Nou achterlijk wil ik niet zeggen, maar als de gemeente je "hondenbelasting" oplegt, mag de hond ook poepen op gemeente grond.quote:Op dinsdag 7 september 2004 08:12 schreef julekes het volgende:
Vanochtend stonden ze weer met z'n tienen naast elkaar de keuters bij mij voor te laten zeiken en schijten op het grasveldje. Als ik er gezellig naast ga staan zeiken cq poepen kan ik een heerlijke boete van de politie tegenmoet zien, maar van honden wordt het wel geaccepteerd? Ben ik nu achterlijk?
Zeg geen slapende honden (katten) wakker maken...quote:Op dinsdag 7 september 2004 08:25 schreef somextra het volgende:
Waarom is er eigenlijk geen kattenbelasting?? Echt niet elke kat doet het thuis op de kattebak![]()
Ik betaal toch ook gemeentebelastingquote:Op dinsdag 7 september 2004 08:18 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Nou achterlijk wil ik niet zeggen, maar als de gemeente je "hondenbelasting" oplegt, mag de hond ook poepen op gemeente grond.![]()
Ja, daar onder valt ook een toilet in je huis onder...quote:Op dinsdag 7 september 2004 08:37 schreef Lod het volgende:
[..]
Ik betaal toch ook gemeentebelasting
Leuk he, regeltjes...quote:Op dinsdag 7 september 2004 08:41 schreef somextra het volgende:
Het is zowiezo raar dat een soort dier (de mens in dit geval) zegt dat dat stukje aarde van de mens is en dat dit dier dan kan bepalen wat andere dieren hier wel en niet mogen doen........![]()
Rot toch op. Dat staat nergens. Dat is gewoon een kutexcuus van mensen die te lui en dom zijn om te begrijpen dat ze dingen op moeten ruimen.quote:Op dinsdag 7 september 2004 08:18 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Nou achterlijk wil ik niet zeggen, maar als de gemeente je "hondenbelasting" oplegt, mag de hond ook poepen op gemeente grond.![]()
Nee, want daar spelen kinderen. Daarnaast mogen honden sowieso niet poepen buiten een hondentoilet of het moet direct opgeruimd worden door het baasje. Handen uit de mouwen dus en veel plezier. Laat een ander niet met jouw rotzooi zitten!quote:Op dinsdag 7 september 2004 09:03 schreef MikeyMo het volgende:
mogen honden nu ook al niet meer op grasveldjes poepen van mensen?
Jammer dat je nou mijn berichtje eruit moet pikken...quote:Op dinsdag 7 september 2004 09:17 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Rot toch op. kutexcuus lui en dom moeten ruimen.
schijtmachines achterlijke baasjes.
hondenstront.
Walgelijk
quote:Op dinsdag 7 september 2004 09:22 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Jammer dat je nou mijn berichtje eruit moet pikken...![]()
Mijn hondje doet het netjes EN op eigen grond, EN het wordt nog opgeruimd ook!![]()
DUS IK BETAAL VOOR ANDERMANS HONDEN!!!![]()
Leven is soms zuur, maar pas op tegen we je het hebt!
En oh ja, schrijf een brief aan de gemeente! Help meer...![]()
kinderen spelen tegenwoordig enkel nog op hun computer hoorquote:Op dinsdag 7 september 2004 09:18 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee, want daar spelen kinderen. Daarnaast mogen honden sowieso niet poepen buiten een hondentoilet of het moet direct opgeruimd worden door het baasje. Handen uit de mouwen dus en veel plezier. Laat een ander niet met jouw rotzooi zitten!
Lijkt me niet zo'n raar idee dat de uitvoerende macht iets dat in het wetboek van strafrecht staat deedwerkelijk aanpakt, toch? En nee, daar heb je geen knollenwouten voor nodig.quote:Op dinsdag 7 september 2004 09:25 schreef somextra het volgende:
Blauw op straat......op van die paarden zeker die de hele straat bevuilen en wat nooit opgeraapt wordt door de eigenaar.
En als je het aan ze teruggeeeft (ok, gooit), dan krijg je een boete!quote:Op dinsdag 7 september 2004 09:25 schreef somextra het volgende:
Blauw op straat......op van die paarden zeker die de hele straat bevuilen en wat nooit opgeraapt wordt door de eigenaar.
Losloopgebieden zijn niet synoniem aan "schijt-er-maar-op-los"-gebieden.quote:Op dinsdag 7 september 2004 09:33 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
kinderen spelen tegenwoordig enkel nog op hun computer hoorEn vaak als ikz e buiten zie spelen zijn ze met hun hondje op het gras aan het spelen
Overigens zijn er tal van losloopgebieden... sommige op hele vreemde plakken maar vaak ook genoeg gewoon bij mensen voor de deur (grasveldjes)
wel leuk dat jij als mens maar even wilt bepalen waar onze viervoeterige medebewoners van deze planeet zijn behoeft mag/moet doen...quote:Op dinsdag 7 september 2004 09:35 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Losloopgebieden zijn niet synoniem aan "schijt-er-maar-op-los"-gebieden.
En mijn kindjes blijven met hun klauwtjes van mijn pc af. Spelen zullen ze!
Ik snap je wel!quote:Op dinsdag 7 september 2004 09:33 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Excuus. Ik meende dat je één van die mensen was die dat als commentaar hebben als ik het "waag" er iets van te zeggen als ze hun hond in mijn portiek hun gang laten gaan.
Brieven aan de gemeente helpen geen hol. Mijn moeder is daar 20 jaar geleden mee begonnen en ik heb het nog een tijd overgenomen na haar overlijden (hetgeen niks met strontoverlast te maken had overigens) maar er gebeurt gewoon niks. Ja, er wordt een hondentoilet gebouwd op een plaats waar niemand naartoe gaat of ze laten hun hond er gewoon pontificaal naast schijten.
DIt is echt een vorm van asocialiteit die typisch hollandsch is geloof ik. Onbegrijpelijk.
Ze zijn er wel:quote:Op dinsdag 7 september 2004 09:36 schreef MikeyMo het volgende:
Ik heb nog nooit een wormenkuur nodig gehad en ik heb toch echt vaak genoeg door de poep gelopen, zelf een hond gehad en ik ken ook niemand die ooit een wormenkuur heeft gehad (laat staan dat het door hondenpoep zou komen)
bron (o.a.).quote:ZOÖNOSE
Twee wormsoorten zijn van belang wat betreft gezondheidsrisico’s voor de mens. Dat zijn de spoelworm en de Echinococcus lintworm.
Spoelwormlarven kunnen namelijk ook bij mensen (vooral kinderen lopen risico via de zandbak of onhygiënisch contact met een huisdier) een trektocht door het lichaam gaan maken. Er kunnen symptomen optreden als spierpijn of hoesten, maar ook (buik)griep-achtige verschijnselen of algehele malaise. Een ernstige complicatie van een spoelworm infectie bij de mens is de manifestatie van een spoelworm larve in het oog hetgeen blindheid kan veroorzaken. Gelukkig komt deze complicatie zelden voor.
Zoals reeds genoemd is de mens een tussengastheer voor de Echinococcus lintworm. Deze lintworm manifesteert zich in het lichaam van de tussengastheer als zogenaamde blaasworm: een soort cyste die enorm groot kan worden. Deze blaasworm kan zich in diverse organen manifesteren, zoals lever, longen en hersenen.
Cyste van de blaasworm (Echinococcus) in spierweefsel
De andere twee soorten lintwormen (Dipylidium en Taenia) zijn in principe niet besmettelijk voor de mens omdat mensen nu eenmaal geen rauwe muizen of konijnen eten en al helemaal geen vlooien of vlooienlarven! De proglottiden vormen dus ook geen gevaar voor de mens (ook niet voor kinderen).
Bron:www.haviksborgh.nl/asp/hethazewinkel.nl/quote:Spoelworm-infecties bij de mens
Ook bij de mens kunnen, door het opnemen van de eitjes, infecties optreden. Spoelwormeieren worden vooral gevonden op plaatsen waar honden en katten hun behoefte doen zoals: tuinen, plantsoenen, groenstroken en zandbakken. Deze plaatsen zijn nu juist ook het speelterrein van kinderen. Uit meerdere onderzoeken is gebleken dat deze plaatsen vaak ernstig besmet zijn met spoelworm eieren. Bij een recent onderzoek in de stad Utrecht bleek dat er in 25% van de grondmonsters uit parken en in 59% van de monsters uit openbare zandbakken
Spoelwormeieren aanwezig waren. Hoewel infecties bij volwassenen waarschijnlijk net zo gemakkelijk optreden als bij kinderen, lopen kinderen door hun speelgedrag en minder goede hygiëne een veel groter risico geïnfecteerd te worden. De gevolgen van een spoelworm-infectie bij de mens. Infecties met spoelwormen zijn bij de mens helemaal niet zeldzaam. Op grond van bloedonderzoek is gebleken dat 8% van de Nederlanders ooit een infectie heeft doorgemaakt.Spoelworm larven maken bij de mens een trektocht door het lichaam zoals die beschreven werd bij de oudere hond. De larven zullen zich dus niet tot volwassen wormen ontwikkelen maar in verschillende organen en weefsels terecht komen. Ter plaatse kunnen vervolgens kleine ontstekingshaarden ontstaan. Of er ziekte zal optreden is afhankelijk van het aantal opgenomen eitjes en de plaats waar de larven uiteindelijk terecht komen. Gelukkig verlopen de meeste infecties zonder ziekteverschijnselen. Als er wel verschijnselen optreden zijn deze vaak ook niet erg duidelijk. Buikpijn, spierpijn en moeheid, verschijnselen die ook bij griep optreden, kunnen het gevolg zijn van een infectie. In zeldzame gevallen komt de larve in het oog terecht.
Adviezen aan honde- en katte-eigenaren·
-Laat honden niet uit op plaatsen waar kinderen spelen of, nog beter, deponeer de ontlasting in de grijze vuilniscontainer.
-Laat katten hun behoefte doen in een kattebak.
-Verwijder ontlasting die aan de haren van de dieren blijft hangen.
-Verschoon regelmatig de ligplaatsen van honden en katten.
Honden en katten moeten regelmatig worden ontwormd. De aandacht moet hierbij vooral gericht zijn op de behandeling van het jonge dieren en zogende dieren.
Gelukkig hoef ik dat niet te doen maar doet de wetgevende macht dat voor mij. Daar betaal ík nou belasting voor.quote:Op dinsdag 7 september 2004 09:37 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
wel leuk dat jij als mens maar even wilt bepalen waar onze viervoeterige medebewoners van deze planeet zijn behoeft mag/moet doen...
Dat de honden lekker kunnen loslopen en spelen? En ze mogen er van mij best poepen, als de baas het maar opruimt.quote:Overigens snap ik niet wat het nut dan van een losloopgebied is als honden er hun behoefte niet eens meer mogen doen.
Het hangt er trouwens vanaf waar je woont, natuurlijk. Ik woon in een klein boerendorp waar de mores is dat men de honden geheel loslaat en zelfs in tuinen laat lopen (en bijbehorend poept en plast). De tuineigenaren (zelfs de niet-hondenbezitters) lijken dit niet erg te vinden...quote:Op dinsdag 7 september 2004 09:47 schreef Mwanatabu het volgende:
Dat de honden lekker kunnen loslopen en spelen? En ze mogen er van mij best poepen, als de baas het maar opruimt.
Ik woon in een betuwsch stadje en sinds ik m'n voortuin open heb liggen omdat de bestratingsmannen volgende week pas tijd hebben, beschouwt mijn wijde omgeving mijn tuin ineens als honden (en katten) twoilet. Ik vind dat wel erg, maar als ik er wat van zeg kan ik in het beste geval een grote bek krijgen en ik heb inmiddels ook al lichamelijk geweld ondervonden.quote:Op dinsdag 7 september 2004 09:59 schreef Karboenkeltje het volgende:
Het hangt er trouwens vanaf waar je woont, natuurlijk. Ik woon in een klein boerendorp waar de mores is dat men de honden geheel loslaat en zelfs in tuinen laat lopen (en bijbehorend poept en plast). De tuineigenaren (zelfs de niet-hondenbezitters) lijken dit niet erg te vinden...
Maar goed, het belangrijkste is gewoon dat je de hond inderdaad niet laat poepen op plekken waar mensen er last van hebben. Dan ruim ik het wel op.
Daarvoor heb ik het universele commando "Hé!".quote:Op dinsdag 7 september 2004 10:15 schreef erodome het volgende:
Als je reuen hebt dan weet je dat ze maar al te graag struikjes in tuinen dood willen plassen, ik heb mijn honden dan ook het commando "tuin" geleerd, als ik langs tuinen loop, of ergens anders waar ik niet wil dat ze hun poot optillen dan geef ik het commando "tuin" en dan doen ze het ook niet.
Top!quote:Op dinsdag 7 september 2004 10:15 schreef erodome het volgende:
Als je reuen hebt dan weet je dat ze maar al te graag struikjes in tuinen dood willen plassen, ik heb mijn honden dan ook het commando "tuin" geleerd, als ik langs tuinen loop, of ergens anders waar ik niet wil dat ze hun poot optillen dan geef ik het commando "tuin" en dan doen ze het ook niet.
Gewoon een kwestie van aanleren, kost vrij weinig moeite, maar je hebt er een heel hondenleven plezier van...
mjah, loop je op een verlaten veld achter een flatgebouw met 2 jack russeltjes. Ik loop met die beesten een rondje van soms wel een halfuur en dan kom je dus op eerder genoemde veldje, of eerder grasstrook uit. Daar spelen geen kinderen, het is er altijd verlaten.quote:Op dinsdag 7 september 2004 10:15 schreef Karboenkeltje het volgende:
Jezus, dat dat bestaat... Mensen die agressief worden als ze terecht kritiek krijgen op de schijt van hun hond.
Waarschijnlijk omdat de meeste andere hondeneigenaren wel de zooi achter hun hond zijn kont opruimenquote:Op dinsdag 7 september 2004 10:30 schreef MikeyMo het volgende:
Ik loop vaak genoeg over grasvelden en bij uitzondering is het heel af en toe raak, maar ik loop vrijwel nooit door een drol.
mjah, ik ruim het ook niet op. Ik bedoel, die beesten doen het in bosjes en grasvelden. Gewoon een onderdeel van de natuur dus...quote:Op dinsdag 7 september 2004 10:31 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat de meeste andere hondeneigenaren wel de zooi achter hun hond zijn kont opruimen![]()
honden mogen ook al niet meer buiten plassenquote:Waarom krijgen hondenbezitters geen boete voor wildplassen?
Voor iemand die altijd het hoogste woord heeft over overlast van loslopende katten vind ik je een verdomd onbeschofte hondeneigenaarquote:Op dinsdag 7 september 2004 10:34 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
mjah, ik ruim het ook niet op. Ik bedoel, die beesten doen het in bosjes en grasvelden. Gewoon een onderdeel van de natuur dus...
Ik heb geen honden zelf, maar daar niet van.quote:Op dinsdag 7 september 2004 10:38 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Voor iemand die altijd het hoogste woord heeft over overlast van loslopende katten vind ik je een verdomd onbeschofte hondeneigenaar
LOL, het is nog in een klein stadskie ook, dus niet eens in A'dam of zo ... Maarre, er lopen hier wel meer van die raren rond hoor, ik ben ook al eens bijna in mekaar gemept door een madam die lichtelijk agressief werd omdat ik haar kinderen vertelde dat mijn tuin niet de plaatselijke afvalbak is. En dat was toen het nog een gewone nette stadstuin ...quote:Op dinsdag 7 september 2004 10:15 schreef Karboenkeltje het volgende:
Jezus, dat dat bestaat... Mensen die agressief worden als ze terecht kritiek krijgen op de schijt van hun hond.
Om de kas van de gemeente te spekken...quote:Op dinsdag 7 september 2004 11:10 schreef somextra het volgende:
Waar is hondenbelasting dan voor?
De waarheid ligt natuurlijk enigszins in het midden. Ja, natuurlijk heb je inderdaad aso's die hun hond overal en nergens laten schijten. Aan de andere kant heeft ook de gemeente een verantwoordelijkheid, zeker als deze hondenbelasting heft. In Utrecht en in Weesp (en in ongetwijfeld diverse andere gemeentes) is er gewoon wat geregeld. Er zijn poepveldjes waar ook nog gratis poepzakdispensers EN vuilnisbakken staan. Daarnaast is er gewoon een hondenspeelveld. Buiten het poepveld poepen en/of niet opruimen = fikse boete.quote:Op dinsdag 7 september 2004 09:17 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Rot toch op. Dat staat nergens. Dat is gewoon een kutexcuus van mensen die te lui en dom zijn om te begrijpen dat ze dingen op moeten ruimen.
Over een paar jaar begint het feest hier, als mijn kinderen elke drie weken een wormenkuur mogen met dank aan die schijtmachines en hun achterlijke baasjes.
Maar de politie heeft het veel drukker met het bekeuren van hardrijders, terwijl 30% van de kinderen onder de 10 (je leest het goed) een worminfectie heeft door de hondenstront.
In de VS krijg je een boeten van 200 dollar oid als je zoiets waagt, in Duitsland zijn ze er te fatsoenlijk voor en doet de politie ook vast wel iets. Maar hier betekent 'meer blauw op straat' vooral meer betutteling van de burger terwijl er lustig doorgescheten wordt.
Walgelijk
De hondenbelasting is een zogeheten 'algemene belasting'. Een belasting waarvan de opbrengst in de pot 'algemene middelen' gaat. Het staat de gemeente vrij de belasting te heffen (er zijn gemeentes waar geen hondenbelasting hoeft te worden betaald) en de hoogte te bepalen EN te beslissen of het geld überhaupt aan honden(overlast) wordt besteed.quote:Op dinsdag 7 september 2004 11:10 schreef somextra het volgende:
Waar is hondenbelasting dan voor?
Inderdaad.quote:Op dinsdag 7 september 2004 11:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Om de kas van de gemeente te spekken...
Wbt ontlasting, als mijn honden een struikje induiken en daar wat doen ga ik echt niet achter ze aan om het op te ruimen, als ze echt onverhoopt een keertje ergens doen waar het last veroorzaakt dan ruim ik het op, zo moeilijk is het niet wat rekening te houden met elkaar...
Ze doen het ook gewoon in het grasveldje bij onze flat, wat idd, bij onze flat hoort.quote:Op dinsdag 7 september 2004 08:18 schreef Oblivion het volgende:
[..]
En jullie flat staat op land wat eens van de vogels en andere dieren was........quote:Op dinsdag 7 september 2004 11:25 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ze doen het ook gewoon in het grasveldje bij onze flat, wat idd, bij onze flat hoort.
Tsja... dus een inbreker bij jou in huis kan ook claimen dat het technisch gezien niet jouw ruimte is omdat daar ooit een bos heeft gestaanquote:Op dinsdag 7 september 2004 11:27 schreef somextra het volgende:
[..]
En jullie flat staat op land wat eens van de vogels en andere dieren was........
Ja, van vissen ofzo, dus daar hebben die honden alsnog niets te zoeken. Het gaat erom dat ze toch net zo goed ergens anders kunnen poepen als op die plek waar wij buiten zitten. Ik ga toch ook niet op jouw balkon of terras zitten schijten?quote:Op dinsdag 7 september 2004 11:27 schreef somextra het volgende:
[..]
En jullie flat staat op land wat eens van de vogels en andere dieren was........
Um um um, ik heb het dus ook woordelijk over de aso's die het niet opruimen. Dus niet tegen de mensen die dit wél doen.quote:Op dinsdag 7 september 2004 11:17 schreef Verbal het volgende:
[..]
De waarheid ligt natuurlijk enigszins in het midden. Ja, natuurlijk heb je inderdaad aso's die hun hond overal en nergens laten schijten. Aan de andere kant heeft ook de gemeente een verantwoordelijkheid, zeker als deze hondenbelasting heft. In Utrecht en in Weesp (en in ongetwijfeld diverse andere gemeentes) is er gewoon wat geregeld. Er zijn poepveldjes waar ook nog gratis poepzakdispensers EN vuilnisbakken staan. Daarnaast is er gewoon een hondenspeelveld. Buiten het poepveld poepen en/of niet opruimen = fikse boete.
En zo hoort het wat mij betreft.
In mijn gemeente, echter, beurt men ongeveer 6 ton hondenbelasting. Daarvan zijn een paar hondentoiletjes en welgeteld één poepzuigwagentje geregeld. Ja, dan wordt het een klotezooi, want er zíjn nou eenmaal lui die het niet opruimen.
Net zoals er lui zijn die hun lege flesjes kapot kinkelen op straat/stoep/fietspad.
Een gemeente/overheid heeft een verantwoordelijkheid op te treden tegen aso's. Punt.
Maar ga niet klakkeloos lopen blèren over alle honden(bezitters). Want dat is nonsens. Een beetje hond wordt trouwens ook ontwormd.
V.
Nee hoor.quote:Op dinsdag 7 september 2004 11:33 schreef Mwanatabu het volgende:
En dat er ook mensen zijn die hun glas op straat flikkeren is natuurlijk een non-argument.
Ja, maar de gemeente trekt wel een deel van de verantwoordelijkheid naar zich toe door hondengeld te innen. Er wordt geen extra belasting geheven op Breezerflesjes.quote:De gemeenten onttrekken zich wat dit onderwerp betreft stelselmatig aan hun verantwoordelijkheid door wel belasting te innen maar er niet genoeg voorzieningen voor in de plaats te bieden. Maar de eerste verantwoordelijkheid ligt altijd bij de bezitters natuurlijk.
en staan daar borden dat daar geen honden mogen lopen?quote:Op dinsdag 7 september 2004 11:25 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ze doen het ook gewoon in het grasveldje bij onze flat, wat idd, bij onze flat hoort.
Er staat een hekje omheen, er loopt een pad doro naar onze deur. Heb jij zo'n bord in je tuin?quote:Op dinsdag 7 september 2004 11:37 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
en staan daar borden dat daar geen honden mogen lopen?
Heb jij er zo een in je tuin?quote:Op dinsdag 7 september 2004 11:39 schreef MikeyMo het volgende:
kijk ThE_ED, als die linker op het grasveld staat heb je en punt:
[afbeelding]
ik woon in een flat :')quote:Op dinsdag 7 september 2004 11:38 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Er staat een hekje omheen, er loopt een pad doro naar onze deur. Heb jij zo'n bord in je tuin?
Ik ookquote:Op dinsdag 7 september 2004 11:40 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ik woon op een flat :')
Van de week zag ik een hond een joekel van een drol draaien vlak naast een "honden niet toegestaan" bordjequote:Op dinsdag 7 september 2004 12:14 schreef Mwanatabu het volgende:
Niet dat je hem laat poepen waar geen verbodsbord staat.
maar dan hebben we het over een plek waar mensen wonen, het is toch net als de straat toch duidelijk dat je daar je hond niet laat poepen. Die diva's waar ik dan mee loop willen niet eens op straat poepen. Die moeten perse gras onder hun kont hebben.quote:Op dinsdag 7 september 2004 12:14 schreef Mwanatabu het volgende:
Het lijkt me een algemeen bekende regel dat je je hond laat poepen waar bordjes staan dat het wél toegestaan is. Niet dat je hem laat poepen waar geen verbodsbord staat. Bij jou op de galerij staat ook geen verbodsbord.
Nee. Ik ben tevreden als ik geen poep meer tegenkom buiten de hondentoiletten. Waar het blijft zal me een worst blijven, maar ik wens niet geconfronteerd te worden met de excrementen van andermans huisdier.quote:Op dinsdag 7 september 2004 12:30 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
maar dan hebben we het over een plek waar mensen wonen, het is toch net als de straat toch duidelijk dat je daar je hond niet laat poepen. Die diva's waar ik dan mee loop willen niet eens op straat poepen. Die moeten perse gras onder hun kont hebben.
Maar enige nuance ontbreekt bij jou. Volgens mij ben jij pas tevreden als alle honden thuis in huis naar het toilet gaan en je ze buiten niet tegenkomt
zo kan die wel weerquote:Op dinsdag 7 september 2004 09:17 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Rot toch op. Dat staat nergens. Dat is gewoon een kutexcuus van mensen die te lui en dom zijn om te begrijpen dat ze dingen op moeten ruimen.
Over een paar jaar begint het feest hier, als mijn kinderen elke drie weken een wormenkuur mogen met dank aan die schijtmachines en hun achterlijke baasjes.
Maar de politie heeft het veel drukker met het bekeuren van hardrijders, terwijl 30% van de kinderen onder de 10 (je leest het goed) een worminfectie heeft door de hondenstront.
In de VS krijg je een boeten van 200 dollar oid als je zoiets waagt, in Duitsland zijn ze er te fatsoenlijk voor en doet de politie ook vast wel iets. Maar hier betekent 'meer blauw op straat' vooral meer betutteling van de burger terwijl er lustig doorgescheten wordt.
Walgelijk
Nee, het is verboden op onaangeduide stukken. Het is namelijk bij wet verboden om je hond onaangelijnd te laten lopen tenzij aangegeven staat dat dit mag:quote:Op dinsdag 7 september 2004 13:12 schreef MikeyMo het volgende:
n dat doen ze door in bepaalde buurten borden te plaatsen met "verboden voor honden" en op andere plaatsen "losloopgebied"
Op onaangeduide stukken groen mag je volgens mij gewoon met je hondlopen, immers er is geen wet die het verbied
En wat betreft hondenpoep:quote:Artikel 2.4.17 Loslopende honden, verboden plaatsen, identificatie
Het is de eigenaar of houder van een hond verboden:
a. zich met deze te bevinden:
- binnen de bebouwde kom op kennelijk als zodanig ingerichte en voor publiek toegankelijke kinderspeelplaatsen, speelweiden, trapveldjes en schoolterreinen;
- op stranden, dierenweiden, begraafplaatsen en volkstuincomplexen;
b. deze binnen de bebouwde kom niet aangelijnd te laten lopen, behoudens op die door burgemeester en wethouders vastgestelde en openbaar bekend gemaakte plaatsen, die als zodanig op een voor een ieder ter inzage liggende kaart zijn aangegeven;
c. deze niet aangelijnd te laten lopen op door burgemeester en wethouders buiten de bebouwde kom aangewezen en openbaar bekend gemaakte plaatsen, die als zodanig op een voor een ieder ter inzage liggende kaart zijn aangegeven;
d. deze onverminderd het in sub a, b en c bepaalde, zonder onder direct toezicht te staan niet aangelijnd te laten lopen;
e. deze op de weg te laten lopen of verblijven zonder voorzien te zijn van een halsband of een door middel van tatoeage aangebracht identificatiemerk, die de eigenaar of houder duidelijk doen kennen.
Bron:http://www.zeewolde.nl/gemeente/zeewolde/navigatie.nsf/0/58F3DCBCD1A8169DC1256D9800357167quote:Artikel 2.4.18 Verontreiniging door honden
1. De eigenaar of houder van een hond is verplicht ervoor te zorgen dat die hond zich niet van uitwerpselen ontdoet:
a. op een gedeelte van de weg dat is bestemd of mede is bestemd voor het verkeer van voetgangers;
b. op die plaatsen waar het op grond van het bepaalde in artikel 2.4.17, sub b, verplicht is binnen de bebouwde kom een hond aangelijnd te hebben.
2. De strafbaarheid wegens overtreding van het in het eerste lid gestelde gebod wordt opgeheven, indien de eigenaar of houder van de hond er zorg voor draagt dat de uitwerpselen onmiddellijk worden verwijderd.
waar maak je druk om man...!!!quote:Op dinsdag 7 september 2004 08:12 schreef julekes het volgende:
Vanochtend stonden ze weer met z'n tienen naast elkaar de keuters bij mij voor te laten zeiken en ....................
In Zeewolde wel, ja. Niet alle gemeenten hebben er zo goed over nagedacht ...quote:Op dinsdag 7 september 2004 13:43 schreef Mwanatabu het volgende:
Bron:http://www.zeewolde.nl/gemeente/zeewolde/navigatie.nsf/0/58F3DCBCD1A8169DC1256D9800357167
Lijkt me duidelijk.
Blablabla ja lijkt me zeker duidelijk geen natuurwet, maar een mensenwet. En jij bent een duidelijk voorbeeld van een mensquote:Op dinsdag 7 september 2004 13:43 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee, het is verboden op onaangeduide stukken. Het is namelijk bij wet verboden om je hond onaangelijnd te laten lopen tenzij aangegeven staat dat dit mag:
[..]
En wat betreft hondenpoep:
[..]
Bron:http://www.zeewolde.nl/gemeente/zeewolde/navigatie.nsf/0/58F3DCBCD1A8169DC1256D9800357167
Lijkt me duidelijk.
nee, maar om nou alles naar onze hand te zetten is ook weer zoiets typisch en daarnaast is dit eigenlijk van hetzelfde kaliber geneuzel als onze buren; "zou u de auto elder willen plaatsen, zoals hij nu voor mijn huis staat verpest hij mijn uitzicht"quote:Op dinsdag 7 september 2004 14:10 schreef Mwanatabu het volgende:
Oh we leven volgens de wetten der natuur?
Mag ik jou dan even aan je haren naar mijn grot slepen?
Mijn punt: in gemeenschappen heb je je aan bepaalde regels te houden anders sla je elkaar al snel de hersens in.
"ik vind wel ns een opgedroogde kattedrol in me tuin"quote:Op dinsdag 7 september 2004 14:40 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
nee, maar om nou alles naar onze hand te zetten is ook weer zoiets typisch en daarnaast is dit eigenlijk van hetzelfde kaliber geneuzel als onze buren; "zou u de auto elder willen plaatsen, zoals hij nu voor mijn huis staat verpest hij mijn uitzicht"
zeiken om het zeiken
Gelukkig zeuren hondenhaters nooit, hè?quote:Op donderdag 16 september 2004 14:49 schreef kamagurka het volgende:
Komt bekend voor? Zomaar een plukje voorbeelden van hondenbezitters die noooit zeiken
Iemand moet die zenuwelijers toch een beetje weerwerk bieden?quote:Op donderdag 16 september 2004 15:25 schreef Verbal het volgende:
[..]
Gelukkig zeuren hondenhaters nooit, hè?
Zoals jij
V.
mijn hond schijt gewoon niet in andermans tuinquote:Op donderdag 16 september 2004 14:49 schreef kamagurka het volgende:
"ik vind wel ns een opgedroogde kattedrol in me tuin"
Ik train de mijne er juist op. Gewoon, in het kader van weerwerk.quote:Op donderdag 16 september 2004 15:45 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
mijn hond schijt gewoon niet in andermans tuin
mijn kat ook nietquote:Op donderdag 16 september 2004 15:45 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
mijn hond schijt gewoon niet in andermans tuin
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |