ziet er goed uitquote:Op zondag 29 augustus 2004 21:12 schreef rique het volgende:
Zit ik een mooie post te timmeren, is het topic vol, argh. Hier nog maar een keertje dan :p
Eindelijk kon de S1 uit de doos en ik ben meteen even wat met die 10x optische zoom gaan spelen, jemig wat een fijn cameraatje zeg! :-) Even wat leuke voorbeeldjes op 38mm en op 380mm zoom (kb eq.)
De auto @ 38mm
[afbeelding]
De auto @ 380mm
[afbeelding]
Het huis @ 38 mm
[afbeelding]
Het huis @ 380 mm
[afbeelding]
De bijgeleverde batterijen zijn helaas nu op en in het natuurgebied was natuurlijk geen stopcontact te vinden dus het volgende speelmoment moet even wachten maar dan heb ik mooi even de tijd om het boekje wat te bladeren.
Hm dat weet ik nog niet zo goed, ik heb hem iig ingekocht voor 445 euro dus het is even de vraag wat daar voor een prijsje uit komt rollen. Maar het is gedeeltelijk een afscheidskadoo en de rest vul ik aan met het verzekeringsgeld van de A70.quote:Op zondag 29 augustus 2004 21:14 schreef capibar het volgende:
[..]
ziet er goed uit
hoeveel heeft hij gekost?
Dat heb je als je in een topic post dat tegen de 300 posts zitquote:Op zondag 29 augustus 2004 21:12 schreef rique het volgende:
Zit ik een mooie post te timmeren, is het topic vol, argh. Hier nog maar een keertje dan :p
dus je hebt zelf een fotowinkel?quote:Op zondag 29 augustus 2004 21:15 schreef rique het volgende:
[..]
Hm dat weet ik nog niet zo goed, ik heb hem iig ingekocht voor 445 euro dus het is even de vraag wat daar voor een prijsje uit komt rollen. Maar het is gedeeltelijk een afscheidskadoo en de rest vul ik aan met het verzekeringsgeld van de A70.
quote:en dan heb ik nog geld over voor een leuk truitje
Ik heb er 7 jaar gewerkt, heb net gister mijn laatste dag gehad. Maar heb natuurlijk nog wel toegang tot de inkoopquote:Op zondag 29 augustus 2004 21:17 schreef capibar het volgende:
[..]
dus je hebt zelf een fotowinkel?
[..]
moet je nou eigenlijk een soort van opleiding doen voordat je daar mag werkenquote:Op zondag 29 augustus 2004 21:18 schreef rique het volgende:
[..]
Ik heb er 7 jaar gewerkt, heb net gister mijn laatste dag gehad. Maar heb natuurlijk nog wel toegang tot de inkoop![]()
Ik ben er gewoon ingerold. Een natuurlijke interesse voor fotografie, een nieuwsgierige instelling en af en toe wat bluffen. Zo ben ik toch een heel end gekomen. Als ik echter tegenover een Fotoloog of Ouwesok zit dan zit ik nog best vaak met mijn oren te klapperen. Je zit al vrij snel op een niveau dat boven je klanten ligt.quote:Op zondag 29 augustus 2004 21:21 schreef capibar het volgende:
[..]
moet je nou eigenlijk een soort van opleiding doen voordat je daar mag werken
of testen ze gewoon je fotografie kennis?
hoeveel domme vragen krijg je nou per dag?quote:Op zondag 29 augustus 2004 21:23 schreef rique het volgende:
[..]
Ik ben er gewoon ingerold. Een natuurlijke interesse voor fotografie, een nieuwsgierige instelling en af en toe wat bluffen. Zo ben ik toch een heel end gekomen. Als ik echter tegenover een Fotoloog of Ouwesok zit dan zit ik nog best vaak met mijn oren te klapperen. Je zit al vrij snel op een niveau dat boven je klanten ligt.
Mijn baas heeft uiteraard wel fotovakschool gedaan dus er is altijd een backupbron van kennis aanwezig als ik iets niet weet.
Vrij veel.....quote:Op zondag 29 augustus 2004 21:25 schreef capibar het volgende:
[..]
hoeveel domme vragen krijg je nou per dag?![]()
domme vragen bestaan nietquote:Op zondag 29 augustus 2004 21:25 schreef capibar het volgende:
hoeveel domme vragen krijg je nou per dag?![]()
Leuk die voorbeelden van wat die allemaal kanquote:Op zondag 29 augustus 2004 21:12 schreef rique het volgende:
S1 demo
Niet eens.quote:Op zondag 29 augustus 2004 22:53 schreef Bowiefan het volgende:
domme vragen bestaan niet![]()
domme antwoorden bestaan daarentegen wel
tegenwoordig ligt dat heel andersquote:Op zondag 29 augustus 2004 22:53 schreef Bowiefan het volgende:
domme vragen bestaan niet![]()
quote:Op zondag 29 augustus 2004 22:53 schreef Bowiefan het volgende:
Leuk die voorbeelden van wat die allemaal kandoe er maar meer posten, vind het erg interessant.
ga je hem echt laten blaffen als hij een foto maakt?quote:Op zondag 29 augustus 2004 23:14 schreef rique het volgende:
[..]
Daar doe ik het voor he! Weet je wat hij nog meer kan? Hij kan automatisch de het zoekerdisplay inschakelen als je de LCD wegklapt
!!! En hij herkent of een foto staand of liggend is, handig in het playmenu (maar dat had ik al een keer gezegd).
En je kan er een gratis boek bijbestellen van Frans Barten over digitale fotografie
En hij kan blaffen als je een foto maakt
En hij kan nog veel meer maar daar ga ik de komende weken achterkomen, als ik nog wat tijd overhou van mijn nieuwe baas tenminste.
Als je bepaalde situaties wil zien of resultaten van bepaalde instellingen wil zien dan hooor ik het wel!
Naja ik wist dus niet dat mijn baas dat geluid had ingesteld (en ook nog eens heel hard) dus ik stond daar zo in een natuurgebied mijn eerste foto te maken en behalve dat ik me rot schrok waren er nog wel wat mensen die lichtelijk verbaasd waren.quote:Op zondag 29 augustus 2004 23:16 schreef capibar het volgende:
[..]
ga je hem echt laten blaffen als hij een foto maakt?![]()
ik ben blij dus ik nu eindelijk een echt spiegelklap geluid heb![]()
quote:Op zondag 29 augustus 2004 23:16 schreef capibar het volgende:
ga je hem echt laten blaffen als hij een foto maakt?![]()
die hebben toch zo'n nep sluitersgeluid?quote:Op zondag 29 augustus 2004 23:22 schreef Ouwesok het volgende:
[..]hij heb mijn G5 nog nooit gehoord....
Nu weet ik het zeker!!!quote:Op zondag 29 augustus 2004 23:14 schreef rique het volgende:
En hij kan blaffen als je een foto maakt
Maakt elk geluid dat je maar wiltquote:Op zondag 29 augustus 2004 23:24 schreef capibar het volgende:
[..]
die hebben toch zo'n nep sluitersgeluid?![]()
vul een boterhamzakje met watten en prop hem daar in ofzoiets...quote:Op zondag 29 augustus 2004 23:45 schreef PdeHoog het volgende:
Weet iemand hoe je een 50mm-objectief veilig in je tas kan proppen zonder dat je doosjes of iets dergelijks hebt en geen mooie Lowepro-rugzak. Overigens het eerste wat ik ga regelen NA mijn vakantie
quote:Op zondag 29 augustus 2004 23:45 schreef PdeHoog het volgende:
Weet iemand hoe je een 50mm-objectief veilig in je tas kan proppen zonder dat je doosjes of iets dergelijks hebt en geen mooie Lowepro-rugzak. Overigens het eerste wat ik ga regelen NA mijn vakantie
quote:Op maandag 30 augustus 2004 00:03 schreef Bowiefan het volgende:
[..]tas open lens erin tas dicht
* PdeHoog ziet opeens "al qaeda"-taferelen voor zichquote:ff serieus, als je hem tussen je kleren stopt kan er toch niet zoveel mis mee gaan
tenzij je met het vliegtuig gaat en halverwege uitstapt ofzo misschien
Vroeger werkte ik veel met washandjes, ging prima. Pluist niet teveel maar is toch lekker zacht.quote:Op zondag 29 augustus 2004 23:45 schreef PdeHoog het volgende:
Die tip kreeg ik net ook van Shark.Baitquote:Op maandag 30 augustus 2004 00:09 schreef rique het volgende:
[..]
Vroeger werkte ik veel met washandjes, ging prima. Pluist niet teveel maar is toch lekker zacht.
ikke welquote:Op zondag 29 augustus 2004 23:22 schreef Ouwesok het volgende:
[..]hij heb mijn G5 nog nooit gehoord....
Ik zit nog te wachten op de postbode die mijn S1 moet gaan bezorgen...quote:Op zondag 29 augustus 2004 21:12 schreef rique het volgende:
Eindelijk kon de S1 uit de doos en ik ben meteen even wat met die 10x optische zoom gaan spelen, jemig wat een fijn cameraatje zeg! :-) Even wat leuke voorbeeldjes op 38mm en op 380mm zoom (kb eq.)
De auto @ 38mm
[afbeelding]
De auto @ 380mm
[afbeelding]
Het huis @ 38 mm
[afbeelding]
Het huis @ 380 mm
[afbeelding]
De bijgeleverde batterijen zijn helaas nu op en in het natuurgebied was natuurlijk geen stopcontact te vinden dus het volgende speelmoment moet even wachten maar dan heb ik mooi even de tijd om het boekje wat te bladeren.
Pakketdienst of gewone postbode? Als het de laaste is komt ie niet voor half twee (maandag beginnen we altijd later).quote:Op maandag 30 augustus 2004 09:15 schreef exile0000 het volgende:
[..]
Ik zit nog te wachten op de postbode die mijn S1 moet gaan bezorgen...![]()
Ik heb het over mensen die dom zijn, jij over zinnen (antwoorden) die dom zijn)quote:Op zondag 29 augustus 2004 23:10 schreef Bowiefan het volgende:
ik stelde geen vraag......
waarom dan al die domme antwoorden ???
wat zeg jij trouwens anders als ik haaiebeet?
Spannend, ben ook wel erg benieuwd naar jou resultatenquote:Op maandag 30 augustus 2004 09:15 schreef exile0000 het volgende:
Dus bedankt dat je mijn ongeduld nog wat hebt geholpen!![]()
Ik heb lekker al een setje 2300 mAh NiMH AA-tjes klaar liggen, dan kan ik meteen gaan schieten!!!![]()
Volgens mij beginnen ze hier op maandag ook altijd later........ op dinsdagquote:Op maandag 30 augustus 2004 09:31 schreef ultra_ivo het volgende:
Pakketdienst of gewone postbode? Als het de laaste is komt ie niet voor half twee (maandag beginnen we altijd later).
Ivo
maar wel eerst even wassen met robijn hequote:Op maandag 30 augustus 2004 00:09 schreef rique het volgende:
[..]
Vroeger werkte ik veel met washandjes, ging prima. Pluist niet teveel maar is toch lekker zacht.
Alleen als het een kleurenlens is, als het een zwartwit lens is dat niet nodigquote:Op maandag 30 augustus 2004 11:38 schreef m-niki het volgende:
maar wel eerst even wassen met robijn he![]()
(verkapte tvp)
achja... ik moet weer naar school enzo....quote:Op maandag 30 augustus 2004 23:10 schreef m-niki het volgende:
waarom is het zo stil in de slowchat EN op IRC??
hebben we allemaal ons gewone leventje weer opgepakt...ofzo????
dan ga ik ook maar eens tv kijken....
Bestel gelijk deze http://www.verkoop.net/index.php?mod=201&art=9222A002AAquote:Op maandag 30 augustus 2004 09:15 schreef exile0000 het volgende:
[..]
Ik zit nog te wachten op de postbode die mijn S1 moet gaan bezorgen...![]()
Dus bedankt dat je mijn ongeduld nog wat hebt geholpen!![]()
Ik heb lekker al een setje 2300 mAh NiMH AA-tjes klaar liggen, dan kan ik meteen gaan schieten!!!![]()
Ik moest m'n postfiets even onder handen nemen. Afgelopen zaterdag een klapband gehad. Fietsbanden zijn niet echt gestandaardiseerd qua maten, heb dus flink moeten werken met een tang om plek te creeren voor een iets dikkere band.quote:Op maandag 30 augustus 2004 23:10 schreef m-niki het volgende:
waarom is het zo stil in de slowchat EN op IRC??
hebben we allemaal ons gewone leventje weer opgepakt...ofzo????
dan ga ik ook maar eens tv kijken....
Zoals die haaiebeet post van gisteren?quote:Op maandag 30 augustus 2004 23:06 schreef Ouwesok het volgende:
Niks meer te tsjetten
Ik ga in elk geval eens het idee van pdehoog uitwerken. Ik heb daarbij de volgende opzet in gedachten:
We maken een gesloten sticky topic(zoals de faq) met als werktitel 'FOT howto's ' . De ideeën daarvoor worden in een topic als dit aangeleverd(door joujoujoujou.....ik lijk veronica wel.. en als het bruikbaar is wordt het verhaal in het sticky topic geplaatst, dat op die manier als leerzaam groeidocument kan dienstdoen met waar nodig links naar topics die dieper op de materie ingaan.
Zo maar eens proberen
ik denk ik gooi het even in de groep...
quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 00:24 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
Zoals die haaiebeet post van gisteren?
Ik denk al.. maar ik weet het.. je kan niet zomaar om PdeHoog heenquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 00:40 schreef Ouwesok het volgende:.... Hoe kom ik bij pdehoog
. 't Was inderdeed haaienvoer
idee is er niet minder goed om
Ik wilde meer laten zien hoe je programmatuur kan toepassen zonder dat je het glaswerk of doka aanschaft/ in huis hebt. Hoe maak je zw/w foto's van kleurenfoto's, hoe pas je verschillende filters toe in photoshop. wat is hyperfocussing, wat voor effecten krijg je bij cross-processing. en dan een centraal topic waar alles bij elkaar staat zonder slowchat of andere posts. De PC was daar een bekend voorbeeld van. Ik had het idee dat Xilantof, vervent Architectuur fotograaf wel wat van PC/TS objectieven zou weten. Niet dus (ja, nu wel) Het zou misschine ook leuk zijn om dus bepaalde afkortingen uit te leggen: ISO DOF f-waarde, brandpuntsafstand, etc.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 11:06 schreef m-niki het volgende:
maareh....dat hele verhaal van Shark.Bait stond (zonder de tip van de lenzen) al in het 'photoshop' topic...ik neem aan dat de lenzentip juist in het 'lenzentopic' kan?? Straks krijg je alles dubbel...maar misschien zitten er extra's aan die ik nu zo een twee drie niet zie...
Is inderdaad wel een goed idee. In de verschillende topics (beginnerstopic, photoshoptopic, lenzentopic) worden vragen gesteld en veel gepraat en daaruit kan je de dingen filteren die redelijk basis zijn om te weten, de dingen die Shark al noemde bijvoorbeeld. Na een beetje heen en weer vragen in bijvoorbeeld het lenzentopic kan je dan op een gegeven moment tot een uitgekristalliseerd antwoord of een verklaring komen die goed genoeg is voor het sticky-topic. Zo kunnen veelbesproken problemen gebundeld worden en hebben de nieuwkomers op een gegeven moment een mooie bijbel die ze kunnen doorlezen voordat ze direct vragen gaan afvuren.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 13:59 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik wilde meer laten zien hoe je programmatuur kan toepassen zonder dat je het glaswerk of doka aanschaft/ in huis hebt. Hoe maak je zw/w foto's van kleurenfoto's, hoe pas je verschillende filters toe in photoshop. wat is hyperfocussing, wat voor effecten krijg je bij cross-processing. en dan een centraal topic waar alles bij elkaar staat zonder slowchat of andere posts. De PC was daar een bekend voorbeeld van. Ik had het idee dat Xilantof, vervent Architectuur fotograaf wel wat van PC/TS objectieven zou weten. Niet dus (ja, nu wel) Het zou misschine ook leuk zijn om dus bepaalde afkortingen uit te leggen: ISO DOF f-waarde, brandpuntsafstand, etc.
Aha.. okee.. ik vond het al een beetje vreemd.. 2e dag stage en meteen al MSN geinstalleerd en werkend?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 18:23 schreef Xilantof het volgende:
Shark.Bait, om 1 of andere onbekende reden stond mijn MSN aan, daarom was ik er niet toen jij tegen me praatte. ik was stage lopen.
Dat is toch een van de basisbehoeften?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 23:05 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Aha.. okee.. ik vond het al een beetje vreemd.. 2e dag stage en meteen al MSN geinstalleerd en werkend?
Ja zo iets. Zodat fokkers ernaar kunnen verwijzen en alles netjes bij elkaar staat. zodat newbies kennis kunnen vergaren, etc.)quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 22:24 schreef m-niki het volgende:
Shark.Bait, jij bedoelt dus echt een soort van verzameltopic? Dus posts die al in andere topics hebben gestaan (zoals bv. het omzetten van kleurfoto's naar z/w) verzamelen in een nieuw topic...zonder de vragen en de slowchat.
quote:Je zou het zelfs voor jezelf zo kunnen doen dan dat je elke post copy-paste in een .doc bestandje, zodat je echt een fotografie gids hebt!!
If so, leuk idee!!!
idd,quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 23:07 schreef Subhuman het volgende:
Dat is toch een van de basisbehoeften?
Jeezus zegquote:Op dinsdag 31 augustus 2004 23:09 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Ja ik ooit een heel jaar afzien en msn niet instaleren terwijl de stagiaire het jaar erna het meteen installeert![]()
Voor de sociale contacten hè!quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 23:11 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
idd,
10 minuten nadat ik mijn PC had op mijn werk draaide ik ICQ, MSN en Yahoo messenger al
Jeetje wat een dictators!quote:Op woensdag 1 september 2004 07:26 schreef Xilantof het volgende:
ik heb helemaal geen internet op m'n werkpc, alleen outlook doet het. de rest hebben ze goed afgesloten
Slowchatten via de mail dus....quote:Op woensdag 1 september 2004 07:26 schreef Xilantof het volgende:
ik heb helemaal geen internet op m'n werkpc, alleen outlook doet het. de rest hebben ze goed afgesloten
quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 23:10 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ja zo iets. Zodat fokkers ernaar kunnen verwijzen en alles netjes bij elkaar staat. zodat newbies kennis kunnen vergaren, etc.)
[..]voor mezelf hoef ik het niet te doen, ik heb 30 cm dik pak A4tjes met hints, tips en ideetjes; dit is zuiver voor anderen bedoeld. Netjes bij elkaar en in het nederlands voor hen die het engels niet machtig zijn...
En ik gebruik geen MS Office
Ik gebruik gratis Openoffice
mooi zoquote:Op woensdag 1 september 2004 14:13 schreef dawg het volgende:
Ik ben al 9 mnd en 3,5 week rookvrij.![]()
![]()
ik heb het ook 2 dagen volgehoudenquote:Op woensdag 1 september 2004 14:13 schreef dawg het volgende:
Ik ben al 9 mnd en 3,5 week rookvrij.![]()
![]()
Het waren zeker wel 2 fantastische dagen?quote:Op woensdag 1 september 2004 18:23 schreef Re het volgende:
[..]
ik heb het ook 2 dagen volgehouden![]()
Ik heb zojuist tien fantaaaaastische minuten achter de rugquote:Op woensdag 1 september 2004 18:45 schreef dawg het volgende:
[..]
Het waren zeker wel 2 fantastische dagen?
Als iemand neatimage in een flesje zou weten te krijgen zou ie er schathemeltjerijk van wordenquote:Op woensdag 1 september 2004 21:37 schreef Ymke het volgende:
k heb net mijn zelfportretjes door neatimage gehaald , ik zie dr gelijk stukken beter uit
Tot je een keer meegaat naar de meet, en niemand je herkentquote:Op woensdag 1 september 2004 21:37 schreef Ymke het volgende:
k heb net mijn zelfportretjes door neatimage gehaald , ik zie dr gelijk stukken beter uit
Zeg ik gewoon dat ik mijn zusje benquote:Op woensdag 1 september 2004 21:47 schreef Offy het volgende:
[..]
Tot je een keer meegaat naar de meet, en niemand je herkent![]()
Tvp-tje!
oe!quote:Op woensdag 1 september 2004 21:51 schreef Ymke het volgende:
Mijn vriend heeft vandaag voor mij in mijn huiskamer een stang aan het plafond bevestigd waaraan ik lakens/doeken kan hangen , ik heb 5 modellen weten te strikken die voor mij willen poseren , dus de wintermaanden gaan goed besteed worden
gaafquote:Op woensdag 1 september 2004 21:58 schreef Ymke het volgende:
Van mijn nichtje en froosje en mijn vriendin denk ik wel , de rest zijn mijn collega's dat moet ik dan even vragen , ik denk niet dat het echt een probleem wordt.
Dus als je ergens in een ziekenhuis terecht komt met allemaal verschillende kleuren lakens weet je meteen waar Ymke werktquote:Op woensdag 1 september 2004 22:15 schreef Ymke het volgende:
Lakens zijn nu aan het verven in de wasmachine , heb al een hoop kleurtjes ( toch wel handig dat werken in een zh )
quote:Op woensdag 1 september 2004 23:08 schreef Ouwesok het volgende:
Kijk eens aan mensen, hij staat ersticky en wel Fotografie howto's (groeidocument)
Content kun je dus in dit topic ter review aanleveren, als we er enthousiast over zijn mikken we het erbij.
Wat vinden we er tot zover van
ga er niet van uit dat er allemaal maar fotoshop trukjes in komen te staanquote:Op donderdag 2 september 2004 11:09 schreef Robertje het volgende:
Wel handig...ik ben een Photoshopsukkel namelijk
op?quote:Op donderdag 2 september 2004 17:47 schreef Shark.Bait het volgende:
Balen zeg
Wilde bij kamera express een Nikkor 24mm f/2.8 ai MF objectief scoren voor 75 euro, blijkt dat ze die dingen al verkocht hebbeb
helaasquote:Weet iemand van jullie waar ik in de regio Leiden infrarood film kan scoren?
mooi klein sokje ouwe, zelf gemaakt?quote:Op donderdag 2 september 2004 01:11 schreef Ouwesok het volgende:
De sok is nu toch echt aan een scanner voor middenformaat toe. Met de flatbed is dit zo ongeveer de opbrengst van een print uit een 6*6-negatief:
[afbeelding]
Mamiya C330 + Sekor 4,5/135mm F=8 VericolorIII
Maar de Epson komt in zicht
De vakantie was lekker warmquote:Op donderdag 2 september 2004 18:35 schreef dawg het volgende:
pea!!
Hoe was de vakantie?
Enne, ga je mee minimeeten met luap offy en mij?
Mag jij zeggen wanneer en waar.
oeh, het weekend, dan moet ik ff de plannen met de familie overleggen als die weer thuis zijn. 's morgens, 's middags, 'savonds?quote:Op donderdag 2 september 2004 18:39 schreef dawg het volgende:
Wat dacht je van aankomende zaterdag?
Dan is het ook nog lekker weer.
Ik laat je later nog wat weten. Ik ga nu een stukkie toerenquote:Op donderdag 2 september 2004 18:44 schreef dawg het volgende:
uhh, liefst begin van de avond, mooier licht enzo.
Ik wil anders ook wel volgende week, als dat voor jou (jullie) makkelijker is, maar zaterdag is het wel zeker nog mooi weer, vandaar.
quote:Op donderdag 2 september 2004 18:11 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
mooi klein sokje ouwe, zelf gemaakt?
Ik ben er zelf ook razend benieuwd naar in hoeverre het spul zich fatsoenlijk laat scannen en bewerkenquote:Komen wel mooie platen uit die mamamya, ben benieuwd naar de meetplaten
da's koffiedik kijken; het was een occasion objectiefquote:Op donderdag 2 september 2004 17:48 schreef Xilantof het volgende:
op?
en krijgen ze die niet meer binnen dan?
jammer....quote:helaasweet ik niet.
Ik kan zaterdagquote:Op donderdag 2 september 2004 18:48 schreef dawg het volgende:
oki
Lijkt me niet echt iets voor vakantiefoto's he? Zijn het er misschien genoeg voor een nieuw topic?quote:Op donderdag 2 september 2004 22:43 schreef Re het volgende:
nou heb ik een paar foto's van Auswitz die ik wel ergens wil plaatsen maar waar?
ja het zijn er genoeg (50), ik zal er een paar posten (krijg ze niet geupload naar mijn foto site op een of andere manier)quote:Op donderdag 2 september 2004 22:48 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Lijkt me niet echt iets voor vakantiefoto's he? Zijn het er misschien genoeg voor een nieuw topic?
Ik wacht met spanning af.quote:Op donderdag 2 september 2004 22:51 schreef Re het volgende:
[..]
ja het zijn er genoeg (50), ik zal er een paar posten (krijg ze niet geupload naar mijn foto site op een of andere manier)
ik ga maar een topicje openen dan
niet te groot, maar het lukt gewoon niet, dus dan maar naar planetquote:Op donderdag 2 september 2004 22:56 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik wacht met spanning af.Te groot formaat voor je fotosite?
trouwe fan van een voetbal club uit Veghelquote:Op donderdag 2 september 2004 23:21 schreef Ouwesok het volgende:
Zow, de instellingen van mijn flatbed een tikkie aangepast en toen was er al beter chocola van de scans te maken. We fröbelen gewoon gezellig door
[afbeelding]
eigenlijk nog helemaal geen beroerde scanner die ouwe trouwe Umax 1220
quote:Op woensdag 1 september 2004 14:01 schreef Ymke het volgende:
ff heeeeeeeeeel erg offtopic. m-niki en dawg hoe gaat het met het niet roken??
Ik ben de anderhalf jaar gepasseerdquote:Op vrijdag 3 september 2004 16:46 schreef m-niki het volgende:
[..]
![]()
9 maanden en 1 dag rookvrij hiero!! Beste wat me ooit is overkomen gnagna..en jij Ymke???
(ik zag dat je ook al behoorlijk ver bent toch?)
quote:Op vrijdag 3 september 2004 11:39 schreef exile0000 het volgende:
"Two hours remaining teams, two hours construction time remaining, thank you!"
quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 10:32 schreef Shark.Bait het volgende:
geintje PdeHoog.. leuke vakantie gehad? Fijn aan het teruglezen?
Grrrr scrapheap idd, moet ik er weer mee geconfronteerd worden dat ze Discovery al weer geruime tijd geleden van de kabel gehaald hebben. Moet ik dus steeds dat geweldige programma missenquote:Op vrijdag 3 september 2004 11:39 schreef exile0000 het volgende:
Spannend hoorquote:Over 2 uur ga ik eindelijk mijn Canon Powershot S1IS hebben. Ik miste eergisteren de postbode net en gisteren had ik geen tijd, dus straks lekker mijn camera van het postkantoor ophalen!!!
Hé, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, en dat je maar een grote meid mag wordenquote:Op vrijdag 3 september 2004 18:59 schreef Oceanonix het volgende:
Ach dan feliciteren jullie mij toch. Want ik ben vandaag jarig
Dank je welquote:Op vrijdag 3 september 2004 19:27 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
Hé, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, en dat je maar een grote meid mag worden![]()
![]()
![]()
En? En? En? En?quote:Op vrijdag 3 september 2004 11:39 schreef exile0000 het volgende:
Over 2 uur ga ik eindelijk mijn Canon Powershot S1IS hebben. Ik miste eergisteren de postbode net en gisteren had ik geen tijd, dus straks lekker mijn camera van het postkantoor ophalen!!!
Lekker heel het weekend mee spelen
En natuurlijk gaan jullie snel wat van mijn werk terugzien op Fok!
* Bowiefan is ook erg benieuwd naar nachtlicht opname'squote:Op vrijdag 3 september 2004 19:46 schreef rique het volgende:
Ik heb het deze week zo druk gehad met mijn nieuwe baan dat mijn S1 nog weinig daglicht heeft gezienDit weekend beter!
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 3 september 2004 18:59 schreef Oceanonix het volgende:
Ach dan feliciteren jullie mij toch. Want ik ben vandaag jarig [afbeelding]
U is jarig?quote:Op vrijdag 3 september 2004 19:29 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Dank je wel![]()
Gaaf man !quote:Op vrijdag 3 september 2004 23:01 schreef PdeHoog het volgende:
Stel....je zit in Londen.....je laatste avond daar.......je ziet een man met zijn (klein)dochter en wat kleine beestjes rondom.....wat doe je dan?
Juist! Je maakt gebruik van de situatie en probeert foto's van de beestjes te maken:
nee, ik vond dit niets voor het vakantiekiekjes-topic, vandaar maar even hier
#1: op slechts een halve meter afstand van mijn schoen
[afbeelding]
[afbeelding]
Beetje jammer van het hoge standpunt, maar ik wilde de diertjes niet verstoren verder. Het was tevens donker, dus lage sluitersnelheden ondanks dat ik de ISO-waarde al had teruggeschroefd naar 400 ISO.
Thnxquote:Op vrijdag 3 september 2004 23:12 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Gaaf man !![]()
Op zich een prima frame, vind je het een ramp wanneer ik de boel her en der wat aanvul voordat ie in dat topic gaatquote:Op zaterdag 4 september 2004 00:11 schreef Shark.Bait het volgende:
Heren moderators, is dit iets voor het topic? (pas aan waar het nodig is--ik ben voornamelijk bekend met engelse termen) En anders is het iets voor PdeHoog
diafragmadingen en zo....
Nee hoor, graag zelfsquote:Op zaterdag 4 september 2004 00:19 schreef Ouwesok het volgende:
Op zich een prima frame, vind je het een ramp wanneer ik de boel her en der wat aanvul voordat ie in dat topic gaat
Ik gaat zo eerst wel ff een nachie slapenquote:Op zaterdag 4 september 2004 00:21 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Nee hoor, graag zelfs
Misschien leer ik er iets van.
Ik moet toch ergens beginnen
NP; ik wilde dat posten voordat ik maandag met vakantie ga, anders vergeet ik het en komt er niets van.quote:Op zaterdag 4 september 2004 00:28 schreef Ouwesok het volgende:
Ik gaat zo eerst wel ff een nachie slapen
Huh? Mijn naam wordt gebruikt! Waarom? Ik ben onschuldigquote:Op zaterdag 4 september 2004 00:11 schreef Shark.Bait het volgende:
Heren moderators, is dit iets voor het topic? (pas aan waar het nodig is--ik ben voornamelijk bekend met engelse termen) En anders is het iets voor PdeHoog
Ah kijk... dat is de info die ik kan gebruiken... wacht maar even de info van ouwesok af, dan kan je daar feedback op geven, dat is misschien handiger. (okee, slecht excuus, ik heb even weinig tijdquote:Op zaterdag 4 september 2004 00:25 schreef Bowiefan het volgende:
En doe het iets verduidelijken a.u.b.
Denk dat je zo hier en daar wat informatie hebt weggelaten die ik nodig heb om het echt te kunnen snappen
Die entry van mij is handig voor mensen met het degelijke handwerk (manual focus camera), niet de volauto-high tech spul (die geen rekening houdt met de scherptediepte die je kan winnen met hyperfocale manipulatie--hoewel bronnen vermelden dat canon een optie heeft om aan te geven hoeveel meter diep jij je DOF moet hebben...quote:Op zaterdag 4 september 2004 00:33 schreef PdeHoog het volgende:
Huh? Mijn naam wordt gebruikt! Waarom? Ik ben onschuldig![]()
Scherptediepte is goed. Veel scherptediepte is leuk
. Digicams produceren geen scherptediepte tenzij de macrostand wordt gebruikt
.
Ik wacht wel ff op Herr Sock, het is ook al laat voor mij om nog te verduidelijkenquote:Op zaterdag 4 september 2004 00:35 schreef Shark.Bait het volgende:
Ah kijk... dat is de info die ik kan gebruiken... wacht maar even de info van ouwesok af, dan kan je daar feedback op geven, dat is misschien handiger. (okee, slecht excuus, ik heb even weinig tijd)
...of je moet even zeggen wat je niet precies begrijpt, dan kan ik dat verduidelijken
quote:Op zaterdag 4 september 2004 00:39 schreef Bowiefan het volgende:
Ik wacht wel ff op Herr Sock, het is ook al laat voor mij om nog te verduidelijken![]()
(en ik kan zo heerlijk vaag zijn in mijn taallgebruik)
Oei....allemaal moeilijke termen hoorquote:Op zaterdag 4 september 2004 00:38 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Die entry van mij is handig voor mensen met het degelijke handwerk (manual focus camera), niet de volauto-high tech spul (die geen rekening houdt met de scherptediepte die je kan winnen met hyperfocale manipulatie--hoewel bronnen vermelden dat canon een optie heeft om aan te geven welke afstand je DOF moet hebben...
* PdeHoog checkt profielquote:Op zaterdag 4 september 2004 11:49 schreef Oceanonix het volgende:
maar je kunt natuurlijk altijd in mijn profiel kijken![]()
Beter laat dan nooit, maar nog GEFELICITEERD!!!quote:Op zaterdag 4 september 2004 11:49 schreef Oceanonix het volgende:
Bedankt iedereen voor de felicitaties. Was gisteren niet in staat om ff te reageren had last van acute verjaardagsstress![]()
Tja en de hoeveelste keer dit mijn 18e verjaardag is ga ik natuurlijk niet vertellen.
maar je kunt natuurlijk altijd in mijn profiel kijken![]()
Shark.Bait / Ouwesok leuk verhaal over het diafragma. Zal binnenkort wat foto's posten die het verhaal ondersteunen.
Het is meer dat op basis van het goede fundament door Ouwesok gelegd heel wat moois te bouwen is.quote:Op zaterdag 4 september 2004 17:39 schreef Xilantof het volgende:
ik dacht "goh, Ouwesok heeft iets moois neer gezet"
maar Ultra_Ivo had nog wat aan te merken![]()
hehehquote:Op zaterdag 4 september 2004 17:42 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Het is meer dat op basis van het goede fundament door Ouwesok gelegd heel wat moois te bouwen is.
Ivo
Inhoudelijk klopt het verhaal van ultra-ivo helemaalquote:Op zaterdag 4 september 2004 17:39 schreef Xilantof het volgende:
ik dacht "goh, Ouwesok heeft iets moois neer gezet"
maar Ultra_Ivo had nog wat aan te merken![]()
Ik gebruik die techniek nog altijd. Vooral als je met je neus voor je onderwerp staat en niet wil dat je onderwerp merkt dat je gaat fotograferen levert dit leuke platen op. Met name uit de categorie 'betrapt'. Op het moment heb ik geen goed voorbeeld bij de hand, als ik er eentje vind zal ik 'm posten.quote:Op zaterdag 4 september 2004 17:50 schreef Ouwesok het volgende:
Toen dingen als autofocus nog helemaal niet in zwang waren had je voor standaardlenzen en korter ook wel een zgn snapshotinstelling die als grondslag had dat bij reportagewerk de meeste actie zich op een afstand van tussen de 1 en 4 meter van je camera afspeelt. Met de scherptediepteindex is dat bereik heel makkelijk in te stellen en wanneer zich 'iets' voor je neus afspeelt is het simpelweg een kwestie van richt'n en schiet'n. Met name degenen die in staat waren een Leica met één hand te bedienen hadden zich deze techniek goed meester gemaakt. Na de nodige oefening kun je zelfs 'uit de heup' schieten, ouwe reportagejongens waren er bijzonder bedreven in, die hadden sneller een goeie plaat, dan een ander zijn camera aan het oog kreeg.
Dit had ik dus ff moeten lezen voor ik gister op pad ging. Ik kwam een hele groep jonge fazanten tegen die voor me voorbij schoot. Ik heb mijn man ze nog mijn kant in laten jagen (zachtjes natuurlijk) maar die dingen zijn zo snel, ik heb ze dus niet op foto...helaas.quote:Op zaterdag 4 september 2004 16:13 schreef ultra_ivo het volgende:
Niet helemaal, er mist nog een klein puntje, ik doe een voorzet:
Hyperfocale afstand kun je ook gebruiken voor actiefotografie. Als je weet dat de actie die je wilt fotograferen binnen een beperkt gebied voor je plaatsvindt, dan stel je vooraf de afstand in zodanig dat het gehele gebied binnen je hyperfocale afstand valt. Dit doe je door de juiste combinatie van diafragma en afstand in te stellen. DIt is m.n. handig bij pannen. Je bepaalt vooraf op welk punt je wilt fotograferen (bijv. bij welke gewenste achtergrond). Je stelt erop scherp (hyperfocaal), pakt je onderwerp op als het aankomt, bij het afdrukken hou je rekening met de vertraging van je sluiter (per camera anders). Dan fotografeer je het onderwerp op de juiste plek. Dit is een gebruikelijke techniek bij manual focus camera's, heb je een camera met een relatief langzame autofocus kun je die beter uitzetten en handmatig op deze manier fotograferen.
Ivo
Hoezo gestopt? was het een demo dan?quote:Op zondag 5 september 2004 19:26 schreef Xilantof het volgende:
dat is ook baluh.
ik kom er net achter dat mijn PS er mee gestopt is
wat moet ik nu?
had ff nikon Capture geinstalleerd, mooi programma, alleen de crop werkt volgens mij alleen met een copy functie
beetje raar.
ik moet ff wat verzinnen
nee, maar denk dat het komt door een foutje op mijn pc.quote:Op zondag 5 september 2004 19:34 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Hoezo gestopt? was het een demo dan?
ik had/heb ook 7!quote:Op zondag 5 september 2004 19:40 schreef pea4fun het volgende:
Ik heb versie 7 van photoshop, die kan geen RAW aan, maar met versie 8 kan dat ook toch? Ik maak eigenlijk nooit foto's in RAW. Er zit dan een enorme vertraging op, en ik weet niet wat ik ermee aanmoet
Hm, moet ik toch eens beter kijken dan, en aan het proberen met RAW. Ik wil mijn camera opgraden naar de 7i, dan wordt ie als het goed is wat sneller, maar dan ben ik hem wel een weekje kwijt....quote:Op zondag 5 september 2004 19:46 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ik had/heb ook 7!
en die kan ook gewoon RAW aan, (ff wat downloadendan doet ie het bij jou ook)
en ik vind het wel relaxed werken.
maar ik moet maar even zoeken enzo, naar iets goed
*klik*quote:Op zondag 5 september 2004 19:49 schreef De_Warme_bakker het volgende:
www.photofiltre.com is een gratis progje te downloaden. kan evenveel als PS en is even makkelijk in gebruik. aanbeveling!
Bij de tweede optie kun je de fout maken dat vervolgens alle foto's z/w zijn. Je moet er nl wel aan denken om je cam terug te zetten in normale modus.quote:Op zondag 5 september 2004 22:46 schreef De_Warme_bakker het volgende:
geen idee
ik schiet nooit RAW. kan het wel, maar kost echt een vrachtschip aan geheugen.... EN dat trekt m'n kleine kaartje niet...
Even wat anders, wat nergens thuishoort behalve hier. Ik heb eenopdracht
![]()
Ben vanaf deze week generaal eerste klas plaatjesschieter voor de schoolkrant.
en ja, het houdt niets in... maar toch, werd gevraagd en vond het leuk.
Eerste vraag: Dat ding wordt zwart-wit gedrukt. wat is het verstandigst:
1. Schieten in kleur, en bewerken in PS of gewoon in kleur inleveren
2. Schieten op zwart-wit, al standaard instellen.
Ik neig toch naar het tweede...
ik denk dat je ze het beste in kleur in kan leveren.quote:Op zondag 5 september 2004 22:46 schreef De_Warme_bakker het volgende:
geen idee
ik schiet nooit RAW. kan het wel, maar kost echt een vrachtschip aan geheugen.... EN dat trekt m'n kleine kaartje niet...
Even wat anders, wat nergens thuishoort behalve hier. Ik heb eenopdracht
![]()
Ben vanaf deze week generaal eerste klas plaatjesschieter voor de schoolkrant.
en ja, het houdt niets in... maar toch, werd gevraagd en vond het leuk.
Eerste vraag: Dat ding wordt zwart-wit gedrukt. wat is het verstandigst:
1. Schieten in kleur, en bewerken in PS of gewoon in kleur inleveren
2. Schieten op zwart-wit, al standaard instellen.
Ik neig toch naar het tweede...
Daar ben ik ook net achterquote:Op zondag 5 september 2004 23:16 schreef ultra_ivo het volgende:
Veel belangrijker nog is het zwart/wit denken. Je foto's komen anders over, je moet je onderwerpen anders gaan kiezen. Experimenteer eens wat met je oude foto's en kijk welke in zwart/wit sterker worden en welke zwakker.
Ivo
Af en toe zeg ik wel nuttige dingen hoorquote:Op maandag 6 september 2004 08:29 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Het is inderdaad misschien verstandiger om in kleur te fotograferen.
Wat Pdehoog zei, van b/w naar kleur gaat niet... andersom wel...
quote:Op vrijdag 3 september 2004 19:46 schreef rique het volgende:
[..]
En? En? En? En?
Ik heb het deze week zo druk gehad met mijn nieuwe baan dat mijn S1 nog weinig daglicht heeft gezienDit weekend beter!
elke keer weer sta ik versteldquote:Op maandag 6 september 2004 08:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Af en toe zeg ik wel nuttige dingen hoor
bakker heeft een nieuwe smiley ontdektquote:Op maandag 6 september 2004 08:55 schreef De_Warme_bakker het volgende:
[..]
elke keer weer sta ik versteld
Ik gok op Waterlowparkquote:Op vrijdag 3 september 2004 23:01 schreef PdeHoog het volgende:
Stel....je zit in Londen.....je laatste avond daar.......je ziet een man met zijn (klein)dochter en wat kleine beestjes rondom.....wat doe je dan?
Juist! Je maakt gebruik van de situatie en probeert foto's van de beestjes te maken:
nee, ik vond dit niets voor het vakantiekiekjes-topic, vandaar maar even hier
#1: op slechts een halve meter afstand van mijn schoen
[afbeelding]
[afbeelding]
Beetje jammer van het hoge standpunt, maar ik wilde de diertjes niet verstoren verder. Het was tevens donker, dus lage sluitersnelheden ondanks dat ik de ISO-waarde al had teruggeschroefd naar 400 ISO.
quote:Op dinsdag 7 september 2004 11:15 schreef Silent_Lucidity het volgende:
[..]
Ik gok op WaterlowparkHeb ook tig eekhoorntjes foto's. De eerste keer denk je wow wat gaaf en bijzonder en als je ze alle keren erna ook tegenkomt wordt het een stuk minder bijzonder heheh. Enne je kunt nog dichterbij hoor
Wist je dat er in het centrum van Londen ook gewoon Vossen zitten! Verder wel grappig om hier in het topic je Londen foto's verspreid te zien... heb eigenlijk bijna precies dezelfde foto's
Ook van het kerkje en het gebouw erachter, tenminste als het dat kerkje is bij Liverpoolstreetstation en die rare zetpil
quote:Op dinsdag 7 september 2004 12:12 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Ja dan hebben we het over hetzelfde kerkjeMijn vriend vond dat ik die foto in moest sturen voor de vorige wedstrijd maar ik vond hem niet mooi genoeg
Ja die eekhoorntjes zitten werkelijk overal!
hij is super toch ?quote:Op maandag 6 september 2004 19:53 schreef Xilantof het volgende:
[..]
bakker heeft een nieuwe smiley ontdekt
quote:Op woensdag 8 september 2004 17:50 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Wie vond hier fotografie ook alweer leuk???
net alemaal vlindertjes wezen fotograferen... en als je er na een half uur op blote voeten in de tuin achterkomt dat je middel op een mierenhoop staat... dan kriebelt het dus wel aan alle kanten
zekerquote:Op woensdag 8 september 2004 17:52 schreef De_Warme_bakker het volgende:
[..]
hij is super toch ?
Misschien ter ontgoocheling: Niet alleen twee-ogen fotograferen vierkant. In de jaren '70 was de 126-cassette nogal populair, die maakte negatieven van 28*28mm.quote:Op dinsdag 7 september 2004 09:53 schreef PdeHoog het volgende:
Ouwesok,
Porta07, 11 en 12 zijn wel erg gaaf geworden. Ik vind dat formaat ook leuk
.
Mijn moeder kwam gister met een oud fotoboek aanzetten. Naast het feit dat ik weer een lollige avond heb gehad door te kijken naar de kleder- en haardracht van de jaren 70, was het wel typisch: ook allemaal van die vierkantje kiekjes. Alleen zie ik mijn moeder nog niet zo'n apparaat als die twee-oog bedienen
Vergeet de 620-spoel niet!quote:Op woensdag 8 september 2004 20:34 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Misschien ter ontgoocheling: Niet alleen twee-ogen fotograferen vierkant. In de jaren '70 was de 126-cassette nogal populair, die maakte negatieven van 28*28mm.
Andere vierkante formaten:
4*4 (127-film). Is nooit echt populair geworden in Europa
24*24(rapid) Agfa's antwoord op de 126-cassette
Ook zijn er nogal wat eenvoudige camera's geweest voor 120-film, bijvoorbeeld de Agfa Isola's en camera's die 4*4 fotografeerden op 120-film (Isoly)
Overigens bedient een tweeoog eenvoudiger dan de gemiddelde wasautomaat
Dank voor het interessante verhaalquote:Op woensdag 8 september 2004 20:34 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Misschien ter ontgoocheling: Niet alleen twee-ogen fotograferen vierkant.....
Overigens bedient een tweeoog eenvoudiger dan de gemiddelde wasautomaat
Of de Mamiya meegaat naar Naarden moet ik nog even bekijken, ik heb ook nogal boze kleinbeeldplannen. Het wordt dan even kijken wat ik allemaal in mijn tas kan houdenquote:Op woensdag 8 september 2004 22:48 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dank voor het interessante verhaal. Ging twee-oog ook weer mee naar de Naarden-meet? Ik wil nou toch wel eens weten hoe dat precies werkt. Vorige keer vergeten te vragen
Ik krijg langere sluitertijden of een hoger diafragma (dus ipv 3.5 nu 5.6)?quote:Op donderdag 9 september 2004 00:26 schreef Re het volgende:
2 stops meestal met een 2x
quote:Op donderdag 9 september 2004 01:05 schreef Ouwesok het volgende:
Nog maar een keer met de tweeoog dan
[afbeelding]
en dan nog laaaaaaaaaaaaaang geleden ook denk ik toch???quote:Op donderdag 9 september 2004 01:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Jongesok II neem ik aan?
Ik ken het probleem: ik zit te twijfelen tussen analoog door blijven rotzooien en dan een EOS300v kopen (of iets vergelijkbaars) en een negatievenscanner OF een DSLR. Als je de complete investeringen op gaat tellen kom je met analoge zooi iets goedkoper uit omdat de body nou eenmaal een stuk goedkoper is. Daarentegen heb je wel materiaal- en ontwikkelingskosten e.d. en tijdsbesteding aan het inscannen.quote:Op donderdag 9 september 2004 16:30 schreef Silent_Lucidity het volgende:
-- lang verhaal --
Hiermee bedoelde ik dus eigenlijk ook dat lenzen net zo belangrijk zijn zo niet belangrijkerquote:Twee collega's waarvan ik de foto's erg mooi vind, de kleuren dan vooral in dit opzicht hebben een D100, maar ja allebei waarschijnlijk ook tering dure lichtsterke lenzen.
Ik heb een D100 (en Re trouwens ook).quote:Op donderdag 9 september 2004 19:16 schreef Silent_Lucidity het volgende:
[..]
Hiermee bedoelde ik dus eigenlijk ook dat lenzen net zo belangrijk zijn zo niet belangrijkerMaar dat kwam niet helemaal goed eruit.
Alleen manualfocus zie ik niet zo zitten bij al die springerige artiesten op het podium, ik heb het wel een tijdje gedaan maar tegenwoordig zijn de meeste bands (tenzij je singer songwriters fotografeert) steeds beweeglijker.
Voor al mijn andere fotografiebezigheden heb ik andere camera's tot mijn beschikking
zoalsquote:Op donderdag 9 september 2004 19:43 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Tot nu toe ben ik zover dat de D70 de snelheid heeft maar dat de D100 de degelijkheid heeft en wat meer professionele instellingen.
ik vind het wel geinig dat jij het ook niet weetquote:Op donderdag 9 september 2004 20:00 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Geen idee... dit hoorde nog bij de peilingen
Jongkousje, mijn dochterquote:Op donderdag 9 september 2004 01:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Jongesok II neem ik aan?
Het probleem met digicompactjes (waar ik voor het gemak even de G5 ook onder reken) vind ik de zwaar beperkte DOF. Ik zie het nu aan mijn eigen A75 en mijn OM-2 met 200 mm zoomlens. Als ik met de OM-2 iets fotografeer met diafragma 3.5 dan heb je een hele leuke DOF. Doe ik dat met de A75 dan is de rest nog steeds gewoon goed scherp, tenzij ik de macro-functie aanzet.....dan kan het opeens wel, maar alleen dichtbijquote:Op donderdag 9 september 2004 21:27 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Jongkousje, mijn dochter
Om gelijk maar even in de digiflex-scanner-discussie te springen. Afgelopen meet werd me wel weer eens duidelijk hoe leuk het fotograferen op filmpjes eigenlijk nog steeds is, vooral met zo'n 6*6-monster. Nu je voor vrij schappelijke bedragen filmscanners voor middenformaat koopt kan wat mij betreft de digiflex op de nog wat langere baan.
Komt nog bij dat ik de bodem van de mogelijkheden van mijn G5 nog niet bereikt heb, sterker nog, ik heb nog niet eens een vermoeden waar die bodem zich bevindt. In de tijd dat ik die bodem probeer te vinden kan wat mij betreft de digiflex nog wat in prijs naar beneden, ik vind ze nog een behoorlijk tikkie te prijzig.
Kan me er wel iets bij voorstellen hoorquote:Komt ook nog een andere faktor bij: Hoe leuk het fotograferen met een digicam ook is, ik mis er een bepaalde 'thrill', een bepaald gevoel bij dat ik bij het fotograferen met een filmpjescamera wél heb. Dat gevoel is op de een of andere manier niet technisch te vertalen, het zit niet in dingen als ruis, shutterlag of welke eigenschap van een digitale camera dan ook.maar da's allemaal geheel persoonlijk
't Is eigenlijk meer bij de opname zelf. Het moet allemaal in één keer kloppen als je met een middenformaatcamera fotografeert, en dat brengt een zekere gezonde spanning met zich mee. Iedere opname kost tijd en geld en die twee wil je maar in zeer beperkte mate verkwastenquote:Op donderdag 9 september 2004 22:25 schreef PdeHoog het volgende:
Kan me er wel iets bij voorstellen hoor. Het is toch een zekere mate van spannend als je de spullen bij de fotograaf op gaat halen om dan thuis eindelijk het eindresultaat te bekijken en vervolgens boos te worden omdat het niet is geworden wat je had gehoopt qua kleuren e.d.
quote:Ga eens naar Fok! FOT forum en lees de posts van OuweSok, die vent weet van wanten en als leecher leer ik ook heel veel van hem.
http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=10349quote:Op vrijdag 10 september 2004 11:51 schreef dawg het volgende:
Welk topic PdeHoog?
Hehehehehequote:Op vrijdag 10 september 2004 13:04 schreef Ouwesok het volgende:
Wat de neuk is DPZ
Stiekem wist ik het welquote:Op vrijdag 10 september 2004 13:11 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hehehehehe
Je wordt nog eens beroemd buiten de FOK-grenzen
wat is er dan precies zo erg aan dpzquote:Op vrijdag 10 september 2004 13:37 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Stiekem wist ik het wel.waar dat dpz voor stond
Ik heb er een hele tijd terug eens naar gekeken, ik heb op het hele internet geen beter argument kunnen vinden om fotografie terstond aan de wilgen te hangen en uit mijn leven te bannen dan DPZ.en nu hoop ik dat ik op DPZ binnen een uur te boek sta als de grootste hufter die de aardkloot ooit heeft voortgebracht
quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:37 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Stiekem wist ik het wel.waar dat dpz voor stond
Ik heb er een hele tijd terug eens naar gekeken, ik heb op het hele internet geen beter argument kunnen vinden om fotografie terstond aan de wilgen te hangen en uit mijn leven te bannen dan DPZ.en nu hoop ik dat ik op DPZ binnen een uur te boek sta als de grootste hufter die de aardkloot ooit heeft voortgebracht
De algehele toonzetting vond ik destijds uitzonderlijk negatief. Vooral richting hen die net fotografie ontdekt hebben als liefhebberij was men nou niet bepaald stimulerend en enthousiasmerend, maar eerder hooguitdeboomdoenerig en afzeikerig bezig.quote:Op vrijdag 10 september 2004 13:45 schreef capibar het volgende:
[..]
wat is er dan precies zo erg aan dpz![]()
quote:Op vrijdag 10 september 2004 16:39 schreef dawg het volgende:
PdeHoog heeft het me héél goed uitgelegd op de vorige meet, over DPZ.
Weet je nog wat ik bedoel Peter?![]()
Oh ja.....quote:Op vrijdag 10 september 2004 16:45 schreef dawg het volgende:
* Dawg Peter lichtje geeft..
Het was iets met tweakers & camera's.
quote:Op vrijdag 10 september 2004 16:52 schreef dawg het volgende:
Toch niet zo onschuldig?
* PdeHoog meldt zichquote:Op vrijdag 10 september 2004 17:19 schreef De_Warme_bakker het volgende:
volledig offtopic: kan ik een FOT-user blij maken met een gmail-account misschien?
Wel meer dan een ookquote:Op vrijdag 10 september 2004 17:39 schreef De_Warme_bakker het volgende:
pdehoog heeft een mailtje
crossposten isquote:Op vrijdag 10 september 2004 18:46 schreef Xilantof het volgende:
(ff leuk crossposten)
Dat liedje van Kwik en flupke!quote:Op zaterdag 11 september 2004 08:29 schreef PdeHoog het volgende:![]()
Kwik en Flupke blijven leuk
No problemquote:Op zaterdag 11 september 2004 11:52 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Maar natuurlijk ken ik dat nog
Onze belgische vriendjes hehehe ....
oke en bedankt Rique nu krijg ik het de rest van de dag niet meer uit mijn hoofd!
quote:Op zaterdag 11 september 2004 12:18 schreef Bowiefan het volgende:
Bolke, Bolke, Bolke de beer
Daar is ie weer, daar is ie weer
quote:Op zaterdag 11 september 2004 12:36 schreef rique het volgende:
Vriendin van Rique: Wat ben je aant neuriën Rique?
Rique: Gewoon, Bolke de beer, hoezo?
Vriendin van Rique:
quote:Op zaterdag 11 september 2004 11:35 schreef Silent_Lucidity het volgende:
Fokke en Sukke
Enne nog gefeliciteerd Pea
Leuk speelgoed Bowiefanquote:Op zondag 12 september 2004 00:03 schreef Bowiefan het volgende:
Tjeee, stil in de slowchat
Zal ik het maar weer omhoogschoppen dan met mijn gespam?
Eigenlijk moet dit in het meettopic, want het was vandaag tijd voor een micromeet met ouwesok.
We zijn de OVP in geweest, en voor mij was het primaire doel, de eerste serieuse sessie met mijn nieuwe aanwinst; de Canon S1 IS.
Onderstaand een greep uit de resultaten, foto's zijn allemaal slechts verkleint tot 550 breed en iets mindere kwaliteit (voor de bestandsgrootte)
We beginnen met een margriet:
[afbeelding]
Een kickvorsch:
[afbeelding]
Een bak herrie:
[afbeelding]
Wilde Konickpaarden
[afbeelding]
Nog een margriet, iets anders van kleur
[afbeelding]
Nog meer groot wild
[afbeelding]
Prachtige flevoluchten
[afbeelding]
U zult begrijpen dat ik zeer tevreden ben over mijn recent aanschafsel
Kijk hem er eens blij mee zijnquote:Op zondag 12 september 2004 00:05 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Leuk speelgoed Bowiefan. Ziet er goed uit
Ik wilde dus dat beest vanuit een lage positie fotograferen, maar ze kwam steeds dichterbij.quote:Op zondag 12 september 2004 00:08 schreef Ouwesok het volgende:
Kijk hem er eens blij mee zijn
[afbeelding]
Je wil niet weten wat ie hier fotografeert
quote:Op zondag 12 september 2004 00:08 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Kijk hem er eens blij mee zijn
[afbeelding]
Je wil niet weten wat ie hier fotografeert
Ik had de hele bups bij mequote:Op zondag 12 september 2004 00:20 schreef PdeHoog het volgende:
Zo'n klein cameraatje en dan zo'n tas
* PdeHoog kijkt Bowiefan lief aanquote:Op zondag 12 september 2004 00:26 schreef Bowiefan het volgende:
[..]
en een heel leuk telecovertertje![]()
staat een heel verhaal op dusquote:toko mc auto tele converter 2x for om japan
nette foto Sok!quote:Op zondag 12 september 2004 00:44 schreef Ouwesok het volgende:
Zo kan ie ook
[afbeelding]
Ik ben er maar even bij het gras ingedoken
Ik heb helemaal niks, geen lenzen, geen filters ,geen spiegelreflexquote:Op zondag 12 september 2004 09:54 schreef Xilantof het volgende:
echt zo erg![]()
ik word hebberig van dit subforum
op houden allemaal! NU!
zie ik weer een topic over filters, tja, een mooie pola of IR filter zou ik wel willen, en ik houd me mond maar over alle mooie lenzen enzo![]()
quote:Op zondag 12 september 2004 10:12 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niks, geen lenzen, geen filters ,geen spiegelreflex![]()
Dank je , dat had ik even nodigquote:
Maar je kan wel mooie foto's makenquote:Op zondag 12 september 2004 10:12 schreef Ymke het volgende:
[..]
Die +waarde op een voorzetlens is het aantal dioptrieén, en houdt sterk verband met de vergrotingsmaatstaf die je er mee haalt. Zodra je S5000 een filtervatting heeft, is elke voorzetlens in principe geschikt voor je S5000 als ie in elk geval de goeie maat heeft (en daarvoor zijn hele handige adaptertjes te koop)quote:Op zondag 12 september 2004 11:41 schreef De_Warme_bakker het volgende:
effe iets heeeeeel anders... maar daar is de slowchat dan ook voor bedoeld...
Ik lees geregeld van Ouwesok, henkje pietje keesje en klaasje, enz enz enz. over een voorzetlens.
dat heeft iemand een voorzetles +3 bijvoorbeeld.
Wie kan mij uitleggen wat een voorzetlens is, waar die +3 voor staat (heb wel een vermoeden) en wat zo'n ding ongeveer zou kosten. voor een Fuji S5000
Na een zeer meevallende verjaardagscollecte (en doel ik niet op de bus op de meet) had ik mezelf beloofd dat wanneer die erg dicht bij de 400 eur zou komen op http://www.tweakers.net/pricewatch/77560 ik zou gaan zoeken naar een winkel/webshop die mij aanstond.quote:Op zondag 12 september 2004 09:06 schreef De_Warme_bakker het volgende:
vette foto's bow!
vette camera ook!!! wat betaal je er nu voor? Ik heb er een aantal maanden ook nog naar gekeken, maar die 580 euro was me toen teveel
het was niet speciaal voor jou bedoeld hoor. maar gewoon als reactie op veel in dit Subforum, maar ik wilde geen ander topic er mee vervuilen, dus dan maar in de SCquote:Op zondag 12 september 2004 10:12 schreef Ymke het volgende:
[..]
misschien dat die in het wedstrijd topic staanquote:Op zondag 12 september 2004 16:56 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Vind ze wel goed, maar ik zie de Werk-In-Uitvoering nergens in terug...
Sjah ik zou toch voor de schoudertas gaan. Behalve dat dat veiliger is, is het ook makkelijker werken. Ik vind een camera in een rugtas behoorlijk vervelend. Zie je iets moois, eerst je rugtas uit, tas open, camera eruit, tas tussen je benen, foto maken, camera in tas, tas op je rug, heel hard rennen achter je klasgenootjes aan.quote:Op zondag 12 september 2004 18:34 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Als ik volgende week naarRoma
zal gaan, neem ik toch maar mijn camera mee. ben wel een beetje bang... je weet maar nooit, maar zo'n kans laat ik ook niet schieten... Ik neem em dus toch wel mee.
Maar nu... Ik neem een tas mee. ik heb een schoudertas en een rugzak. Welke nou verstandiger zou zijn... geen idee. de rugzak zit op mijn rug, dus buiten zichtsbereik, en in een rij kan dat... ik weet het niet, suggereer maar.
foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]
heeft iemand er een ideetje over?
dat is het TGV station bij Lyon (frankrijk) van Calatrava (werkelijk een briljante architect!)quote:Op zondag 12 september 2004 18:29 schreef De_Warme_bakker het volgende:
ziet er goed uit. wat is het voor een gebouw?
Wist ik het maar, dan zette ik hem weer aanquote:Op zondag 12 september 2004 22:49 schreef Ymke het volgende:
Navond, waarom doet photobucket het niet?
Ligt het er al lang uit?quote:Op zondag 12 september 2004 22:52 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Wist ik het maar, dan zette ik hem weer aan [afbeelding]
gewoon je foto's op je eigen webspace zetten...quote:Op zondag 12 september 2004 22:49 schreef Ymke het volgende:
Navond, waarom doet photobucket het niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |