Reactie van iemandquote:Hey Fokkers,
Ik had van een site verschillende texture's gedownload, zoals metal en bricks e.d.
Dit om mijn assortiment wat meer uit te breiden, maar hier loop ik dan ook tegen de muur.
In Fireworks, kon ik als "Fill" een "Pattern" kiezen, en dan gewoon een images selecteren,
vanaf mijn HD. Maar in Photoshop lijkt dat dus niet zo eenvoudig te gaan...
Wat ik tot nu toe ben komen te weten moet het als volgt:
* Image openen in Photoshop
* Edit >> Define Pattern
En dan kun je 't gebruiken, maar 't gaat om meer als 100 van die dingen, en dat zie ik niet zo zitten.
Is er misschien iemand die weet of 't makkelijker kan, of dat ik ze met een programmaatje allemaal ineens kan toevoegen als een libary ofzo?
Of is 't misschien een mogelijkheid om dit soort texture's als plugins te downloaden voor Photoshop?
Alvast bedankt!
Mijn reactie:quote:Op dinsdag 13 juli 2004 11:51 schreef Pompiedom het volgende:
...\Photoshop CS\Presets\
even zoeken naar wat het zijn patterns / styles / textures etc.
Same here! Is er nog steeds niemand die even kan vertellen waar het tekstmaskergereedschapquote:Op woensdag 14 juli 2004 12:05 schreef CrazyByte het volgende:
........ en heb nog altijd geen antwoord op de vraag
Is je layer niet gelockt? (slotje ervoor)quote:Op donderdag 22 juli 2004 12:29 schreef EggsTC het volgende:
Ik ben een n00b als het gaat om photoshop 7, daarom zit ik ff een tutorial te doen waarbij ik de DODGEtool nodig heb. Ik heb een zwarte achtergrond met een grijze retangle. Als ik nu de dodge tool op de retangle wil zetten krijg ik een foutmelding.
"Could not use the dodgetool cause the content of this layer is not directly editable".
Nu heb ik zitten zoeken in die layer properties maar kan niet echt veel vinden wat er mee te maken heeft?
Ctrl-Equote:Op donderdag 22 juli 2004 15:22 schreef EggsTC het volgende:
Hoe rasterize ik een vectorshape
Je hebt ook nog Ctrl-L en Ctrl-Bquote:Op woensdag 11 augustus 2004 18:47 schreef Duiveltja het volgende:
Erg goed gedaan maar nu wil ik weten hoe je tot zo'n resultaat komt. Met ctrl+U kom je er namelijk niet
die bestaat nietquote:Op woensdag 11 augustus 2004 18:54 schreef bugeye het volgende:
Probeer eens de optie Image -> Adjustments -> Match Color
mijne lekker welquote:Op woensdag 11 augustus 2004 18:58 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
die bestaat niet
Photoshop CSquote:Op woensdag 11 augustus 2004 19:01 schreef Duiveltja het volgende:
Trouwens nog bedankt voor de tips
Welke ps heb jij dan?
sorry, gebruik geen PS 8.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 16:32 schreef Vision het volgende:
*kick*
is het niet mogelijk om gewoon een cirkeltje te maken waarvan je alleen de rand ziet? zoveel verschilt 7 toch niet van 8?quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 16:37 schreef gfree het volgende:
sorry, gebruik geen PS 8.
Kun je niet een selectie maken met de selectietooltjes en de rand dmv stroke maken?
In PS 7 zou ik het zo doen, ik weet niet of PS 8 betere manieren hiervoor heeft:quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 16:42 schreef Vision het volgende:
[..]
is het niet mogelijk om gewoon een cirkeltje te maken waarvan je alleen de rand ziet? zoveel verschilt 7 toch niet van 8?
zoals gezegd ben ik een PS n00b, dus dat "stroke" gedeelte snap ik niet helemaal![]()
Tipje: Volgende keer dit werk in autocad tekenen en opleuken in photoshop. Dat werkt een stuk makkelijker.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 21:09 schreef Vision het volgende:
ik had 't gevonden bij edit idd. thx, dat was nl. wat ik bedoelde
ik bedacht me later idd ook dat een technisch programma hier idd beter geschikt voor zou zijn maar aangezien ik niet over een technisch teken programma beschik ben ik maar noodgedwongen met PS aan de slag gegaan.quote:Op zondag 15 augustus 2004 16:22 schreef DeStedebouwer het volgende:
Tipje: Volgende keer dit werk in autocad tekenen en opleuken in photoshop. Dat werkt een stuk makkelijker.
ja, als je een selectie hebt gemaakt klik je op 'select inverse' (rechtermuisklik) en vervolgens cropquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 09:08 schreef Hanneman het volgende:
Weet iemand hoe ik tegenovergesteld kan croppen? Ik wil dus het geselecteerde verwijderen. Iemand een idee?
daar doelt hij niet opquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 10:30 schreef exile0000 het volgende:
wat dacht je van het DEL knopje! Wel even de gewenste achtergrondkleur instellen!![]()
Hij haalt dan gewoon een gedeelte weg uit de laag. Het instellen van de gewenste achtergrondkleur heeft bij mij geen zin, hij geeft de laag er onder weer. Iemand een andere oplossing om een selectie te vullen?quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 10:30 schreef exile0000 het volgende:
wat dacht je van het DEL knopje! Wel even de gewenste achtergrondkleur instellen!![]()
Volgens mij werkt het niet op deze manier. Volgens mij werkt het omgekeerd croppen zo wie zo niet.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 10:27 schreef flyin-hawk het volgende:
[..]
ja, als je een selectie hebt gemaakt klik je op 'select inverse' (rechtermuisklik) en vervolgens crop
Als ik via het menu Fill doe, lukt het wel. Met het emmertje zelf lukt het niet om de hele selectie te vullen. Alleen de vlakken worden gevuld die ik aankilk met het emmertje. Of moet ik op een hoek van de selectie klikken ofzo? Of met een sneltoets?quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 11:03 schreef exile0000 het volgende:
dat je paintbucket niet werkt: staat ie wel op een effen kleur en niet op een gradient?
Kun je dan niet de onderste rijen selecteren en die over de te verwijderen rij heen zetten? Of klopt dan de onderkant van je plaatje niet meer?quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 11:05 schreef Hanneman het volgende:
Misschien kan ik mijn probleem op een andere manier uitleggen (dmv een simpel voorbeeld) en oplossen. Ik heb een laag met daarin een tabel. Nu wil ik een rij in die tabel verwijderen en zorgen dat de onderliggende rijen naar boven schuiven. Zo iets duidelijker?
wat dacht je van nieuwe layers maken, daarin het gewenste tekenen/plakken en naar boven verschuiven over die layer die niet meer zichtbaar moet zijnquote:Op vrijdag 20 augustus 2004 11:05 schreef Hanneman het volgende:
Misschien kan ik mijn probleem op een andere manier uitleggen (dmv een simpel voorbeeld) en oplossen. Ik heb een laag met daarin een tabel. Nu wil ik een rij in die tabel verwijderen en zorgen dat de onderliggende rijen naar boven schuiven. Zo iets duidelijker?
Het is ook een foto, maar om het duidelijker te maken noem ik tabellen als voorbeeld.quote:Op vrijdag 20 augustus 2004 11:17 schreef exile0000 het volgende:
[..]
Kun je dan niet de onderste rijen selecteren en die over de te verwijderen rij heen zetten? Of klopt dan de onderkant van je plaatje niet meer?
(tabellen in photoshop!?doe mij maar foto's!)
Je zou het kunnen proberen met de stamp tool, waarbij je gedeeltes waar geen vlek zit kloont over de vlek heen.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 13:46 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Hoe kan ik betrekkelijk eenvoudig met photoshop reflecties van de flits herstellen bv in een raam of bril?
Ik werk met Photoshop CS, maar ik zou het echt niet weten.
Zat ik dus ook al aan te denkenquote:Op woensdag 25 augustus 2004 14:04 schreef gfree het volgende:
[..]
Je zou het kunnen proberen met de stamp tool, waarbij je gedeeltes waar geen vlek zit kloont over de vlek heen.
Zet eens een plaatje online ( http://www.imageshack.us ) , dan is het makkelijker oordelen.![]()
dan wordt het idd moeilijk, onmogelijk lijkt me.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 14:06 schreef Rodie83 het volgende:
Alleen als het volledige raam geflasht is, waar haal je dan de stamp vandaan?
CS = 8.0quote:Op maandag 30 augustus 2004 09:29 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen Fotoshop CS en Fotoshop 7.0 of 8.0?
heb je ook een versie waarop geen ranzige schaduwfiltertjes e.d. zijn toegepast?quote:Op zondag 29 augustus 2004 00:23 schreef SkandalouZ het volgende:
OK ik heb een probleempje...ik heb dit logo:
http://www.xs4all.nl/~vandoes/KLG.psd
maar nu wel ik dat de letters enzo ingegraveerd lijken in dat grijze gedeelte zeg maar.
zoals dit:
http://www.phong.com/tutorials/metal/metaltest1.jpg
kan iemand me uitleggen hoe dit moet, of als die in een heel goede bui is het voor me doen? alvast bedankt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |