Op die van mijn lopen 256 Treinen en nu kan TDD niet meer aan. Dus zal het transport anders op moeten gaan lossenquote:Op zondag 29 augustus 2004 14:25 schreef QyRoZ het volgende:
Ik heb momenteel trouwens 161 treinen op één groot netwerk rijden. .
Ik zou die paketten willen afraden. Je kunt beter OpenTTD downloaden of gewoon het spel en die nieuwste patch. Beiden werken perfect onder XP.quote:Op maandag 30 augustus 2004 17:21 schreef CasB het volgende:
In XP werkend krijgen is niet moeilijk, je moet gewoon ff zo'n alles-in-één pakket downloaden, dan weet je zeker dat het werkt
Dat zou gewoon moeten werken, daar heeft TT niets mee te maken. Het bestandssysteem is een zaak voor Windows.quote:Op maandag 30 augustus 2004 18:46 schreef Jump het volgende:
klopt dat dat sommige versies niet willen opslaan op ntfs ?
Ik speel altijd mijn eigen scenario's, daarbij laat ik bij veel steden dichtbij het centrum een gebied van 6x6 open, 3x raden wat daar komtquote:Op maandag 30 augustus 2004 21:44 schreef Jump het volgende:
hoe beginnen jullie met ene goed netwerk uit te bouwen, als zo'n standaard random map neemt om te beginnen
ik ben bijna altijd bankroet na een uurtje spelen
Ik begin altijd met kolentransport. En ik ben vaak al in 10 minuten bankroet, ik bouw altijd gewoon het hele startkapitaal op. Ik koop natuurlijk ook gelijk treintjes want anders zit je daar met je mooie rails en zonder geld.quote:Op maandag 30 augustus 2004 21:44 schreef Jump het volgende:
hoe beginnen jullie met ene goed netwerk uit te bouwen, als zo'n standaard random map neemt om te beginnen
ik ben bijna altijd bankroet na een uurtje spelen
Ik hoop dat het een 6x6 station is want daar kun je veel meer winst op maken dan met een vlieveld.quote:Op maandag 30 augustus 2004 22:19 schreef Saekerhett het volgende:
Ik speel altijd mijn eigen scenario's, daarbij laat ik bij veel steden dichtbij het centrum een gebied van 6x6 open, 3x raden wat daar komt
Treinen zijn sowieso het meest winstgevend bij TTD...quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 00:10 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik hoop dat het een 6x6 station is want daar kun je veel meer winst op maken dan met een vlieveld.
Ik heb wel een concorde gehad die 500000 pond winst per jaar maakte, en dat in 1990. Bij treinen haal ik dat alleen in 2020 ofzo.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 00:52 schreef CasB het volgende:
[..]
Treinen zijn sowieso het meest winstgevend bij TTD...
kolen brengen idd vele op. vooral als je dan nog eens een subsidie krijgt om een kolenlijn te leggenquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 00:08 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik begin altijd met kolentransport. En ik ben vaak al in 10 minuten bankroet, ik bouw altijd gewoon het hele startkapitaal op. Ik koop natuurlijk ook gelijk treintjes want anders zit je daar met je mooie rails en zonder geld.
en na een middagje spelen heb ik nu een spel dat op niet veel trekt, maar ben uit de schulden en dan stijgt je geld goedquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 14:27 schreef Jump het volgende:
[..]
kolen brengen idd vele op. vooral als je dan nog eens een subsidie krijgt om een kolenlijn te leggen
Zou die ook werken met OpenTTD?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 17:50 schreef Steijn het volgende:
Heeft iemand al een spel gemaakt met mijn Nederland-scenario?
Hoe krijg ik die dan? Het lukt me niet om hem in-game te krijgen...quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 17:50 schreef Steijn het volgende:
Heeft iemand al een spel gemaakt met mijn Nederland-scenario?
Ja! Ik heb ermee gespeeld. Het zag er erg goed uit en het was echt een map om een enorm ingenieus spoornetwerk op aan te leggen. Helaas gaf het spel na een uurtje spelen een error. Ligt denk ik niet aan jouw scenario, meer aan mijn versie van TTDpatch, die speelt namelijk niet helemaal vlekkeloos.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 17:50 schreef Steijn het volgende:
Heeft iemand al een spel gemaakt met mijn Nederland-scenario?
gebruikt je openTTD? zoja, waar maak je cheats, te lang geleden dat ik het spele gespeeld heb en wil eerst wat prutsen. en zonder cash gaa dat nietquote:Op maandag 30 augustus 2004 17:23 schreef Steijn het volgende:
Hier mijn laatste savegame van een spel waar ik mee bezig ben. Het spel is al van 1930 maar het was een gruwelijk bende geworden met allerlei sporen die door elkaar liepen. Ik trek nu alle sporen recht en maak alle overgangen ongelijkvloers. Verder vervang ik alle treinen. Ik werk wel gewoon met cheats want de verbouwingen zijn onvoorstelbaar duur. Dus wat dat betreft is het ook realistisch.
Gewoon een Sign (zo'n naambordje) maken. En dan Cht: Money <hoeveelheid geld>quote:Op donderdag 2 september 2004 17:03 schreef Jump het volgende:
gebruikt je openTTD? zoja, waar maak je cheats, te lang geleden dat ik het spele gespeeld heb en wil eerst wat prutsen. en zonder cash gaa dat niet
in TTDX wil dat lukken, maar in openTTD doet die het nietquote:Op donderdag 2 september 2004 17:13 schreef Steijn het volgende:
[..]
Gewoon een Sign (zo'n naambordje) maken. En dan Cht: Money <hoeveelheid geld>
Bij de nieuwere versies van TTDPatch staat kun je dit bordje in het spel krijgen via het menu voor de bomen.
Ik kan niet downloaden, jammer genoeg, ik wil die ook wel effe spelen!quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 17:50 schreef Steijn het volgende:
Heeft iemand al een spel gemaakt met mijn Nederland-scenario?
mocht het werken wel.quote:Op donderdag 2 september 2004 18:56 schreef QyRoZ het volgende:
In OpenTTD moet je gewoon op alt-1 of alt-f1 (weet niet meer wat het was) drukken voor geld. easy as dell.
Zelf gemaakt. Voor de vorm van Nederland heb ik de sv0 creator gebruikt.quote:Op vrijdag 3 september 2004 16:27 schreef Remon het volgende:
dude waar haal je die map van nederland vandaan die is leuk!
geleegdquote:Op vrijdag 3 september 2004 17:02 schreef Jump het volgende:
grote kolentrein geunload (nederlands ? ) is,
idd. en zeker als er nog ergens een station staat. en je wilt het nieuwe ernaast bouwen maar mag niet meer van de lokale "autoriteiten". dan is het nog meer enerverendquote:Op vrijdag 3 september 2004 17:24 schreef QyRoZ het volgende:
Het moeilijkste is aanpassingen maken in gebieden die compleet volgebouwd zijn met sporen. Wel een uitdaging, zeker als je probeert alles te laten rijden.
Ik heb in onderstaand plaatje een flink capaciteitsprobleem:quote:Op vrijdag 3 september 2004 17:56 schreef Jump het volgende:
[..]
idd. en zeker als er nog ergens een station staat. en je wilt het nieuwe ernaast bouwen maar mag niet meer van de lokale "autoriteiten". dan is het nog meer enerverend
speel jij alleen of tegen de computer ?quote:Op vrijdag 3 september 2004 18:00 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Ik heb in onderstaand plaatje een flink capaciteitsprobleem:
[afbeelding]
Gloucester Woods is mijn primaire station voor fabrieksproductie, maar ik ken echt niet meer uitbreiden. Aan de ene kant zit hij tussen een niet-afbreekbare weg en aan de andere kant tegen de stad en de fabriek. Ik heb nog net een nieuw station Gloucester North neer kunnen zetten voor één mega-farm, maar voor de rest kan ik niets.
idd. idemquote:Op vrijdag 3 september 2004 18:09 schreef QyRoZ het volgende:
Alleen. Is al moeilijk genoeg zonder zo'n debiele incompetente map-vervuilende AI.
Zoek jij met je ogen dicht dan?quote:Op zondag 5 september 2004 10:52 schreef SHERMAN het volgende:
Waarom is die game nergens te vinden
Klikquote:Op zondag 5 september 2004 10:52 schreef SHERMAN het volgende:
Waarom is die game nergens te vinden
Had hem net gevondenquote:
anders zend ik je openttd eens. deze vind ik iets prettiger werken dan ttd zelve.quote:Op zondag 5 september 2004 12:42 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Had hem net gevonden
Nu even kijken hoe het met die patch zit want nu knalt ie nog steeds terug naar Windows
jouw site lijkt me echt een brakkensite sorry dat ik het moet zeggenquote:Op zondag 5 september 2004 14:01 schreef nightcast het volgende:
dit lijkt me dus echt een brakkenspel sorry dat ik het moet zeggen :$
Och gut. Het heeft geen spectaculaire effecten en het is dus stom.quote:Op zondag 5 september 2004 14:01 schreef nightcast het volgende:
dit lijkt me dus echt een brakkenspel sorry dat ik het moet zeggen :$
niet iedereen is fan van die shoot-to-kill game in genre van doom3, ut enzoverder.quote:Op zondag 5 september 2004 14:01 schreef nightcast het volgende:
dit lijkt me dus echt een brakkenspel sorry dat ik het moet zeggen :$
die demofilmpjes al gezien? de manier waarop die sporen gelegd worden is hetzelfde als in RCT. dat gaat dus kut worden als je een lang spoor wilt plaatse. hopelijk kan je nu wel signalen verwijderen zonder eerst her spoor te verwijderenquote:Op zondag 5 september 2004 14:05 schreef Thomper het volgende:
[..]
jouw site lijkt me echt een brakkensite sorry dat ik het moet zeggen
Maar goed, Locomotion dat binnnenkort uitkomt moet toch een soort van vervolg zijn ofzo? Gaat ook maar 20 euro kosten, beetje vreemd.
quote:Op zondag 5 september 2004 14:06 schreef nietzman het volgende:
[..]
Och gut. Het heeft geen spectaculaire effecten en het is dus stom.
Ga je maar weer lekker bij een framerate zitten rukken terwijl wij nog iets geven om gameplay, kneus.
Euhm... klik op Sein-knop, klik vervolgens op bulldozer knop, klik op sein die je wilt verwijderen. Et Voila.quote:Op zondag 5 september 2004 14:11 schreef Jump het volgende:
hopelijk kan je nu wel signalen verwijderen zonder eerst her spoor te verwijderen
De demo is inmiddels te downloaden, bijvoorbeeld hier http://www.clubic.com/t/jeux/demo/1390.html (in het Frans, maar gewoon op telecharger drukken, dan komt alles goed )quote:Op zondag 5 september 2004 14:05 schreef Thomper het volgende:
[..]
Maar goed, Locomotion dat binnnenkort uitkomt moet toch een soort van vervolg zijn ofzo? Gaat ook maar 20 euro kosten, beetje vreemd.
ooh, handig. dit wit ik nog nietquote:Op zondag 5 september 2004 14:39 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Euhm... klik op Sein-knop, klik vervolgens op bulldozer knop, klik op sein die je wilt verwijderen. Et Voila.
*zet download meteen aanquote:Op zondag 5 september 2004 15:07 schreef SuperSiem het volgende:
[..]
De demo is inmiddels te downloaden, bijvoorbeeld hier http://www.clubic.com/t/jeux/demo/1390.html (in het Frans, maar gewoon op telecharger drukken, dan komt alles goed )
Ik had er niet al te veel van verwacht, en dat was maar goed ook. Chris Sawyer heeft geprobeerd de interface te vereenvoudigen, maar die vond ik niet echt fijn werken. Zo zijn er geen depots meer. En het aanleggen van wegen en rails (op de RCT-manier) werkt in sommige gevallen niet fijn.
Ook hebben passagiers nog steeds geen bestemming en is overstappen en dergelijke nog steeds niet mogelijk. Al met al een tegenvaller eigenlijk. Ik hoop dat er ook mods voor Locomotion komen, want de graphics zijn er wel iets op vooruit gegaan.
dat jaartal wanneer je andere treinen en sporen krijgt wil ik ook eens weten. ik zit nog altijd met gewone sporen. op de andere vragen heb ik niet echt een antworodquote:Op zondag 5 september 2004 16:46 schreef RayMania het volgende:
En bedankt allemaal met dit topic, nu ben ik weer zwaar verslaafd .
Vanochtend ff game gestart en ik verdien nu 300.000 pond per jaar, toch al aardig vind ik zelf.
Alleen paar vraagjes over dingen waar ik vroeger niet naar omkeek:
* Produceert een fabriek meer als je sneller vervoert?
* Mijn treinen die ik laat unloaden zodat een andere trein weer verder ermee gaat staan allemaal in de min, is dit een bug of klopt dit?
* Wanneer krijg je een nieuw spoor (ik zit in 1976)...
Ohja, en wat behoorlijk irritant is, is als je iron iro wegbrengt dat dan een ander bedrijf mijn staal wegkaapt (staat meer op zijn station dan op de mijne). Hetzelfde met goods. Iemand die weet wat ik hieraan kan doen?
*
1. Volgens mij wel.quote:Op zondag 5 september 2004 16:46 schreef RayMania het volgende:
En bedankt allemaal met dit topic, nu ben ik weer zwaar verslaafd .
Vanochtend ff game gestart en ik verdien nu 300.000 pond per jaar, toch al aardig vind ik zelf.
Alleen paar vraagjes over dingen waar ik vroeger niet naar omkeek:
* Produceert een fabriek meer als je sneller vervoert?
* Mijn treinen die ik laat unloaden zodat een andere trein weer verder ermee gaat staan allemaal in de min, is dit een bug of klopt dit?
* Wanneer krijg je een nieuw spoor (ik zit in 1976)...
Ohja, en wat behoorlijk irritant is, is als je iron iro wegbrengt dat dan een ander bedrijf mijn staal wegkaapt (staat meer op zijn station dan op de mijne). Hetzelfde met goods. Iemand die weet wat ik hieraan kan doen?
*
hoe is dat dan opgelost in OpenTTD. Heb namelijk enkele goederentreinen rondrijden die men 'Goods' naar een verdeelpunt brengen en die rijden dus allebei met verlies. Men kamiontjes vangen dat wel op, maar als je het globaal gaat zien is er niet zoveel winst aanquote:Op zondag 5 september 2004 17:12 schreef Credence het volgende:
[..]
2. Je zou het een bug kunnen noemen, maar het is eigenlijk vrij logisch toch? De feeder zorgt immers niet voor directe winst. (In OpenTTD is dit trouwens gefixt)
In TTDPatch heeft "unload" een nieuwe functie, lees de handleiding....quote:Op zondag 5 september 2004 17:37 schreef Jump het volgende:
[..]
hoe is dat dan opgelost in OpenTTD. Heb namelijk enkele goederentreinen rondrijden die men 'Goods' naar een verdeelpunt brengen en die rijden dus allebei met verlies. Men kamiontjes vangen dat wel op, maar als je het globaal gaat zien is er niet zoveel winst aan
begin eerst met kolen, die brengen het meeste op. zoek eerst eens op de kaart waar een kolenmijn dichts bij elektriekcentrale ligt (zet op pause, anders betaal je ondertusse al intrest op je lening)quote:Op woensdag 8 september 2004 20:57 schreef Renesite het volgende:
Hmmm, opstart problemen in de zin van, ik begin leuk maar ben snel blut
Aaah, daar moeten de kolen heen!quote:Op woensdag 8 september 2004 20:59 schreef Jump het volgende:
[..]
begin eerst met kolen, die brengen het meeste op. zoek eerst eens op de kaart waar een kolenmijn dichts bij elektriekcentrale ligt (zet op pause, anders betaal je ondertusse al intrest op je lening)
eenmaal daar mee goed gestart loopt eht meestal snel.
spele je alleen of tegen de pc ?
als je erop klikt zie je hoeveel ze produceren (electriciteitscentrales niks) en wat ze accepterenquote:Op donderdag 9 september 2004 10:24 schreef Renesite het volgende:
[..]
Aaah, daar moeten de kolen heen!
Owh, ik speel tegen mezelf
Upload je save game eens danquote:Op donderdag 9 september 2004 11:59 schreef Jump het volgende:
[..]
als je erop klikt zie je hoeveel ze produceren (electriciteitscentrales niks) en wat ze accepteren
als je een grote mijn dichtbij electriciteitscentrale ziet is de keuze rap gemaakt
zal ze zo dadelijk eens mailequote:Op donderdag 9 september 2004 14:40 schreef Renesite het volgende:
[..]
Upload je save game eens dan
Ik ga er zo mee bezig, paar uurtjes denk ik
Oke, het ging steeds beter met mijn eigen scenario, maar t schiet niet echt op die tijd, dat is het enige klöte er aanquote:Op donderdag 9 september 2004 14:43 schreef Jump het volgende:
[..]
zal ze zo dadelijk eens maile
edit: done
okay, iemand anders??quote:Op vrijdag 10 september 2004 20:01 schreef Renesite het volgende:
Ik geloof dat die nogal niet goed draait bij mij
Niet zo leuk dus
Is hij al uit dan?quote:Op vrijdag 10 september 2004 20:13 schreef Merson het volgende:
Transport Giant
Bekijk dit eens:quote:Op zaterdag 11 september 2004 17:09 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
wtf is dit btw???
http://www.gamespot.com/pc/strategy/cslocomotion/index.html
Pff, 500 miljoen, dat verdien ik in een kleine 3 maandquote:Op zondag 12 september 2004 20:49 schreef Jump het volgende:
* Saekerhett is goed uit de schulden, zo'n 500 miljoen bijna
eens men kolenmijn van 3000 ton kolen per maand met maglev naar andere kant van kaart brengen. dat zal ook wel wat opbrengen
Lastig he, een goeie link makenquote:Op maandag 13 september 2004 15:32 schreef Renesite het volgende:
Urlletje
Die host pakt m nietquote:Op maandag 13 september 2004 15:34 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Lastig he, een goeie link maken
post je savegame esquote:Op maandag 13 september 2004 15:32 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Pff, 500 miljoen, dat verdien ik in een kleine 3 maand
Doet het nu welquote:Op maandag 13 september 2004 15:32 schreef Renesite het volgende:
Kut, hij pakt m niet...
Andere oplossing ff zoeken
Hier istie dan
Niet slecht voor een beginner vind ik zelf
Hmpf!quote:Op maandag 13 september 2004 18:22 schreef PimPa het volgende:
Iemand wat cheats voor mij ?!
Dan doe je iets fout. Zo moeilijk is het niet om winst te maken.quote:Op maandag 13 september 2004 18:42 schreef PimPa het volgende:
jah sorry maar ik ga de hele tijd failiet dus was een beetje pissig
Unload aan staan bij de voertuigen? Zo ja, uitzettenquote:Ohjah en nog een vraagje waarom slaan ze alles op in het station terwijl ernaast de fabriek staat...
Volgens mij is het gewoon oneindig. Ik ben iig nooit een limiet tegengekomen (maar ben ook nooit verdergegaan dan 2080 ofzo...)quote:Op maandag 13 september 2004 20:05 schreef Jump het volgende:
gaat openTTD tot een bepaalde datum of is het een oneindig spel ?
Locomotion komt over enkele weken uitquote:Op maandag 13 september 2004 21:43 schreef Renesite het volgende:
Transport tycoon 2, is die te vinden?
Correctie: Locomotion kwam afgelopen vrijdag uit.quote:Op maandag 13 september 2004 21:48 schreef Kemania het volgende:
[..]
Locomotion komt over enkele weken uit
Alstuquote:Op maandag 13 september 2004 16:18 schreef Jump het volgende:
[..]
post je savegame es
jij doet enkel passagiers?quote:
Beter kijkenquote:Op maandag 13 september 2004 23:38 schreef Jump het volgende:
[..]
jij doet enkel passagiers?
mocht ik men map dat ik nu heb laten lopen tot in het jaar 2440 ofzo zou het ook zoveel opbrengen
Mooi hequote:Op maandag 13 september 2004 23:40 schreef Scheepschroef het volgende:
OMFG, ik kom nooit in GAM, keek alleen ff active topics door...
Wat een nostalgie
Je kan breakdowns gewoon uitzetten of je kan (in sommige versies van TTD geloof ik) gewoon een depot in de goto-list zetten.quote:Op dinsdag 14 september 2004 19:04 schreef PimPa het volgende:
Eeh heb even een vraagje ik word gek van die treinen die super vaak kapot gaan wat moek hier aan doen ? (ik weet dat je ze dan naar dat ene ding moet laten gaan waar je ze ook kan kopen maar om dat elke keer met 50 treinen te doen is super irritant..)
Ohjah en ik heb nog een vraagje hoe kan je een vlakke map maken als ik er 1 wil maken heb ik alleen bergen...
jawel, vlak na de plaats waar ze goederen ophalen zo'n depot plaatsen en het depot in hun order zetten na dat ze goedereen opgehaald hebben ?quote:Op dinsdag 14 september 2004 22:26 schreef Renesite het volgende:
Hmmm, ik heb perongeluk alles 3 uur voor niets aan gezet en alles is haast kapot, die stomme stoomtreinen
Goed idee dit!, alleen met busjes enzo word het minder
in OpenTTD werkt deze nietquote:Op maandag 30 augustus 2004 17:23 schreef Steijn het volgende:
Verder heb ik ook een scenario van Nederland gemaakt:
http://www.tt-forums.net/download.php?id=13254
[afbeelding]
Ja, ik heb wel 15 rode rondjes, maar heb wel 5 miljoen nuquote:Op woensdag 15 september 2004 12:49 schreef Jump het volgende:
[..]
jawel, vlak na de plaats waar ze goederen ophalen zo'n depot plaatsen en het depot in hun order zetten na dat ze goedereen opgehaald hebben ?
Patser. Gewoon een grote vermenigvuldigingsfactor kiezen of iets van Ponden.quote:Op dinsdag 14 september 2004 00:41 schreef Saekerhett het volgende:
Vind het alleen jammer dat het maximum aantal knaken op 4,2 miljard ligt, dit is een factor 2^x geloof ik, en een limiet in het spel
blijft dit niet hetzelfde in openTTD, enkel het icoontje veranderd dachtgekquote:Op donderdag 16 september 2004 17:58 schreef Steijn het volgende:
[..]
Patser. Gewoon een grote vermenigvuldigingsfactor kiezen of iets van Ponden.
Hoe download je die van de site?quote:Op donderdag 16 september 2004 18:04 schreef Jump het volgende:
[..]
blijft dit niet hetzelfde in openTTD, enkel het icoontje veranderd dachtgek
btw, openttd 0.3.4 is uit
op internet is ie te vinden. Ik ben er ook nog een n00b in , omdat ik nog niet echt veel snap van die patches.quote:Op donderdag 16 september 2004 20:31 schreef Platina het volgende:
Ehm, dit is misschien al vaak gevraagd maar iemand enig idee waar ik deze game kan kopen?! kan hem nergens vinden
Teveel.quote:Op donderdag 16 september 2004 20:41 schreef Renesite het volgende:
Morgen de nieuwe downe, whats the different?
quote:Op donderdag 16 september 2004 14:48 schreef Merson het volgende:
Ik heb het station zo als dit. Maar nog gaan treinen op elkaar wachten, omdat ze allemaal links willen.
Kan je dat veranderen?
dat:quote:Op donderdag 16 september 2004 20:41 schreef Renesite het volgende:
Morgen de nieuwe downe, whats the different?
quote:Changes:
- Add: Dutch translation
- Add: Generalised A* Algorithm
- Add: Generalised queues (Fifo, Stack, InsSort, BinaryHeap)
- Change: Changed 'terraforming' to 'landscaping'
- Change: Changed default options (road side, distance units, currency) to most commonly used options
- Change: Disable 'Submit Report' and 'Show Details' on OpenTTD error window on Windows. Currently of no use, since no devs have assembly knowledge
- Change: Removed patch no_train_service. Instead you can set the default service interval for any vehicle type to 'disabled'.
- Codechange: Comments added to the code (blathijs)
- Codechange: Made bridge building code more readable [ 996244 ] (follow)
- Feature: "None" as option for number of industries in difficulty settings
- Feature: Add many random industries and towns in scenario editor
- Feature: Added Autosignals, just like Autorail. Can copy signal style, convert signal<->semaphore, etc. Big thanks to betatesters Dribbel and Testman57 (Darkvater)
- Feature: Added level land button to scenario editor (chrishuebsch)
- Feature: Added never_expire_vehicles to patches GUI (Chris Huebsch)
- Feature: Added new icons for landscaping toolbar (drawn by sign_de)
- Feature: Added original vehicle names file. Select it from the list. Vehicles will have real name, all other strings are in English (orudge).
- Feature: Added/heavily modified patch by truesatan cheat change date
- Feature: Align toolbar left/center/right patch (TrueLight)
- Feature: All TTDLX kind of savegames are supported (.SS1, .SV1, .SV2, .SV0, .SS0).
- Feature: Alpha version of a new AI (TrueLight)
- Feature: Autodetect server in LAN via udp (Sign)
- Feature: Build_date of station (viewable with Query tool)
- Feature: Cheat switch climate
- Feature: Company HQ can now be moved somewhere else (cost 1% of company value). Water floods HQ.
- Feature: Competitors menu under patches
- Feature: Copy/share orders now works from ship depot window for ships and hangar window for aircraft
- Feature: Difficulty settings window has been changed (Darkvater)
- Feature: Enable/disable all buttons in message settings
- Feature: Executeable is now openttd(.exe) always
- Feature: General protection around Sprites
- Feature: Ingame console (sign_de)
- Feature: Invalid (void) orders in schedule are highlighted in red (Celestar)
- Feature: Invisible trees when in transparent mode (patch entry)
- Feature: Option to sort vehicles in vehicle-list window by different criteria.
- Feature: Performance details window in company league menu (TrueLight)
- Feature: Proper crediting to graphics artists to about box.
- Feature: Removing town roads has been finetuned.
- Feature: Safeguard against invalid values in Patches window. Values will stick to their defined min and max values
- Feature: Sorting savegames, scenarios by name/date
- Feature: Terraforming toolbar (in the plant tree menu)
- Feature: The extra dynamite patch has been changed a bit.
- Feature: Warning when a vehicle has invalid orders (celestar)
- Feature: Water floods everything, including vehicles.
- Feature: Working multiplayer gui (sign_de)
- Feature: [ 976127 ] No extra frequent jet crash on small airports (truesatan)
- Feature: [ 992998 ] Scrollto Station in Orders. CTRL click on orders of a vehicle and main-window scrolls to that station. (chrishuebsch)
- Feature: [ 997115 ] Improved industry directory (hampzter)
- Feature: [ 1003350 ] Euro introduction news item. (dominik81)
- Feature: [ 1009708 ] Percent-based service intervals. Send a vehicle to depot after it has lost X% of its reliability (mivlad)
- Feature: [ 1009710 ] Extra Viewport (Dribbel)
- Feature: [ 1024044 ] Show max loan in finances window. (ledow)
- Fix: (Unix) loading old scenarios (.sv0) works again
- Fix: 64bit CPU fixes
- Fix: 64x64 stations are now nicely painted
- Fix: A lot of network fixing (sign_de)
- Fix: A lot of old AI fixed
- Fix: All scenarios, savegames show up with their correct name
- Fix: Automatic oil refinery generation in editor
- Fix: Autosave folder was not created on MorphOS- Fix: Bridge slope fix again, thanks Truelight
- Fix: Bulldozing stuff with cheat magic_dynamite turned on doesn't lower city ratings
- Fix: Change SDL_HWSURFACE back to SDL_SWSURFACE (Diablo-3D); better performance
- Fix: Coast line near edge of map and near oilrigs (Dribbel)
- Fix: Company-value was not updated immediatly if legend was changed (vondel)
- Fix: Delete canal under bridge wasn't possible
- Fix: Disable Fast Forward in network games visually (didn't work anyways, just showed graphical output)
- Fix: Error message for 'game load failed' when no town is in a scenario
- Fix: Game not pausing when saveload dialog is clicked in main menu
- Fix: Load Scenario fix
- Fix: Make endianess check 100% accurate
- Fix: Memory leak in news system (blathijs)
- Fix: Monorail/maglev became available around 1927
- Fix: Move around sort-widgets a bit so it looks more natural
- Fix: Music now finally works on WinXP. DirectMusic is now default for an OS >= WinNT4 (WinNT4, Win2k, WinXP), and MIDI driver for lower OS's (Win95, Win98, WinME, etc).
- Fix: Old scenarios have correct colour
- Fix: Placing/editing signs signs is possible in paused mode
- Fix: Player window fixes, Getstring id0 fixes, Finances window is now ok
- Fix: Playing new game with scenarios in windows works
- Fix: Possible to disable some patches (e.g. default service interval) again by setting them to 0
- Fix: Problems around exclusive transport rights (Celestar)
- Fix: Railroad crossings on slopes are now possible
- Fix: Random crash when player-face was displayed in error-dialog
- Fix: Rare mousewheel scrolling with scrollbar crash
- Fix: Road vehicles don't get stuck any more at stations (Truelight + Celestar)
- Fix: Savegames are sorted with newest date first by default
- Fix: Scenario editor now asks before it generates a random landscape
- Fix: Slopes graphics fix (dominik)
- Fix: Small gap between station button and signal button in rail toolbar
- Fix: Some minor fixes around GetTileTrackStatus (blathijs)
- Fix: Sorter icon pointing down 'v' sorts in every window lowest value first, '^' highest value first
- Fix: Starting a new game in DesertLandscape crashed the game
- Fix: Stupid bug in company league window if non-player is first
- Fix: Two non-AI players when loading a scenario
- Fix: Unix uses same sorting of directories, files as windows
- Fix: When adding parts to a statin max size is not 15x15 anymore, but _patches.station_spread
- Fix: Win98 crashes related to music/sound (orudge)
- Fix: Wrong building of road-slopes for a future AI/Town
- Fix: Wrong pathfinding when northern station tile is missing (blathijs)
- Fix: You cannot take ownership of an oilrig by building right next to it
- Fix: [Makefile] Fixed issue where sdl-config was needed even on systems without SDL
- Fix: [SDL] Performance fix fo palette animation and mouse jumping (jirif)
- Fix: [SDL] Same resolution was displayed more than once in game options
- Fix: [SDL] Smoother mouse and performance fix, like in Win32 (jirif)
- Fix: [ 963056 ] Wrong trains you can buy with scenarios
- Fix: [ 972087 ] Minimap crash
- Fix: [ 972247 ] Bug in '[a] weird non-uniform stations handling' (blathijs)
- Fix: [ 976583 ] Parent_list was too small
- Fix: [ 981934 ] Memoryleak in parent_list
- Fix: [ 982666 ] Max_loan in editor bug (TrueLight)
- Fix: [ 987888 ] Bridge building over boats
- Fix: [ 990770 ] Cargo delivery area patch for bug #989322. (Celstar)
- Fix: [ 992726 ] No tunnel crash (Celestar)
- Fix: [ 993339 ] Light House Placement Bug
- Fix: [ 993374 ] Pressing alt locks the game - sort of a bug.
- Fix: [ 993493 ] Buildings on water
- Fix: [ 993512 ] No canal building under bridge
- Fix: [ 993829 ] UDP Fixes (lucaspiller)
- Fix: [ 994067 ] Train drivers dies two times (follow)
- Fix: [ 994720 ] Road depot - bus/lorry station (Truelight+Darkvater P )
- Fix: [ 996025 ] _local_player fixes. Fixes wrong memory access (TrueLight)
- Fix: [ 996065 ] Bridge Bug fixed bug fixed again (Darkvater)
- Fix: [ 996065 ] Weird two tile bridges on slopes
- Fix: [ 997303 ] Empty strings in signs
- Fix: [ 997703 ] Junction after tunnel bug (blathijs)
- Fix: [ 999592 ] "autosave" directoy creation (MorphOS/AmigaOS) (Tokai)
- Fix: [ 1001540 ] I lost all wagons. Half-assed fix for lost wagons. But now users can at least fix this problem. Consolecommand "resetengines"
- Fix: [ 1006530 ] BuildRoadOutsideStation fix.
- Fix: [ 1006715 ] Autorenew issues
- Fix: [ 1007272 ] Copy orders between bus/truck possible. (Celestar)
- Fix: [ 1007630 ] Scenario editor pause bug
- Fix: [ 1008605 ] Signals not updated after ClearTunnel Bug [ 985920 ] (TrueLight)
- Fix: [ 1009385 ] Too many save games prevented loading
- Fix: [ 1009567 ] problem with transferred cargo crashes game.
- Fix: [ 1009621 ] build in pause is now a cheat instead of a patch (truesatan)
- Fix: [ 1009631 ] Wrong multihead selling (Bodewes)
- Fix: [ 1010833 ] Turning on the magic bulldozer removes oil rigs
- Fix: [ 1012086 ] Drunk pilot (Celestar)
- Fix: [ 1014278 ] TileAddWrap() gave wrong results.
- Fix: [ 1016954 ] Cached_sprites does now work again
- Fix: [ 1022689 ] Bug when dragging a part of a multiheaded engine to 'sell-whole-train'.
- Fix: [ 1023971 ] Fix for MouseWheel assert error in non-zoomable viewports. Zooming now will only occur if mousepointer is either in an extra viewport window, or main game-window (Dribbel)
- Fix: [ 1025836 ] Company value problem (again). Now company value rightly shows the value, including ALL your money.
- Fix: [ 1025836 ] Company values bigger dan int32 were put to negative
- Fix: [ 1025836 ] Long bridges had negative value
- Fix: [ 1026271 ] Vehicle depots not transparent with transparent buildings.
wel, je klikt op "Release Name: openttd-0.3.4" en daar vind je een zip.quote:Op donderdag 16 september 2004 20:15 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Hoe download je die van de site?
http://sourceforge.net/project/shownotes.php?release_id=268016
wel, je download die laatste versie van openTTD. Vervolgens download je de originele TTD op é van de locaties die je op deze pagina kan vinden: deze dus: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=3407quote:Op donderdag 16 september 2004 20:34 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
op internet is ie te vinden. Ik ben er ook nog een n00b in , omdat ik nog niet echt veel snap van die patches.
Maar hijs te vinden.
Wel, dat alelreerstlicht op die die ingang is verkeerd. Het men entrance signal zijn. Normaal eenamal met ctrl + klik op die lichten als er al een lichtje staatquote:Op donderdag 16 september 2004 20:57 schreef Merson het volgende:
[..]
kan ik nergens terug vindenquote:Changes:
- Add: Dutch translation
http://www.openttd.com/translating.phpquote:Op donderdag 16 september 2004 22:13 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Die patch werkt iig val. Echt wel beter Mooi draaien op 1024*768
maar uh die update
[..]
kan ik nergens terug vinden
neem aan dat het spel dan Nederlands is? of zijn alleen de steden met NL namen?
Hmm lekker duidelijk ,quote:Op donderdag 16 september 2004 22:17 schreef Jump het volgende:
[..]
http://www.openttd.com/translating.php
onderaan eens kijken
als ik strgen.exe opstart krijg ik een foutmelding . Dus ik doe vast iets foutquote:8.3) Previewing:
---- -------------------
In order to view the translation in the game, you need to compile your language file
with the strgen utility, which is now bundled with the game.
strgen is a command-line utility. It takes the language filename as parameter.
Example:
strgen lang/german.txt
This results in compiling german.txt and produces another file named german.lng.
Any missing strings are replaced with the english strings. Note that it looks for english.txt
in the lang subdirectory, which is where your language file should also be.
That's all! You should now be able to select the language in the game options.
Bij mij niet, heb bij 1 boerderij zelfs helemaal geen land eromheen, en toch 720 items per maandquote:Op donderdag 16 september 2004 22:25 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Hmm lekker duidelijk ,
[..]
als ik strgen.exe opstart krijg ik een foutmelding . Dus ik doe vast iets fout
Ik mis de tijd van de de normale TT op mijn pentium 75 die heb ik een keer uitgespeeld.
btw nog een vraag, hoe zit het met die boederijen. Zie hebben grote velden om zicht heen. is het verstandig om daar rails doorheen te bouwen? of gaat dan de productie omlaag?
Zat er altijd al in hoorquote:Op vrijdag 17 september 2004 17:39 schreef Boy_Snakeye het volgende:
train 4 is lost?
WTF , heb ik nog nooit gehad bij TT, TTD is toch best wennen
Nou lost in "de weg kwijt "quote:Op vrijdag 17 september 2004 17:42 schreef QuietGuy het volgende:
[..]
Zat er altijd al in hoor
Kan je instellen... settings / disasters off geloof ik
controlleer maar eens je track. soms licht er achter een boompje ofzo geen stukje. volgt hem eens van station naar station. net zolang die al zen orders afgewerkt heeftquote:Op vrijdag 17 september 2004 17:47 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Nou lost in "de weg kwijt "
heb gewoon 1directe track
Die 180 dagen kwestie was de boosdoener. Ik heb 6 wagons en ik heb altijd full load , dus die staan soms een tijdje stil.... thnxquote:Op vrijdag 17 september 2004 18:06 schreef Jump het volgende:
[..]
controlleer maar eens je track. soms licht er achter een boompje ofzo geen stukje. volgt hem eens van station naar station. net zolang die al zen orders afgewerkt heeft
heb het ook al paar keer had dat ik op diagonaal stukje een licht in verkeerde richting geplaatst heb. met alle gevolgen van dien
ofwel doet die trein er langer over dan 180 dagen. als een trein 180 dagen geen voortgang maakt is ie ook 'lost'. die 180 kan je wel aanpassen in openttd
In de stad .quote:Op vrijdag 17 september 2004 20:07 schreef HansvanOchten het volgende:
Euhm zal wel een domme vraag zijn maar waar los ik "goods" die van een fabriek of houtzagerij komen?
Als je ergens in de stad een loadingstation bouwt zou je het in principe daar moeten kunnen dumpen.quote:Op vrijdag 17 september 2004 20:13 schreef HansvanOchten het volgende:
Ik probeer het namelijk altijd met vrachtwagens maar nergens kan ik het kwijt.
Nee, je kunt het beste het aantal wagonnetjes aanpassen aan de verwachtte lading. Als je bijv. een kolenmijn hebt, en bij terugkomst ligt er 90 ton kolen te wachten, dan kun je het beste 4 waggonnetjes van elk 25 ton = 100 ton totaal gebruiken. De train wacht dan slechts een klein moment om de laatste paar ton in te laden, en komt wederom terug bij 90 ton kolen. Zo blijf je de trein op de meest efficiente manier gebruiken.quote:Op vrijdag 17 september 2004 18:53 schreef blieblie het volgende:
Full load is een duur geintje. Want om een weirde reden kost het even veel geld als een trein rijdt dan stilstaat. Daarentegen kost de tijd dat een vracht in een trein zit wel geld (je krijgt meer betaald als je vracht sneller een bepaalde afstand aflegt, das incl. het stilstaan met full loaden.) . Je kan dus beter Full load afvinken.
Vrachtwagens kunnen effectief zijn. Zet bijv. 3 laadstations aan de ene kant, en 3 aan de andere kant (verschillende) en geef elk laad station 3 trucks. Bij meer trucks ga je nog wel eens de problemen in. Naar verloop van tijd zal elk station evenveel goederen ontvangen (kan een paar jaar duren) en heb je 9 vrachtautootjes rijden.quote:Op vrijdag 17 september 2004 20:15 schreef blieblie het volgende:
[..]
Als je ergens in de stad een loadingstation bouwt zou je het in principe daar moeten kunnen dumpen.
Maar met treinen werkt beter. Met vrachtauto's krijg je al gauw toevoer problemen.
Vrachtwagens sucken zowiezo .
Ik haat vrachtwagentjes .quote:Op vrijdag 17 september 2004 20:40 schreef maartena het volgende:
[..]
Vrachtwagens kunnen effectief zijn. Zet bijv. 3 laadstations aan de ene kant, en 3 aan de andere kant (verschillende) en geef elk laad station 3 trucks. Bij meer trucks ga je nog wel eens de problemen in. Naar verloop van tijd zal elk station evenveel goederen ontvangen (kan een paar jaar duren) en heb je 9 vrachtautootjes rijden.
Vrachtwagens zijn eigenlijk alleen effectief op de korte afstand. Als je ontvangst en laastations niet op 1 scherm passen, dan is het al efficienter om een trein aan te leggen.
POST is zeer effectief binnen steden. In een beetje stad kun je zo een stuk of 4 laadstations neerpoten, en als een gek post heen en weer rijden. Goede inkomsten bron!
Welk geldprobleem?quote:Op vrijdag 17 september 2004 20:55 schreef Renesite het volgende:
Ik snap nog niets van dat geld probleem
Ik word er irritant van
quote:Op vrijdag 17 september 2004 21:10 schreef blieblie het volgende:
[..]
Welk geldprobleem?
Al mijn geld krijg ik nu in Lei is ongeveer 2 keer zoveelquote:Op vrijdag 17 september 2004 16:31 schreef Renesite het volgende:
Hmm, juist ja, nieuwste TTD en ik krijg alles in Lei
Oooh .quote:Op vrijdag 17 september 2004 21:17 schreef Renesite het volgende:
[..]
[..]
Al mijn geld krijg ik nu in Lei is ongeveer 2 keer zoveel
Auto's zijn goods tussen 1990 en 20** geloof ik.quote:Op vrijdag 17 september 2004 21:24 schreef PimPa het volgende:
Ik heb een paar vraagjes waar kan je auto's vervoeren en chemicalien ?!
hey die is wel leuk , ga ik eens proberenquote:Op zaterdag 18 september 2004 12:35 schreef Renesite het volgende:
hier een scenario
Ben er niet perfect in hoor
bah, tunnels. irritant als je veel treinen over de lijn laat rijden. krijg je altijd opstroppingenquote:Op zondag 19 september 2004 13:15 schreef HansvanOchten het volgende:
* Jump heeft geen idee. IIG genoeg om dure spoorlijnen met lange tunnels aan te leggen en in de tijd dat ik hem maak hem al terug te verdienen
Ik ben ook iemand zonder mega uitgebreid netwerk. Meestal 1 op 1 verbindingen.quote:Op zondag 19 september 2004 13:40 schreef QyRoZ het volgende:
Tunnels zijn irritant. Je kan er geen seinen in plaatsen. Capaciteits-vreters.
Gooi dan alles plat, doe ik ook altijdquote:Op zondag 19 september 2004 15:11 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Ik ben ook iemand zonder mega uitgebreid netwerk. Meestal 1 op 1 verbindingen.
En als me treintjes vlak blijven rijden gaan ze sneller
Wine Is NOT an Emulator!quote:Op zondag 19 september 2004 18:12 schreef daReaper het volgende:
Dit spel is zeker niet in linux te spelen zonder rare emulators enzo, is het wel? 'k Speelde het vroeger vet vaak
Waar fetch ik openTTD?quote:Op zondag 19 september 2004 19:07 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Wine Is NOT an Emulator!
OpenTTD werkt native onder Linux (dmv SDL)
Klik!quote:Op zondag 19 september 2004 21:03 schreef daReaper het volgende:
ow, k moet t originele spel hebben
www.openttd.orgquote:Op zondag 19 september 2004 20:34 schreef daReaper het volgende:
[..]
Waar fetch ik openTTD?
oh.quote:Op zondag 19 september 2004 20:57 schreef daReaper het volgende:
al gevonden
Locomotion heb uik ook gespeeld, maar vond 'm helemaal niksquote:Op zondag 19 september 2004 20:46 schreef classpc het volgende:
Ik hem hem maar weer eens gedownload.
Echt een erg goeie game. Nog steeds.
Ik heb ook al Chris Sawyer's Locomotion gespeeld en die is ook weer erg goed.
O, daar was dus al antwoord op gegeven.quote:Op maandag 20 september 2004 10:57 schreef classpc het volgende:
Wat moet ik trouwens met goods doen, waar moeten die heen?
quote:Op vrijdag 17 september 2004 20:11 schreef blieblie het volgende:
[..]
In de stad .
Moet je een station bouwen ergens in of bij een stad waar ze goods accepten.
dat brengt nog het meest van allemaal opquote:Op maandag 20 september 2004 12:42 schreef Renesite het volgende:
Ik doe niets met Goods
ik geen muziek van in het spel zelf. radio staat meestal nog aan. wen het gewone geluid van het spel.quote:Op maandag 20 september 2004 16:09 schreef Renesite het volgende:
Hehehehe
Ow ja, een opmerking, dit spel is fijn als je St Germain er bij luistert vind ik, spel nummers lijken die dingen op, heel vaag
de betrouwbaarheid dat minder wordt ?quote:Op dinsdag 21 september 2004 15:54 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Kan iemand uitleggen wat die gele rondjes betekenen voor die treinen. (in de lijst met alle treinen)
In TT 1 was het zo dat er een rood (leversduur trein voorbij) en blauw ( trein in depot) maar wat is geel bij TTD ?
Rood was in het eerste deel van TT dus niet deluxe , dat de trein "over datum" was. Maar de betrouwbaarheid van oude treinen word altijd minder dus ja , dus dan moeten ze allemaal geel zijnquote:Op dinsdag 21 september 2004 16:03 schreef Jump het volgende:
[..]
de betrouwbaarheid dat minder wordt ?
rood in OpenTTD is toch als de trein verlies maakt ?
Viel me ook op ja , dat die dingen gewoon verdwijnen. Veel oliebronnen verlorenquote:Op dinsdag 21 september 2004 18:40 schreef Jump het volgende:
kut, leg je zo'n dure spoorlijn aan dat zal zou opbrengen. Juist terwijl je je treinen opdrachten heeft: "door een tekort aan grondstoffen moet deze fabriek onmiddelijke de deuren sluiten". lap, daar gaat men inspanning
in men andere spel heb ik al men oliebronnen nog en zit op de limiet van OpenTTD. 2090. EN die blijven maar produceren. Eventjes getelt en had er 15 Olietreinen rijden op 7 velden.quote:Op dinsdag 21 september 2004 18:46 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Viel me ook op ja , dat die dingen gewoon verdwijnen. Veel oliebronnen verloren
de eerste treinen komen nogal laat. ergens rond 1930.quote:Op dinsdag 21 september 2004 21:42 schreef Bak_Beest het volgende:
Ik ben net begonnen met OpenTTD, terwijl ik altijd met de TTDPatch werkte. Ik moet zeggen, dat OpenTTD is de patch al voorbijgestreefd! Heel veel goede nieuwe opties. Ik zit nu nog in 1930, en er zijn qua treinen alleen nog maar Kirby Paul's te koop .
hoe groot wil je het hebben dan ?quote:Op dinsdag 21 september 2004 21:57 schreef Jump het volgende:
[..]
de eerste treinen komen nogal laat. ergens rond 1930.
Het enigste grote nadeel vind ik dat het maar tot 2090 loopt. Hopelijk gaat dat nog veranderen.
en ook dat je op een grot eresolutie kan spelen
ik bedoel groot ten opzicht van de originele TTD. dus meer dan 640*480 of 800*600.quote:Op woensdag 22 september 2004 19:18 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
hoe groot wil je het hebben dan ?
ik kan het spelen tot 1280*1024 dus ja ,
Hmmm kay, dat heb ik ook, maar dan vind ik dat de reso omhoog moet, het spel rekt bij mij weer erg uitquote:Op woensdag 22 september 2004 19:24 schreef Jump het volgende:
[..]
ik bedoel groot ten opzicht van de originele TTD. dus meer dan 640*480 of 800*600.
speel hier op de reso van 1400*1050 en speelt prettig
goods en valuebles brengt ook goed op. ENkel worden er niet zoveel valubles geproduceerdquote:Op woensdag 22 september 2004 21:00 schreef Renesite het volgende:
Pakt hij die olie dan wel?
kolenmijn -> Energie centrale brengt veel op!
had ik in het begin ook , lijkt onlogisch hoe je de rail plaatst maar na een tijdje heb je het echt door, Dus ff volhoudenquote:Op woensdag 22 september 2004 22:13 schreef Tha_T het volgende:
Ik ben er eens voorzichtig mee begonnen maar het lukt mij zelfs nog niet om een spoorlijn aan elkaar te krijgen dus hier ga ik nog wel even zoet mee zijn.
Toen ik het nog speelde +/- half jaar geleden, waren dat de pipeline screenshots .quote:Op woensdag 22 september 2004 22:41 schreef Jump het volgende:
misschien domme vraag, maar heb op enkele screenshots al zo'n havens gezien met auto's op enzo, en ook treinen.
waar kan je die krijgen? of is dat met andere graphics ?
aangezien zo'n dinge wel iets toffer lijken dan gewoon een rolletje staal enzoquote:Op donderdag 23 september 2004 11:12 schreef blieblie het volgende:
[..]
Toen ik het nog speelde +/- half jaar geleden, waren dat de pipeline screenshots .
Waar ze dus mee bezig waren.
Ik vind de veranderende lading al een heeele vooruitgang .quote:Op donderdag 23 september 2004 12:04 schreef Jump het volgende:
[..]
aangezien zo'n dinge wel iets toffer lijken dan gewoon een rolletje staal enzo
TTDpatch?quote:Op donderdag 23 september 2004 12:29 schreef blieblie het volgende:
[..]
Ik vind de veranderende lading al een heeele vooruitgang .
Dat je ipv goodswagons ook containerwagons, flatbedwagens e.d. krijgt.
werken deze ook in openttd ?quote:Op donderdag 23 september 2004 12:29 schreef blieblie het volgende:
[..]
Ik vind de veranderende lading al een heeele vooruitgang .
Dat je ipv goodswagons ook containerwagons, flatbedwagens e.d. krijgt.
ze moeten van overal naar overal kunnen behalve van waar ze kwamen. voor het kruispunt leg ik wel van die dingetjes dat ze kunnen draaienquote:Op donderdag 23 september 2004 21:12 schreef Renesite het volgende:
Dus je wilt alles laten oversteken?
Gedacht aan bruggetjes?
mja, wil het effecient houden. als het maar 1 trein tegelijkertijd aankan staan er telkens 10 te wachten ofzoquote:Op donderdag 23 september 2004 21:17 schreef Renesite het volgende:
[afbeelding]
Jezus, je verzint onmundig ingewikkelde constructies spring!
Dit is dus NIET efficiënt... Nu kan er maximaal 1 trein op het hele kruispunt zijn...quote:Op donderdag 23 september 2004 21:21 schreef Jump het volgende:
[..]
mja, wil het effecient houden. als het maar 1 trein tegelijkertijd aankan staan er telkens 10 te wachten ofzo
dat bedoel ik ook dat die simpele oplossing niet erg effecient isquote:Op donderdag 23 september 2004 21:49 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dit is dus NIET efficiënt... Nu kan er maximaal 1 trein op het hele kruispunt zijn...
Kijk hier eens: http://www.owenrudge.net/TT/junctions
Moet je TDDalter downloaden kun je tot 256 treinen bouwenquote:Op vrijdag 24 september 2004 14:07 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Wat ik wel enorm fijn vind is dat ttd zelf aangeeft welke treinen verlies maken. Dat scheelt zelf weer zoeken.
Bij tt ging ik later voor mezelf treinen verwijderen die ene lagere winst maakte dan zoveel euro. Omdat je maar 80 treinen mocht bouwen...
in openTTD heb je meestal wel al genoeg met 240 treinen. op die 16 zal het niet aankomenquote:Op zondag 26 september 2004 14:29 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Moet je TDDalter downloaden kun je tot 256 treinen bouwen
Wat moet ik met zoveel treinenquote:Op zondag 26 september 2004 16:17 schreef Jump het volgende:
[..]
in openTTD heb je meestal wel al genoeg met 240 treinen. op die 16 zal het niet aankomen
bedoel je dat je een order gegeven hebt aan een trein, kamion ofzo dat ie ergens zen goederen moet unloaden?quote:Op maandag 27 september 2004 21:10 schreef reconnect het volgende:
jah waar zit ie?
Er komen er vanzelf wel meerquote:Op maandag 27 september 2004 21:27 schreef reconnect het volgende:
hehe thnx wat jammer is, is dat ik maar 1 bank in mn "land" heb. Ik kan dus geen kostbaarheden vervoeren
Indeed!quote:Op maandag 27 september 2004 21:48 schreef Jump het volgende:
ja, maar als je valuebles vervoert met kamiontjes, zorgt wel dat de banken niet te ver van elkaar liggen. beter met treinen dan.
trein met 10 wagonnetjes. 5 passagiers, 3 valubles en 2 mail. Steden met een bank hebben meestal wel ook passagiers en post nodig
geen idee, maar ik weet wel dat men best producerende mijnen de eerste mijnen waren waar ik een trein bijzette.quote:Op woensdag 29 september 2004 17:01 schreef reconnect het volgende:
en hoe krijgen jullie het voor elkaar dat sommige industrieen meer dan 1000t produceren? mijn hoogste is een kolenmijn met 500t
niet echt een patch. maar je kan andere graphics instellen. als je TTDPatch gebruikt zal je dat vaker tegenkomen, is nog "under development" bij openttd. zo kan je bijvoorbeeld nieuwe passagierswagonnen + loco kopen in de NS kleuren. hopelijk geen vertragingen op je netwerk danquote:Op donderdag 30 september 2004 17:37 schreef punkjunk het volgende:
op die screens van de site van ownen's zie je allemaal van die flitsende stations, ik heb daarbij vergeleken hele saaien.. is er een extra-graphic's pacht ofzo?
cool, die stations, en die treinen van de ns ookquote:Op donderdag 30 september 2004 18:50 schreef Jump het volgende:
[..]
niet echt een patch. maar je kan andere graphics instellen. als je TTDPatch gebruikt zal je dat vaker tegenkomen, is nog "under development" bij openttd. zo kan je bijvoorbeeld nieuwe passagierswagonnen + loco kopen in de NS kleuren. hopelijk geen vertragingen op je netwerk dan
wel kan je toffe dingen doen met de gewone stations ook
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
eindelijk gevondenquote:Op donderdag 23 september 2004 21:06 schreef Jump het volgende:
iemand een simpel kruispunt voor 2-2 eenrichtingsverkeer ?
zo dus:
signaling vergeten plaatsen, dus maar met pijltjes gedaan
en eindeljk gevonden waarom ik gene muziek had in openttd
Hoe lang heeft die man er over gedaan dat te makenquote:Op donderdag 30 september 2004 20:19 schreef Jump het volgende:
[..]
eindelijk gevonden
http://www.owenrudge.net/TT/adam/pics/2crab.gif
Veel succes met het namaken. Al was het alleen maar omdat het kruispunt op het plaatje gemaakt is door een Engelsman en de treinen dus linksrijden, en bij jou rijden ze rechts.quote:Op donderdag 30 september 2004 20:19 schreef Jump het volgende:
[..]
eindelijk gevonden
http://www.owenrudge.net/TT/adam/pics/2crab.gif
gewoon de lichten omdraaienquote:Op donderdag 30 september 2004 20:40 schreef SuperSiem het volgende:
[..]
Veel succes met het namaken. Al was het alleen maar omdat het kruispunt op het plaatje gemaakt is door een Engelsman en de treinen dus linksrijden, en bij jou rijden ze rechts.
Nope, dan moet je dat hele kruispunt in spiegelbeeld bouwenquote:Op donderdag 30 september 2004 20:56 schreef Jump het volgende:
[..]
gewoon de lichten omdraaien
en alles werkt nog hopelijk
Je kan nieuwe industrieen bouwen, maar banken verschijnen meestal vanzelf. Dit begint iets voor het jaar 2000.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 17:14 schreef Merson het volgende:
Kan je het verschijnen van banken stimuleren?
eventjes opzoeken, heb er een mooie screenshot van ergens vind hem dus nie tmeer :'(quote:En hoe maak je (voor op een druk bezet spoor) een inhaalspoor oid?
Als je het het "temperate climat" speelt (het linkse klimaat als je nieuw spel start) kan je steden laten groeien door passagiers te vervoeren en goederen te brengen.quote:En hoe kan je steden sneller laten groeien (naast heel vaak Fund new building), want ze worden steeds kleiner.
hmm, in feite slecht voorbeeld met die goederen, maar bedoelde in feite de productie van de boerderijen opdrijven om zo meer goederen te hebben. maar productie van vee en graan opdrijven lukt me niet echtquote:Op donderdag 7 oktober 2004 15:04 schreef gasemans het volgende:
Niet
de productie word alleen hoger wanneer er meer grondstoffen worden geleverd.
Anders niet.
Dus als je geen boederijen meer hebt die niet gebruikt worden
dan gaat je dt niet lukken
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?p=61009#61009quote:Op donderdag 30 september 2004 17:37 schreef punkjunk het volgende:
op die screens van de site van ownen's zie je allemaal van die flitsende stations, ik heb daarbij vergeleken hele saaien.. is er een extra-graphic's pacht ofzo?
alternatieven zijn nogaltijd overstappen naar LoMo ofwel OpenTTD.quote:SHADOW-XIII schreef:
I got only 1 question:
Patchman are you going to work on TTDPatch ?
or is it suspended ?
Patchman schreef:
Suspended for now.
Although the next release version is probably going to be the last that I'll contribute most of the code for.
http://www.ttdpatch.net/src/latestw.zipquote:Op vrijdag 17 december 2004 01:21 schreef QyRoZ het volgende:
Jammer, dit zou ik echt graag zien.
Voor OpenTTD dus.quote:Op vrijdag 17 december 2004 14:14 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
http://www.ttdpatch.net/src/latestw.zip
quote:Updated.
http://www.buzzing-bumblebee.fiberworld.nl/
This site shouldn't need mirrors, but if there are any problems downloading, PM me and I'll sort it.
What's new?
- 1500 Class Locomotive
- LINT-41 DMU-2
- PEC Mail Carriage
- 'Rongenwagen' Flatbed wagon
- Plan W Passenger Carriage
Changed:
- BR 1100 Class 'Benelux' Locomotive
- ICR 'Benelux' Passenger carriage
- ICR-BKD 'Benelux' Driving car
- 'Zelflader 2' hopperwagon
- Plan Q 'Hondenkop' EMU-2
- Plan P 'Hondenkop' EMU-4
- DE1 'Blauwe Engel' DMU-1
- DE2 'Blauwe Engel' DMU-2
- DE3 'Muizenkop' DMU-3
- Mat '36 EMU-2
- Mat '36 EMU-3
- Mat '36 EMU-4
- Mat '46 EMU-2
- Mat '46 EMU-4
- Plan U DMU-3
Unchanged:
- 'Open wagen' wagon
- TEE 'Edelweiss' DMU-4
- TGV-PBK 'Thalys' Power car
- TGV-PBKA 'Thalys' Power car
- 'Thalys' Passenger carriage
- ICK Passenger carriage
- IC+ Passenger carriage
- 'Zelflosser' Hopper wagon
- 'Koelwagen' Food wagon
- 'Boxcar' Goods wagon
- 'Ketelwagen' Tanker wagon
- 'Bollenwagen' tanker wagon
- 2200 Class Locomotive
- 2400 Class Locomotive
- 6400 Class Locomotive
- 200 Class 'Sik' Locomotor
- Plan Y 'Sprinter' EMU-3
- IRM3 'Regiorunner' EMU-3
- IRM4 'Regiorunner' EMU-4
- VIRM4 'Regiorunner' EMU-4
- VIRM6 'Regiorunner' EMU-6
- mDDM EMU-4
- DH1 'Wadloper' DMU-1
- DH2 'Wadloper' DMU-2
- SM90 'Railhopper' EMU-2
- ICRBKD Driving Car
- ICM0 'Koploper' EMU-3
- 1100 Class Locomotive
- 1200 Class Locomotive
- 1300 Class Locomotive
- 1600 Class Locomotive
- ICR Passenger Carriage
- DDM Passenger Carriage
- DDAR 7400 Driving Car
- ICM3 'Koploper' EMU-4
- Plan X DMU-2
- Plan Y 'Sprinter' EMU-2
- Plan T EMU-4
- Plan V EMU-2
- Motor Post
- Post wagon
- DM90 'Buffel' DMU-2
- Mat '24 'Blokkendoos' Power car
- Mat '24 'Blokkendoos' Passenger carriage
- ICE-3M Power car
- ICE-3ME Power car/Passenger carriage
- ICE-3MW Passenger carriage
- 1000 Class Locomotive
- 600 Class 'Hippel' Locomotive
- NS20 'Kameel' DMU-1
Work in progress:
- NL Region
Bugs & known issues:
- mDDM has some its livery reversed.
Please give feedback on bugs (etc.) in as much detail as possible.
Enjoy!
Uitgebreide changelog:quote:Happy XMas all!
Oh.. and a nice present: OpenTTD 0.3.5
Some of the features introduced in this version:
- [Network] New network, very stable, a lot of new features
- [Network] Ingame Serverlist (with online game-servers to join)
- [Network] Webbased Serverlist: http://servers.openttd.org/
- [Network] Added dedicated server support
- [Network] Cheat protection in MultiPlayer
- [Network] Patch settings are also synced with the server
- [Network] Chat
- Custom currency settings
- Per-station vehicle lists
- More realistically sized catchment areas
- Sticky windows
- Even better support for newgrf-files
- Implement improved vehicle loading algorithm
- Even more advanced console
- Game compiles under BEOS_SERVER
- Game compiles under OS/2 (no network-support)
- OpenTTD runs with the grf files of the DOS version
- [Big Endian computers, which are mac and MorphOS]: are able to load savegames by TTD(Patch)
- Many more new things...
As usual you can get the files from the "SourceForge.net Project" website.
Download link: http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=103924&package_id=111717quote:list of changes:
- Feature: [Network] New network, very stable, a lot of new features
- Feature: [Network] Ingame Serverlist (with online game-servers to join)
- Feature: [Network] Webbased Serverlist: http://servers.openttd.org/
- Feature: [Network] Added dedicated server support
- Feature: [Network] Cheat protection in MultiPlayer
- Feature: [Network] Patch settings are also synced with the server
- Feature: [Network] Chat
- Feature: Custom currency settings
- Feature: Per-station vehicle lists
- Feature: More realistically sized catchment areas
- Feature: Sticky windows
- Feature: Even better support for newgrf-files
- Feature: Implement improved vehicle loading algorithm
- Feature: Even more advanced console
- Feature: Game compiles under BEOS_SERVER
- Feature: Game compiles under OS/2 (no network-support)
- Feature: OpenTTD runs with the grf files of the DOS version
- Feature: [Big Endian computers, which are mac and MorphOS]: are able to load savegames by TTD(Patch)
- Feature: Many more new things...
- Add: 'l' openes the landscaping toolbar globally
- Add: Make the town sometimes build streets on slopes
- Add: Manpage
- Add: New checkpoint grahpics
- Add: SHIFT+DEL now deletes all non-vital windows (only status bar and main bar remain)
- Add: Windows now shows revision, release information in title bar
- Add: Windows snap at each other
- Change: [OSX build] Moved data and lang folders inside OpenTTD. This got rid of the package system too, making installing/updating easier
- Fix: [OSX build] Music is now on by default again
- Fix: [OSX build] Made error opens the console
- Fix: [SDL] Added a confirmation dialog when quitting the game
- Fix: A train can leave and enter the same depot at the same time, then the trai simply got stuck
- Fix: Crash when making png screenshot with odd resolution (Tron)
- Fix: Directories in *nix are now sorted alphabetically in ascending order (Tron).
- Fix: Do not consider a road station as street when growing the town
- Fix: Engines from other climates do not appear any more when never_expire_vehicles is enabled
- Fix: Game options (like drive side) are not taken from the scenario when using 'new game' command
- Fix: Order checker now correctly detects station with invalid facilities
- Fix: Polished GUI in a lot of ways
- Fix: Saving or loading a map doesnt pauses the game anymore
- Fix: Some bridge part isn't displayed transparent in transparent mode
- Fix: Starting with -r option allows all resolutions (Tron)
- Fix: The pathfinder no longer sees rail with an other owner as a possible route.
- Fix: Unable to select other screenshot format in Game Option
- Fix: Unwanted town renaming
- Fix: Vehicles slow down under bridge if the track is on a foundation
- Fix: You can no longer change name of waypoints whom are owned by somebody else
- Fix: [ 1090313 ] Shares are now also sold when a company goes bankrupt
- Fix: [ 1087701 ] It is no longer possible to crash trains of other companies by building a depot close to a station. (even more: trains do no longer enter tiles that do not belong to his owner)
- Fix: [ 1087403 ] Crashed trains aren't reported to have too few orders any more
- Fix: [ 1086375 ] Backup-order-list was not closed with an OT_NOTHING,
- Fix: [ 1085255 ] Docks now have a button to display the catchment area
- Fix: [ 1070274 ] Invisible trains. Weird macros and MSVC optimizing don't always mix. (Tron)
- Fix: [ 1068269 ] Number of passangers and mail in exclusive test offer window is swapped
- Fix: [ 1066504 ] Pause key pauses the game
- Fix: [ 1066121 ] Resetting file name after deleting a file (dannys9)
- Fix: [ 1066114 ] Code error in win32.c Thanks Shai
- Fix: [ 1065247 ] Windows can be placed behind toolbar
- Fix: [ 1064742 ] Editor Map-Menu wrong String
- Fix: [ 1058809 ] Always report a bus/lorry station as unpassable
- Fix: [ 1053397 ] Refit train window stays open
- Fix: [ 1050993 ] Incorrect Tooltip in Road Vehicle List.
- Fix: [ 1048596 ] Monorail and Maglev sounds are swapped
- Fix: [ 1040119 ] Flooded wagons in depots don't keep constantly exploding any more
- Fix: [ 1035303 ] Bug about lowering tracks built on slopes
- Fix: [ 1035066 ] 'Allow goto depot' turned off, no checkpoints in orders
- Fix: [ 1034318 ] Place sign and blue message box
- Fix: [ 1033947 ] Wrong mapping between music titles and songs
- Fix: [ 1030393 ] Some screensizes crashes OTTD. Fix in general bug that only allows resolutions which were multiple of 8 in width and height. Also use closest possible resolution in fullscreen if window size is not a valid resolution (Tron)
- Fix: [ 1030275 ] 'Service at' orders ignored after 2090. After 2090 year is reset to 1. Jan 2090, so most of the time, last service was in the future and no service ensured.
- Fix: [ 1029064 ] Building a station acted weird in some rare situations
- Fix: [ 1022227 ] Ships could unload cargo at stations without docks
- Fix: [ 999669 ] Wrong trees (toyland's) in sub-tropical landscape style
- Fix: [ 993500 ] High bridge rendering error
- Fix: [ 991101 ] Disabled buttons flicker no more
- Fix: [ 985925 ] Start/stop flag in train depots always works, regardless of the horizontal scroll position
- Fix: [ 985439 ] Un-owned rail. Trains could cross competitor's tracks if there was a road-crossing over it.
- Fix: [ 982611 ] Pathfinding bug; train likes the roundabout. If train needs servicing it will now look 16 tiles along the track instead of 12 tiles manhattan style (blathijs)
- Fix: [ 967096 ] Fullscreen. New button 'Fullscreen' in 'Game Options' menu which lets you set fullscreen ingame.
- Fix: [ 958098 ] No longer road/rail crossing signals hang when a train is reversed at the wrong moment (Yeah, our longest open bug finally fixed Smile Smile Happy
- Fix: [ 926105 ] Ctrl + d bug. Longest outstanding bug has been fixed \o/ 2004-03-30 (Tron)
- Language: Added Spanish
- Language: Added Catalan
- Language: Added Icelandic
- Language: Updated most languages
- Fix: Many more things....
Zie ook: http://wiki.openttd.org/index.php/Roadmapquote:We proudly announce the release of version 0.3.6!
Sourceforge is back up again. Here are the final official download locations:
Grab Windows installer here: http://prdownloads.source(...)6-win32.exe?download
Grab win32 zip file here: http://prdownloads.source(...)6-win32.zip?download
Grab MacOS executable here: http://prdownloads.source(...)3.6-osx.dmg?download
Grab sourcecode here: http://prdownloads.source(...)urce.tar.gz?download
Grab Mandrakelinux RPM here: http://prdownloads.source(...)dk.i586.rpm?download
Grab other versions here: http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=103924&package_id=111717&release_id=299584
While sourceforge is still distributing them to their mirrors, you can still get them here:
Grab Windows installer here: http://www.scherer.de/ottd/openttd-0.3.6-win32.exe
Grab win32 zip file here: http://www.scherer.de/ottd/openttd-0.3.6-win32.zip
Grab MacOS executable here: http://www.scherer.de/ottd/openttd-0.3.6-osx.dmg
Grab sourcecode here: http://www.scherer.de/ottd/openttd-0.3.6.tar.gz
Grab Mandrakelinux RPM here: http://www.scherer.de/ottd/openttd-0.3.6-1mdk.i586.rpm
Grab Debian Package here: http://www.scherer.de/ottd/openttd_0.3.6-1_i386.deb
Changelog:
0.3.6 (2005-01-24)
------------------------------------------------------------------------
- Feature: resizable windows. All useful windows are already made resizable.
- Feature: highscore chart (accessible from the difficulty window) with top5 companies for a given difficulty (select the difficulty in the menu)
- Feature: endgame score on 1 jan 2051 where you are added to the highscore if sufficiently large points have been accumulated. Game is paused while
- Feature: Visually enhanced autorail placing
When using the autorail tool, the rail pieces which are going to be build are highlighted.
If a piece is shown in red, this indicates that the slope/rail combination is impossible. It does not tell you if
the rail line construction might not be possible because of other obstacles, e.g. houses or water.
- Feature: Autoreplace Vehicles (accessible from the train list)
This feature works much like autorenew, but it will get you a new engine type instead of a new one of the same type. Once
ordered, it will automatically replace the engines while they visits a depot. The GUI for setting this up have been added on the
vehicle overview windows
- Feature: A counter to tell how many engines you have of each type to the autoreplace vehicle windows
- Feature: A display for the total map population to the town display
- Feature: [network] RCon (Remote Connection).
A server can set: 'set rcon_pw <password>' to enable rcon
A client can now do: 'rcon <password> "<command>"'
!!Warning!!: do not give your rcon password to people you do not thrust!
- Feature: hotkeys for dock and airport toolbar (see http://wiki.openttd.org/index.php/Hotkeys)
- Feature: [Network] banning system (mostly tnx to guru3) A server can ban people via ClientList using 'ban', 'unban', 'banlist'.
- Feature: [Network] server can now pause and unpause a game through the console. Use 'pause' and 'unpause'
- Feature: [OS/2] OS/2 support is now finished (Fixes for networking, file selection, keyboard input, plus many other minor issues)
- Feature: [SDL] Show revision number in window title
- Feature: [Unix] Check which gcc version is present and only set availible compiler flags
- Feature: [Windows] CTRL+V (Paste) now works on all editboxes. This includes 'Add Server', chat, etc.
- Feature: [Windows] dedicated server is now functioning correctly
- Feature: Addded keyboard shortcuts for the order window
- Feature: Aircraft refit options have been restricted to "sane" values.
- Feature: allows setting the production values of the rawmaterial producing industries in the editor
- Feature: console support for loading maps. Use 'load', 'list_files' and 'goto_dir' to navigate and load games.
- Feature: Display server port in the multiplayer game info window
- Feature: dynamite in landscaping toolbar (hotkey 'D')
- Feature: Improved Network Lobby GUI with a green dot if company income is positive (else red dot) and lock icon if company is password protected
- Feature: Make ottd compile on Zeta
- Feature: MD5 hash check for TTD files (The original TTD files are now checked with a MD5 sum to determine which version of the grf files is used and to warn about possible file corruptions. Thanks to ledow for the original patch)
- Feature: New companies receive a 5-year protection period against buying-up
- Feature: norwegian townnames (Simen Graaten)
- Feature: Order Checking is only execute for ONE vehicle in an order-share system
- Feature: Passengers aircraft now ignore the amount of mail for "full load any" options
- Feature: place multiple accepting industies nearby in the editor mode if the appropriate patches are set
- Feature: population in label of the town (patch setting)
- Feature: scrolling credits list (in alphabetical order)
- Feature: Train window shows now the number of vehicles per row (mpetrov)
- Feature: [ 1039061 ] Swiss town-names (vulvulune)
- Feature: [ 1090950 ] Adding 16:10 resolutions for mainly laptops (doode)
- Feature: [ 1098254 ] (dis)Allow Shares. Add patch options to allow buying/selling of shares (Hackykid)
- Fix: [ 1031451 ] Catchment area shows when buying sign
- Fix: [ 1040119 ] Flood and wagons in depot
- Fix: [ 1050990 ] Buying trains sometimes accounted for incorrectly.
- Fix: [ 1084074 ] Delayed news messages
- Fix: [ 1090495 ] Slopes under high bridges weren't flooded
- Fix: [ 1092473 ] In scenario editor, when trees are placed randomly, they are no longer placed on farmland
- Fix: [ 1092661 ] On create, the scrollbar of the server-list was not updated
- Fix: [ 1092707 ] placing rocks in scenario editor. You can place rocks on trees and vice versa
- Fix: [ 1093200 ] Drive side in new games. Setting the driver side is possible during the game until someone buys road vehicles. In networked games only the server can change it.
- Fix: [ 1093466 ] no more glitches with many maps in the scenario list when creating server
- Fix: [ 1093485 ] Dissappearing rocks in Scenario Editor
- Fix: [ 1094092 ] Toolbars accessible via keyboard in spectator mode
- Fix: [ 1095020 ] When all stations in an aircraft's order list are demolished, the plane eventually crashes (running out of fuel)
- Fix: [ 1095143 ] Servers list now also saves the port
- Fix: [ 1098553 ] Crash when all vehicles from a vehicles per station list had been removed
- Fix: [ 1099101 ] starting year patch goes out of range. Clamped year between 1920-2090
- Fix: [ 1099225 ] Bug Fix - Vehicle Lists not updated at Acqusition (thx tamlin and mpetrov)
- Fix: [ 1099451 ] Game crashes after the click on Rename (see also Bug 10992). There was no check for non-selected engine
- Fix: [ 1100736 ] wrong tooltip for place desert button
- Fix: [ 1100767 ] fast forward in main menu
- Fix: [ 1101179 ] Crash if generating land while industry window is open. This also happened for towns and the land information window
- Fix: [ 1101906 ] Configure Patches window text overflow
- Fix: [ 1101963 ] console in dedicated server
- Fix: [ 1102275 ] Game crashed when clicking "new face" or "company color" twice
- Fix: [ 1102776 ], [ 1099535 ] Aircraft vehicle lists are now redrawn when an aircraft arrives in the depot. Station-specific vehicle lists are now redrawn daily as well (not only the master list)
- Fix: [ 1103113 ] font size changing. Dedicated server did not have code filtering, 'tab' could result in bigger fonts
- Fix: [ 1103187 ] Order Check messages are now validated before displayed
- Fix: [ 1103301 ] Railroad tracks on slopes weren't flooded
- Fix: [ 1104350 ] Crashed trains do not initiate the lost vehicle message anymore
- Fix: [ 110452 ] On horizontal/vertical tracks you are also charged for building/removing signals on the parallel track on the same tile.
- Fix: [ 1104969 ] Aircraft in hangar messages are now revalidated before display
- Fix: [ 1105112 ] Destroyed train locks crossings
- Fix: [ 1105281 ] upgrade rail fails when train under bridge
- Fix: [ 1105959 ] Trains don't think they're on a slope any more while they drive around in a tunnel
- Fix: [ 1105963 ] Buoys can now only be removed if no ship has it in their schedule. (This makes buoys more useable in multiplayer games again, as buoys can't be deleted by other players if they are used.)
- Fix: [ 1106354 ] Graph's keys get confused
- Fix: [ 1106930 ] placing signals with 2x1 drags is treated as placing a single signal
- Fix: [ 1107350 ] console ignoring return character occasionally.
- Fix: [ 1108008 ] Scenario creation bug; engines are of correct year when scenario is saved
- Fix: [ 1092474 ] little red box in scenario editor
- Fix: [ 1099197 ] scrolling through console sometimes crashed the whole game.
- Fix: [ 1099209 ] Catchment area with drag&drop stations
- Fix: [Network] 'kick 1' did crash dedicated servers
- Fix: [Network] A server no longer crashes when a client sends an invalid DoCommand, but drops the client instead.
- Fix: [Network] Added packet protection. No longer a client or server
- Fix: [Network] Bug in bind system. Advertising failed on systems with more then 1 ip, and server_bind active to one of them.
- Fix: [Network] Disabled 'money-cheat' (read: bug which could give people a lot of money)
- Fix: [SDL] now the binary never links to SDL if DEDICATED is set.
- Fix: [Windows] somehow mousewheel was disabled on windows using SDL; reenabled again
- Fix: a modified client could try to replace a vehicle to an invalid engine ID and crash the server.
- Fix: autoreplace vehicle lists are now redrawn when a new vehicle becomes available
- Fix: Buy Vehicle GUI now shows HPs bigger than 32000 correctly
- Fix: Console alias, load_game functionality and load fix
- Fix: correct error message for when trying to build a railroad station over a bus/truck/etc-station.
- Fix: Correct landscaping buttons in monorail and maglev toolbars
- Fix: dedicated server also writes to log file if active
- Fix: Desert-landscape does no longer crash
- Fix: Expand town is a bit more agressive
- Fix: finally zooming in/out always works.
- Fix: fixed chat-bug (that from a certain moment, nobody could talk)
- Fix: fixed weight for double-head trains and with that the acceleration (now maglev lvl4 can reach their top speed, and are faster than lvl3)
- Fix: Full-Loading trains no longer get "lost" after a while (Hackykid)
- Fix: Graphs were not updated correctly when one graph with a certain selection was already open and another graph window was opened
- Fix: in multiplayer clientlist can only be opened once
- Fix: Loan does not count against the company value
- Fix: nasty bug where one could build one station OVER the other
- Fix: No crash when creating a game with New English town names any more
- Fix: now helicopters will use a hangar in schedule to be replaced in, even if they are only set to service there. Since helicopters are serviced at helipads, they will only go there if they needs to be replaced or renewed.
- Fix: only a server can rename a town in a MP game
- Fix: really old maps do load again (Darkvater / TrueLight)
- Fix: Refit engine button is now disabled when cargo capacity equals zero
- Fix: server issue where some company names were wrong
- Fix: Ship Vehicle Lists are now redrawn correctly
- Fix: signal stays red if a track is removed (Darkvater / Tron / TrueLight)
- Fix: solve AI related order-problem
- Fix: starting openttd with -g <invalid_name> now acts normal
- Fix: The cost for an autorenew was not always send to the right player Wink
- Fix: the scrollbar in the network gui (server list) now updates when scrolling (HackyKid)
- Fix: Train crashes should no longer desync the game.
- Fix: When deleting an order, the next pointer was not cleared, resulting in some unusual behavoir from time to time
- Fix: You can now also delete automatically found servers by pressing "del"
- Fix: You should no longer be able to delete bridges on any type of underground when there is a vehicle on it
- Fix: your loan is now substracted from your company value
- Add: A brand new set of icons.
- Change: AutoRenew is now a client-side patch instead of a game-side patch
- Change: Removed the 'close ALL windows' from the toolbar since shift+del does this.
- Language: Updated all languages
- Fix: Many more things....
hoe speelt het online? heb je veel lag of valt het mee? ben wel benieuwd eigenlijk want die netwerkopties van de gewone TTD gaven juist heel veel problemen.quote:Op donderdag 27 januari 2005 21:46 schreef engessa het volgende:
OpenTTD is echt super! Vannacht met een kameraad van mij, die ook verschrikkelijk verslaafd is, even online gespeeld!
je verbruikt ongeveer constant 1kB/s upload, dus veel lag zit er niet op. Je kan server hosten en tot 10 spelers op kaart ofzo.quote:Op vrijdag 28 januari 2005 11:19 schreef Bak_Beest het volgende:
[..]
hoe speelt het online? heb je veel lag of valt het mee? ben wel benieuwd eigenlijk want die netwerkopties van de gewone TTD gaven juist heel veel problemen.
je kan ook een paswoord op je bedrijf zetten zodat niemand anders er mee kan derver spelenquote:Op zaterdag 29 januari 2005 11:53 schreef engessa het volgende:
Online speelt heel erg simpel en heel erg relaxt. Je kunt heel simpel een dedicated server draaien of een van de vele servers kiezen die al draaien. Geen last van lag, alleen heel soms 'hikt' ie even. En inderdaad, up en down misschien net 1 a 2 kb p/s.
Chatten kan ook met de enter-toets maar teamspeak erbij is veel gezelliger
Wat ik ook geniaal vind is dat je ook met z'n 2'en 1 bedrijf kunt runnen. Als je een server joint krijg je een lijst met alle bedrijven die aan de gang zijn (je kunt op ieder moment een server joinen en weer verlaten, het spel loopt tot het einde van de tijd gewoon door) en dan kun je kiezen om een nieuwe bedrijf te beginnen of om een bestaand bedrijf te joinen. Heb je een gigantisch bedrijf opgebouwd maar moet je wat anders gaan doen kun je dus een vriend vragen om met je mee te doen waarna je zelf het spel verlaat! Zelfs saven en loaden is een optie!
Ook multistop is er in gekomen. nu kan je tot 8 bushaltjes aan elkaar koppelen. ZO kan je in theorie tot 16 bussen later wachtenquote:# 6 = a 64 tile long/wide map
# 7 = a 128 tile long/wide map
# 8 = a 256 tile long/wide map (normal size)
# 9 = a 512 tile long/wide map
# 10 a 1024 tile long/wide map
# 11= a 2048 tile long/wide map
Nooit denk ik.quote:Op woensdag 2 februari 2005 20:12 schreef EggsTC het volgende:
Wanneer komt de uber-3Dversie met huidige technologie van dit spel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |