abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 december 2003 @ 16:47:17 #1
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_15405479
Stel je ontdekt als éénling dat de hele holocaust een verzinsel is. Je staat dan als éénling tegen over 6 miljard mensen die dat wel geloven. (Het gaat mij niet over de holocaust, ik gebruik het alleen als een voorbeeld). Volgens mij levert dat een accuut psychologisch probleem op. Jij als éénling staat tegenover 6 miljard mensen: Je voelt je maatschappelijk gehandicapt.

Nu zijn er twee boeken die door miljarden mensen als heilig worden gezien. Je leest zo'n boek en je komt de hatelijkste dingen tegen, in die boeken die door miljarden mensen als heilig worden gezien. Kunnen er twee dingen gebeuren. Eén: Je voelt je gebroken. Dat zoveel mensen zich zo kunnen vergissen. Twee: Je wilt het gewoon niet geloven, zoveel mensen kunnen zich niet vergissen. Je bent bang om je maatschappelijk gehandicapt te voelen. Net als een gelovige in die zgn heilige boeken ga je "interpreteren", "in de context plaatsen", "niet letterlijk nemen" enz enz om, net zoals een gelovige dat doet, je geloof dat zoveel mensen zich niet kunnen vergissen, voor je zelf te verdedigen, uit angst om je maatschappelijk gehandicapt te voelen.

Islamofieli en Gristofilie uit angst om je maatschappelijk gehandicapt te voelen. Zomaar een psychologische theorie van dokter Akkersloot.

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_15405611
quote:
Stel je ontdekt als éénling dat de hele holocaust een verzinsel is.
Dat is strafbaar, bovendien onjuist.

Daarbij geloven er niet 6 miljard mensen in die theorie,
de moslims zien het liefst dat AH zijn werk had afgemaakt,
een idee wat nog steeds heimelijk leeft onder (ex)communisten

zondag 14 december 2003 @ 16:56:58 #3
60090 Akkersloot
pi_15405708
quote:
Op zondag 14 december 2003 16:53 schreef Code13 het volgende:

[ontkenning holocaust]

Dat is strafbaar, bovendien onjuist.

Daarbij geloven er niet 6 miljard mensen in die theorie,
een idee wat nog steeds heimelijk leeft onder (ex)communisten

Dank voor je bijdrage. Ik ben het met je eens maar ik heb uitdrukkelijk gezegd dat het maar een voorbeeld is. Het gaat mij om het gegeven dat iemand zich maatschappelijk gehandicapt kan voelen.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_15405772
Heel interessante these, maar ik denk persoonlijk, dat geloof een voorvloeisel is uit het niet begrijpen van bepaalde zaken in het leven (p.e. natuurrampen, maar ook persoonlijke zaken) en het indoctrinatie-principe. Als jij gelovig opgevoed wordt, dan neem je dat mee in je leven en draag je dat veelal ook uit.

Deels moet ik je wel gelijk geven, want als iedereen A beweert, ga je twijfelen aan je eigen bevindingen over B. Dus niet direct een maatschappelijk isolement, maar meer een twijfel, omdat je de eenling blijkt.

Time's fun when you're having flies!
pi_15405780
quote:
Op zondag 14 december 2003 16:53 schreef Code13 het volgende:
Bedankt dat je weer als spreekbuis kon zijn voor de moslims.
pi_15405806
quote:
Je bent bang om je maatschappelijk gehandicapt te voelen. Net als een gelovige in die zgn heilige boeken ga je "interpreteren", "in de context plaatsen", "niet letterlijk nemen" enz enz om, net zoals een gelovige dat doet
Dus je zegt dat een gelovige maatschappelijk gehandicapt is?
Niet dat ik gelovig ben
  zondag 14 december 2003 @ 17:01:50 #7
60090 Akkersloot
pi_15405843
quote:
Op zondag 14 december 2003 14:55 schreef Rereformed het volgende:

Wat de gelovige doet is zich zoveel mogelijk richten op de dingen van hoger niveau die erin staan en de keerzijden zoveel mogelijk verdoezelen, negeren of 'herinterpreteren', 'allegoriseren', 'in de culturele context lezen', 'niet-letterlijk opvatten' enz.

(Rereformed is ex-gereformeerd. Hij weet dus waar hij over praat)
Volgens mij doen dat dus niet alleen gelovigen. Ook niet-gelovige mensen die angst hebben om zich maatschappelijk gehandicapt te voelen wanneer ze geconfronteerd worden met het feit dat die zgn "heilige" boeken gewoon haatboeken zijn.
pi_15406046
quote:
Op zondag 14 december 2003 17:00 schreef B03S het volgende:

[..]

Niet dat ik gelovig ben

Op het moment dat je geloof zegt dat je je niet of zo min mogelijk met de maatschappij waar je in leeft mag bemoeien/deelnemen,
zou je kunnen sprelken van maatschappelijk gehandicapt ja...
pi_15406047
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_15406063
quote:

[..]

Niet dat ik gelovig ben

Komt er feitelijk wel op neer. Niet alle maar over het algemeen zijn 'geloven' een middel om de bevolking onder de duim te houden en een bepaalde groep bevoorrechte in het zadel te houden.

Veel gelovige geloven omdat het met de pap-lepel is ingegoten. Oma en Opa gingen naar de kerk, Pa en Ma geloven dus ik ook maar (indoctrinatie) als het even meezit ook nog eens naar een op <noem een geloof> geschoeide school.

Bekeerlingen van niets naar iets, of van geloof naar geloof komen mondjesmaat maar voor.

There's no place like 127.0.0.1
pi_15406103
quote:
Op zondag 14 december 2003 17:11 schreef harryharry het volgende:

[..]
*knip*

Bekeerlingen van niets naar iets, of van geloof naar geloof komen mondjesmaat maar voor.

Die zijn wel vaak het meest extreem in daden en gedachten.
  zondag 14 december 2003 @ 17:17:23 #12
60090 Akkersloot
pi_15406178
quote:
Niet dat ik gelovig ben
Ik zeg niet dat het handelen van alle mensen zijn oorsprong heeft uit een angst om je maatschappelijk gehandicapt te voelen.
  zondag 14 december 2003 @ 17:24:22 #13
60090 Akkersloot
pi_15406366
quote:
Op zondag 14 december 2003 17:11 schreef Code13 het volgende:
Op het moment dat je geloof zegt dat je je niet of zo min mogelijk met de maatschappij waar je in leeft mag bemoeien/deelnemen,
zou je kunnen sprelken van maatschappelijk gehandicapt ja...
Uhm, er zijn sektes die van de gelovigen eisen dat ze zich zo min mogelijk met de rest van de samenleving moeten bemoeien. Maar dat is net het tegenovergestelde van wat ik met "zich maatschappelijk gehandicapt voelen" bedoel. Je voelt je juist verwant met de maatschappij maar je wordt ineens geconfronteerd dat die hele maatschappij heel anders denkt dan jou. Je gaat dan alsnog van uit dat de fout (de handicap) bij jou ligt en je voelt je maatschappelijk gehandicapt, dus een bepaalde vorm van mentaal gehandicapt waarbij jij als éénling staat tegenover de samenleving.
  zondag 14 december 2003 @ 18:16:22 #14
35781 Eru
El Gringo
pi_15407646
Tja je moet niet vergeten dat die "twee boeken" uiteindelijk geschreven zijn door "eenlingen"...of liever gezegt door een paar mensen...

Dus als je je in de hoek gedreven voelt omdat er zoveel schapen zijn die er achter staan moet je terug denken aan hoe die boeken nou eigenlijk tot stand zijn gekomen...hoeveel mensen het geschreven hebben... (in het begin niet "uiteindelijk" want dat telt niet mee vindt ik)

Dan moet je stil staan bij wat het sentiment in die tijd was (hoe komt alles hier hoe komen de dingen tot stand wiens schuld is het dat mijn leven zo slecht gaat etc etc)

En dan ontdek je dus dat religie juist is ontstaan door eenlingen- "the few". Wat dat precies betekent voor jou laat ik aan jezelf over.

zondag 14 december 2003 @ 18:38:22 #15
46592 xplvr
X-Ray Papa Lima Victor Romeo
pi_15408199
quote:
Op zondag 14 december 2003 17:24 schreef Akkersloot het volgende:

Je gaat dan alsnog van uit dat de fout (de handicap) bij jou ligt en je voelt je maatschappelijk gehandicapt, dus een bepaalde vorm van mentaal gehandicapt waarbij jij als éénling staat tegenover de samenleving.

Volgens mij is ca. 40% van de Nederlanders niet gelovig... Dan ben je dus niet echt een eenling.
Laat mij in mijn zeven sloten, laat mij de draad volslagen kwijt.
pi_15408273
Nog een Islam bash-topic. Hoe lang ben je nog van plan door te gaan met je eenmanscrusade tegen alles wat religieus (en dan vooral Islamitisch) is? Je zult niemand bekeren, dus waarom proberen? Heb je werkelijk niet door dat jij net zoveel (latent aanwezige) haat uitstraalt als een streng fundamentalistische moslim?
  zondag 14 december 2003 @ 18:47:35 #17
35781 Eru
El Gringo
pi_15408403
quote:
Op zondag 14 december 2003 18:41 schreef Dalai_Lama het volgende:
Nog een Islam bash-topic. Hoe lang ben je nog van plan door te gaan met je eenmanscrusade tegen alles wat religieus (en dan vooral Islamitisch) is? Je zult niemand bekeren, dus waarom proberen? Heb je werkelijk niet door dat jij net zoveel (latent aanwezige) haat uitstraalt als een streng fundamentalistische moslim?
En jij zou je af moeten vragen of je hem zal overtuigen door het zo te stellen. (of je gelijk hebt of niet even terzijde).
Ik zou je bijna stiekum willen wijzen op je signature daaro onderaan...heh.
pi_15408412
quote:
Hij doet het tenminste in zijn eigen land, waar een groot deel van de bevolking achter de Linkse partijen/ gedachtegoed aanloopt.

Wellicht bedoelt TS iets zoals het meewerken van oa Nederland aan het kernwapen programma van Pakistan en indirect Noord Korea,
zonder dat daar ooit kritische vragen over gesteld zijn of de stroom eindeloze subsidies naar clubs en verenigingen die niet bepaald meewerken aan een "gezellige" samenleving.

We graven ons eigen graf.

zondag 14 december 2003 @ 18:55:45 #19
60090 Akkersloot
pi_15408606
quote:
In een andere topic schrijf je LEZEN !!!

Ik heb het in deze topic over islamofielen en gristofielen. Dat zijn mensen die niet geloven in Mohammed of Paulus (en zijn historisch vervormde Jezus Christus) maar wel de islam en gristendom zitten te verdedigen. Door moslims en islamofielen op één hoop te gooien in jouw geval.

zondag 14 december 2003 @ 18:59:08 #20
60090 Akkersloot
pi_15408703
quote:
Op zondag 14 december 2003 18:38 schreef xplvr het volgende:
Volgens mij is ca. 40% van de Nederlanders niet gelovig... Dan ben je dus niet echt een eenling.
Maar toch het feit dat miljarden mensen zich niet tegen de haatboeken bijbel en koran keren kan je je al maatschappelijk gehandicapt voelen.
  zondag 14 december 2003 @ 19:00:54 #21
28560 toska
Let's All Chant
pi_15408749
quote:
Op zondag 14 december 2003 18:59 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Maar toch het feit dat miljarden mensen zich niet tegen de haatboeken bijbel en koran keren kan je je al maatschappelijk gehandicapt voelen.

Dat kan , ja
Normaal zing ik de sterren van de hemel
  zondag 14 december 2003 @ 19:02:05 #22
60090 Akkersloot
pi_15408786
quote:
quote:
Op zondag 14 december 2003 16:47 schreef Akkersloot het volgende:
Nu zijn er twee boeken die door miljarden mensen als heilig worden gezien. Je leest zo'n boek en je komt de hatelijkste dingen tegen, in die boeken die door miljarden mensen als heilig worden gezien. Kunnen er twee dingen gebeuren. Eén: Je voelt je gebroken. Dat zoveel mensen zich zo kunnen vergissen. Twee: Je wilt het gewoon niet geloven, zoveel mensen kunnen zich niet vergissen
En ik voelde mij gebroken toen ik de koran las.
  zondag 14 december 2003 @ 19:04:11 #23
60090 Akkersloot
pi_15408843
quote:
Heb je werkelijk niet door dat jij net zoveel (latent aanwezige) haat uitstraalt als een streng fundamentalistische moslim?
Waarom moet ik me dat laten zeggen. Dat ik haat uitstraal. Ik ben toch de gene die zich keert tegen haatboeken.
Jij zegt dus dat ik haat uitstraal. Wie zet er dan aan tot haat, rund.
  zondag 14 december 2003 @ 19:05:04 #24
28560 toska
Let's All Chant
pi_15408864
quote:
Op zondag 14 december 2003 19:04 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Waarom moet ik me dat laten zeggen. Dat ik haat uitstraal. Ik ben toch de gene die zich keert tegen haatboeken.
Jij zegt dus dat ik haat uitstraal. Wie zet er dan aan tot haat, rund.

Jij , want jij scheld
Normaal zing ik de sterren van de hemel
  zondag 14 december 2003 @ 19:07:42 #25
60090 Akkersloot
pi_15408924
quote:
Op zondag 14 december 2003 19:00 schreef toska het volgende:

[Maar toch het feit dat miljarden mensen zich niet tegen de haatboeken bijbel en koran keren kan je je al maatschappelijk gehandicapt voelen]

Dat kan , ja

Dank je. Ik voelde me al een beetje maatschappelijk gehandicapt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')