De rest van de 50 wil ik ook graag zien. Ik hoor van iedereen die er geweest is dat ze het niet hadden willen missen. Omdat het zo'n vreselijke indruk maakt. Iets wat je je niet voor kan stellen als je het niet zelf hebt gezien.quote:Op donderdag 2 september 2004 23:28 schreef Re het volgende:
dank jullie, zoiets vergeet je gewoon nooit meer
Als je geduld hebt (en dat heb je daar) dan zijn er genoeg momenten zonder publiek...zie foto'squote:Op donderdag 2 september 2004 23:51 schreef Ruben_Pruim het volgende:
Ik vond birkenau veel indrukwekkender dan Auswitz. Ook omdat je bij Auswitz moeite moest doen om niet zo'n geflipte japanner er op te krijgen!
Moest meteen denken aan een film die ik hier heb liggen, The grey Zone.quote:Op donderdag 2 september 2004 23:13 schreef Re het volgende:
Ik ben net terug van een zeer indrukwekkende vakantie in Polen en heb daar de mogelijkheid gehad om naar Auswitz/Birkenau te mogen gaan. Aangezien het idd niet echt vakantiekiekjes zijn dan maar een apart topicje
Ik heb de foto's bewust zwart wit en keihard gemaakt (in PS8,waarschijnlijk iets te, maar dat ligt aan het resizen, orginelen zijn beter)
Mocht je ooit de kans hebben om dit kamp te bezoeken zou ik dat zeker doen
Wanneer was je er trouwens? Weinig Nederlanders daar namelijk. Ik was er vorige week.quote:Op vrijdag 3 september 2004 00:03 schreef Re het volgende:
[..]
Als je geduld hebt (en dat heb je daar) dan zijn er genoeg momenten zonder publiek...zie foto's
Birkenau is idd nog verschrikkelijker maar ik heb er geen foto's van (die staan in een gekocht fotoboek)
Afgelopen zaterdag, 2 uur met zo'n vernaggelt busje vanuit Krakowquote:Op vrijdag 3 september 2004 00:35 schreef Ruben_Pruim het volgende:
[..]
Wanneer was je er trouwens? Weinig Nederlanders daar namelijk. Ik was er vorige week.
Terezin is dat geweest, denk ik.quote:Op vrijdag 3 september 2004 09:40 schreef dawg het volgende:
Ben zelf ook ooit in een kamp geweest, bij Praag (ben ff vergeten hoe die ook weer heet, misschien dat iemand het weet?).
Terezin A.K.A. Therezienstadt was een "model-kamp" van de Nazi's om de buitenwereld te laten zien hoe goed ze het met de Joden voor hadden. Ben daar ook geweest.quote:Op vrijdag 3 september 2004 09:40 schreef dawg het volgende:
Mooie foto's, vind er alleen net iets teveel contrast inzitten. Maar ze geven de sfeer daar wel goed weer.
Ben zelf ook ooit in een kamp geweest, bij Praag (ben ff vergeten hoe die ook weer heet, misschien dat iemand het weet?). En echt, ik kreeg daaar gewoon kriebels, vooral in de barakken, en de binnenplaats met executiepaal.
Die sfeer die daar hangt gaat daar ook nooit meer weg.
prima, en dank je, en nou weer mijn bed inquote:Op vrijdag 3 september 2004 10:15 schreef Rewimo het volgende:
Re, ik heb even de titel aangepast wegens spelfout in de naam.
Indrukwekkende foto'sIk ben zelf in Terezin (Theresienstadt) en Buchenwald geweest.
Ja klopt, Terezínstadt was het. Erg indrukwekkend.quote:Op vrijdag 3 september 2004 09:42 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Terezin is dat geweest, denk ik.
Da's alweer anderhalf jaar geleden: http://www.pbase.com/illogical/kamp_monument_vughtquote:Op vrijdag 3 september 2004 09:45 schreef D-FENS het volgende:
D-fens is zelf een paar jaar geleden in Auschwitz geweest en herkent veel van de foto's hierboven. Geven prachtig de sfeer weer die daar hangt.
Wat dichter bij huis kan Kamp Vught een aanrader zijn. Ben daar een tijdje terug geweest met mede-fokker Illogical
Dank je,quote:Op zaterdag 4 september 2004 11:10 schreef rique het volgende:
Complimenten Re!
Dat harde contrast vind ik heel erg goed gekozen, het is echt een stukje sfeer dat zo overkomt, zoals meer mensen al zeiden, kippenvel...
Ik heb zelf altijd een beetj een dubbel gevoel bij het bezoeken van dit soort plekken. Het is een combinatie van nieuwsgierigheid en schaamte om daar rond te lopen. Voor mij staat een bezoek aan zo'n terrein garant voor een paar dagenlang een misselijk gevoel. De luguberheid straalt er vanaf. Als ik dan grote groepen toeristen zie rondlopen dan vraag ik me af of die sensatiezoekende mensen hier wel thuishoren, terwijl ik zelf één van hen ben.
Erg indrukwekkend Re, goede nabewerking en mooie sfeervastlegging.
quote:Op zaterdag 4 september 2004 16:00 schreef Re het volgende:
Ik ga ze laten uitprinten
quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:55 schreef renz0r het volgende:
Mijn internet doet redelijk vaag, het forum daarintegen opent internet wel goed. Wilt iemand een kaartje van polen plaatsen met daarop de plek waar auschwitz ligt?
Ik kan maar één ding zeggen: DOEN!quote:Op woensdag 4 mei 2005 17:02 schreef macromarkt.nl het volgende:
Erg indrukwekkende foto's. Beelden zeggen meer dan woorden.... Ik wil er ooit ook nog eens heen al moet ik zeggen dat bij het zien van de foto's de moed me in de schoenen begint te zinken. Denk dat het erg indrukwekkend zal zijn... Thanks voor de foto's mooi zo in het zwart wit.
Hmmm... Ik kom op zich ieder jaar wel een keer in Kraków, toch maar eens een dagje Oswiecim plannen danquote:Op woensdag 4 mei 2005 21:34 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Ik kan maar één ding zeggen: DOEN!
Maar verwacht niet dat je er blij uitkomt... Zelf kon ik me er niet eens toe zetten om er foto's te maken...
Je foto's doen het hier niet.quote:Op vrijdag 3 september 2004 09:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ook een paar foto's van mij dan. Vorig jaar zomer gemaakt. Rest staat op m'n website.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Eén van de vier door vluchtende nazi's vernietigde crematoria. Hier zijn 1,5 miljoen mensen vermoord.
Hé, mijn foto'squote:Op maandag 11 september 2006 18:43 schreef hadebe het volgende:
http://www.exploringpoland.com/photos/auschwitz
Nog wat indrukwekkende foto's van Auschwitz
Op Auschwitz/Birkenau na niet nee. Of je moet de killing fields in Cambodja etc. meerekenen. Maar daar ben ik nog (?) niet geweest, dus daar kan ik niet over oordelen.quote:Op zondag 17 september 2006 00:52 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Dat vind ik ook een erg indrukwekkende foto, roel_jewel.
Ik ben geweest in kamp Dachau en Terezin en ik kan mij niet voorstellen dat er meer lugubere plaatsen op aarde bestaan.
Ik bedoelde meer dat het mijn voorstellingsvermogen te boven gaat mij voor te stellen dat er luguburdere plaatsen bestaan.quote:Op zondag 17 september 2006 14:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Op Auschwitz/Birkenau na niet nee. Of je moet de killing fields in Cambodja etc. meerekenen. Maar daar ben ik nog (?) niet geweest, dus daar kan ik niet over oordelen.
Ben overigens heel recent anderhalve week naar Ieper en Normandië geweest. Ook dáár liggen indrukwekkende plaatsen (vooral rond Ieper zijn óók veel mensen omgekomen), maar dat is toch 'anders' (maar niet minder indrukwekkend).
Je mag buiten zoveel foto's maken als je wilt, maar er wordt gevraagd om binnen geen foto's te maken.quote:Op dinsdag 5 december 2006 12:07 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Toch ook hier maar even de vraag gesteld.
Ik lees in andere topics dat het niet is toegestaan om overal foto's van te maken.
Nu zie ik hier ook foto's van de ovens e.d.
Wat mag je nu wel en wat niet fotograferen en wat is daar dan de reden van?
Zie ook [ShowCase] Auswitz
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |