Öswietzim. Op zn Pools. En in het Nederlands worden er meerdere varianten gebruikt. Deze stond in mijn boekje.quote:Op donderdag 30 november 2006 00:36 schreef golfer het volgende:
Schrijf dan op z'n minst de naam van dat kamp goed, als je er geweest bent.
Daar heb je gelijk in, maar het was hartje zomer en superdruk, soms moest ik wel een kwartier wachten totdat ik 1 moment had waar ik een foto zonder toeristen kon maken. Ik wilde er geen toeristen op hebben.quote:Op donderdag 30 november 2006 10:25 schreef Yoni het volgende:
Mooi maar erg standaard. Ik weet zeker dat hier veel meer uit te halen was. Ik ben er zelf ook geweest en je kunt hier absoluut spannendere platen schieten. Ik zie nu vooral veel foto's uit 'de boekjes' terug eigenlijk.
dankjequote:Op donderdag 30 november 2006 11:10 schreef Re het volgende:
Ziet er goed uit, heeft wel iets weg van de serie die ik daar gemaakt heb
Project Auschwitz 2004
Yoni zou jjij dan eens een plaat kunnen posten waaruit blijkt hoe je meer uit deze reportage kunt halen.quote:Op donderdag 30 november 2006 10:25 schreef Yoni het volgende:
Mooi maar erg standaard. Ik weet zeker dat hier veel meer uit te halen was. Ik ben er zelf ook geweest en je kunt hier absoluut spannendere platen schieten. Ik zie nu vooral veel foto's uit 'de boekjes' terug eigenlijk.
Ehm, effe gauw een foto uit mijn mouw schudden gaat niet lukken (en zelf heb ik ze niet, ik was 16 toen ik er was en fotografeerde toen nog nietquote:Op donderdag 30 november 2006 21:08 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Yoni zou jjij dan eens een plaat kunnen posten waaruit blijkt hoe je meer uit deze reportage kunt halen.
Ik vind n.l. dit al zeer indrukwekkende foto's.
Volgens mij als je bloemen gaat fotograferen mis je de macabere sfeer van het kamp.quote:Op donderdag 30 november 2006 21:30 schreef Yoni het volgende:
[..]
*knip*
Als ik er nu weer zou zijn, zou ik waarschijnlijk gaan voor het fotograferen van de kleine details. Of op zoek gaan naar "het leven tussen de dood" (ik kan me herinneren dat hier en daar prachtige bloemen tussen de puinhopen groeiden bijvoorbeeld). En misschien zou ik juist wél gaan voor het fotograferen van de bezoekende toeristen. Telelens en sniperen maar. Gezichtsuitdrukkingen, lichaamstaal...wat doet een plek als dit met een mens... of wat doet het niet.
Dankjequote:Op maandag 4 december 2006 18:22 schreef pea4fun het volgende:
Het kan standaard zijn of niet, ik vind ze mooi, vooral 2, 3 en 7. Waarschijnlijk zijn dat ook de meest standaard foto's. Maar wat eerder pakkend was is het nu niet opeens niet, dus het mag best vaker gebruikt worden. Voor TS is het de eerste keer dat ze dit vastlegt, en ik vind het goed gezien.
Is dat echt zo?quote:Op dinsdag 5 december 2006 02:21 schreef japeke het volgende:
'Mooie' foto's, al kan ik me ook vinden in het woord 'cliché'...
Besef je je wel dat er foto's bijstaan die op plekken zijn genomen waar het verboden is om foto's te nemen? Dat is natuurlijk wel jammer, want volgensmij heb je geprobeerd om respectvolle foto's te maken.
Om wat preciezer te zijn: ik heb het over de foto van de luiken en de foto van het interieur van een barak. En tja, ook al staan er honderden mensen daar foto's te maken, echt respectvol vind ik het niet om regels die 'Auschwitz' stelt niet na te komen.
Ik heb geen fotos gemaakt waar stond dat dat niet mocht. Zoals de ovens en in andere gebouwen mocht het ook niet. maar hier heb ik geen borden gezien. Voor mijn gevoel heb ik me aan de regels gehouden al blijkt dat nu niet zo te zijn.quote:Op dinsdag 5 december 2006 07:27 schreef japeke het volgende:
Jep. Op alle plekken waar je geen foto's mag maken staan bordjes die dat duidelijk aangeven inclusief een beargumentering.
Staat er ook een reden bij waarom je dat niet mag fotograferen?quote:Op dinsdag 5 december 2006 09:51 schreef mizix het volgende:
[..]
Ik heb geen fotos gemaakt waar stond dat dat niet mocht. Zoals de ovens en in andere gebouwen mocht het ook niet. maar hier heb ik geen borden gezien. Voor mijn gevoel heb ik me aan de regels gehouden al blijkt dat nu niet zo te zijn.![]()
er stond alleen een bordje displaying een fototoestel met een kruis erdoor en een filmcamera met een kruis erdoor.quote:Op dinsdag 5 december 2006 11:53 schreef robbedoeseos300d het volgende:
[..]
Staat er ook een reden bij waarom je dat niet mag fotograferen?
Ben wel benieuwd naar de reden waarom je bv geen ovens mag fotograferen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |