voor de rest ben ik niet zo op de hoogte van de band..
Ik ga deze vrijdag (eindelijk) de Scenes at New York DVD en CD ophalen
quote:Komt 'ie vrijdag uit?
Op dinsdag 28 augustus 2001 21:26 schreef M4SS4CR3 het volgende:
Ik ga deze vrijdag (eindelijk) de Scenes at New York DVD en CD ophalen
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2001 21:35 schreef M4SS4CR3 het volgende:
Nee, de 11e officieel pas, maar ik heb connecties
btw: Ken jij de nederlandse band Anomaly? Erg DT-like, instrumentaal en technisch zeer goed.
Een aanrader in ieder geval.
quote:Kan, maar had geen geld op het moment dat die uit kwam, en toen ik wel geld had was het al weer te laat want toen waren ze vanwege een synchronisatiefout teruggetrokken... En duurde het heel lang (tot de 11e dus) voordat ie opnieuw uit zou komen... De video heb ik hier ook al wel liggen, maar zo'n band slijt hard.
Op dinsdag 28 augustus 2001 21:48 schreef Tokus het volgende:
ow komt de cd versie ook eindelijk uit? de dvd heb ik al tijden.
Als je van DT houdt, dan moet je ook eens luisteren naar Meshuggah, lekkere harde metal met de stoerste maatwisselingen erin die je maar kunt bedenken. Ook Tool is best gaaf, de drummer drumt in 5/4 terwijl de rest in 6/8 verder speelt
[edit]
iedereen gaat natuurlijk 11 september naar de winkel om hun nieuw uitgebrachte live-album te halen
[/edit]
quote:Daar zijn de afwijkende maatsoorten weer! Luister eens naar Discipline van King Crimson:
Op woensdag 29 augustus 2001 00:04 schreef robinvreuls het volgende:
DT schopt echt wel kontVooral mike portnoy!
Het vetste zijn nog altijd de maatwisselingen, vooral in Ytse Jam: 4/4 daarna meteen in 3/4 daarna meteen 2/4 en daarna meteen 7/8, smullen!
Een paar midi'sAls je van DT houdt, dan moet je ook eens luisteren naar Meshuggah, lekkere harde metal met de stoerste maatwisselingen erin die je maar kunt bedenken. Ook Tool is best gaaf, de drummer drumt in 5/4 terwijl de rest in 6/8 verder speelt
![]()
[edit]
iedereen gaat natuurlijk 11 september naar de winkel om hun nieuw uitgebrachte live-album te halen
[/edit]
quote:
"This track is quite a web-spinning exercise in arpeggiated guitar playing. Belew and Fripp play some intricate, and yet mind-boggling guitar lines. The part that grabs my ear especially is where Fripp starts playing a melodic line in 4/4 time over Belew's 5/8 time. I often repeat that segment of the piece. The interweaving of meters in this piece (9/8, 5/8, 15/16) continues to dazzle me. Tony Levin on Chapman Stick and Bill Bruford on drums manage to groove within such complex meters of time keeping. A wonderful piece overall."
Ook leuk: Symphony X, Fates Warning (http://www.fateswarning.com )
Ayreon, Nightwish etc..
http://www.dreamtheater.net
http://symphonyx.org
http://psychoticwaltz.com
enjoy...
...
quote:Ik omschrijf ze altijd als een kruising tussen Yes en Metallica...
Op donderdag 30 augustus 2001 22:09 schreef Tranceptor het volgende:
Sorry, ik heb zovaak die naam horen vallen en nooit echt uitgecheckt. Wat is het voor een muziek???...
maar dat dekt de lading ook weer niet helemaal...
[Dit bericht is gewijzigd door MuadDib op 30-08-2001 23:07]
The first concert for the European tour 2002 has recently been confirmed. On February 4th, 2002, Dream Theater will play the Heineken Music Hall in Amsterdam, Holland. Tickets go on sale on September 15th, 2001.
quote:Nope, hij schijnt uitgesteld te zijn... In plaats daarvan dus maar Extention of the Wish van Andromeda gekocht, zeker een aanrader.
Op woensdag 05 september 2001 16:50 schreef Kipman het volgende:
Dus, a.s. maandag de nieuwe live-cd! Of als je goed zoekt kun je 'm vrijdags al vinden.
quote:* Dat lijkt MuadDib wel wat!
Op woensdag 05 september 2001 17:36 schreef metalbazzz het volgende:
The first concert for the European tour 2002 has recently been confirmed. On February 4th, 2002, Dream Theater will play the Heineken Music Hall in Amsterdam, Holland. Tickets go on sale on September 15th, 2001.
quote:Wanneer komt ie nu uit dan? Kan me ook niet zoveel schelen, want zo veel kijk ik er niet naar uit.
Op woensdag 05 september 2001 20:00 schreef M4SS4CR3 het volgende:[..]
Nope, hij schijnt uitgesteld te zijn... In plaats daarvan dus maar Extention of the Wish van Andromeda gekocht, zeker een aanrader.
En Dream Theater in de Heineken Music Hall? Cool. Hoeveel kunnen daar in, 5000? Ben benieuwd of er daadwerkelijk zoveel komen.
Op de officiele site staat anders nog steeds 11 september als datum.
quote:Elektra Records has also recalled all copies of the Live Scenes from New York live album, which was released last Tuesday. The album will be rereleased with new artwork as soon as possible. The original artwork featured the WTC in New York and a flaming apple, which is now considered in bad taste in light of the recent tragedy in New York.
Op woensdag 12 september 2001 15:27 schreef Kipman het volgende:
De cover van de live-cd:Echt niet leuk meer!
quote:Erg verstandig.
Op zondag 16 september 2001 12:23 schreef MuadDib het volgende:[..]
Elektra Records has also recalled all copies of the Live Scenes from New York live album, which was released last Tuesday. The album will be rereleased with new artwork as soon as possible. The original artwork featured the WTC in New York and a flaming apple, which is now considered in bad taste in light of the recent tragedy in New York.
quote:ik heb 'm op dvd, dan is ie nog beter
Op maandag 17 september 2001 19:08 schreef nikao het volgende:
* nikao heeft hem op mp3.. en hij is echt rete goed!!!...
tenminste, dat is toch dezelfde show?
hmmm waarom zou ik 'm nog op cd kopen eigenlijk?
quote:Dan kun je de rest van het concert ook nog eens luisteren
Op maandag 17 september 2001 19:28 schreef Tokus het volgende:[..]
ik heb 'm op dvd, dan is ie nog beter
tenminste, dat is toch dezelfde show?
hmmm waarom zou ik 'm nog op cd kopen eigenlijk?
wat mis ik dan nog wat wel op de cd staat?
quote:
Disc #1
Regression
Overture 1928
Strange Deja Vu
Through My Words
Fatal Tragedy
Beyond This Life
John & Theresa Solo Spot
Through Her Eyes
Home
The Dance Of EternityDisc #2
One Last Time
The Spirit Carries On
Finally Free
Metropolis Pt. 1
The Mirror
Just Let Me Breathe
Acid Rain
Caught In A New Millennium
Another Day
Jordan Rudess' keyboard soloDisc #3
A Mind Beside Itself
Erotomania
Voices
The Silent Man
Learning To Live
A Change Of SeasonsEnhanced CD features:
Previously unreleased live footage of "Another Day"
Video footage of Jordan Rudess' keyboard solo
Trailer for Metropolis 2000: Scenes From New York home video
quote:A fuck, dat ziet er toch best wel weer interessant uit!
Op maandag 17 september 2001 20:09 schreef nikao het volgende:
track listing:
[..]
quote:Hou op, straks wil ik 'm nog hebben ook!
Op dinsdag 18 september 2001 20:11 schreef nikao het volgende:
tis echt super.. zeker goeie mix.. (myung komt er goed uit).. an james is ongelooflijk..wat hij er nog uit perst na 3 uur zingen..damn...
This just in from Portnoy.
Well, we will finish mixing this week and will master next week....and after that, it is in the hands of Elektra....so I suppose it is time to spill some beans!!! : )
-------------------------------------------------------------------------------
Dream Theater - Six Degrees of Inner Turbulence
The new album will be a 2CD Set consisting of Six songs: "The Glass Prison", "Blind Faith", "Misunderstood", "The Great Debate", "Disappear" and the entire 2nd CD will consist of the 40-minute title track "Six Degrees of Inner Turbulence"
Once again the album was Produced by Mike Portnoy & John Petrucci and Mixed by Kevin Shirley
An exact release date hasn't yet been confirmed, but it is slated for January 2002
quote:Wow!
Op woensdag 26 september 2001 12:23 schreef Kipman het volgende:
The new album will be a 2CD Set consisting of Six songs: "The Glass Prison", "Blind Faith", "Misunderstood", "The Great Debate", "Disappear" and the entire 2nd CD will consist of the 40-minute title track "Six Degrees of Inner Turbulence"
Live Scenes From New York komt waarschijnlijk op 23 oktober opnieuw uit.
quote:Ziet er leuk uit.
Op donderdag 27 september 2001 09:25 schreef Tokus het volgende:
o ja, de nieuwe cover van het live album (wat teruggeroepen was) is
[afbeelding].Live Scenes From New York komt waarschijnlijk op 23 oktober opnieuw uit.
Ik ga ze denk ik gewoon zien in Nederland, niet duitsland.
quote:Ehm kaartjes hoe en waar?
Op vrijdag 28 september 2001 16:48 schreef robinvreuls het volgende:
Wie van jullie gaan er trouwens naar Dream Theater in de Heineken Music Hall op 4 februari 2002 om 20.00 uur![]()
![]()
quote:Bestelt via internet bij http://www.ticketservice.nl/ticketservice.htm
Op vrijdag 28 september 2001 17:14 schreef M4SS4CR3 het volgende:[..]
Ehm kaartjes hoe en waar?
quote:
Op vrijdag 28 september 2001 16:48 schreef robinvreuls het volgende:
Wie van jullie gaan er trouwens naar Dream Theater in de Heineken Music Hall op 4 februari 2002 om 20.00 uur![]()
![]()
quote:Ik dus.
Op zaterdag 15 september 2001 15:20 schreef MuadDib het volgende:
Yesss, vandaag kaartjes gehaald voor 4 februari in de HMH!
quote:Hoe zijn de extra video's op het album?
Op zaterdag 29 september 2001 17:15 schreef MuadDib het volgende:
Vandaag gekocht: De Japanse uitvoering van Live Scenes from New York, inclusief de gewraakte hoes! En hij is echt heel goed!
Dream Theater komt ook nog met een nieuw album uit
quote:Dit wordt echt wel een vet heftig album
Van www.dreamtheater.net:
Added on 09-25-2001Here is the latest news from Mike Portnoy:
Well, we will finish mixing this week and will master next week....and after that, it is in the hands of Elektra....so I suppose it is time to spill some beans!!! : )
The new album will be a 2CD Set consisting of Six songs: "The Glass Prison", "Blind Faith", "Misunderstood", "The Great Debate", "Disappear" and the entire 2nd CD will consist of the 40-minute title track "Six Degrees of Inner Turbulence"Once again the album was Produced by Mike Portnoy & John Petrucci and Mixed by Kevin Shirley
An exact release date hasn't yet been confirmed, but it is slated for January 2002
quote:danku maar dat stond er al
Op woensdag 03 oktober 2001 19:34 schreef robinvreuls het volgende:Dream Theater komt ook nog met een nieuw album uit
[..]Dit wordt echt wel een vet heftig album
![]()
quote:Ik moet het nog maar zien. Ik vind bijv. 40 minuten wel erg lang voor een nummer.
Op woensdag 03 oktober 2001 19:34 schreef robinvreuls het volgende:[..]
Hoe zijn de extra video's op het album?
Dream Theater komt ook nog met een nieuw album uit
[..]Dit wordt echt wel een vet heftig album
![]()
quote:
Van James LaBrie:
When this comes out on DVD, it's gonna look fuckin' amzing because of you. Thank you
Ik heb nu al zin in dat album
quote:Ik niet. Moet ik nog meer geld uitgeven!
Op vrijdag 05 oktober 2001 00:47 schreef robinvreuls het volgende:
Die quote komt uit "Metropolis part 1" van "Live scenes from New York" (of hoe dat album heet)
Ik heb nu al zin in dat album
![]()
![]()
DT is inderdaad 1 van de beste progressive rock/metal bands die er nu zijn, en Petrucci mag zich bij de beste gitaristen ter wereld rekenen. Wie dat niet gelooft raad ik aan een keer Scenes from a Memory, 1 van de beste albums ooit, te luisteren!
quote:Ik moet nog kaartjes reserveren, maar da's nog ff wachten tot PMG payday want ik ben blut
Op woensdag 10 oktober 2001 10:40 schreef Marnix_Karssenberg het volgende:
Ik ga mee naar het concert maar dat wist M4ss4cr3 al wel heDT is inderdaad 1 van de beste progressive rock/metal bands die er nu zijn, en Petrucci mag zich bij de beste gitaristen ter wereld rekenen. Wie dat niet gelooft raad ik aan een keer Scenes from a Memory, 1 van de beste albums ooit, te luisteren!
quote:En Portnoy tot 1 van de beste drummers ter wereld
Op woensdag 10 oktober 2001 10:40 schreef Marnix_Karssenberg het volgende:
Ik ga mee naar het concert maar dat wist M4ss4cr3 al wel heDT is inderdaad 1 van de beste progressive rock/metal bands die er nu zijn, en Petrucci mag zich bij de beste gitaristen ter wereld rekenen. Wie dat niet gelooft raad ik aan een keer Scenes from a Memory, 1 van de beste albums ooit, te luisteren!
quote:En John Myung een van de beste bass-spelers. Hij heeft echt altijd erg interessante basslijnen.
Op woensdag 10 oktober 2001 13:04 schreef robinvreuls het volgende:[..]
En Portnoy tot 1 van de beste drummers ter wereld
Luister ook maar eens naar "Awake" en "Images and Words" van Dream Theater
![]()
quote:Klopt, 70 piek. Maar de acoustiek van de HMH schijnt wel erg goed te zijn
Op woensdag 10 oktober 2001 13:48 schreef nijtram het volgende:
'k Heb ze een keer in Zwolle gezien, in de IJselhallen. Hoorde het concert twee keer... ivm de echo. Heel slecht geluid daar, hopen dat het in de HMH wel goed is... daar heb ik ook al slechte verhalen over gehoord... niet goedkoop trouwens... 70-75 gulden toch?
Ten tweede:
quote:Hoewel ik een zeer groot bewonderaar ben van T.Lev (1 van de grootsten imho) vind ik John Myung zeker geen "onbeduidend bassistje".
Op woensdag 21 november 2001 13:42 schreef SanderThomas het volgende:
hmmz, k vind Liquid Tension Experiment wat leuker, k vind doorgaans DT iets te gelikt. Daarbij komt et dat LTE met Tony Levin is en dat DT het moet doen met een nietsbeduidend bassistje.
quote:mwah, hij kent z'n laddertjes, hij kent z'n theorie, maar om nou te zeggen dat-ie een topper is, neu, Levin is misschien niet zo'n ladderfreak, maar die weet tenminste een lekkere lijn neer te zetten.
Op woensdag 21 november 2001 13:48 schreef MuadDib het volgende:[..]
Hoewel ik een zeer groot bewonderaar ben van T.Lev (1 van de grootsten imho) vind ik John Myung zeker geen "onbeduidend bassistje".
quote:Misschien geen absolute topper maar zeker niet onbeduidend. Maar goed, over Levin zijn we het in ieder geval eens
Op woensdag 21 november 2001 13:57 schreef SanderThomas het volgende:[..]
mwah, hij kent z'n laddertjes, hij kent z'n theorie, maar om nou te zeggen dat-ie een topper is, neu, Levin is misschien niet zo'n ladderfreak, maar die weet tenminste een lekkere lijn neer te zetten.
quote:Je gaat me toch niet vertellen dat je die al hebt!
Op woensdag 21 november 2001 13:34 schreef Kipman het volgende:
[afbeelding]
quote:Nee jo! Is gewoon de (saaie) cover van de nieuwe cd. Ik heb 'm pas 21 januari.
Op woensdag 21 november 2001 14:15 schreef MuadDib het volgende:
[..]Je gaat me toch niet vertellen dat je die al hebt!
quote:Ik schrok al een beetje
Op woensdag 21 november 2001 14:25 schreef Kipman het volgende:[..]
Nee jo! Is gewoon de (saaie) cover van de nieuwe cd. Ik heb 'm pas 21 januari.
quote:Metropolis part 2: Scenes From A Memory
Op donderdag 22 november 2001 09:45 schreef Joe Gain het volgende:
Wat is de exacte naam van het laatst uitgekomen studioalbum van DT?
quote:heb je ff 3 uur?
Op donderdag 22 november 2001 23:40 schreef BDisOKE het volgende:
Hele goeie band heb er een stuk of 7 CDz van. moet de nieuwe maar is gaan luisteren!
quote:dat mag
Op maandag 26 november 2001 11:32 schreef SanderThomas het volgende:
*sgop*mag ik jullie (DT-fans) wijzen op:
[PROG.ROCK] JERA? Jullie mening
quote:koel, k geloof dat je hier de eerste bent, en et is echt een goede band
Op dinsdag 27 november 2001 16:04 schreef dawg het volgende:[..]
dat mag
zal tonite eens downen en luisteren...
quote:zo lang duurt-ie toch niet?
Op dinsdag 27 november 2001 16:13 schreef MuadDib het volgende:
Ik had 'm wel gedownd maar nog geen tijd gehad om 20 minuten aaneen goed te luisteren! Maar de korte stukjes die ik hoorde klonken wel okee.
quote:In m'n schermpje staat toch echt 20:45!
Op dinsdag 27 november 2001 16:15 schreef SanderThomas het volgende:[..]
zo lang duurt-ie toch niet?
* MuadDib zal 'm vanavond ff beluisteren
quote:
Op maandag 26 november 2001 11:32 schreef SanderThomas het volgende:
*sgop*mag ik jullie (DT-fans) wijzen op:
[PROG.ROCK] JERA? Jullie mening
quote:'t klonk best wel goed, hoewel niet echt origineel (maar dat hoeft natuurlijk ook niet altijd), het deed me trouwens ook wel wat aan Fates Warning denken.
Op dinsdag 27 november 2001 18:52 schreef MuadDib het volgende:[..]
In m'n schermpje staat toch echt 20:45!
* MuadDib zal 'm vanavond ff beluisteren
ik zal me tonite er eens toe dwingen
Maar 'k heb er wel zin in.
quote:Ach, anders kan je altijd nog met MuadDib over KC keuvelen
Op vrijdag 30 november 2001 16:39 schreef Zanderrr het volgende:
Ha, ik ga ook naar het DT-concert, als er nog kaartjes zijn. Ga met een vriend van me die wel een grote fan is. Muzikaal zit het wel goed, ik ben alleen benieuwd hoelang ik de zang van LaBrie ga trekken.
Ik heb het nieuwe nummer trouwens ook gehoord. 2 keer ofzo, ik was niet echt onder de indruk. Ik kreeg het idee dat ze veel naar Pantera hadden geluisterd, maar goed.. ik zal het nr nog eens een paar keer draaien.
quote:Zoals ik al zei, waren ze de vorige avond naar een concert van Pantera geweest.
Op donderdag 06 december 2001 20:20 schreef Xhorder het volgende:
Yay, kep Live Scenes From new York van de goedheiligman gekregen! Erg tof vind ik! 3 cd's.. yay! Ik luister hem nu eigenlijk voor het eerst.Ik heb het nieuwe nummer trouwens ook gehoord. 2 keer ofzo, ik was niet echt onder de indruk. Ik kreeg het idee dat ze veel naar Pantera hadden geluisterd, maar goed.. ik zal het nr nog eens een paar keer draaien.
quote:Oh, daar had ik overheen gelezen. Ik dacht al, ik ben vast niet de enige die dat denkt...
Zoals ik al zei, waren ze de vorige avond naar een concert van Pantera geweest.
Dream Theater heeft gewoon de beste line up van alle rockbands... Op de zanger na allemaal top 5 muzikanten... Vooral Petrucci is erg goed, alleen Vai kan meer dan hij.
quote:Schaap, ik heb geen scanner.
Op dinsdag 11 december 2001 14:31 schreef Marnix_Karssenberg het volgende:
Maarten, kun je niet ff de tickets inscannen en hier plaatsen?Dream Theater heeft gewoon de beste line up van alle rockbands... Op de zanger na allemaal top 5 muzikanten... Vooral Petrucci is erg goed, alleen Vai kan meer dan hij.
quote:
Vooral Petrucci is erg goed, alleen Vai kan meer dan hij.
quote:De zanger vind ik anders best goed. Hij past in ieder geval perfect bij de muziek van Dream Theater.
Op dinsdag 11 december 2001 14:31 schreef Marnix_Karssenberg het volgende:
Maarten, kun je niet ff de tickets inscannen en hier plaatsen?Dream Theater heeft gewoon de beste line up van alle rockbands... Op de zanger na allemaal top 5 muzikanten... Vooral Petrucci is erg goed, alleen Vai kan meer dan hij.
quote:Ben ik het mee eens, alleen heeft hij nogal de neiging om live niet waar te kunnen maken wat hij in de studio doet. Goeie zangtechnieken, maar als hij z'n eigen stem niet goed meer kan horen is hij gewoon een kraai.
Op woensdag 12 december 2001 11:09 schreef Kipman het volgende:[..]
De zanger vind ik anders best goed. Hij past in ieder geval perfect bij de muziek van Dream Theater.
quote:Soms zingt ie erg onverstaanbaar, ja. Vooral als hij de hoge noten wil halen. Persoonlijk stoor ik me er echter niet aan. Bovendien is hij ook een goede frontman, ook belangrijk.
Op woensdag 12 december 2001 11:12 schreef M4SS4CR3 het volgende:[..]
Ben ik het mee eens, alleen heeft hij nogal de neiging om live niet waar te kunnen maken wat hij in de studio doet. Goeie zangtechnieken, maar als hij z'n eigen stem niet goed meer kan horen is hij gewoon een kraai.
Bij het hun fanclubblad zat deze keer een sampler met alvast een voorproefje!
4 edit versies van misunderstood,blind faith,solitary shell,the test that stumped them all...
over de kwaliteit van de nummers kan ik heel kort zijn.
dit is ongetwijfeld DT's beste werk sinds 1992!!!
[als iemand het hier al over gehad heeft: sorry]
quote:Jaa, * Downer ook enthousiast is!
Op woensdag 12 december 2001 12:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Godverdomme!!! ik zit al een week te zeiken dat ik geen mp3's kan vinden van nieuwe nummers van deze band. Nou! vandaag wordt ik op mijn wenken bedient!Bij het hun fanclubblad zat deze keer een sampler met alvast een voorproefje!
4 edit versies van misunderstood,blind faith,solitary shell,the test that stumped them all...over de kwaliteit van de nummers kan ik heel kort zijn.
dit is ongetwijfeld DT's beste werk sinds 1992!!!
[als iemand het hier al over gehad heeft: sorry]
quote:ok..iemand heeft hier duidelijk nog niet geluisterd naar de nieuwste live cd: Live scenes from new york
Ben ik het mee eens, alleen heeft hij nogal de neiging om live niet waar te kunnen maken wat hij in de studio doet. Goeie zangtechnieken, maar als hij z'n eigen stem niet goed meer kan horen is hij gewoon een kraai.
quote:Oh??? Heb hem echt al een keer of 30 gedraaid volgensmij, en da's erg veel voor mijn doen. Het is inderdaad al een stuk beter dan wat het geweest is, maar er is altijd ruimte voor verbetering.
Op woensdag 12 december 2001 22:56 schreef nikao het volgende:[..]
ok..iemand heeft hier duidelijk nog niet geluisterd naar de nieuwste live cd: Live scenes from new york
quote:Logisch dat James LaBrie op Live Scenes beter zingt dan op Once In A Livetime. Toen in Parijs was hij namelijk verkouden.
Op donderdag 13 december 2001 02:34 schreef M4SS4CR3 het volgende:[..]
Oh??? Heb hem echt al een keer of 30 gedraaid volgensmij, en da's erg veel voor mijn doen. Het is inderdaad al een stuk beter dan wat het geweest is, maar er is altijd ruimte voor verbetering.
quote:Dat wist ik dus niet
Op donderdag 13 december 2001 11:38 schreef Kipman het volgende:[..]
Logisch dat James LaBrie op Live Scenes beter zingt dan op Once In A Livetime. Toen in Parijs was hij namelijk verkouden.
quote:opgesplitst in 8 delen...
[b]Op woensdag 26 september 2001 12:23 schreef the entire 2nd CD will consist of the 40-minute title track "Six Degrees of Inner Turbulence"
Het album is cd van de maand in aardschok en de reviewer gaf het zelfs 100 punten!!!
dat wordt me wel een weekje: nieuwe cd, een week lang in je kop stampen en dan het concert!
(ik heb geen groter plaatje)
ik wacht met jullie mee....
quote:Dat lijkt me een heel voorbarige conclusie (je schrijft zelf ook al 'misschien'). Zo erg is het toch niet om je te laten inspireren door anderen, zolang het maar geen klakkeloos kopieren is. Maar goed, ik heb nog niks gehoord dus ik kan eigenlijk nog geen oordeel vellen.
Op maandag 21 januari 2002 20:52 schreef 2nosedT het volgende:
maar toch jammer als een goede band beetje andere stijlen gaat overnemen om (misschien) een commercielere weg op te gaan.
quote:Vrijdag? hmm dat zou wel zeer fijntjes zijn
Op maandag 21 januari 2002 21:49 schreef MuadDib het volgende:[..]
En volgens m'n vaste cd-boertje zou 'ie vrijdag wel eens in de winkel kunnen liggen.
quote:ik schrok me dood toen ik hem zonder lang haar zag.. maar na een tijdje ga je denken, what the fuck... metalclichees zijn voor bands als Manowar
Op maandag 21 januari 2002 12:23 schreef Kipman het volgende:
Wow! Jon Pertucci heeft zijn haar afgeknipt![afbeelding] (ik heb geen groter plaatje)
quote:Maar hij was toch wel (samen met James) de headbanger van de band. Hoe moet dat nou zonder haar! Maakt mij verder natuurlijk ook geen flikker uit, als zijn gitaarspel er maar niet onder lijdt.
Op maandag 21 januari 2002 23:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
ik schrok me dood toen ik hem zonder lang haar zag.. maar na een tijdje ga je denken, what the fuck... metalclichees zijn voor bands als Manowar
Op de site van Large zag ik dat de cd wel wat duurder is dan een normale cd, nl 24 euro. Da's toch wel een kleine tegenvaller
Nu heb ik net gezien bij een andr mailorderbedrijf (compact mail) dat SDOIT 31 euro is!!! Dat i bijna 70 gulden voor de cd! Als ie in de winkel ook zo duur is, dan zal ik nog wel even 2x denken voordat ik 'm koop
ps. Nieuwe Pain of Salvation mag er ook zijn!
Even over het begin, je hoort eerst zo'n klok die precies lijkt op Black Sabbath met Black Sabbath en later krijg je een gitaar en drum motiefje dat heel veel lijkt op een stuk uit Finally Free! (Misschien is dit al eerder langsgekomen).
Anywayz, ik blijf Scenes From A Memory het beste vinden!
quote:Had ie het maar neit moeten afknippen
Op donderdag 21 februari 2002 16:06 schreef Kipman het volgende:
Het moet trouwens wel een hel voor John Petrucci zijn om The Glass Prison te spelen zonder zijn lange haar
quote:Dus er zijn al bootlegs van dat ene cocert te vinden?
Op maandag 25 februari 2002 19:53 schreef Tokus het volgende:
Dream Theater die Metallica speelt klinkt wel goed trouwens....
Voor de onwetenden, DT speelde in Barcelona het hele Master Of Puppets album!
quote:yups
Op maandag 25 februari 2002 21:27 schreef Kipman het volgende:[..]
Dus er zijn al bootlegs van dat ene cocert te vinden?
quote:Stomme vraag. Jij was er natuurlijk zelf niet bij
Op maandag 25 februari 2002 21:37 schreef Tokus het volgende:[..]
yups
Bvd dank!
Concert-mp3s zijn toch legaal, he?
het is echt de moeite waard om lid van Theather of Dreams te worden. Wat er nu weer bij het fanclubblad zit:
en cd met daarop:
Mission: Impossible
Afterlife
Under a Glass Moon
Wait for Sleep
Moon Bubbles
To Live Forever
Only a Matter of Time
Puppies on Acid
Take the Time
A Change of Seasons
allemaal live
+ 2 extra stickers
Yep... tis me de band wel
quote:Goed album, enige album wat ik van hun heb. Vooral Another Day en Wait For Sleep vind ik erg goed
Op woensdag 29 augustus 2001 09:43 schreef Antikal het volgende:
Ik vond Images & Words erg goed. Daarna werd het even minder, tot dat ze met Scenes... kwamen. Die plaat vind ik echt helemaal TOP
quote:Dan moet het wel eens zeer matige zijn geweest
Op donderdag 2 januari 2003 16:25 schreef haaahaha het volgende:
Die zanger, hij is toch een opera zanger geweest?
quote:Voor zover ik weet is hij alleen klassiek geschoold.
Op donderdag 2 januari 2003 16:25 schreef haaahaha het volgende:
Die zanger, hij is toch een opera zanger geweest?
Maar live valt hij nog wel eens door de mand. Vooral in het hoog mist hij volume en dan wordt het altijd knijpen/gillen enzo. .
De zanglijnen van de nieuwe nummers worden wel steeds beter op zijn mogelijkheden afgestemd, vind ik .
quote:Zijn voorgeschiedenis is iniedergeval anders dan wat hij nu doet?
Op donderdag 2 januari 2003 16:33 schreef matthijn99 het volgende:Voor zover ik weet is hij alleen klassiek geschoold.
quote:Ik blijf het een goede zanger vinden, alleen jammer dat hij idd nogal een zwakke stem heeft die live wel eens tekort wil schieten. Op zijn goede dagen is hij geweldig imho
Op donderdag 2 januari 2003 16:29 schreef MuadDib het volgende:[..]
Dan moet het wel eens zeer matige zijn geweest
quote:In de studio fantastisch, live matig...
Op donderdag 2 januari 2003 17:43 schreef OProg het volgende:[..]
Ik blijf het een goede zanger vinden, alleen jammer dat hij idd nogal een zwakke stem heeft die live wel eens tekort wil schieten. Op zijn goede dagen is hij geweldig imho
quote:dan moet je hem telkens op een slechte dag getroffen hebbe.. ik heb er nooit zoveel last van gehad...
Op donderdag 2 januari 2003 17:46 schreef MuadDib het volgende:[..]
In de studio fantastisch, live matig...
quote:Of jij hebt toevallig z'n goede dagen meegemaakt
Op donderdag 2 januari 2003 17:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
dan moet je hem telkens op een slechte dag getroffen hebbe.. ik heb er nooit zoveel last van gehad...
quote:Tijdens de concerten die ik in 1999, 2000 en begin dit jaar van ze zag was hij niet altijd in topvorm maar het waren zeker geen slechte dagen
Op donderdag 2 januari 2003 17:52 schreef MuadDib het volgende:[..]
Of jij hebt toevallig z'n goede dagen meegemaakt
De discussie is al vaak gevoerd maar zolang hij zich niet in de hoogste regionen waagt is 'ie echt goed, maar in de hoogte is het toch meer schreeuwen dan zingen...
Mensen moeten overigens ook niet zeiken dat ie vroeger beter zong. Tijdens de livenummers uit 1992 en 1993 die op de fanclubcd zitten zingt ie ook verre van briljant...
quote:Is ook live soms fantastisch heur
Op donderdag 2 januari 2003 17:46 schreef MuadDib het volgende:[..]
In de studio fantastisch, live matig...
quote:Ik vind hem juist nu beter
Op donderdag 2 januari 2003 17:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Mensen moeten overigens ook niet zeiken dat ie vroeger beter zong.
quote:Ben ik met je eens. Sinds Awake (nog altijd een onderschatte cd!) zingt hij veel diverser.
Op donderdag 2 januari 2003 18:01 schreef MuadDib het volgende:[..]
Ik vind hem juist nu beter
Maar zoals ik al eerder zei, zolang 'ie niet teveel de hoogte ingaat vind ik hem ook geweldig. Maar de hoge noten uit de studio haalt 'ie live gewoon niet. Ik houd het er maar op dat er betere zangers zijn maar veel meer slechtere...
quote:Dat wel, maar die CD op zich doet me eig niet zo veel (lees: niks)
Op donderdag 2 januari 2003 18:04 schreef MuadDib het volgende:
Ken je het project "Leonardo - The Absolute Man"? Daar zingt ie echt heel goed!
quote:Cultuurbarbaar!
Op donderdag 2 januari 2003 18:10 schreef OProg het volgende:[..]
Dat wel, maar die CD op zich doet me eig niet zo veel (lees: niks)
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 18:18 schreef Kipman het volgende:[..]
Cultuurbarbaar!
quote:Kun je daar voorbeelden van noemen?
Op donderdag 2 januari 2003 23:59 schreef Summoner het volgende:
Ik vind zijn zangstijl af en toe net iets te melodramatisch. Een beetje veel kaas erover.
Alleen nog wat live-albums.
Awake vind ik ook wel heel erg tof.
quote:Daar mis je weinig aan als je die niet hebt, imo.
Op maandag 6 januari 2003 01:49 schreef Seborik het volgende:
quote:Hmm, ik heb Live At The Marquee en Once In A Livetime. Er staan op beide vrijwel geen onbekende nummers en de uitvoering ervan verschilt ook erg weinig met de studioversies. En dat terwijl DT live toch vaak wat leuke dingen doet, complete CD's van Metallica spelen bijv.
Op maandag 6 januari 2003 01:58 schreef Seborik het volgende:
Het lijkt me toch wel leuk om ze te hebben. Wat vind je er minder aan?
Verder heb ik ook nog Live Scenes From New York. Daarop wordt de CD SFAM geheel gespeeld plus nog diverse andere nummers, maar ook hier weer geen onbekende nummers of erg afwijkende uitvoeringen. Wel moet ik zeggen dat het natuurlijk al een prestatie op zich is dat ze SFAM live kunnen waarmaken .
quote:Ik zag er laatst nog 2 live cd's van liggen bij de FRS, voor 9 en 10 euro.
quote:Hm ja, live at the marquee zie je echt overal voor die prijs, welke was die andere?
Op zondag 9 februari 2003 12:36 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Ik zag er laatst nog 2 live cd's van liggen bij de FRS, voor 9 en 10 euro.
1. Only a Matter of Time [live, qua geluid en uitvoering 1000x beter dan originele versie]
2. Pull me Under
3. Surrounded
4. Metropolis
5. 6:00
6: The Mirror
7: Lie
8. Hollow Years
9. Overture 1928/Strange Deja Vu
10. Blind Faith
11. Solitary Shell [edit]
Dat betekent dat ik de volgende geniale nummers heb moeten weglaten:
Another Day
Take The Time
Learning to Live
Caught in a Web
The Silent Man
Space Dye Vest
A Change of Seasons
Trial of Tears
Through my Words/Fatal Tragedy
Home
The Glass Prison
enz.
quote:Ohnee, de andere cd is een DT album: Awake
Op zondag 9 februari 2003 15:25 schreef Seborik het volgende:[..]
Hm ja, live at the marquee zie je echt overal voor die prijs, welke was die andere?
quote:Awake is een erg goed album, mijn favoriete tracks daarvan zijn toch wel The Mirror en aansluitend Lie, vooral vanwege de keyboardpartijen en zware gitaar.
Op zondag 9 februari 2003 18:32 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Ohnee, de andere cd is een DT album: Awake
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 10-02-2003 01:19]
quote:en vergeet het verkrachten van het gitaar niet. Jezus, die effecten tussen de twee nummers in zijn echt tof
Op maandag 10 februari 2003 01:19 schreef Wodan het volgende:[..]
Awake is een erg goed album, mijn favoriete tracks daarvan zijn toch wel The Mirror en aansluitend Lie, vooral vanwege de keyboardpartijen en zware gitaar.
quote:Jeej!
Dream Theater enters the studio on March 10th!
Added on 03-07-2003Dream Theater will be heading into the studio on Monday, March 10th, 2003, to write and record a new studio album.
Seborik, bedankt voor het opletten en vermelden!!!
quote:das waarschijnlijk een maandag. Als je 'm vroeg wilt hebben moet je gewoon op vrijdag ff in de winkel kijken dan is ie er vaak ook al
Op dinsdag 25 maart 2003 20:23 schreef Ibanez het volgende:
Goeie!!!Ga ik weer op de relaease datum om negen uuur s'morgens naar de cd shop, en ga ik mijn gereserveerde exemplaar ophalen. Heb ik em net zo snel als six degrees!!!
![]()
![]()
![]()
Rancor gaat mee? Heeft de laatste gemist!!!! HAHAH
quote:harder moetie worden!!!
Op donderdag 27 maart 2003 22:20 schreef Seborik het volgende:
Ik hoop dat het nieuwe album erg veel progger wordt.
quote:Ik vond de combi-hard-zacht op Six Degrees juist erg goed.
Op donderdag 27 maart 2003 22:26 schreef BDisOKE het volgende:[..]
harder moetie worden!!!
Ze zullen gelijkwaardige sets spelen, dat is nog eens een cool concert.
quote:Ik ben het er eigenlijk wel mee eens. Het gevaar van bands als Drean Theater is dat ze ten onder gaan aan hun eigen capaciteiten.
Op woensdag 16 april 2003 11:28 schreef oleee72 het volgende:
Harder, softer, meer prog, wat maakt het uit. Ik vind dat ze de songs weer als middelpunt moeten nemen en het instrumentale gedeelte. Neem nu een song als The glass prison, een geweldig nummer van 5-6 minuten song, maar op 6DOIT duurt ie toch echt te lang.Eigenlijk geldt dit voor de meeste songs.
Ze moeten niet tegelijk opnemen en schrijven, maar ze moeten eerst demo's maken om de songs later nog bij te kunnen schaven.
Het gebruik van een producer zou ook niet verkeerd zijn. Het laatste album was geproduceerd door Portnoy/Petrucci en dat kun je ook wel horen. De drums en gitaar steken er wel erg bovenuit, maar de bas in onhoorbaar.
Denk nu niet dat ik geen fan ben, want dat ben ik wel degelijk. Ik ken ze vanaf 1992 toen het fantastische I&W uitkwam. Ik heb ze 9 keer live gezien. Ik hoop gewoon dat ze met het nieuwe album een beetje terug gaan naar hun roots.
quote:kortere nummer zoals al aangegeven is, mogen terug. De compactheid van Awake werkte perfect.
Op woensdag 16 april 2003 12:43 schreef JooB het volgende:
Inderdaad, toen 6DOIT uitkwam, vond ik het een teleurstellende cd. Muzikaal-technisch zat het allemaal wel weer goed in elkaar, maar de teksten van vooral Glass Prison zijn uitermate zwak, imho. Ook had ik het idee dat echt ieder idee en iedere ingeving die in de studio ontstond in de nummers gepropt moesten worden en dat doet geforceerd aan. Na SFAM is 6DOIT voor mij echt een achteruitgang, hoe goed de uitvoering van het titelnummer ook is. Hoop dat bij de nieuwe plaat de melodie weer centraal staat.
quote:haha idd
Op woensdag 16 april 2003 14:18 schreef Zander het volgende:
Of een cd waar de zanger helemaal z'n klep dichthoudt, die koop ik dan meteen.
quote:Maar wel de beste zanger voor dit soort muziek...
Op woensdag 16 april 2003 19:24 schreef oleee72 het volgende:
Mee eens, Labrie is niet bepaald het paradepaardje van DT.
Maar beweren dat hij een superzanger is, is natuurlijk gekkenwerk.
quote:studio wel, live zeker niet
Op donderdag 17 april 2003 19:17 schreef Seborik het volgende:
Ik stoor me niet zo heel erg aan Labrie op cd... het geluid van zijn stem heeft ook wel iets interessants.Maar beweren dat hij een superzanger is, is natuurlijk gekkenwerk.
quote:Vind ik niet, ik kan het aanhoren, maar dan is dan ook wel het beste mee gezegd, die hoge uithalen vind ik zelf vreselijk. Toch zonde, want de muziek is meestal wel erg goed.
Op donderdag 17 april 2003 19:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Maar wel de beste zanger voor dit soort muziek...
quote:zou je dan wel een ander type zanger kunnen voorstellen?
Op donderdag 17 april 2003 20:12 schreef Zander het volgende:[..]
Vind ik niet, ik kan het aanhoren, maar dan is dan ook wel het beste mee gezegd, die hoge uithalen vind ik zelf vreselijk. Toch zonde, want de muziek is meestal wel erg goed.
quote:Juist, de kracht van Dream Theater is de creativiteit en daarmee de afwisseling.
Op donderdag 27 maart 2003 22:27 schreef Seborik het volgende:[..]
Ik vond de combi-hard-zacht op Six Degrees juist erg goed.
quote:Juist (ook op albums trouwens).
hoge uithalen vind ik zelf vreselijk
De beste zanger zou geen moeite hebben met de hoogste noten, hij wel. Het klinkt dan schreeuwerig en schel. Maar dat is ook het enige wat je hem kunt verwijten. Ja nog iets, hij heeft de power niet om Metallica nummers te zingen Maar het gaat om DT, niet de live covers.
Trouwens, Six Degrees heb ik een maand ofzo geleend van een klasgenootje. Het is wel een groeiplaat, hebben meer mensen dat hier? Na een tijdje krijg je meer een kick bij nummers.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 17-04-2003 21:54]
quote:Beetje uncool bedoel je?
Op zaterdag 19 april 2003 17:23 schreef Deliverance het volgende:Grappig detail: Kijk eens in het boekje van Images and Words hoe
Petrucci en Portnoy erbij zitten
quote:ach, zullen we het eens over de ontelbare death en blackmetal figuren hebben en hun posen.
Op zaterdag 19 april 2003 19:43 schreef oleee72 het volgende:
Zeg maar gerust fout
Omdat ik vorige week voor het eerst in mijn leven in een platenzaak een cd heb beluisterd van Dream Theater (Scenes from a Memory)........
OOOOOOOOOOH, wat een zalige muziek.... En nu zag ik 4 à 5 andere cd's van DT staan voor 10 euro (SfaM was 7 euro ) en is dat een beetje dezelfde stijl, of heb ik nou net een compleet unieke stijl gekocht qua DT????
tell me, dan kan ik binnenkort m'n cd-collectie weer aanvullen! of niet
quote:Vul maar aan, die cd-collectie
Op woensdag 23 april 2003 11:11 schreef Man_Made_God het volgende:
quote:het is dus allemaal wel dezelfde stijl? Ik vind het echt knap afwisselende muziek. Die hele verhaallijn door die cd..... gaaaaaaaf.
Op woensdag 23 april 2003 11:19 schreef MuadDib het volgende:[..]
Vul maar aan, die cd-collectie
* Man_Made_God is trots op zichzelf vanwege deze goede aankoop
quote:welke cd's heb jij dan, als ik vragen mag?
Op woensdag 23 april 2003 11:29 schreef MuadDib het volgende:
Het zijn niet allemaal concept-albums zoals SFAM, maar muzikaal zijn alle albums wel redelijk te vergelijken.
* Man_Made_God gaat briefjes van 10 euro opzij leggen voor ttoekomstige aankopen
quote:Alle cd's die hier vermeld staan, het gehele oeuvre dus...
Op woensdag 23 april 2003 11:35 schreef Man_Made_God het volgende:[..]
welke cd's heb jij dan, als ik vragen mag?
quote:Als je meer werelds werk in je CD-verzameling wilt ga dan ook maar eens luisteren naar Fates Warning, Liquid Tension Experiment, Savatage, Therion, Everon, Threshold, Gypsy Kyss, Rush, Amorphis, Blind Guardian, Metropolis, Firhouse, Hardline, Shadow Gallery en Queensrÿche.
Op woensdag 23 april 2003 11:11 schreef Man_Made_God het volgende:
Schop omhoog: waarom?Omdat ik vorige week voor het eerst in mijn leven in een platenzaak een cd heb beluisterd van Dream Theater (Scenes from a Memory)........
OOOOOOOOOOH, wat een zalige muziek.... En nu zag ik 4 à 5 andere cd's van DT staan voor 10 euro (SfaM was 7 euro
) en is dat een beetje dezelfde stijl, of heb ik nou net een compleet unieke stijl gekocht qua DT????
[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 24-04-2003 13:59]
quote:ja fijn wel, had nog zo gezegd tegen mezelf: dit jaar niet teveel cd's kopen, zit nu alweer op 15 ofzo....
Op donderdag 24 april 2003 13:48 schreef sjun het volgende:[..]
Als je meer werelds werk in je CD-verzameling wilt ga dan ook maar eens luisteren naar Fates Warning, Liquid Tension Experiment, Savatage, Therion en Queensrÿche.
ontopic: Therion ken ik wel, heb vorig jaar Live in Midgard aangeschaft, en ken alle andere cd's van een vriend van mij. Toch vind ik Dream Theater lekkerder klinken dan Therion.... Weet niet precies waarom. Waarschijnlijk voor een groot gedeelte vanwege de grote hoeveelheid afwisseling in DT.... Maar toch bedankt.
Zal de andere bands wel es beluisteren...
Gezien je voor tempowisselingen gaat zijn Shadow Gallery en fates Warning zeker aan te bevelen.
Gezien je CD-aantal: frustreer je niet teveel door mijn posts te lezen. Ik heb een goed betaalde baan, geen auto en geen gezin, dat koopt gemakkelijker weg. Buiten dat koop ik zeer veel 2e hands, tijdens concerten en festivals en wacht ik rustig totdat een cd wordt afgeprijsd. Zolang er geen reëel bedrag van 10-15 ¤uro per CD gerekend wordt koop ik weinig nieuw.
quote:hahaha, ja dat is lekker makkelijk inderdaad. Als arme student zijnde
Op donderdag 24 april 2003 14:01 schreef sjun het volgende:
Firehouse. Helaas mocht ik niks meer wijzigen inmijn vorige bericht.Gezien je voor tempowisselingen gaat zijn Shadow Gallery en fates Warning zeker aan te bevelen.
Gezien je CD-aantal: frustreer je niet teveel door mijn posts te lezen. Ik heb een goed betaalde baan, geen auto en geen gezin, dat koopt gemakkelijker weg. Buiten dat koop ik zeer veel 2e hands, tijdens concerten en festivals en wacht ik rustig totdat een cd wordt afgeprijsd. Zolang er geen reëel bedrag van 10-15 ¤uro per CD gerekend wordt koop ik weinig nieuw.
quote:Luister ook eens naar Thyrfing, veel tempowisselingen maar ff wat steviger en hele andere zang. Geen idee of dat iets voor je is maar nooit geprobeerd is nooit bekeerd.
Op donderdag 24 april 2003 14:09 schreef Man_Made_God het volgende:[..]
hahaha, ja dat is lekker makkelijk inderdaad. Als arme student zijnde
doe ik echter m'n best.... De cd's van Dream Theater kostten ook maar 10 euro, dus dat is nog zeer te overzien.
Zal es kijken of ik wat van die bands kan vinden die je hierboven noemt... ben zeer benieuwd...
Transatlantic
Liquid Tension Expiriment
OSI
Dit zijn zeg maar projecten van leden van Dream Theater en dan komt vooral de drummer (Mike Portnoy) goed naar voren
http://www.ytsejamrecords.com/
quote:
Finally! After years of talking about it, The Dream Theater Official Bootlegs are now available to the public! I have dug into my extensive archives to offer you, the devoted DT fan, a chance to share with us so many of the great memories that have helped form this band's almost 20-year career.We hope to offer roughly 3 titles every six months or so....ranging from the very beginnings as Majesty all the way up to our latest album and tour! And these titles are available exclusively from Ytsejam Records and nowhere else...
quote:Hmmz, ik heb veel materiaal op bootleggebied van DT en ook wel al het bekende goede materiaal
Op vrijdag 30 mei 2003 17:38 schreef Seborik het volgende:
Dream Theater geeft nu zelf bootlegs uit.http://www.ytsejamrecords.com/
[..]
Ik vind het als groot DT-fan iig erg cool
Vooral deze:
The Making of Scenes From A Memory
Denk alleen niet dat die '96 demo erop zal staan Portnoy zei die nooit vrij te zullen geven...
quote:Vind het nog wel meevallen om eerlijk te zijn
Op vrijdag 30 mei 2003 21:13 schreef Seborik het volgende:
Helaas zijn de cd's nogal duur.
Er zou nog een boekje met wat leuke info in komen. Dollar staat gunstig en nog 2 cd's ook
Bootlegs zijn duurder
quote:Tsjah, tis voor de echte fans en de gedachte erachter zal ook wel zijn dat die dat er wel voor over hebben. Zelf zal hij er ook nog iets aan over willen houden en de oplage zal ook niet supergroot zijn
Op vrijdag 30 mei 2003 21:24 schreef Seborik het volgende:
Ja, $20 voor een bootleg vind ik best wel veel eigenlijk, dat is de prijs voor een gewone cd, ondanks dat de dollar nu wat lager staat.
Ik wil iig erg graag die Making of Scenes 2 hebben Denk dat ik die andere 2 er ook maar meteen bij bestel
Ik wil wel een bootleg van een concert waar ze de complete Number of The Beast hebben gecovered.
quote:Die heb ik origineel, opgenomen in Parijs, klinkt matig maar verder best grappig. Ook met een soort Number of the beast-hoes alleen dan een DT remake. Grappig is dat die fan-boot die ik er van heb nog mooier artwork heeft, met ook het logo van DT in Iron Maiden stijl
Op vrijdag 30 mei 2003 21:37 schreef Seborik het volgende:
Hehe.Ik wil wel een bootleg van een concert waar ze de complete Number of The Beast hebben gecovered.
Zo zijn er van Master of Puppets live ook 2 versies in omloop, 1 met de MOP-hoes en 1 met het logo van DT als hoes
quote:Ik vind Take The Time op die bootleg erg cool gespeeld. Veel solo's. Jammer van de stem van James die tegenvalt.
Die heb ik origineel, opgenomen in Parijs, klinkt matig maar verder best grappig.
quote:had ik je die nog niet gestuurd?
Op vrijdag 30 mei 2003 21:37 schreef Seborik het volgende:
Hehe.Ik wil wel een bootleg van een concert waar ze de complete Number of The Beast hebben gecovered.
ik heb er een paar dacht ik.
quote:Nee.
Op zondag 1 juni 2003 17:24 schreef Tokus het volgende:[..]
had ik je die nog niet gestuurd?
* ibanez is blij en trots op zichzelf
quote:Die zou ik ook nog altijd es van je krijgen.
Op zondag 1 juni 2003 17:24 schreef Tokus het volgende:
had ik je die nog niet gestuurd?ik heb er een paar dacht ik.
quote:Ja daaaaaag! Haha, nee niet met solo's. althans, niet compleet, wel gedeeltes van solo's, maar er zitten wel lastige ritmestukken in, met wazige toonladders, waar echt niemand anders opkomt als "lord" Petrucci! Toen ik het nummer voor het eerst hoorde, vond ik het ruig, toen ik het voor het eerst ging oefenen, walgde ik ervan, maar nu niet meer...
Op vrijdag 25 juli 2003 00:08 schreef Zander het volgende:
Met solo's? Impressive.. Zo niet, dan nog een prestatie, er zitten ook best lastige ritmedingetjes in.
quote:Dream Theater was een band voor mij die een album uitbracht met muziek die ik nog niet eerder gehoord had en superafwisselend was, daarom veel respect voor hen!
Op donderdag 24 juli 2003 22:14 schreef buzzer het volgende:
Kreeg een cedee van ze. Dat smaakt naar meer ! Ik denk dat ik op zoek ga naar meer werk van ze. Erg pretttige muziek om naar te luisteren.
Erotomania, ook wel aardig wat maatwisselingen. Wel mooie gitaarsolo erin he Rhapsody stukjes ook, hehe.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 25-07-2003 11:08]
Het ultieme Dream Theater nummer, ken je ze nog niet? Luister dan dit, want dit nummer, van begin tot eind, is gewoon Dream Theater.
Origineel geschreven in 1989(!) samen met Metropolis pt I, voor het album "Images and Words"(maar niet gereleased op deze cd/lp). In 1995 hebben ze het opgenomen, om Images and Words te herleven, en hebben ze nog voor 1 keer samen gewerkt met David Prater.(& Doug Oberkircher), en opgenomen in de Bear Tracks studio.
In dit nummer zitten stukjes, uit nummers van Images and Words, maar er zitten ook stukken tussen van het, toen nog toekomstige "Awake". Dit zijn de stukken van albums, die ik uit dit nummer kan herleiden.
Zijn er meer stukken in dit nummer die eerder of later ook nog eens zijn opgenomen??
ik bekijk de reakties, als ze komen, wel pas over twee weken, want ik vertrek dadelijk naar Toscane, dus het is effe stil rond Ibanez op het Fok!Forum!
Ik vraag me af welk album ze gaan coveren bij de volgende tour, als ze dat gaan doen. Ik gok op Rush of Pink Floyd, of beter gezegd dat hoop ik. Ze hebben nu al 2 inspiratiebronnen uit de metal wereld gecovered, nu mag de prog rock wel eens langskomen.
[Dit bericht is gewijzigd door ProPHeT0 op 26-07-2003 16:10]
quote:
DREAM THEATER Singer: New Album Will Be 'Incredibly Intense'! - Aug. 4, 2003
DREAM THEATER frontman James LaBrie recently spoke to Dabelly.com about the progress of the recording sessions for the group's follow-up to 2002's "Six Degrees Of Inner Turbulence". "After the tour [with QUEENSR¾CHE and FATES WARNING], [we'll take] a week off and then [head back] into the studio to lay [down] vocals. Um, right now we are slated for a release near the beginning of October and that's pretty much has been written in stone as I speak to you now. Give or take a week, you know? We really don't have much time to play with. I have to get back and get the vocals done and then we have to allow time for the mix and packaging and everything else you tend to do with every release. It's going to be a very busy time for us. But it's doable. We can certainly do everything and have it completed exactly the way we want it. That's the plan at this point. An October release and then we start with a world tour in January. I believe we start January 15th in Manchester, England."With regards to the direction of the new material, LaBrie said, "it is going to be an incredibly intense album and we are really psyched, excited, ecstatic, you name it, we're are there! And I think that we truly believe that the fans are just going to be completely embracing what we have to show on this next record. It is really going to be powerful. That's all I can say at this point. We do have a title and we do have some track titles, but at this point obviously I'm not going to delve into that. We are really keeping a tight lid on this."
Train Of Thought
1. As I Am
2. This Dying Soul
3. Endless Sacrifice
4. Honor Thy Father
5. Vacant
6. Stream Of Consciousness
7. In The Name Of God
p.s: Kipman, die cover is niet compleet. Op dt.net hebben ze de complete vrij gegeven.
quote:ik zou toch zweren dat ik precies die cover ook zie staan op dreamtheater.net.....
Op woensdag 1 oktober 2003 10:11 schreef twickel het volgende:
p.s: Kipman, die cover is niet compleet. Op dt.net hebben ze de complete vrij gegeven.
quote:Nieuwe cd Dream Theater - Train of Thought
Op woensdag 1 oktober 2003 10:11 schreef twickel het volgende:
Train of thought! Wanneer kwam hij ook alweer uit? November? BTw, ik ga naar ze toe in January! Ahoy!p.s: Kipman, die cover is niet compleet. Op dt.net hebben ze de complete vrij gegeven.
Al met al hoop ik dus dat er nogal wat verbeterd en van mij mogen ze wel een beetje terug grijpen op de eerste 2 albums. Maar het zal wel niet gebeuren.
quote:Dat gedoe met lange nummers wordt ik onderhand ook zat, net alsof dat stoer is ofzo, vaak mist de samenhang echt in zulke lange nummers. Zet dan gewoon 11 nummesr van 3 tot 6 minuten op de cd. En niet 5/6 van 6-12 mins.
Op zaterdag 18 oktober 2003 15:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:
echte nummers bedoel je vast en zeker. Zonder telkens te streven naar nummers die minimaal 12 minuten duren waarin dan ook een geimproviseerde solo van 4 minuten moet zitten. Ik zou graag zien dat Dream Theater weer een stap vooruit zet in plaats van een opzij.
quote:Die hoge uithalen klinken nogal "schel" bij Labrie ja, hoeft ie voor mij ook niet te doen.
Betere nummers
minder gewank
James niet zo hoog zingt, zodat ie het live wel eens kan waarmaken.
En op een betere productie
Betere nummers, mwoa. Was wel tevreden met 6 degrees. Ben gewoon benieuwd naar de volgende cd, hopelijk wijkt de productie wat af van de huidige.
quote:ik zou graag eens een zanger ala Chris Cornell bij DT zien. Ben flauw van Labrie. Vooral live verknalt ie me net iets teveel.
Op zaterdag 18 oktober 2003 15:45 schreef Yokozuna het volgende:
En wat stevigere nummers mogen er ook wel op (als Lie of harder), maarja, daar heeft James niet genoeg power voor in zijn stem....
quote:Good one, lijkt mij ook wel wat. Maarja, dat is natuurlijk veel te gemakkelijk voor de heren van DT, zij willen juist graag lange en complexe nummers maken. Hmmm maar die gasten zijn zo productief, een albumpje met 12 korte nummerkes ff er snel tussendoor moet toch kunnen?
Dat gedoe met lange nummers wordt ik onderhand ook zat, net alsof dat stoer is ofzo, vaak mist de samenhang echt in zulke lange nummers. Zet dan gewoon 11 nummesr van 3 tot 6 minuten op de cd. En niet 5/6 van 6-12 mins.
quote:Nee, want dan zou het geen Dream Theater zijn he?
Op zaterdag 18 oktober 2003 17:51 schreef mcanic het volgende:[..]
een albumpje met 12 korte nummerkes ff er snel tussendoor moet toch kunnen?
quote:Mwah, dat zou volgens mij prima kunnen. Beetje de boel indikken zonder de notendichtheid nog hoger te maken. Er zitten gelukkig weer erg goede stukken op de nieuwe plaat, maar zo goed als vroeger wordt het nooit meer vrees ik (zei de ouwe lul)
Op vrijdag 21 november 2003 10:26 schreef JooB het volgende:[..]
Nee, want dan zou het geen Dream Theater zijn he?
quote:tja, verrassend zal het wel niet meer worden. Grenzen verleggen in dat genre is sowieso moeilijk. Sinds de eerste Ayreonplaten is er naar mijn mening ook geen baanbrekend werk meer verricht.
Op vrijdag 21 november 2003 10:45 schreef desintbestaat het volgende:[..]
Mwah, dat zou volgens mij prima kunnen. Beetje de boel indikken zonder de notendichtheid nog hoger te maken. Er zitten gelukkig weer erg goede stukken op de nieuwe plaat, maar zo goed als vroeger wordt het nooit meer vrees ik (zei de ouwe lul)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |