Mag ik jou dan even aan je haren naar mijn grot slepen?
Mijn punt: in gemeenschappen heb je je aan bepaalde regels te houden anders sla je elkaar al snel de hersens in.
nee, maar om nou alles naar onze hand te zetten is ook weer zoiets typisch en daarnaast is dit eigenlijk van hetzelfde kaliber geneuzel als onze buren; "zou u de auto elder willen plaatsen, zoals hij nu voor mijn huis staat verpest hij mijn uitzicht"

zeiken om het zeiken
[..]
  dinsdag 7 september 2004 @ 14:42:31 #87
58824 somextra
Kijk eens in de spiegel
pi_21803665
Hou jij je aan alle regels dan? Zijn de regels altijd correct in ieders ogen?
pi_21805909
Ik vnid het geen zeiken (al dan niet om te zeiken) om te verwachten dat ik niet met uitwerpselen besmeurd een trapveldje af kom,
pi_21808074
Voor de goede orde: het zal me worst wezen dat die keuters overal schijten, snap alleen niet dat mensen er dan wel een bekeuring voor krijgen. Pis is pis zou ik zo zeggen.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_21809525
Honden zijn stom
Katten roeleren
  donderdag 16 september 2004 @ 14:21:59 #91
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_21993281
In Den Haag kan je een bekeuring krijgen als je de poep van je hond niet opruimt
Helaas wordt het maar heeeel weinig gecontroleerd
pi_21993780
Kankerhonden!!!

Afschieten die schijtbeesten. kuthonden :r :r
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_21993856
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 14:40 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

nee, maar om nou alles naar onze hand te zetten is ook weer zoiets typisch en daarnaast is dit eigenlijk van hetzelfde kaliber geneuzel als onze buren; "zou u de auto elder willen plaatsen, zoals hij nu voor mijn huis staat verpest hij mijn uitzicht"

zeiken om het zeiken
"ik vind wel ns een opgedroogde kattedrol in me tuin"
"die katjes doen zo naar tegen de mussen in me tuiiinn..."
"de poes pest me goudvisss"
"mama, me hond is aangevalleh door een poeees"

Komt bekend voor? Zomaar een plukje voorbeelden van hondenbezitters die noooit zeiken

Als er nu een groep beroepszeikerds op dit forum te vinden is is het echt wel de hondenbezitter

jaja, kom het maar weer ontkennen...
  donderdag 16 september 2004 @ 15:25:24 #94
136 V.
pi_21994670
quote:
Op donderdag 16 september 2004 14:49 schreef kamagurka het volgende:

Komt bekend voor? Zomaar een plukje voorbeelden van hondenbezitters die noooit zeiken
Gelukkig zeuren hondenhaters nooit, hè?

Zoals jij

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_21995004
quote:
Op donderdag 16 september 2004 15:25 schreef Verbal het volgende:

[..]

Gelukkig zeuren hondenhaters nooit, hè?

Zoals jij

V.
Iemand moet die zenuwelijers toch een beetje weerwerk bieden?
  donderdag 16 september 2004 @ 15:45:22 #96
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21995212
quote:
Op donderdag 16 september 2004 14:49 schreef kamagurka het volgende:
"ik vind wel ns een opgedroogde kattedrol in me tuin"
mijn hond schijt gewoon niet in andermans tuin
[..]
  donderdag 16 september 2004 @ 15:45:58 #97
136 V.
pi_21995231
quote:
Op donderdag 16 september 2004 15:45 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Ik train de mijne er juist op. Gewoon, in het kader van weerwerk.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_21995509
quote:
Op donderdag 16 september 2004 15:45 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

mijn kat ook niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: