abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 september 2004 @ 12:51:44 #101
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_21681620
quote:
Op woensdag 1 september 2004 12:45 schreef JohnDope het volgende:
Als jij maar lang genoeg blijft liquideren...
Hoelang wil jij nou nog dat de mensheid blijft bestaan?
  woensdag 1 september 2004 @ 12:53:20 #102
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_21681654
Feitelijk zegt JohnDope ook dat geweld niet de oplossing is. Er is dus nog hoop
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_21681714
quote:
Op woensdag 1 september 2004 12:45 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als jij maar lang genoeg blijft liquideren dan gaan ook zwaar gelovigen tot inkeer komen. Je moet er ook een beetje een propaganda film om heen maken, die nog bloediger is dan de realiteit is.
Zovan: "Jullie onze onschuldige broeders en zusters dood maken, wij ook jullie broeders en zusters dood maken". Met andere woorden dit is zo zinloos geweld, laten we er maar mee stoppen.
mooi dus Rusland gaat weg uit Grozny en tsjetsjenen laten de russen op hun beurt met rust.
pi_21681763
quote:
Op woensdag 1 september 2004 12:56 schreef Chadi het volgende:

[..]

mooi dus Rusland gaat weg uit Grozny en tsjetsjenen laten de russen op hun beurt met rust.
Zodat de 'vrijheidsstrijders' weer naar Dagestan kunnen?
pi_21681962
quote:
Op woensdag 1 september 2004 12:58 schreef Monidique het volgende:

[..]

Zodat de 'vrijheidsstrijders' weer naar Dagestan kunnen?
dat zien we dan wel
pi_21682284
quote:
Op woensdag 1 september 2004 12:56 schreef Chadi het volgende:

[..]

Vast. Daarnaast, de Russen hebben groot gelijk om een opstandige provincie en afscheidingsbewegingen tegen te gaan.
pi_21682459
quote:
Op woensdag 1 september 2004 13:23 schreef nikk het volgende:

[..]

Vast. Daarnaast, de Russen hebben groot gelijk om een opstandige provincie en afscheidingsbewegingen tegen te gaan.
Tot 1921 waren ze onafhankelijk.
pi_21682776
quote:
Op woensdag 1 september 2004 13:29 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Tot 1921 waren ze onafhankelijk.
Bijna een eeuw geleden...
  † In Memoriam † woensdag 1 september 2004 @ 14:02:55 #109
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_21683145
quote:
Gijzeling in school in Noord-Ossetië

MOSKOU (ANP) - De gewapende mannen en vrouwen die in een school in Bislan in Noord-Ossetië honderden mensen gijzelen, eisen onder meer de terugtrekking van de Russische troepen uit de deelrepubliek Tsjetsjenië.

Voorts verlangen ze vrijlating van 27 kameraden die in juni in het aangrenzende Ingoesjetië zijn gearresteerd. Een plaatselijke islamitische leider, Ruslan Valgatov, ging woensdagmiddag het gebouw binnen om met de gijzelnemers te praten, maar die weigerden een gesprek. Ze willen alleen met de Noord-Ossetische president spreken.

De Russische president Vladimir Poetin heeft zijn vakantie aan de Zwarte Zee afgebroken en is naar Moskou teruggekeerd. Hij spreekt daar over het drama in Bislan met de minister van Binnenlandse Zaken en de chef van de inlichtingendienst FSB.

Kinderen

De gijzelnemers houden honderden mensen onder wie zeker tweehonderd kinderen in de school vast. Leerlingen die zich wisten te verbergen voor de overvallers zijn aan het begin van de middag naar buiten gekomen. Het persbureau Itar-Tass meldde dat om het circa vijftig kinderen gaat.

De gijzelnemers hebben een onderhoud geëist met de presidenten van Noord-Ossetië en Ingoesjetië, respectievelijk Aleksander Dzasochov en Mourat Ziazikov. Als tussenpersoon of bemiddelaar hebben ze dokter Leonid Rosjal gevraagd. Die bemiddelde eerder tijdens het gijzelingsdrama in een theater in Moskou in 2002 waar Tsjetsjeense extremisten verantwoordelijk voor waren.
Welk gas gaat deze dokter nu adviseren?
pi_21683178
quote:
Op woensdag 1 september 2004 14:02 schreef Loedertje het volgende:

[..]

gas
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_21683400
quote:
Op woensdag 1 september 2004 14:02 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Naja, ze zullen toch snel iets moeten doen. Wachten totdat de terroristen de boel opblazen lijkt mij nou ook niet de beste optie. Ik vraag me alleen af of een gas in dit geval wel mogelijk is. Je mag toch verwachten dat na de drama in Moskou gasmaskers hebben meegenomen.
  † In Memoriam † woensdag 1 september 2004 @ 14:25:01 #112
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_21683652
quote:
Eerdere gijzelingsacties van Tsjetsjeense rebellen
Tsjetsjeense rebellen hebben al veel acties uitgevoerd buiten Tsjetsjenië, niet alleen in Rusland maar ook een aantal keer in Turkije. De meest roekeloze actie dateert van juni 1995, toen rebellen onder leiding van Sjamil Basajev in het Russische dorp Boedjonnovsk, aan de grens met Tsjetsjenië, meer dan 1.000 mensen in gijzeling namen. Russische troepen voerden twee mislukte bestormingen uit op het ziekenhuis, waarbij meer dan honderd gijzelaars, agenten en soldaten om het leven kwamen. Uiteindelijk lieten de rebellen de gijzelaars vrij en kregen zij in ruil daarvoor een vrije aftocht. Rusland maakt nog steeds jacht op Basajev.

In januari 1996 namen Tsjetsjeense rebellen onder leiding van Salman Radoejev in een ziekenhuis in Kizljar honderden mensen in gijzeling, van wie ze een deel als menselijk schild gebruikten. Bij de actie vielen 87 doden. Radoejev werd in december vorig jaar tot levenslang veroordeeld.

In maart vorig jaar kaapten Tsjetsjeense rebellen een Russisch vliegtuig dat was opgestegen in het Turkse Istanbul. De kapers dwongen het toestel te landen in Saudi-Arabië, waar het Saudische leger het bestormde. Een kaper en twee gijzelaars werden gedood.

In 1996 dreigden Turkse terroristen een door hen op de Zwarte Zee gekaapte veerboot op te blazen uit protest tegen de Russische militaire campagne in Tsjetsjenië. In april 2001 gijzelden sympathisanten van de Tsjetsjeense rebellen in een hotel in Istanbul zo'n 120 mensen. Na een half etmaal lieten ze de gijzelaars gaan en gaven ze zich vrijwillig over. In mei van dit jaar hield een gewapende Turk uit protest tegen het Russische offensief in Tsjetsjenië in een hotel in Istanbul dertien mensen korte tijd in gijzeling.

In Tsjetsjenië zelf zijn gijzelingen en ontvoeringen al sinds jaar en dag heel gewoon. In zijn verhaal Een gijzeling in de Kaukasus verhaalt Leo Tolstoi over de gijzeling van twee Russische soldaten in Tsjetsjenië in de jaren '50 van de 19e eeuw.
20 Gewapende mannen bestormen theater Moskou (enz.)
  woensdag 1 september 2004 @ 14:35:59 #113
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_21683898
quote:
Op woensdag 1 september 2004 12:30 schreef Chadi het volgende:

Uit de reacties van de tsjetsjenen blijkt keer op keer wel wat anders. Ze willen die russen niet ..basta!
Nou nee, de Tsetsjeense terroristen vertegenwoordigen niet alle Tsetsjenen en verdienen gewoon 1000 dollar per gedode Rus, met dank aan Saoudi-Arabie.
De Tsetsjenen weten ook wel dat ze zelf niet in staat (meer) zijn om een welvarende natie te besturen de eerste decennia.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_21683944
  † In Memoriam † woensdag 1 september 2004 @ 15:05:57 #115
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_21684586
quote:
Overvallers dreigen gegijzelde kinderen te doden

BISLAN (ANP) - De overvallers die in een school in de Noord-Ossetische stad Bislan honderdvijftig tot tweehonderd leerlingen, leraren en ouders in gijzeling houden, dreigen gijzelaars te vermoorden.

De gijzelhouders hebben aangekondigd ,,voor elke gedode strijder vijftig kinderen en voor elke gewonde strijder twintig kinderen'' te doden. Dat heeft de minister van Binnenlandse Zaken van Noord-Ossetië, Kazbek Dzantijev, woensdagmiddag gezegd.

Op welke manier de overvallers het dreigement hebben kenbaar gemaakt, is niet bekend. De gijzelnemers hebben gevraagd om onderhandelingen met de presidenten van Noord-Ossetië en het naburige Ingoesjetië. Zij eisen de terugtrekking van Russische troepen uit Tsjetsjenië en de vrijlating van kameraden die in Ingoesjetië gevangen zitten.
pi_21684716
Moeilijke kwestie idd. Ik ben bang dat het toch uitmondt op een bloedbad. De school is ook nog es ''beveiligd'' met explosieven die automatisch afgaan wanneer men probeert binnen te komen.
]I[ Melvin ]|[
pi_21684746
quote:
Op woensdag 1 september 2004 15:05 schreef Loedertje het volgende:

[..]
Stelletje lafaards...
pi_21685588
quote:
Gijzelnemers eisen terugtrekking
Russisch troepen
MOSKOU - De gewapende mannen en vrouwen die in een school in Bislan in Noord-Ossetië honderden mensen gijzelen, eisen onder meer de terugtrekking van de Russische troepen uit de deelrepubliek Tsjetsjenië. Voorts verlangen ze vrijlating van 27 kameraden die in juni in het aangrenzende Ingoesjetië zijn gearresteerd.

Speciale troepen nemen stategische posities in rond het schoolgebouw.

Een plaatselijke islamitische leider, Ruslan Valgatov, ging woensdagmiddag het gebouw binnen om met de gijzelnemers te praten, maar die weigerden een gesprek. Ze willen alleen met de Noord-Ossetische president spreken.

De Russische president Vladimir Poetin heeft zijn vakantie aan de Zwarte Zee afgebroken en is naar Moskou teruggekeerd. Hij spreekt daar over het drama in Bislan met de minister van Binnenlandse Zaken en de chef van de inlichtingendienst FSB.

De gijzelnemers houden honderden mensen onder wie zeker tweehonderd kinderen in de school vast. Leerlingen die zich wisten te verbergen voor de overvallers zijn aan het begin van de middag naar buiten gekomen. Het persbureau Itar-Tass meldde dat om het circa vijftig kinderen gaat.

De gijzelnemers hebben een onderhoud geëist met de presidenten van Noord-Ossetië en Ingoesjetië, respectievelijk Aleksander Dzasochov en Mourat Ziazikov. Als tussenpersoon of bemiddelaar hebben ze dokter Leonid Rosjal gevraagd. Die bemiddelde eerder tijdens het gijzelingsdrama in een theater in Moskou in 2002 waar Tsjetsjeense extremisten verantwoordelijk voor waren.
pi_21685665
vreselijk.

kinderen gijzelen en dreigen te vermoorden, laffer kan gewoon niet.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_21685744
quote:
Op woensdag 1 september 2004 12:40 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dat komt omdat jij er een andere levensbeschouwing op na houdt. Dit leven is ALLES voor jou. Voor hen is dit leven een Stadium waardoor ze heen moeten naar een volgend leven. Dat volgende leven is belangrijker en waardevoller dan dit leven daarom zijn ze ook niet te beroerd om dit leven op te geven en in het andere te stappen.
en dat beslissen ze dus dan ook maar even voor onschuldige kinderen? dit leven doet er niet toe, dus..

waarom zeiken ze dan eigenlijk over de gevallen doden in hun streek, die gaan dan toch ook naar iets belangrijkers en waardevollers?

kulredenatie dus.
zo kun je alles relativeren en goedlullen natuurlijk.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_21685756
Op NOS Teletekst staat dat voor elke gewonde rebel 20 kinderen vermoordt worden.
]I[ Melvin ]|[
pi_21685773
quote:
Op woensdag 1 september 2004 15:56 schreef milagro het volgende:

[..]

en dat beslissen ze dus dan ook maar even voor onschuldige kinderen? dit leven doet er niet toe, dus..

waarom zeiken ze dan eigenlijk over de gevallen doden in hun streek, die gaan dan toch ook naar iets belangrijkers en waardevollers?

kulredenatie dus.
zo kun je alles relativeren en goedlullen natuurlijk.
Precies. Als dit leven toch geen ene ruk voorstelt, waarom dan zo moeilijk doen?
pi_21685809
quote:
Op woensdag 1 september 2004 15:56 schreef MelvinB het volgende:
Op NOS Teletekst staat dat voor elke gewonde rebel 20 kinderen vermoord t worden.
Vrijwillig gebanned
pi_21685835
quote:
Op woensdag 1 september 2004 16:00 schreef MartinusMagnus het volgende:

[..]
Dat boeid nu niet.
]I[ Melvin ]|[
pi_21685863
quote:
Op woensdag 1 september 2004 14:35 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Nou nee, de Tsetsjeense terroristen vertegenwoordigen niet alle Tsetsjenen en verdienen gewoon 1000 dollar per gedode Rus, met dank aan Saoudi-Arabie.
De Tsetsjenen weten ook wel dat ze zelf niet in staat (meer) zijn om een welvarende natie te besturen de eerste decennia.
Idd. wat veel mensen vergeten is dat deze Tsjetsjeense terroristen een kleine minderheid zijn binnen de Tsjetsjeense gemeenschap zelf.. en dat ze ook hun eigen mensen intimideren. Ik denk zelf dat Al-Qaida ook banden hebben met de Terroristen en dat ze bijv (financieel) gesteund worden door mensen uit Saudi-Arabie o.a. .. de Tsjetsjenen zijn ook Wahabisten net als de meeste Saudie's.
Aan de andere kant zijn de Russen ook slecht bezig en maken geen onderscheid tussen de Tsjetsjenen, hierdoor worden de Tsjetsjenen in de hoek van de terroristen gedrukt.. Moeilijke situatie dus..

En die nieuwe Tsjetsjeense president zal ook wel weer vermoord worden door de terroristen.
X
pi_21685986
quote:
Op woensdag 1 september 2004 15:05 schreef Loedertje het volgende:

[..]
Ruddy bunch of bloody cowards.

Zijn ze dan maar met 9? Als ze met 400 daar zitten, simpel rekensommetje leert ons dat 8*50 = 400 = geen gijzelaars meer. (einde doemscenariospeculatie.)
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_21686091
De Spetsnaz zal het gebouw wel weer bestormen met behulp van een leuk gas.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  Moderator woensdag 1 september 2004 @ 16:26:47 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_21686335
ze zitten er met 17 man (als het goed is) en de aantallen gevangenen verschillen nogal van 200 tot 800
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_21688293
Neerknallen van die smeerlappen zou een veel te makkelijke uitweg voor ze zijn. Ik ga voor de barbaarse aanpak.
pi_21688372
raar hoor, onderwerp is ongeveer 3minuten lang behandeld zojuist op rtl nieuws
pi_21688407
Het gaat niet om een minderheid, ik denk dat die tjetsjenen gewoon allemaal misdagigers zijn.
Als ik Poetin was zou ik ze verdelgen.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_21688599
quote:
Functionarissen: 132 kinderen gegijzeld in school
Gepubliceerd op woensdag 01 september 2004

MOSKOU (ANP) - Bij de gijzeling in een school in het Noord-Ossetische Bislan zijn in totaal 132 kinderen gegijzeld, zo zeiden regeringsfunctionarissen woensdag. Dat heeft het Russische persbureau Itar-Tass gemeld.

Dit aantal is gebaseerd op basis van informatie van de ouders van de kinderen, aldus Itar-Tass. Eerder werd gezegd dat er honderdvijftig tot tweehonderd kinderen en leerkrachten werden vastgehouden.
http://www.planet.nl/plan(...)tid=504025/sc=9d694b
pi_21688626
quote:
Op woensdag 1 september 2004 18:05 schreef lionsguy18 het volgende:
Het gaat niet om een minderheid, ik denk dat die tjetsjenen gewoon allemaal misdagigers zijn.
Als ik Poetin was zou ik ze verdelgen.
Jazeker, daar wordt het tijd voor. Dit gajes heeft haar krediet wel verspeeld.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 1 september 2004 @ 18:19:46 #135
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_21688657
quote:
Op woensdag 1 september 2004 18:03 schreef SYCO het volgende:
ja tis opvallend hoe hoog de "care-o-meter" aanslaat rond deze zeer grote en belangrijke gebeurtenis. Men keuvelt liever over olympische sporters die me de strot uitkomen en slechte eetgewoonten van nederlanders.
En dIt topic loopt ook al geen storm.
pi_21688663
quote:
Op woensdag 1 september 2004 18:03 schreef SYCO het volgende:
Ja, bij het nieuws op Radio 1is 't ook niet eens t eerste item....
Vrijwillig gebanned
  † In Memoriam † woensdag 1 september 2004 @ 18:39:13 #137
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_21689103
Het is een beetje een laffe aanpak, maar je kunt natuurlijk niet verwachten dat 17 Tsetsjenen het gaan opnemen tegen het russische leger. Ik vraag me toch al af wat die russen eigenlijk in Tsetsjenië te zoeken hebben.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_21689549
Een beetje laf? Nou ik vind het wel een stuk meer als een beetje.
  woensdag 1 september 2004 @ 19:01:51 #139
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_21689651
quote:
Op woensdag 1 september 2004 18:39 schreef Cynix ® het volgende:
Het is een beetje een laffe aanpak, maar je kunt natuurlijk niet verwachten dat 17 Tsetsjenen het gaan opnemen tegen het russische leger. Ik vraag me toch al af wat die russen eigenlijk in Tsetsjenië te zoeken hebben.
dus gijzel je een school met kinderen
Met zoiets verspeel je al je krediet, maakt niet uit hoe onrechtvaardig ze ook behandeld mogen zijn.
  woensdag 1 september 2004 @ 19:07:43 #140
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21689787
laten we zeggen dat de Russen veel geleerd hebben van het theater incident, de reden dat daar zoveel doden vielen was omdat de ziekenhuizen niet wisten wat er was gebruikt
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_21689850
Er zitten dus 137 kinderen in het gebouw. Met daarbij ook nog ouders en personeel. Een stuk of 300 in totaal misschien?
pi_21689937
Als de Special Forces van de USSR in aktie komen is het snel voorbij. Over een afstand van 300 meter gooien die lui zo een ninja-ster in je voorhoofd.

vriendelijke groet,
N-G
GIRO 800800
  † In Memoriam † woensdag 1 september 2004 @ 19:16:29 #143
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_21690030
quote:
Op woensdag 1 september 2004 19:13 schreef Notoire_Gek het volgende:
Als de Special Forces van de USSR in aktie komen is het snel voorbij. Over een afstand van 300 meter gooien die lui zo een ninja-ster in je voorhoofd.
Zeker.
En anders kunnen ze altijd nog met lege wodkaflessen gooien.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  † In Memoriam † woensdag 1 september 2004 @ 19:17:44 #144
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_21690059
quote:
Op woensdag 1 september 2004 19:01 schreef err het volgende:
dus gijzel je een school met kinderen
Nee, eerlijk vechten in een oorlog.
Dat doen alleen de Nederlanders, als ze al niet op de vlucht slaan of een praatgroep oprichten.
  woensdag 1 september 2004 @ 19:23:23 #145
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_21690208
quote:
Op woensdag 1 september 2004 19:07 schreef Re het volgende:
laten we zeggen dat de Russen veel geleerd hebben van het theater incident, de reden dat daar zoveel doden vielen was omdat de ziekenhuizen niet wisten wat er was gebruikt
Neuh.

We konden later lezen, dat een of andere commandant dat het uitgelezen moment vond om een nieuw gas te testen

En dat aard weer in die teringgewoonte van russische machthebbers en hun leger om niet al te veel waarde te hechten aan een mensenleven. Ze hebben immers mensen genoeg.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
  woensdag 1 september 2004 @ 19:30:46 #146
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21690380
quote:
Op woensdag 1 september 2004 19:23 schreef ExTec het volgende:

[..]

Neuh.

We konden later lezen, dat een of andere commandant dat het uitgelezen moment vond om een nieuw gas te testen

En dat aard weer in die teringgewoonte van russische machthebbers en hun leger om niet al te veel waarde te hechten aan een mensenleven. Ze hebben immers mensen genoeg.
ik heb er laats nog een docu over gezien waaruit bleek dat er wel een paar foutjes waren gemaakt maar dat het in principe zeer effectief was. Nu zal Bush en Co ook niet twijfelen een passagiersvliegtuig uit de lucht te schieten mocht het gegijzeld worden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_21690383
quote:
Op woensdag 1 september 2004 19:23 schreef ExTec het volgende:

Noem mij 1 regering die niet over lijken gaat. Goedzo, next !!
GIRO 800800
  † In Memoriam † woensdag 1 september 2004 @ 19:37:11 #148
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_21690528
Maar eeh, nog even over die suggesties om de families van de gijzelnemers te doden. Misschien hébben de russen dat al gedaan? Die Tsetsjenen zijn natuurlijk niet voor niets niet al te dol op die Russen.
pi_21690584
quote:
Op woensdag 1 september 2004 18:39 schreef Cynix ® het volgende:
Ja wat hebben hollanders in friesland te maken nietwaar?
Leer geschiedenis dan weet je waarom.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  woensdag 1 september 2004 @ 19:39:51 #150
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_21690593
quote:
Op woensdag 1 september 2004 19:16 schreef Cynix ® het volgende:

Zeker.
En anders kunnen ze altijd nog met lege wodkaflessen gooien.
Of ze gooien wat explosieve matrushka poppen naar binnen
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')