Fortuyn was zeer duidelijk toen hij het had over onze kutmarokkanen terwijl hij aangaf dat er wat hem betrof paal en perk aan inkomende migratie gesteld zou gaan worden.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 14:08 schreef gelly het volgende:
[..]
Een nogal holle frase als ie niet racistisch wordt bedoeld, ingezetenen hebben immers al meer rechten dan buitenlanders. Dat het veel stemmen trok is omdat veel mensen dachten dat Fortuyn ook de niet-westerse allochtonen bedoelde. Of denk je daar anders over ?
Ach, randebielen heb je altijd. Het maakt niet uit hoe je je noemt, het gaat om de boodschap (en daden natuurlijk).quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 16:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Het hoeft niet in de ban, ik zet alleen vraagtekens bij mensen die zichzelf nationalist noemen omdat ik, zoals eerder gezegd, nog geen 1 nationalist ben tegengekomen die geen hekel had aan mensen "uit den vreemde". En het zijn niet enkel neo-nazi's die zich zo noemen hoor, verre van dat zelfs. Het zijn meestal personen die "nu eindelijk durven te zeggen waar het op staat".
volledig mee eens , maar moet er wel aan toevoegen dat NL op dat vlak alweer veel verder dan BE staat.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 16:22 schreef sjun het volgende:
In vervolg op Hoe het Vlaams Blok klein te krijgen?
[..]
Nederlanders en Belgen laten zich niet langer door politiek correcte mensen als vermeende racisten in het verdomhoekje plaatsen. De zelfbenoemde censors zouden een andere strategie kunnen overwegen om succesvolle tot bestrijding van daadwerkelijk racisme en tegengaan van maatschappelijke problematiek te kunnen komen maar mogelijk vraagt dat teveel van hun mogelijkheden. Zolang hun strategie niet verandert houdt het VB groeipotentieel.
Zet dan ook ff "deeltje 2" en de link naar het vorige topic erinquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 16:38 schreef sizzler het volgende:
Topictitel veranderd. Toch maar "klein" van gemaakt anders gaat de discussie verder in een lemming. Zo is het wat duidelijker.
Saai zeg, precies dezelfde titel als in het eerste topic. Daarnaast ben ik het niet helemaal eens met de topictitel.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 16:38 schreef sizzler het volgende:
Topictitel veranderd. Toch maar "klein" van gemaakt anders gaat de discussie verder in een lemming. Zo is het wat duidelijker.
quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 16:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Saai zeg, precies dezelfde titel als in het eerste topic. Daarnaast ben ik het niet helemaal eens met de topictitel.
Ja.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 17:06 schreef SCH het volgende:
[..]Jij vindt dat het VB moet groeien?
Je bent een voorstander van een racistische en xenofobe politiek?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 17:07 schreef axis303 het volgende:
[..]
Ja.
Ik ben een voorstander van duidelijke en realistische politiek.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 17:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Je bent een voorstander van een racistische en xenofobe politiek?
En in dit geval betekent dat een xenofobe en racistische politiek, jammer dat je je daartoe verlaagt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 17:11 schreef axis303 het volgende:
[..]
Ik ben een voorstander van duidelijke en realistische politiek.
Onzin, Jaap.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 17:13 schreef SCH het volgende:
[..]
En in dit geval betekent dat een xenofobe en racistische politiek, jammer dat je je daartoe verlaagt.
Waar heb je dat vandaan?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 17:34 schreef lionsguy18 het volgende:
Het VB had nog meer stemmen kunnen halen, indien de RK Kerk zijn gelovigen niet onder druk had gezet om toch vooral christen democratisch te stemmen.
Nee mensen zijn tegenwoordig openlijk racistisch en steken hun afkeer van mensen die uit andere landen komen en een andere huidskleur hebben niet langer onder stoelen of banken. Hiep hoi, wat een winstquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 16:22 schreef sjun het volgende:
Nederlanders en Belgen laten zich niet langer door politiek correcte mensen als vermeende racisten in het verdomhoekje plaatsen.
Jammer dat je de mensen niet serieus neemt. Jij denkt dus dat ze zo dom waren dat ze zich altijd de mond hebben laten snoeren??? Ik neem de mensen wel serieus en ik denk dat xenofobie en racisme een groot probleem is waar we helaas nog erg veel mee te stellen krijgen.quote:De zelfbenoemde censors zouden een andere strategie kunnen overwegen om succesvolle tot bestrijding van daadwerkelijk racisme en tegengaan van maatschappelijke problematiek te kunnen komen maar mogelijk vraagt dat teveel van hun mogelijkheden. Zolang hun strategie niet verandert houdt het VB groeipotentieel.
Van de belgen zelf.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 17:41 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
Waar heb je dat vandaan?
P.S.: als je "moeilijke" woorden wil gebruiken: het is "realpolitik", niet "reaal politiek".
Maar waarom is dat dan de laatste decenia pas aan de gang. De grootste migrantenstroom kwam er met Italianen die in de mijn gingen werken. Toen was dit niet zo'n big issue als vandaag. Moet het dan toch zijn dat de migranten zich tegenwoordig anders gedragen dan de gastarbeiders van toen?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 17:43 schreef SCH het volgende:
Jammer dat je de mensen niet serieus neemt. Jij denkt dus dat ze zo dom waren dat ze zich altijd de mond hebben laten snoeren??? Ik neem de mensen wel serieus en ik denk dat xenofobie en racisme een groot probleem is waar we helaas nog erg veel mee te stellen krijgen.
Welke krant of nieuwsdienst? Welke persconferentie van de RKK? Of kwam het van een politieke analfabeet met whiskygeur die je toevallig tegen het lijf liep?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 17:49 schreef lionsguy18 het volgende:
Van de belgen zelf.
Ik zei van de belgen zelf.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 17:55 schreef DeGroeneRidder het volgende:
[..]
Welke krant of nieuwsdienst? Welke persconferentie van de RKK? Of kwam het van een politieke analfabeet met whiskygeur die je toevallig tegen het lijf liep?
Ja, waar zouden Belgen wonen. In België natuurlijk.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 17:58 schreef DeGroeneRidder het volgende:
Waar woont die meneer "de Belgen zelf", zodat ik hem eens naar zijn bron kan vragen en die dan kan controleren?
Ik vraag je gewoon naar je bron. En "de Belgen" kunnen je bron niet zijn, want jij kan ze niet alle 10 miljoen raadplegen. Het gaat dus om concrete Belgen, bv. een natuurljike persoon (VB-militanten ofzo), of een rechtspersoon (een krant, nieuwsdienst, religieuze organisatie), niet om een vaag "de Belgen".quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 18:01 schreef lionsguy18 het volgende:
Oh meneer de groene ridder gelooft me niet.
Ja de waarheid is hard wanneer je belgen om een mening vraagt over hun EIGEN land.
Dat is voor het moralistische hollandse vingertje te gek voor woorden.
Belgen zijn heel goed in staat om hun eigen visie te ontwikkelen en hebben geen boodschap aan betweters die hun eigen huis volschijten.
Zo zullen er ook belgen zijn die er anders over denken. De Groene Ridder is naar mijn idee terecht benieuwd naar het draagvlak voor jouw verhaal. Waarm zou hij dat niet mogen bevragen?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 17:57 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Ik zei van de belgen zelf.
Mankeert er wat aan je ogen?
Ik zei niet van een dagblad.
Ik zei ook niet van de RKK
VAN DE BELGEN ZELF!!!!!
Ze bedreigen de lucratieve baantjes van de huidige politieke elite en daarom wordt het Volk in het geweer gebracht om de baantjes van degenen die zich hun vertegenwoordigers noemen te beschermen. Hiertoe staan hen diverse methoden ter beschikking:quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 18:02 schreef Zarathustra het volgende:
Waarom moet het Vlaams Blok klein gemaakt worden? Als de meeste Vlamingen Vlaams Blok willen stemmen moet het Vlaams Blok ook de grootste partij worden, dat is democratie! Welke standpunten van het Vlaams Blok zijn eigenlijk zo abject dat ze een gevaar voor de mensheid vormen?
En uiteraard heeft het VB dan de lucratieve baantjes voor het opscheppen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 18:27 schreef sjun het volgende:
[..]
Ze bedreigen de lucratieve baantjes van de huidige politieke elite en daarom wordt het Volk in het geweer gebracht om de baantjes van degenen die zich hun vertegenwoordigers noemen te beschermen. Hiertoe staan hen diverse methoden ter beschikking:
- ridiculisering
- demonisering
- projectie
- moralisering waarbij dan voor het gemak het monopolie op moraalvorming bij de eigen groep gelegd wordt
- buitensluiting
en niet te vergeten: een open debat over maatschappelijke misstanden en bewerking van oplossingen. Wellicht komt men ook nog aan het laatste toe als men zich niet te zeer in de eerste vijf mogelijkheden verliest.
Een goed begin van een open debat...groepen mensen (bij voorkeur linksequote:Op dinsdag 24 augustus 2004 18:27 schreef sjun het volgende:
Ze bedreigen de lucratieve baantjes van de huidige politieke elite ...en niet te vergeten: een open debat over maatschappelijke misstanden en bewerking van oplossingen.
Beetje overdreven denk ik. In Oostenrijk is het toch ook niet uit de hand gelopen? Niemand zit op porgoms te wachten, de meeste Blok stemmers ook niet.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 18:47 schreef gelly het volgende:
Je denkt toch niet werkelijk dat het om de baantjes te doen is Sjun ? Ik denk dat angst voor haatpartijen als het VB de reden is, en het volk stemt idd niet altijd even doordacht of berekend. Jij noemt dat bevoogding, een ander zal het behoud van het land noemen.
Oostenrijk '39?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 20:03 schreef PJORourke het volgende:
Beetje overdreven denk ik. In Oostenrijk is het toch ook niet uit de hand gelopen? Niemand zit op porgoms te wachten, de meeste Blok stemmers ook niet.
Nee Oostenrijk onder de skileraar.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 20:12 schreef Tup het volgende:
Oostenrijk '39?
Waar is de tijd dat we van Big Loulou niet op vakantie mochten naar Oostenrijk daarvoor ...quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 20:20 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee Oostenrijk onder de skileraar.
Nee hoor. Eigen volk eerst is juist iets wat in de dagelijkse politiek gebezigd wordt. Zoals sjun al terecht opmerkte, wanneer het gaat om eigen ingezetenen eerst, is het ineens heel normaal. Dat bij jou meteen alarmbellen afgaan zegt meer over jou dan over de leus an sich.quote:SCH zei: Eigen volk eerst is een kreet die louter in een racistische context wordt gebruikt
Oh, het gaat om de praktijk? Dan is het nogal dom van je om de leus ' eigen volk eerst' volledig uit de context te halen en de leus an sich racistisch te verklaren als het allemaal van de context afhangt.quote:SCH zei ook nog: Maar wat is de relevantie daarvan? Het gaat om de praktijk.
Ah, oke. Nogmaals, wanneer heeft de rechtsstaat zich voor het laatst uitgesproken tegen de leus 'eigen volk eerst'?quote:Nog wat gelul van SCH: Je respecteert de rechtsstaat toch wel?
Ik geloof dat ze hem op buitenlandse zaken "de chef van het wc-papier" noemden omdat hij zich overal mee bemoeide. Die andere PS-trien is toch uit een EU-vergadering weggelopen omdat een Oostenrijkse minister ging spreken? Dapper protest hoor. Gaan de Oostenrijkers echt anders van stemmen.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 20:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Waar is de tijd dat we van Big Loulou niet op vakantie mochten naar Oostenrijk daarvoor ...![]()
Ok, het zijn anekdotische argumenten maar ik heb in België ook genoeg mensen erg positief horen praten over het Blok maar uiteindelijk stemden ze toch CD&V of SP.A.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 18:23 schreef sjun het volgende:
[..]
Zo zullen er ook belgen zijn die er anders over denken. De Groene Ridder is naar mijn idee terecht benieuwd naar het draagvlak voor jouw verhaal. Waarm zou hij dat niet mogen bevragen?
Laurette Onkelinx inderdaad, ze hebben dat kalf nu op "Justitie" gezet , onder het gekende PS motto "non, non , rien va changer, tout , tout le misere va continuer" wellicht ...quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 21:28 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze hem op buitenlandse zaken "de chef van het wc-papier" noemden omdat hij zich overal mee bemoeide. Die andere PS-trien is toch uit een EU-vergadering weggelopen omdat een Oostenrijkse minister ging spreken? Dapper protest hoor. Gaan de Oostenrijkers echt anders van stemmen.
Ik ben echt zo blij dat we hier geen Wallonie hebben...quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 21:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Laurette Onkelinx inderdaad, ze hebben dat kalf nu op "Justitie" gezet , onder het gekende PS motto "non, non , rien va changer, tout , tout le misere va continuer" wellicht ...
In Nederland heb je brabant. Da's erger.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 21:35 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik ben echt zo blij dat we hier geen Wallonie hebben...
Want?quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 23:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
In Nederland heb je brabant. Da's erger.
Nee hoor. Brabanders willen nog wel eens werken en zo.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 23:16 schreef Ulx het volgende:
In Nederland heb je brabant. Da's erger.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |