abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf vrijdag 6 augustus 2004 @ 12:45:54 #201
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21096047
ik vind het ergens wel een goed idee m-niki niet zozeer omdat ik me er aan stoor (omdat ik er heel weinig in kijk, in dat topic )

maar als je een foto hebt gemaakt waaraan nog verbeteringen kunnen worden gedaan.... maar je weet niet precies hoe of wat. dan is misschien een centraal topic handig om daar zulke foto's te plaatsen..
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Eindredactie Frontpage / Forummod vrijdag 6 augustus 2004 @ 17:06:02 #202
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21101254
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 12:35 schreef m-niki het volgende:
misschien krijg ik nu wel heel erg veel mensen op mijn dak, maar ik struin zo eens door het 'beoordeel mijn foto' topic en zie daar toch veel foto's staan van mensen die echt voor het eerst een foto maken en die foto dan in het topic gooien. Niemand is dan ook onverdeeld enthousiast over die foto's (te donker, tegen het licht in, oersaai onderwerp bv.). Ik vind dat persoonlijk erg zonde van zo'n topic, maar neem het de beginnende fotograaf niet kwalijk (alle begin is moeilijk).
Daarom stel ik voor om een topic te openen, wat gaat over de allereerste foto's, de probeerseltjes...in de trant van: had ik hier wel de goede sluitertijd Of: wat kan hier beter aan? Een soort van "wie heeft er tips voor mij" topic, in plaats van een "beoordeel deze foto" topic (voel het nuance verschil)...
idee of nee???
Lijkt me een prima idee om een tipstopic voor volslagen nieuwbakken fotografen aan te maken. Storm eens brain hoe je het precies wilt gaan inkleden, de tips moeten namelijk wel betrekking hebben op een foto en niet verworden tot vragen als 'Is die P voor als ik in Portugal fotografeer en de A voor in Oostenrijk en waar zet ik 'm in Italië op '
Alles aan de hand van foto's dus waarbij het voor de novice de uitdaging is om zo snel mogelijk te leren en voor de kopstukken om iemand in zo weinig mogelijk zetten te leren plaatjes maken.en zo hebben we er allemaal wat aan
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  FOK!fotograaf zaterdag 7 augustus 2004 @ 17:56:58 #203
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21123140
mag ik ouwesok bedanken voor het topic over meetzoekers.
blijf het super vinden om over al die verschillende type camera's te lezen, en ouwesok verzorgt mij van voldoende leesvoer

toppie voor die leuke topic
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 8 augustus 2004 @ 09:29:39 #204
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21127243
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2004 17:56 schreef Xilantof het volgende:
mag ik ouwesok bedanken voor het topic over meetzoekers.
nou, vooruit dan maar weer.....
pi_21164043
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2004 17:06 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

Lijkt me een prima idee om een tipstopic voor volslagen nieuwbakken fotografen aan te maken. Storm eens brain hoe je het precies wilt gaan inkleden, de tips moeten namelijk wel betrekking hebben op een foto en niet verworden tot vragen als 'Is die P voor als ik in Portugal fotografeer en de A voor in Oostenrijk en waar zet ik 'm in Italië op '
Alles aan de hand van foto's dus waarbij het voor de novice de uitdaging is om zo snel mogelijk te leren en voor de kopstukken om iemand in zo weinig mogelijk zetten te leren plaatjes maken.en zo hebben we er allemaal wat aan
oei brainstormen... nou ik zat dus te denken aan een topic waar je foto's kunt posten waar je zelf het gevoel bij hebt dat ze nog niet helemaal 'af' zijn Wat dat inhoudt mag de poster zelf beslissen, het zou een zeer laagdrempelig topic kunnen worden. Het 'beoordelen' valt ook meteen weg, hoewel het wel in de picture blijft, je vraagt toch om een soort van beoordeling, maar dan niet in de vorm "mooi - niet mooi" gegoten, maar meer in tips dus om het beter te doen, een ander ziet toch weer andere dingen en degene die de foto instuurt voelt zich niet op zijn teentjes getrapt. Om te voorkomen dat het een vragentopic wordt over het fototoestel, kan in de openingspost verwezen worden naar de topics over de camera's zelf.
Ik stel me zo voor dat er bijvoorbeeld een foto langs zou kunnen komen die zwaar onderbelicht is of niet scherp, maar dat het onderwerp wel erg leuk is en dat de maker zich afvraagt wat deze foto nou mist (soms kan je zelf heel lang staren of juist erg enthousiast zijn over het onderwerp, maar daardoor heel veel andere belangrijke dingen over het hoofd zien). Zo leer je van elkaar. Ik vind eigenlijk dat dit nu al een beetje in het wedstrijd slowchat topic gebeurt, maar dit draait om een enkel onderwerp. Op die manier is het niet alleen voor 'beginners' maar ook voor gevorderen, je kan er altijd terecht voor foto's die 'het' net missen. Het 'beoordeel mijn foto' topic kan hierdoor wat meer allure krijgen (zo noem ik het maar) omdat het net een stapje verder is dan het nieuwe topic. Je krijgt in dat 'beoordeel mijn foto' topic dan niet langer elke foto voorgeschoteld die gemaakt wordt, maar er zal door de maker zelf strenger geselecteerd moeten worden.

Wordt het idee hierdoor uberhaupt duidelijker
Zijn er misschien mensen die met mij mee willen brainstormen? Bijvoorbeeld ook over de titel van het topic en over de 'regels' in de openingspost???
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 augustus 2004 @ 23:04:13 #206
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_21166907
Titel misschien iets als: [Centraal] Help me mijn foto verbeteren
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  FOK!fotograaf maandag 9 augustus 2004 @ 23:06:24 #207
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21166990
je brainstorm klinkt goed hoor m-niki!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21176551
M-Niki, bedoel je zoiets als het WIP-topic op DPZ??

Dus dat het 'beoordeel mijn foto'-topic meer een euh... showtopic gaat zijn, en er dus een 'help mij aan mijn foto sleutelen''-topic onder komt te hangen?

Of heb ik de boot gemist?

Als ik 't snap, lijkt 't me geen onaardig idee
pi_21206208
Hayk: ja, ik denk dat ik dat wel zo'n beetje bedoel ja!

modjes: is het wat??? en moet ik het dan zelf openen of doen jullie dat???
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
  woensdag 11 augustus 2004 @ 14:53:23 #210
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21207694
is een topic met linkjes geen idee? men geeft in een topic (hier misschien) een link, de moderators bepalen dan of het erin komt. Links naar review sites, sites met camera types (camera museum van canon is een hele goede http://www.canon.com/camera-museum/camera/ ) etc.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_21207812
We hebben al een keer een topic gehad over de mooiste fotografie-sites.
ff geen zin om te zoeken
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 11 augustus 2004 @ 20:02:50 #212
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21215417
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 13:51 schreef m-niki het volgende:
Hayk: ja, ik denk dat ik dat wel zo'n beetje bedoel ja!

modjes: is het wat??? en moet ik het dan zelf openen of doen jullie dat???
Je mag hem helemaal zelf openen
pi_21217663
M-Niki, het lijkt me een goed plan, al vraag ik me af of de 'beoordeel hier mijn foto'-topic niet verwatert tot een 'mooi hoor!'-topic....

Een ander ideetje uit mijn koker dan.... Een (sticky)topic met linkjes... Is het misschien ook een idee om een lijst met de 'grote' topics te maken? Een 'het grote topic-topic', zegmaar? Want ik zie regelmatig dezelfde soort topics op slot gaan.... :S

(Als 't wat is, wil ik wel een poging wagen..... Vraag is alleen hoe het met updaten zit.... zo'n lijst update zichzelf natuurlijk niet vanzelf... Hoe ga ik het zien, als ik even niet oplet??? :S)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 augustus 2004 @ 21:46:16 #214
13151 crew  Rewimo
pi_21218040
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 21:34 schreef Hayk het volgende:
Een ander ideetje uit mijn koker dan.... Een (sticky)topic met linkjes... Is het misschien ook een idee om een lijst met de 'grote' topics te maken? Een 'het grote topic-topic', zegmaar? Want ik zie regelmatig dezelfde soort topics op slot gaan.... :S
Bedoel je zoiets als dit: De historie van Ouder(s)

Een soort archief van topics die lang lopen?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_21221082
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 21:34 schreef Hayk het volgende:
M-Niki, het lijkt me een goed plan, al vraag ik me af of de 'beoordeel hier mijn foto'-topic niet verwatert tot een 'mooi hoor!'-topic....
daar heb je een punt (hoewel ik persoonlijk IMHO dus, vindt dat dat topic dat nu ook is, terwijl ik dat mooie dus heel af en toe maar zie langskomen...)
Hoe zouden we dat kunnen voorkomen..door in de openingspost van Beoordeel mijn foto duidelijk te vermelden dat je zowel positieve als negatieve commentaren mag geven, mits onderbouwd?
pi_21230043
Heeft het zin om een het grote diafragma en sluitertijden topic te openen?
Hierin kan uitleg gegeven worden wat je kunt bereiken door verschillende diafragma-standen te gebruiken in dezelfde situatie, dit geldt natuurlijk ook voor de sluitertijden. Eigenlijk alle dingen uit een basiscursus fotografie.
De compositie is minder belangrijk de technische uitvoering in dit topic.
  FOK!fotograaf donderdag 12 augustus 2004 @ 12:07:09 #217
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21230429
Oceanonix, ik weet niet of dat zin heeft.
ik vraag me af hoeveel vragen er zijn over dat specifieke onderwerp.
of beter: er zullen wel vragen komen, maar hoe snel zullen er ook offtopic vragen gesteld gaan worden.

bovendien is het ook een deel subjectief...
denk ik
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_21231182
@Rewimo: Check!!! Zoiets was inderdaad mijn idee... Goed plan??

@m-niki: Wanneer de onderbouwing als voorwaarde wordt gesteld is het misschien wel een goed plan. Ik vraag me alleen af hoe klein de kans is dat het 'beoordeel m'n foto' ineens een WIP-karakter krijgt, wanneer er aan de foto nog gesleuteld wordt.

Ik kan me ook voorstellen dat het 'beoordeel hier mijn foto' wat kan gaan verharden (k*tfoto want ik vind 'm lelijk). Misschien dat er, bij commentaar ook aangegeven zou moeten worden hoe de foto dan wél had moeten worden gemaakt? Of zitten we dan alweer in 'WIP?

Hmmm... Misschien ben ik ook nog wat heen & weer aan het zwalken tussen de bedoeling van de twee topics. Is het handig om even goed duidelijk te maken dat het WIP-topic is voor vragen over verbeteren? Want ik merk zelf dat als ik wat aan het nadenken ben over de twee topics, ik al snel ga modderen en 't een grote hoop wordt van chaotisch gedoe...

Misschien speelt de forumstructuur hier ook wel een rol in, aangezien op DPZ elke foto z'n eigen subtopicje krijgt???? Dat kan hier niet helemaal...
pi_21231469
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 12:07 schreef Xilantof het volgende:
Oceanonix, ik weet niet of dat zin heeft.
ik vraag me af hoeveel vragen er zijn over dat specifieke onderwerp.
of beter: er zullen wel vragen komen, maar hoe snel zullen er ook offtopic vragen gesteld gaan worden.

bovendien is het ook een deel subjectief...
denk ik
Ik zag het meer als een uitleg topic dan als een vragen topic.
Ik heb nog een basiscursus fotografie liggen en daar wilde ik af en toe een onderwerp uitpakken.
Die cursus heeft er bij mij toe geleid dat ik de auto-functie op mijn camera nauwelijks nog gebruik. Bovendien weet je dan wat je automatische programma's doen en waarom.
pi_21231753
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 12:44 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Ik zag het meer als een uitleg topic dan als een vragen topic.
Ik heb nog een basiscursus fotografie liggen en daar wilde ik af en toe een onderwerp uitpakken.
Die cursus heeft er bij mij toe geleid dat ik de auto-functie op mijn camera nauwelijks nog gebruik. Bovendien weet je dan wat je automatische programma's doen en waarom.
* Hayk maakt vast bookmarkje aan voor het nieuwe topic...

Heb op internet wel een leuk speeltje gevonden die het principe uitlegt, maar de details ervan mis ik nog een beetje... Ik kan me voorstellen dat er meer van die gekken zoals ik zijn
pi_21238388
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 12:34 schreef Hayk het volgende:
@m-niki: Hmmm... Misschien ben ik ook nog wat heen & weer aan het zwalken tussen de bedoeling van de twee topics. Is het handig om even goed duidelijk te maken dat het WIP-topic is voor vragen over verbeteren? Want ik merk zelf dat als ik wat aan het nadenken ben over de twee topics, ik al snel ga modderen en 't een grote hoop wordt van chaotisch gedoe...
Op zich zijn er duidelijke verschillen tussen het bestaande 'beoordeel mijn foto topic' en het nieuw aan te maken 'help me mijn foto te verbeteren'

Help me... --> plaats foto's waarvan je niet helemaal zeker bent, het kan zijn dat dit je eerste foto's zijn op een bepaald gebied, wat je nog niet helemaal goed verkend hebt, misschien zijn het wel je allereerste foto's ooit! Je mag alles posten, alles vragen. Antwoorden draaien niet om het mooi of niet mooi vinden van een foto (hoewel dit natuurlijk best off topic gezegd mag worden, de nadruk ligt daar alleen absoluut niet op), maar om tips, verkennende vragen (hoe zou je het anders kunnen doen? Waarom koos je dat standpunt?) waardoor de poster zelf ook actief naar zijn/ haar eigen foto gaat kijken en veel kan leren! Het is een soort experimenteer topic waar alles geoorloofd is.

Beoordeel... --> plaats foto's waar je helemaal zeker van bent, ze zijn -in jouw ogen- absoluut top! Je hebt goed nagedacht of dit DE foto is die je aan anderen wilt laten zien, dit is jouw expositie ruimte. Vermeld misschien wat je ideeen achter de foto waren om de toeschouwer in de juiste 'mood' te krijgen, om hem/ haar met de juiste ogen er naar te laten kijken. De toeschouwer kan kwijt wat hij/ zij van jouw foto vindt. Dit kan helemaal oke zijn, maar misschien ook helemaal niet. Wat je ook vindt als toeschouwer, probeer je mening zoveel mogelijk te onderbouwen, zodat voor de maker duidelijk wordt waarom je het anders ziet dan de maker, maar houdt het netjes, respecteer elkaar. Het commentaar is niet bedoeld om van te leren (maar dit kan natuurlijk toch het geval zijn soms). Zie het alsof je rondloopt in een museum en de kunstenaar vraagt je wat je ervan vindt.

Natuurlijk zal er een zogenaamd 'schemer gebied' zijn tussen de twee topics, waarbij niet duidelijk is of de foto wel in het goede topic geplaatst wordt. Dit zal dan van meningen afhankelijk zijn en zal aan de modjes overgelaten moeten worden of de foto kan blijven staan, of dat het verplaatst moet worden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 12 augustus 2004 @ 18:45:57 #222
13151 crew  Rewimo
pi_21238859
Wat mij betreft leg je het zo duidelijk uit, m-niki!
pi_21238911
Aanmaken dan maar?

edit: 2000ste post!!!
  FOK!fotograaf donderdag 12 augustus 2004 @ 19:03:50 #224
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21239320
zeilfoto

megapixel slagschip
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  donderdag 12 augustus 2004 @ 19:10:21 #225
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_21239491
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 19:03 schreef Xilantof het volgende:
zeilfoto

megapixel slagschip
Megapixel
Hij is 580X874
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
  donderdag 12 augustus 2004 @ 19:18:00 #226
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_21239678
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 19:10 schreef fotoloog het volgende:

[..]

Megapixel
Hij is 580X874
Hier is 'ie 1544 x 1024
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_21239686
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 18:47 schreef dawg het volgende:
Aanmaken dan maar?

edit: 2000ste post!!!
ik ga het aanmaken hoor, eerst nog op zoek naar een geschikte foto..en misschien dat de openingspost van het "beoordeel mijn foto"-topic dan wellicht ook aangepast moet/kan worden?? Dat laat ik over aan ouwesok/fotoloog* (doorhalen wie zich niet geroepen voelt )
  donderdag 12 augustus 2004 @ 19:23:48 #228
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_21239824
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 19:18 schreef Offy het volgende:

[..]

Hier is 'ie 1544 x 1024
Hmmzz
*op onderzoek gaat*
  donderdag 12 augustus 2004 @ 19:24:20 #229
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_21239842
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 19:18 schreef m-niki het volgende:

[..]

ik ga het aanmaken hoor, eerst nog op zoek naar een geschikte foto..en misschien dat de openingspost van het "beoordeel mijn foto"-topic dan wellicht ook aangepast moet/kan worden?? Dat laat ik over aan ouwesok/fotoloog* (doorhalen wie zich niet geroepen voelt )
Ga je gang,m-niki
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 13 augustus 2004 @ 11:27:13 #230
13151 crew  Rewimo
pi_21254092
Dit topic kan wel wat Iejoortjes gebruiken

Fotografeer je woonplaats....
pi_21255294
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 11:27 schreef Rewimo het volgende:
Dit topic kan wel wat Iejoortjes gebruiken

Fotografeer je woonplaats....
Mee eens....ik probeer ze al zover te krijgen, maar er wordt op gereageerd met "ik heb er geen zin ïn"
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 13 augustus 2004 @ 13:56:40 #232
13151 crew  Rewimo
pi_21257742
Ja, dat zag ik. Terwijl ze alleen maar [img=550] hoeven te tikken
pi_21258540
En mijn lange adem begint ook uitgeblust te raken
pi_21270660
dit is niet alleen het geval in fotografeer je woonplaats...ook in beoordeel mijn foto zitten personen die de woede van anderen op de hals halen door grote foto's neer te zetten en dan overdreven boos reageren als er wat van gezegd wordt.....
heel erg jammer van zo'n topic!!!
pi_21270756
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 22:06 schreef m-niki het volgende:
dit is niet alleen het geval in fotografeer je woonplaats...ook in beoordeel mijn foto zitten personen die de woede van anderen op de hals halen door grote foto's neer te zetten en dan overdreven boos reageren als er wat van gezegd wordt.....
heel erg jammer van zo'n topic!!!
Ik ben al sinds maandag bezig om deze personen the Never Ending Story van de reziser uit te leggen. Nu ben ik en

zielig he???
pi_21270917
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 22:09 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Ik ben al sinds maandag bezig om deze personen the Never Ending Story van de reziser uit te leggen. Nu ben ik en

zielig he???

ik zag het trouwens...het is bijna hilarisch dat ze na zo'n opmerking van jou gewoon keihard van de mammoettankers erin sturen, en dan ook nog brutaal reageren...of erger: helemaal niet! dus die personen posten gewoon lukraak onscherpe foto's van hun televisie en dan..dan niets meer??

*zucht*
pi_21271013
en dan worden ze morgen nog boos ook als ze geen reactie op hun foto's hebben.......
*zucht* *ik mis Ieoor* *zucht*
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 14 augustus 2004 @ 12:24:43 #238
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_21280596
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2004 22:17 schreef Oceanonix het volgende:
en dan worden ze morgen nog boos ook als ze geen reactie op hun foto's hebben.......
*zucht* *ik mis Ieoor* *zucht*
Het huisdier is inmiddels toegevoegd.

Overigens zet ik geen ezels bij foto's onder de 1000, die vreten nog niet zo aan de laadtijden (mocht een user echter niet reageren op een resizeverzoek dan haal ik graag wat ezels van stal )

Overigens geldt dat wie meent een oproep tot resizen te moeten aangrijpen voor een partijtje tieren en vlammen, zijn aanwezigheid in dit subforum als bijzonder tijdelijk mag beschouwen.
Ik wordt namellijk niet gauw kwaad.....
pi_21283073
@M-niki: loud and clear!!! let's go with it!... Ik heb nog wel wat 'voer' voor dat topic liggen sinds eergisteren....

Maar dat historie-topic.... is dat iets? Want ik hoor er niet zoveel meer over....
pi_21283609
oke, over jouw historie topic...ik heb er even over na zitten denken en als ik het goed begrijp dan heb je het over de echt grote topics toch? Maar is het niet zo dat in die topics sowieso wel gepost wordt elke dag of in ieder geval elke twee dagen? Dan staan die topics ook altijd wel bovenaan ergens en nooit van de bladzij af in ieder geval... Dan zou zo'n historie topic niet zo heel veel bijdragen en ook heel moeilijk bij te houden zijn (kijk maar hoe snel de wedstrijd slowchat wel eens kan gaan)...

of zit ik er nu helemaal naast??
pi_21283758
Ja, dat klopt inderdaad... Maar de 'ik zoek een analoge camera', de ideale scanner, het photoshop-tips-topic, portiers-opstarttopic... Als je even niet oplet, zijn ze van de bladzijde afgevallen. En zo is er ook nog zo'n A75/80 topic en een Nikon D-zoveel topic... etc. etc. etc.

Er worden best vaak vragen gesteld waar zo'n topic al voor is...

Maar misschien zonder de slowchats?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 14 augustus 2004 @ 16:24:23 #242
13151 crew  Rewimo
pi_21284945
Slowchats moet je daar niet inzetten. Alleen naslagtopics, zoals Ik zoek een camera, en dergelijke, die de moeite waard zijn om na te lezen, en waarnaar je iemand met eenzelfde vraag kunt doorverwijzen.

(Overigens zet ik de slowchattopics tegenwoordig in het centrale topic van de fotowedstrijd.)
pi_21285946
het volgende gepost in het beoordeel mijn topic forum
quote:
******************Voorstel************************

ik vond dit in de eerste weken dat ik op FOK! fotografie rondspeurde een erg leuk topic, leerzaam enzo. Nu moet je eerst 10 te grote foto's doorworstelen (vaak zonder onderwerp) en 100 reacties dattie te groot is. Begrijpelijk, ik kan er ook gek van worden, maar het verpest het hele topic. Daarom stel ik een regel voor, die extra aan het topic en ook de openingspost moet/kan worden toegevoegd:

- wanneer een foto groter is dan 550 pixeltjes in de breedte, wordt deze foto niet beoordeeld

Het doel van het topic is: Beoordeel mijn foto. Niemand post een foto om te hopen dat hij absoluut geen commentaar krijgt. grappenmakers (iemand postte een foto >1500 van een <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=tv&v=56">tv</a>. wtf?! ) blijven wel weg, omdat ze nu eens een keer wél moeite moeten doen. dus ja.

lijkt me een redelijk voorstel wat allang officieus is, en hopelijk snel officieel!

******************Voorstel************************
niet onredelijk toch?
pi_21288723
het is een mooi voorstel Warme Bakker!
Wat dacht je van: een foto die groter is dan 550 pixels breed, moet binnen 24 uur worden geresized (daarna kan je toch sowieso je post niet meer aanpassen?) als dit niet gebeurd is, dan kan die binnen afzienbare tijd verwijderd worden. Een foto die groter is dan 1000 pixels breed, wordt direct vervangen door een iejoor!

Waarom zou je anders zeggen dat een foto niet beoordeeld wordt? Hij blijft wel staan en mensen met een langzame verbinding blijven problemen ondervinden (EN de lay-out blijft verknalt). Het is, IMO, vreemd om een regel in te stellen (max. 550 breed) om vervolgens dit toch toe te laten (tenminste, het gebeurt nu heel vaak...), dat is net als: je mag niet door rood rijden, maar vooruit als je heeeeel hard rijdt, dan mag het wel!

Ik denk dat grappenmakers, zoals jij die noemde, er altijd zullen blijven, daarbij kunnen we alleen de schouders al zuchtend ophalen en doorgaan...
pi_21313319
het is een idee

ik denk, dat iemand die een foto plaatst een reactie wil. wanneer die uitblijft, gaattie weg
misschien een combi van de ideeën?
  woensdag 18 augustus 2004 @ 09:49:33 #246
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_21366067
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 19:52 schreef m-niki het volgende:
het is een mooi voorstel Warme Bakker!
Wat dacht je van: een foto die groter is dan 550 pixels breed, moet binnen 24 uur worden geresized (daarna kan je toch sowieso je post niet meer aanpassen?) als dit niet gebeurd is, dan kan die binnen afzienbare tijd verwijderd worden. Een foto die groter is dan 1000 pixels breed, wordt direct vervangen door een iejoor!

Waarom zou je anders zeggen dat een foto niet beoordeeld wordt? Hij blijft wel staan en mensen met een langzame verbinding blijven problemen ondervinden (EN de lay-out blijft verknalt). Het is, IMO, vreemd om een regel in te stellen (max. 550 breed) om vervolgens dit toch toe te laten (tenminste, het gebeurt nu heel vaak...), dat is net als: je mag niet door rood rijden, maar vooruit als je heeeeel hard rijdt, dan mag het wel!

Ik denk dat grappenmakers, zoals jij die noemde, er altijd zullen blijven, daarbij kunnen we alleen de schouders al zuchtend ophalen en doorgaan...
Ik heb een idee ingediend bij de programmeurs

[FO][FEAT] plaatjes die te groot zijn vervangen
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  FOK!fotograaf woensdag 18 augustus 2004 @ 09:54:03 #247
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_21366125
leuk idee Shark.Bait
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 18 augustus 2004 @ 16:31:52 #248
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_21375428
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 12:24 schreef Ouwesok het volgende:
Overigens geldt dat wie meent een oproep tot resizen te moeten aangrijpen voor een partijtje tieren en vlammen, zijn aanwezigheid in dit subforum als bijzonder tijdelijk mag beschouwen.
Ik wordt namellijk niet gauw kwaad.....
[afbeelding]
Neem eens een kijkje in Nachtfotografie
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 15:32 schreef Pelle_t.net het volgende:

[..]

Nee. Maar ik ga geen aparte resize maken voor dit rukforum met z'n gare breedtes.
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_21375773
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 16:38 schreef Pelle_t.net het volgende:

[..]

Weet je wat? Dan ga ik voortaan wel in 550 breed posten, maar dan wel in JPEG-quality 12.
En dan is 'ie qua afmetingen goed, en dan kunnen jullie er niks over zeggen. Maar dan is de filesize in plaats van 70k wel 300k, puur en alleen omdat ik het zo leuk vind dat jullie daar zo over zeiken en dan op zo'n simpele manier de dupe worden van je eigen regeltjes.
Wat moetn we hier mee aan?
Ik weet het nl ff niet meer........
  woensdag 18 augustus 2004 @ 17:28:43 #250
262 Re
Kiss & Swallow
pi_21377050
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 16:41 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Wat moetn we hier mee aan?
Ik weet het nl ff niet meer........
gewoon negeren, hoe meer reacties je geeft hoe leuker ze het vinden

daarom mijn tip van de dag, is een plaatje te groot, negeren en gewoon de mods hun werk laten doen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')