abonnement Unibet Coolblue
pi_21889530
Feli Bowiefan . Nou heb je zeker die converter niet meer nodig
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_21890489
Net weer even op de site van Borelius geweest.
Ouwesok wat een leuke foto's.

Na wat vergelijk met de andere foto's kwam ik tot de conclusie dat mijn luchtjes er toch anders uitzien als bij de rest. Vaak te donker maar soms ook erg uitgebeten. Kortom eigenlijk nooit goed.

Wat kan ik doen om dit in de toekomst te verbeteren? Want hierdoor ben ik absoluut niet te vreden met mijn foto's.
pi_21891109
Om luchten beter, waarschijnlijk bedoel je sprekender en contrastrijker, op de foto te krijgen kan een polarisatiefilter uitkomst bieden. Onze Ouwsesok heeft daarover in het filter-topic nog niet zo lang geleden diverse voorbeelden gepost. Ik kan je aanraden daar eens even rond te neuzen.
...niet geschoten is altijd mis...
pi_21892122
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 18:46 schreef Xilantof het volgende:

jij hebt de show van Finkers vorige week zaterdag ook gezien neem ik aan? :')
ik heb me rotgelachen :'(

Ik heb me zeker rotgelachen ook, ik had deze show alleen nog maar gehoord (CD, '2talig')
Op de CD hadden ze nogal wat weggelaten (visuele grapjes) dus was wel vernieuwend.
Tot nog toe heb ik vrijwel alles van hem gezien en ben ook 3 keer live naar hem wezen kijken.
Het blijft 1 van de betere cabaretiers voor mij.
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 22:33 schreef PdeHoog het volgende:
Feli Bowiefan . Nou heb je zeker die converter niet meer nodig
Bedankt P, maar niet overdrijven hè ik had je al beloofd dat je hem mocht gebruiken in Blijdorp...

[ Bericht 7% gewijzigd door Bowiefan op 12-09-2004 00:53:55 ]
pi_21892888
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 12:32 schreef rique het volgende:
Maargoed, ik zorg dat ik de handleiding bij me heb en dan kan je hem weer een keertje opsturen ofzow. En als ik tussendoor iets niet weet lees ik gewoon je scan
Het is al op gelost mbv van een amerikaans nachtpaard
( Nederlandse handleiding D70 )
ik zal maandag op het werk ff kijken of het te printen valt

mocht ik alsnog zelf liever willen scannen dan hoort u nog van mij
( als die niet te zwaar is kunt u hem sowieso meenemen )

mijn eerste S1 ervaringen zijn trouwens vanaf hier: fotografie slowchat #3 te vinden, had ik de uwe al ergens gezien?
pi_21896886
quote:
Op zaterdag 11 september 2004 23:47 schreef Borelius het volgende:
Om luchten beter, waarschijnlijk bedoel je sprekender en contrastrijker, op de foto te krijgen kan een polarisatiefilter uitkomst bieden. Onze Ouwsesok heeft daarover in het filter-topic nog niet zo lang geleden diverse voorbeelden gepost. Ik kan je aanraden daar eens even rond te neuzen.
Die heb ik inmiddels weer (mijn vorige is overleden).
pi_21897011
Voor al degenen die het nog nodig zouden hebben:
Nikon D70 nederlands
Deze staat op mijn gehuurde site, en het downloaden daarvandaan gaat een stuk sneller.
Ruim boven de 100 Kb/sec als je eigen verbinding dat haalt en dan is het ondanks de omvang binnen enkele minuten gebeurd.
...niet geschoten is altijd mis...
pi_21897025
quote:
Op zondag 12 september 2004 09:39 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Die heb ik inmiddels weer (mijn vorige is overleden).
En dan evengoed geen fraaie luchten, ik snap het niet, staat de rest wel goed ingesteld?
...niet geschoten is altijd mis...
pi_21897032
Hallo, ik ben nog geen actieve foto-fokker, maar binnenkort koop ik van mijn verjaardagsgeld een camera. Wel lees en kijk ik af en toe mee en ik heb al ideeen over hoe en wat ik met fotografie wil gaan doen. De jullie welbekende user dhr. PdeHoog heeft mij uitgenodigd om alvast mee te komen kijken op de foto meet. Hij heeft mij ook warm gekregen voor de interesese in fotografie. Bij deze wil ik mij graag aanmelden voor de meet als dat kan

edit: ik bedoel de Blijdorp-meet
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_21897054
quote:
Op zondag 12 september 2004 10:00 schreef Blinky het volgende:
Hallo, ik ben nog geen actieve foto-fokker, maar binnenkort koop ik van mijn verjaardagsgeld een camera. Wel lees en kijk ik af en toe mee en ik heb al ideeen over hoe en wat ik met fotografie wil gaan doen. De jullie welbekende user dhr. PdeHoog heeft mij uitgenodigd om alvast mee te komen kijken op de foto meet. Hij heeft mij ook warm gekregen voor de interesese in fotografie. Bij deze wil ik mij graag aanmelden voor de meet als dat kan

edit: ik bedoel de Blijdorp-meet
* PdeHoog is bezig met zieltjes winnen voor FOT

FOT-users + 1
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_21897079
quote:
Op zondag 12 september 2004 10:03 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

* PdeHoog is bezig met zieltjes winnen voor FOT

FOT-users + 1
Hehehe... you talked me into it...
Krijg je er geld voor ofzo? Dan stel ik 40-60 procent voor.
iets zegt me dat ik had moeten onderhandelen vóór het opgeven
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_21897100
quote:
Op zondag 12 september 2004 10:06 schreef Blinky het volgende:

[..]

Hehehe... you talked me into it...
Krijg je er geld voor ofzo? Dan stel ik 40-60 procent voor.
iets zegt me dat ik had moeten onderhandelen vóór het opgeven


Geen onderhandeling meer mogelijk hier
en trouwens...vind je het al niet genoeg dat je hier mag logeren, zodat je niet uit dat verre zuidoosten hoeft te komen?

Oh ja...Xilantof.....we hebben een extra passagier, maar dat komt goed uit. We hebben tenslotte net de_warme_bakker gedumpt De_warme_bakker_ heeft tenslotte net afgezegd

[ Bericht 2% gewijzigd door PdeHoog op 12-09-2004 10:16:17 ]
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_21897130
quote:
Op zondag 12 september 2004 09:59 schreef Borelius het volgende:

[..]

En dan evengoed geen fraaie luchten, ik snap het niet, staat de rest wel goed ingesteld?
Ik heb hem pas een week en had hem dus niet tijdens de meet. Hopelijk kan ik van de week er wat mee gaan spelen.
pi_21897761
Welke camera is het eigenlijk, Oceanonix? En eventueel lens/lenzen?
En ben je er bij in Naarden?
...niet geschoten is altijd mis...
pi_21897850
quote:
Op zondag 12 september 2004 11:13 schreef Borelius het volgende:
Welke camera is het eigenlijk, Oceanonix? En eventueel lens/lenzen?
En ben je er bij in Naarden?
Dit was mijn D70 ik heb heb nog steeds maar 1 lens een oude 35-80mm.

En natuurlijk ben ik erbij in Naarden, hopelijk met de Tamron 90 mm macro, die schijnt ook bruikbaar te zijn in portretfotografie
pi_21898057
quote:
Op zondag 12 september 2004 10:10 schreef PdeHoog het volgende:

[..]



Geen onderhandeling meer mogelijk hier
en trouwens...vind je het al niet genoeg dat je hier mag logeren, zodat je niet uit dat verre zuidoosten hoeft te komen?

Oh ja...Xilantof.....we hebben een extra passagier, maar dat komt goed uit. We hebben tenslotte net de_warme_bakker gedumpt De_warme_bakker_ heeft tenslotte net afgezegd
pi_21898217
quote:
Op zondag 12 september 2004 11:19 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Dit was mijn D70 ik heb heb nog steeds maar 1 lens :'( een oude 35-80mm.

En natuurlijk ben ik erbij in Naarden, hopelijk met de Tamron 90 mm macro, die schijnt ook bruikbaar te zijn in portretfotografie
Gaat zeker lukken, ik had die combinatie bij me in Lelystad, de vorige meet. Maar jij gaat natuurlijk met die combinatie voor de macro's.
Die foto (recent in het macro-topic) van die bij op de zonnebloem is trouwens ook daarmee genomen en dan nog zonder filter ook!
En ik heb achteraf NIETS aan de kleuren gedaan!!
...niet geschoten is altijd mis...
pi_21898527
Nog even een dienstmededeling over de vorige meet:

1 De BEST-OF is uitgebreid met de top3 van Oceanonix
2 Er zijn nu 13 top3 lijstjes
3 Er zijn tot nu toe 269 stemmen uitgebracht door 12 stemmers.
...niet geschoten is altijd mis...
pi_21898834
hoe komen jullie toch allemaal aan het geld voor die nieuwe camera's en lenzen!!
Zeg me alsjeblieft waar ze voor een grijpstuiver te koop zijn....

* m-niki is jaloers!!!
* m-niki is heeeeeeeel erg jaloers en gaat met handen over elkaar nors kijkend in hoekje staan al 'hmpf' zeggend!
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
pi_21899464
quote:
Op zondag 12 september 2004 12:25 schreef m-niki het volgende:
hoe komen jullie toch allemaal aan het geld voor die nieuwe camera's en lenzen!!
Zeg me alsjeblieft waar ze voor een grijpstuiver te koop zijn....

* m-niki is jaloers!!!
m-niki is heeeeeeeel erg jaloers en gaat met handen over elkaar nors kijkend in hoekje staan al 'hmpf' zeggend!
wij werken
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_21899532
quote:
Op zondag 12 september 2004 12:25 schreef m-niki het volgende:
hoe komen jullie toch allemaal aan het geld voor die nieuwe camera's en lenzen!!
Zeg me alsjeblieft waar ze voor een grijpstuiver te koop zijn....

m-niki is jaloers!!!
m-niki is heeeeeeeel erg jaloers en gaat met handen over elkaar nors kijkend in hoekje staan al 'hmpf' zeggend!
Ik heb er een jaar lang voor gespaard, en ik heb erg lang nagedacht over de aanschaf. Maar als ik sommige anderen zie, dan vraag ik me dat ook wel eens af, een lens van meer dan 1000 Euro, dan hmpf.... ik vrolijk met je mee.
...niet geschoten is altijd mis...
pi_21899592
quote:
Op zondag 12 september 2004 12:57 schreef Borelius het volgende:

[..]

Ik heb er een jaar lang voor gespaard, en ik heb erg lang nagedacht over de aanschaf. Maar als ik sommige anderen zie, dan vraag ik me dat ook wel eens af, een lens van meer dan 1000 Euro, dan hmpf.... ik vrolijk met je mee.
Je hebt het nu over die macro-lens Borelius? Je maakt er wel hele gave foto's mee moet ik zeggen dus stiekem het geld toch wel waard

* PdeHoog zit stiekem toch te denken aan een verloopring + close-up-filters voor zijn A75 en een pola-filter voor zijn OM-2
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_21899645
Mag ik ook mee hmpf-en?
pi_21899686
quote:
Op zondag 12 september 2004 13:02 schreef dawg het volgende:
Mag ik ook mee hmpf-en?
Ga weg.........

Jij hebt al een mooie D100 (toch?) met leuk glaswerk.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_21899740
Snik.

En D100 indeed.
pi_21899835
quote:
Op zondag 12 september 2004 13:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Je hebt het nu over die macro-lens Borelius? Je maakt er wel hele gave foto's mee moet ik zeggen dus stiekem het geld toch wel waard

* PdeHoog zit stiekem toch te denken aan een verloopring + close-up-filters voor zijn A75 en een pola-filter voor zijn OM-2
Ja dat is die Tamron 90 mm en ik ben nu stiekum aan het nadenken over de aanschaf van nog een setje tussenringen, zodat ik portret opnames kan maken van baby-bladluisjes e.d. .
...niet geschoten is altijd mis...
pi_21899949
Borelius, heb je nou ook nog die ringflitser gehaald? Je had er toen een topicje over gestart?
pi_21900002
Welcome Blinky, gaat erg leuk worden, dierentuinbezoek met als primair doel mooie foto's maken is iets heel anders als zonder camera aapjes kijken

@m-niki; voor de laagste prijs kijk ik op tweakers
en verder heb ik een hele tijd gespaard en voor mijn verjaardag geld gevraagd voor de aanschaf van mijn S1.
Verder ben ik een echte amateur en heb bewust een diggicompact aangeschaft zodat ik meteen een leuke camera heb voor de snapshots.
Voor het andere werk heb ik ondertussen een 2tal analoge spiegelreflexen.
Na een dagje met Ouwesok in Doesburg te zijn geweest heb ik ontdekt dat je daar voor weinig erg leuk spul kunt kopen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bowiefan op 12-09-2004 13:22:00 (typfautz) ]
pi_21900094
quote:
Op zondag 12 september 2004 13:15 schreef dawg het volgende:
Borelius, heb je nou ook nog die ringflitser gehaald? Je had er toen een topicje over gestart?
Nee, door omstandigheden nog niet aan toe gekomen, maar die staat nog hoog op mijn verlanglijstje hoor!
...niet geschoten is altijd mis...
  FOK!fotograaf zondag 12 september 2004 @ 13:21:58 #230
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21900096
Welkom Blinky
en PdeHoog, wij spreken nog af hoe/wat/wanneer/waar/hoelaat voor de blijdorp meet?

en Oceanonix, mag ik vragen welke lens je wilt ? echt de 90 mm tamron?
ik zit zelf te denken aan de 60 mm nikon. ook macro lens 2.8
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21900390
quote:
Op zondag 12 september 2004 13:10 schreef Borelius het volgende:

[..]

... zodat ik portret opnames kan maken van baby-bladluisjes e.d. .
Je bent wel in de portret-maak-stemming he

Overigens is op DPZ een leuk topic over macro-fotografie te vinden in de bibliotheek. http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=10449
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_21900449
quote:
Op zondag 12 september 2004 13:21 schreef Xilantof het volgende:
Welkom Blinky
en PdeHoog, wij spreken nog af hoe/wat/wanneer/waar/hoelaat voor de blijdorp meet?
Uiteraard
quote:
en Oceanonix, mag ik vragen welke lens je wilt ? echt de 90 mm tamron?
ik zit zelf te denken aan de 60 mm nikon. ook macro lens 2.8
Xilantof, lees dat topic op DPZ even (zie hierboven). Daar roepen ze ook wat over lenzen.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_21902435
Dank je wel, Xilantof en Bowiefan
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
  FOK!fotograaf zondag 12 september 2004 @ 15:30:53 #234
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21903126
dat is een net topic PdeHoog!
net ff doorgebladerd enzo..


maar waarvoor ik eigenlijk ff reageerde...
in hoeverre vinden de modellen van de flevoland portretmeet het erg om op een soort homepage/website van mij te staan?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zondag 12 september 2004 @ 18:12:47 #235
35485 rique
with Canon, I can
pi_21906456
Als haar werkgever het toelaat dan wil Wanda graag mee naar Blijdorp. Naarden moet ik nog even overleggen, ook omdat ik zelf nog niet weet of ik dan kan. Maar voor Blijdorp mag ze op de "misschien" lijst.

ojah ze heeft een apen-trauma, misschien kan het uitstapje nog therapeutisch werken
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
  zondag 12 september 2004 @ 18:18:39 #236
40714 Subhuman
Televised confession
pi_21906584
* Subhuman heeft een vraagje

Ik hoorde dat er bij de portretmeet iemand was aangesteld die een overzichtje zou maken van alle tips en weetjes voor het maken van portretten. Ik geloof dat het Bowiefan of Borelius was of in elk geval iets met een B!

De echte basisdingen zoals altijd steunen op het achterste been ken ik wel, maar ik vroeg me af of er toevallig nog meer algemene tips uit de meeting naar voren waren gekomen.

En nu wel in het goeie topic
  zondag 12 september 2004 @ 18:25:00 #237
35485 rique
with Canon, I can
pi_21906735
quote:
Op zondag 12 september 2004 18:18 schreef Subhuman het volgende:
* Subhuman heeft een vraagje

Ik hoorde dat er bij de portretmeet iemand was aangesteld die een overzichtje zou maken van alle tips en weetjes voor het maken van portretten. Ik geloof dat het Bowiefan of Borelius was of in elk geval iets met een B!

De echte basisdingen zoals altijd steunen op het achterste been ken ik wel, maar ik vroeg me af of er toevallig nog meer algemene tips uit de meeting naar voren waren gekomen.

En nu wel in het goeie topic
Een ander groot leerzaam ding was het gebruik van een reflectiescherm. Volgens mij heeft Xilantof daar hele mooie "voor-na plaatjes" van.

Verder hadden we de truuk van Ouwesok om het model eerst flink met de ogen te laten knipperen zodat het model tijdens de opname ongeveer 5 seconden zonder knipperen kon doen.

Voor de digi-gebruikers adviseerde Ouwesok het instelen van een sluitergeluid zodat de modellen weten wanneer een foto is gemaakt.

Verder heb ik persoonlijk geleerd dat je mooie foto's krijgt als je het model deel laat nemen in je creatieve proces. Dus niet zwijgend foto's maken maar praten, aanwijzingen geven en zeggen wat je aan het doen bent. Een stapje dichterbij durven doen en gewoon een beetje hardop denken. Dan werk je meer als een team in plaats van twee losse entiteiten.

Misschien een idee voor het groeidocument om wat algemene tips&tricks te maken?
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
pi_21909018
quote:
Op zondag 12 september 2004 13:21 schreef Xilantof het volgende:

en Oceanonix, mag ik vragen welke lens je wilt ? echt de 90 mm tamron?
ik zit zelf te denken aan de 60 mm nikon. ook macro lens 2.8
Het duurt ff maar dan geef ik toch echt antwoord:

Ja ik wil echt de 90 mm tamron twijfel nu nog tussen de gewone en de DI. De laatste heeft iets extra's voor DSLR's
pi_21909049
quote:
Op zondag 12 september 2004 12:25 schreef m-niki het volgende:
hoe komen jullie toch allemaal aan het geld voor die nieuwe camera's en lenzen!!
Zeg me alsjeblieft waar ze voor een grijpstuiver te koop zijn....

* Oceanonix is jaloers!!!
* Oceanonix is heeeeeeeel erg jaloers en gaat met handen over elkaar nors kijkend in hoekje staan al 'hmpf' zeggend!
Sparen, sparen en sparen....... Zo kom ik aan mijn nieuwe spullen.
  zondag 12 september 2004 @ 20:10:28 #240
35485 rique
with Canon, I can
pi_21909111
quote:
Op zondag 12 september 2004 20:08 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Sparen, sparen en sparen....... Zo kom ik aan mijn nieuwe spullen.
En natuurlijk sparen!

of was dat al een keer genoemd?
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 12 september 2004 @ 20:41:25 #241
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21909887
quote:
Op zondag 12 september 2004 18:12 schreef rique het volgende:
ojah ze heeft een apen-trauma, misschien kan het uitstapje nog therapeutisch werken
Maar dan eet ze toch wat anders
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  zondag 12 september 2004 @ 20:44:56 #242
35485 rique
with Canon, I can
pi_21909977
quote:
Op zondag 12 september 2004 20:41 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Maar dan eet ze toch wat anders
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
  FOK!fotograaf zondag 12 september 2004 @ 21:06:16 #243
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21910474
quote:
Op zondag 12 september 2004 20:06 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Het duurt ff maar dan geef ik toch echt antwoord:

Ja ik wil echt de 90 mm tamron twijfel nu nog tussen de gewone en de DI. De laatste heeft iets extra's voor DSLR's
wat heeft die DI voor "speciaals" dan?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf zondag 12 september 2004 @ 21:08:14 #244
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21910518
quote:
Op zondag 12 september 2004 18:25 schreef rique het volgende:

[..]

Een ander groot leerzaam ding was het gebruik van een reflectiescherm. Volgens mij heeft Xilantof daar hele mooie "voor-na plaatjes" van.

knip: hele mooie tips
zonder reflectiescherm


met reflectiescherm
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21917195
quote:
Op zondag 12 september 2004 21:06 schreef Xilantof het volgende:

[..]

wat heeft die DI voor "speciaals" dan?
http://www.tamron.com/lenses/di/di_slide3_di.asp Dit staat op de tamron site over DI. Dit is ook de reden dat ik twijfel want zo duidelijk zijn ze niet.
pi_21917215
De versie die ik heb is hem dus niet, hij heet voluit:

SP AF 90 F 2.8 macro 1:1, zonder de DI. De DI versie zou wat lenzen betreft nog wat zuiverder moeten zijn. Zonder een reeks vergelijkende foto's is daar op grond van wat gegogel met cijfertjes geen chocola van te maken.
Het prijsverschil is zo'n 60 Euro, dat is niet schokkend, maar als het nauwelijks merkbaar is, dan is het weer veel geld.

Ik zal het nog lastiger voor je maken:
Een andere lens, waarmee ik mensen op DPZ ook veel zie werken (en zeer verdienstelijk) is deze:

Sigma AF 105/2.8 APO EX MAKRO DG ø 58mm

Die valt in dezelfde prijsklasse en heeft ook een niet DG versie, waarbij het prijsverschil zich verhoudt als die bij de twee Tamron-versies.

De Sigma heeft als groot voordeel een nog wat grotere brandpuntsafstand, waardoor je net wat verder van je onderwerp kunt blijven, met name bij sommige insecten een groot pluspunt.

Als ik nu weer moest kiezen, wist ik het niet.

Je kunt eens kijken bij www.pbase.com en dan als ingang kiezen de lens waar je wat resultaten van wilt zien.

[ Bericht 61% gewijzigd door Borelius op 13-09-2004 07:17:59 ]
...niet geschoten is altijd mis...
  FOK!fotograaf maandag 13 september 2004 @ 07:16:25 #247
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21917227
ik ga eerst maar sparen
voordat ik me echt op lenzen ga orienteren..
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21917230
quote:
Op maandag 13 september 2004 07:09 schreef Borelius het volgende:
De versie die ik heb is hem dus niet, hij heet voluit:

SP AF 90 F 2.8 macro 1:1, zonder de DI. De DI versie zou wat lenzen betreft nog wat zuiverder moeten zijn. Zonder een reeks vergelijkende foto's is daar op grond van wat gegogel met cijfertjes geen chocola van te maken.
Snap je mijn twijfel. Er zijn verder helemaal geen vergelijkende gegevens. De "gewone" is daardoor erg interessant omdat ik daar meerdere keren goed resultaat mee heb gezien en van de DI nog helemaal niets.
  FOK!fotograaf maandag 13 september 2004 @ 07:20:18 #249
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21917233
quote:
Op maandag 13 september 2004 07:17 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Snap je mijn twijfel. Er zijn verder helemaal geen vergelijkende gegevens. De "gewone" is daardoor erg interessant omdat ik daar meerdere keren goed resultaat mee heb gezien en van de DI nog helemaal niets.
is het prijsverschil groot?

dat zou het ook nog makkelijker maken
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21917266
quote:
Op maandag 13 september 2004 07:20 schreef Xilantof het volgende:
[..]is het prijsverschil groot? dat zou het ook nog makkelijker maken
Is 60 euro rond de 400 een groot verschil? Ik vind aan de ene kant van niet, maar dan moet je voor dat bedrag wel een merkbare verbetering hebben, anders is het toch weer veel.
...niet geschoten is altijd mis...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')