abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 mei 2005 @ 09:33:42 #51
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_26771903
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 21:34 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Ik kan maar één ding zeggen: DOEN!

Maar verwacht niet dat je er blij uitkomt... Zelf kon ik me er niet eens toe zetten om er foto's te maken...
Hmmm... Ik kom op zich ieder jaar wel een keer in Kraków, toch maar eens een dagje Oswiecim plannen dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_26773123
Best wel aangrijpende foto's....ik heb al veel gelezen en gezien over de WOII, echt een gruwelijke tijd
pi_26860367
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 09:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ook een paar foto's van mij dan. Vorig jaar zomer gemaakt. Rest staat op m'n website.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Eén van de vier door vluchtende nazi's vernietigde crematoria. Hier zijn 1,5 miljoen mensen vermoord.
Je foto's doen het hier niet.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_41714082
http://www.exploringpoland.com/photos/auschwitz
Nog wat indrukwekkende foto's van Auschwitz
pi_41714285
Ik ben er verleden jaar geweest, ontzettend indrukwekkend.

Mooie foto's
pi_41876530
quote:
Op maandag 11 september 2006 18:43 schreef hadebe het volgende:
http://www.exploringpoland.com/photos/auschwitz
Nog wat indrukwekkende foto's van Auschwitz
Hé, mijn foto's .
ze staan met toestemming daar

Deze blijft een van m'n eigen favorieten:

pi_41876933
Dat vind ik ook een erg indrukwekkende foto, roel_jewel.

Ik ben geweest in kamp Dachau en Terezin en ik kan mij niet voorstellen dat er luguberdere plaatsen op aarde bestaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Big_Boss_Man op 17-09-2006 23:28:41 ]
feest
pi_41889011
quote:
Op zondag 17 september 2006 00:52 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Dat vind ik ook een erg indrukwekkende foto, roel_jewel.

Ik ben geweest in kamp Dachau en Terezin en ik kan mij niet voorstellen dat er meer lugubere plaatsen op aarde bestaan.
Op Auschwitz/Birkenau na niet nee. Of je moet de killing fields in Cambodja etc. meerekenen. Maar daar ben ik nog (?) niet geweest, dus daar kan ik niet over oordelen.

Ben overigens heel recent anderhalve week naar Ieper en Normandië geweest. Ook dáár liggen indrukwekkende plaatsen (vooral rond Ieper zijn óók veel mensen omgekomen), maar dat is toch 'anders' (maar niet minder indrukwekkend).
pi_41905313
indrukwekkend kamp, heb er geen fotos gemaakt, misschien wel willen doen, maar goed, beetje uit respect niet gedaan, wou er toch wel de volle 100% van mee maken en ervaren. Schrikwekkend groots, heb er wel wat videobeelden van.

Mjn enige auschwitz foto:

"There is only you and your camera. The limitations in your photography are in yourself, for what we see is what we are" - Ernst Haas
[Simon de la Court Photography]
pi_41906734
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:43 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Op Auschwitz/Birkenau na niet nee. Of je moet de killing fields in Cambodja etc. meerekenen. Maar daar ben ik nog (?) niet geweest, dus daar kan ik niet over oordelen.

Ben overigens heel recent anderhalve week naar Ieper en Normandië geweest. Ook dáár liggen indrukwekkende plaatsen (vooral rond Ieper zijn óók veel mensen omgekomen), maar dat is toch 'anders' (maar niet minder indrukwekkend).
Ik bedoelde meer dat het mijn voorstellingsvermogen te boven gaat mij voor te stellen dat er luguburdere plaatsen bestaan.
Er zijn vast nog duizenden plaatsen waar ook mensonterende dingen zijn gebeurd, waar ik het bestaan niet eens van af weet. En over 50 jaar is bijvoorbeeld Guantánamo Bay open voor bezoekers en worden er gedenkingen gehouden. Er zijn veel gestoorde mensen en sommige daarvan krijgen wacht en dan gebeuren dat soort dingen. Zal vast nooit ophouden te gebeuren.
feest
  dinsdag 5 december 2006 @ 12:07:38 #61
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_44158652
Toch ook hier maar even de vraag gesteld.
Ik lees in andere topics dat het niet is toegestaan om overal foto's van te maken.
Nu zie ik hier ook foto's van de ovens e.d.

Wat mag je nu wel en wat niet fotograferen en wat is daar dan de reden van?

Zie ook [ShowCase] Auswitz
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
  dinsdag 5 december 2006 @ 12:25:09 #62
262 Re
Kiss & Swallow
pi_44159094
even graven in het verleden hoor, is alweer 3 jaar geleden.... uhmmmm naar mijn weten stonden er geen verboden te fotograferen bordjes bij de ovens...

Als het inmiddels niet meer mag, zou ik niet weten waarom, doe dan een geheel verbod in Auschwitz, maar goed...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_44161343
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 12:07 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Toch ook hier maar even de vraag gesteld.
Ik lees in andere topics dat het niet is toegestaan om overal foto's van te maken.
Nu zie ik hier ook foto's van de ovens e.d.

Wat mag je nu wel en wat niet fotograferen en wat is daar dan de reden van?

Zie ook [ShowCase] Auswitz
Je mag buiten zoveel foto's maken als je wilt, maar er wordt gevraagd om binnen geen foto's te maken.
Vooral de Amerikaanse toeristen trokken zich daar weinig van aan toen ik er eind juli dit jaar was.
pi_44166621
http://nl.wikipedia.org/wiki/Risiera_di_San_Saba
In Triest in Italië..

Met uitwisseling van school geweest.. Ook erg aangrijpend..

Ook eens Westerbork bezocht, maar dat was 'zeer luxe' in vergelijking met vele andere kampen en zeker met bovengenoemde//

Moeten nog wel enkele foto's van zijn, maar zijn van wegwerpcamera..
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')