abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 december 2000 @ 15:48:19 #1
5702 M4SS4CR3
Dream Theater freak
pi_543539
Zijn er hier nog meer fans aanwezig van deze fantastische progressive metalband? En waar luisteren deze mensen nog meer naar? Behalve DT luister ik ook Iron Maiden, Metallica, Pearl Jam, Red Hot Chili Peppers en oudere progressive rock voor de afwisseling
Where do we come from? Why are we here? Where do we go when we die? What lies beyond, and what lay before? Is anything certain in life?
  dinsdag 12 december 2000 @ 16:19:28 #2
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_543672
Over het algemeen vind ik bands als Dream Theater nogal overdreven. Ze kunnen harstikke goed spelen en beheersen hun instrumenten perfect (dat mag ook wel als je allemaal cum laude op Berkeley bent afgestudeert), maar ze kunnen nog geen leuk nummer maken. Het is een verzameling van solo's en instrumentale technieken, zonder emotie.

Een uitzondering vind ik het nummer "Pull Me Under", wat behoorlijk goed in elkaar zit.

What's the speed of Dark?
  dinsdag 12 december 2000 @ 16:25:07 #3
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_543696
Geweldige muzikanten, maar ik hou zelf toch meer van de oude prog-rock bands.

[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 12-12-2000 18:13]

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_543732
Absoluut de topper in hun genre (met alleen helaas een k*t-zanger). Heb dan ook al hun albums. Maar net als Zanderrr luister ik liever naar de bands waarvan ze het hebben afgekeken, zoals Yes en Rush.
* En er is natuurlijk maar 1 band die echt roeleert en dat is King Crimson!
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 december 2000 @ 22:34:49 #5
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_544902
ja, Scenes From A Memory is heel goed, IMO.
verder heb ik alleen Images & Words, en Awake. I&W is ook goed, maar Awake vind ik toch wat minder.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  dinsdag 12 december 2000 @ 22:46:32 #6
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_544944
Rush rulez... Ik ben al tien jaar aan het proberen net zo goed te kunnen bassen als Geddy Lee
What's the speed of Dark?
pi_545089
Images and words is dus niet zoals hierboven gezegd wordt. Erg goede cd. De laatste nieuwe CD is wel erg melodieus en gewoon lekker om naar te luisteren.
pi_545436
Ik vind ze ook erg goed maar toch niet de beste in hun genre. Ga inderdaad meer voor de oude bands (genesis, marillion, starcastle) en van de huidige generatie ben ik groter fan van arena en ayreon.
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
  woensdag 13 december 2000 @ 10:51:51 #9
1573 Kipman
www.kangoeroerene.nl yeah!
pi_546086
Dream Theater is 1 van mijn favoriete bands. De nummers zijn lekker complex en daar hou ik wel van. Images & Words is hun beste. En Change Of Seasons is natuurlijk ook geweldig.

Iemand zei iets over dat ze geen normaal nummer in elkaar kunnen zetten? Zo is DT ook helemaal niet. 1 keer hebben ze gebrobeert een radio-vriendelijk album te maken (Falling Into Infinity), maar dat is slecht afgelopen. Gelukkig zijn ze weer terug met Scenes From A Memory met de muziek waar ze goed in zijn.

Kipman legt hier de eieren! Maar nu vanuit Australie!
  woensdag 13 december 2000 @ 13:13:57 #10
5702 M4SS4CR3
Dream Theater freak
pi_546597
quote:
Op 12 december 2000 22:34 schreef Tokus het volgende:
ja, Scenes From A Memory is heel goed, IMO.
verder heb ik alleen Images & Words, en Awake. I&W is ook goed, maar Awake vind ik toch wat minder.
Zelf vind ik Awake toch zeker een goed album. Na het een paar keer gehoord te hebben tenminste. De teksten zijn goed, en de muziek speelt daar echt bijna perfect op in (mijn mening )
Where do we come from? Why are we here? Where do we go when we die? What lies beyond, and what lay before? Is anything certain in life?
  woensdag 13 december 2000 @ 13:23:11 #11
1573 Kipman
pi_546629
quote:
Op 13 december 2000 13:13 schreef M4SS4CR3 het volgende:
Zelf vind ik Awake toch zeker een goed album. Na het een paar keer gehoord te hebben tenminste. De teksten zijn goed, en de muziek speelt daar echt bijna perfect op in (mijn mening )
Awake is de enige cd die ik nog niet heb, samen met het debuut. Het schijnt dat Awake wat meer aan de heavy kant is?
  woensdag 13 december 2000 @ 13:50:24 #12
5702 M4SS4CR3
Dream Theater freak
pi_546716
Een aantal nummers zijn een stuk ruiger als de rest van hun muziek, maar dat geldt zeker niet voor alle nummers op de cd... En persoonlijk houd ik wel van dat ruige
Ik vind het album zeker een aanrader, en ik zou zeggen, luister hem een keer (in de winkel natuurlijk, je weet toch best dat het illegaal is om de cd te downloaden )
  woensdag 13 december 2000 @ 15:37:14 #13
1573 Kipman
pi_547243
Ik heb Awake nog niet, omdat ik wacht tot ik weer zin heb in nieuwe DT-muziek. Het lijkt me een erg goede cd. En illigaal kopieren doe ik zeker niet. Dat verdient een band als Dream Theater niet.

Verder luister ik ook naar Iron Maiden. Brave New World is geweldig

woensdag 13 december 2000 @ 15:45:23 #14
5702 M4SS4CR3
Dream Theater freak
pi_547307
Brave New World is best wel goed ja, alleen vond ik de oudere cd's van Maiden toch echt lekkerder klinken... BNW zit op zich wel ok in elkaar, maar er zit niet echt veel gevoel in, en het klinkt eigenlijk best wel afgezaagd... Vind ik dan
pi_548753
DT is echt erg toffe band ja. Ik vond ze vroeger ook écht notenpoepers, maar nu ik hun laatste cd: Metropolis part 2 heb is mijn mening bijgeschaafd. Er staan echt wel normale nummers op en niet alles is solo. Ook vind ik de zanger echt niet slecht (op cd in ieder geval niet)... Die cd is zeker de één van de beste van 1999 in mijn ogen/oren.
Wat ik luister? Hmm.. vanalles..
... na vijf jaar
pi_549113
quote:
Op 12 december 2000 22:46 schreef lzandman het volgende:
Rush rulez... Ik ben al tien jaar aan het proberen net zo goed te kunnen bassen als Geddy Lee
En probeer je dan ook zo hoog te zingen?
  woensdag 20 december 2000 @ 16:33:54 #17
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_568865
Dream Theater heeft met "Scenes..." en "I&W" twee prima albums afgeleverd.

LaBrie is niet altijd even sterk, maar dat de muziek geen 'gevoel' zou hebben kan ik niet bevestigen. Vooral scenes kent enkele passages die de rillingen over mijn rug doen lopen.

Maar eerlijk is eerlijk, bands als UK, King Crimson maar ook Kansas deden dit soort spul al jaren...

Enneh, Dream Theater is nog best begrijpelijk hoor. Dan vind ik King Crimson moeilijker te verteren. (Muziek technisch gezien dan he...)

Vette aanrader: John Wetton's "Battle Lines" zeker voor de liefhebbers van Crimson / UK platen waar Wetton op baste en zong.

Als je *daar* geen kippevel van krijgt ben je een fookhing robot.

"That's what Britney Spears said before he died.."
  woensdag 20 december 2000 @ 16:38:52 #18
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_568880
Trouwens: Als je nog wat recenties van - over het algemeen goede - platen wil lezen, kijk dan eens op mijn website:

www.rocknet.nl

Hij wordt redelijk vaak ge-update (met name met cd recenties)

Let vooral op de komende recentie van het nieuwe Yngwie Malmsteen album! Die plaat zuigt aan alle kanten! En aangezien ik mijn mening niet onder stoelen of banken steek is dat aan de review ook wel te ehrm... merken.

Overigens: op- of aanmerkingen zijn van harte welkom!

Hint: Bekijk em in Explorer. Netscape verkloot de lay-out nogal.

woensdag 20 december 2000 @ 16:40:21 #19
1573 Kipman
pi_568886
Kijkt er ook iemand uit naar de nieuwe video/DVD Metropolis 2000: Scenes From New York?

En volgend jaar duiken ze de studio weer in. Alle muziek schijnt al geschreven te zijn, dus ze hoeven het alleen maar op te nemen.

woensdag 20 december 2000 @ 16:42:39 #20
1573 Kipman
pi_568895
Op die nieuwe van Yngwie staat best goede musiek, alleen het is zo klote geproduceert. Echt zonde!
  woensdag 20 december 2000 @ 16:44:11 #21
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_568900
quote:
Op 20 december 2000 16:38 schreef Antikal het volgende:
Let vooral op de komende recentie van het nieuwe Yngwie Malmsteen album!
Ha, over notenpoepers gesproken... dat vind ik nou echt oervervelende muziek, terwijl ik iha best van virtuoos spel hou.
pi_568902
quote:
Op 20 december 2000 16:33 schreef Antikal het volgende:
Enneh, Dream Theater is nog best begrijpelijk hoor. Dan vind ik King Crimson moeilijker te verteren. (Muziek technisch gezien dan he...)

Vette aanrader: John Wetton's "Battle Lines" zeker voor de liefhebbers van Crimson / UK platen waar Wetton op baste en zong.

Als je *daar* geen kippevel van krijgt ben je een fookhing robot.

[off-topic]
Eindelijk, nog een Crimso-liefhebber!!!
Die solo-albums van Wetton vond ik eerlijk gezegd nogal matig. Hoewel een zeer goed zanger en bassist een matig song-writer *naar MuadDib's bescheiden mening.
  woensdag 20 december 2000 @ 16:50:36 #23
6317 Antikal
God is een ramptourist
pi_568929
Malmsteen is een goeie gitarist, maar het materiaal zuigt aan alle kanten, en hij doet al xx jaar zo'n beetje het zelfde...

Ik vond de albums met Joe Lynn Turner wel aardig. Wat er voor zat en er na kwam heb ik nooit echt kunnen waarderen.

Wat John Wetton betreft: de meeste solo albums zijn inderdaad niet bijzonder (met name Arkangel stelde mij - op de titelsong na - flink teleur)

Maar "Battle Lines" vond en vind ik echt geweldig. Prachtige stem, mooie nummers (vind ik) en van bassen heb ik verder weinig kaas gegeten, maar dat klinkt in mijn oren ook prima. Weinig virtuoos, maar goed in dienst van de muziek.

Het niveau van "Starless" of "Book Of Saturdays" zal ie in zijn uppie niet gauw halen, maar hij doet zijn best.

Voor de liefhebber van vlotte AOR heb ik nog een tip van de maand:

"Ready" van Alfonzetti

Superplaat! voor recentie zie: www.rocknet.nl

pi_568936
quote:
Op 20 december 2000 16:44 schreef Zanderrr het volgende:
Ha, over notenpoepers gesproken... dat vind ik nou echt oervervelende muziek, terwijl ik iha best van virtuoos spel hou.
Rising Force is toch best een aardig album.
  woensdag 20 december 2000 @ 16:52:56 #25
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_568941
En hoe zit het eigenlijk met het langverwachte nieuwe album van UK? Ik geloof dat John Wetton en Eddie Jobson daar al drie jaar aan bezig zijn, ofzo...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')