abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 augustus 2004 @ 19:41:23 #1
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_21563657
"De aanslagen van 11 september 2001 horen niet bij de islam". Allah zelf zou de daders dan ook bestraffen. Doch is Allah dan wel consequent betreffende het straffen van alle ongelovigen? Want het is toch dankzij die aanslagen dat een groot deel van de ongelovigen pas, direkt of indirekt, van de islam hebben gehoord ?

Eén van de grote verschillen tussen Christendom en Islam is namelijk dat het Christendom er vanuit gaat dat elk mens zondig is (gezien het verhaal van de erfzonde) maar als je Jezus als je "redder" en als de zoon van God erkent dat je dan "gered" bent. Volgens de Islam echter is alles nog koek en ei zolang je nog niet van de Islam hebt gehoord. Maar heb je van de "boodschappen van Allah" gehoord en wijs je die af dan ben je pas "zondig" en "ondankbaar" en ben je in het volgende leven voor eeuwig de pineut

Er zijn toch genoeg mensen die vrolijk ontstoken van kennis van de islam leefden in Zuid-Amerika, Noord-Amerika, Australie, Nieuw-Zeeland, grote delen van China enz. Echter die zelfmoordaanslagen van 11 september hoorden zij echter pas goed over de islam. Ze wijzen dan de islam af en zijn dan dus pas gedoemd (volgens de koran). Maar dat ze van de islam wisten (en dus ook konden afwijzen) hebben zij echter wel te denken aan die "in strijd met de islam zijnde" zelfmoordaanslagen. Hoe moet het nu ? Stuurt Allah die mensen dan naar de hel? Of krijgen zij van Allah respijt? Want dat die mensen van de islam hebben gehoord is immers te danken aan zelfmoordaanslagen die Allah zelf zou afwijzen.

Edit. 23.00 h
En dan nog een misschien iets simpelere vraag:
quote:
Zouden de ongelovige slachtoffers van die aanslagen die allah dus zelf zou afkeuren dan nu wel of niet in de hel komen?

[ Bericht 5% gewijzigd door Akkersloot op 26-08-2004 22:50:14 ]
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_21563705
Dat jij zelfmoordenaars als zendelingen van Allah ziet zegt wel weer genoeg. De Islam is kut, moslims zijn dom en jij bent alwetend Akkersloot. Zo, hebben we ook weer gehad.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 19:47:17 #3
60090 Akkersloot
pi_21563783
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 19:43 schreef gelly het volgende:
Dat jij zelfmoordenaars als zendelingen van Allah ziet zegt wel weer genoeg. De Islam is kut, moslims zijn dom en jij bent alwetend Akkersloot. Zo, hebben we ook weer gehad.
Lees het verhaal eens.
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 19:41 schreef Akkersloot het volgende:
Of krijgen zij (de ongelovigen) van Allah respijt? Want dat die ongelovigen van de islam hebben gehoord is immers te danken aan zelfmoordaanslagen die Allah zelf zou afwijzen.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_21563970
Als ik word vermoord en er is zoiets als het hiernaamaals dan zal ik degene die mij vermoord opwachten.

En als het uit naam van een of ander god is, en die god is er mee eens zal ik geduldig gaan plannen om die bepaalde god van zijn/haar troon te stooten.
Niets is voor eeuwig
www.flipnet.tk
pi_21564064
Laat ik dit zeggen.

11 September KAN nooit goed zijn geweest voor de Islam. De Islam heeft er alleen een slechte naam door gekregen. Vroeger werden allochtonen gebashed, en nu de Islam. (heel grof gezegd). Dus die terroristen zullen zeker ervoor boeten.
pi_21564069
quote:
Dat jij zelfmoordenaars als zendelingen van Allah ziet zegt wel weer genoeg.
Zo zien ze zichzelf toch? In ieder geval moeten ze gedacht hebben dat ze iets goed deden, nietwaar?
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
Hubbard Communications Office Policy Letter (9 March 1972)
  donderdag 26 augustus 2004 @ 20:10:27 #7
60090 Akkersloot
pi_21564195
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 19:57 schreef Erwin1e het volgende:
Als ik word vermoord en er is zoiets als het hiernaamaals dan zal ik degene die mij vermoord opwachten.

En als het uit naam van een of ander god is, en die god is er mee eens zal ik geduldig gaan plannen om die bepaalde god van zijn/haar troon te stooten.
Niets is voor eeuwig
Dat valt buiten de definitie van een God.

De vraag is dan ook gesteld aan die personen die menen dat
a] 11 september niets met de islam heeft te maken
b) Men alleen in de hel komt als men van de islam hoort en deze afwijst.

Dus wat als men als ongelovige alleen van de islam heeft gehoord dankzij die aanslagen van 11 septemper. Als Allah tegen die aanslagen is dan zal hij toch de mensen die danzij die aanslagen ongelovig zijn geworden toch respijt moeten geven ?
  donderdag 26 augustus 2004 @ 20:12:01 #8
60090 Akkersloot
pi_21564230
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 20:03 schreef MrData het volgende:
Zo zien ze zichzelf toch? In ieder geval moeten ze gedacht hebben dat ze iets goed deden, nietwaar?
"Nee want ze waren zo wie zo al van plan om zelfmoord te plegen "
pi_21564526
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 20:10 schreef Akkersloot het volgende:
b) Men alleen in de hel komt als men van de islam hoort en deze afwijst.
Dit heb ik altijd al (ook in het Christendom) iets geks gevonden, en ik weet ook niet goed wat ik me daarbij moet voorstellen. Houdt Allah een gigantische (6 miljard minimaal) lijst bij met daarop de namen van alle personen ter wereld, en wordt elke naam afgevinkt als iemand de naam 'Allah' hoort? Is het genoeg om de naam te horen, of zit er meer achter? Het klinkt in ieder geval als een logistieke nachtmerrie. Knap dat ie ook nog aan andere dingen toekomt.
"Make money. Make more money. Make other people produce so as to make more money."
  donderdag 26 augustus 2004 @ 20:30:22 #10
60090 Akkersloot
pi_21564619
quote:
Ja. Volgens sommige moslims hier kom ik na mijn dood ergens heel diep in de hel. Maar ook deze jongen dacht op 11 september eerst dat die aanslagen iets met de staat Israel te maken hadden en toen uit Bin Ladens retoriek bleek dat het om de islam te doen was dat [b]die personen de koran verkeerd begrepen (net als fundi-christenen met hun "de gezonden hebben geen dokter nodig") en de islam alle leven respecteerde. Maar daarna ben ik de koran nog eens wat beter gaan lezen en ben ik dus [b/]dankzij [b] die aanslagen fel anti-islam geworden.
Als Allah tegen die aanslagen is zou Allah mij dus respijt moeten geven of
  donderdag 26 augustus 2004 @ 20:33:33 #11
60090 Akkersloot
pi_21564683
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 20:26 schreef MrData het volgende:
Dit heb ik altijd al (ook in het Christendom) iets geks gevonden, en ik weet ook niet goed wat ik me daarbij moet voorstellen. Houdt Allah een gigantische (6 miljard minimaal) lijst bij met daarop de namen van alle personen ter wereld, en wordt elke naam afgevinkt als iemand de naam 'Allah' hoort? Is het genoeg om de naam te horen, of zit er meer achter? Het klinkt in ieder geval als een logistieke nachtmerrie. Knap dat ie ook nog aan andere dingen toekomt.
Allah kan alles

Volgens moslims is "God" van de christenen en de joden ook de zelfde als hun "Allah". In de betreffende koranvers wordt dan ook duidelijk vermeld "het afwijzen van de tekenen". En met "de tekenen" wordt de koran bedoeld.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 20:35:08 #12
60090 Akkersloot
pi_21564715
Een linkje naar een topic over een andere doctrine over de aanslagen van 11 september.

Aanslagen 11 september 'daad tegen globalisering' (nog open)
pi_21564822
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 20:33 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Allah kan alles

Volgens moslims is "God" van de christenen en de joden ook de zelfde als hun "Allah". In de betreffende koranvers wordt dan ook duidelijk vermeld "het afwijzen van de tekenen". En met "de tekenen" wordt de koran bedoeld.
Dan wordt het nog ingewikkelder, dan zou er bijgehouden moeten worden wie van de wereldbevolking de Koran heeft gelezen en deze wel of niet 'accepteren'. Maar moet je dan de hele Koran hebben gelezen of alleen belangrijke delen (en welke zijn dit), of is het genoeg om de kern op te vatten?
  donderdag 26 augustus 2004 @ 20:50:35 #14
60090 Akkersloot
pi_21565087
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 20:39 schreef MrData het volgende:
Dan wordt het nog ingewikkelder, dan zou er bijgehouden moeten worden wie van de wereldbevolking de Koran heeft gelezen en deze wel of niet 'accepteren'. Maar moet je dan de hele Koran hebben gelezen of alleen belangrijke delen (en welke zijn dit), of is het genoeg om de kern op te vatten?
Zou er wel enige logica in zitten ? Het zal wel zijn wanneer "de tekenen" je worden aangeboden.
pi_21565114
En zo zijn we weer terug bij de gewraakte hersenspinselen. Schitterend
  donderdag 26 augustus 2004 @ 21:18:01 #16
60090 Akkersloot
pi_21565757
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 20:51 schreef MrData het volgende:
En zo zijn we weer terug bij de gewraakte hersenspinselen. Schitterend
Ondertussen wachten we het antwoord rustig af
quote:
Stuurt Allah die ongelovigen dan naar de hel? Of krijgen zij van Allah respijt? Want dat die ongelovigen van de islam hebben gehoord is immers te danken aan zelfmoordaanslagen die Allah zelf zou afwijzen.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 21:21:24 #17
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21565828
Best leuk dat als een stel zieke geesten een paar aanslagen plegen en zeggen dat ze dit in naam van Allah doen en zijn zendelingen zijn, er ook nog malloten zijn dit dit dan gaan geloven
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_21565973
Ach, ze volgden immers de Koran. Alleen pikten ze net de bloederige stukjes er uit:
quote:
Believers must fight for Allah. They must kill and be killed , and are bound to do so by the Torah, Gospel, and Quran. But Allah will reward them for it
quote:
Have no unbelieving friends. Kill the unbelievers wherever you find them
quote:
If the unbelievers do not offer you peace, kill them wherever you find them. Against such you are given clear warrant
  donderdag 26 augustus 2004 @ 21:32:08 #19
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21566076
Geloofsboeken moet je namelijk altijd letterlijk nemen

Is dit een grap of niet?
pi_21566274
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 21:32 schreef Posdnous het volgende:
Hoezo een grap? Dit staat letterlijk in de Koran, een boek waar weet ik hoeveel miljoen mensen heilig in geloven, en dus ook (een deel van) hun acties op baseren. Die nemen het wel degelijk letterlijk ja.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 21:44:18 #21
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21566320
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 21:41 schreef MrData het volgende:

[..]

Hoezo een grap? Dit staat letterlijk in de Koran, een boek waar weet ik hoeveel miljoen mensen heilig in geloven, en dus ook (een deel van) hun acties op baseren. Die nemen het wel degelijk letterlijk ja.
Oke, ga jij maar lekker geloven dat alle moslims de 'onwetenden' willen afslachten en de hel in verwensen. Hoe simpel kan je zijn.

Veel plezier in de rest van je leven
  donderdag 26 augustus 2004 @ 21:50:29 #22
60090 Akkersloot
pi_21566423
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 21:32 schreef Posdnous het volgende:

Is dit een grap of niet?
Blijkbaar hebben die achterlijke geloofsboeken toch veel impact bij veel mensen.

"Ja sommige mensen begrijpen die boeken verkeerd". Nou een mooie reden voor iedereen om die boeken dus gewoon te vergeten. Want als die boeken echt goddelijk zouden zijn dan zou niemand die "goddelijke" boeken verkeerd kunnen begrijpen

Dus dergelijke figuren leveren alleen maar het wetenschappelijk bewijs dat de bijbel en de koran (in dit geval) niet Goddelijk kúnnen zijn.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 21:52:47 #23
60090 Akkersloot
pi_21566482
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 21:44 schreef Posdnous het volgende:
Oke, ga jij maar lekker geloven dat alle moslims de 'onwetenden' willen afslachten en de hel in verwensen. Hoe simpel kan je zijn.

Oke, ga jij maar lekker geloven dat alle moslims de koran letterlijk nemen. Hoe simpel kan je zijn.

pi_21566512
quote:

[..]

Gevoelige snaar geraakt? Of beweer je echt dat de meeste moslims de Koran niet (grotendeels) letterlijk nemen? Zoja, maken ze zich er wel erg makkelijk van af. Wel de goede dingen maar niet het bloedvergieten tegen ongelovigen
  donderdag 26 augustus 2004 @ 21:58:20 #25
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21566591
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 21:50 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Blijkbaar hebben die achterlijke geloofsboeken toch veel impact bij veel mensen.
dat ontken ik ook niet.
quote:
"Ja sommige mensen begrijpen die boeken verkeerd". Nou een mooie reden voor iedereen om die boeken dus gewoon te vergeten.
Dat bepaalde figuren die boeken zo willen interpreteren (wat ik al niet eens geloof, het is gewoon goedpraten), dat Allah echt wil dat zij dit soort acties ondernemen zegt natuurlijk niets over a) het boek zelf en b) mensen met wel enig verstand die ook dat boek lezen.
quote:
Want als die boeken echt goddelijk zouden zijn dan zou niemand die "goddelijke" boeken verkeerd kunnen begrijpen
Dus dergelijke figuren leveren alleen maar het wetenschappelijk bewijs dat de bijbel en de koran (in dit geval) niet Goddelijk kúnnen zijn.
Natuurlijk niet. Het is een godsdienst, dat is sowieso niets om serieus te nemen, dan wel in de huidige maatschappij toe te passen, maar dat is mijn mening.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 21:59:09 #26
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21566602
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 21:52 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Oke, ga jij maar lekker geloven dat alle moslims de koran letterlijk nemen.
Zei ik dat dan
  donderdag 26 augustus 2004 @ 21:59:42 #27
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21566617
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 21:54 schreef MrData het volgende:

[..]

Gevoelige snaar geraakt? Of beweer je echt dat de meeste moslims de Koran niet (grotendeels) letterlijk nemen? Zoja, maken ze zich er wel erg makkelijk van af. Wel de goede dingen maar niet het bloedvergieten tegen ongelovigen
Haha
  donderdag 26 augustus 2004 @ 22:05:48 #28
60090 Akkersloot
pi_21566723
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 21:59 schreef Posdnous het volgende:
Zei ik dat dan
Ja want jij zei dat we zouden geloven dat alle moslims de ongelovigen zouden willen afslachten en de hel in wensen.
pi_21566735
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 21:58 schreef Posdnous het volgende:
Dat bepaalde figuren die boeken zo willen interpreteren (wat ik al niet eens geloof, het is gewoon goedpraten), dat Allah echt wil dat zij dit soort acties ondernemen zegt natuurlijk niets over a) het boek zelf en b) mensen met wel enig verstand die ook dat boek lezen.
Hoe moet je de uitspraak/regel:
quote:
Have no unbelieving friends. Kill the unbelievers wherever you find them
anders opvatten dan wat er (letterlijk) staat?
quote:
Natuurlijk niet. Het is een godsdienst, dat is sowieso niets om serieus te nemen, dan wel in de huidige maatschappij toe te passen, maar dat is mijn mening.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 22:08:39 #30
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21566778
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 22:05 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ja want jij zei dat we zouden geloven dat alle moslims de ongelovigen zouden willen afslachten en de hel in wensen.
Ja, dat haal ik hier uit:
quote:
[quote]Op donderdag 26 augustus 2004 20:30 schreef Akkersloot het volgende:
en toen uit Bin Ladens retoriek bleek dat het om de islam te doen was dat [b]die personen de koran verkeerd begrepen (net als fundi-christenen met hun "de gezonden hebben geen dokter nodig") en de islam alle leven respecteerde. Maar daarna ben ik de koran nog eens wat beter gaan lezen en ben ik dus [b/]dankzij [b] die aanslagen fel anti-islam geworden.
Dus als Bin laden zegt dat jij als ongelovige er aan moet volgens de Islam, is dat schijnbaar ook zo volgens jou.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 22:10:37 #31
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21566809
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 22:06 schreef MrData het volgende:

Hoe moet je de uitspraak/regel:

anders opvatten dan wat er (letterlijk) staat?
Ik denk dat de meeste moslims dat soort teksten ook niet echt serieus nemen tegenwoordig, net zoals Christenen dat ook niet doen bij dergelijke (ietwat andere, maar toch in de maatschappij onmogelijk uitvoerbare) teksten.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 22:12:19 #32
60090 Akkersloot
pi_21566852
quote:
Wel de goede dingen uit de koran maar niet het bloedvergieten tegen ongelovigen
Zo was er onlangs een moslim/christen bij een electro-zaak. Heel zijn wasmachine naar de donder door een fout in de gebruiksaanwijzing. Hij echter toch blij met die gebrekkige gebruiksaanwijzing. Want de verkoper had hem overtuid dat er óók goede dingen in die gebruiksaanwijzing staat. "Zo lees ik mijn koran/bijbel ook. Ook al staat er in dat je je medemens moet doden. Niet erg. Want er staan ook goede dingen in ".
  donderdag 26 augustus 2004 @ 22:13:34 #33
60090 Akkersloot
pi_21566879
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 22:10 schreef Posdnous het volgende:
Ik denk dat de meeste moslims dat soort teksten ook niet echt serieus nemen tegenwoordig, net zoals Christenen dat ook niet doen bij dergelijke (ietwat andere, maar toch in de maatschappij onmogelijk uitvoerbare) teksten.
De definitie van christenen neem je wel erg ruim dan. Ga eens in discussie met lionsguy18 of Fuifduif.
pi_21566882
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 22:10 schreef Posdnous het volgende:
Misschien niet. Maar ik blijf dat ook een wonderlijk aspect van het geloven vinden. Aan de ene kant geloof je heilig in een boek en waar het vandaan komt, en aan de andere kant doe de helft af als onzin. De helft die je afdoet als onzin is ook, heel toevallig, net de helft die moeilijk uitvoerbaar in de huidige maatschappij is.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 22:16:01 #35
60090 Akkersloot
pi_21566935
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 22:08 schreef Posdnous het volgende:
Dus als Bin laden zegt dat jij als ongelovige er aan moet volgens de Islam, is dat schijnbaar ook zo volgens jou.
Nee hoor. Daar heb ik de koran voor gelezen. Zoals vers 5:33 "De vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden". En je hoeft nog geen orthodox moslim te zijn om dit niet als fascisme te zien. Kijk maar naar "Lord Vetinari".
  donderdag 26 augustus 2004 @ 22:19:36 #36
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21567006
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 22:13 schreef MrData het volgende:
De helft die je afdoet als onzin is ook, heel toevallig, net de helft die moeilijk uitvoerbaar in de huidige maatschappij is.
Inderdaad. Mensen leren na een tijdje dat die regels gewoon niet toepasbaar meer zijn op de huidige maatschappij en dat ze als je ze letterlijk neemt, zelfs helemaal niet goed zijn.

Daarom kiezen zij ervoor dat anders te interpreteren, dan zeggen ze 'Wanneer God Sodom en Gomorra vernietigt omdat ze zondaars zijn en ongelovig en er ik weet niet hoeveel mensen sterven, wordt eigenlijk bedoeld dat je je als individu zo eervool en rechtschapen mogelijk moet gedragen'.

Om maar een dwarsstraat te noemen.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 22:20:50 #37
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21567041
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 22:16 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Nee hoor. Daar heb ik de koran voor gelezen. Zoals vers 5:33 "De vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden". En je hoeft nog geen orthodox moslim te zijn om dit niet als fascisme te zien. Kijk maar naar "Lord Vetinari".
Oke, voor mij is het onbegrijpelijk dat mensen zo naief kunnen zijn om dit soort teksten serieus te nemen, danwel daar enige vijandigheid in de praktijk in te zien.
pi_21567186
Onderschat de kracht van indoctrinatie niet. Als jij als klein jongetje dagelijks de hele dag ingestampt krijgt dat de Koran tot op de letter gevolgd moet worden, ga je er ook wel in geloven. Al was het alleen maar om niet als afvallige gezien te worden. Wel 's gezien hoe ze in dat soort landen les in de Koran krijgen? Wordt je niet vrolijk van. Om uiteindelijk klaargestoomd te worden om als 12-jarig jochie te gaan strijden in het leger van Bin Laden.

Generaliserend natuurlijk, maar het gebeurt wel.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 22:30:10 #39
60090 Akkersloot
pi_21567243
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 22:20 schreef Posdnous het volgende:
Oke, voor mij is het onbegrijpelijk dat mensen zo naief kunnen zijn om dit soort teksten serieus te nemen, danwel daar enige vijandigheid in de praktijk in te zien.
Slaat die "teksten serieus nemen" op degenen die daar in geloven of op niet-moslims die dergelijke koranverzen lezen ?

Maar vorig jaar verklaarde de grootste moslimorganisatie dat moslims "alleen maar mensen mogen doden als ze tegen de islam strijden". Vind je dat normaal dan ?
  donderdag 26 augustus 2004 @ 22:31:38 #40
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21567271
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 22:27 schreef MrData het volgende:

Generaliserend natuurlijk
eens
quote:
maar het gebeurt wel.

Tevens eens. Je zal mij ook niet horen zeggen dat ik dit soort geloofsidioten kan waarderen.

Maar de toon van dit topic (en tientallen anderen) is dat dit aan de Islam ligt en dat is niet zo in mijn ogen.
Het zijn veelal mensen die gefrustreerd zijn om hele andere redenen en zich daarom als een gek storten op het geloof en dat dan dus wel letterlijk gaan nemen zodat zij het zogenaamd in hun eigen geweldsstraatje kunnen passen.

Heeft niets met de Islam zelf te maken.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 22:33:28 #41
60090 Akkersloot
pi_21567309
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 22:20 schreef Posdnous het volgende:
naief
Islamofieli gebaseerd op angst maatsch.gehandicapt ????????????????
  donderdag 26 augustus 2004 @ 22:33:32 #42
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21567310
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 22:30 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Slaat die "teksten serieus nemen" op degenen die daar in geloven of op niet-moslims die dergelijke koranverzen lezen ?
Beide.
quote:
Maar vorig jaar verklaarde de grootste moslimorganisatie dat moslims "alleen maar mensen mogen doden als ze tegen de islam strijden". Vind je dat normaal dan ?
Ik zou niet weten wat voor organisatie dat is, wat daarmee bedoed wordt en ]hoe dat precies zou moeten zitten , dus ik kan daar geen uitspraken over doen.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 22:35:46 #43
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21567364
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 22:33 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Islamofieli gebaseerd op angst maatsch.gehandicapt ????????????????
A) wat heeft dat met naief te maken?
B) Ik zie dat dit je stokpaardje is, wat vrij treurig is.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 22:38:02 #44
60090 Akkersloot
pi_21567421
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 22:31 schreef Posdnous het volgende:
zodat zij het zogenaamd in hun eigen geweldsstraatje kunnen passen.

Beste Posdnous, het gaat hier over zelfmoordaanslagen.

Een zelfmoord past toch nooit in je eigen straatje. Van een zelfmoord wordt je toch nooit beter van. Als je zelf niet in dat paradijs zou geloven dan.
quote:
Heeft niets met de islam zelf te maken
Je zei net dat ze uit frustratie voor iets als een gek zich op het geloof gingen orienteren. Nou als ze zich op het geloof orientieren dan zouden ze toch ook hebben moeten hebben gelezen in de koran dat dergelijke akties tegen ongelovigen niet kunnen.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 22:41:00 #45
60090 Akkersloot
pi_21567492
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 22:35 schreef Posdnous het volgende:
A) wat heeft dat met naief te maken?
Ik heb het woord "naief" gequot uit een reactie van je. Ik moet eerlijk zeggen dat ik je antwoord niet heb afgewacht. Maar ik ben dus bang dat jij de niet-moslims die dergelijke koranverzen lezen naief noemt.
quote:
B) Ik zie dat dit je stokpaardje is, wat vrij treurig is.
"Stokpaardje" is een dooddoener. En dat is erg jammer in een discussie.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 22:45:34 #46
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21567584
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 22:38 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Beste Posdnous, het gaat hier over zelfmoordaanslagen.

Een zelfmoord past toch nooit in je eigen straatje. Van een zelfmoord wordt je toch nooit beter van. Als je zelf niet in dat paradijs zou geloven dan.
Oei, grote vergissing in mijn ogen.

Zij hebben wel bepaalde wrok tegen bepaalde bevolkingsgroepen (mild uitgedrukt) en zijn sowieso van plan deze groepen hard te treffen, waar zelfmoordaanslagen erg geschikt voor zijn, zoals je weet.
Zij proberen uit het geloof de kracht te halen en het recht te ontlenen om dit ook daadwerkelijk te doen (waar dit geloof helemaal niet voor bedoeld is, zoals alle normale Islamieten natuurlijk begrijpen). Door de passages die jij zo graag aanhaalt vervolgens letterlijk te nemen en daar heel fanatiek en rechtlijnig in te worden, denken ze waarschijnlijk inderdaad dat ze echt martelaren worden. Zij passen de tekst dus toe in hun eigen straatje.
quote:
Je zei net dat ze uit frustratie voor iets als een gek zich op het geloof gingen orienteren. Nou als ze zich op het geloof orientieren dan zouden ze toch ook hebben moeten hebben gelezen in de koran dat dergelijke akties tegen ongelovigen niet kunnen.
Zoals ik al zei, zij interpreteren dat liever niet zo. Ook al stond er met koeieletters op bladzijde 1 in de Koran 'Gij ZULT GEEN NIET-MOSLIMS DODEN' dan hadden ze dat ook weer anders geinterpreteerd.

Je begrijpt volgens mij niet dat die terroristen er sowieso al op uit zijn om het Westen te treffen.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 22:47:17 #47
60090 Akkersloot
pi_21567635
quote:
Oke, ga jij maar lekker geloven dat alle moslims ongelovigen..... en de hel in verwensen.
Ik mag toch stellen dat alle moslims geloven dat de "ongelovigen" naar de hel gaan. Dit wordt dan ook verdedigd met "ach waar maak je je druk om. Je gelooft er toch niet in"

Nu ben ik dus ongelovig dankzij die aanslagen van 11 september. Aanslagen die Allah dus zelf zou afkeuren. Is dus mijn vraag kom ik dankzij die aanslagen die Allah zelf afkeurt dan in de hel ?

Ik had trouwens ook kunnen vragen "zouden de ongelovige slachtoffers van de aanslagen (die allah zelf af keurt) dan wel in de hel komen".
  donderdag 26 augustus 2004 @ 22:47:24 #48
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21567638
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 22:41 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ik heb het woord "naief" gequot uit een reactie van je. Ik moet eerlijk zeggen dat ik je antwoord niet heb afgewacht. Maar ik ben dus bang dat jij de niet-moslims die dergelijke koranverzen lezen naief noemt.
[..]
Lezen absoluut niet. Denken dat er van die tekst serieus dreiging uitgaat wel. Dat betekent gewoonweg dat je geen vertrouwen hebt in mensen, aangezien het puur om de interpretatie gaat.
quote:
"Stokpaardje" is een dooddoener. En dat is erg jammer in een discussie.
Hoe moet ik het anders noemen dan? Het is blijkbaar iets wat je nogal hoog zit.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 22:51:25 #49
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21567740
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 22:47 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Ik mag toch stellen dat alle moslims geloven dat de "ongelovigen" naar de hel gaan.
Geen idee, maar ook al was dat zo, so what?
quote:
Nu ben ik dus ongelovig dankzij die aanslagen van 11 september. Aanslagen die Allah dus zelf zou afkeuren. Is dus mijn vraag kom ik dankzij die aanslagen die Allah zelf afkeurt dan in de hel ?
Hoezo ben jij na die aanslagen opeens ongelovig? Omdat je toen pas van de Islam hoorde? Wat is dat voor onzin?
quote:
Ik had trouwens ook kunnen vragen "zouden de ongelovige slachtoffers van de aanslagen (die allah zelf af keurt) dan wel in de hel komen".
Blijkbaar heb jij er lol in bepaalde letterlijke teksten serieus te nemen. Ik zie daar persoonlijk de lol niet zo van in, nogal verspilde moeite in mijn ogen, dus ik laat het hier maar bij.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 22:52:21 #50
60090 Akkersloot
pi_21567764
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 22:45 schreef Posdnous het volgende:
Je begrijpt volgens mij niet dat die terroristen er sowieso al op uit zijn om het Westen te treffen.
Er is geen doctrine dat kan overlezen zonder vijand. En dat geld zeker voor de islam.
pi_21567799
"De aanslagen van 11 september 2001 horen niet bij de islam". Allah zelf zou de daders dan ook bestraffen. Doch is Allah dan wel consequent betreffende het straffen van alle ongelovigen? Want het is toch dankzij die aanslagen dat een groot deel van de ongelovigen pas, direkt of indirekt, van de islam hebben gehoord ?
wie zei dat? bush of sharon? misschien horen die aanslagen juist bij de islam.
bestraffen..allah swt is ook geduldig..bijv: met Hitler..saddam..bush I.. reagan..ect.
dit is één van de ontelbare gevolgen van 11/9..een andere gevolg was dat de moslims meer over de islam gaan weten..allamaal dankzij God en dan 11/9

Eén van de grote verschillen tussen Christendom en Islam is namelijk dat het Christendom er vanuit gaat dat elk mens zondig is (gezien het verhaal van de erfzonde) maar als je Jezus als je "redder" en als de zoon van God erkent dat je dan "gered" bent. Volgens de Islam echter is alles nog koek en ei zolang je nog niet van de Islam hebt gehoord. Maar heb je van de "boodschappen van Allah" gehoord en wijs je die af dan ben je pas "zondig" en "ondankbaar" en ben je in het volgende leven voor eeuwig de pineut

niet elk mens is zondig, de profeten bijv. zijn niet zondig. dus je hebt gebrek aan de islam. doe maar kennis op! want dit is noch wetenschap, noch filosofie, noch levensbeschouwing!

Er zijn toch genoeg mensen die vrolijk ontstoken van kennis van de islam leefden in Zuid-Amerika, Noord-Amerika, Australie, Nieuw-Zeeland, grote delen van China enz. Echter ná die zelfmoordaanslagen van 11 september hoorden zij echter pas goed over de islam. Ze wijzen dan de islam af en zijn dan dus pas gedoemd (volgens de koran). Maar dat ze van de islam wisten (en dus ook konden afwijzen) hebben zij echter wel te denken aan die "in strijd met de islam zijnde" zelfmoordaanslagen. Hoe moet het nu ? Stuurt Allah die mensen dan naar de hel? Of krijgen zij van Allah respijt? Want dat die mensen van de islam hebben gehoord is immers te danken aan zelfmoordaanslagen die Allah zelf zou afwijzen.

volgens andere statistieken..zijn er meer moslims bij gekomen sinds 11/9, als je mij niet gelooft..probeer dan Google.com te geloven.
het zijn ten eerste..niet perse 'zelfmoord'aanslagen..het zijn mensen die nu in een ander leven leven en genieten van het paradijs... dat is volgens hun gedachten zo... want een martelaar hoort in het paradijs... je weet toch zoveel over de islam..waarom noem je ze 'zelfmoordaanslagen!?
  donderdag 26 augustus 2004 @ 22:55:00 #52
60090 Akkersloot
pi_21567831
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 22:51 schreef Posdnous het volgende:
Blijkbaar heb jij er lol in bepaalde letterlijke teksten serieus te nemen. .
Is een vers als "de vergelding voor hen die God en Zijn boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" dan voor meedere interpretaties vatbaar dan ?

En. Waarom zijn mijn posts voor jou dan wel voor één interpretatie vatbaar dan.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 22:57:42 #53
60090 Akkersloot
pi_21567889
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 22:51 schreef Posdnous het volgende:
Hoezo ben jij na die aanslagen opeens ongelovig? Omdat je toen pas van de Islam hoorde? Wat is dat voor onzin?
Die mensen zullen er beslist zijn. Daarom noemde ik ook streken als Zuid-Amerika, Australie, China enz enz,.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 22:59:24 #54
60090 Akkersloot
pi_21567932
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 22:53 schreef barleduck het volgende:
[been andere gevolg was dat de moslims meer over de islam gaan weten..allamaal dankzij God en dan 11/9
Posdnous meet Barleduck. Barleduck meet Posdnous.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 23:03:06 #55
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_21568005
De islam is een clownsneus.
Er is geen islam behalve die je kent.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 23:04:49 #56
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21568050
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 22:55 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Is een vers als "de vergelding voor hen die God en Zijn boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" dan voor meedere interpretaties vatbaar dan ?
Net zo als Bijbelse teksten he. 1 pot nat.
quote:
En. Waarom zijn mijn posts voor jou dan wel voor één interpretatie vatbaar dan.
Blijf maar lekker in je eigen denkwereldje geloven, dan komt het vast allemaal goed.
  donderdag 26 augustus 2004 @ 23:05:35 #57
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21568065
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 22:57 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Die mensen zullen er beslist zijn. Daarom noemde ik ook streken als Zuid-Amerika, Australie, China enz enz,.
En die mensen zijn volgens jou door Allah nu opeens allemaal aangemerkt als ongelovigen?
pi_21571117
ik weet het niet hoor, maar ik vond allah leuker toen hij nog gewoon gezien werd als de god die hij was, de oude pagan maan god
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 06:16:51 #59
60090 Akkersloot
pi_21572747
quote:
wie zei dat? bush of sharon?
Als je de koran nu eens leest moeten ook Sharon en Bush bij Allah erg geliefd zijn. Want hij geeft hen namelijk elke ochtend hun zielen terug.

Uit de koran 39:42.
DE DOOD EN DE SLAAP.
"Allah neemt de zielen van de mensen op wanneer zij sterven en ook van hen die niet sterven tijdens hun slaap. Dan houdt Hij die, die Hij ten dode heeft opgeschreven en zendt de overigen tot een bepaalde tijd (in het lichaam) terug. Hierin zijn stellig tekenen voor een volk dat nadenkt".

http://oregonstate.edu/groups/msa/quran/quran_d/39.html

Dus volgens de koran heeft Allah niet alleen tijdens de dood de ziel van de mens maar ook tijdens onze slaap. Voor het ontwaken zendt Allah de zielen zelfs terug in het lichaam. Dus ook van Bush en Sharon. Dus moeten volgens de koran Bush en Sharon wel erg geliefd zijn bij Allah.

Hierin stellig tekenen voor een volk dat nadenkt
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 06:18:41 #60
60090 Akkersloot
pi_21572752
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 23:05 schreef Posdnous het volgende:
En die mensen zijn volgens jou door Allah nu opeens allemaal aangemerkt als ongelovigen?
Tsjonge. Ik heb Allah niet verzonnen. Je kan beter gaan klagen bij de volgelingen van "zijn" godsdienststichter "profeet" Mohammed.

[ Bericht 5% gewijzigd door Akkersloot op 27-08-2004 06:25:17 ]
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 06:24:37 #61
60090 Akkersloot
pi_21572760
quote:
wie zei dat? bush of sharon? misschien horen die aanslagen juist bij de islam.
bestraffen..allah swt is ook geduldig..bijv: met Hitler..saddam..bush I.. reagan..ect.
dit is één van de ontelbare gevolgen van 11/9..een andere gevolg was dat de moslims meer over de islam gaan weten..allamaal dankzij God en dan 11/9
[
Nou Barleduc. Leg jij nu maar tegen Ome Posdnous uit om welke redenen jij zo gefrustreerd bent om je als een gek op het geloof te storten en dat dan dus wel letterlijk te gaan nemen zodat het dan zogenaamd wel in je eigen geweldstraatje past.
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 22:31 schreef Posdnous het volgende:
Het zijn veelal mensen die gefrustreerd zijn om hele andere redenen en zich daarom als een gek storten op het geloof en dat dan dus wel letterlijk gaan nemen zodat zij het zogenaamd in hun eigen geweldsstraatje kunnen passen.

vrijdag 27 augustus 2004 @ 06:26:44 #62
60090 Akkersloot
pi_21572761
quote:
het zijn ten eerste..niet perse 'zelfmoord'aanslagen..het zijn mensen die nu in een ander leven leven en genieten van het paradijs... dat is volgens hun gedachten zo... want een martelaar hoort in het paradijs... je weet toch zoveel over de islam..waarom noem je ze 'zelfmoordaanslagen!?

Heb je het overigens zelf verzonnen ?

[ Bericht 1% gewijzigd door Akkersloot op 27-08-2004 06:53:54 ]
pi_21573173
Lukt het nog met het zoeken van een leven? Waarom verspil je je moeite hier op dit forum waar toch niemand je begrijpt en jij tegen de windmolens vecht? Waarom maak je er niet gewoon een einde aan?
pi_21573303
quote:
Komend uit de mond van een christen?
pi_21573442
op zich wel netjes verwoord hoor akkersloot maar ja die ongelovigen worden ook gestraft gezien ze tijdens hun leven niet de keus hebben gemaakt te kiezen voor de islam. Want jij en ik weten niet of diezelfde dag misschien hun laatste geschreven dag was.

(kheb andere reply's niet gelezen is teveel)
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 09:42:39 #66
46592 xplvr
X-Ray Papa Lima Victor Romeo
pi_21573587
t' is maar wat je gelooft. Daarom heet het ook..... geloof
Laat mij in mijn zeven sloten, laat mij de draad volslagen kwijt.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 09:48:44 #67
46592 xplvr
X-Ray Papa Lima Victor Romeo
pi_21573656
Bovendien is het vrij zinloos om iedere keer de islam aan te vallen op basis van haar eigen regels. Ik zou haast zeggen dogmatisch. Probeer het ook eens vanuit een andere hoek. Was het niet Einstein die zei dat je een probleem niet kunt oplossen binnen hetzelfde kader waarin het geschapen is.
Laat mij in mijn zeven sloten, laat mij de draad volslagen kwijt.
pi_21573852
quote:
Akkersloot buiten beschouwing gelaten vind ik jouw posts bijna dwangmatig overkomen.

Geen verkeerd woord over mensen uit een andere cultuur.
Wat ze ook doen.
In ieder topic over zogenaamde buitenlanders/ allochtone nederlanders begin je te bleren.
Ditmaal zelfs zonder de OP te lezen.

In topics waar verteld word over het ophangen van een TIENERMEISJE !!! dan onzedig is geweest kan je alleen reageren met " ook een manier om waarden en normen bij te brengen ".

Of het nu in Nederland of Iran gebeurd... het ophangen van een minderjarig meisje is schandalig.
Jouw "niet inhoudelijke/ níet afkeurende" post is alleen omdat het over Iran gaat...
HELP het gaat over buitenlanders... geen verkeerd woord !!!!!!
Dwangmatig niet afkeuren !!
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_21573869
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 09:10 schreef DonGorgon het volgende:

[..]

Komend uit de mond van een christen?
Nee, komend uit de mond van een dwangmatig buitenlander verdedigaar.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_21573914
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 08:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Lukt het nog met het zoeken van een leven? Waarom verspil je je moeite hier op dit forum waar toch niemand je begrijpt en jij tegen de windmolens vecht? Waarom maak je er niet gewoon een einde aan?
Wat schiet jij toch altijd snel in de stress wanneer er in een topic wordt ingegaan op de bloederige kantjes van je geloof. Ga liever in op de punten die genoemd zijn. We weten nu wel dat je een hekel aan Akkersloot hebt.
pi_21574015
Deeltje zoveel uit de Anti-Islam campagne van Akkersloot.

NU WETEN WE HET ZO LANGZAMERHAND WEL !!!

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2004 10:22:38 ]
pi_21574528
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 10:22 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Deeltje zoveel uit de Anti-Islam campagne van Akkersloot.

NU WETEN WE HET ZO LANGZAMERHAND WEL !!!
pi_21574552
Dacht ik al, we hoeven van jullie geen inhoudelijke discussie te verwachten. Jammer.
pi_21574977
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 10:59 schreef MrData het volgende:
Dacht ik al, we hoeven van jullie geen inhoudelijke discussie te verwachten. Jammer.
Been there, done that, didn't get a T-shirt.
pi_21575062
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 10:59 schreef MrData het volgende:
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 11:36:56 #76
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21575237
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 09:48 schreef xplvr het volgende:
Bovendien is het vrij zinloos om iedere keer de islam aan te vallen op basis van haar eigen regels. Ik zou haast zeggen dogmatisch. Probeer het ook eens vanuit een andere hoek. Was het niet Einstein die zei dat je een probleem niet kunt oplossen binnen hetzelfde kader waarin het geschapen is.
pi_21575249
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 21:21 schreef Posdnous het volgende:
Best leuk dat als een stel zieke geesten een paar aanslagen plegen en zeggen dat ze dit in naam van Allah doen en zijn zendelingen zijn, er ook nog malloten zijn dit dit dan gaan geloven
Bijna net zo leuk als een zieke geest die teksten openbaarde in naam van Allah en dat er ook nog malloten zijn die dit dan gaan geloven
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 11:37:59 #78
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21575256
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 06:24 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Nou Barleduc. Leg jij nu maar tegen Ome Posdnous uit om welke redenen jij zo gefrustreerd bent om je als een gek op het geloof te storten en dat dan dus wel letterlijk te gaan nemen zodat het dan zogenaamd wel in je eigen geweldstraatje past.
[..]

Mensen die streng geloven en terroristen zijn twee erg verschillende groepen mensen
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 11:39:29 #79
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21575282
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 11:37 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Bijna net zo leuk als een zieke geest die teksten openbaarde in naam van Allah en dat er ook nog malloten zijn die dit dan gaan geloven
Tja, dat heb je met gelovigen

Maar als je dan toch zo graag een geloof wil afbranden (wat heer Akkersloot als een soort van privé-hobby doet) is het nogal sneu om dan zelf die geloofsregels serieus te gaan nemen.
pi_21575285
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 11:37 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Mensen die streng geloven en terroristen zijn twee erg verschillende groepen mensen
hoe weet jij dat ? misschien geloofden die terroristen ook wel streng. Alleen geloofden ze dan blijkbaar niet op dezelfde manier als jij.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 11:44:54 #81
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21575367
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 11:39 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

hoe weet jij dat ? misschien geloofden die terroristen ook wel streng. Alleen geloofden ze dan blijkbaar niet op dezelfde manier als jij.

Omdat die terroristen streng gelovig zijn, betekent natuurlijk niet dat alle gelovigen meteen terroristen zijn. Dat snapt een klein kind nog wel.
pi_21575386
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 11:44 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Omdat die terroristen streng gelovig zijn, betekent natuurlijk niet dat alle gelovigen meteen terroristen zijn. Dat snapt een klein kind nog wel.
ik zeg ook niet dat alle strenggelovigen terroristen zijn. Ik zeg alleen dat terroristen nog wel strenggelovig kunnen zijn. Ze geloven alleen op een andere manier dan jij.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 11:50:43 #83
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21575473
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 11:45 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ik zeg ook niet dat alle strenggelovigen terroristen zijn. Ik zeg alleen dat terroristen nog wel strenggelovig kunnen zijn.
So what?
quote:
Ze geloven alleen op een andere manier dan jij.
Lijkt me ook aangezien ik helemaal niet geloof.
pi_21575476
quote:

[..]

Is dat onderzocht dan?? Het geloof van de slachtoffers die omkwamen op 9-11?? Zo ja, hoeveel daarvan waren moslim??
pi_21575502
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 11:50 schreef Posdnous het volgende:

[..]

So what?
Omdat jij in een eerdere post meldde dat mensen die strenggelovig zijn en terroristen twee verschillende groepen zijn.
pi_21575546
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 11:52 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Omdat jij in een eerdere post meldde dat mensen die strenggelovig zijn en terroristen twee verschillende groepen zijn.
Het zijn toch ook twee verschillende groepen?
pi_21575550
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 11:50 schreef schatje het volgende:

[..]

Is dat onderzocht dan?? Het geloof van de slachtoffers die omkwamen op 9-11?? Zo ja, hoeveel daarvan waren moslim??
De vraag is dan waarom ze zichzelf die gebouwen in lieten vliegen of waarom palestijnse terroristen zichzelf opblazen. Doen ze dit voor anderen of is het een zelfzuchtige daad op basis van de wetenschap dat zij zich straks kunnen vermaken met 70 maagden ?
pi_21575570
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 11:54 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Het zijn toch ook twee verschillende groepen?
Een terrorist kan toch naast terrorist ook strenggelovig zijn ?
pi_21575588
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 06:16 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Als je de koran nu eens leest moeten ook Sharon en Bush bij Allah erg geliefd zijn. Want hij geeft hen namelijk elke ochtend hun zielen terug.

Uit de koran 39:42.
DE DOOD EN DE SLAAP.
"Allah neemt de zielen van de mensen op wanneer zij sterven en ook van hen die niet sterven tijdens hun slaap. Dan houdt Hij die, die Hij ten dode heeft opgeschreven en zendt de overigen tot een bepaalde tijd (in het lichaam) terug. Hierin zijn stellig tekenen voor een volk dat nadenkt".

http://oregonstate.edu/groups/msa/quran/quran_d/39.html

Dus volgens de koran heeft Allah niet alleen tijdens de dood de ziel van de mens maar ook tijdens onze slaap. Voor het ontwaken zendt Allah de zielen zelfs terug in het lichaam. Dus ook van Bush en Sharon. Dus moeten volgens de koran Bush en Sharon wel erg geliefd zijn bij Allah.

Hierin stellig tekenen voor een volk dat nadenkt
dezelfde manier van bewijzen geldt voor de held Atta en de andere 18 helden.. hoe oud was hij toen? 30 jaar? dus..30*365 dagen? hoeveel heeft hij geslapen? hoe vaak werd zijn ziel teruggestuurd? ..
pi_21575594
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 11:55 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Ja ? Een terrorist kan zweetvoeten hebben, toch zijn mensen met zweetvoeten niet per se terroristen.

[ Bericht 56% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2004 11:57:43 ]
pi_21575598
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 11:54 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

De vraag is dan waarom ze zichzelf die gebouwen in lieten vliegen of waarom palestijnse terroristen zichzelf opblazen. Doen ze dit voor anderen of is het een zelfzuchtige daad op basis van de wetenschap dat zij zich straks kunnen vermaken met 70 maagden ?
Ik denk dat je de vraag nog een keer moet lezen. Ik heb het over de slachtoffers. Niet de daders .
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 11:57:52 #92
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21575617
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 11:55 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Maar wat vind je daar zo interessant aan?

Een terrorist kan ook puisten hebben.
pi_21575619
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 11:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ja ? Een terrorist kan zweetvoeten hebben, toch zijn mensen met zweetvoeten niet per se terroristen.
inderdaad ! ik zeg ook niet dat alle strenggelovigen terroristen zijn. mijn punt is dat een terrorist terrorist kan zijn vanuit een streng geloof.
pi_21575652
Gelukkig ben je het met me eens dat strenggelovigen en terroristen twee verschillende groepen zijn. Laten we het anders stellen: de verzameling (strenggelovigen) is niet gelijk aan de verzameling (terroristen).
pi_21575656
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 11:57 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik denk dat je de vraag nog een keer moet lezen. Ik heb het over de slachtoffers. Niet de daders .
Ow. Tja, dat terroristen zich niet bepaald druk maken om wie er aanwezig zijn op het terrein van hun aanslagen lijkt me duidelijk, maar hoeveel het er precies waren en hoe strenggelovig ze waren dat zal alleen Allah weten
pi_21575670
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 12:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Gelukkig ben je het met me eens dat strenggelovigen en terroristen twee verschillende groepen zijn. Laten we het anders stellen: de verzameling (strenggelovigen) is niet gelijk aan de verzameling (terroristen).
Het hoeven niet per definitie twee verschillende groepen te zijn. Wiskundig gezien kunnen het deelverzamelingen zijn
pi_21575683
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 12:00 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Ow. Tja, dat terroristen zich niet bepaald druk maken om wie er aanwezig zijn op het terrein van hun aanslagen lijkt me duidelijk, maar hoeveel het er precies waren en hoe strenggelovig ze waren dat zal alleen Allah weten
Je kunt dus niet met zekerheid stellen dat het een daad gericht was op ongelovigen.
pi_21575723
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 12:01 schreef schatje het volgende:

[..]

Je kunt dus niet stellen met zekerheid dat het een daad gericht was op ongelovigen.
11 september was vooral gericht op high profile landmarks van het kapitalisme denk ik, wat natuurlijk gelinked wordt aan aanbidden van het geld/gouden kalf. afgoderij dus

misschien is het voor de terroristen al genoeg als je je daar als gelovige mee inlaat om je ook te doden. Allah zal zich dan over je ontfermen in de hemel ofzoiets. Tja, ik weet ook niet wat voor een kronkel die terroristen er in hun kop op nahouden.
pi_21575740
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 11:54 schreef het_fokschaap het volgende:
Nou ja, dat het om zoveelmaagden gaat, is ook eigenlijk een fabeltje. Het zou ook een contradictie zijn, de vroomheid van sommige terroristen en de dan voorgestelde vleeslijke beloning die hun wacht. Daarentegen zijn lieden van, bijvoorbeeld, Al-Qa'ida ook weer zo pragmatisch dat ze leefregels mogen negeren for the cause, iets wat ook een potentiele bron kan zijn voor radicale moslims om niet met hen in zee te gaan.
pi_21575768
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 12:00 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Eens, maar er is wel overlap. Kun je niet (heel simplistisch stellen dat het volgende voorkomt: streng gelovig en geindoctrineerd --> lees en interpreteer'foute' delen in Koran --> wordt martelaar/terrorist --> pleeg aanslag?

Zonee, wat is dan de werkelijke reden voor iemand om zich in een toren te boren en daarmee 3000 mensen de dood in te jagen?
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 12:07:25 #101
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21575803
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 12:05 schreef MrData het volgende:

Zonee, wat is dan de werkelijke reden voor iemand om zich in een toren te boren en daarmee 3000 mensen de dood in te jagen?
Een grote hekel aan het Westen vanwege verschillende redenen.

Geschiedenis
Afgunst
Megalomanie
Verraden zijn
etc
etc
pi_21575818
Zoals in A Clockwork Orange, zo worden terroristen ook 'gekweekt'. Hersenen leeg maken via, zeg, religieuze middelen en dan weer vol stoppen met militante gedachtegoeden.
pi_21575837
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 12:04 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou ja, dat het om zoveelmaagden gaat, is ook eigenlijk een fabeltje.
het is maar net welke imam het je uitlegt waarschijnlijk. de één zal hoerris symbolisch gebruiken, de ander letterlijk.
quote:
Het zou ook een contradictie zijn, de vroomheid van sommige terroristen en de dan voorgestelde vleeslijke beloning die hun wacht. Daarentegen zijn lieden van, bijvoorbeeld, Al-Qa'ida ook weer zo pragmatisch dat ze leefregels mogen negeren for the cause, iets wat ook een potentiele bron kan zijn voor radicale moslims om niet met hen in zee te gaan.
het hogere doel, de overwinning op de ongelovigen, is voor hen waarschijnlijk belangrijker.
pi_21575876
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 12:07 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Een grote hekel aan het Westen vanwege verschillende redenen.

Geschiedenis
Afgunst
Megalomanie
Verraden zijn
etc
etc
dat kan natuurlijk. werden de japanse kamikazes in de 2e wereldoorlog eigenlijk beloften gedaan ?
pi_21575882
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 12:08 schreef het_fokschaap het volgende:
het is maar net welke imam het je uitlegt waarschijnlijk. de één zal hoerris symbolisch gebruiken, de ander letterlijk.
Sommige imams verkondigen het wel, ja, maar dat is meer retoriek dan.
pi_21575898
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 12:10 schreef Monidique het volgende:

[..]

Sommige imams verkondigen het wel, ja, maar dat is meer retoriek dan.
helaas valt dat niet voor iedereen van elkaar te scheiden.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 12:11:55 #107
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21575899
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 12:10 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

dat kan natuurlijk. werden de japanse kamikazes in de 2e wereldoorlog eigenlijk beloften gedaan ?
Dat was ook niet geheel vrijwillig als je dat soms bedoelt
pi_21575902
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 12:10 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Gewoon, sterven voor de keizer. Wellicht zit/zat het daar ook meer in de cultuur, die opoffering. Ik dacht echter dat er ook een flink aantal mensen niet geheel vrijwillig die vliegtuigen in gingen.
pi_21575937
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 12:11 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat was ook niet geheel vrijwillig als je dat soms bedoelt
ok, dat wist ik niet. misschien speelt zoiets ook bij deze terroristen. de echte drijfveren zijn natuurlijk moeilijk te achterhalen, maar als je soms moeders van "martelaren" ziet in docu's dan lijkt het toch allemaal zeer eervol om zelfmoord te plegen voor de "goede" zaak.
pi_21576080
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 12:12 schreef Monidique het volgende:

[..]

Gewoon, sterven voor de keizer. Wellicht zit/zat het daar ook meer in de cultuur, die opoffering. Ik dacht echter dat er ook een flink aantal mensen niet geheel vrijwillig die vliegtuigen in gingen.
Dat is ook omdat in Japan er anders wordt gekeken tegen zelfmoord.Hier in het westen wordt het vaak veroordeeld door het geloof, zoals het Christendom.
Terwijl er in Japan minder zelfmoorden worden gepleegd dan in Europa ( per 1000 mensen )
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 18:21:10 #111
60090 Akkersloot
pi_21583118
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 09:42 schreef xplvr het volgende:
t' is maar wat je gelooft. Daarom heet het ook..... geloof
Fout. Het heet geloof omdat het zaken betreft wat je normaal gezien alleen maar kan geloven. Voor dergelijke gasten is het echt geen geloof. Ook niet voor onze christen-fundi's hier op het forum.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 18:22:38 #112
60090 Akkersloot
pi_21583143
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 09:26 schreef tjarie het volgende:
op zich wel netjes verwoord hoor akkersloot maar ja die ongelovigen worden ook gestraft gezien ze tijdens hun leven niet de keus hebben gemaakt te kiezen voor de islam. Want jij en ik weten niet of diezelfde dag misschien hun laatste geschreven dag was.
Ze konden tijdens hun leven misschien nog moslim worden. Dus dan kan Allah de onderbreking van hun leven niet goedkeuren.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 18:27:13 #113
60090 Akkersloot
pi_21583200
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 10:07 schreef Mirage het volgende:
Akkersloot buiten beschouwing gelaten vind ik jouw posts bijna dwangmatig overkomen.

Geen verkeerd woord over mensen uit een andere cultuur.
Wat ze ook doen.
In ieder topic over zogenaamde buitenlanders/ allochtone nederlanders begin je te bleren.
Ditmaal zelfs zonder de OP te lezen.

In topics waar verteld word over het ophangen van een TIENERMEISJE !!! dan onzedig is geweest kan je alleen reageren met " ook een manier om waarden en normen bij te brengen ".

Of het nu in Nederland of Iran gebeurd... het ophangen van een minderjarig meisje is schandalig.
Jouw "niet inhoudelijke/ níet afkeurende" post is alleen omdat het over Iran gaat...
HELP het gaat over buitenlanders... geen verkeerd woord !!!!!!
Dwangmatig niet afkeuren !!

Volgens mij komt dit bij heel veel mensen voor. Misschien te verklaren door
De bijbel als erfzonde volgens de islamofielen.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 18:30:53 #114
60090 Akkersloot
pi_21583255
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 11:37 schreef het_fokschaap het volgende:

[Postdmous: Best leuk dat als een stel zieke geesten een paar aanslagen plegen en zeggen dat ze dit in naam van Allah doen en zijn zendelingen zijn, er ook nog malloten zijn dit dit dan gaan geloven ]
En natuurlijk kan ik nooit geloven dat die gasten de zendelingen van Allah zijn. Zendeling iets dat niet bestaat
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 18:33:43 #115
60090 Akkersloot
pi_21583308
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 11:39 schreef Posdnous het volgende:
Maar als je dan toch zo graag een geloof wil afbranden (wat heer Akkersloot als een soort van privé-hobby doet)
Dooddoenertje
quote:
is het nogal sneu om dan zelf die geloofsregels serieus te gaan nemen.
Er klopt iets niet aan je redenering. Ik heb het gewoon over mensen die die geloofsregels wel serieus nemen.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 18:35:03 #116
60090 Akkersloot
pi_21583332
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 11:44 schreef Posdnous het volgende:
Dat zeg ik ook helemaal niet. Lulzwam.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 18:37:15 #117
60090 Akkersloot
pi_21583373
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 11:50 schreef schatje het volgende:
Ja volgens die moslims die geloven dat de 19 terroristen in het paradijs zijn gekomen, zoudan dan de moslim slachtoffers ook in het paradijs zijn gekomen.

Gewoon een interessant weetje.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 18:41:27 #118
60090 Akkersloot
pi_21583436
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 12:01 schreef schatje het volgende:
Je kunt dus niet met zekerheid stellen dat het een daad gericht was op ongelovigen.
Doch als ze zouden geloven dat de moslims onder hun slachtoffers ook in het bordeel van Allah zouden komen dan is het natuurlijk in hun ogen wel alleen een daad gericht tegen ongelovigen.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 18:45:05 #119
60090 Akkersloot
pi_21583482
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 12:12 schreef Monidique het volgende:
Kamikaze "goddelijke wind". Misschien zegt het je iets?
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 18:47:26 #120
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_21583517
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 18:35 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook helemaal niet. Lulzwam.

Dat was ook niet tegen jou.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 18:47:33 #121
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_21583521
Ah, de monologue interieure. Terug van weggeweest.
pi_21583653
Ik zit op 11 september 2004 in een vliegtuig
Laat allah maar komen
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_21583676
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 18:45 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Kamikaze "goddelijke wind". Misschien zegt het je iets?
.

Wat?
pi_21583925
Wist u dat...

Het woord ´kamikaze´ uit de dertiende eeuw stamt en ´goddelijke wind´ betekent?

Het woord kamikaze is bekent als benaming voor de Japanse zelfmoordpiloten in de Tweede Wereldoorlog.
Inmiddels is het woord 'kamikaze' helemaal opgenomen in de Nederlandse taal.
Van Dale geeft de volgende betekenis:

ka·mi·ka·ze (de ~ (m.), ~s)
1 Japanse zelfmoordstrijder

Zelfmoordpiloot
In de Tweede Wereldoorlog werden de Japanse piloten die zich vrijwillig en opzettelijk te pletter vlogen tegen Amerikaanse schepen 'kamikazepiloten' genoemd.
Deze piloten kregen net voldoende brandstof mee om de bestemming te bereiken om aldaar hun vliegtuig in de schepen van de vijand te boren, terwijl ze zelf nog in het vliegtuig zaten.

Samoerai
De herkomst van het woord moeten we veel verder terug zoeken. Het gaat terug tot de dertiende eeuw. In die tijd lag de feitelijke macht over Japan bij de 'shogun', de opperbevelhebber van de samoerai. Japan werd aan het einde van de dertiende eeuw tweemaal vanaf zee aangevallen door de Mongolen.
De grote Mongoolse troepenmacht stond onder leiding van Koebilai Chan, de kleinzoon van de beroemde veroveraar Djingiz Chan. De samoerai (letterlijk: 'hij die dient') vochten terug op het strand en vanuit boten. Beide keren dat ze aangevallen werden door de Mongolen, werden de Japanners gered door het opsteken van een gigantische storm. De storm schakelde beide keren de Mongoolse vloot uit. De tweede tyfoon werd door de samoerai 'kamikaze' genoemd. Dit betekent letterlijk 'goddelijke wind'.
Dit is dus de oorsprong van het woord. In de Tweede Wereldoorlog is zij overgenomen als benaming voor de piloten die zichzelf vrijwillig de dood injaagden door zich met vliegtuig en al op de vijand te storten.

bron: http://www.wistudat.net/popup.php?id=82

Ik begrijp hier uit dat het te maken heeft met een tyfoon, welke als een goddelijke wind werd gezien. Ik denk dat het in het geval van Japan een symbolische waarde had in relatie met de tyfoon dan dat het een religieuze zaak was.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 19:10:26 #125
60090 Akkersloot
pi_21583947
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 08:50 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Nou lullo. Volgens jou komen ongelovigen dus in de hel. Of niet? Jij bent tegen zelfmoordaanslagen. Of niet? (Nog) ongelovige slachtoffers van zelfmoordaanslagen komen die dan volgens jou wel of niet in de hel ?

(De vraag in de openingspost zal wel te veel moeite zijn)
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 19:14:40 #126
60090 Akkersloot
pi_21584022
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 19:09 schreef het_fokschaap het volgende:
[goddelijke wind]
Ik begrijp hier uit dat het te maken heeft met een tyfoon, welke als een goddelijke wind werd gezien. Ik denk dat het in het geval van Japan een symbolische waarde had in relatie met de tyfoon dan dat het een religieuze zaak was.
]
Nee. Volgens de jappen was de keizer Goddelijk. Ze offerden zich dus op voor God.

Dus allemaal zo moeilijk doen over de islam vind ik raar. Er is immers al eerder een godsdienst verdwenen.
pi_21584721
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 19:14 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

]
Nee. Volgens de jappen was de keizer Goddelijk. Ze offerden zich dus op voor God.

Dus allemaal zo moeilijk doen over de islam vind ik raar. Er is immers al eerder een godsdienst verdwenen.
jij hebt neiging tot fascistische uitspraken. wat ben jij een k*tfiguur zeg. gatverdamme.
stolen from an Africa land - chased out with a knife - a face like Bob Marley and a mouth like a motorbike
pi_21585156
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 12:01 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Het hoeven niet per definitie twee verschillende groepen te zijn. Wiskundig gezien kunnen het deelverzamelingen zijn
deelverzameling van de verzameling: menselijkheid..
pi_21585273
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 12:04 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou ja, dat het om zoveelmaagden gaat, is ook eigenlijk een fabeltje. Het zou ook een contradictie zijn, de vroomheid van sommige terroristen en de dan voorgestelde vleeslijke beloning die hun wacht. Daarentegen zijn lieden van, bijvoorbeeld, Al-Qa'ida ook weer zo pragmatisch dat ze leefregels mogen negeren for the cause, iets wat ook een potentiele bron kan zijn voor radicale moslims om niet met hen in zee te gaan.
waarom zou je meteen denken aan contratidie.. een reeel voorbeeld is: Ramadan.
vasten..de hele 'dag'..geen eten..geen drinken en geen vrijen geen vloeken ect... s avonds..mag dat wel ( vloeken ect.. mag steeds niet) aan het eind van de zware maand heb je 3 dagen feest!
nog een voorbeeldj.
Alhaj-bedelvaart >> ook geen vrijen ... geen uitschelden..en NIET Douchen een MAAND lang.
daarna meteen een offerfeest...........ect
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 20:21:04 #130
60090 Akkersloot
pi_21585408
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 19:50 schreef mr_ivy het volgende:
jij hebt neiging tot fascistische uitspraken. wat ben jij een k*tfiguur zeg. gatverdamme.
Als hier iemand een fascist is, dan ben jij het.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 20:23:22 #131
60090 Akkersloot
pi_21585472
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 20:15 schreef barleduck het volgende:

[..]
Dit topic is eigenlijk bedoeld voor moslims die menen dat Allah zelfmoordaanslagen afkeurt.

Zoals Alper.
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 @ 22:52 schreef Alper het volgende
Zelfmoord is verboden in de Islam

Een ander belangrijke bijzaak dat is ontstaan als gevolg van de laatste terroristische aanslagen tegen de Verenigde Staten zijn de zelfmoordaanslagen. Sommige mensen die niet goed geïnformeerd zijn over de Islam, hebben volledig onjuiste verklaringen gegeven, dat deze religie van vrede zelfmoordaanslagen toestaat, terwijl zelfmoord en het doden van andere mensen ten strengste verboden is. Met de woorden "En pleeg geen zelfmoord…" (Koran 4:29) heeft God zelfmoord tot een zonde verklaard. In de Islam is het verboden voor iemand om zelfmoord te plegen om wat voor reden dan ook.

[ Bericht 60% gewijzigd door Akkersloot op 27-08-2004 20:31:50 ]
pi_21586312
zelfmoord is verboden in de islam..daarom noemen we deze mensen geen zelfmoordenaars maar bijv. maartelaren. je kunt ze ook anders noemen..afhankelijk van je achtergrond, referentiekader ect..ect.
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 21:02:17 #133
60090 Akkersloot
pi_21586458
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 20:56 schreef barleduck het volgende:
zelfmoord is verboden in de islam..daarom noemen we deze mensen geen zelfmoordenaars maar bijv. maartelaren. je kunt ze ook anders noemen..afhankelijk van je achtergrond, referentiekader ect..ect.
Jij noemt het dus alleen anders. Koranvers 4:29 noemt het echter gewoon zelfmoord.

Oh. Maar eerst waren het geen zelfmoordaanslagen omdat "die nu in een ander leven" leven.
quote:

Had je "die nu in een ander leven leven" nu van je zelf of van een ander ?
pi_21588175
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 21:02 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Jij noemt het dus alleen anders. Koranvers 4:29 noemt het echter gewoon zelfmoord.

Oh. Maar eerst waren het geen zelfmoordaanslagen omdat "die nu in een ander leven" leven.
[..]
:d maar er staat nergens in de koran dat de daders van 11/9 of vlak na 11/3 zelfmoordenaren zijn...:D er is ook iets wat marterlaar betekent...je zelf opofferen in de strijd voor de zaak van Allah swt.... dat is in de koran niet genoemd als zelfmoord ! en lees ff mee als je tijd en zin hebt
hier een tegenbewijs:
hoofdstuk 3
quote:
169. En denkt niet over degenen, die terwille van God zijn gedood, als doden. Neen, zij zijn levend en bij hun Heer worden hun gaven geschonken.

170. Jubelend, over hetgeen God hun van Zijn overvloed heeft gegeven, zich verblijdend over degenen die achterbleven, en hen nog niet hebben ingehaald, dat er geen vrees over hen zal komen, noch dat zij zullen treuren.

171. Zij verheugen zich over God's gunst en Zijn overvloed en dat God de beloning der gelovigen niet verloren doet gaan.

172. Degenen, die de roep van God en de boodschapper beantwoordden, nadat zij gewond waren - diegenen hunner, die goeddoen en rechtvaardig handelen, zullen een grote beloning ontvangen.
pi_21590683
Ik meen me toch te kunnen herinneren dat diezelfde Koran het doden van ongewapenden verbidt. Maar ja, dat is wel een schril geluid bij al dat gejubel.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 06:17:17 #136
60090 Akkersloot
pi_21593866
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 22:16 schreef barleduck het volgende:
:d maar er staat nergens in de koran dat de daders van 11/9 of vlak na 11/3 zelfmoordenaren zijn...:D er is ook iets wat marterlaar betekent...je zelf opofferen in de strijd voor de zaak van Allah swt.... dat is in de koran niet genoemd als zelfmoord ! en lees ff mee als je tijd en zin hebt
hier een tegenbewijs:
hoofdstuk 3
Nogmaals de vraag in de openingspost is bedoeld voor de gematigde moslims.

En wat je over het mensenwerk boek de koran zegt Barleduc is waar. Leg het ook even uit aan moderator Schorpioen. Dan gaat hij me immers niet meer op een slinkse manier bannen als ik de koran Mein Koran noem.

Misschien wil je deze vraag voor mij beantwoorden.

Een indiaan in de Amazone die verstoken blijft van "de boodschap van Jezus" gaat volgens de christelijke doctrine naar de hel. Hij is immers niet door de boodschap van Jezus gered van zijn "erfzonde". Waar gaat die beste man dan volgens de islam naar toe ? Hij is immers ook ontstoken van de "boodschap van Mohammed". En volgens de islam ga je toch pas naar de hel als je de koran afwijst. Komt die beste man dan samen met de moslims in het paradijs ?
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 06:32:07 #137
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_21593873
Geen enkele god als ze al zouden bestaan zou dit goedkeuren. Of zouden de oude Azteken toch gelijk hebben dat goden bloed nodig hebben ter vergeving. Dan zou dit land echt een land van tranen zijn waarin de dood het enig erfdeel is. Houd het dan maar niet op de mening van goden. Maar het handelen van gestoorde mensen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_21594738
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 06:17 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

...........die verstoken blijft van "de boodschap van Jezus" gaat volgens de christelijke doctrine naar de hel. Hij is immers niet door de boodschap van Jezus gered van zijn "erfzonde".
Dit is niet de christelijke doctrine.
Als je tijdens je leven niet in aanraking komt met het evangelie komt je niet in de hel.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 11:06:02 #139
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_21595112
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 10:25 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Als je tijdens je leven niet in aanraking komt met het evangelie komt je niet in de hel.
Maar wat is in aanraking komen met? Betekent dat een kerkdienst hebben meegemaakt, of ben je ook al in aanraking ermee geweest wanneer je nee schudt wanneer je in het centrum belaagd wordt door een horde evangelisten?
pi_21595177
Alleen zelfverdediging is toegestaan volgens de Koran. Moslims mogen geen vijandigheden beginnen.

Echter, wat als fundamentalisten datgene wat de Amerikanen gedaan hebben en doen in Midden-Oosten wel als een aanval zien??

Volgens die redenatie zouden de laffe aanslagen op 9-11 wel gerechtvaardigd zijn.

Of er moet specifiek in de Koran staan dat je geen onschuldige mensen mag doden. Weet iemand dat??
pi_21595219
Dit is een korte samenvatting van Islamitisch oorlogsrecht:

http://www.theglobalist.com/DBWeb/StoryId.aspx?StoryId=2971
pi_21601886
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 11:12 schreef schatje het volgende:
Alleen zelfverdediging is toegestaan volgens de Koran. Moslims mogen geen vijandigheden beginnen.

Echter, wat als fundamentalisten datgene wat de Amerikanen gedaan hebben en doen in Midden-Oosten wel als een aanval zien??

Volgens die redenatie zouden de laffe aanslagen op 9-11 wel gerechtvaardigd zijn.

Of er moet specifiek in de Koran staan dat je geen onschuldige mensen mag doden. Weet iemand dat??
de jihad kent een reeks regels die netjes gevolgd moeten worden, alleen zelfverdediding is toegestaan? ik weet het niet zeker....misschien is dat niet zo.
wat de 'fundamentalisten' hebben gedaan wordt gerekend tot zelfverdediging.11/9 bijv. was geen preventieve aanval..maar was een aanval die zich al sins 1948 gerechtvaardigde. Het is inderdaad niet toegestaan om 'onschuldige' mensen te doden.. maar dat verbod staat niet absoluut. In ernstige gevallen is het toegestaan om zonder opzet moslims te doden als er geen onderscheid kan gemaakt worden tussen moslims en niet moslims in oorlogen.. en dit is ook een oorlog.
maar wat is de islamistische definitie voor 'onschuldige burgers'?
het zijn bejaarden, vrouwen en kinderen <=14 jr die geen wapens dragen of hulp verlenen tegen de moslims ect. zodra vrouwen bijv. bij de marines tegen moslims vechten en wapens dragen is het niet meer verboden om die vrouwen te doden..ongeveer dezelfde handeling kun je voeren bij bejaarden/kinderen.
mannen ook al dragen ze geen wapens kunnen worden beschouwd als vechters en kunnen in sommige gevallen gedood worden ook al vechten ze niet...
het oblazen van bussen of vliegtuigen ect. mag niet gebruikt worden als actie tegen de viajnd maar als reactie op bijv. doden, verkrachten, ontvoeren ect..van moslimse vrowuen, kinderen enzovoort.
het is bekend bij de meeste geleerden dat aanslagen in palestina tegen israelische bussen toegestaan zijn binnen de islam omdat ze reacties zijn op het stelen van islamistische heilige plaatsen en het doden van kinderen ,vrowuen, gehandicapten en bejaarden. Maar zodra de vijand er mee kapt, moeten de moslims ook niet verder de 'burgers' targeteren.
pi_21602018
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 17:50 schreef barleduck het volgende:

[..]

.11/9 bijv. was geen preventieve aanval..maar was een aanval die zich al sins 1948 gerechtvaardigde. Het is inderdaad niet toegestaan om 'onschuldige' mensen te doden.. maar dat verbod staat niet absoluut. I zodra vrouwen bijv. bij de marines tegen moslims vechten en wapens dragen is het niet meer verboden om die vrouwen te doden..ongeveer dezelfde handeling kun je voeren bij bejaarden/kinderen.
mannen ook al dragen ze geen wapens kunnen worden beschouwd als vechters en kunnen in sommige gevallen gedood worden ook al vechten ze niet...
Gadverdamme, wat een laffe en achterbakse wijze van oorlogsvoeren uit de tijd van het kannibalisme. En die eerste zin zegt alles over de wanen en geestelijke aandoeningen die leiden tot excuses voor zelfs de grootste massamoorden.
pi_21602574
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 17:50 schreef barleduck het volgende:
Dit zegt al genoeg lijkt me. Mannen die gewoon naar hun werk gaan en niets bijzonders doen kunnen worden gezien als 'schuldig'. Waaraan, dat bepalen de (zelf)moordenaars zelf wel even. Barbaren, dat zijn het.
pi_21604560
Ze noemen het het ware geloof in allah.
pi_21605014
Akkersloot ga a.u.b met poppen spelen en stop over de Islam. De Islam is niet iets waar jij over kan praten en beoordelen omdat je hersenen dat niet kunnen dragen.

Dus, optiefen en spelen met poppen.

Edit: De ISLAM is niet slecht! De islamieten zijn SLECHT ! Dit kan ik wel goedkeuren, maar dat de ISLAM slecht is, is een grote onzin.

Allah heeft in de Koran alles verklaard. Hij is de enige schepper!

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2004 20:24:51 ]
pi_21605191
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 20:19 schreef Alper het volgende:
Akkersloot ga a.u.b met poppen spelen en stop over de Islam. De Islam is niet iets waar jij over kan praten en beoordelen omdat je hersenen dat niet kunnen dragen.

Dus, optiefen en spelen met poppen.
Ga jij 's een end fietsen, suffe troll die je d'r bent. Dit topic gaat over de Islam en aanverwante zaken. Als je vind dat dit niet is toegestaan moet ga je je maar beklagen bij de mods.

Als je verder nog inhoudelijk in wil gaan op de punten (wat ik betwijfel gezien je posts in het verleden) horen we dat graag. Ga anders in één van de megamoskeen die Nederland rijk is zitten uithuilen tegen je onzichtbare vriend.
pi_21605257
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 20:26 schreef MrData het volgende:

[..]

Ga jij 's een end fietsen, suffe troll die je d'r bent. Dit topic gaat over de Islam en aanverwante zaken. Als je vind dat dit niet is toegestaan moet ga je je maar beklagen bij de mods.

Als je verder nog inhoudelijk in wil gaan op de punten (wat ik betwijfel gezien je posts in het verleden) horen we dat graag. Ga anders in één van de megamoskeen die Nederland rijk is zitten uithuilen tegen je onzichtbare vriend.
Zullen we eens persoonlijk praten met jou? Achter een pc zitten en wat posten over een forum is wel ERG makkelijk hé.
pi_21605442
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 20:29 schreef Alper het volgende:

[..]

Zullen we eens persoonlijk praten met jou? Achter een pc zitten en wat posten over een forum is wel ERG makkelijk hé.
Waarom? Of ik nu tegenover je zit of dat we communiceren over een ander medium, mijn mening over de Islam veranderd niet door het roepen van loze kreten als 'De ISLAM is niet slecht! De islamieten zijn SLECHT !'. Helemaal niet wanneer deze barbaarse religie moord goedkeurt en aanmoedigd.
pi_21606217
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 20:37 schreef MrData het volgende:

[..]

Waarom? Of ik nu tegenover je zit of dat we communiceren over een ander medium, mijn mening over de Islam veranderd niet door het roepen van loze kreten als 'De ISLAM is niet slecht! De islamieten zijn SLECHT !'. Helemaal niet wanneer deze barbaarse religie moord goedkeurt en aanmoedigd.
Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij de gehele mensheid had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken…(Koran 5: 32)

In de 32. vers van de Sure Maida, zegt God dat als een persoon iemand onrechtmatig heeft gedood, dat net zo is alsof hij heel de mensheid heeft gedood. Om zelfs één persoon te vermoorden is tegenstrijdend met de morele lessen van de Koran.

Het verwijt is slechts tegen hen, die de mensen onrecht aandoen en ten onrechte in het land opstand veroorzaken. Dezen zullen een pijnlijke straf ontvangen. (Koran 42: 42)

…En doe goed (aan anderen) zoals Allah u goed gedaan heeft; en schep geen wanorde op aarde, want Allah heeft hen, die onheil stichten, niet lief. (Koran 28: 77)

…En helpt elkander in deugdzaamheid en vroomheid maar helpt elkander niet in zonde en overtreding. En vreest Allah. Waarlijk, Allah is streng in het straffen. (Koran 5: 2)

O gij die gelooft, komt in volledige overgave en volgt de voetstappen van Satan niet; hij is voorzeker uw verklaarde vijand. (Koran 2:208)

"Allah houdt niet van wanorde" wordt gezegd. (Koran 2: 205)

extra: En pleeg geen zelfmoord. Voorzeker, Allah is u Genadevol.
(Koran 4:29)

extra: En Allah roept naar het tehuis van Vrede en leidt wie Hij wil naar het rechte pad.
(Koran 10:25)

extra: Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren. (Koran 2:62)

Als je nog meer wilt, zeg het dan gerust!

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2004 21:22:51 ]
pi_21606323
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 18:22 schreef MrData het volgende:

[..]

Dit zegt al genoeg lijkt me. Mannen die gewoon naar hun werk gaan en niets bijzonders doen kunnen worden gezien als 'schuldig'. Waaraan, dat bepalen de (zelf)moordenaars zelf wel even. Barbaren, dat zijn het.
ja.. hij kan worden gezien asl schuldig, maar dat is meestal niet zo..
even barbaar als het bombarderen van een schuilplaats voor honderden mensen in bagdad in 1998? wat noemde de vs dat? ..een miscalculation? of ligt het soms aan de super preciesiewapens/
pi_21606588
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 21:07 schreef Alper het volgende:
...
- They long that ye should disbelieve even as they disbelieve, that ye may be upon a level (with them). So choose not friends from them till they forsake their homes in the way of Allah; if they turn back (to enmity) then take them and kill them wherever ye find them, and choose no friend nor helper from among them.

- If they keep not aloof from you nor offer you peace nor hold their hands, then take them and kill them wherever ye find them. Against such We have given you clear warrant.

- Those who believe do battle for the cause of Allah; and those who disbelieve do battle for the cause of idols. So fight the minions of the devil. Lo! the devil's strategy is ever weak.

pi_21606777
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 21:22 schreef MrData het volgende:

[..]

- They long that ye should disbelieve even as they disbelieve, that ye may be upon a level (with them). So choose not friends from them till they forsake their homes in the way of Allah; if they turn back (to enmity) then take them and kill them wherever ye find them, and choose no friend nor helper from among them.

- If they keep not aloof from you nor offer you peace nor hold their hands, then take them and kill them wherever ye find them. Against such We have given you clear warrant.

- Those who believe do battle for the cause of Allah; and those who disbelieve do battle for the cause of idols. So fight the minions of the devil. Lo! the devil's strategy is ever weak.

En Allah roept naar het tehuis van Vrede en leidt wie Hij wil naar het rechte pad.

Blijkbaar ben jij niet diegene die hij wil leiden. Net als de overige 90% van Nederland.
pi_21606957
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 21:31 schreef Alper het volgende:
Blijkbaar ben jij niet diegene die hij wil leiden. Net als de overige 90% van Nederland.
Blij toe. Maar ik zal aan je vriendelijke woorden denken wanneer ik in de toekomst om 5 uur 's ochtends wordt gewekt door het geschetter van een minaret uit de moskee in de straat, waarna ik op weg naar de openbare executie van andersdenkenden vrouwen als wandelende tenten voorbij zie schuiven, per onlangs ingevoerde Sharia wetgeving.

Vrede zij met hem.

:')

[ Bericht 2% gewijzigd door MrData op 28-08-2004 22:07:01 ]
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 21:45:38 #155
60090 Akkersloot
pi_21607056
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 19:50 schreef mr_ivy het volgende:
En wat zijn die fascistische uitspraken dan ?
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 21:50:36 #156
60090 Akkersloot
pi_21607182
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 10:25 schreef lionsguy18 het volgende:
Dus als een christen een beetje reeel is vertelt hij dus geen enkele volwassenne het evangelie. Want in 9999999999 van de 100000000000 gevallen heeft dat namelijk geen succes. Dus bljft voor die 9999999999 mensen dus de hel bespaard.

En dan zegt lionsguy18 een hekel te hebben aan niet bijbelvaste christenen. Je bent er zelf één van Lionsguy18. Vergeet de "erfzonde" en de "redding door christus" niet.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 21:54:28 #157
60090 Akkersloot
pi_21607270
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 11:12 schreef schatje het volgende:
koranvers 5:33 "de vergelding voor hen die god en zijn boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" wordt door moslims en Lord_Vetinari uitgeleg als zelfverdediging.
quote:
Ik denk dat het woord "onschuldig" in de hele koran niet voorkomt. Wel "ongelovig" en "ondankbaar jegens Mohammeds hersenspinsel Allah".
pi_21607432
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 21:50 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dus als een christen een beetje reeel is vertelt hij dus geen enkele volwassenne het evangelie. Want in 9999999999 van de 100000000000 gevallen heeft dat namelijk geen succes. Dus bljft voor die 9999999999 mensen dus de hel bespaard.
Vergeet niet dat helemaal niet gedefinieerd is wanneer iemand wel of niet van het evangelie heeft gehoord (zie zelfde vraag over Allah eerder in dit topic) of wanneer 'acceptatie' plaatsvind. Combineer dit met het grote aantal geloven die allemaal claimen de ware te zijn, het grote aantal goden dat de geschiedenis heeft gekend (>1000) en de individuele interpretaties van mensen van wat wel en niet is toegestaan en je komt uit op een microscopisch kleine kans dat een individueel persoon het bij het 'juiste' eind heeft. See you all in hell
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 22:03:24 #159
60090 Akkersloot
pi_21607481
quote:
Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij de gehele mensheid had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken…(Koran 5: 32)
Het scheppen van wanorde in het land kan je wel heel erg ruim nemen he
quote:
.
Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren. (Koran 2:62)
Nou en? is iedereen moslim, jood, christen of sabiaan dan ?
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 22:05:40 #160
60090 Akkersloot
pi_21607530
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 21:31 schreef Alper het volgende:
Het lijkt dan wel de God van de Joden met zijn uitverkoren volk
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 22:08:05 #161
60090 Akkersloot
pi_21607600
@ Alper,

Het is toch zo dat je volgens de islam pas verdoemd ben als je de boodschap van Mohammed verneemt, maar dat je die dan naast je neer legt ?
pi_21608198
Zeg nou niet dat geweld niet toegestaan is richting mensen anders dan mensen die directe wanorde in het land veroorzaken.

Volgens de Koran mag je zelfs je kind ouder dan 12 mag slaan als hij de Godsdienst niet wil praktiseren.
Dat is geweld.
Sir Winston Churchill
pi_21608222
'De ISLAM is niet slecht! De islamieten zijn SLECHT !'.

Oh, wacht...
pi_21608385
Blablabla, wat wordt er hier veel met losse quotes rondgeslingerd. Een losse quote bewijst niks en ontkracht niks. Je zou waarschijnlijk van het Strafboek van Recht in Nederland ook wel een Hels boek kunnen maken op die manier of van Mein Kampf een een lekker romannetje.

Nu kan je natuurlijk met heel veel quotes aankomen, maar ook daarmee bereik je weinig. De tegenpartij kan dat ook. Je moet een werk volgens mij in zijn totaliteit beoordelen.
An eye for an eye, makes the whole world blind.
-Mahatma Ghandi-
pi_21608430
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 22:36 schreef MrData het volgende:
'De ISLAM is niet slecht! De islamieten zijn SLECHT !'.

Oh, wacht...
Dat mag jij vinden.

Het zal mij worst wezen of het slecht is of niet.
Ik erger mij alleen aan het verstrekken van foutieve informatie

Als je werkelijk gelooft in de Koran, dan moet je ook uitkomen voor je ideeen en hardop
durven zeggen waar het op staat.
Daar heb ik meer respect voor dan het één zeggen en het ander doen.
Beetje hypocriet en wekt bij mij het idee op dat je het zélf juist niet eens bent met de inhoud.
Waarom zou je er anders over jokken ?
Sir Winston Churchill
pi_21608656
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 22:44 schreef Mirage het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden.

Ik had wellicht een smiley oid moeten gebruiken in die post, want ik ben het juist met jou eens

Ik plantte die uitspraak (van Alper) juist neer om aan te geven dat dit door de moslims vaak aangehaald wordt, terwijl ik vind dat de Islam wel slecht is, of in ieder geval slechte eigenschappen heeft.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 22:55:35 #167
60090 Akkersloot
pi_21608702
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 22:44 schreef Mirage het volgende:
Dat mag jij vinden.

Als je werkelijk gelooft in de Koran, dan moet je ook uitkomen voor je ideeen en hardop
durven zeggen waar het op staat.
Daar heb ik meer respect voor dan het één zeggen en het ander doen.
Beetje hypocriet en wekt bij mij het idee op dat je het zélf juist niet eens bent met de inhoud.
Je reageert hier met "je" i.pv. met "iemand". Mr Data is echt geen moslim hoor
quote:
Nee. Ik denk dat het zo is van als je nu eenmaal het geloof van christendom of islam hebt, je nog maar één opdracht hebt en dat geloof voor je zelf verdedigen, verdedigen en nog eens verdedigen. Krom interpreteren hoort daar bij.
pi_21608910
Akkersloot, des te meer je praat des te meer je in de shit zakt.
pi_21608947
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 23:03 schreef Alper het volgende:
Hij praat tenminste. Het enige wat van jouw kant komt zijn Koran quotes en de melding dat er met ons niet te discusseren valt. Blijf dan lekker weg.
  zaterdag 28 augustus 2004 @ 23:06:36 #170
60090 Akkersloot
pi_21608984
quote:
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 22:08 schreef Akkersloot het volgende:
@ Alper,

Het is toch zo dat je volgens de islam pas verdoemd ben als je de boodschap van Mohammed verneemt, maar dat je die dan naast je neer legt ?
Een andere moslim had het me bevestigd. Ga je nu je eigen geloof verloochenen ?
pi_21621229
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 22:53 schreef MrData het volgende:

[..]

Ik plantte die uitspraak (van Alper) juist neer om aan te geven dat dit door de moslims vaak aangehaald wordt, terwijl ik vind dat de Islam wel slecht is, of in ieder geval slechte eigenschappen heeft.
Aangezien jij veel blijkt te weten over de Islam, ben ik benieuwd naar de slechte eigenschappen die de Islam volgens wel niet allemaal heeft. Zaken als homosexualiteit natuurlijk daargelaten aangezien geen enkele religie dat accepteert en het maar de vraag is of dat wel zo'n slechte eigenschap is. Voor mij niet in ieder geval. Voor de rest ben ik benieuwd naar je andere argumenten.
  zondag 29 augustus 2004 @ 17:48:58 #172
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_21621530
Allah is een tiran en Mohammed zijn propagandist.
  zondag 29 augustus 2004 @ 17:54:01 #173
60090 Akkersloot
pi_21621606
quote:

O gij die gelooft, komt in volledige overgave en volgt de voetstappen van Satan niet; hij is voorzeker uw verklaarde vijand. (Koran 2:208)
Satan bestaat niet.
quote:
[over het feit dat gelovige moslims dergelijke zelfmoordaanslagen plegen dus]
extra: En Allah roept naar het tehuis van Vrede en leidt wie Hij wil naar het rechte pad
Blijkbaar leidt hij niet al zijn gelovigen naar het rechte pad
  zondag 29 augustus 2004 @ 17:56:51 #174
60090 Akkersloot
pi_21621649
quote:
Ik dacht dat het hersenspinsel van epilepsie patient Mohammed de God van het vuur was
  zondag 29 augustus 2004 @ 18:00:06 #175
60090 Akkersloot
pi_21621704
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 17:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Zaken als homosexualiteit natuurlijk daargelaten aangezien geen enkele religie dat accepteert
Je bedoelt geen enkele georganiseerde religie.
  zondag 29 augustus 2004 @ 18:05:21 #176
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_21621788
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 17:48 schreef Ringo het volgende:
Allah is een tiran en Mohammed zijn propagandist.
En moslims arme schapen doodsbenauwd gezagsgetrouw sjokkend naar de slachtbank.
Geloof NOOIT een ander die beweert niet uit zichzelf te praten.
Profeten zijn sjacheraars, handelaars in tweedehands woorden.
pi_21621879
quote:
Kirm:
Zaken als homosexualiteit natuurlijk daargelaten aangezien geen enkele religie dat accepteert .
Het christendom accepteerd alleen geen sex tussen 2 mannen. Het doet naar mijn weten geen uitspraken over gevoelens tussen 2 mannen. Dat is niet vreemd, aangezien Mozes en zijn kornuiten al genoeg infecties kregen. Maar dat staat los van het feit of het ook slecht is.
pi_21621950
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 17:32 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Aangezien jij veel blijkt te weten over de Islam, ben ik benieuwd naar de slechte eigenschappen die de Islam volgens wel niet allemaal heeft. Zaken als homosexualiteit natuurlijk daargelaten aangezien geen enkele religie dat accepteert en het maar de vraag is of dat wel zo'n slechte eigenschap is. Voor mij niet in ieder geval. Voor de rest ben ik benieuwd naar je andere argumenten.
Je geeft het zelf al aan: het niet accepteren van alles wat anders is, en het daarbij toestaan van en aansporen tot moord. Zie de quotes die ik eerder al aangaf. Het zo verblind zijn door een eeuwenoud boek zonder enige wetenschappelijke basis, en deze proberen in te wrikken in een maatschappij die eeuwen vooruit ligt.

Grappig trouwens dat je homosexualiteit aanhaalt. Het is verboden omdat andere religies het ook verbieden? Vergeet niet dat 850 miljoen mensen niets van doen heeft met religie en daar ook niets mee te maken wil hebben. Wat was ook alweer de straf voor homo's in de Sharia wetgeving?
quote:
The punishment that the Islamic jurists generally prescribe for adultery, and therefore also for homosexual behaviour, is stoning to death for married people, and 100 lashes for unmarried people...
pi_21622093
Ej, maar bedenk wel: mensen willen nou eenmaal een identiteit hebben. Daarvoor nemen ze soms zelfs een geloof voor aan. En als je dan dood wordt gemaakt als je homo bent.....tja.....je moet er wel wat voor over hebben ej !
Wat gelovigen naar mijn idee verkeerd hebben, is dat ze het niet alleen slecht vinden, maar ook daadwerkelijk denken dat het slecht IS. Ze menen dus dat zulke onnozelheden ergens vast liggen in de structuur van ons universum. Ethiek bestaat in hun ogen. En dat is vrij krom.
pi_21622232
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 18:21 schreef Haushofer het volgende:
Ej, maar bedenk wel: mensen willen nou eenmaal een identiteit hebben. Daarvoor nemen ze soms zelfs een geloof voor aan. En als je dan dood wordt gemaakt als je homo bent.....tja.....je moet er wel wat voor over hebben ej !
Leuk, maar vergeet niet dat je in sommige landen als Moslim geboren wordt en het als landverraad wordt gezien om je rug te keren tegen het geloof of een ander geloof aan te hangen. Waar heel toevallig ook weer de doodstraf voor kan worden gebruikt. Een van de redenen waarom ik het een barbaars geloof noem.
  zondag 29 augustus 2004 @ 18:32:43 #181
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_21622296
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 18:14 schreef MrData het volgende:
Wat was ook alweer de straf voor homo's in de Sharia wetgeving?
Dat is net zoiets als vragen wat de straf op joods-zijn is in het Nazi-recht.
pi_21622313
Daarom heb ik het antwoord er meteen even onder gezet, kan daar ook geen twijfel over bestaan.
pi_21622319
Er is geen straf voor geaardheid. Er is een straf voor homosexuele activiteit, mits gezien door vier getuigen.
  zondag 29 augustus 2004 @ 18:35:35 #184
60090 Akkersloot
pi_21622334
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 18:10 schreef Haushofer het volgende:
Het doet naar mijn weten geen uitspraken over gevoelens tussen 2 mannen
Wisten die temporaal kwab epilepsie patienten wel wat liefde is ?
  zondag 29 augustus 2004 @ 18:38:25 #185
60090 Akkersloot
pi_21622376
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 18:34 schreef Johan_de_With het volgende:
Er is geen straf voor geaardheid. Er is een straf voor homosexuele activiteit, mits gezien door vier getuigen.
Gelovige getuigen natuurlijk
pi_21622416
quote:
Er is geen straf voor geaardheid.
Nee dat zou nogal moeilijk te controleren zijn he?
pi_21622420
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 18:38 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Gelovige getuigen natuurlijk
Die vraag is trouwens van belang; mag volgens de Sharia bijvoorbeeld een Moslim op het getuigenis van vier mensen van het Boek veroordeeld worden?
pi_21622432
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 18:41 schreef MrData het volgende:

[..]

Uiteraard. Ik bedoelde ook dat wa dat betreft de vergelijking met Nazi-Duitsland niet opging.
  zondag 29 augustus 2004 @ 18:42:47 #189
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_21622438
quote:
Er is een straf voor homosexuele activiteit, mits gezien door vier getuigen.
Deze bijzin toont impliciet de ziekelijke hypocrisie aan van dit soort maatschappelijke dwingelandij.
De islam is niet veel meer dan uit de hand gelopen angstpolitiek. Religieus fascisme waarvan elke moslim een onnozel slachtoffer. Er is één leider, één onwrikbare leer; dissidentisme is een doodzonde.

Allah is een klootzak.
I am proud of being an Infidel.
  zondag 29 augustus 2004 @ 18:44:31 #190
60090 Akkersloot
pi_21622470
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 18:41 schreef MrData het volgende:

[straf op geaardheid]

Allah is alwetend
pi_21622473
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 18:42 schreef Ringo het volgende:

[..]

Deze bijzin toont impliciet de ziekelijke hypocrisie aan van dit soort maatschappelijke dwingelandij.
De islam is niet veel meer dan uit de hand gelopen angstpolitiek. Religieus fascisme waarvan elke moslim een onnozel slachtoffer. Er is één leider, één onwrikbare leer; dissidentisme is een doodzonde.

Allah is een klootzak.
I am proud of being an Infidel.
Nu ja, dit is een rechtsbeginsel dat al van Hammurabi en de Soemeriers stamt.
  zondag 29 augustus 2004 @ 18:49:55 #192
60090 Akkersloot
pi_21622550
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 18:44 schreef Johan_de_With het volgende:
Nou en ? En dat inclusief die vier gelovige getuigen ?
pi_21622576
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 18:49 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Nou en ?
Het is goed dit te onthouden.
  zondag 29 augustus 2004 @ 18:53:05 #194
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_21622603
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 18:44 schreef Johan_de_With het volgende:
De islam is hierin ook niet bijzonder, of exceptioneel. Wel exemplarisch.
pi_21622681
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 18:51 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Om aan te geven dat er in weet-ik-hoeveel-jaar 0,0 vooruitgang is geboekt in die landen? Ok.
  zondag 29 augustus 2004 @ 18:57:14 #196
60090 Akkersloot
pi_21622684
quote:
Op zondag 29 augustus 2004 18:51 schreef Johan_de_With het volgende:
Voor diegene die de sharia willen invoeren geldt toch alleen maar dat het de wil van "Allah" is en toch niet van "ach de Sumeriers en ..... hadden dat ook".
  zondag 12 september 2004 @ 22:27:58 #197
60090 Akkersloot
pi_21912673
quote:
Op zondag 12 september 2004 22:13 schreef sjun het volgende:
Ik lees dat je mijn hint niet begrijpt of niet wenst te begrijpen. Kom voorbij je wat egocentrische houding en denk je eens in dat er ook anderen op dit forum meedoen en meelezen. Als ik zin heb babbel ik hierover wel verder in WFL. Ik geef echter toe dat ik voorlopig weinig heil zie in die investering gezien jouw postgeschiedenis en mijn gevulde agenda.

een oudhollands spreekwoord verwoordt mijn subjectieve werkelijkheidsbeleving in deze: Holle vaten klinken het hardst
En daarom zeg jjij dat een God dat ongelovigen laat branden in de hel barmhartig is ?
  zondag 12 september 2004 @ 22:52:20 #198
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21913342
quote:
Op zondag 12 september 2004 22:27 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

En daarom zeg jjij dat een God dat ongelovigen laat branden in de hel barmhartig is ?
Nee. Ik leg denadruk op de barmhartigheid in de overtuiging dat er voor gelovigen een keuzemogelijkheid is in de mens die zij voor anderen kunnen worden. Kiezen zij ervoor als aanklager, geweldpleger, chaosbrenger en/of doder door het leven te gaan? Of kiezen zij ervoor hun teksten te verstaan doorheen de aforismen en een levendbrengende boodschap van oog en oor voor anderen uit te gaan dragen?

Hierbij pas ik mij aan aan de status van bepaalde bronnen voor de mensen van wie ik wat vraag. Ik spreek in aforismen die zij verstaan in de verwachting dat enkelen wat met de suggesties die ik aanreik zullen gaan doen.

Deze mensen zullen slechts de stellingen betrekken en zich ingraven als ik ze met een scherpe tong tegemoet treedt. Als ik niet bereid ben me in te leven in hun werkelijkheidsbeleving, als ik niet bereid ben me te verplaatsen in hun traditie en als ik niet bereid ben me op de hoogte te stellen van culturele eigenheden moet ook ook maar niet proberen hen tot iets soortgelijks uit te nodigen.

Een forum kan nuttiger en opbouwender zaken bewerken dan het winnen van persoonlijke verbale veldslagen. Die mogelijkheden zou ik graag benutten. En daarom 'spreek' ik zoals ik doe.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zondag 12 september 2004 @ 22:55:15 #199
60090 Akkersloot
pi_21913417
quote:
Op zondag 12 september 2004 22:52 schreef sjun het volgende:

Een forum kan nuttiger en opbouwender zaken bewerken dan het winnen van persoonlijke verbale veldslagen. Die mogelijkheden zou ik graag benutten. En daarom 'spreek' ik zoals ik doe.
En ik draag het standpunt uit dat gematigde moslims beter atheist kunnen worden.
  zondag 12 september 2004 @ 23:04:19 #200
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_21913644
Ja, of blijf moslim, maar dan gewoon als hobby. Of ga er op en zeg, 'Ik zit op moslim".
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zondag 12 september 2004 @ 23:07:52 #201
52589 sjun
uit solidariteit
pi_21913733
quote:
Op zondag 12 september 2004 22:55 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

En ik draag het standpunt uit dat gematigde moslims beter atheist kunnen worden.
Ook dat staat je vrij in ons democratische land. Of mensen zich echter willen laten gezeggen door kritiek op hun ankerpunten van een relatieve buitenstaander is dan weer een andere vraag zoals het ook een vraag blijft of mensen zich vanuit de eigen boeken wensen te laten bevragen...
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_21914301
Hey, 11 september ben ik jarig!
  maandag 13 september 2004 @ 07:51:46 #203
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_21917342
11 September werd begonnen met het bouwen van het Pentagon. (11 september 1941)

De Moslims Fundamentalisten die terreur plegen misbruiken de Islam om de Islamieten achter zich te krijgen. Ze zijn niet voor de Islam aan het vechten, maar voor religieuze figuren die middels de Islam macht willen vergaren zoals de kruistochten van de CHristenen niet voor het Christendom maar voor religieuze figuren in het Christendom goed was.

Mensen die terroristen zaols Bin Laden steunen, of geloven dat ze zich daadwerkelijk voor het goed van de Islam inzetten zijn met succes misleidt of gehersenspoeld door de valse indoctrinerende berichtgeving van de terreurbewegingen.
I mean no harm
  maandag 13 september 2004 @ 07:57:24 #204
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_21917366
quote:
Op zondag 12 september 2004 23:27 schreef Alper het volgende:
Hey, 11 september ben ik jarig!
Dat was dus eergisteren. Ik wil hierbij de wereld condoleren met het feit dat je weer een jaartje langer zuurstof en energie aan jouw is verspild. Dat je niet lang mag leven.
I mean no harm
  maandag 13 september 2004 @ 09:07:56 #205
60090 Akkersloot
pi_21917775
quote:
Op maandag 13 september 2004 07:57 schreef pomtiedom het volgende:
Dat was dus eergisteren. Ik wil hierbij de wereld condoleren met het feit dat je weer een jaartje langer zuurstof en energie aan jouw is verspild. Dat je niet lang mag leven.
Dat is jouw mening. Gefeliciteerd met je verjaardag Alper. (Verder bestaat er zoiets als de zuurstof-koolstof kringloop)
  dinsdag 14 september 2004 @ 23:13:43 #206
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_21958419
quote:
Ben jij een kloon van wijlen Akkersloot ? Het bericht hierboven is nl. altijd de essentie van datgene wat wijlen Akkersloot altijd uitdraagt in zijn "postings"

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 14 september 2004 @ 23:16:03 #207
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_21958499
elke aanslag is misschien een paar honderd mensen minder, maar tegelijkertijd ook een paar procent minder moslimsliefde. waar gaat de mensheid voor kiezen?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 15 september 2004 @ 00:57:49 #208
101630 db70
nooit te jong om te leren
pi_21960748
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 19:41 schreef Akkersloot het volgende:
"De aanslagen van 11 september 2001 horen niet bij de islam". Allah zelf zou de daders dan ook bestraffen. Doch is Alla...

.. Bla bla bla...

...afwijzen.

Edit. 23.00 h
En dan nog een misschien iets simpelere vraag:
[..]
Whatever......

[ Bericht 7% gewijzigd door db70 op 15-09-2004 01:38:52 ]
70+ op het internet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: