Lijkt me een prima idee om een tipstopic voor volslagen nieuwbakken fotografen aan te maken. Storm eens brain hoe je het precies wilt gaan inkleden, de tips moeten namelijk wel betrekking hebben op een foto en niet verworden tot vragen als 'Is die P voor als ik in Portugal fotografeer en de A voor in Oostenrijk en waar zet ik 'm in Italië opquote:Op vrijdag 6 augustus 2004 12:35 schreef m-niki het volgende:
misschien krijg ik nu wel heel erg veel mensen op mijn dak, maar ik struin zo eens door het 'beoordeel mijn foto' topic en zie daar toch veel foto's staan van mensen die echt voor het eerst een foto maken en die foto dan in het topic gooien. Niemand is dan ook onverdeeld enthousiast over die foto's (te donker, tegen het licht in, oersaai onderwerp bv.). Ik vind dat persoonlijk erg zonde van zo'n topic, maar neem het de beginnende fotograaf niet kwalijk (alle begin is moeilijk).
Daarom stel ik voor om een topic te openen, wat gaat over de allereerste foto's, de probeerseltjes...in de trant van: had ik hier wel de goede sluitertijd Of: wat kan hier beter aan? Een soort van "wie heeft er tips voor mij" topic, in plaats van een "beoordeel deze foto" topic (voel het nuance verschil)...
idee of nee???
nou, vooruit dan maar weer.....quote:Op zaterdag 7 augustus 2004 17:56 schreef Xilantof het volgende:
mag ik ouwesok bedanken voor het topic over meetzoekers.
oei brainstormen... nou ik zat dus te denken aan een topic waar je foto's kunt posten waar je zelf het gevoel bij hebt dat ze nog niet helemaal 'af' zijn Wat dat inhoudt mag de poster zelf beslissen, het zou een zeer laagdrempelig topic kunnen worden. Het 'beoordelen' valt ook meteen weg, hoewel het wel in de picture blijft, je vraagt toch om een soort van beoordeling, maar dan niet in de vorm "mooi - niet mooi" gegoten, maar meer in tips dus om het beter te doen, een ander ziet toch weer andere dingen en degene die de foto instuurt voelt zich niet op zijn teentjes getrapt. Om te voorkomen dat het een vragentopic wordt over het fototoestel, kan in de openingspost verwezen worden naar de topics over de camera's zelf.quote:Op vrijdag 6 augustus 2004 17:06 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Lijkt me een prima idee om een tipstopic voor volslagen nieuwbakken fotografen aan te maken. Storm eens brain hoe je het precies wilt gaan inkleden, de tips moeten namelijk wel betrekking hebben op een foto en niet verworden tot vragen als 'Is die P voor als ik in Portugal fotografeer en de A voor in Oostenrijk en waar zet ik 'm in Italië op'
Alles aan de hand van foto's dus waarbij het voor de novice de uitdaging is om zo snel mogelijk te leren en voor de kopstukken om iemand in zo weinig mogelijk zetten te leren plaatjes maken.en zo hebben we er allemaal wat aan
Je mag hem helemaal zelf openenquote:Op woensdag 11 augustus 2004 13:51 schreef m-niki het volgende:
Hayk: ja, ik denk dat ik dat wel zo'n beetje bedoel ja!
modjes: is het wat??? en moet ik het dan zelf openen of doen jullie dat???
Bedoel je zoiets als dit: De historie van Ouder(s)quote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:34 schreef Hayk het volgende:
Een ander ideetje uit mijn koker dan.... Een (sticky)topic met linkjes... Is het misschien ook een idee om een lijst met de 'grote' topics te maken? Een 'het grote topic-topic', zegmaar? Want ik zie regelmatig dezelfde soort topics op slot gaan.... :S
daar heb je een punt (hoewel ik persoonlijk IMHO dus, vindt dat dat topic dat nu ook is, terwijl ik dat mooie dus heel af en toe maar zie langskomen...)quote:Op woensdag 11 augustus 2004 21:34 schreef Hayk het volgende:
M-Niki, het lijkt me een goed plan, al vraag ik me af of de 'beoordeel hier mijn foto'-topic niet verwatert tot een 'mooi hoor!'-topic....
Ik zag het meer als een uitleg topic dan als een vragen topic.quote:Op donderdag 12 augustus 2004 12:07 schreef Xilantof het volgende:
Oceanonix, ik weet niet of dat zin heeft.
ik vraag me af hoeveel vragen er zijn over dat specifieke onderwerp.
of beter: er zullen wel vragen komen, maar hoe snel zullen er ook offtopic vragen gesteld gaan worden.
bovendien is het ook een deel subjectief...
denk ik
* Hayk maakt vast bookmarkje aan voor het nieuwe topic...quote:Op donderdag 12 augustus 2004 12:44 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Ik zag het meer als een uitleg topic dan als een vragen topic.
Ik heb nog een basiscursus fotografie liggen en daar wilde ik af en toe een onderwerp uitpakken.
Die cursus heeft er bij mij toe geleid dat ik de auto-functie op mijn camera nauwelijks nog gebruik. Bovendien weet je dan wat je automatische programma's doen en waarom.
Op zich zijn er duidelijke verschillen tussen het bestaande 'beoordeel mijn foto topic' en het nieuw aan te maken 'help me mijn foto te verbeteren'quote:Op donderdag 12 augustus 2004 12:34 schreef Hayk het volgende:
@m-niki: Hmmm... Misschien ben ik ook nog wat heen & weer aan het zwalken tussen de bedoeling van de twee topics. Is het handig om even goed duidelijk te maken dat het WIP-topic is voor vragen over verbeteren? Want ik merk zelf dat als ik wat aan het nadenken ben over de twee topics, ik al snel ga modderen en 't een grote hoop wordt van chaotisch gedoe...
Megapixelquote:
Hier is 'ie 1544 x 1024quote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:10 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Megapixel![]()
Hij is 580X874
ik ga het aanmaken hoor, eerst nog op zoek naar een geschikte foto..en misschien dat de openingspost van het "beoordeel mijn foto"-topic dan wellicht ook aangepast moet/kan worden?? Dat laat ik over aan ouwesok/fotoloog* (doorhalen wie zich niet geroepen voelt )quote:Op donderdag 12 augustus 2004 18:47 schreef dawg het volgende:
Aanmaken dan maar?
edit: 2000ste post!!!
Hmmzzquote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:18 schreef Offy het volgende:
[..]
Hier is 'ie 1544 x 1024
Ga je gang,m-nikiquote:Op donderdag 12 augustus 2004 19:18 schreef m-niki het volgende:
[..]
ik ga het aanmaken hoor, eerst nog op zoek naar een geschikte foto..en misschien dat de openingspost van het "beoordeel mijn foto"-topic dan wellicht ook aangepast moet/kan worden?? Dat laat ik over aan ouwesok/fotoloog* (doorhalen wie zich niet geroepen voelt )![]()
Mee eens....ik probeer ze al zover te krijgen, maar er wordt op gereageerd met "ik heb er geen zin ïn"quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 11:27 schreef Rewimo het volgende:
Dit topic kan wel wat Iejoortjes gebruiken
Fotografeer je woonplaats....
Ik ben al sinds maandag bezig om deze personen the Never Ending Story van de reziser uit te leggen. Nu ben ikquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 22:06 schreef m-niki het volgende:
dit is niet alleen het geval in fotografeer je woonplaats...ook in beoordeel mijn foto zitten personen die de woede van anderen op de hals halen door grote foto's neer te zetten en dan overdreven boos reageren als er wat van gezegd wordt.....
heel erg jammer van zo'n topic!!!
quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 22:09 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Ik ben al sinds maandag bezig om deze personen the Never Ending Story van de reziser uit te leggen. Nu ben ik![]()
en
![]()
zielig he???
Het huisdier is inmiddels toegevoegd.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 22:17 schreef Oceanonix het volgende:
en dan worden ze morgen nog boos ook als ze geen reactie op hun foto's hebben.......
*zucht* *ik mis Ieoor* *zucht*
niet onredelijk toch?quote:******************Voorstel************************
ik vond dit in de eerste weken dat ik op FOK! fotografie rondspeurde een erg leuk topic, leerzaam enzo. Nu moet je eerst 10 te grote foto's doorworstelen (vaak zonder onderwerp) en 100 reacties dattie te groot is. Begrijpelijk, ik kan er ook gek van worden, maar het verpest het hele topic. Daarom stel ik een regel voor, die extra aan het topic en ook de openingspost moet/kan worden toegevoegd:
- wanneer een foto groter is dan 550 pixeltjes in de breedte, wordt deze foto niet beoordeeld
Het doel van het topic is: Beoordeel mijn foto. Niemand post een foto om te hopen dat hij absoluut geen commentaar krijgt. grappenmakers (iemand postte een foto >1500 van een <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=tv&v=56">tv</a>. wtf?! ) blijven wel weg, omdat ze nu eens een keer wél moeite moeten doen. dus ja.
lijkt me een redelijk voorstel wat allang officieus is, en hopelijk snel officieel!
******************Voorstel************************
Ik heb een idee ingediend bij de programmeursquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 19:52 schreef m-niki het volgende:
het is een mooi voorstel Warme Bakker!
Wat dacht je van: een foto die groter is dan 550 pixels breed, moet binnen 24 uur worden geresized (daarna kan je toch sowieso je post niet meer aanpassen?) als dit niet gebeurd is, dan kan die binnen afzienbare tijd verwijderd worden. Een foto die groter is dan 1000 pixels breed, wordt direct vervangen door een iejoor!
Waarom zou je anders zeggen dat een foto niet beoordeeld wordt? Hij blijft wel staan en mensen met een langzame verbinding blijven problemen ondervinden (EN de lay-out blijft verknalt). Het is, IMO, vreemd om een regel in te stellen (max. 550 breed) om vervolgens dit toch toe te laten (tenminste, het gebeurt nu heel vaak...), dat is net als: je mag niet door rood rijden, maar vooruit als je heeeeel hard rijdt, dan mag het wel!
Ik denk dat grappenmakers, zoals jij die noemde, er altijd zullen blijven, daarbij kunnen we alleen de schouders al zuchtend ophalen en doorgaan...
quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 12:24 schreef Ouwesok het volgende:
Overigens geldt dat wie meent een oproep tot resizen te moeten aangrijpen voor een partijtje tieren en vlammen, zijn aanwezigheid in dit subforum als bijzonder tijdelijk mag beschouwen.
Ik wordt namellijk niet gauw kwaad.....
[afbeelding]
quote:Op woensdag 18 augustus 2004 15:32 schreef Pelle_t.net het volgende:
[..]
Nee. Maar ik ga geen aparte resize maken voor dit rukforum met z'n gare breedtes.
Wat moetn we hier mee aan?quote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:38 schreef Pelle_t.net het volgende:
[..]
Weet je wat? Dan ga ik voortaan wel in 550 breed posten, maar dan wel in JPEG-quality 12.
En dan is 'ie qua afmetingen goed, en dan kunnen jullie er niks over zeggen. Maar dan is de filesize in plaats van 70k wel 300k, puur en alleen omdat ik het zo leuk vind dat jullie daar zo over zeiken en dan op zo'n simpele manier de dupe worden van je eigen regeltjes.
gewoon negeren, hoe meer reacties je geeft hoe leuker ze het vindenquote:Op woensdag 18 augustus 2004 16:41 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Wat moetn we hier mee aan?
Ik weet het nl ff niet meer........![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |