1.
K_man (5 punten): De kleuren in deze foto spreken me erg aan. Vooral het wit/oudroze zorgt voor een mooi vergane-glorie-sfeertje
![]()
De klok staat waarschijnlijk al járen stil, de helft van de TL-verlichting is afgebroken, kabels overal...Maar aan de (griekse?) versieringen overal is toch goed te zien dat dit ooit een prachtig hotel is geweest. Super-foto dus
![]()
2.
Oceanonix (4 punten): Er kan geen twijfel over bestaan: deze hortus botanicus is behoorlijk aan het vergaan
![]()
Alles is grijs en grauw, het is goed te zien dat deze plek overgelaten is aan whatever Moeder Natuur ermee wil doen. (een flinke storm, en er is niet veel meer van over vrees ik) Ik vind het ook erg belangrijk om te kunnen zien dat er ooit wél glorie is geweest, en dat kan ook door de planten die ze (uit luiheid? verwaarlozing?) gewoon hebben laten hangen, maar die inmiddels helemaal verrot zijn.
3.
Dubbellu (3 punten): Ik krijg bij deze foto niet alleen het gevoel dat er goed is nagedacht over het overbrengen van de vergane glorie, maar óók aandacht aan de compositie is besteed. Hoewel ik niet alle 'opgezette' foto's kan waarderen, is dit er zeker eentje die bij mij postitief wordt ontvangen
![]()
De Gulden was van 'ons', en vele Nederlanders hadden toch wel wat moeite met het afscheid ervan. Glorie gehad: absoluut
![]()
Vergaan: zeker weten, alleen nog maar terug te vinden in de verzamelaarsmappen. (leuk ook dat er niet alleen de Gulden, maar ook Nederland in het algemeen ten opzichte van de EU wordt neergezet)
4.
Stil (2 punten): Deze foto haalt mijn 'toen-Offy-nog-klein-was'-periode naar boven. Ik had zo'n beetje 100 knuffels, en ik sliep niet voordat ze *allemaal* op mijn bed lagen, en ik ze *allemaal* persoonlijk weltrusten had gewenst. Knuffels zijn je beste vrienden van de hele wereld!
![]()
Maar dan krijg je een vriend/vriendin, en verdwijnt de knuffel langzaam naar het voeteneind. En dan onder het bed, in de kast, naar zolder in een doos, en dan langzaam maar zeker ooit een keer in de vuilnisbak
![]()
Erg sneu om te zien hoe iemand's steun en toeverlaat nu tussen het 'gewone' afval ligt, en daarmee wordt de vergane glorie perfect weergegeven
Dames en Heren, ik wil jullie voorstellen aan Hartje, die vanaf vandaag weer gewoon op bed ligt
![]()
![]()
5.
Xilantof (1 punt): Weer zo'n zielige foto...
![]()
Offy heeft vroeger heel wat uurtjes op deze beestjes besteed
![]()
, maar ze gaan natuurlijk niet eeuwig mee, en ooit wordt dat leuke hertje afgedankt. De verf is afgebladderd, en de stroomkabel zit bijna als een galg om zijn nek heen... Waarschijnlijk gaan er nog guldens in :')
Er zijn nog zoveel foto's die ik punten had willen geven eigenlijk...Dawg (en pea), ik vind jullie idee echt super
, en Paddo's kleuren vind ik heel mooi....Smartie's foto is heel sfeervol, en dat er een heel verhaal achter Shark.Bait's inzending zit vind ik ook heel gaaf...Ga zo maar even door
Maar helaas zijn de puntjes op... [ Bericht 5% gewijzigd door Offy op 30-08-2004 21:31:09 ]
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-