Wat mooi.quote:Op zondag 5 september 2004 19:14 schreef Toeps het volgende:
Toen ik een kleine peuter was, heb ik een keer tegen mijn moeder gezegd: "Jouw mama ziet jou. Het is daar heel mooi wit." De moeder van mijn moeder was al overleden voordat ik geboren werd.
Mijn moeder hecht nog steeds heel veel waarde aan die uitspraak, ze heeft er een beetje berusting in gevonden. Ikzelf kan me de situatie eigenlijk niet meer herinneren.
Dit lijkt me ontzettend interessant om op een compleet nonchalante manier uit iemands mondje te horen komen.quote:Op maandag 6 september 2004 14:26 schreef MUUS het volgende:
Mijn dochter heeft het al sinds ze een jaar of drie is over 'toen ze mijn moeder was'. Ze praat dan doodleuk over 'vroeger' en ook mijn moeder komt dan in die verhalen voor. Ze is er heilig van overtuigd dat we elkaar al veel langer kennen, alleen waren toen de rollen anders verdeeld. Dat soort dingen verteld zo op hele droge toon, alsof het de normaalste zaak van de wereld is..
Mag ik vragen hoe hij daarop kwam ?quote:Mijn huisarts heeft haar altijd een erg bijzonder kind gevonden en hij zei een paar maanden terug wat ik al jaren dacht: "Ze heeft een oude ziel"..
de vliegende meneer kwam/komt voornamelijk in de late avond en 's nachts. ( na half 11 zeg maar )quote:Op maandag 6 september 2004 16:18 schreef MUUS het volgende:
Oh ja, vliegende dingen! Mensen, bolletjes of ze ziet alleen een stel ogen. Altijd 's nachts en altijd alleen bij mij in de slaapkamer.
Zag Brian die vliegende meneer ook alleen 's nachts?
Alsof ze meldt dat ze in de poppenhoek heeft gespeeld op school. Zonder opkijken en op dezelfde nonchalante toon.quote:Op maandag 6 september 2004 16:17 schreef Mirage het volgende:
[..]
Dit lijkt me ontzettend interessant om op een compleet nonchalante manier uit iemands mondje te horen komen.
Tuurlijk mag je dat vragen.quote:Mag ik vragen hoe hij daarop kwam ?
wat was de aanleiding ?
Die man heeft totaal geen gewin bij het zeggen van dit soort dingen, ik vind het dan altijd extra "waardevol" ( in zoverre dat iets waardevol kan zijn ).
En dat onbegrepen gevoel is vreselijk voor een kind.quote:Op maandag 6 september 2004 16:25 schreef Mirage het volgende:
Fijn trouwens dat je er zo leuk/ goe dmee omgaat Muus.
Ikzelf heb erg veel tegenstand gehad van mijn ouders, waardoor ik het best moeilijk heb gekregen.
Mij werd het gevoel gegeven dat ik met verkeerde slechte dingen bezig was en mensen ermee kwetste.
Dit terwijl ik in het bgein niet eens wist wát ik dan verkeerd deed, want het ís voor een kind "gewoon". het onderscheid van wat wel en niet normaal wordt gezien is er bij mij ingepompt met directe afstraffing van hetgeen niet usual was.
Praten met of over mijn zus ?
dingen vertellen die ik gewoon wist... maar waar ik niet bij geweest was...
Alleen boze reacties.
Het vervelende is nog dat ik me niet bewust was dat ik sommige info op een andere manier had gekregen.
Ik handelde vanuit impuls. Dat is een tijdlang volledig weggeweest.
Als je ietzs weet, dan weet je dat.. je gaat je niet afvragen..
"hmmm, heb ik nou van iemand gehoord dat dit en dat is gebeurd of ..... ".
Je wéét iets en daar handel je naar.
Ik heb mij ontzettend onbegrepen gevoeld.
Jou zoon zit toch op iederwijs? Men is ook reuze nieuwsgierig in dat topic hoe het verder is gegaan.quote:Op maandag 6 september 2004 19:06 schreef Pleun het volgende:
MUUS, onder mijn nick WIlgje heb ik hier ooit geschreven over mijn zoon. Hoe hij "geesten" zag in zijn kamer, hoe hij zelf een orakel maakte en ook hoe hij "antwoorden" zag in een kristallen bol. Hij was toen een jaar og 9 a 10. Dit is bij hem weggezakt, maar op school kwam hij vreselijk vast te zitten. Zij adviseerden hem te laten testen en nu heeft hij dus het stempel PDD-nos.
Ik kan je alleen maar zeggen, neem dat advies van je huisarts serieus en laat je niet, zoals ik in die tijd, overrompelen door zoveel "kennis" van de school. Mijn zoon heeft een ellendige tijd gehad daar...
Jaaaa, dat verhaal heb je me toen verteld op die beurs! Een heel bijzonder jongetje en ik vind het super dat de zo nuchtere familie het zo goed heeft aangepakt met hem.quote:Op maandag 6 september 2004 16:35 schreef freud het volgende:
Mijn neefje schijnt het ook erg sterk te hebben.
-knipperdeknip-
Het is in ieder geval wel een heeeel aparte ervaring.
Zijn jouw ouders er wel goed mee omgegaan in jouw ogen? Je moeder sprak over bepaalde gebeurtenissen uit je babytijd, maar deed ze daar lacherig over of was het heel normaal?quote:Op maandag 6 september 2004 18:59 schreef Morgil het volgende:
Ik als klein meisje had regelmatig "last" van het zien van dingen, vooral mensen.
-knipperdeknip-
Nu heb ik er geen "last" meer van, maar toen ik vorig jaar nog eens terug ging naar ons oude huis, zag ik precies dezelfde dingen weer.
Ik wist helemaal niet dat jij Wilgje bent!quote:Op maandag 6 september 2004 19:06 schreef Pleun het volgende:
MUUS, onder mijn nick WIlgje heb ik hier ooit geschreven over mijn zoon. Hoe hij "geesten" zag in zijn kamer, hoe hij zelf een orakel maakte en ook hoe hij "antwoorden" zag in een kristallen bol. Hij was toen een jaar og 9 a 10. Dit is bij hem weggezakt, maar op school kwam hij vreselijk vast te zitten. Zij adviseerden hem te laten testen en nu heeft hij dus het stempel PDD-nos.
Ik kan je alleen maar zeggen, neem dat advies van je huisarts serieus en laat je niet, zoals ik in die tijd, overrompelen door zoveel "kennis" van de school. Mijn zoon heeft een ellendige tijd gehad daar...
Aan je ouders vertellen heeft dan idd geen nut, want als je een verhaal vertelt, doe je dat om iets te delen met een ander en als de ander niet wil luisteren, is dat kwetsend. Die moeite zou ik mezelf dus besparen als ik jou was, want je hebt genoeg mensen om je heen die het wel willen horen.quote:Op maandag 6 september 2004 19:16 schreef Bolletje... het volgende:
Geweldige huisarts MUUS!
Ik herken je verhaal , in het onbegrip van je ouders etc,
toen ik klein was had ik regelmatig bezoek van een man op mijn kamertje, mijn ouders hebben hier altijd erg om gelachen. Ik was altijd erg angstig in die tijd, sliep slecht, werd gepest op school,
was altijd een beetje een buitenbeetje wat dat betreft.
Jarenlang heb ik gedacht dat ik het wel gedroomd zou hebben, maar inmiddels weet ik dat ik niet droomde, en dat ik wel dingen kan voelen en soms ook zien. Nu durf ik daar bij veel mensen ook voor uit te komen.
Mijn ouders zal ik dit nu nooit meer vertellen, ik denk dat ze me naar de psych zouden sturen
Wat mooi..isabel heeft een oude ziel..wat een bijzonder meisje
Kan me voorstellen dat je erg blij was met deze erkenning!
en nogmaals, wat een geweldige huiarts zeg!
Ik denk dat ieder kind op deze manier kan zien, als jij als ouder je er niet mee bemoeit..quote:Op dinsdag 7 september 2004 02:03 schreef livEliveD het volgende:
Ik ken verhalen van mensen die altijd een "denkbeeldige persoon" in hun hoofd hadden. Deze vertelde soms dingen die je eigenlijk niet kon weten. Het lijkt erop alsof maar weinig kinderen dit hebben en als ze omgaan met leeftijdsgenoten dan leren ze dat ze "bepaalde andere denkbeelden/referentiekaders hebben". Mss dat ze het hierdoor op latere leeftijd blokkeren. Of mss is het geen goed idee dat deze entiteiten bij hun blijven. Wie zal het zeggen? Apart is het zeker.
Mijn moeder is er heel goed mee omgegaan. Ze is dan ook erg geinteresseerd in het paranormale etc. Mijn vader is juist degene die me nooit geloofde en er lacherig over deed. Dit heeft onze band dan ook sterk verslechterd.quote:Op maandag 6 september 2004 20:17 schreef MUUS het volgende:
Zijn jouw ouders er wel goed mee omgegaan in jouw ogen? Je moeder sprak over bepaalde gebeurtenissen uit je babytijd, maar deed ze daar lacherig over of was het heel normaal?
Allebei bedankt voor jullie verhaal trouwens!.
Ik denk dat dit een heel leuke stelling is.quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:55 schreef elfenvleugels het volgende:
Ik had dat vroeger ook.
Ik praatte altijd met een ingebeeld(?) vriedinnetje. Ik had er ook een naam voor, alleen kan ik me die niet meer herinneren. Ik kan me niet meer herinneren hoe het precies zat... Maar het heeft geduurd tot ik ongeveer 5-6 jaar oud was.
Ik praatte er nooit met mijn moeder over. Ik was een heel inmezelf gekeerd kind. Misschien is dat ook de reden van het praten met dat vriendinnetje.
Kan iemand mij zeggen hoe het met de groei van de hersenen gaat? Ik bedoel. Is de brug tussen beide hersen hemisferen bij kinderen ook al aanwezig? Zoniet, kan dat de reden zijn waarom kinderen vaak zo een vriendje hebben. Omdat het denkpatroon tussen beide hersenhelften niet synchroniseren, dat een van de hersenhelften de persoonlijkheid van het kind vormt en de andere de persoonlijkheid van het vriendje. (dit is niet om het bovenstaande allemaal af te kraken! Want ik geloof er ook wel degelijk in.)
Zie je, dat bedoel ik dus.quote:Op dinsdag 7 september 2004 11:16 schreef Morgil het volgende:
[..]
Mijn moeder is er heel goed mee omgegaan. Ze is dan ook erg geinteresseerd in het paranormale etc. Mijn vader is juist degene die me nooit geloofde en er lacherig over deed. Dit heeft onze band dan ook sterk verslechterd.
Was het echt een ingebeeld vriendje wat je had of was het misschien toch 'meer' dan dat?quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:55 schreef elfenvleugels het volgende:
Ik had dat vroeger ook.
Ik praatte altijd met een ingebeeld(?) vriedinnetje. Ik had er ook een naam voor, alleen kan ik me die niet meer herinneren. Ik kan me niet meer herinneren hoe het precies zat... Maar het heeft geduurd tot ik ongeveer 5-6 jaar oud was.
Ik praatte er nooit met mijn moeder over. Ik was een heel inmezelf gekeerd kind. Misschien is dat ook de reden van het praten met dat vriendinnetje.
Kan iemand mij zeggen hoe het met de groei van de hersenen gaat? Ik bedoel. Is de brug tussen beide hersen hemisferen bij kinderen ook al aanwezig? Zoniet, kan dat de reden zijn waarom kinderen vaak zo een vriendje hebben. Omdat het denkpatroon tussen beide hersenhelften niet synchroniseren, dat een van de hersenhelften de persoonlijkheid van het kind vormt en de andere de persoonlijkheid van het vriendje. (dit is niet om het bovenstaande allemaal af te kraken! Want ik geloof er ook wel degelijk in.)
Wat leuk dat je je dit nog goed kan herinneren !quote:Op maandag 13 september 2004 10:03 schreef Bolletje... het volgende:
Ik kan me nog herinneren dat ik met mijn vriendinnetje en haar ouders op vakantie naar kroatie ging toen ik 8 jaar was, en we reden door Italie, en we gingen stoppen ergens , om wat te gaan eten, we reden die plaats binnen, langs een haven, ik zie het nog zo voor me, en ik zei, hej wat leuk hier ben ik al een keertje geweest, maar da's al heel lang geleden hoor!
Het stomme is dat ik het nu nogsteeds weet, en dat ik toen meteen de haven daar herkende.
Dit was overigens de 1e keer dat ik naar het buitenland ging
sorry voor de late reactie...quote:Op maandag 13 september 2004 09:58 schreef MUUS het volgende:
[..]
Was het echt een ingebeeld vriendje wat je had of was het misschien toch 'meer' dan dat?.
Ik denk dat dat een hele logische reactie van je was toen je klein was. Volwassenen (onbekenden?) gaan jou ineens ongevraagd dingen vertellen en dan ook nog eens over iets wat je eigenlijk als heel normaal beschouwde. Dan wordt iets ineens een big deal en inderdaad ook wel eng.quote:Op woensdag 15 september 2004 15:54 schreef elfenvleugels het volgende:
[..]
sorry voor de late reactie...
maar zoals ik in mijn originele post al zei. Ik kan me er niet meer veel van herinneren... jouw vraag was eigenlijk mijn reden om dit te posten, niet dat ik wist dat jij dat ging vragen ofzo...
ik kan me van later wel herrineren dat er mensen thuis zijn geweest die er iets over zeiden dat ik 'meer' kan. Maar zij schrikten me daardoor eigelijk af voor eventuele spiritualteit dan als ze gezwegen hadden.
Ik heb me vroeger namelijk nooit echt op mijn gemak gevoeld bij dergelijke mensen. En werd al heel snel zenuwachtig in hun buurt. Ook al was ik zeker geintresseerd in hun vertellingen over 'de andere zijde'...
Ik was er als kind gewoon niet klaar voor om erover verteld te worden door die volwassenen. Met hun verhalen over de duistere zijde die slecht is... enz. ALs het al mogelijk was dat ik eventuele 'krachten' zou hebben dan kan het heel goed zijn dat ik die door hun verdrongen heb omdat ik er bang van was.
Maar ik begin me steeds beter in mijn vel te voelen (en rustiger) hoe ouder ik wordt, dus misschien is het nog geen verloren zaak...
Tja... daar doe je niks aan he muus... vooral als je ouder katholiek is en bangh is dat de duivel er zich mee aan t moeien is...quote:Op donderdag 16 september 2004 16:40 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een hele logische reactie van je was toen je klein was. Volwassenen (onbekenden?) gaan jou ineens ongevraagd dingen vertellen en dan ook nog eens over iets wat je eigenlijk als heel normaal beschouwde. Dan wordt iets ineens een big deal en inderdaad ook wel eng.
Daarom ben ik ook van mening dat je dit soort gesprekken eigenlijk ook nooit op deze manier met je kind moet hebben. Stel het kind vragen en toon belangstelling als het erover begint, maar dring ze niet jouw 'wijsheid' op en ga er geen moeilijke termen aanhangen.
Want dan wordt het een big deal en dan slaat een kind dicht. Ze gaan misschien nog wel denken dat ze raar zijn ook.
Jammer dat het bij jou zo gelopen is, elfenvleugels.. Maar je bent je nu wel een beetje aan het verdiepen in dit soort dingen, begrijp ik?
Ze komt wel eens naar beneden om te klagen dat Mink zo'n herrie maakt tijdens het spelenquote:Op donderdag 16 september 2004 20:48 schreef krakkemieke het volgende:
Moussy, wat goed dat je er zo mee om kan gaan.
Is het misschien een idee om je dochter te vertellen hoe zich eventueel kan afschermen, als ze niet wil spelen?
Je wilt zeggen dat kinderen dit soort dingen maar verzinnen? En alle bovenstaande ervaringen dan? Er zijn zoveel verhalen bekend over dit onderwerp en er is ook al veel onderzoek naar gedaan, maar het feit blijft dat kinderen op jongen leeftijd spontaan dingen kunnen gaan zeggen die ze niet kunnen weten. Dat ze accuraat kunnen vertellen over een vorig leven met veel detailering, op een manier die eigenlijk onmogelijk is voor een klein kind.quote:Op zaterdag 18 september 2004 09:51 schreef Vaal het volgende:
Kinderen geloven sneller in reincarnatie omdat zij de situatie herkennen in hun speelgoed. Ze pakken de barbies, spelen wat, beleven wat avonturen, leggen het weg en de volgende dag begint alles weer opnieuw! Ik denk dat kinderen daardoor een lichtelijk verstoord beeld van het leven krijgen, niet slecht, besef komt vanzelf.
quote:"The smallest children are nearest to God, as the smallest planets
are nearest the sun". ~ Jean Paul Richter
Mijn oma is geadopteerd toen ze nog klein was, en wij hebben altijd gedacht dat ze uit Spanje kwam. Mijn oom heeft er onlangs een heel onderzoek naar gedaan, en is er achter gekomen dat oma niet uit spanje is geadopteerd maar uit Italie.quote:Op maandag 13 september 2004 10:50 schreef Mirage het volgende:
[..]
Wat leuk dat je je dit nog goed kan herinneren !
Hieruit zou je kunnen afleiden dat je er eerder geweest bent, in je dromen of een vorig leven ?
Heb je meer "binding" met italië waar je al tegenaan gelopen bent ?
Interessant verhaal.quote:Op dinsdag 28 september 2004 21:43 schreef kleinetrom het volgende:
ook onze zoon kan er wat van! dat begon al toen hij een week of 3 oud was. toen overleed zn opa, na een lange onrustigee nacht. dat jochie viel pas om half vijf in slaap,( hij heeft werkelijk vanaf de laatste voeding om een uur of tien liggen huilen) precies ophetzelfde moment dat zn opa overleed...gek genoeg was mn vriend( de zoon van opa dus) die avond nuchter na de bardienst naar huis was gekomen ipv daar te blijven slapen bij een vriend, wat hij normaal doet..de 2e keer was dat hij in paniek wakker werd s morgens, wat normaal dus een vrolijk spelend in zn bedje ventje was, het is een paar jaar geleden. en toen kwamen de sirenes de straat in en bleek een buurtjongen op onverklaarbare wijze te zijn overleden.
verder zegt hij wel eens dingen als : toen jij klein was en ik groot" en kan hij aura's zien.
grappig, dat begon met kleine "elastiekjes"zoals hij ze zelf noemde en nu zijn het echt kleuren om mensen hun hoofd en schouders. als je vraagt wat voor kleur heb ik? dan kijkt hij ook naar je schouder!
Ik ken mensen die er 'gek' van worden en rust willen op een gegeven moment. Verder kom je op school en wordt je toch beinvloedt door de rest. Zeker op bepaalde leeftijden. Dat wil niet zeggen dat je er op latere leeftijd niks mee kan gaan doen. Gewoon op zijn beloop laten lijkt me en het vooral niet raar vinden.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 14:29 schreef Naamah het volgende:
intressant topic, doen jullie iets om te zorgen dat jullie kids de gave niet verliezen? Zonde dat zoveel kinderen zich er, bewust of onbewust, voor afsluiten als ze ouder worden
Eigenlijk niet.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 14:29 schreef Naamah het volgende:
intressant topic, doen jullie iets om te zorgen dat jullie kids de gave niet verliezen? Zonde dat zoveel kinderen zich er, bewust of onbewust, voor afsluiten als ze ouder worden
quote:Op zondag 3 oktober 2004 15:07 schreef Mirage het volgende:
[..]
Interessant verhaal.![]()
Hoe oud is je zoontje nu ?
Verwarrend omdat je nu door Bo ineens buiten je grenzen gaat denken, jes?quote:Op zondag 13 februari 2005 21:11 schreef jessie het volgende:
Afgelopen vrijdag krijg ik sochtends een telefoontje van mijn moeder dat het erg slecht gaat met mijn oma. Ze zijn onderweg naar t ziekenhuis en ze kan elk moment overlijden. Ik vertel mijn kinderen ( 1.5 jaar en 3 jaar dit) Die van 3 jaar luisterd aandachtig. Ik leg haar in kidnertaal uit wat dood gaan is. Dat ze niet meer hier zal zijn en dat de pijn weg gaat. Volgens haar (Bo) halen de wolken de pijn weg en ik laat dat zo. De rest van de dag hebben we het er ook niet zo over. De kinderen hebben niet echt een band met hun overgrootmoeder.
Om 10 voor half 5 smiddags zegt ze ineens vanuit t niets. Al spelend "papa nu is oma dood" Wij kijken elkaar van huh? En om 5 over half 5 krijg ik een telefoontje van mijn moeder. Oma is om 5 voor half 5 overleden. Ze zit er 5 minuutjes naast, maar ik vind dit zo toevallig!!!! Ze heeft dit gewoon gevoeld. Maar normaal geloof ik die dingen nooit. Verwarrend!
Heel herkenbaar.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 18:07 schreef MUUS het volgende:
Tally..
Die verhalen van "Mama, toen ik vroeger oud was en groter was dan jij nu" heeft mini-MUUS ook heel vaak. Ze zit dan heel droog te vertellen over 'heel lang geleden vroeger voordat ik in jouw buik zat'.
En de verhalen veranderen ook niet, zo weird.
kinderen weten veel meerquote:Op vrijdag 18 februari 2005 19:07 schreef Mirage het volgende:
[..]
Heel herkenbaar.
Brian gaat naar een (praktiserend) Christelijke school, er wordt heel duidelijk verteld dat goede mensen na hun dood naar God mogen om daar te gaan " wonen". (op kind niveau)
ondanks dat niemand dit tegen spreekt ( en doorgaans wordt info van de juf zonder twijvel voor waar aangenomen door jonge kinderen ) is hij het er niet mee eens.
Hij blijft herhalen dat als je nog groter dan papa en mama bent je weer heel klein wordt.
De reden dat hij nu klein is luidt als volgt:
Vroeger heb ik heel veel gegeten en toen was ik groter gegroeid dan jij mama.. en toen ben ik weer heel klein gewordenen en kwam ik uit jouw buik....... *stilte* en dan heel droog iets erachteraan als "ik had geen poep op mij hoor, want jij hebt toen niet gepoept................. toen ik uit je billen kwam"
Hij heeft nog veel meer van dit soort verhalen.
Het grappige is dat ze verteld worden als er geen aanleiding toe is.
Het geeft de indruk dat ze echt even over iets na hebben lopen denken.
quote:Op donderdag 17 februari 2005 20:49 schreef Enyalius het volgende:
hmmm....uit mijn ervaring is het best dit soort ervaring voorlopig nog stil te houden. er zijn teveel mensen die er geen verstand van hebben.
zoals mensen van christelijk geloof wat een irritante, kortzinnige eikels zijn dat. die gasten weten niet wat spiritueel zijn is als ze er mee dood geslagen zouden worden. ze zijn zo blind dat als ze de gaven krijgen dat ze denken dat het niet van god maar een ander verzonnen entiteit zoals satan is.
ik kan een heleboel situaties herinneren waarin ik bestempel ben als een demoon door dit soort malloten.
Er spreekt zoveel haat en woede uit je woorden dat ik het er koud van krijg. In principe heeft iedereen een mening over dit soort fenomenen, of ze nou christelijk zijn of niet. Geloof is niet de enige belemmering om dit soort dingen te gaan ontkennen. Trouwens beweren veel spirituelen ook dat ze alles weten en wel weten hoe de wereld in elkaar steekt in tegenstelling tot anderen. Bekend gegeven? Je ziet het alle mensen doen over de wereld heen. Iedereen denkt het altijd beter te weten omdat iedereen zijn eigen waarheid heeft. En daar is niks mis mee als iedereen elkaars mening maar respecteert.quote:Op donderdag 17 februari 2005 21:47 schreef Enyalius het volgende:
je zou verrast zijn als je wist hoe relatief weinig ouders weten wat hun kind kan. meesten zeggen dat het imagenary friends zijn of iets anders vaags. een kind staat nog in contact met het hiernamaals en wat een kind zegt is heel vaak de waarheid. een volwassene zijn betekend in feite verblind zijn door propaganda en onzin van de kerk. je wordt vervuild waardoor die link heel erg vervaagd en in vele gevallen totaal verdwijnt. en dan durven kerkgaande mensen te zeggen dat ze religues zijn, prima, maar ga geen onzin verspreiden dat je de antwoorden weet en spiritueel bent.
Ik was inderdaad niet van plan het te negeren of hem niet serieus te nemen. Als ik dat zou doen, zou ik echt blind zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2005 00:46 schreef Anitra het volgende:
Omdat je niet weet wat je er van moet vinden kan je misschien vragen of hij iets weet wat je tante graag tegen jou wil zeggen.
Maar kinderen staan zo open dat ze snel contact kunnen maken. Ga hem niet tegen spreken, maar praat met hem er over als hij er zelf over begint. Vraag bv wat ze zegt en hoe hij het vind dat zij met hem praat. Het kan verzonnen zijn, maar houd er rekening mee dat het ook echt kan zijn. Als het echt is en je negeert het kan een kind erg in zijn eigenwaarde aan getast worden. Dus probeer open te staan voor zijn uitleg.
Succes ermee!!!
Wat Anitra zegt, gewoon eens dat babbeltje met hem aangaan.quote:Op woensdag 2 maart 2005 01:19 schreef Blessed het volgende:
[..]
Ik was inderdaad niet van plan het te negeren of hem niet serieus te nemen. Als ik dat zou doen, zou ik echt blind zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |