quote:"The smallest children are nearest to God, as the smallest planets
are nearest the sun". ~ Jean Paul Richter
Mijn oma is geadopteerd toen ze nog klein was, en wij hebben altijd gedacht dat ze uit Spanje kwam. Mijn oom heeft er onlangs een heel onderzoek naar gedaan, en is er achter gekomen dat oma niet uit spanje is geadopteerd maar uit Italie.quote:Op maandag 13 september 2004 10:50 schreef Mirage het volgende:
[..]
Wat leuk dat je je dit nog goed kan herinneren !
Hieruit zou je kunnen afleiden dat je er eerder geweest bent, in je dromen of een vorig leven ?
Heb je meer "binding" met italië waar je al tegenaan gelopen bent ?
Interessant verhaal.quote:Op dinsdag 28 september 2004 21:43 schreef kleinetrom het volgende:
ook onze zoon kan er wat van! dat begon al toen hij een week of 3 oud was. toen overleed zn opa, na een lange onrustigee nacht. dat jochie viel pas om half vijf in slaap,( hij heeft werkelijk vanaf de laatste voeding om een uur of tien liggen huilen) precies ophetzelfde moment dat zn opa overleed...gek genoeg was mn vriend( de zoon van opa dus) die avond nuchter na de bardienst naar huis was gekomen ipv daar te blijven slapen bij een vriend, wat hij normaal doet..de 2e keer was dat hij in paniek wakker werd s morgens, wat normaal dus een vrolijk spelend in zn bedje ventje was, het is een paar jaar geleden. en toen kwamen de sirenes de straat in en bleek een buurtjongen op onverklaarbare wijze te zijn overleden.
verder zegt hij wel eens dingen als : toen jij klein was en ik groot" en kan hij aura's zien.
grappig, dat begon met kleine "elastiekjes"zoals hij ze zelf noemde en nu zijn het echt kleuren om mensen hun hoofd en schouders. als je vraagt wat voor kleur heb ik? dan kijkt hij ook naar je schouder!
Ik ken mensen die er 'gek' van worden en rust willen op een gegeven moment. Verder kom je op school en wordt je toch beinvloedt door de rest. Zeker op bepaalde leeftijden. Dat wil niet zeggen dat je er op latere leeftijd niks mee kan gaan doen. Gewoon op zijn beloop laten lijkt me en het vooral niet raar vinden.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 14:29 schreef Naamah het volgende:
intressant topic, doen jullie iets om te zorgen dat jullie kids de gave niet verliezen? Zonde dat zoveel kinderen zich er, bewust of onbewust, voor afsluiten als ze ouder worden
Eigenlijk niet.quote:Op woensdag 6 oktober 2004 14:29 schreef Naamah het volgende:
intressant topic, doen jullie iets om te zorgen dat jullie kids de gave niet verliezen? Zonde dat zoveel kinderen zich er, bewust of onbewust, voor afsluiten als ze ouder worden
quote:Op zondag 3 oktober 2004 15:07 schreef Mirage het volgende:
[..]
Interessant verhaal.![]()
Hoe oud is je zoontje nu ?
Verwarrend omdat je nu door Bo ineens buiten je grenzen gaat denken, jes?quote:Op zondag 13 februari 2005 21:11 schreef jessie het volgende:
Afgelopen vrijdag krijg ik sochtends een telefoontje van mijn moeder dat het erg slecht gaat met mijn oma. Ze zijn onderweg naar t ziekenhuis en ze kan elk moment overlijden. Ik vertel mijn kinderen ( 1.5 jaar en 3 jaar dit) Die van 3 jaar luisterd aandachtig. Ik leg haar in kidnertaal uit wat dood gaan is. Dat ze niet meer hier zal zijn en dat de pijn weg gaat. Volgens haar (Bo) halen de wolken de pijn weg en ik laat dat zo. De rest van de dag hebben we het er ook niet zo over. De kinderen hebben niet echt een band met hun overgrootmoeder.
Om 10 voor half 5 smiddags zegt ze ineens vanuit t niets. Al spelend "papa nu is oma dood" Wij kijken elkaar van huh? En om 5 over half 5 krijg ik een telefoontje van mijn moeder. Oma is om 5 voor half 5 overleden. Ze zit er 5 minuutjes naast, maar ik vind dit zo toevallig!!!! Ze heeft dit gewoon gevoeld. Maar normaal geloof ik die dingen nooit. Verwarrend!
Heel herkenbaar.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 18:07 schreef MUUS het volgende:
Tally..
Die verhalen van "Mama, toen ik vroeger oud was en groter was dan jij nu" heeft mini-MUUS ook heel vaak. Ze zit dan heel droog te vertellen over 'heel lang geleden vroeger voordat ik in jouw buik zat'.
En de verhalen veranderen ook niet, zo weird.
kinderen weten veel meerquote:Op vrijdag 18 februari 2005 19:07 schreef Mirage het volgende:
[..]
Heel herkenbaar.
Brian gaat naar een (praktiserend) Christelijke school, er wordt heel duidelijk verteld dat goede mensen na hun dood naar God mogen om daar te gaan " wonen". (op kind niveau)
ondanks dat niemand dit tegen spreekt ( en doorgaans wordt info van de juf zonder twijvel voor waar aangenomen door jonge kinderen ) is hij het er niet mee eens.
Hij blijft herhalen dat als je nog groter dan papa en mama bent je weer heel klein wordt.
De reden dat hij nu klein is luidt als volgt:
Vroeger heb ik heel veel gegeten en toen was ik groter gegroeid dan jij mama.. en toen ben ik weer heel klein gewordenen en kwam ik uit jouw buik....... *stilte* en dan heel droog iets erachteraan als "ik had geen poep op mij hoor, want jij hebt toen niet gepoept................. toen ik uit je billen kwam"
Hij heeft nog veel meer van dit soort verhalen.
Het grappige is dat ze verteld worden als er geen aanleiding toe is.
Het geeft de indruk dat ze echt even over iets na hebben lopen denken.
quote:Op donderdag 17 februari 2005 20:49 schreef Enyalius het volgende:
hmmm....uit mijn ervaring is het best dit soort ervaring voorlopig nog stil te houden. er zijn teveel mensen die er geen verstand van hebben.
zoals mensen van christelijk geloof wat een irritante, kortzinnige eikels zijn dat. die gasten weten niet wat spiritueel zijn is als ze er mee dood geslagen zouden worden. ze zijn zo blind dat als ze de gaven krijgen dat ze denken dat het niet van god maar een ander verzonnen entiteit zoals satan is.
ik kan een heleboel situaties herinneren waarin ik bestempel ben als een demoon door dit soort malloten.
Er spreekt zoveel haat en woede uit je woorden dat ik het er koud van krijg. In principe heeft iedereen een mening over dit soort fenomenen, of ze nou christelijk zijn of niet. Geloof is niet de enige belemmering om dit soort dingen te gaan ontkennen. Trouwens beweren veel spirituelen ook dat ze alles weten en wel weten hoe de wereld in elkaar steekt in tegenstelling tot anderen. Bekend gegeven? Je ziet het alle mensen doen over de wereld heen. Iedereen denkt het altijd beter te weten omdat iedereen zijn eigen waarheid heeft. En daar is niks mis mee als iedereen elkaars mening maar respecteert.quote:Op donderdag 17 februari 2005 21:47 schreef Enyalius het volgende:
je zou verrast zijn als je wist hoe relatief weinig ouders weten wat hun kind kan. meesten zeggen dat het imagenary friends zijn of iets anders vaags. een kind staat nog in contact met het hiernamaals en wat een kind zegt is heel vaak de waarheid. een volwassene zijn betekend in feite verblind zijn door propaganda en onzin van de kerk. je wordt vervuild waardoor die link heel erg vervaagd en in vele gevallen totaal verdwijnt. en dan durven kerkgaande mensen te zeggen dat ze religues zijn, prima, maar ga geen onzin verspreiden dat je de antwoorden weet en spiritueel bent.
Ik was inderdaad niet van plan het te negeren of hem niet serieus te nemen. Als ik dat zou doen, zou ik echt blind zijn.quote:Op woensdag 2 maart 2005 00:46 schreef Anitra het volgende:
Omdat je niet weet wat je er van moet vinden kan je misschien vragen of hij iets weet wat je tante graag tegen jou wil zeggen.
Maar kinderen staan zo open dat ze snel contact kunnen maken. Ga hem niet tegen spreken, maar praat met hem er over als hij er zelf over begint. Vraag bv wat ze zegt en hoe hij het vind dat zij met hem praat. Het kan verzonnen zijn, maar houd er rekening mee dat het ook echt kan zijn. Als het echt is en je negeert het kan een kind erg in zijn eigenwaarde aan getast worden. Dus probeer open te staan voor zijn uitleg.
Succes ermee!!!
Wat Anitra zegt, gewoon eens dat babbeltje met hem aangaan.quote:Op woensdag 2 maart 2005 01:19 schreef Blessed het volgende:
[..]
Ik was inderdaad niet van plan het te negeren of hem niet serieus te nemen. Als ik dat zou doen, zou ik echt blind zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |