Mee eensch, SCH.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 14:03 schreef SCH het volgende:
[..]
In welke zin hebben ze er nu voor gezorgd dat terroristen makkelijker veroordeeld kunnen worden? Volgens mij is dit alleen maar een maatregel die pas daarna komt, als consequentie en als een soort van straf en mogelijk preventie. Maar het probleem met het veroordeeld krijgen van terroristen is hiermee niet opgelost of verlicht.
Dus je hebt wel vertrouwen in ons justitieel systeem?quote:Verder alles goed? Ik herken er niks in.
Daar geloof ik niet zo in als het om terroristen gaat. Die hechten niet zoveel waarde aan hun leven, laat staan aan hun nationaliteit.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 14:10 schreef ExTec het volgende:
Maar het is een extra afschrikkend middel.
Vrees van niet, want dan had niks met de nationaliteit te maken maar met uitleveringsverdragen.quote:Moet ineens denken aan die mullah, die uitgeleverd werd aan noorwegen, en daarna op z'n gemak de NL staat gaat suen omdat'ie 'onrechtmatig uitgezet' was.
Me dunkt dat met deze wetgeving dat sneller opgelost had kunnen worden.
Ja.quote:Dus je hebt wel vertrouwen in ons justitieel systeem?
Hij is onduidelijk en onzuiver en mijn bezwaar is dat het zgn. terrorisme wordt aangegrepen om zaken aan te pakken die er niet mee te maken hebben maar die wel hot zijn nu. Zoals de tweede nationaliteit.quote:Wat heb je dan tegen deze wet?
Precies, dat bedoel ik. In dit soort gevallen zou het wel mogelijk moeten zijn voor de buitenlandse partner en diens kinderen om twee nationaliteiten te hebben. Juist om dit soort redenen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 14:26 schreef HarigeKerel het volgende:
Situatie:
Je vader is bv Australisch, je moeder is Nederlands.
Je groeit op in Nederland, je ouders gaan scheiden en je vader gaat terug naar Australie met zijn Australische paspoort, jij bezit alleen nog een Nederlands paspoort dankzij onze overheid
Na 30 jaar is je vader een oude man die hulp nodig heeft maar jij kan niet in Australie voor hem gaan zorgen en hem gezelschap houden in de avond van zijn leven omdat je niet voldoet aan de regels van de Australische immigratie wetgeving en een Australisch paspoort waar je volgens de Australische wetgeving wel recht op had kreeg je niet want dat mocht niet van de Nederlanse overheid.
Tja als je maar terrorisme mee kan bestrijden he met je onzinnige regeltjes?![]()
Asociaal zijn de Zwitsers zeker niet. En met buren als Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en Italie kan je je maar beter goed verschansen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 17:26 schreef SCH het volgende:
Omdat we niet zo asociaal en angstig zijn als de Zwitsers die iedereen die over een bergtop kijkt als vijand beschouwen.
In Zwitserland is zelfs de filmkeuring geregionaliseerd.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 18:18 schreef HarigeKerel het volgende:
In Zwitserland hangt het helemaal van je canton af, ik meen dat Zurich onlangs de regels aardig heeft versoepelt.
Leuk verhaal:
Mensen die Zwitserse voorouders hebben en nu al +100 jaar in Argentinnie wonen moeten als ze het Zwitserse staatsburgerschap willen hebben gewoon zijn bij het canton van hun voorouders, de nationale regering heeft er niks over te zeggen.
Denk dat het afnemen van de nationaliteit alleen kan bij iemand die nog een dubbele nationaliteit heeft, dus bij terrorist A die al genaturaliseerd is en nu een dubbele nationaliteit heeft, kan de Nederlandse nationaliteit worden afgepakt en het land worden uitgetiefd, terwijl terrorist B die nu naturaliseert, zijn oude nationaliteit moet opgeven en na zijn terroristische activiteit dus de Nederlandse cel met zijn aanwezigheid mag vereren.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 18:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dus als ik het goed begrijp :
Achmed de Turk trouwt met een Nederlandse schone, hij verliest zijn Turkse nationaliteit en krijgt vanzelfsprekend de Nederlandse.
Later pleegt Achmed "een terroristische aanslag" , hij wordt opgepakt. Maar hij is dus volgens de wet 100 % Nederlander, verliest zijn nationaliteit niet en komt in de gevangenis terecht.
Mohammed de andere Turk , komt in Nederland wonen en krijgt een verblijfsvergunning, na jaren kan jij de Nederlandse nationaliteit bekomen. Hij blijft echter zijn Turkse ook behouden.
Mohammed pleegt ook een "terroristische aanslag" , men neemt hem zijn Nederlandse nationaliteit af en levert hem uit aan Turkije.
Zoek de logica ...
Ik vind gewoon dat Nederland zich aan zijn eigen regels moet houden. In principe moet iedereen die Nederlander wordt zijn oude nationaliteit inleveren. Ik vind niet dat ze daar een uitzondering op mogen maken die alleen enkele nationaliteiten betreft, dat is discriminatie. Zoals in het geval van o.a. Marokkanen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 17:18 schreef SCH het volgende:
Ik snap maar niet waar je je nou zo druk over maakt Gia. Is dat nou zo belangrijk?
Ik vond het nogal naief van de regering om te denken dat mensen meer loyalteit hebben als ze maar 1 nationaliteit hebben. Geloof ik geen hout van. Dat dwing je niet af.
Je maakt niet duidelijk waarom je er zo druk om maakt en wat er zo belangrijk aan is.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 20:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind gewoon dat Nederland zich aan zijn eigen regels moet houden. In principe moet iedereen die Nederlander wordt zijn oude nationaliteit inleveren. Ik vind niet dat ze daar een uitzondering op mogen maken die alleen enkele nationaliteiten betreft, dat is discriminatie. Zoals in het geval van o.a. Marokkanen.
Ik maak me daar ook niet zo druk om hoor: ik wijs er alleen op dat dit soort maatregelen een soort schijnveiligheid veroorzaken, er zijn zelfs mensen die denken dat het preventief tegen terrorisme werkt. En ik maak me zorgen over de uitvoering: dit soort maatregelen zonder duidelijke definities zijn imo gevaarlijk en kunnen tot enge en ongewenste situaties leiden. Daar moeten we waakzaam voor zijn. Zolang het niet duidelijk is wat de regering onder een terrorist verstaat, vind ik dit een schimmig plan in de serie: we ge-mis-bruiken de oorlog tegen het terrorisme om het justitiele beleid aan te scherpen.quote:Ik snap niet dat jij je zo druk maakt om het andere deel van deze wet, nl. het verliezen van de Nederlandse nationaliteit voor genaturaliseerde Nederlanders in geval van terroristische daden of plannen. Dat is toch gewoon terecht. Daarbij raken die niet statenloos, want ze hebben altijd nog de eigen nationaliteit.
Zolang deze niets te maken hebben met de bloederigheid waarop AQ de wereld trakteert zijn die hooguit vergelijkbaar met jouw aanslag van daarnet op het gezonde bevattingsvermogen.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 11:21 schreef Meki het volgende:
[..]
neeh hij mag van Nederland door gaan met aanslagen plegen op Nederland
De bloederigheid van AQ staat weer in het niet met het gegoochel met levens waar de VS de wereld op trakteert.quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 21:38 schreef sjun het volgende:
[..]
Zolang deze niets te maken hebben met de bloederigheid waarop AQ de wereld trakteert zijn die hooguit vergelijkbaar met jouw aanslag van daarnet op het gezonde bevattingsvermogen.
Dus jij vind 9/11 verdiende loon als ik het goed begrijp?quote:Op zaterdag 28 augustus 2004 21:42 schreef SCH het volgende:
De bloederigheid van AQ staat weer in het niet met het gegoochel met levens waar de VS de wereld op trakteert.
Dat begrijp je niet goed. Maar ik snap wel hoe je aan sommige van je uitspraken komt, als dit je conclusie al isquote:Op zaterdag 28 augustus 2004 21:45 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dus jij vind 9/11 verdiende loon als ik het goed begrijp?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |