Ik ben er ook best wel in de war van ja.quote:Op zaterdag 4 september 2004 17:51 schreef tong80 het volgende:
Ik ben hier echt helemaal stil van.
Mijn Pa ook.quote:Op zaterdag 4 september 2004 17:58 schreef milagro het volgende:
actieve mensen die een hartaanval krijgen als ze zich ontspannen, dat hoor je toch best vaak
Ja!quote:Op zaterdag 4 september 2004 18:11 schreef SCH het volgende:
Dag Lieve Bram, ik zal je nooit vergeten, dus echt dood ben je ook niet.
Ja.quote:Op zaterdag 4 september 2004 18:15 schreef SCH het volgende:
Hij was toch nog steeds getrouwd met Shireen Stroker?
Ja, afschuwelijk dit. Je zou bijna in een God gaan geloven.quote:Ook bizar voor Freek dit. Na al dat gehakketak eindelijk weer in harmonie.
Je geeft mijn gevoel perfect weer.quote:Op zaterdag 4 september 2004 18:20 schreef SCH het volgende:
godverdomme in het kwadraat
Same here btw.quote:Op zaterdag 4 september 2004 17:47 schreef tong80 het volgende:
Ik schrik me kapot man.
quote:Op zaterdag 4 september 2004 18:11 schreef SCH het volgende:
[afbeelding]
Dag Lieve Bram, ik zal je nooit vergeten, dus echt dood ben je ook niet.
Heb ik net gedaan.quote:Op zaterdag 4 september 2004 18:50 schreef zoalshetis het volgende:
luister maar eens naar het nummer "testament" (staat hier waarschijnlijk ook al).
Daar word je wel stil van hè? Ik in ieder geval welquote:Op zaterdag 4 september 2004 18:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb ik net gedaan.
Dat zijn dus Iconen. Ik betrap me iedere keer weer op de vraag: wie is de volgende?quote:Op zaterdag 4 september 2004 18:53 schreef zoalshetis het volgende:
ischa en büch
bram is zeker een van die iconen. ik hoop het helemaal niet maar theo van gogh zou zo iemand kunnen zijn, koot of bie, freek. ik denk dat het ook afhangt van de leeftijd waarmee ze vaarwel zeggen tegen de aardse wereld.quote:Op zaterdag 4 september 2004 19:02 schreef Bayer het volgende:
[..]
Dat zijn dus Iconen. Ik betrap me iedere keer weer op de vraag: wie is de volgende?
Hoort bij het leven, weet ik wel, maar ik kan er slecht tegen.
Zeker als dit soort figuren gaan en de hufters blijven zitten.
Er zullen veel tachtig en negentig jaar oude, oud politici zijn die een glimlach niet kunnen onderdrukken.
Good work Bram!
Nee, voor mij niet.quote:Op zaterdag 4 september 2004 19:04 schreef zoalshetis het volgende:
dat het ook afhangt van de leeftijd waarmee ze vaarwel zeggen tegen de aardse wereld.
maar ook gewoon omdat ze "er altijd waren", je groeide met hun aanwezigheid op..quote:Op zaterdag 4 september 2004 19:09 schreef zoalshetis het volgende:
ja je hebt ook wel gelijk denk ik. het gaat waarschijnlijk toch meer om de betekenis van die personen.
Nee.quote:Op zaterdag 4 september 2004 19:09 schreef tong80 het volgende:
Ik ben 41 en moet nu blijkbaar maar gaan wennen aan het feit dat mensen uit mijn verleden overlijden. Het hoort bij het leven maar ik kan er moeilijk mee omgaan. Rare gedachte misschien maar ooit maak ik waarschijnlijk mee dat Johan Cruijff of Wim van Henegem dood gaan. Het is part van het leven opzich, maar ik zal er nooit aan wennen.
Ik heb het er met mijn oma (90) vaak over; hoe ga je om met het overlijden van mensen/iconen.quote:Op zaterdag 4 september 2004 19:09 schreef tong80 het volgende:
Ik ben 41 en moet nu blijkbaar maar gaan wennen aan het feit dat mensen uit mijn verleden overlijden. Het hoort bij het leven maar ik kan er moeilijk mee omgaan. Rare gedachte misschien maar ooit maak ik waarschijnlijk mee dat Johan Cruijff of Wim van Henegem dood gaan. Het is part van het leven opzich, maar ik zal er nooit aan wennen.
Hard ja, maar als ze dan toch 'moesten gaan' dan is hen weer een lang ziekbed bespaard gebleven.quote:Op zaterdag 4 september 2004 19:13 schreef SCH het volgende:
Het maakt nog wel wat uit of mensen heel plotseling overlijden of na een lang ziekbed en op welke leeftijd. Dat Luns en Diepenhorst stierven, lag wel voor de hand. Maar Buch en Vermeulen is zo plotseling, zonder waarschuwing vooraf. Dat is hard.
Dat is (in mijn geva)l ook niet waar.quote:Op zaterdag 4 september 2004 19:13 schreef SCH het volgende:
Het maakt nog wel wat uit of mensen heel plotseling overlijden of na een lang ziekbed en op welke leeftijd.
het verdriet is dan niet minder, maar anders zeg maar, meer berustendquote:Op zaterdag 4 september 2004 19:16 schreef Bayer het volgende:
[..]
Dat is (in mijn geva)l ook niet waar.
Als Ramses morgen gaat ben ik diep bedroefd.
Idd.quote:Op zaterdag 4 september 2004 19:18 schreef milagro het volgende:
[..]
het verdriet is dan niet minder, maar anders zeg maar, meer berustend
Sure, maar het gevoel 'weer een stijlicoon' minder word ik gewoon depri van.quote:Op zaterdag 4 september 2004 19:18 schreef milagro het volgende:
het verdriet is dan niet minder, maar anders zeg maar, meer berustend
quote:Op zaterdag 4 september 2004 19:22 schreef Bayer het volgende:
(Ik ben van schoolgestuurd om een ander T-shirt aan te gaan trekken. Ja, met Neerlands hoop voorop ja.)
Was het een radio-interview of een schriftelijk?quote:Op zaterdag 4 september 2004 19:22 schreef SCH het volgende:
Ik heb Bram ooit geinterviewd over reincarnatie.
Mijn ouders zijn helemaal jouw style hoor.quote:Op zaterdag 4 september 2004 19:23 schreef SCH het volgende:![]()
Je bent ooit goed (lees links) geweett dus
![]()
Het was een geschreven interview. Ik ben het druk aan het zoeken maar zul je net zienquote:Op zaterdag 4 september 2004 19:23 schreef Bayer het volgende:
[..]
Was het een radio-interview of een schriftelijk?
Kan je dat online ztten? Ik heb eventueel wel mogelijkheden.
De rest van de familie was teruggegaan naar Nederland en hij zou met een dochter uit een ander huwelijk naar Bologna gaan. Hij was moe en ging om elf uur 's-ochtends effe liggen.quote:Op zaterdag 4 september 2004 19:26 schreef milagro het volgende:
ik lees (op) nu dat hij in zijn slaap is overleden.
wie niet?quote:Op zaterdag 4 september 2004 19:31 schreef Bayer het volgende:
Mooie dood trouwens, zo wil ik het ook wel.
Mja, je gaat wanneer je gaat.quote:Op zaterdag 4 september 2004 19:32 schreef PogueMahone het volgende:
wie niet?
juist wel van mijn tijd.... ,maar zeker ook van die van jou!! (juist de afgelopen jaren heeft hij heel veel moois voortgebracht) . maar inderdaad een icoon.. heeft ontzettend veel fantastisch mooi werk gemaakt, uitgevoerd en geschreven... veel meer dan menigeen weet.... hij laat een grote erfenis na en zal zeker , direct of indirect, zeer gemist worden!quote:Op zaterdag 4 september 2004 20:07 schreef DJ-Maurits het volgende:
Dit doet me wel wat....
Neerlands Hoop is van voor mijn tijd, maar ik heb genoten van zijn solo-activiteiten. Een briljant schrijver en in het bezit van een treffende melancholieke stem.
Bram, ik zal je missen....
Waar?quote:Op zaterdag 4 september 2004 20:45 schreef shmoopy het volgende:
Ik zit gisteravond nog nummers van 'm te downloaden...
Ik heb al zijn CD's al lang. Ik zoek naar extra's.quote:Op zaterdag 4 september 2004 20:48 schreef shmoopy het volgende:
Bayer: Kazaa, idd niet veel, maar iig iets
Nou wil ik niet lullig doen ofzo, maar waarom reageer je dan hier?quote:Op zaterdag 4 september 2004 20:53 schreef sooty het volgende:
Eerlijk is eerlijk: sooty was nooit een fan van zijn repertoire en zal dat nooit worden ook.
Lezen Bayer.quote:Op zaterdag 4 september 2004 20:56 schreef Bayer het volgende:
[..]
Nou wil ik niet lullig doen ofzo, maar waarom reageer je dan hier?
Ik lees niks wat Sooty naar zou 'kunnen' vinden...quote:Op zaterdag 4 september 2004 21:01 schreef sooty het volgende:
Lezen Bayer.
Het staat er toch echt, Bayer.quote:Op zaterdag 4 september 2004 21:07 schreef Bayer het volgende:
[..]
Ik lees niks wat Sooty naar zou 'kunnen' vinden...
quote:Op zaterdag 4 september 2004 20:53 schreef sooty het volgende:
R.I.P. Bram.
Het feit dat ik hem hier herdenk en respecteer doet geen afbreuk aan mijn mening over zijn repertoire.quote:Op zaterdag 4 september 2004 21:12 schreef Bayer het volgende:
[..]
Ow, dat.
ja zeker weten een mooi nummer. Dit nummer van bram , werd op mijn moeders begravenis gedraaid. Zomaar ineens is iemand er dan niet meer. Triest...quote:Op zaterdag 4 september 2004 18:30 schreef Adfundum het volgende:
De Steen (Bram Vermeulen)
ik heb een steen verlegd in een rivier op aarde
het water gaat er anders dan voorheen
de stroom van een rivier hou je niet tegen
het water vindt er altijd een weg omheen
misschien eens gevuld door sneeuw en regen
neemt de rivier mijn kiezel met zich mee
om hem dan glad en rond gesleten
te laten rusten in de luwte van de zee
ik heb een steen verlegd in een rivier op aarde
nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten
ik leverde bewijs van mijn bestaan
omdat door het verleggen van die ene steen
de stroom nooit meer dezelfde weg zal gaan
Bram heeft wel meer stenen in de rivier verlegd....
Wis ze dan!quote:Op zaterdag 4 september 2004 21:40 schreef static het volgende:
Ja, ho maar. Beetje respect svp.
Pas de kwaliteit even aan danquote:Op zaterdag 4 september 2004 23:07 schreef Bayer het volgende:
Jesus, tis ruim een gig..
Ik luister en ben stil.quote:Op zaterdag 4 september 2004 23:09 schreef shmoopy het volgende:
http://www.omroep.nl/rvu/index.html#@http://www.omroep.nl/rvu/berichten/2004/vermeulen/welcome.html
Bram zou dat op zich al fantastisch vindenquote:Op zaterdag 4 september 2004 23:32 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik luister en ben stil.
Yep, maar dat is een registratie van een show die al is opgenomen van de week volgens mij. Maar misschien dat hij er vantevoren iets over zal zeggen. De radio zal er wel meer aan gedaan hebben. Ik adviseer de liefhebbers om morgenavond op radio2 af te stemmen.quote:Op zaterdag 4 september 2004 23:51 schreef milagro het volgende:
het was maar heel kort, SCH en geen Freek.
zal morgen zeker wel iets komen op Ned3, morgen is er immers een uitzending van Freek gepland.
dat bedoel ik, ik neem aan dat Freek iets voor de uitzending zal zeggen.quote:Op zaterdag 4 september 2004 23:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Yep, maar dat is een registratie van een show die al is opgenomen van de week volgens mij. Maar misschien dat hij er vantevoren iets over zal zeggen. De radio zal er wel meer aan gedaan hebben. Ik adviseer de liefhebbers om morgenavond op radio2 af te stemmen.
Freek was er even tijdens het journaal.quote:Op zaterdag 4 september 2004 23:51 schreef milagro het volgende:
het was maar heel kort, SCH en geen Freek.
quote:BRAM VERMEULEN
DE WEDSTRIJD
Het jongetje zit bovenop het duin
Het is wel honderd meter hoog
Zo hoog zat werkelijk nog niemand
En hij ziet Engeland
Kijk hem zijn best doen op zijn fiets
Hij gaat zo hard dat je hem bijna niet ziet
Wedden dat hij de honderd haalt
Voor hem is dat niets
Het is een wedstrijd
Het is een wedstrijd
Het is een wedstrijd
Die je niet winnen kan
Pappa, kijk dan
Pappa, kijk dan
Pappa, kijk dan naar mij
Zie je die kringen daar in 't water
Verreweg het verst van iedereen
Zeker honderd meter ver gooit hij
En met de zwaarste steen
Tien keer achter elkaar kan hij het al
Deze jongen kan alles met een bal
Zeker weten dat-ie tot de honderd komt
Die bal komt nooit meer op de grond
Het is een wedstrijd
Het is een wedstrijd
Het is een wedstrijd
Die je niet winnen kan
Pappa, kijk dan
Pappa, kijk dan
Pappa, kijk dan naar mij
Pappa, kijk dan
Pappa, kijk dan
Pappa, kijk dan naar mij
Wie is hier bang in het donker
Nou, hij is het zeker niet
In het donker lijkt alles wel anders
Maar dat komt alleen
Omdat je niets ziet
Kijk dan, kijk dan
Het is een wedstrijd
Het is een wedstrijd
Het is een wedstrijd
Die je niet winnen kan
Pappa, kijk dan
Pappa, kijk dan
Pappa, kijk dan naar mij
Het is een wedstrijd
Het is een wedstrijd
En het gaat maar tegen een man
Pappa, kijk dan
Pappa, kijk dan
Pappa, kijk dan naar mij
En toen-ie eindelijk keek
Was alles al voorbij
(c) Bram Vermeulen
als hijw at betekende, waarom kende je hem dan niet? Juist, heeft ie kennelijk toch minder betekend dan je zou denken...quote:Op zondag 5 september 2004 14:04 schreef Dizer het volgende:
Ik ken deze man helemaal niet. Maar aan de posts te zien, was het een goede man die wat betekende! En daarom toon ik mijn respect.
r.i.v.
Tjah, maakt niet uit. Als nog toon ik mijn respectquote:Op zondag 5 september 2004 15:05 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
als hijw at betekende, waarom kende je hem dan niet? Juist, heeft ie kennelijk toch minder betekend dan je zou denken...
*mooiquote:Op zondag 5 september 2004 15:13 schreef Dizer het volgende:
[..]
Tjah, maakt niet uit. Als nog toon ik mijn respect
Op radio 2 tussen 00.00 en 01.00 herhaling van een gesprek in Volgspot, ook bij de NCRV. Toffe omroepquote:Op zondag 5 september 2004 21:44 schreef Bayer het volgende:
[..]
Nederland 1.
Is dit nog ergens te vinden op het net ??quote:Op zondag 5 september 2004 23:42 schreef tong80 het volgende:
Vannacht om 00.00 uur een uurlang gesprek met Freek op Radio-1.
Met Bram bedoel je, een herhaling.quote:Op zondag 5 september 2004 23:42 schreef tong80 het volgende:
Vannacht om 00.00 uur een uurlang gesprek met Freek op Radio-1.
Barbaar.quote:Op zondag 5 september 2004 13:31 schreef MikeyMo het volgende:
ik kende die hele man niet
Ja had je verkeerd begrepen, mooi interview.quote:Op maandag 6 september 2004 12:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Met Bram bedoel je, een herhaling.
linksquote:Op maandag 6 september 2004 19:22 schreef SCH het volgende:
Felix Rottenberg stond ook in veel advertenties bij de familie, kon niet helemaal er uit opmaken wat de links precies is.
In de overlijdensadvertentie van zijn vrouw en familie vanmorgen stond 'nog niet bekend', volgens mij.quote:Op maandag 6 september 2004 12:10 schreef SCH het volgende:
Weet iemand wanneer de begrafenis is?
Gezien.quote:Op woensdag 8 september 2004 00:07 schreef tong80 het volgende:
Nu een programma van hem op Ned-3. Voornamelijk over de eerste wereld oorlog.
ja, heb t gezien, de vorige keer ook, indrukwekkend wat hij allemaal heeft gedaan.quote:Op woensdag 8 september 2004 00:07 schreef tong80 het volgende:
Nu een programma van hem op Ned-3. Voornamelijk over de eerste wereld oorlog.
Vroeger was het toch écht Bram en Freek, in die volgorde.quote:Op woensdag 8 september 2004 01:24 schreef Killer_Mom het volgende:
freek en bram, ...dat blijft me t beste bij,
Van Neerlands Hoop zijn 4 + 1 dubbel CD's uitgebracht (heb ze zelf ook)quote:Op woensdag 8 september 2004 11:43 schreef JooB het volgende:
Ik mag hopen dat de muzikale erfenis van Neerlands Hoop ooit op cd verschijnt, en dan heb ik het iet over die klote lp, 'Ik ben volmaakt gelukkig'. Maar een goede verzamelaar met de beste nummers uit het NH euvre. Nog mooier zou het natuurlijk zijn dat alle beschikbare programma's uit die tijd (dus ook de niet op plaat verschenen tv-shows, zoals 'uw gift is hun lift') op DVD verschijnen, maar dat zal wel ijdele hoop bllijken te zijn. We mogen ons gelukkig prijzen dat die reeks ooit op video is verschenen. Zoveel werk kan het toch niet zijn om het van video op DVD te pleuren?
Klopt, Shireen is straks om 22:45 uur te gast bij Barend & van Dorp...quote:Op zaterdag 4 september 2004 18:15 schreef SCH het volgende:
Hij was toch nog steeds getrouwd met Shireen Stroker?
Dank voor de melding!quote:Op maandag 20 september 2004 22:12 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Klopt, Shireen is straks om 22:45 uur te gast bij Barend & van Dorp...
Dat was gisteren.quote:Op dinsdag 21 september 2004 19:34 schreef Zw0rld het volgende:
[..]
Dank voor de melding!
iddquote:Op dinsdag 21 september 2004 19:40 schreef static het volgende:
[..]
Dat was gisteren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |