abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21633539
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 21:44 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

daar moet ik je gelijk in geven, bij mijn werkgever was het heel moeilijk om een pc te kopen via PC prive. Ik kon enkel een regelingetje treffen dat ik m'n comp kocht en de bedrijfsnaam op de bon liet zetten zodat ik het BTW terugkreeg...
tsk tsk een prive compie kopen op naam van de zaak.
  maandag 30 augustus 2004 @ 09:28:02 #127
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21633553
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 09:26 schreef Vhiper het volgende:

[..]

tsk tsk een prive compie kopen op naam van de zaak.
en wat is daar mis mee?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_21633771
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 09:28 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

en wat is daar mis mee?
Niets, op voorwaarde dat die PC dus niet van jou, maar van de zaak is, waarbij jij hem uitsluitend ter beschkking hebt gekregen voor zakelijke doeleinden.

maar dat betwijfel ik
  maandag 30 augustus 2004 @ 10:00:53 #129
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21633921
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 09:48 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Niets, op voorwaarde dat die PC dus niet van jou, maar van de zaak is, waarbij jij hem uitsluitend ter beschkking hebt gekregen voor zakelijke doeleinden.

maar dat betwijfel ik
dat betwijfel ik ook aangezien ik hem betaald heb
[..]
pi_21634352
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 10:00 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

dat betwijfel ik ook aangezien ik hem betaald heb
En jij als particulier mag geen BTW terugvragen, het bedrijf vraagt dus BTW terug over een door een werknemer in prive aangeschafde goederen en jij vangt vervolgens die BTW...

Laat ik jou nooit iets over fraudebestrijding horen zeggen
pi_21634383
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 10:32 schreef Vhiper het volgende:

[..]

En jij als particulier mag geen BTW terugvragen, het bedrijf vraagt dus BTW terug over een door een werknemer in prive aangeschafde goederen en jij vangt vervolgens die BTW...

Of over het antedateren van pc-privé facturen. Inmiddels schijnen een aantal zelfstandige winkels daar al behoorlijk bedreven in te zijn.
  maandag 30 augustus 2004 @ 10:38:53 #132
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21634436
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 10:32 schreef Vhiper het volgende:

[..]

ik pretendeer dan ook geen heilige te zijn
[..]
pi_21634443
mijn pc wordt woensdag geleverd
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_21634516
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 10:38 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ik pretendeer dan ook geen heilige te zijn
Ben je tegenwoordig al heilig als je je aan de regels houdt?
  maandag 30 augustus 2004 @ 10:48:44 #135
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21634580
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 10:44 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ben je tegenwoordig al heilig als je je aan de regels houdt?
ach we sjoemelen allemaal toch wel eens wat; een gepensioneerd iemand die zwart even je huiskamer voor een paar eurotientjes komt behangen, die maat die monteur is van je die in zijn vrije tijd je auto even onderhoudt als er wat is ipv er mee naar de garage te gaan, ach en als je eens 300,- aan btw kan terugkrijgen door de comp op naam van het bedrijf te bestellen ipv je eigen naam waarom niet?
[..]
pi_21634937
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 10:48 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ach we sjoemelen allemaal toch wel eens wat; een gepensioneerd iemand die zwart even je huiskamer voor een paar eurotientjes komt behangen, die maat die monteur is van je die in zijn vrije tijd je auto even onderhoudt als er wat is ipv er mee naar de garage te gaan, ach en als je eens 300,- aan btw kan terugkrijgen door de comp op naam van het bedrijf te bestellen ipv je eigen naam waarom niet?
Mja, doen we allemaal he?

Goed, stel, we sjoemelen allemaal voor 300 eurootjes per jaar = 16 miljoen x 300 euro = 4,8 miljard euro wat de overheid dus ten onrechte misloopt.

Daarom niet?
  maandag 30 augustus 2004 @ 11:16:54 #137
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21635018
ach ja, dat kunnen ze wel weer bezuinigen op ontwikkelingshulp en asielbeleid
[..]
pi_21635321
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 11:16 schreef MikeyMo het volgende:
ach ja, dat kunnen ze wel weer bezuinigen op ontwikkelingshulp en asielbeleid
Oh boy...
  maandag 30 augustus 2004 @ 11:38:32 #139
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21635401
niet dan?
[..]
  maandag 30 augustus 2004 @ 11:43:05 #140
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_21635505
Lullig voor mensen die net achter het net vissen, maar wel begrijpelijk dat de regeling afgeschaft wordt. Met 394 pc's per 1000 inwoners is zo'n regeling niet echt meer nodig. Vooral als je bedenkt dat veel mensen er ook digitale camera's en andere spielerij mee kochten.. En het stond dacht ik al wel vast dat de pc-privéregeling vroeg of laat zou worden afgeschaft, dus echt onverwacht is het niet..

ennuh offtopic: het is "antidateren" niet "antedateren"
quote:
an·ti·da·te·ren (ov.ww.)
1 voorzien van een te vroege datum
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_21635513
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 11:38 schreef MikeyMo het volgende:
niet dan?
Wat denk je zelf?
  maandag 30 augustus 2004 @ 11:49:03 #142
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21635644
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 11:43 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
neuh, als ze van de een op de andere dag een fiscale regeling voor Nederlanders kunnen stoppen kunnen ze al helemaal snoeien in fiscale uitgaven voor mensen die de nederlandse nationaliteit niet eens bezitten nietwaar?
[..]
pi_21635746
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 11:49 schreef MikeyMo het volgende:

neuh, als ze van de een op de andere dag een fiscale regeling voor Nederlanders kunnen stoppen kunnen ze al helemaal snoeien in fiscale uitgaven voor mensen die de nederlandse nationaliteit niet eens bezitten nietwaar?
Ach ja, geld uitgeven aan buitenlanders moeten we niet doen he?

Zullen we dan maar meteen ons leger uit Irak en Afganistan halen? Allemaal geldverspilling voor buitenlanders

Enne, de betalingen aan de EU? Direct terugbrengen tot het break-even-point, we gaan toch niet meer betalen aan de EU dan we krijgen? Geen geld verspillen aan het buitenland!

Dus ja, afschaffen al die geldverspilling aan het buitenland, zodat MikeyMo lekker kan frauderen met de omzetbelasting!

He, heb ik me toch weer niet kunnen inhouden...
  maandag 30 augustus 2004 @ 12:11:20 #144
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21636078
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 11:54 schreef Vhiper het volgende:
Dus ja, afschaffen al die geldverspilling aan het buitenland, zodat MikeyMo lekker kan frauderen met de omzetbelasting!
idd, maar niet alleen voor mezelf hoor, ook voor mijn medelanders die wel eens de belastingdienst zo nu en dan een loer draaien. Ik ben niet zo egocentrisch hoor
[..]
pi_21640112
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 12:11 schreef MikeyMo het volgende:

idd, maar niet alleen voor mezelf hoor, ook voor mijn medelanders die wel eens de belastingdienst zo nu en dan een loer draaien. Ik ben niet zo egocentrisch hoor
Nou, da's aardig van je....
  maandag 30 augustus 2004 @ 15:25:20 #146
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21640217
Ja vind ik ook, beetje sjoemelen kan geen kwaad en waarom zou ik mijn buurman geen belastingvrije computer gunnen?
[..]
pi_21640516
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 15:25 schreef MikeyMo het volgende:
Ja vind ik ook, beetje sjoemelen kan geen kwaad en waarom zou ik mijn buurman geen belastingvrije computer gunnen?
Ach ja, beetje sjoemelen kan geen kwaad...

En dan moet ik je nog serieus nemen ook.....?
pi_21641260
Wat een onzin loopt een PC-handel directeur te verkopen:
quote:
Pim Eitjes, directeur van MegaSellers Business Computers, is teleurgesteld in de Nederlandse overheid en vreest voor de Nederlandse concurrentiepositie in Europa: "De pc-privéregeling is destijds geïnitieerd om de geconstateerde achterstand in automatiseringskennis van Nederland ten opzichte van de ons omringende landen tegen te gaan. Een nobel streven, maar we zijn er nog lang niet. We weten uit de praktijk dat er nog veel mensen zijn die nog helemaal niet vertrouwd zijn met computers."
En die mensen kiezen daarvoor. Je kan ze 500 euro toe geven, en nog zullen veel mensen een niet achter een PC kruipen.
quote:
Een andere doelstelling van de pc-privéregeling was het terugdringen van het dagelijkse fileleed door steeds meer mensen in de gelegenheid te stellen thuis te werken. Ook deze doelstelling is, gezien de lengte van de files op de Nederlandse wegen, nog lang niet gehaald.
Is er werkelijk een bedrijf dat toestaat dat een PC-Prive van een werknemer bij ze inbelt ?

http://www.nu.nl/news.jsp?n=389635&c=50
pi_21641401
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 16:17 schreef CeeJee het volgende:

Is er werkelijk een bedrijf dat toestaat dat een PC-Prive van een werknemer bij ze inbelt ?
Ja, natuurlijk!
pi_21641466
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 16:17 schreef CeeJee het volgende:
Wat een onzin loopt een PC-handel directeur te verkopen:
[..]

En die mensen kiezen daarvoor. Je kan ze 500 euro toe geven, en nog zullen veel mensen een niet achter een PC kruipen.
[..]

http://www.nu.nl/news.jsp?n=389635&c=50
Uiteraard een hoop onzin. Niet verwonderlijk want het PCprive gebeuren was voor die man een grote bron van inkomsten (Hij verkoopt immers PC's). Die is moeilijk onafhankelijk en objectief te noemen.

Nederland loopt voor op Europa qua aantallen internetaansluitingen en zal ongetwijfeld dus ook wel voorop lopen qua aantallen PC's. De oudere generaties die niets van computers moeten hebben, zullen langzaamaan verdwijnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')