abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 september 2004 @ 17:39:14 #1
92812 kattemie
One cat just leads to another
pi_21749705
Een paar minuten geleden verscheen op de websites van een aantal Belgische kranten het bericht dat Bram Vermeulen vanochtend op 57-jarige plotseling is overleden. Hij was op vakantie in Italië.
Hierbij het hele bericht:

De Nederlandse zanger en cabaretier Bram Vermeulen is zaterdagochtend onverwacht overleden. Vermeulen (57), onder meer bekend als lid van het duo Neerlands Hoop, was op reis in Italië.
Vermeulen studeerde in de jaren '60 psychologie. Samen met Freek de Jonge richtte hij het cabaretgezelschap Neerlands Hoop op. Hun eerste avondvullend programma kreeg de titel 'Neerlands Hoop in Bange Dagen'.
In 1979 zette De Jonge een punt achter hun samenwerking en Vermeulen ging solo. Hij had vooral in Vlaanderen veel succes.
No heaven will not ever Heaven be;
unless my cats are there to welcome me.
pi_21749733
staat nog niks op teletekst
I know it sounds like I'm in denial, but I'm not.
  zaterdag 4 september 2004 @ 17:42:18 #3
92812 kattemie
One cat just leads to another
pi_21749773
Nee, ik heb er, behalve op de sites van deze kranten, ook nog nergens anders iets over gehoord of gelezen. Maar ik neem niet aan dat een krant als De Standaard zo'n bericht zou plaatsen als het niet waar zou zijn... Toch...?!??!

*edit*
De Wereldomroep bevestigt het bericht net:
"Bram Vermeulen overleden
Zanger en cabaretier Bram Vermeulen is overleden. Hij stierf zaterdagochtend tijdens zijn vakantie in Italië. Zo meldt de Vlaamse omroep VRT. Vermeulen brak in de jaren zestig samen met zijn studievriend Freek de Jonge door met de cabaretgroep Neerlands Hoop. Daarna maakte hij vooral muziek en werkte hij samen met onder meer Boudewijn de Groot en Ernst Jansz. Ook was Vermeulen actief in het schrijven van theatermuziek. Hij kreeg in 1994 de Annie M.G. Schmidt-prijs voor het cabaretlied Een doodgewone jongen. Bram Vermeulen is 57 jaar geworden."

[ Bericht 51% gewijzigd door kattemie op 04-09-2004 17:48:56 ]
No heaven will not ever Heaven be;
unless my cats are there to welcome me.
pi_21749942
Staat nu inderdaad ook op teletekst, triest en pas 57
I know it sounds like I'm in denial, but I'm not.
pi_21749969
Inderdaad nog jong
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_21750098
Lieve Bram, wat heb je veel fantastische teksten geschreven.
En wat kon je heerlijk ouwehoeren over bijvoorbeeld reincarnatie. Je had in de 1e wereldoorlog gevochten, zei je. Ik begreep er geen zak van maar ik hing aan je lippen.

En wat heb ik vaak troost gehad aan dit lied, hoe toepasselijk nu

http://www.jeroenschut.nl(...)iekbramvermeulen.htm

Dood ben ik pas, als jij me bent vergeten

Dag Bram
pi_21750219

zaterdag 4 september 2004 @ 18:17:49 #8
46911 Mjam
Zweven is leven
pi_21750384
Ooh, dat vind ik echt verschrikkelijk...
pi_21750403
dubbel
  Moderator zaterdag 4 september 2004 @ 18:35:43 #10
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_21750640
Zanger Bram Vermeulen (57) overleden

Mijn reactie:
quote:
Ik zag het net op het nieuws, ik denk wat doet dat item over NHIBD op televisie. Vanmorgen overleed hij, Bram Vermeulen werd 57 jaar oud...

Sjit man. Dat zag ik niet aankomen.

Ik heb hier een flink aantal platen van hem, mooie muziek; bijzondere man...

RIP.
Zie verder zijn site...
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_21750914
Rotnieuws, maar verder in die in show of in het topic dat er al over Bram Vermeulen is in muziek...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')