Super! heeft dit topic nog wat aandacht. Ik hou je op de hoogte. Zijn er hier op Fok nou helemaal geen andere users die een van deze clubs supporteren?quote:Op maandag 30 augustus 2004 19:07 schreef methodmich het volgende:
Gek genoeg heb ik weinig met C. Ken er niet zo veel teams van, komt ook doordat het ver uit de richting is. Bij SDCP heeft ASWH ooit een legendarisch duel gespeeld.
Speciaal voor Vaduz ben ik voor zijn Rijssense helden!
Kijk je wel eens bij ASV?quote:Op maandag 30 augustus 2004 21:21 schreef jpzegthallo het volgende:
Wij spelen 1-1.
Toch een puntje tegen Nunspeet.
Ik speel erzelfquote:Op maandag 30 augustus 2004 21:29 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Kijk je wel eens bij ASV?
3-1 achter op 70 minuten, omgebogen tot 3-5, mede door 3 goals in 5 minuten.quote:Op maandag 30 augustus 2004 20:21 schreef -Vaduz- het volgende:
En welk legendarisch duel was dat tussen SDCP en ASWH?
Klopt, heb gehoord en gelezen dat ze futloos voetbalden tegen een fysiek ONS, maar het komt nog wel goed hoor. Deze nederlaag is eigenlijk best goed, dat gezweef moeten we ool niet hebben (hele voorbereiding tegen goede tegenstanders ging veel te goed). De komende wedstrijden zal ongetwijfeld het spitsenkoppel Looms/Scheppink vaker gebruikt worden. Daar heeft bijna elke tegenstander het moeilijk tegen. Maar dan mis je Scheppink weer achterin. Dat is het dilemma waar je dan weer mee zit. To be continued...quote:Op zondag 5 september 2004 21:52 schreef okkidude het volgende:
Zwak vervolg voor Excelsior, ben benieuwd hoe ze het dit seizoen gaan doen.
quote:Op dinsdag 7 september 2004 14:09 schreef -Vaduz- het volgende:
ex-profs in de hoofdklasse C (aanvulling is altijd welkom, ik heb ze volgens mij niet allemaal)
Be Quick '28: Duncan van Moll, Jan Wicher Vellinga, Edwin Starke, Jonathan Vosselman, Eric-Jan Lijzen, Gerald van de Belt
HHC Hardenberg: Mark van Losser, Mark Wiggers, Gerard Kocks
ONS: Sandor van der Heide, Bieuwe Pruiksma, Rudy Mann
Excelsior'31: Peter Scheppink, Erwin Looms, Sjors Brugge, Hubert Dijk, Nick Hoekstra, Peter van der Kwaak
VVOG: Marco Roelofsen, Michel Hup, Bert Konterman
Harkemase Boys: Tony Alberda, Anton Jongsma, Albertjan van Zwol, André van Tuinen
WHC: Stefan Buitenhuis, Jochem de Weerdt, Pascal Diender
ACV: Arjan van Halen, Bob Pontjodikromo, Gerard Schreuder
ASV Dronten: Jeroen van Leeuwen, Harmen Kuperus
Genemuiden: Martijn Jansen
Nunspeet: William Kas
[kampioenen of degradantenquote:Op dinsdag 7 september 2004 21:46 schreef pfaf het volgende:
Hoofdklasse C. Dé hoofdklasse.
Pfaf gaat voor HHC en Excelsior.
Ik verwacht van beide geen wonderen, maar 'ben wel voor ze'quote:Op woensdag 8 september 2004 07:12 schreef ILCILA het volgende:
[..]
[kampioenen of degradanten]
Ik zelf ben dan wel voor HHC maar ik moet het allemaal nog maar zien...
zou wel een stunt zijn heh als ze gelijk kampioen werden![]()
Beetje de minste, kwalitatief.quote:Op dinsdag 7 september 2004 21:46 schreef pfaf het volgende:
Hoofdklasse C. Dé hoofdklasse.
Pfaf gaat voor HHC en Excelsior.
Dacht het niet he.quote:Op woensdag 8 september 2004 17:27 schreef methodmich het volgende:
[..]
Beetje de minste, kwalitatief.
Zal best, maar die andere 2 interesseren me geen bal.quote:Op woensdag 8 september 2004 17:27 schreef methodmich het volgende:
[..]
Beetje de minste, kwalitatief.
Dan kijk je alleen naar de kampioenen uit C, je moet wel alle teams erbij halen voor een kwalitatief vergelijk.quote:Op woensdag 8 september 2004 17:54 schreef methodmich het volgende:
C is minder dan A en B de laatste jaren. Is een feit.
We moeten terug tot 1996/97 voor we de kampioen uit C ook de algehele zaterdagtitel zien pakken, al weet ik niet eens zeker of VVOG toen wel in C zat. Anders is het DOS Kampen in 87/88.
Super knap, zeker na de slechte seizoensstart. Michel Jansen is dan ook een supercoach.quote:Op zondag 12 september 2004 07:54 schreef ILCILA het volgende:
Huppa HHC that is 2
quote:Op zondag 12 september 2004 23:00 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Super knap, zeker na de slechte seizoensstart. Michel Jansen is dan ook een supercoach.
Tegen Bertje K!quote:Op vrijdag 17 september 2004 17:46 schreef ILCILA het volgende:
zou hhc een kansje hebben tegen VVOG?
Erg jammer.quote:Op zondag 19 september 2004 14:10 schreef -Vaduz- het volgende:
Excelsior'31 heeft gisteren helaas een 0-2 voorsprong weggegeven. Door een verdedigingsfout hielp het vlak na rust Nunspeet weer in de wedstrijd. Erg jammer want ze waren veel beter.
quote:Op zondag 19 september 2004 14:11 schreef jpzegthallo het volgende:
Laatste
Zeker, nog even iets opvallends in de hoofdklasse C: Alle drie promovendi (Excelsior '31, H.H.C. en ONS Sneek) zijn in de subtop terug te vinden.quote:Op zondag 19 september 2004 15:05 schreef pfaf het volgende:
[..]
Erg jammer.
Kan je eindelijk Sturrus zien, de linksback die Castelen wel kon afstoppen.quote:Op zaterdag 25 september 2004 11:22 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik heb net de Seizoensgids topamateurs binnen en ik kan hem alle hoofdklasservolgers wel aanbevelen! De gids is erg compleet qua selecties en clubinfo.
Gefeliciteerd!, mijn Rijssense helden hebben het ook fantastisch gedaan. Door goals van Dangremond, Brugge en Dijk hebben we de kampioen van vorig jaar SC Genemuiden verslagen (3-0 dus). Een negatief puntje is de rode kaart van Looms (2 keer een domme gele kaart) Gelukkig kreeg niet veel later een speler van Genemuiden ook een rode kaart. Meer info heb ik nog niet omdat ik zelf ook moest voetballen.quote:Op zaterdag 25 september 2004 16:32 schreef jpzegthallo het volgende:
Wij winnen
Je kunt hem het best bestellen op VI.nl dat heb ik ook gedaan, in alle Hoofdklasse steden, dorpen is er een erg beperkte oplage verspreid.quote:Op zaterdag 25 september 2004 17:14 schreef ILCILA het volgende:
waar zou ik die seizoens gids kunnen halen dan
Dat valt wel mee toch, maar misschien komt dat omdat ik er niet opsta.quote:Op zaterdag 25 september 2004 17:20 schreef methodmich het volgende:
Wel lelijkerds, bij dat Excelsior '31.
Klopt, hij schoot het leer tegen HHC bij de eerste thuiswedstrijd laks tegen de paal.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 16:54 schreef methodmich het volgende:
Looms een pingel gemist joh? En die Steinrath heeft 4 kopgoals en 3 pingels dus.
Ik hoop dat jullie aan het eind van het seizoen op een veilige plek staan. Met een beetje geluk qua datum ga ik naar de uitwedstrijd in Dronten. (woont familie van me)quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 18:52 schreef jpzegthallo het volgende:
En weer laatste.
Mini-meetquote:Op zaterdag 2 oktober 2004 22:12 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Ik hoop dat jullie aan het eind van het seizoen op een veilige plek staan. Met een beetje geluk qua datum ga ik naar de uitwedstrijd in Dronten. (woont familie van me)
Lijkt me leuk. Moet ik wel afzeggen bij mn eigen elftal, want ik moet 4 december normaalgesproken wel spelen.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 23:24 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
Mini-meet![]()
Nooit je elftal in de steek laten is mij geleerd.quote:Op zondag 3 oktober 2004 11:17 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Lijkt me leuk. Moet ik wel afzeggen bij mn eigen elftal, want ik moet 4 december normaalgesproken wel spelen.
Hoe doen jullie het nu?quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 13:40 schreef The_S het volgende:
zo hey, excelsior 31 doet het goed, zaten vorig jaar nog bij DETO (mijn club) in de 1e klasse.
En nou maar hopen dat ze zo nog een tijdje doorgaan.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 17:32 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik heb het even verbeterd. Deze staat een stuk mooier!
Zolang Putten en DOS Kampen het slechter blijven doen is er niets aan de hand voor ASV. Toch zijn punten wel erg nodig natuurlijk.quote:Op zaterdag 6 november 2004 19:16 schreef jpzegthallo het volgende:
Wij hebben tenminste wél van DOS gewonnen, itt de kereltjes van het eerste.
Kanslozen
Ik was niet in Dronten vandaag, m'n eigen elftal had me te hard nodig. Vandaar dat ik ook niet weet hoe de wedstrijd gelopen is, ik moet de verslagen nog lezen. Was het krachtsverschil groot JP?quote:Op zaterdag 4 december 2004 18:47 schreef jpzegthallo het volgende:
Ok. Bij de 2-1 had ik nog hoop. Een beetje.
Ik heb je trouwens niet gezien Vaduz, waar stond je?
Ik was pas vlak voor de 2-1 weer terug in Dronten (moest zelf voetballen), maar ASV kon niet zo makkelijk voor het doel komen als Excelsior dat deed.quote:Op zaterdag 4 december 2004 20:22 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Ik was niet in Dronten vandaag, m'n eigen elftal had me te hard nodig. Vandaar dat ik ook niet weet hoe de wedstrijd gelopen is, ik moet de verslagen nog lezen. Was het krachtsverschil groot JP?
Ik stond aan de kopse kant van het veld, bij jullie keeper, dus de spits heb ik niet echt gezien.quote:Op zaterdag 4 december 2004 20:36 schreef -Vaduz- het volgende:
Haha, wat vond je van onze gelegenheidsspits Scheppink (aanvoerder) en de rest van ons team?
Hij was echt klein inderdaad! Stom dat ze daar geen gebruik van gemaakt hebben.quote:Op zaterdag 4 december 2004 21:36 schreef -Vaduz- het volgende:
1-4 was wel genoeg denk ik. We hebben trouwens een erg excentriek figuur op goal staan (zie foto). Dat heb je vast wel gezien. Hij keept altijd in het wit en heeft vaak een kleurtje in z'n haar. Ondanks z'n geringe lengte doet hij het in z'n eerste seizoen erg goed. Hopelijk volgende week ook weer in de topper tegen WHC.
[afbeelding]
Voetbal moet ook mooi zijnquote:Op zaterdag 18 december 2004 17:00 schreef -Vaduz- het volgende:
Jullie schieten er alleen niks mee op.
Excelsior heeft toen wel gespeeldquote:Op zondag 16 januari 2005 00:45 schreef -Vaduz- het volgende:
De uitslagen en de stand:
[afbeelding]
Ondanks dat Excelsior'31 niet gespeeld heeft zijn de uitslagen erg gunstig. De concurrenten WHC, en VVOG hebben verloren.
quote:FC Zwolle ging voortvarend van start en kwam al na 11 minuten spelen aan de leiding toen de doelman van Veendam een inzet van Neal Mountney half verwerkte.
quote:Martin.
Neal heeft een Engelse vader en een Schotse
moeder, hij is niet in Zeist geboren, maar in Woerden
hij woont wel in Zeist.
Mail jouw adres, dan stuur ik een clubblad op. Hierin staat een kort
intervieuw met Neal.
NB. Vanwaar deze belangstelling ???
Met vriendelijke sportgroet.
quote:Harkemase Boys wil op herhaling
18 maart
Achter koploper Excelsior '31 is het dringen geblazen met andere titelkandidaten. Harkemase Boys is één van de clubs die de sprong naar het ultieme doel wel zouden willen maken.
Als de Friezen daarin slagen, gaan ze op herhaling. Twee seizoenen terug eiste Harkemase Boys ook het kampioenschap op. De club kwam vervolgens extra in het nieuws, doordat in de strijd om de landstitel het duel tegen Quick Boys eindigde in een gewelddadige rel tussen beide supporterskampen. Maar dat was toen, de realiteit nu is dat Harkemase Boys de afgelopen weken een aardige thuisreeks heeft neergezet en op basis daarvan gunstig dicht tegen de kop van de ranglijst is aangekropen. Met de ontmoeting met Excelsior '31 voor de deur, gloort er ineens nieuwe roem. Bij winst brengt de ploeg van trainer Luidzen Nijboer de achterstand terug tot minimale proporties en is het spel voor de titel daadwerkelijk op de wagen. De kracht van Harkemase Boys zit in het gemak waarmee doelpunten gemaakt worden, zeker als de vorm van de dag aanwezig is. Boegbeeld voorin is nog steeds de slimme Tony Alberda, maar ook Anton Jongsma, Albert Jan van Zwol en Sander Hartman zijn geregeld trefzeker.
Fries feestje eerder dit seizoen bij Harkemase Boys-Excelsior '31 (3-2). Foto: Marinus Wieten
Waar Harkemase Boys voor zichzelf de druk opvoert, huldigt trainer Henri Golstein bij Excelsior '31 het standpunt dat zijn ploeg niets hoeft, maar wel alles mag. Excelsior '31 promoveerde per slot van rekening dit seizoen pas naar de hoofdklasse. En dan meteen de hoogste eer opeisen zou een geweldige prestatie zijn. De Rijssenaren hebben er trouwens wel de ploeg voor. Behalve topscorer Erwin Looms tillen Peter Scheppink, Nick Hoekstra, Maarten Dangremond en Hubert Dijk het elftal naar een hoog niveau. Ook de stijl van spelen verraad veel voetbalkwaliteiten. Van de eerste ontmoeting tussen beide clubs dit seizoen is de herinnering blijven hangen van een boeiende wedstrijd, die Excelsior '31 een beetje ongelukkig verloor (3-2).
quote:Bescheiden Excelsior '31 doet goede zaken
19 maart
RIJSSEN - Niets hoeft, alles mag. Dat is het motto van Excelsior '31. De opmerkelijke debutanten uit Rijssen zijn daarmee de trotse koplopers van de hoofdklasse C. "We zien wel...", is de veelzeggende aanvulling van trainer Golstein op het succesvol gebleken concept.
De Sallanders houden zich prima staande in de afvalrace der titelkandidaten in poule C. Waar de concurrentie wederom bezweek onder de druk, blijft Excelsior '31 nuchter op de been. "Valse bescheidenheid", zo merkt Luitzen Nijboer op. De trainer van Harkemase Boys tipte de Rijssenaren al voor het seizoen als één van de favorieten. "Het was een degelijk collectief, danig versterkt met de aangekochte spitsen Looms en Dijk", aldus Nijboer.
Juist deze twee goudhaantjes, waren zaterdag geen schim van wat zij gewoonlijk laten zien. Hubert Dijk kwam in de wedstrijd nauwelijks voor. Looms miste scherpte waardoor hij een handvol grote kansen niet benutte. Golstein had zijn mannen vooraf op het hart gebonden dat zij niet mochten verliezen. Het maakte Excelsior besluiteloos. Zeker de eerste helft hinkte de ploeg op twee gedachten en ging niet volledig voor de aanval.
Maarten Dangremond probeert Erdem Yeni het passeren onmogelijk te maken.
Harkemase Boys moest winnen om de koploper te naderen op een punt. De Friezen startten sterk. Alwin Kooistra regelde al binnen de eerste minuut een hoekschop. Alberda bracht de bal voor het doel, waar Hartman maar net naast kopte. Maar even duurde het Friese beleg. Excelsior nam de regie over en gaf die de gehele eerste helft niet meer weg. De Boys leunden zwaar op de sterke verdediging en loerden op countermogelijkheden. De Rijssense vleugelspelers Dangremond en Dijk werden volledig aan banden gelegd. Spits Erwin Looms kwam evenmin los van de greep van het centrale verdedigingsduo Kuipers en Groenewold. Middenvelder en uitblinker Sjors Brugge dirigeerde de thuisploeg maar kon zijn geïsoleerde voorwaartsen niet bereiken. Slechts tweemaal ontsnapte topscorer Looms aan de aandacht van zijn bewakers. Na een half uur zette Brugge de spits alleen voor doelman Elsinga, maar Looms verzuimde het bal te openen. Kort voor rust kon hij zijn ploeg opnieuw op voorsprong brengen na een fraai opgezette aanval. Eindelijk wist Brugge Dangremond aan de rechterkant te lanceren. Een prima voorzet volgde maar werd eerst gemist door Dijk, daarna door Looms. Harkemase Boys zou de gehele eerste helft geen kansen meer creëren.
Uitblinker Sjors Brugge laat de Harkemase verdediger Simon Brilstra zijn hielen zien.
Na de ravitaillering moest uit een ander vaatje getapt worden door beide ploegen, wilde de partij nog een wedstrijd worden. Bijna tien minuten had het er alle schijn van dat de eerste helft in de tweede werd voortgezet. Echter, in een tijdsbestek van zeven minuten werden alle goals van de middag gemaakt. Een vrije trap van Nick Hoekstra werd onschadelijk gemaakt door de Friese defensie. De afvallende bal werd door Brugge van grote afstand ineens op de pantoffel genomen. Op fabelachtige wijze verdween de bal in de kruising: 1-0. Binnen enkele minuten toonde Alberda zijn grote klasse. De oud-prof nam de leiding over en bediende zijn beide collega-aanvallers. Eerst mocht Jongsma vanaf rechts gelijk maken. De voorsprong was voor Hartman vanaf de linkerkant: 1-2. Trainer Golstein had zijn verdediging gewaarschuwd voor de kwaliteiten van Alberda, maar ook voor de Friese gewoonte vrije trappen snel te nemen. Desondanks stond de Rijsser verdediging tweemaal niet op de juiste plaats.
Een minuut na de voorsprong was Looms in twee instanties wel trefzeker. Op aangeven van Hoekstra tekende hij voor de 2-2. De wedstrijd was gelopen. Beide ploegen gingen vol voor de winst en kregen kansen. Excelsior sleepte, mede door een tweetal goede ingrepen van doelman Hesselink, op het tandvlees een waardevol punt uit de strijd. En belangrijker nog: het houdt Harkemase Boys op veilige afstand.
Met een stijlvolle zweefduik plukt Anthoon Elsinga de bal voor de neus van Excelsior-spits Erwin Looms weg.
"Toch hadden we qua kansen meer verdiend", zo reageerde een overigens tevreden Golstein achteraf. Over het kampioenschap zegt hij niet na te denken. "We hebben nog zes wedstrijden te gaan. We zien wel waar het schip strandt. Als het lukt zou het mooi zijn. Ik leg de jongens geen titeldruk op. We concentreren ons per wedstrijd op de dan te bestrijden tegenstander. Volgende week moeten we maar zien te winnen van het altijd lastige Sneek. Verder kijk ik niet."
Luitzen Nijboer neemt met Harkemase Boys voorlopig plaats in de wachtkamer. "We hebben aan het begin van het seizoen te veel tijd nodig gehad om met veel nieuwe jongens een hecht geheel te vormen. En als je maar wint, dan versnelt dat het proces. Het zat ons echter tegen. Nu zijn we op de goede weg. We hebben een gunstig programma voor de boeg en daarom ben ik positief gestemd. Op dit moment is Excelsior '31 dé terechte titelkandidaat. Het gelijke spel is een prima uitslag. We misten vandaag het geluk van de heenwedstrijd om de volle winst binnen te halen."
Tekst: Bernhard Kok, verslaggever Nederlands Dagblad
Hardenberg speelt 4e klasse.quote:Op maandag 28 maart 2005 16:24 schreef methodmich het volgende:
VVOG van Hardenberg verloren, goed voor Vaduz!
Ja liever hun dan detoquote:Op woensdag 30 maart 2005 10:10 schreef pfaf het volgende:
Wellicht volgend jaar De Zwaluwen er ook nog bij. C wordt een Overijssels onderonsje.
Nee dat zal denk ik niet gebeuren.quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:18 schreef pfaf het volgende:
Whehe, ik had ook niet anders verwacht.
Volgend jaar Deto, het jaar er op Dos erbij, en het jaar daar op Den Ham.![]()
Een utopie?
Dat worden dan weer echte krakers, er spelen een aantal ex-Excelsior spelers. En onze A1 doet het erg goed inderdaad. Zat Dos'37 daar ook niet bij in de competitie?quote:Op woensdag 30 maart 2005 10:10 schreef pfaf het volgende:
Wellicht volgend jaar De Zwaluwen er ook nog bij. C wordt een Overijssels onderonsje.
Ja dos A1 heeft er zaterdag van verloren met 4-1quote:Op woensdag 30 maart 2005 11:47 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Dat worden dan weer echte krakers, er spelen een aantal ex-Excelsior spelers. En onze A1 doet het erg goed inderdaad. Zat Dos'37 daar ook niet bij in de competitie?
ok ik zal er vanaf blijvenquote:Op woensdag 30 maart 2005 12:40 schreef -Vaduz- het volgende:
Laat de volgende OP trouwens maar aan mij over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |