abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 augustus 2004 @ 17:04:53 #151
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_21641859
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 16:31 schreef Vhiper het volgende:

De oudere generaties die niets van computers moeten hebben, zullen langzaamaan verdwijnen.
En die generatie lijkt me eigenlijk ook niet de degene die nu nog gebruik maakt van een PC-priveproject. Zij hebben al jaren de kans gehad om een PC aan te schaffen. Als ze dat toen al niet gedaan hebben, lijkt me de kans niet erg groot dat ze dat nu wel doen.
pi_21641935
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 16:31 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Uiteraard een hoop onzin. Niet verwonderlijk want het PCprive gebeuren was voor die man een grote bron van inkomsten (Hij verkoopt immers PC's). Die is moeilijk onafhankelijk en objectief te noemen.

Nederland loopt voor op Europa qua aantallen internetaansluitingen en zal ongetwijfeld dus ook wel voorop lopen qua aantallen PC's. De oudere generaties die niets van computers moeten hebben, zullen langzaamaan verdwijnen.
Ook dat geneuzel van die lobbygeiten Nederland ICT afgelopen vrijdag: door het afschaffen van PC Privé zouden duizenden kinderen de dupe worden. Van bijstandsmoeders die nu geen pc meer kunnen betalen. Alsof zij gebruik kunnen maken van deze regeling (nee dus). Hooguit worden ze indirect geraakt, omdat ze minder snel een 2de hands pc van familie krijgen (omdat deze een nieuwe kopen met de regeling). Maar ik heb sowieso geen hoge pet op van zo'n lobbyclub, maar dat terzijde
pi_21641986
Wat ik wel jammer vind is dat computerboeren zich schuldig maken aan valsheid in geschrifte om zo nog een paar dagen na het afschaffen van de pc-privéregeling van extra omzet te scoren. Zie een artikel in het Dagblad van het Noorden.

[ Bericht 5% gewijzigd door RubberenRobbie op 30-08-2004 17:25:52 ]
pi_21642055
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 17:12 schreef RubberenRobbie het volgende:
Wat ik wel jammer vind is dat computerboeren zich schuldig maken aan valsheid in geschrifte om zo nog een paar dagen na het afschaffen van de pc-privéregeling van extra omzet te scoren. Zie een artikel in het [http://www.dvhn.nl/Pagina/0,7109,26-1-2036-4116-2158708-1264-1694811-,00.html]Dagblad van het Noorden[/url].
De belastingdienst zal daar wel op controleren.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_21642301
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 17:16 schreef UnderWorld_ het volgende:

[..]

De belastingdienst zal daar wel op controleren.
Lijkt me ook wel. De reactie van ene Marjan van de Veen vind ik dat ook wel apart. In alle openheid een bekentenis afleggen. Ik hoop voor deze persoon dat het een pseudoniem is
  maandag 30 augustus 2004 @ 18:09:25 #156
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_21643110
waarschijnlijk gaat die 17.00 eruit geschrapt worden en wordt het minimaal heel 27 augustus, ik schat zelfs in dat er achteraf een overgangstermijn van een aantal weken wordt vastgesteld.
Dit omdat de belastingdienst in deze flutdingetjes echt geen zin heeft en omdat die 17.00 willekeur is.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_21643161
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 18:09 schreef Bayswater het volgende:
waarschijnlijk gaat die 17.00 eruit geschrapt worden en wordt het minimaal heel 27 augustus, ik schat zelfs in dat er achteraf een overgangstermijn van een aantal weken wordt vastgesteld.
Dit omdat de belastingdienst in deze flutdingetjes echt geen zin heeft en omdat die 17.00 willekeur is.
17:00 uur is geen willekeur, zolang iedereen voor als na 17:00 uur maar gelijk behandeld wordt, dus:
1) Iedereen voor 17:00 gelijk behandelen
2) Iedereen na 17:00 gelijk behandelen -> afwijzen dus.
  maandag 30 augustus 2004 @ 18:18:41 #158
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21643251
wat een hoop heisa om een paar uur...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 30 augustus 2004 @ 18:40:22 #159
43642 Bayswater
pi_21643583
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 18:13 schreef RubberenRobbie het volgende:

[..]

17:00 uur is geen willekeur, zolang iedereen voor als na 17:00 uur maar gelijk behandeld wordt, dus:
1) Iedereen voor 17:00 gelijk behandelen
2) Iedereen na 17:00 gelijk behandelen -> afwijzen dus.
Het gaat om die 17.00, die is op niets gebaseerd. Waarom 50 minuten speling na het persbericht en geen 90 minuten, 5 dagen of 3 weken? Omdat men dan nog snel een PC aanschaft is het kabinets kant van het verhaal, maar dat redt het echt niet voor een rechter
Life lies a slow suicide
pi_21643820
Die PC privé regeling sloeg toch al nergens op. Iedereen kan toch gewoon zo`n ding betalen, dus terecht dat het wordt afgeschaft.

Iedereen vergeet overigens dat ze al die achterlijke subsidies zélf betalen. Dus het komt gewoon uit eigen zak.
pi_21644263
Bron Nu.NL

'Afschaffing pc-privé betekent einde kenniseconomie'

Uitgegeven: 30 augustus 2004 13:42
Laatst gewijzigd: 30 augustus 2004 13:44
AMSTERDAM - "De afschaffing van de pc-privéregeling betekent het failliet van de Nederlandse kenniseconomie", zegt Pim Eitjes, directeur van MegaSellers. "Het lijkt misschien een interessante besparing voor het kabinet, maar op de (middel)lange termijn raakt Nederland achterop en gaat het geld kósten."

Afgelopen vrijdag werd Nederland opgeschrikt door het kabinetsbesluit de pc-privéregeling met onmiddellijke ingang af te schaffen. Werknemers die na 27 augustus 17.00 een pc en/of randapparatuur willen kopen, kunnen geen gebruik meer maken van de regeling.

Al eerder was er sprake van de afschaffing van de regeling, maar per 1 januari 2005. Dit zou betekenen dat geďnteresseerden in ieder geval nog de tijd zouden hebben gehad om een aankoop te doen. Nu ontstaat een ongelijkheid tussen burgers die wel en niet de gelegenheid hebben gehad aan de regeling mee te doen.

Concurrentiepositie

Pim Eitjes, directeur van MegaSellers Business Computers, is teleurgesteld in de Nederlandse overheid en vreest voor de Nederlandse concurrentiepositie in Europa: "De pc-privéregeling is destijds geďnitieerd om de geconstateerde achterstand in automatiseringskennis van Nederland ten opzichte van de ons omringende landen tegen te gaan. Een nobel streven, maar we zijn er nog lang niet. We weten uit de praktijk dat er nog veel mensen zijn die nog helemaal niet vertrouwd zijn met computers."

De afgelopen jaren hebben veel Nederlanders geprofiteerd van de fiscaal voordelige pc-privéregeling. "Dit betekende dat in veel (jonge) gezinnen die het anders niet zouden kunnen betalen, een pc kwam te staan, waarvan ook de kinderen actief gebruik maken, ook voor het maken van hun huiswerk. Steeds meer scholen gaan er vanuit dat leerlingen thuis gebruik kunnen maken van een pc en internettoegang."

Fileleed

Een andere doelstelling van de pc-privéregeling was het terugdringen van het dagelijkse fileleed door steeds meer mensen in de gelegenheid te stellen thuis te werken. Ook deze doelstelling is, gezien de lengte van de files op de Nederlandse wegen, nog lang niet gehaald.

Ook de Nederlandse ICT-branche wordt zwaar getroffen door het kabinetsbesluit. Het ministerie van Financiën schat dat jaarlijks 400.000 werknemers van de pc-privéregeling gebruik maken. Uitgaande van een gemiddeld aanschafbedrag van 1400 euro zal dit leiden tot een omzetverlies van 566 miljoen euro voor de Nederlandse ICT-branche.

Werkgelegenheid

"Het is niet moeilijk voor te stellen wat dit voor effect zal hebben op de branche en de werkgelegenheid in deze sector. In een branche waarin toch het nodige is geďnvesteerd in deze specifieke materie en zeker de nodige werkgelegenheid is gecreëerd is afschaffing van het pc-privévoordeel kapitaal- en werkgelegenheidsvernietiging. Wij kunnen ons niet voorstellen dat dit de bedoeling is van de staatssecretaris".
pi_21644458
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 19:18 schreef Frangk het volgende:
Bron Nu.NL

'Afschaffing pc-privé betekent einde kenniseconomie'

Uitgegeven: 30 augustus 2004 13:42
Laatst gewijzigd: 30 augustus 2004 13:44
AMSTERDAM - "De afschaffing van de pc-privéregeling betekent het failliet van de Nederlandse kenniseconomie", zegt Pim Eitjes, directeur van MegaSellers. "Het lijkt misschien een interessante besparing voor het kabinet, maar op de (middel)lange termijn raakt Nederland achterop en gaat het geld kósten."

Afgelopen vrijdag werd Nederland opgeschrikt door het kabinetsbesluit de pc-privéregeling met onmiddellijke ingang af te schaffen. Werknemers die na 27 augustus 17.00 een pc en/of randapparatuur willen kopen, kunnen geen gebruik meer maken van de regeling.

Al eerder was er sprake van de afschaffing van de regeling, maar per 1 januari 2005. Dit zou betekenen dat geďnteresseerden in ieder geval nog de tijd zouden hebben gehad om een aankoop te doen. Nu ontstaat een ongelijkheid tussen burgers die wel en niet de gelegenheid hebben gehad aan de regeling mee te doen.
Regelrechte onzin! niks ongelijkheid, of je dat nu direct of later afschaft, er blijven lui klagen dat ze net niet mee mogen doen, en elke werknemer had al lange tijd om zo`n ding aan te schaffen.
quote:
Concurrentiepositie

Pim Eitjes, directeur van MegaSellers Business Computers, is teleurgesteld in de Nederlandse overheid en vreest voor de Nederlandse concurrentiepositie in Europa: "De pc-privéregeling is destijds geďnitieerd om de geconstateerde achterstand in automatiseringskennis van Nederland ten opzichte van de ons omringende landen tegen te gaan. Een nobel streven, maar we zijn er nog lang niet. We weten uit de praktijk dat er nog veel mensen zijn die nog helemaal niet vertrouwd zijn met computers."
Als je dat nóg niet bent, zal dat de komende jaren ook heus niet gebeuren.
quote:
De afgelopen jaren hebben veel Nederlanders geprofiteerd van de fiscaal voordelige pc-privéregeling. "Dit betekende dat in veel (jonge) gezinnen die het anders niet zouden kunnen betalen, een pc kwam te staan, waarvan ook de kinderen actief gebruik maken, ook voor het maken van hun huiswerk. Steeds meer scholen gaan er vanuit dat leerlingen thuis gebruik kunnen maken van een pc en internettoegang."
Elk jong gezin heeft nu toch zo`n ding, dus dat doel is bereikt!
quote:
Fileleed

Een andere doelstelling van de pc-privéregeling was het terugdringen van het dagelijkse fileleed door steeds meer mensen in de gelegenheid te stellen thuis te werken. Ook deze doelstelling is, gezien de lengte van de files op de Nederlandse wegen, nog lang niet gehaald.
Als je een computer voor je werk nodig hebt betaald je werk dit wel. Niet de overheid.
quote:
Ook de Nederlandse ICT-branche wordt zwaar getroffen door het kabinetsbesluit. Het ministerie van Financiën schat dat jaarlijks 400.000 werknemers van de pc-privéregeling gebruik maken. Uitgaande van een gemiddeld aanschafbedrag van 1400 euro zal dit leiden tot een omzetverlies van 566 miljoen euro voor de Nederlandse ICT-branche.
1400 euro voor een computer, dat is ook het resultaat van deze balachelijke regeling. Voor 700 euro heb je ook een prima computer. Al die luxe die in een gemideld gezin nooit wordt gebruiklt.
quote:
Werkgelegenheid

"Het is niet moeilijk voor te stellen wat dit voor effect zal hebben op de branche en de werkgelegenheid in deze sector. In een branche waarin toch het nodige is geďnvesteerd in deze specifieke materie en zeker de nodige werkgelegenheid is gecreëerd is afschaffing van het pc-privévoordeel kapitaal- en werkgelegenheidsvernietiging. Wij kunnen ons niet voorstellen dat dit de bedoeling is van de staatssecretaris".

Deze sector heeft al genoeg wins(mogelijkheden)tgekregen dacht ik zo!
pi_21644703
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 18:40 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Het gaat om die 17.00, die is op niets gebaseerd. Waarom 50 minuten speling na het persbericht en geen 90 minuten, 5 dagen of 3 weken? Omdat men dan nog snel een PC aanschaft is het kabinets kant van het verhaal, maar dat redt het echt niet voor een rechter
Die 17 uur is gebaseerd op een kabinetsbesluit, wat achteraf naar de kamer toe gaat (is inmiddels gebeurd, zie website MinFin) en wordt goedgekeurd (naar verwachting). Als het wordt goedgekeurd is het niet alleen een kabinetsbesluit, maar ook een besluit van het parlement.

En 27 augustus 17:00 uur is net zo 'willekeurig' als 31-12-2004 23:59 uur!
pi_21650419
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 19:29 schreef Frangk het volgende:

[..]

Regelrechte onzin! niks ongelijkheid, of je dat nu direct of later afschaft, er blijven lui klagen dat ze net niet mee mogen doen, en elke werknemer had al lange tijd om zo`n ding aan te schaffen.
[..]
Onzin! Je zou je pc maar net besteld hebben (online oid)... Hoe zou jij het vinden als per direct de maximum snelheid op de nederlandse sneliweg 80 werdt.. en jij over 3 weken een bon op je deurmat ligt?
Het is niet meer dat een kwestie van fatsoen dat er een datum in de toekomst geprikt wordt.
quote:
Als je dat nóg niet bent, zal dat de komende jaren ook heus niet gebeuren.
[..]
Nee, en nu kan iedereen al autorijden, dus alle autorijscholen kunnen ook worden opgeheven
quote:
Elk jong gezin heeft nu toch zo`n ding, dus dat doel is bereikt!
[..]
Onderbouwing/cijfers svp! Er onstaan ook geen nieuwe jonge gezinnen meer he?
quote:
Als je een computer voor je werk nodig hebt betaald je werk dit wel. Niet de overheid.
[..]
Oh, ik ben Unix netwerkbeheerder.. en heb geen pc van mij baas gehad.. Wat een loze opmerking!
quote:
1400 euro voor een computer, dat is ook het resultaat van deze balachelijke regeling. Voor 700 euro heb je ook een prima computer. Al die luxe die in een gemideld gezin nooit wordt gebruiklt.
[..]

Jij kan ook in een Fiat Panda rijden, maar dat doe je vast ook niet

Pff, je past perfect binnen dit kabinet met je kortzichtigheid
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 00:49:16 #165
102804 ntimmerman
laat je niet bestelen
pi_21652700
PC-prive regeling alsnog te krijgen.

Dames heren loop naar een bekende PC winkel en daar is men best bereid om een bonnetje te ante-dateren. Natuurlijk pure fraude maar in deze zeer gerechtvaardigd. Zalm moet op zijn beurt uit de beurs van de werknemers blijven. Dit jaar heeft hij al gestolen met een verhoging van de AWBZ, Spaarloon vermindert en komt per 1/1 met een belastingverhoging van 0,6%.

Als Zalm aan ons salaris zit mag je dat best voorkomen door te frauderen.

Zalm schaft ook de Pre-pensioenregelingen de facto af en zo kom je op nog een veel grotere inkomensachteruitgang op de lange termijn.

Misschien is het tijd om niet meer te zeuren maar gewoon in actie te komen. Ondersteun dus de bonden op 2 oktober en kom naar de demonstratie op 2 oktober. Zie ook www.nederlandverdientbeter.nl
pi_21654447
@ntimmerman:

Dus jou oplichten is ook zéér gerechtvaardigd?

Let wel, het is een besluit wat is genomen door kabinet, wat door een meerderheid van de stemgerechtigde bevolking is genomen hoor. Dat het niet jouw kabinet is, dat blijkt maar weer uit je posting. Desalniettemin heb je je wel aan het besluit te houden, vind ik. Net zoals ik dat moet doen met besluiten die mij niet aanstaan!

Ik heb ook geen medelijden met mensen bij wie fraude geconstateerd wordt...wie de billen brandt...

@BarBaar:
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 23:27 schreef BarBaar het volgende:

[..]

Onzin! Je zou je pc maar net besteld hebben (online oid)... Hoe zou jij het vinden als per direct de maximum snelheid op de nederlandse sneliweg 80 werdt.. en jij over 3 weken een bon op je deurmat ligt?
Het is niet meer dat een kwestie van fatsoen dat er een datum in de toekomst geprikt wordt.
[..]
Het verschil zit hem in deze dat als per 1-1-2005 de snelheid op snelwegen wordt verlaagd, je nog niet even snel winst kunt pakken om alsnog 120 te blijven rijden. Daar staat geen bonus op. Op voor 1-1-2005 snel een pc via pc-privé aanschaffen is dat wel, als per 1-1-2005 deze regeling wordt afgeschaft. Waardoor een beoogde bezuiniging niet wordt gehaald en er op andere terreinen moet worden bezuinigd.
quote:
Nee, en nu kan iedereen al autorijden, dus alle autorijscholen kunnen ook worden opgeheven
Een rijbewijs is verplicht als je wil gaan autorijden. Meedoen aan een pc-privéregeling is niet verplicht om een computer te mogen aanschaffen. Dat mag je ook zonder pc-privéregeling.
quote:
[..]
Onderbouwing/cijfers svp! Er onstaan ook geen nieuwe jonge gezinnen meer he?
Doelstelling was om een pc-gebruik binnen Nederlandse huishoudens te stimuleren. Nou, dat is aardig gelukt: het pc-bezit ligt boven het Europees gemiddelde en het aantal (breedband)internetaansluitingen is in Nederland ook best aardig te noemen. In die zin kun je je afvragen of een pc-privéregeling nog noodzakelijk is. Of je het geld wat deze regeling kost niet beter voor iets noodzakelijkers kunt gebruiken. Dat was in ogen van het kabinet blijkbaar het geval. En om de bezuiniging te halen is het per direct afgeschaft. Daarnaast was de doelstelling niet om alle gezinnen te stimuleren, simpelweg omdat dit onmogelijk was door de voorwaarden. Zo konden bijstandsgezinnen en bijstandsmoeders er geen gebruik van maken, omdat je moest werken om ervoor in aanmerking te komen.
quote:
[...]
Jij kan ook in een Fiat Panda rijden, maar dat doe je vast ook niet
Of iemand Fiat of BMW rijdt, is zijn eigen keuze: iemand die een BMW koopt, betaalt hem ook zelf van zijn nettosalaris. Door middel van een pc-privéregeling werd de pc van het brutosalaris betaald, waardoor de staat belastinginkomsten misliep en er eigenlijk aan meebetaalde. Aan de regeling zat wel een maximumbedrag van 1415 euro (<2003: 2269), waardoor je maximale besparing behaalde als je de pc tot dat bedrag helemaal volhing. De tendens is dan wel om dan ook dingen te kopen die je anders niet zou kopen, waardoor je méér pc koopt dan zonder steun van de staat. Dat zou er ook op neer komen dat de staat mee gaat betalen aan de 'luxe' die iemand beleeft aan een BMW (om maar even op die autovergelijking terug te komen). [/quote]
quote:
Pff, je past perfect binnen dit kabinet met je kortzichtigheid
Er is niets tegen het inbouwen in evaluaties in overheidsmaatregelen. Is het soms erg om erachter te komen dat een maatregel door tijdsverloop (en het relatief goedkoper worden van computers) minder effectief is geworden? Of is de pc-privéregeling een 'god given right'?

[ Bericht 38% gewijzigd door RubberenRobbie op 31-08-2004 08:12:05 ]
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 08:02:58 #167
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21654637
het afschaffen van de pc priveregeling is iets waar je denk al jaren voor strijdt Rubberenrobbie?
[..]
pi_21654676
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 08:02 schreef MikeyMo het volgende:
het afschaffen van de pc priveregeling is iets waar je denk al jaren voor strijdt Rubberenrobbie?

Nee hoor, dat niet: ik heb er totaal geen problemen mee dat het wordt afgeschaft, daar heb je gelijk in. Maar dat mensen zich geroepen voelen tot fraude om er alsnog van te profiteren, da's niet echt mijn ding. Het is gewoon een kwestie van pech gehad als je voor vrijdag nog niet hebt aangevoeld dat het einde nabij is. Daarnaast vind ik de argumenten tegen afschaffing niet erg veel hout snijden.
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 08:48:48 #169
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21654824
mjah, als mensen willen "frauderen" mogen ze van mij hun gang gaan. Die paar PC's die er nu extra verkocht worden omdat men nog een weekje of 2 kan antidateren zullen mij aan me reet jeuken, ik denk dat de belastingdienst er ook geen onderzoeken naar gaat instellen, waarom zou jij je erover druk maken. Tja, het is illegaal, maar dat is de snelheid overtreden ook, en doe jij dat dan nooit?

Dat men nu massaal nog even een compi aanschaft is iets typisch Nederlands. Daar kan ik niet kwaad om worden
[..]
pi_21654971
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 08:48 schreef MikeyMo het volgende:
mjah, als mensen willen "frauderen" mogen ze van mij hun gang gaan. Die paar PC's die er nu extra verkocht worden omdat men nog een weekje of 2 kan antidateren zullen mij aan me reet jeuken, ik denk dat de belastingdienst er ook geen onderzoeken naar gaat instellen, waarom zou jij je erover druk maken. Tja, het is illegaal, maar dat is de snelheid overtreden ook, en doe jij dat dan nooit?

Dat men nu massaal nog even een compi aanschaft is iets typisch Nederlands. Daar kan ik niet kwaad om worden
PC kopen oké, prima plan...maak ik me ook schuldig aan. Alleen is het antidateren niet echt hetgeen wat ik ga doen. Als mensen dat toch doen: ik heb er wel een mening over, maar ik kan deze mensen niet tegenhouden. Maar goed: als ze gepakt worden, heb ik geen medelijden met ze.

Net zomin als dat zij medelijden moeten hebben als ik word geflitst. Ik reed te hard, ik weet dat ik ervoor gepakt kan worden en als ik gepakt word, moet ik niet miepen. Het is alleen de rechtvaardiging die wordt gezocht in het plegen van valsheid in geschrifte: alsof het gerechtvaardigd is en daar ben ik het niet mee eens.
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 09:24:53 #171
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21655085
en daarom ga ik ook geen discussies aan met mensen die zeggen dat ze moedwillig te hard rijden, zonde van de energie
[..]
pi_21655780
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 08:48 schreef MikeyMo het volgende:
mjah, als mensen willen "frauderen" mogen ze van mij hun gang gaan.
quote:
Die paar PC's die er nu extra verkocht worden omdat men nog een weekje of 2 kan antidateren zullen mij aan me reet jeuken, ik denk dat de belastingdienst er ook geen onderzoeken naar gaat instellen, waarom zou jij je erover druk maken. Tja, het is illegaal, maar dat is de snelheid overtreden ook, en doe jij dat dan nooit?
Fraude blijft fraude, de wet overtreden blijft de wet overtreden en dient gewoon afgestraft te worden. Wil je die regels niet? Dan weet je op wie je vooral niet moet stemmen bij de volgende verkiezingen. Tot die tijd, gewoon de boetes voor antidateren en je snelheidsovertredingen netjes betalen en dan heb ik het nog niet eens over jouw BTW verhaal gehad...
quote:
Nu is men te laat, C'est la vie, geen reden om te frauderen!
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 10:24:00 #173
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21655894
moraalridder
[..]
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 10:24:48 #174
43642 Bayswater
pi_21655907
quote:
[b]

Let wel, het is een besluit wat is genomen door kabinet, wat door een meerderheid van de stemgerechtigde bevolking is genomen hoor.
En in welk verkiezingsprogramma stond dit, de afschaffing van de pc-prive? Kiezersbedrog dus.
En hou nou op met democratisch gekozen. Het afschaffen van het OZB-gebruikersgedeelte bijvoorbeeld was alleen de VVD voor en desondanks wilde zij het toch doordrukken (nu een jaartje uitgesteld). De VVD had nog geen 20% van de stemmen. Afschaffing grijs kenteken????
Waar juist geld moet worden uitgegeven om een economie weer op gang te krijgen knijpt het kabinet nu ons keelgat en die van bedrijven dicht.
Life lies a slow suicide
pi_21656122
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 10:24 schreef Bayswater het volgende:

[..]

En in welk verkiezingsprogramma stond dit, de afschaffing van de pc-prive? Kiezersbedrog dus.
En hou nou op met democratisch gekozen. Het afschaffen van het OZB-gebruikersgedeelte bijvoorbeeld was alleen de VVD voor en desondanks wilde zij het toch doordrukken (nu een jaartje uitgesteld). De VVD had nog geen 20% van de stemmen. Afschaffing grijs kenteken????
Waar juist geld moet worden uitgegeven om een economie weer op gang te krijgen knijpt het kabinet nu ons keelgat en die van bedrijven dicht.
Kiezersbedrog? Ik zou het best moeilijk vinden om eind 2002 te voorspellen hoe het land draait in 2006, 2007! Waarbij de ecnomie ook afhankelijk is van een aantal factoren, waarop de regering geen invloed op heeft. Olieprijs bijvoorbeeld. Dat dingen gedurende de regeerperiode anders lopen dan verwacht is normaal en dat je daarop je kabinetsbeleid/plannen moet aanpassen is dat ook. Het hoeft daarom niet in een verkiezingsprogramma te staan.

Daarnaast is het (bijna) onmogelijk om met een partij een meerderheidsregering te vormen, waardoor je coalities moet vormen dus. Dus komen in het regeerakkoord dingen te staan, wat een partij heel graag wil hebben: afschaffen van OZB-gebruikersdeel (uitgesteld naar 2006) is daarvan inderdaad een voorbeeld, net zoals de gekozen burgemeester. Maar dit laat wel overeind staan dat een meerderheidscoalitie gevormd wordt door een meerderheid van stemmen (in ieder geval van de stemmen in januari 2003).

Het afschaffen van grijs kenteken moet plaatsmaken voor een verlaging van het Vpb-tarief en de middelen die vrijkomen a.g.v. het afschaffen van pc-privé zijn bedoeld om minder te bezuinigen op voorzieningen waar mensen met minder hoge inkomens op zijn aangewezen. Dus waar mensen die voorheen gebruik konden maken van pc-privé in besteedbaar inkomen iets kunnen dalen, wordt het besteedbaar inkomen van 'minima' meer ontzien. Is dat zo erg? Of geloof jij niet in de goede bedoelingen van dit kabinet?
pi_21657520
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 10:24 schreef MikeyMo het volgende:
moraalridder
Leuk geprobeerd, dat dooddoenertje, maar ik heb jou al voorgerekend dat als iedereen jouw voorbeeld zou volgen, dat dat de maatschappij ¤ 4,8 miljard euro kost. En dan durf ik nog wel aan te nemen dat het gemiddelde fraudebedrag in Nederland veel hoger ligt dan jouw ¤300.

Stel dat een gemiddelde Nederlander op jaarbasis in totaal voor ¤1000 euro fraudeert (Zwart werk, jouw BTW fraude, etc etc etc), dan kost dat de maatschappij 16 miljard euro. Als dat geld gewoon terecht was gekomen waar het moest komen, hadden we vrijwel niets hoeven bezuinigen!

Geef toe, het is maar een voorbeeld, maar het toont maar weer eens aan dat een heleboel kleine beetjes een gigantisch bedrag veroorzaken. Dat jij dat maar weer als "moraalriddergezeik" af wilt doen, slaat dus helemaal nergens op.
pi_21657552
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 10:37 schreef RubberenRobbie het volgende:

Of geloof jij niet in de goede bedoelingen van dit kabinet?
Ik niet nee, hoe zou dat toch komen...?
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 12:04:38 #178
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21657812
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 11:50 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Leuk geprobeerd, dat dooddoenertje, maar ik heb jou al voorgerekend dat als iedereen jouw voorbeeld zou volgen, dat dat de maatschappij ¤ 4,8 miljard euro kost. En dan durf ik nog wel aan te nemen dat het gemiddelde fraudebedrag in Nederland veel hoger ligt dan jouw ¤300.

Stel dat een gemiddelde Nederlander op jaarbasis in totaal voor ¤1000 euro fraudeert (Zwart werk, jouw BTW fraude, etc etc etc), dan kost dat de maatschappij 16 miljard euro. Als dat geld gewoon terecht was gekomen waar het moest komen, hadden we vrijwel niets hoeven bezuinigen!

Geef toe, het is maar een voorbeeld, maar het toont maar weer eens aan dat een heleboel kleine beetjes een gigantisch bedrag veroorzaken. Dat jij dat maar weer als "moraalriddergezeik" af wilt doen, slaat dus helemaal nergens op.
dat berekeningetje slaat nergens op, je doet net alsof elke nederlander minimaal 300,- fraudeert. Wat is je bron daarvoor, want jij doet niet mee aan dergelijk praktijken, dat is al 1 Nederlander minder

Komt nog bij dat wanneer men geen mogelijkheid heeft tot b.v. BTW-aftrek of een klusje zwart kan laten men wellicht niet eens totaal tot aanschaf overgaat of zelf de moeite neemt om de kamer te behangen of de scuur te schilderen.

Je klinkt een beetje als een platenmaatschappij die loopt te janken dat hij inkomsten misloopt omdat men de CD van Toybox download terwijl de mensen die hem downloaden er geen geld voor over zouden hebben en dus nooit de CD gekocht zouden hebben.
[..]
pi_21658587
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 12:04 schreef MikeyMo het volgende:

dat berekeningetje slaat nergens op, je doet net alsof elke nederlander minimaal 300,- fraudeert. Wat is je bron daarvoor, want jij doet niet mee aan dergelijk praktijken, dat is al 1 Nederlander minder
Tsja, een bron voor iets wat niet meetbaar is omdat het verborgen wordt, is een beetje lastig, he?

Heb hier wel een bronnetje bijstandsfraude voor je en let op, dit zijn alleen maar de gevallen waarin de fraude ontdekt is, het topje van de ijsberg dus. Hierin is gemiddeld voor een kleine ¤3000,- per persoon gefraudeert. Laten we zeggen dat, heeeeeeeeeel voorzichting, gemiddeld de Nederlandse bevolking 10x zo lief is en voila, daar heb je al je ¤300,- per persoon.

http://statline.cbs.nl/St(...)LNL&lp=Search/Search

Mijn berekening is zo voorzichtig als maar zijn kan en dan nog toont het een gigantisch bedrag aan. Het slaat dus wel degelijk ergens op.
quote:
Komt nog bij dat wanneer men geen mogelijkheid heeft tot b.v. BTW-aftrek of een klusje zwart kan laten men wellicht niet eens totaal tot aanschaf overgaat of zelf de moeite neemt om de kamer te behangen of de scuur te schilderen.
BTW aftrek is er alleen voor bedrijven, niet voor particulieren. Verder kan je zwartwerk natuurlijk niet gaan lopen goedpraten met de stelling dat je het of zwart of nooit zou doen. Dan doe je het dus maar gewoon niet.
quote:
Je klinkt een beetje als een platenmaatschappij die loopt te janken dat hij inkomsten misloopt omdat men de CD van Toybox download terwijl de mensen die hem downloaden er geen geld voor over zouden hebben en dus nooit de CD gekocht zouden hebben.
Hoe weet jij dat die mensen die die CD downloaden hem anders nooit gekocht hadden? Verder is er een duidelijke daling in de CD verkopen merkbaar, onder meer veroorzaakt door het downloaden. Recht om te zeiken heeft die platenmaatschappij dus wel degelijk.
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 12:42:51 #180
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21658672
je weet dat je het nu voor de grootkapitalisten opneemt he?
[..]
  dinsdag 31 augustus 2004 @ 12:57:00 #181
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21658999
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 12:39 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Tsja, een bron voor iets wat niet meetbaar is omdat het verborgen wordt, is een beetje lastig, he?

Heb hier wel een bronnetje bijstandsfraude voor je en let op, dit zijn alleen maar de gevallen waarin de fraude ontdekt is, het topje van de ijsberg dus. Hierin is gemiddeld voor een kleine ¤3000,- per persoon gefraudeert. Laten we zeggen dat, heeeeeeeeeel voorzichting, gemiddeld de Nederlandse bevolking 10x zo lief is en voila, daar heb je al je ¤300,- per persoon.

http://statline.cbs.nl/St(...)LNL&lp=Search/Search

Mijn berekening is zo voorzichtig als maar zijn kan en dan nog toont het een gigantisch bedrag aan. Het slaat dus wel degelijk ergens op.
[..]

BTW aftrek is er alleen voor bedrijven, niet voor particulieren. Verder kan je zwartwerk natuurlijk niet gaan lopen goedpraten met de stelling dat je het of zwart of nooit zou doen. Dan doe je het dus maar gewoon niet.
[..]

Hoe weet jij dat die mensen die die CD downloaden hem anders nooit gekocht hadden? Verder is er een duidelijke daling in de CD verkopen merkbaar, onder meer veroorzaakt door het downloaden. Recht om te zeiken heeft die platenmaatschappij dus wel degelijk.
Bijstandsfraude vind ik dan ook niet goed, maar als iemand een keer wat zwart geld weet te ritselen zal ik me er niet druk over maken. Ik heb zelf ook vaak genoeg zwartklusjes gedaan: websiteje bouwen hier, cdtjes fikken voor iemand daar (toen nog weinig mensen snel internet en een cd brander hadden, verdiende ik zo weer mijn brander terug )

ach ik heb tig complete albums op mp3 en duizenden losse liedjes die ik nooit zou kopen. Veel mensen, ook om mij heen, hebben tonnen mp3's, complete discografieen van artiesten die ze nooit in de winkel zouden kopen. Dat is financieel ook niet haalbaar voor velen incluis mij. Als het al niet eens financieel haalbaar is, hoe kan men dan gaan klagen over geld wat ze zouden moeten krijgen wat er eigenlijk niet eens is.

ach en die BTW aftrek voor bedrijven: mijn bedrijf koopt een computer, en ik koop hem weer van mijn bedrijf. Toevallig is is de prijs die ik voor de comp moet betalen hetzelfde als het bedrag wat het bedrijf ervoor heeft moeten betalen excl BTW. Sinds wanneer mag je geen 2e hands computer kopen
[..]
pi_21687576
En terecht dat het is afgeschafd iedereen heeft zo een ding en als ze dat niet hadden hadden ze het alsnog kunnen doen dag!!!!!
pi_21700954
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 12:57 schreef MikeyMo het volgende:

[quote]Bijstandsfraude vind ik dan ook niet goed, maar als iemand een keer wat zwart geld weet te ritselen zal ik me er niet druk over maken. Ik heb zelf ook vaak genoeg zwartklusjes gedaan: websiteje bouwen hier, cdtjes fikken voor iemand daar (toen nog weinig mensen snel internet en een cd brander hadden, verdiende ik zo weer mijn brander terug )
Tel jij eens de gemiste belastinginkomsten op van al jouw "insignificante" klusjes? 19% BTW over die website, 19% BTW over die CDtjes die je gewoon in de winkel moet kopen, etc etc etc? En als iedereen dat nou doet? Hoeveel loopt de overheid dan mis wat ze nu op andere manieren moeten binnenhalen, zoals het afschaffen van deze PC-prive regeling...?
quote:
ach ik heb tig complete albums op mp3 en duizenden losse liedjes die ik nooit zou kopen. Veel mensen, ook om mij heen, hebben tonnen mp3's, complete discografieen van artiesten die ze nooit in de winkel zouden kopen. Dat is financieel ook niet haalbaar voor velen incluis mij. Als het al niet eens financieel haalbaar is, hoe kan men dan gaan klagen over geld wat ze zouden moeten krijgen wat er eigenlijk niet eens is.
Je hebt ze wel, dus de behoefte om ze hebben was er wel. Laat dan zeggen dat het niet financieel haalbaar was om alles te kopen, maar al was het financieel haalbare maar 1% van die tig albums en duizenden complete liedjes, dat maal 16 miljoen Nederlanders en je ziet mijn punt?
quote:
ach en die BTW aftrek voor bedrijven: mijn bedrijf koopt een computer, en ik koop hem weer van mijn bedrijf. Toevallig is is de prijs die ik voor de comp moet betalen hetzelfde als het bedrag wat het bedrijf ervoor heeft moeten betalen excl BTW. Sinds wanneer mag je geen 2e hands computer kopen
Jij mag best van je bedrijf een 2e hands PC kopen, maar je bedrijf mag jou geen spullen ex BTW verkopen. Een bedrijf dient voor de verkoop aan een particulier BTW in rekening te brengen, of het verkochte nu nieuw of tweedehands is. Ik betwijfel trouwens dat jij een factuur hebt van de prive aankoop van die PC
  donderdag 2 september 2004 @ 09:38:58 #184
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21701009
Ik ben blij dat jij geen mp3's download Vhiper. Heel nobel van je
[..]
pi_21701032
quote:
Op donderdag 2 september 2004 09:38 schreef MikeyMo het volgende:
Ik ben blij dat jij geen mp3's download Vhiper. Heel nobel van je
Het is nobel je aan de wet te houden? Ik zou het normaal noemen, maar goed...
  donderdag 2 september 2004 @ 09:45:03 #186
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21701072
quote:
Op donderdag 2 september 2004 09:41 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Het is nobel je aan de wet te houden? Ik zou het normaal noemen, maar goed...
van de wet mag je mp3's downloaden hoor
[..]
pi_21701165
quote:
Op donderdag 2 september 2004 09:45 schreef MikeyMo het volgende:

van de wet mag je mp3's downloaden hoor
Je mag ze echter niet verspreiden en het feit dat jij ze kan downloaden houdt dus in dat er ergens iemand is die ze aanbiedt en aangezien ik het over de schade heb die dit en andere soorten fraude hebben voor de overheid (Niet de platenmaatschappijen) blijft het een erg hoog bedrag, een bedrag die de huidige bezuinigingsgolf sterk zou hebben verzwakt of zelfs helemaal niet nodig had gemaakt.

m.a.w. Fraude is gewoon niet goed en dient altijd bestreden te worden. Het is dus erg hypocriet om te stellen dat je op bepaalde gebieden wel zou mogen frauderen als anderen daar de rekening voor moeten gaan betalen.
  donderdag 2 september 2004 @ 10:00:05 #188
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21701229
quote:
Op donderdag 2 september 2004 09:53 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Je mag ze echter niet verspreiden en het feit dat jij ze kan downloaden houdt dus in dat er ergens iemand is die ze aanbiedt en aangezien ik het over de schade heb die dit en andere soorten fraude hebben voor de overheid (Niet de platenmaatschappijen) blijft het een erg hoog bedrag, een bedrag die de huidige bezuinigingsgolf sterk zou hebben verzwakt of zelfs helemaal niet nodig had gemaakt.

m.a.w. Fraude is gewoon niet goed en dient altijd bestreden te worden. Het is dus erg hypocriet om te stellen dat je op bepaalde gebieden wel zou mogen frauderen als anderen daar de rekening voor moeten gaan betalen.
Al eens gehoord van het fenomeen bands die hun product per mp3 in plaats van via platenmaatschappijen distribueren?
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_21701273
quote:
Op donderdag 2 september 2004 10:00 schreef sjun het volgende:

[..]

Al eens gehoord van het fenomeen bands die hun product per mp3 in plaats van via platenmaatschappijen distribueren?
Yup, is niets mis mee en als die gewoon BTW in rekening brengen bij hun online verkoop, hoor je mij niet klagen.

Ik neem alleen niet aan dat MickeyMo "tig albums en duizenden liedjes" allemaal netjes online heeft gekocht, maar mocht dat wel zo zijn, goed zo, MickeyMo, dan alleen nu dat BTW verhaaltje niet meer doen en Nederland staat er weer een stukje beter voor
  donderdag 2 september 2004 @ 10:13:06 #190
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21701380
Oh ja, natuurlijk ga ik nu stoppen met downloaden
[..]
pi_21701496
quote:
Op donderdag 2 september 2004 10:13 schreef MikeyMo het volgende:
Oh ja, natuurlijk ga ik nu stoppen met downloaden
Had ik vooral ook niet verwacht, weet alleen nu hoeveel waarde ik moet hechten aan jouw opmerkingen als we weer eens over de financiële problemen van de overheid babbelen
  donderdag 2 september 2004 @ 10:30:15 #192
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_21701630
quote:
Op donderdag 2 september 2004 10:22 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Had ik vooral ook niet verwacht, weet alleen nu hoeveel waarde ik moet hechten aan jouw opmerkingen als we weer eens over de financiële problemen van de overheid babbelen
hebben we het daarover zo vaak dan?
[..]
pi_21701666
quote:
Op donderdag 2 september 2004 10:30 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

hebben we het daarover zo vaak dan?
Vrijwel elk nationaal politiek probleem is terug te voeren op het gebrek aan financiering, dus yup
  donderdag 2 september 2004 @ 12:36:11 #194
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_21703750
Ik vind het afschaffen van PC prive weer een korte termijn actie. Het levert nu even wat geld op maar het gevolig is wel dat de kenniseconomie (Iets waar NL het van moet hebben) afgebroken wordt.

Dank je wel kabinet weer een mooi staaltje afbraakpolitiek.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_21703851
quote:
Op donderdag 2 september 2004 12:36 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik vind het afschaffen van PC prive weer een korte termijn actie. Het levert nu even wat geld op maar het gevolig is wel dat de kenniseconomie (Iets waar NL het van moet hebben) afgebroken wordt.

Dank je wel kabinet weer een mooi staaltje afbraakpolitiek.
De kennis economie intereseert het kabinet geen moer, ze claimen aan lange termijn politiek te doen, maar als ik ook weer de verhalen lees van het verhogen van de collegegelden voor studenten die meer dan 5 jaar voor een studie nodig hebben, zijn ze gewoon met korte termijn - bezuinigingsbeleid bezig. Studenten gaan na 5 jaar niet nog eens 5000 euro op jaarbasis extra lenen (Dacht dat we juist eens van al dat geleen en al die schulden af moesten?), die nokken gewoon met hun studie of gaan daar extra voor werken (Wat weer ten koste van de resultaten gaat).

Kenniseconomie? Vergeet het maar.
  donderdag 2 september 2004 @ 12:48:07 #196
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_21703958
quote:
Op donderdag 2 september 2004 12:42 schreef Vhiper het volgende:

[..]

De kennis economie intereseert het kabinet geen moer, ze claimen aan lange termijn politiek te doen, maar als ik ook weer de verhalen lees van het verhogen van de collegegelden voor studenten die meer dan 5 jaar voor een studie nodig hebben, zijn ze gewoon met korte termijn - bezuinigingsbeleid bezig. Studenten gaan na 5 jaar niet nog eens 5000 euro op jaarbasis extra lenen (Dacht dat we juist eens van al dat geleen en al die schulden af moesten?), die nokken gewoon met hun studie of gaan daar extra voor werken (Wat weer ten koste van de resultaten gaat).

Kenniseconomie? Vergeet het maar.
Zie hier weer een prachtig voorbeeld van de afbraak politiek. Ik denk dat de volgende kabineten meer moeite hebben met het opruimen van de puinhopen van BalkenEllende dan de Puinhopen van 8 jaar Paars.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_21704045
quote:
Op donderdag 2 september 2004 12:48 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Zie hier weer een prachtig voorbeeld van de afbraak politiek. Ik denk dat de volgende kabineten meer moeite hebben met het opruimen van de puinhopen van BalkenEllende dan de Puinhopen van 8 jaar Paars.
Hehehe Je had verwacht dat er na die "puinhopen" niet veel meer af te breken zou zijn. Wat dat betreft heeft dit kabinet me nog kunnen verrassen...in negatieve zin...
  donderdag 2 september 2004 @ 13:01:18 #198
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_21704182
quote:
Op donderdag 2 september 2004 12:52 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Hehehe Je had verwacht dat er na die "puinhopen" niet veel meer af te breken zou zijn. Wat dat betreft heeft dit kabinet me nog kunnen verrassen...in negatieve zin...
Dit kabinet breek alles af waar alle Nederlanders na de tweede wereld oorlog zo hard voor hebben gewerkt. Ik zie het beleid van dit kabinet echt niet zitten.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_21704424
quote:
Op donderdag 2 september 2004 13:01 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dit kabinet breek alles af waar alle Nederlanders na de tweede wereld oorlog zo hard voor hebben gewerkt. Ik zie het beleid van dit kabinet echt niet zitten.
Met jou de meerderheid van Nederland volgens de laatste peilingen, maarja, kiezen doen we helaas (normaal gesproken) maar eens in de 4 jaar, dus we moeten nog even op de blaren zitten...
pi_21704550
Geweldig, dat hadden ze veel eerder moeten doen. Dit was een regeling voor werknemers, mensen met een baan dus. Vijfennegentig procent van de mensen met een baan zijn best in staat om een computer te kopen zonder mijn belastinggeld. Ik zie liever dat mijn belastinggeld naar bijvoorbeeld zorg en onderwijs gaat dan naar mensen die zelf geld genoeg geld hebben om een PC te kopen.

Zelfs de PvdA is het er mee eens
quote:
PC-privé regelingen waren bedoeld om aanschaf en gebruik van de computer te stimuleren. Dat is een enorm succes geworden: Nederland is één van de landen met de grootste computerdichtheid. De regeling heeft dus zijn dienst bewezen en kan ter discussie worden gesteld. Temeer daar het voordeel van de regeling het grootst is bij de hoogste inkomensgroepen. Van ons mag de PC-privéregeling dus verdwijnen.
PvdA.nl
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruďneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')