tsk tsk een prive compie kopen op naam van de zaak.quote:Op zondag 29 augustus 2004 21:44 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
daar moet ik je gelijk in geven, bij mijn werkgever was het heel moeilijk om een pc te kopen via PC prive. Ik kon enkel een regelingetje treffen dat ik m'n comp kocht en de bedrijfsnaam op de bon liet zetten zodat ik het BTW terugkreeg...
en wat is daar mis mee?quote:Op maandag 30 augustus 2004 09:26 schreef Vhiper het volgende:
[..]
tsk tsk een prive compie kopen op naam van de zaak.
Niets, op voorwaarde dat die PC dus niet van jou, maar van de zaak is, waarbij jij hem uitsluitend ter beschkking hebt gekregen voor zakelijke doeleinden.quote:Op maandag 30 augustus 2004 09:28 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
en wat is daar mis mee?
dat betwijfel ik ook aangezien ik hem betaald hebquote:Op maandag 30 augustus 2004 09:48 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Niets, op voorwaarde dat die PC dus niet van jou, maar van de zaak is, waarbij jij hem uitsluitend ter beschkking hebt gekregen voor zakelijke doeleinden.
maar dat betwijfel ik![]()
En jij als particulier mag geen BTW terugvragen, het bedrijf vraagt dus BTW terug over een door een werknemer in prive aangeschafde goederen en jij vangt vervolgens die BTW...quote:Op maandag 30 augustus 2004 10:00 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dat betwijfel ik ook aangezien ik hem betaald heb
Of over het antedateren van pc-privé facturen. Inmiddels schijnen een aantal zelfstandige winkels daar al behoorlijk bedreven in te zijn.quote:Op maandag 30 augustus 2004 10:32 schreef Vhiper het volgende:
[..]
En jij als particulier mag geen BTW terugvragen, het bedrijf vraagt dus BTW terug over een door een werknemer in prive aangeschafde goederen en jij vangt vervolgens die BTW...
Laat ik jou nooit iets over fraudebestrijding horen zeggen![]()
ik pretendeer dan ook geen heilige te zijnquote:Op maandag 30 augustus 2004 10:32 schreef Vhiper het volgende:
[..]
En jij als particulier mag geen BTW terugvragen, het bedrijf vraagt dus BTW terug over een door een werknemer in prive aangeschafde goederen en jij vangt vervolgens die BTW...
Laat ik jou nooit iets over fraudebestrijding horen zeggen![]()
Ben je tegenwoordig al heilig als je je aan de regels houdt?quote:Op maandag 30 augustus 2004 10:38 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ik pretendeer dan ook geen heilige te zijn
ach we sjoemelen allemaal toch wel eens wat; een gepensioneerd iemand die zwart even je huiskamer voor een paar eurotientjes komt behangen, die maat die monteur is van je die in zijn vrije tijd je auto even onderhoudt als er wat is ipv er mee naar de garage te gaan, ach en als je eens 300,- aan btw kan terugkrijgen door de comp op naam van het bedrijf te bestellen ipv je eigen naam waarom niet?quote:Op maandag 30 augustus 2004 10:44 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ben je tegenwoordig al heilig als je je aan de regels houdt?
Mja, doen we allemaal he?quote:Op maandag 30 augustus 2004 10:48 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ach we sjoemelen allemaal toch wel eens wat; een gepensioneerd iemand die zwart even je huiskamer voor een paar eurotientjes komt behangen, die maat die monteur is van je die in zijn vrije tijd je auto even onderhoudt als er wat is ipv er mee naar de garage te gaan, ach en als je eens 300,- aan btw kan terugkrijgen door de comp op naam van het bedrijf te bestellen ipv je eigen naam waarom niet?
Oh boy...quote:Op maandag 30 augustus 2004 11:16 schreef MikeyMo het volgende:
ach ja, dat kunnen ze wel weer bezuinigen op ontwikkelingshulp en asielbeleid
quote:an·ti·da·te·ren (ov.ww.)
1 voorzien van een te vroege datum
neuh, als ze van de een op de andere dag een fiscale regeling voor Nederlanders kunnen stoppen kunnen ze al helemaal snoeien in fiscale uitgaven voor mensen die de nederlandse nationaliteit niet eens bezitten nietwaar?quote:Op maandag 30 augustus 2004 11:43 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
Ach ja, geld uitgeven aan buitenlanders moeten we niet doen he?quote:Op maandag 30 augustus 2004 11:49 schreef MikeyMo het volgende:
neuh, als ze van de een op de andere dag een fiscale regeling voor Nederlanders kunnen stoppen kunnen ze al helemaal snoeien in fiscale uitgaven voor mensen die de nederlandse nationaliteit niet eens bezitten nietwaar?
idd, maar niet alleen voor mezelf hoor, ook voor mijn medelanders die wel eens de belastingdienst zo nu en dan een loer draaien. Ik ben niet zo egocentrisch hoorquote:Op maandag 30 augustus 2004 11:54 schreef Vhiper het volgende:
Dus ja, afschaffen al die geldverspilling aan het buitenland, zodat MikeyMo lekker kan frauderen met de omzetbelasting!![]()
Nou, da's aardig van je....quote:Op maandag 30 augustus 2004 12:11 schreef MikeyMo het volgende:
idd, maar niet alleen voor mezelf hoor, ook voor mijn medelanders die wel eens de belastingdienst zo nu en dan een loer draaien. Ik ben niet zo egocentrisch hoor![]()
Ach ja, beetje sjoemelen kan geen kwaad...quote:Op maandag 30 augustus 2004 15:25 schreef MikeyMo het volgende:
Ja vind ik ook, beetje sjoemelen kan geen kwaad en waarom zou ik mijn buurman geen belastingvrije computer gunnen?
En die mensen kiezen daarvoor. Je kan ze 500 euro toe geven, en nog zullen veel mensen een niet achter een PC kruipen.quote:Pim Eitjes, directeur van MegaSellers Business Computers, is teleurgesteld in de Nederlandse overheid en vreest voor de Nederlandse concurrentiepositie in Europa: "De pc-privéregeling is destijds geïnitieerd om de geconstateerde achterstand in automatiseringskennis van Nederland ten opzichte van de ons omringende landen tegen te gaan. Een nobel streven, maar we zijn er nog lang niet. We weten uit de praktijk dat er nog veel mensen zijn die nog helemaal niet vertrouwd zijn met computers."
Is er werkelijk een bedrijf dat toestaat dat een PC-Prive van een werknemer bij ze inbelt ?quote:Een andere doelstelling van de pc-privéregeling was het terugdringen van het dagelijkse fileleed door steeds meer mensen in de gelegenheid te stellen thuis te werken. Ook deze doelstelling is, gezien de lengte van de files op de Nederlandse wegen, nog lang niet gehaald.
Ja, natuurlijk!quote:Op maandag 30 augustus 2004 16:17 schreef CeeJee het volgende:
Is er werkelijk een bedrijf dat toestaat dat een PC-Prive van een werknemer bij ze inbelt ?
Uiteraard een hoop onzin. Niet verwonderlijk want het PCprive gebeuren was voor die man een grote bron van inkomsten (Hij verkoopt immers PC's). Die is moeilijk onafhankelijk en objectief te noemen.quote:Op maandag 30 augustus 2004 16:17 schreef CeeJee het volgende:
Wat een onzin loopt een PC-handel directeur te verkopen:
[..]
En die mensen kiezen daarvoor. Je kan ze 500 euro toe geven, en nog zullen veel mensen een niet achter een PC kruipen.
[..]
Is er werkelijk een bedrijf dat toestaat dat een PC-Prive van een werknemer bij ze inbelt ?
http://www.nu.nl/news.jsp?n=389635&c=50
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |