dat is gewoon dat overgevoelige nederlandse consumenten zeur alarm dat afgaatquote:maar ik voel me toch een klein beetje genaaid af en toe.
jezus zeg hoezo gierig doen voor je 2 cent ,, waar gaat dit nog over , zie me al lopen met me rekenmachine in de appie heijn kijken of ik wel 2 euro cent voordeel heb anders lig ik weer een product terug pfff doe toch niet zo triestquote:Op woensdag 8 september 2004 01:19 schreef Light het volgende:
Je kunt ook de eindcijfers van de prijzen van de producten optellen. Dan kun je nagaan in hoeverre het afronden in je voordeel is. Moet je natuurlijk wel bij ieder product kijken hoeveel het kost.
En je kunt, als je vindt dat de afronding nadelig uitvalt, ook nog een extra ding kopen (dat je eigenlijk helemaal niet nodig hebt) zodat de afronding in je voordeel is. Vraag is dan natuurlijk wie je meer naait, de winkelier met de afronding of jezelf omdat je iets koopt dat je niet nodig hebt.
Precies.. ik werk een dag per week achter de kassa en het maakt mij NIET UIT hoe mensen betalen, of het met muntjes, briefjes, vreemd geld, fals geld, waardebonnen, pin, chip, credit card enz is. Ik zit daar alleen om geld te verdienen. Maar je verdient alleen geld als je je werk goed doet, en dat houdt in (waar ik werk) dat je geen 1 en 2 centen mag aannemen. De vakjes zijn zelfs uit de kassa verdwenen. Maar klanten geven altijd MIJ de schuld dat ze meer moeten betalen.quote:Op woensdag 8 september 2004 00:13 schreef marcoadam2003 het volgende:
[..]
alsof die kassa slet het afronden zelf heeft verzonnen ,, jezus man wat een gezeik ,
die 2 cent krijg je toch weer terug als het in je voordeel uitkomt, wat kunnen nederlanders ook soms
moeilijk doen om iets waar eigenlijk helemaal niet moeilijk over gedaan hoeft te worden.
Goh, wij moeten nog steeds centen aannemen en de vakjes zijn er ook nog voor.quote:Op donderdag 9 september 2004 09:14 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Precies.. ik werk een dag per week achter de kassa en het maakt mij NIET UIT hoe mensen betalen, of het met muntjes, briefjes, vreemd geld, fals geld, waardebonnen, pin, chip, credit card enz is. Ik zit daar alleen om geld te verdienen. Maar je verdient alleen geld als je je werk goed doet, en dat houdt in (waar ik werk) dat je geen 1 en 2 centen mag aannemen. De vakjes zijn zelfs uit de kassa verdwenen. Maar klanten geven altijd MIJ de schuld dat ze meer moeten betalen.
Bij welke winkel werk jijquote:Op donderdag 9 september 2004 09:14 schreef sheonlydreams86 het volgende:
[..]
Precies.. ik werk een dag per week achter de kassa en het maakt mij NIET UIT hoe mensen betalen, of het met muntjes, briefjes, vreemd geld, fals geld, waardebonnen, pin, chip, credit card enz is. Ik zit daar alleen om geld te verdienen. Maar je verdient alleen geld als je je werk goed doet, en dat houdt in (waar ik werk) dat je geen 1 en 2 centen mag aannemen. De vakjes zijn zelfs uit de kassa verdwenen. Maar klanten geven altijd MIJ de schuld dat ze meer moeten betalen.
Volgens werd er in Nederland nog niet afgerond toen de centen nog in omloop waren.quote:Op donderdag 9 september 2004 11:44 schreef Natalie het volgende:
We hebben járenlang alle bedragen afgerond. Waarom ze -nu het weer ingevoerd is- zo moeilijk gaan doen, terwijl ze het vroeger de normaalste zaak van de wereld vonden, snap ik nog steeds niet.
werd er bij die overgang ook stennis geschopt ?quote:Op donderdag 9 september 2004 13:47 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Volgens werd er in Nederland nog niet afgerond toen de centen nog in omloop waren.
Idd niet. Maar toen ze eruit gingen wel. Toen ging men ineens afronden.quote:Op donderdag 9 september 2004 13:47 schreef Hephaistos. het volgende:
Volgens werd er in Nederland nog niet afgerond toen de centen nog in omloop waren.
NIet per definietie: Als je uit gewoonte iedere keer dezelfde booschappen haalt (bijvoorbeeld altijd een pak melk, een half bruinbrood en een pak hagelmix), zal je ook steeds op hetzelfde bedrag uitkomen. Zo kan het dus zijn dat je standaard 2 cent genaaid wordt.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 01:19 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Je gedraagt je er wel naar
Uiteindelijk zal je evenveel betalen als voor de afrondingen.
en koop een kaugompje erbij en het klopt al niet meer...quote:Op woensdag 6 oktober 2004 22:07 schreef demspec het volgende:
[..]
NIet per definietie: Als je uit gewoonte iedere keer dezelfde booschappen haalt (bijvoorbeeld altijd een pak melk, een half bruinbrood en een pak hagelmix), zal je ook steeds op hetzelfde bedrag uitkomen. Zo kan het dus zijn dat je standaard 2 cent genaaid wordt.
Yeah rightquote:Op woensdag 6 oktober 2004 22:07 schreef demspec het volgende:
[..]
NIet per definietie: Als je uit gewoonte iedere keer dezelfde booschappen haalt (bijvoorbeeld altijd een pak melk, een half bruinbrood en een pak hagelmix), zal je ook steeds op hetzelfde bedrag uitkomen. Zo kan het dus zijn dat je standaard 2 cent genaaid wordt.
quote:Op woensdag 6 oktober 2004 22:07 schreef demspec het volgende:
[..]
Als jij altijd 3 dingen haalt en de prijs van die dingen eindigt op een 9 (wat bij de meeste dingen zo is) dan is het laatste cijfer in de som een 7, en dus wordt naar beneden afgerond. Daar gaat je voorbeeldquote:Op woensdag 6 oktober 2004 22:07 schreef demspec het volgende:
[..]
ik weet niet waar je dat weghaalt maar waar ik werk (Edah) hangt gewoon een bordje voor de deur dat in deze winkel wordt afgerond op 5 eurocenten. hiermee ga je akkoord bij het betreden van de winkel. Je mag best met 1 en 2 centen betalen maar 1.13 wordt dan nog steeds 1.15quote:Op woensdag 8 september 2004 00:05 schreef speedfreakssj het volgende:
Ik vind het persoonlijk vreemd wat lovegrrl zegt. je mag gewoon 1,13 betalen hoor. dat staat immers ook op de bordjes.
Het staat overal dat je GEEN halszaak hoeft te maken als je gepast betaald
kloptquote:Op woensdag 8 september 2004 01:03 schreef davidov het volgende:
[..]
weet je zeker dat ze niet bedoelen dat je nog wel met de muntjes mag betalen voor het afgeronde bedrag (want het is nog een geldig betaal middel) bijv.... 15 cent betaal je met: 1x 10, 2x 2, 1x 1...
volgens mij bedoelen ze dat....en bij de winkel moet je volgens mij gewoon het afgeronde bedrag betalen, hoe maakt niet uit
Omdat er nu genoeg mensen zijn (in deze economie) die WEL op de centjes moeten letten!quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 01:08 schreef Light het volgende:
Vroeger, toen we nog met guldens betaalden, werden prijzen bij de kassa ook afgerond op 5 cent. Toen was iedereen het gewend, en nu, 2 jaar later, gaat iedereen zwaar moeilijk doen. Ik snap dat niet.
Dat kan wel hoor. Dat hebben ze in Finland al in 2002 aangetoond.quote:Op zondag 24 oktober 2004 16:15 schreef Ferret1983 het volgende:
En iets anders: het is geen Nederlandse munt, maar een Europese munt, dus we kunnen de centen er niet zomaar uitgooien..
Pinnen bij een nadeel, contant betalen als je in je voordeel bentquote:Op donderdag 7 oktober 2004 00:02 schreef Frangk het volgende:
wat een geziek,
dan pín je toch!?
Dan heeft het EU-zijn ook geen nut, als alle EU landen lekker hun eigen gang gaan.quote:Op zondag 24 oktober 2004 16:19 schreef Light het volgende:
[..]
Dat kan wel hoor. Dat hebben ze in Finland al in 2002 aangetoond.
typisch nederlands gezeur, huilen als je 2 cent meer moet betalen en schreeuwen "SCHANDE! AFZETTERIJ!"quote:Op zondag 24 oktober 2004 16:15 schreef Ferret1983 het volgende:
[..]
Omdat er nu genoeg mensen zijn (in deze economie) die WEL op de centjes moeten letten!
En 2 EURO cent tegenwoordig, is bijna 5 gulden cent. Vind ik wel erg veel!
Ik werk ook in een winkel (dierenspeciaalzaak) en wij ronden niet af.
Ook omdat de centen er nog helemaal niet uit zijn/gaan.
Maar af en toe moeten wij wel, dit omdat veel mensen de centen al uit hun portomonee verwijderd hebben, en wij dus geen wisselgeld meer hebben..
En iets anders: het is geen Nederlandse munt, maar een Europese munt, dus we kunnen de centen er niet zomaar uitgooien..
Toen de euro kwam moesten sommige winkeliers speciaal een nieuwe euro-kassa aanschafen die niet afrond, en nu moeten de kassa's weer wel kunnen afronden!?![]()
Ook leuk, het bedrag is 10,04, je hebt in je portomonee 10,04, geen 10,05. En dan moet je wel 10,05 betalen. Triest triest triest.....
Kortom: ik ben TEGEN.
Voordeel: we krijgen nu wel af en toe fooi, van de mensen die geen centen meer in de portomonee willen hebben.
Gr![]()
Tip: neem het mee naar een groot filiaal van je bank. Zeker weten dat ze daar een muntgeld-automaat hebben. Je dondert je geld erin, pakt het bonnetje wat eruit komt, laat het aan de balie zien en het staat op je rekening. Ik heb ook zo'n pot en de laatste keer zat er toch een dikke 30 euro in.quote:Op zondag 24 oktober 2004 16:50 schreef heiden6 het volgende:
Ik ben blij met de afronding omdat ik hiernaast een grote pot heb staan met honderden munten van 1, 2 en 5 cent waar ik geen ene moer mee kan. Als ik het ga tellen ben ik een half uur bezig en ik kan ook die 6 euro die het zal zijn nergens mee naartoe nemen om te betalen.
quote:Op zondag 24 oktober 2004 16:40 schreef davidov het volgende:
[..]
typisch nederlands gezeur, huilen als je 2 cent meer moet betalen en schreeuwen "SCHANDE! AFZETTERIJ!"
maar als je 2 cent in het voordeel bent dan merken ze het niet eens op....
trouwens...jij zegt als je 10,04 hebt, en dat kost het ook precies dan moet je 10,05 betalen en dat gaat dus niet...ja dat is pech hebben
MAAR als je 9,98 hebt en het kost 10,00 tja dan heb je geluk en kan je het wel betalen.
Kortom mensen gaan er NIKS op vooruit en NIKS op achteruit....als je tegen bent geeft het alleen maar aan dat je er niks van snapt want het enige tegen argument is dat je de 1 en 2 cent muntjes leuk vind, en ze spaart, en dr van baalt als ze verdwijnen....voor de rest is er gewoon geen tegen argument
als je bij een snoepwinkeltje met een briefje van 500 aan komt lopen, dan denk ik dat ze het ook niet aannemen en wel een wettig betaalmiddel isquote:Op donderdag 9 september 2004 13:36 schreef Sorella het volgende:
[..]
Bij welke winkel werk jij
Aangezien de 1 en 2 centen nog steeds een wettig betaalmiddel zijn mag een winkelier die dus niet weigeren.
Als ik jouw was zou ik de klant meteen door sturen naar de bedrijfsleider, mag die zijn beleid uitleggen en zit jij niet met boze klanten.
quote:Op zondag 24 oktober 2004 16:50 schreef heiden6 het volgende:
[KNIP]
Ik ben blij met de afronding omdat ik hiernaast een grote pot heb staan met honderden munten van 1, 2 en 5 cent waar ik geen ene moer mee kan. Als ik het ga tellen ben ik een half uur bezig en ik kan ook die 6 euro die het zal zijn nergens mee naartoe nemen om te betalen.
[KNIP]
Het is nu omdat de meeste winkels afronden geen probleem meer, maar waarom mensen die muntjes extra uit hun portemonnee gaan vissen in een pot mikken en er later weer mee naar de bank gaan is me nooit helemaal duidelijk geweest. Als je die muntjes gebruikt had om te betalen was je portemonnee ook niet te dik geworden, had je ze aan het einde van de dag ook niet uit je geldbuidel moeten gooien en hadden de winkels geen tekort aan wisselgeld gehad, en qua tijd zal 't ook niet veel uitmaken aangezien je niet extra je portemonnee hoeft te legen en ook niet extra naar de bank hoeft te gaan als je die dingen gewoon gebruikt had waar ze voor bestemd waren (zijn), nl. betalen!quote:Op zondag 24 oktober 2004 17:20 schreef heiden6 het volgende:
Tip: neem het mee naar een groot filiaal van je bank. Zeker weten dat ze daar een muntgeld-automaat hebben. Je dondert je geld erin, pakt het bonnetje wat eruit komt, laat het aan de balie zien en het staat op je rekening. Ik heb ook zo'n pot en de laatste keer zat er toch een dikke 30 euro in.
[KNIP]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |